Urząd Miasta i Gminy w Łęczycy

Reference code
52/274/0
Number of series
20
Number of scans
0

Content:

Zarządzanie l. 1978-1990, od sygn. 1 do sygn.8: protokóły zebrań wiejskich rady sołeckie, Posiedzenia Kolegiów, działalność Komisji Pojednawczej, progrmy i plany pracy okresowe. Plany pracy i ich realizacja l. 1988-1990, od sygn. 9 do sygn. 22: ostateczna wersja planów na sołectwa, programy i plany pracy, sprawozdania z realizacji planów. Statystyka l.1988-1989, od sygn. 23 do sygn. 27: plany i programy badań i opracowań statystycznych. Skargi i wnioski l. 1988-1989, od sygn. 28 do sygn. 29: analizy i oceny skarg i wniosków Wydawnictwa i publikacje l. 1988-1988, sygn. 30: kroniki i monografie. Nadzór, kontrola, badania l. 1988-1990, od sygn. sygn. 31 do sygn. 43 : tezy kontrolne i inne wytyczne, protokóły kontroli, Personel Zatrudnienie i wynagrodzenie l. 1988-1989 sygn. 44: zatrudnienie. Budżet Budżet terenowy l. 1988-1990, od sygn. 45 do sygn. 61: budżet miasta i gminy, sprawozdania finansowe. Plany Społeczno-Gospodarczego Rozwoju. Czyny Społeczne Plany społeczno-gospodarczego rozwoju i sprawozdawczość z ich realizacji l. 1988-1989, od sygn. 62 do sygn. 64: sprawozdania i analizy realizacji planów. Czyny społeczne l.1988-1989, sygn. 65: wieloletnie i roczne plany czynów społecznych. Oświata, Nauka,Wychowanie, Kultura i Sztuka Biblioteki, Domy Kultury, Kluby, Świetlice, Sztuka Ludowa l. 1988-1989, od sygn. 66 do sygn. 67: kierunki i programy rozwoju kultury fizycznej. Sprawy wewnętrzne. Straże Pożarne Ochrona Przeciwpożarowa, Straże Pożarne l. 1989-1989, sygn. 68: działalność i organizacja straży pożarnych. Zdrowie, Opieka Społeczna, zatrudnienie l. 1988-1989, od sygn. 69 do sygn. 70: analizy potrzeb i efektów pomocy społecznej, plany i realizacja. L.1986-1990, osd sygn. 71 do syg. 79: działalność i organizacja straży pożarnych, budżet, protokoły z działalności finansowej, ewidencja dróg i mostów.

The history of the creator:

W latach 1972-1975 przeprowadzono poważną reformę całego systemu terenowych organów władzy i administracji państwowej oraz związany z tym podział terytorialny państwa. Etapy reformy wyznaczyły ustawy: z 29. 11.1972 r. o zmianie Konstytucji Polskiej Ludowej, z 29.11.1972 r. o utworzeniu gmin i zmianie ustawy o radach narodowych, która znosiła podział terenów wiejskich na gromady oraz osiedla jako odrębne jednostki podziału administracyjnego. Rady narodowe w gminach, miastach, dzielnicach miast, powiatach i województwach były organami władzy państwowej i podstawowymi organami samorządu społecznego. W ustawie z dnia 22 listopada 1973 r. o zmianie ustawy o radach narodowych wprowadzono pojęcie terenowych organów administracji państwowej. Terenowymi organami administracji państwowej byli: wojewoda w województwie, prezydent miasta, w mieście liczącym powyżej 100 tyś mieszkańców oraz w mieście będącym siedzibą wojewódzkiej rady narodowej, naczelnik miasta w innym mieście liczącym do 100 tyś mieszkańców, naczelnik powiatu w powiecie, naczelnik dzielnicy w dzielnicy miasta oraz naczelnik gminy w gminie. Terenowe organy administracji państwowej w zakresie wykonywania zadań rad narodowych funkcjonowały jako ich organy wykonawcze i zarządzające. Ustawa z dnia 28 maja 1975 r. o dwustopniowym podziale administracyjnym Państwa oraz o zmianie ustawy o radach narodowych wprowadziła nowy podział administracyjny kraju na jednostki stopnia podstawowego i stopnia wojewódzkiego. Jednostkami podziału administracyjnego stopnia podstawowego są miasta i gminy oraz dzielnice większych miast, a stopnia wojewódzkiego są województwa. Na podstawie Rozporzadzenia Rady Ministrów z dnia 13.04.1984 r. w sprawie zasad organizacji i funkcjonowania urzedów terenowych organów administracji państwowej naczelnicy miast i gmin wydawali zarządzenie dotyczące utworzenia referatów i ustalenia regulaminu organizacyjnego urzędu. Urząd Miejski wykonywał zadania w zakresie administracji państwowej i gospodarki objęte właściwością Naczelnika Miasta działającego jako terenowy organ administracji państwowej stopnia podstawowego oraz wykonawczy i zarządzający Miejskiej Rady Narodowej. Siedziba Urzędu Miasta i Gminy w Łęczycy mieściła się przy ul. Konopnickiej 14. Dzialnością Urzędu Miasta i Gminy w Łęczycy kierował Naczelnik - Kazimierz Stempniak. W skład Urzędu Miasta i Gminy w Łęczycy wchodziły następujące wydziały: Wydział Ogólno-Organizacyjny, Wydział Społeczno- Administracyjny, Wydział Finansowo-Budżetowy, Wydział Oświaty i Wychowania, Wydział Handlu, Drobnej Wytwórczości i Usług, Wydział Geodezji i Gospodarki Gruntami, Wydział Rolnictwa, Gospodarki Żywnościowej i Leśnictwa, Wydział Urbanistyki, Architektury i Nadzoru Budowlanego, Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, Wydział Komunikacji, Urząd Stanu Cywilnego. Urząd Miasta i Gminy w Łęczycy był utworzony z dniem 1 stycznia 1988 r. i funkcjonował do 1 maja 1990 r. Na mocy ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie terytorialnym powstały gminy i miasta jako wspólnoty samorządowe.

Border dates:

[1987] 1988-1990

Classification:

administracja ogólna

The name of the creator:

Dates:

1988-1990.

Former name:

Foreign language name:

Languages:

polski

Availability:

Provided partially

Total archival files:

118

Total archival files processed:

79

Total archival files without records:

0

Total linear metres

1.7

Total linear metres processed

1.14

Total archival files without records

0.0

Total archival files:

0

Total files:

0

Total size (in MB):

0.0

Total documents

0

Total cases

0

Total classes

0

Total archival files:

0.0

Total running meters :

0.0

Dates of non-archival documentation :

Name Inventory tax uwagi
Delivery and acceptance list Nie 39
Book inventory approved Tak 79 j.a.