Zespół
Zawartość:
Zarządzenia, instrukcje i obwieszczenia władz oraz protokoły posiedzeń, 1930-1937 sygn. 1.
Dzieje twórcy:
Kodyfikacja prawa pruskiego z 1794 roku "Allgemeines Landrecht" stanowiła, że szkoły są prywatne lub publiczne. Te drugie utrzymywane przez państwo, gminy, wspólnoty szkolne i fundacje miały być dostępne dla wszystkich. Ich głównym celem było wykonywanie powszechnego obowiązku szkolnego. Elementarschulen czyli Volkschulen-szkoły postawowe miały zapewnić pierwszy stopień wykształcenia. Inne miały dawać wykształcenie średnie lub zawodowe. Zmiany w zakresie szkolnictwa wprowadziła ustawa zasadnicza Niemiec z 1919 roku. Rząd Rzeszy uzyskał uprawnienia do stworzenia podstaw prawnych szkolnictwa i wydawnictw naukowych. Konstytucja z 1919 roku uznawała, że sztuka, nauka i nauczanie są wolne. Państwo miało ich bronić i opiekować się nimi. Nauczyciele wszystkich typów szkół mieli uprawnienia i obowiązki urzędników państwowych. Wprowadzony został obowiązek szkolny na poziomie kształcenia postawowego. Szkoły podstawowe miały uwzględniać wyznanie i światopogląd dzieci oraz wolę rodziców. We wszystkich szkołach należało prowadzić wychowanie moralne i obywatelskie. Przedmiotem nauczania była także wiedza o państwie.
Daty skrajne:
1930-1937
Klasyfikacja:
Nazwa twórcy:
Daty:
1930-1937.
Nazwa dawna:
Nazwa obcojęzyczna:
Katholische Polnische Volksschule in Jommendorf bei Allenstein
Języki:
Dostępność:
Ogółem jednostek archiwalnych:
1
Ogółem opracowanych jednostek archiwalnych:
1
Ogółem jednostek archiwalnych bez ewidencji:
0
Ogółem metrów bieżących
0.0
Ogółem opracowanych metrów bieżących
0.0
Ogółem metrów bieżących bez ewidencji
0.0
Ogółem jednostek archiwalnych:
0
Ogółem plików :
0
Ogółem rozmiar (w MB):
0.0
Ogółem dokumentów
0
Ogółem spraw
0
Ogółem klas
0
Ogółem jednostek archiwalnych:
0.0
Ogółem metrów bieżących:
0.0
Daty skrajne dokumentacji niearchiwalnej:
Nazwa | Inwentarz skarbowy | Uwagi |
---|---|---|
inwentarz książkowy zatwierdzony | Tak |