Narodowe Archiwum Cyfrowe

Jakiego dokumentu szukasz

Wybierz okres historyczny

Spróbuj inaczej

Wyszukiwanie zaawansowane Przeglądaj kolekcje
Adres:

Hankiewicza 1

Warszawa

02-103

Godziny otwarcia:

09:00 - 15:00 (poniedziałek)

09:00 - 15:00 (wtorek)

12:00 - 18:00 (środa)

09:00 - 15:00 (czwartek)

09:00 - 15:00 (piątek)

numer telefonu:
+48 (22) 572 16 00
numer fax:
+48 (22) 572 16 01
E-mail:
nac@nac.gov.pl
Strona www:
http://www.nac.gov.pl

 

Narodowe Archiwum Cyfrowe to jedno z trzech centralnych archiwów państwowych. Misją instytucji jest budowanie nowoczesnego społeczeństwa świadomego swojej przeszłości. NAC inspiruje do odkrywania i ożywiania dziedzictwa, ucząc, jak korzystać z bogactwa historii. Pełnimy również funkcję Centrum Kompetencji w zakresie digitalizacji materiałów archiwalnych oraz zapewniamy efektywne systemy zarządzania, udostępniania i długoterminowego przechowywania zasobów cyfrowych m.in. Zintegrowany System Informacji Archiwalnej ZoSIA oraz serwis szukajwarchiwach.gov.pl, w którym można znaleźć miliony skanów materiałów archiwalnych. W samych tylko zasobach NAC znajduje się prawie 16 mln zdjęć, 40 tys. nagrań dźwiękowych oraz około 2,4 tys. filmów.

 

Zapraszamy do zapoznania się z naszą działalnością oraz ofertą edukacyjną bezpośrednio na nac.gov.pl

 

 

 

 

 

 

 

Liczba zespołów na SwA

168

Liczba jednostek na SwA

462824

Liczba skanów na SwA

1625712

Wielkość zasobu (m.b.):

7080.0

Liczba monografii w bibliotece:

0

Powierzchnia magazynowa (m2):

1338.0

Pojemność półek (m.b.):

0.0

Liczba wydawnictw ciągłych w bibliotece:

171

Liczba miejsc w pracowni naukowej:

9

Najciekawsze materiały

angle-left Zmiany w funkcjonowaniu Biura Obsługi Klienta NAC
Szanowni Państwo, w związku z komunikatem Premiera Rady Ministrów z dnia 28 kwietnia br. o stopniowym łagodzeniu restrykcji sanitarnych na terenie Polski, w tym począwszy od 4 maja br. dla instytucji kultury, informujemy o ponownym otwarciu dla użytkowników Biura Obsługi Klientów w siedzibie Narodowego Archiwum Cyfrowego przy ul. Hankiewicza 1 w Warszawie. 🔹🔹🔹 Biuro Obsługi Klienta NAC będzie otwarte dla użytkowników: w każdą środę w godz. 10-18 oraz w każdy piątek w godz. 9-15. 🔹🔹🔹 W BOK może przebywać każdorazowo wyłącznie jeden użytkownik. 🔹 🔹 Wizyty w BOK są możliwe wyłącznie po wcześniejszym telefonicznym (pod numerem 22 572 16 19) lub mailowym (bok@nac.gov.pl) uzgodnieniu i potwierdzeniu terminu oraz godziny wejścia z obsługą BOK. Każdy użytkownik otrzyma od obsługi BOK unikatowy numer wizyty, który będzie należało podać pracownikom ochrony przy wejściu do budynku NAC. Rezerwacja wizyt będzie możliwa począwszy od dnia 29 kwietnia br. 🔹🔹 Z uwagi na konieczność zapewnienia odpowiednich warunków sanitarnych, wietrzenia przestrzeni i dezynfekcji stanowisk w czytelni BOK użytkownicy będą rejestrowani na wejścia w konkretnych godzinach na maksymalnie 1,5-godzinne wizyty (tj. środy: 10-11:30, 12-13.30, 14-15:30, 16-17:30; piątki: 9-10:30, 11-12:30, 13-14:30). W razie potrzeby zapoznania się z większą ilością materiału archiwalnego, możliwe jest zarezerwowanie więcej niż jednej tury przez użytkownika. 🔹🔹 Udostępnianie bezpośrednie w BOK jest możliwe wyłącznie po wcześniejszym wskazaniu sygnatur lub tematów elektronicznie lub telefonicznie i najpóźniej dzień przed terminem wizyty w BOK, z uwagi na konieczność uprzedniego przygotowania materiałów przez obsługę. Nie ma możliwości zwiększenia ilości udostępnianych bezpośrednio materiałów w trakcie wizyty w BOK. 🔹🔹 Przed wejściem do czytelni BOK należy zdezynfekować ręce, a także założyć maseczkę i rękawiczki. Pakiety ze środkami ochrony osobistej zostaną zapewnione użytkownikom przez NAC. Stanowiska w czytelni oraz szafki na odzież wierzchnią będą dezynfekowane po każdym użytkowniku. Użytkowników korzystających ze stanowiska do odsłuchu materiałów audio zachęcamy do przynoszenia własnych słuchawek (standardowe wejście słuchawkowe tzw. „mini-jack”). 🔹🔹 Bezpośrednie korzystanie z katalogów kartkowych przez użytkowników jest tymczasowo zawieszone. Prośbę o ich przejrzenie można przekazać na miejscu obsłudze BOK, która na bieżąco przeszuka je pod kątem wskazanych przez użytkowników informacji. 🔹🔹 W pozostałe dni, tj. poniedziałek, wtorek i czwartek Biuro Obsługi Klienta czynne jest jedynie telefonicznie lub mailowo. W te dni zachęcamy do kontaktu pod numerem: 22 572 16 19 lub 37 lub adresem: bok@nac.gov.pl w godz. 9-15. 🔹🔹 O kolejnych zmianach w funkcjonowaniu BOK NAC będziemy informowali w odrębnych komunikatach. 🔹🔹 Równocześnie informujemy, że na bieżąco realizowane są zlecenia skanów fotografii i kopii nagrań z zasobu NAC. Ze względu na obowiązujące ograniczenia w działalności archiwum czas ich realizacji może ulec jednak wydłużeniu.

Udostępnij tą stronę na Twitterze, Facebooku i Google Plus