Gmina Solec-Zdrój

Reference code
21/3425/0
Number of series
0
Number of scans
0

Content:

sesje Rady Gminy (protokoły, uchwały), posiedzenia Zarządu Gminy, protokoły posiedzeń komisji, regulamin organizacyjnym sprawozdania statystyczne, informacje, budżety, sprawozdania finansowe, nadzór Głównego Księgowego, ewidencja zabytków nieruchomych, opieka nad cmentarzami i grobami poległych w czasie działań wojennych, podziały i rozgraniczenia nieruchomości, zmiany przeznaczenia gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne, komunalizacja mienia gminnego, zwroty działek siedliskowych, przejmowanie gospodarstw na skarb Państwa za renty i emerytury, wymiany gruntów, decyzje lokalizacyjne, ewidencja działalności gospodarczej (wykreślenia), statuty, uchwały Rady Gminy, ewidencja i dokumentacja podstawowa nieruchomości, podziały i rozgraniczenia nieruchomości, planowanie i opiniowanie inwestycji komunalnych, plany budownictwa jednorodzinnego.

The history of the creator:

Gmina Solec- Zdrój działa na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie terytorialnym (Dz.U. Nr 16, poz. 95, z póź. zm.) strukturę organizacyjną regulują Statut gminy - 1990 rok i regulamin organizacyjny- 1990 rok. Gmina Solec- Zdrój stanowi wspólnotę samorządową mieszkańców zamieszkałych na jej terytorium. Gmina Solec- Zdrój jest Gminą uzdrowiskową położona była do 1998 roku w województwie kieleckim, od 1999 roku w województwie świętokrzyskim, obszar gminy obejmuje 84, 6 m2. Gminę tworzy 19 jednostek pomocniczych w postaci sołectw: Chinków, Kików, Kolonia Zagajów, Ludwinów, Magierów, Piasek Mały, Piestrzec, Solec- Zdrój, Strażnik, Sułkowice, Świniary, Wełnin, Włosnowice, Zagaje Kikowskie, Zagajów, Zagórzany, Zborów, Zielonki, Żuków. W Gminie Solec- Zdrój, funkcjonowały również podległe jednostki organizacyjne których organem założycielskim była gmina: 1. Przedszkole wiejskie w Solcu- Zdroju 2. Przedszkole wiejskie w Piestrzcu 3. Przedszkole wiejskie w Zborowie 4. Gminny Ośrodek Kultury w Solcu- Zdroju 5. Gminna Biblioteka Publiczna w Solcu - Zdroju 6. Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Solcu- Zdroju Celem Gminy jest zaspakajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty, tworzenie warunków dla racjonalnego i harmonijnego rozwoju gminy oraz warunków dla pełnego uczestnictwa obywateli w życiu wspólnoty Do zakresu działania gminy jako zadania własne należą następujące sprawy: - gminnych dróg, mostów, placów oraz organizacji i ruchu drogowego, - ładu przestrzennego, gospodarki terenami i ochrony środowiska, - wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, czystości w gminie i sołectwach, wysypisk i utylizacji odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną, - lokalnego transportu zbiorowego, - ochrony zdrowia - pomocy społecznej, w tym ośrodków i zakładów opiekuńczych, - komunalnego budownictwa mieszkaniowego, - oświaty, w tym szkół podstawowych, przedszkoli i innych placówek oświatowo- wychowawczych, - targowisk i hal, - zieleni komunalnej i zadrzewień, - cmentarzy komunalnych, - porządku publicznego i ochrony przeciwpożarowej, - utrzymania komunalnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych - kultury fizycznej, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych, - kultury, w tym bibliotek komunalnych i innych placówek upowszechniania, kultury. Do właściwości organów gminy jako zadania własne mogą przyjąć również inne zadania określone w przepisach odrębnych. W Gminie funkcjonują jednostki pomocnicze - sołectwa. Gmina posiada osobowość prawną. Siedzibą organów Gminy jest Solec- Zdrój Gmina działa na podstawie: - ustawy oraz innych właściwych przepisów, - porozumień z organami administracji rządowej lub innymi jednostkami samorządu terytorialnego. Gmina realizuje swoje zadania poprzez: - własne organy, - gminne jednostki organizacyjne, - zawieranie umów z innymi podmiotami, - zawieranie porozumień z administracją rządową oraz innymi jednostkami samorządu terytorialnego, - współdziałanie z innymi jednostkami samorządu terytorialnego. Organami Gminy są: - Rada Gminy jako organ stanowiący i kontrolny, -Wójt Gminy jako organ wykonawczy, (do 1998 roku Zarząd Gminy) W celu realizacji określonych zadań Gmina tworzy gminne jednostki organizacyjne, które mogą stanowić: -jednostki organizacyjne bez osobowości prawnej, -gminne osoby prawne. W celu wykonywania określonych zadań Gmina może zawierć umowy z innymi podmiotami. Treść umowy określa szczegółowo prawa i obowiązki stron. Gmina może realizować przejęte w drodze porozumienia zadania z zakresu administracji rządowej oraz zadania z zakresu właściwości innych jednostek samorządu terytorialnego. Treść porozumienia określa szczegółowo prawa i obowiązku stron. Gmina może współdziałać z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w formie związków, porozumień międzygminnych oraz stowarzyszeń. Urząd Gminy w Solcu- Zdroju jest jednostką organizacyjną, przy pomocy której Wójt realizuje zadania gminy (do 1998 roku Zarząd Gminy) Urząd realizuje zadania: - własne gminy określone przepisami ustawy - z zakresu administracji rządowej zlecone gminie na mocy ustawy, - z zakresu administracji rządowej powierzone gminie na mocy porozumień z organami administracji rządowej. Zadania określone w ustępie poprzedzającym realizują poszczególne komórki organizacyjne, stosownie do merytorycznych zakresów ich działania. W urzędzie funkcjonowały referaty i równorzędne komórki organizacyjne oraz samodzielne stanowiska pracy: • Referat Organizacyjny i Spraw Obywatelskich • Referat Finansowy • Referat Budownictwa, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska • Referat Rolnictwa Geodezji i Gospodarki Gruntami • Stanowisko ds. zdrowia, oświaty, kultury i rekreacji

Border dates:

[1986] 1990-1999

Classification:

administracja ogólna

The name of the creator:

Dates:

1986-1989, 1990-1999.

Former name:

Foreign language name:

Languages:

polski

Availability:

Available in full

Total archival files:

180

Total archival files processed:

0

Total archival files without records:

0

Total linear metres

1.77

Total linear metres processed

0.0

Total archival files without records

0.0

Total archival files:

0

Total files:

0

Total size (in MB):

0.0

Total documents

0

Total cases

0

Total classes

0

Total archival files:

0.0

Total running meters :

0.0

Dates of non-archival documentation :

Name Inventory tax uwagi
Electronic archive inventory draft Nie