Konto użytkownika - Konto użytkownika
KONTO UŻYTKOWNIKA
Panel użytkownika umożliwia spersonalizowanie pracy z archiwaliami. Tu możesz zapisywać, grupować czy oznaczać swoje materiały, a także zamawiać skany o wysokiej rozdzielczości.
KOLEKCJE
Twórz swoje kolekcje, aby móc dowolnie grupować wybrane skany według własnego klucza.
- Aby utworzyć kolekcję:
- wejdź w profilu w zakładkę „Kolekcja”;
- kliknij przycisk „Utwórz nowy folder”. Otworzy się wtedy okno, w którym możesz wpisać nazwę kolekcji.
- Jeśli chcesz dodać materiały do swojej kolekcji:
- kliknij w dany skan;
- na pasku po prawej stronie kliknij przycisk „Do kolekcji”;
- wybierz z listy kolekcję, w której chcesz umieścić skan i kliknij w nią;
- kliknij na górze w ikonkę „Dodaj do folderu” – o umieszczeniu slajdu w kolekcji poinformuje Cię komunikat, który wyświetli w obrębie skanu.
- Możesz również dodać skany do kolekcji ze strony jednostki:
- zaznacz, które skany chcesz dodać do kolekcji;
- kliknij „Dodaj do kolekcji”.
- Możesz utworzyć kolekcję także z poziomu slajdu:
- na pasku po prawej stronie kliknij w przycisk „Do kolekcji”;
- wejdź w ikonę folderu z plusem;
- utwórz nowy folder nadając mu tytuł;
- kliknij w nowopowstały folder;
- kliknij w pole „Dodaj do folderu”. Na podglądzie skanu pojawi się komunikat „dodano do folderu”.
- Z panelu w swoim koncie poprzez zakładkę „Kolekcje” w górnym pasku możesz wejść w folder utworzonej już kolekcji i uzupełnić ją o opisy:
- kliknij w pole „Edytuj dane”;
- dodaj opis materiału.
- Możesz tu również dodać tagi do swojej kolekcji, korzystając z pola “Dodaj kolejny tag”.
- Z tego miejsca możesz także opublikować swoją kolekcję na SwA – wystarczy, że przesuniesz suwak w ikonie „Zakładki publiczne”. Wówczas zgromadzony przez Ciebie materiał będzie widoczny dla wszystkich użytkowników serwisu w zakładce “Przeglądaj kolekcje”, dostępnej ze strony głównej SwA.
TAGI
Dodawaj tagi do jednostek i obiektów archiwalnych, aby ułatwić ich kolejne wyszukiwania.
Dla przypomnienia: tagi to słowa lub ich krótkie zestawienia, które pomogą innym użytkownikom SwA skuteczniej wyszukać materiał związany z danym hasłem.
- By utworzyć tag:
- wejdź w jednostkę;
- zjedź na dół strony, gdzie pod opisem materiału znajdziesz pole „Dodaj kolejny tag”;
- gdy wejdziesz w to pole pojawi się okno, w które możesz wpisać wyraz – tag;
- zatwierdź tę czynność klikając „Dodaj tag”.
- Dodane przez Ciebie tagi mają piaskowy kolor, w odróżnieniu od indeksów nadawanych przez archiwa – które wyświetlają się na niebiesko.
- Dodając kolejne tagi pamiętaj, że powinny być zwięzłe oraz zwracaj uwagę na inne już istniejące przy danym materiale, aby uniknąć powtórzeń.
ULUBIONE
Zapisuj ulubione materiały archiwalne w swoim profilu, aby swobodnie korzystać z nich bez potrzeby ponownego odszukiwania.
- W przypadku pojedynczego skanu, na pasku po prawej stronie naciśnij ikonkę „Dodaj do ulubionych
- Możesz także zapisać w ulubionych całą jednostkę. Aby to zrobić, po wejściu w daną jednostkę kliknij w polecenie „Do ulubionych jednostka”, które znajduje się w prawej górnej strefie strony i jest oznaczone symbolem gwiazdki.
- Wszystkie materiały oznaczone jako ulubione, wyświetlą Ci się następnie w zakładce “Ulubione” w Twoim profilu użytkownika.
ZAKŁADKA
Stosuj zakładki, aby ułatwić sobie pracę z archiwaliami.
Funkcjonalność ta pozwala na łatwy powrót do przeglądania materiału, co jest szczególnie praktyczne przy dużych zespołach archiwalnych. Umożliwia bowiem zaznaczenie interesujących Cię skanów.
- Aby założyć zakładkę, wejdź w dany skan i kliknij w ikonkę „Zakładka” w pasku po prawej stronie. Tam też po skończonej pracy możesz ją usunąć.
- Wszystkie zapisane zakładki znajdziesz w Twoim profilu użytkownika.
ZAPISYWANIE WYSZUKIWANIA
Zapisuj wyniki swych kwerend w Twoim profilu użytkownika, by zaoszczędzić czas na ewentualne ponowne wyszukiwania.
- Aby to zrobić:
- na stronie z wynikami wyszukiwania kliknij w polecenie „Zapisz swoje wyniki”, które wyświetla się na niebiesko powyżej pierwszego rekordu;
- w okienku, które Ci się otworzy, dodaj tytuł oraz opis dla tych wyników (do 1000 znaków).
- Tak zapisane wyniki znajdziesz następnie w Twoim panelu użytkownika jako „Zapisane wyszukiwania”. Wyświetlają się tam w formie listy z informacją o dacie zapisu oraz z linkiem odsyłającym do zapisanych parametrów kwerendy.
ZAMAWIANIE SKANÓW
Zamawiaj skany w wyższej rozdzielczości niż oferuje system, jeśli potrzebujesz ich do wydruków większych niż w formacie A4, w których chcesz zachować wysoką jakość obrazu.
Ważne! Usługa ta podlega opłacie według cennika archiwum, z którego materiały pochodzą. Pobieranie materiałów w formacie dostępnym w serwisie jest natomiast bezpłatne.
- Możesz zamówić całą jednostkę:
- kliknij przycisk „Wszystkie” znajdujący się przy polu z liczbą skanów;
- następnie kliknij przycisk „Zamów większy format”, widoczny na stronie danej jednostki w jej prawej górnej części nad skanami.
- Jeśli interesują Cię tylko wybrane skany z jednostki, zaznacz je w widoku jednostki i naciśnij przycisk „Zamów większy format”.
- Pojedynczy skan możesz także zamówić z poziomu podglądu skanu – naciśnij wtedy niebieski przycisk „Dodaj do zamówienia”, który znajduje się na dolnym pasku poniżej widoku skanu po prawej stronie.
- Wybrane przez Ciebie materiały trafiają do koszyka. Ikonkę koszyka znajdziesz na górze strony – po lewej od ikony panelu użytkownika. O obecności skanów w koszyku informuje mniejsza ikonka z liczbą zamówionych obiektów.
- Po wejściu w koszyk spersonalizuj swoje zamówienie: wybierz optymalny format i rozdzielczość, zgodnie z tymi, które podpowiada system. W ślad za tym wyświetli Ci się również koszt zamawianych materiałów.
- Ważne! Dopóki nie zaznaczysz swoich preferencji co do wielkości i jakości skanów – zamówienie nie zostanie zrealizowane, a serwis nie przekieruje Cię do następnego kroku. Jeśli stwierdzisz, że nie jesteś jednak zainteresowany częścią skanów, to usuń je z koszyka – w przeciwnym wypadku wejdą w skład Twojego zamówienia.
- Po wyborze rozmiaru skanów zostaniesz przekierowany do zakładki, w której należy podać swoje dane, niezbędne do realizacji zamówienia (w tym dane do ewentualnej faktury). Po potwierdzeniu zamówienia w zakładce „Podsumowanie” trafi ono do właściwego archiwum.
- Powiadomienie o realizacji zamówienia i link do skanów otrzymasz na adres e-mail, za pomocą którego logujesz się na swoje konto w serwisie.