Urząd Gminy Strzelce

Reference code
51/232/0
Number of series
39
Number of scans
0

Content:

I. Zarządzanie (organy kolegialne, organizacja i zarządzanie, plany pracy, statystyka, podział admin., skargi i wnioski, wydawnictwa, biurowość, nadzór), l. 1973-1983, sygn. od 1 do 68 II. Personel, kadry (sprawy płac, ewidencji osobowej, zatrudnienia), l. 1976-1983, sygn. od 69 do 82 III. Środki rzeczowe (administracja nieruchomości), l. 1978-1981, sygn. od 83 do 85 IV. Budżet, podatki, opłaty, finanse (planowanie i wykonanie budżetu, kontrole finansowe, sprawozdania, dochody), l. 1973-1980, sygn. od 86 do 136 V. Plany społeczno-gospodarczego rozwoju, czyny społeczne, l. 1973-1982, sygn.od 137 do 155, 414 VI. Oświata, nauka, wychowanie, sport, l. 1976-1981, sygn. od 156 do 157 VII. Sprawy wewnętrzne, wyznaniowe, (sprawy stowarzyszeń, sprawy usc, obrony, oc, ppoż), l. 1973-1982, sygn. od 158 do 172 VIII. Rolnictwo, leśnictwo, skup, handel (sprawy gospodarki rolnej, leśnej, geodezji rolnej - m.in.. Dokumentacja podstawowa nieruchomości, sprawy przejęcia gospodarstw rolnych na SP, przekazań za rentę, decyzje na sprzedaż gruntów, ewidencja i wymiana gruntów, sprawy notarialne), l. 1966-1990, sygn. od 173 do 341, 415 IX. Gospodarka komunalna, mieszkaniowa, budownictwo, architektura (sprawy gospodarki terenami i nieruchomościami, geodezja i kartografia), l. [1956] 1973-1990, sygn. od 342 do 405, od 416 do 423 X. Zdrowie, opieka społeczna, sprawy socjalne, 1980 r., sygn. 406 XI. Ewidencja ludności (rejestry meldunkowe), l. 1975-1989, sygn. od 407 do 413 XII. Przekazanie gospodarstw rolnych na Skarb Państwa za rentę l. 1979-1988, sygn. od 424 do 945 XIII. Koperty dowodów osobistych l. 1952-1990. sygn. od 946 do 1048

The history of the creator:

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 listopada 1972 roku regulowało zakres działania naczelnika gminy jako organu administracji państwowej oraz organu wykonawczego i zarządzającego GRN. GRN utworzono na podstawie nowelizowanej ustawy o radach narodowych z 25 stycznia 1958 roku - tekst jednolity ogłoszony 9 lipca 1975 roku (DZ. U. Nr 26 z 1975, poz. 139). Od 20 lipca 1983 roku obowiązywała ustawa o systemie rad narodowych i samorządu terytorialnego (DZ. U. nr 41, poz. 185). Rady narodowe i urzędy gmin jako organy administracji ogólnej rządowej przestały funkcjonować na mocy ustawy z dnia 08.03.1990 r. o samorządzie gminnym. Urząd Gminy w Strzelcach jako organ administracji państwowej w gminie oraz organ wykonawczy Gminnej Rady Narodowej został powołany Uchwałą Wojewódzkiej Rady Narodowej w Łodzi z 9.XII.1972 r. Pierwszym naczelnikiem UG Strzelce został Tadeusz Klimkiewicz, od 1983 r. Zbyszek Kotkowski. Zakres działania naczelnika gminy, organizacji i zadań urzędu gminy regulowało Rozp. RM z 30.XI.1972, a następnie z dnia 14 grudnia 1987 r. (Dz. U. Nr 40, poz. 228) r. - naczelnik realizował kierunki działania ustalone przez gminną radę narodową i wykonywał swoje zadania przy pomocy podległego mu urzędu gminy i kierowników zakładów podporządkowanych GRN. W skład urzędu wchodziły : - biuro urzędu kierowane przez sekretarza (obsługa GRN i jej organów - prezydium i komisje, wykonywanie zadań zleconych przez naczelnika w zakresie gospodarki i administracji gminy) - gminna służba rolna (organizacja wieloletnich i rocznych planów społeczno-gospodarczego rozwoju gminy w zakresie produkcji rolnej, doradztwo dla gospodarstw, zapewnienie odpowiedniego wykorzystania środków produkcji i zagospodarowanie ziemi oraz urząd stanu cywilnego. Naczelnik gminy ustanawiał samodzielne stanowiska pracy oraz w ich ramach referaty wykonujące zadania w zależności od potrzeb gminy. UG w Strzelcach działał na podstawie statutu organizacyjnego wprowadzonego Zarządzeniem nr 1/75 Naczelnika Gminy z 31.10.1975 r., zmienionego Zarządzeniem Nr 4/80 z 25.08.1980 r., a następni Zarządzeniem Nr 11 z 02.07.1983 r. w s-wie regulaminu organizacyjnego UG Strzelce. W 1975 r. w UG w Strzelcach powołano 12 stanowisk, od 1980 r. było ich 10 (do spraw ogólno-organizacyjnych, kadrowych i gospodarczych; obsługi prawnej urzędu; obsługi rady narodowej, samorządu mieszkańców i komitetów kontroli społecznej; rolnictwa, gospodarki żywnościowej, leśnictwa, handlu i usług; społeczno-administracyjnych; gospodarki terenowej i komunikacji; oświaty, kultury, zdrowia i opieki społecznej, zaopatrzenia emerytalnego rolników i zatrudnienia oraz USC. Stanowiska te prowadziły wszelkie sprawy z zakresu administracji i gospodarki właściwe dla naczelnika gminy Strzelce ( realizacja uchwał oraz normatywów rady, opracowywanie projektów uchwał naczelnika i wnoszonych pod obrady rady narodowej, projektów planów społeczno-gospodarczych, opracowywanie analiz, ocen, bilansów dla potrzeb naczelnika oraz załatwianie różnych spraw w dziedzinach objętych właściwością poszczególnych referatów). W kancelarii urzędu obowiązywał system bezdziennikowy oparty o rzeczowy wykaz akt ustalony przez Biuro do spraw Terenowych Organów Administracji Państwowej z 1973 r., zatwierdzany przez naczelników gminy., następnie od 1976 r. obowiązywał jednolity rzeczowy wykaz wprowadzony Zarządzeniem nr 36 Ministra Administracji, Gospodarki Terenowej i Ochrony Środowiska z 12.XII.1975 r. [Na podstawie inwentarza książkowego, oprac. E. Pajor, Kutno 2005]

Border dates:

[1952] 1973-1990

Classification:

The name of the creator:

Dates:

1952-1972, 1973-1990.

Former name:

Foreign language name:

Languages:

Availability:

Total archival files:

1048

Total archival files processed:

423

Total archival files without records:

0

Total linear metres

6.0

Total linear metres processed

2.7

Total archival files without records

0.0

Total archival files:

0

Total files:

0

Total size (in MB):

0.0

Total documents

0

Total cases

0

Total classes

0

Total archival files:

0.0

Total running meters :

0.0

Dates of non-archival documentation :

Name Inventory tax uwagi
Book inventory approved Tak 423 j.a.
Delivery and acceptance list Tak 625 j.a
Graphical indexy Nie
Index of persons Nie
Index of subject Nie