Urząd Gminy w Konopiskach

Reference code
8/629/0
Number of series
0
Number of scans
0

Content:

Zjazdy, narady, konferencje z lat 1976 - 1985, sygn. 1 - 5, w tym: organizacja, plany i programy zjazdów, narad i konferencji, narady koordynacyjne, Gminny Zespół Koordynacyjny ds. Profilaktyki Dzieci i Młodzieży; Organizacja Urzędu Gminy z lat 1973 - 1978, sygn. 6 - 8, w tym: akta dotyczące organizacji pracy, struktura organizacyjna Urzędu, powoływanie i organizacja jednostek podległych; Zarządzenia Naczelnika Gminy z lat 1974 - 1987, sygn. 9 - 12, w tym: zarządzenia, rejestry zarządzeń; Statuty, regulaminy z lat 1974 - 1989, sygn. 13 - 18, w tym: statuty gminy, regulaminy organizacyjne Urzędu, regulaminy pracy, regulaminy Zarządu Gminy, regulaminy Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej i Wysypiska Śmieci; Plany pracy Naczelnika Gminy z lat 1982 - 1989, sygn. 19 - 21, 54; Powszechne przeglądy gmin z lat 1976 - 1977, sygn. 22, 25; Plany i programy społeczno-gospodarcze z lat 1974 - 1989, sygn. 23 -24, 26 -28, 92, 113 - 128, 144, 163, w tym: plany i programy społeczno-gospodarcze rozwoju gminy, sprawozdania i analizy z ich wykonania, plany rozwoju jednostek podległych, plany dotyczące rozwoju usług; Sprawozdawczość i statystyka z lat 1974 - 1989, sygn. 29 - 52, 108 - 112, w tym: statystyka dotycząca zatrudnienia, funduszu płac, podnoszenia kwalifikacji zawodowych, statystyka rolna dotycząca zaopatrzenia gospodarstw w materiał siewny, budowy silosów i konserwacji pasz, produkcji roślinnej, działalności zespołów rolnych i gospodarstw specjalistycznych, hodowli zwierząt futerkowych, sprawozdania statystyczne dotyczące wydawania zezwoleń na sprzedaż alkoholu oraz podatków; Rejestr skarg i wniosków z lat 1980 - 1983, sygn. 53; Zebrania wiejskie z lat 1979 - 1989, sygn. 55 - 62, 165, w tym: protokoły zebrań wiejskich z miejscowości: Aleksandria, Walaszczyki, Kopalnia, Rększowice, Jamki, Korzonek-Leśniaki, Łaziec, Wąsosz, Wygoda, Konopiska; Godła i pieczęcie urzędowe z lat 1979 - 1983, sygn. 63 - 65, w tym: ewidencja godeł i pieczęci urzędowych; Kontrole zewnętrzne z lat 1973 - 1988, sygn. 66 - 71; Budżety, sprawozdania budżetowe z lat 1970 - 1990, sygn. 72 - 91, 93 - 107, w tym: budżety i ich zmiany, plany finansowe inwestycji, planowanie budżetu, sprawozdania budżetowe; Czyny społeczne z lat 1978 - 1989, sygn. 129 - 132, w tym: księga pamiątkowa czynów społecznych, wieloletnie i roczne plany czynów społecznych i ich realizacja; Sprawy rolnictwa z lat 1971 - 1989, sygn. 133 - 142, w tym: zagospodarowanie gruntów na terenie gminy, protokoły komisji ds.. Rozdziału sprzętu rolniczego, rejestr gospodarstw specjalistycznych, protokoły narad gminnej służby rolnej, akta dotyczące kontraktacji produkcji roślinnej i zwierzęcej, sprawozdania o powierzchni leśnej; Gminny Komitet Przeciwpowodziowy z roku 1980, sygn. 143; Budownictwo z lat 1972 - 1989, sygn. 145 - 162, w tym: ewidencja urządzeń komunalnych, analizy ruchu budowlanego, opinie i decyzje lokalizacyjne, wskazania lokalizacyjne, programy rozwoju budownictwa; Koło Gospodyń Wiejskich z roku 1978, sygn. 164; Statuty i rejestry stowarzyszonych kółek rolniczych z lat 1957 - 1975, sygn. 166 - 170, w tym: Kółka Rolnicze w Konopiskach, Jamkach, Wąsoszu, Rększowicach, Łaźcu.

About the Creator:

Urząd Gminy w Konopiskach powstał 1 stycznia 1973 roku na mocy przepisów ustawy z dnia 29 listopada 1972 roku o utworzeniu gmin i zmianie ustawy o radach narodowych (Dz.U. Nr 49, poz. 312). Do 1974 roku roku omawiana jednostka realizowała zadania w oparciu o Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 listopada 1972 roku w sprawie zakresu działania naczelnika gminy, organizacji i zadań urzędu gminy oraz niektórych spraw pracowniczych (Dz.U. Nr 49, poz. 315) i Wzorcowy regulamin organizacyjny urzędu gminy ustalony przez Urząd Rady Ministrów. Nowy Statut Organizacyjny Urzędu Gminy Konopiska, który określał jego strukturę organizacyjną i zakres kompetencji, wprowadzony został w życie zarządzeniem wewnętrznym Naczelnika Gminy Konopiska w 1974 roku roku. Zgodnie z powyższym normatywem w skład omawianej jednostki wchodziły: Biuro Urzędu, gminna służba rolna oraz Urząd Stanu Cywilnego. Biuro Urzędu było aparatem pomocniczym naczelnika gminy. Jego bieżącą działalnością kierował sekretarz, który odpowiadał za prawidłową organizację pracy, przestrzeganie przepisów prawa i porządku i dyscypliny pracy. Do zadań Biura należało rozpatrywanie spraw w zakresu: planowania i staystyki, rolnictwa, leśnictwa, skupu, realizacji budżetu, podatków i opłat, budownictwa, gospodarki komunalnej i mieszkaniowej, komunikacji, handlu i usług, oświaty, kultury, zdrowia, spraw wewnętrznych, ochrony przeciwporzarowej, zatrudnienia i spraw socjalnych. Gminną służbę rolną stanowili inspektorzy: rolni, do spraw budownictwa wiejskiego, melioracji i łąkarstwa, odpowiedzialni za zagadnienia związane z rozwojem produkcji rolne. Do zakresu działania, powoływanego przez naczelnika gminy, kierownika Urzędu Stanu Cywilnego należały sprawy wynikające z przepisów o aktach stanu cywilnego oraz kodeksu rodzinnego. Urząd Gminy w Mstowie zakończył swą działalność z dniem wejścia w życie ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie terytorialnym (Dz.U. Nr 16, poz. 95).

Border dates:

[1957]1973-1990

Classification:

Creator's name:

Dates:

1957-1990.

Former name:

Foreign language name:

Languages:

Availability:

Total archival files:

172

Total archival files processed:

170

Total archival files without records:

0

Total linear metres

4.0

Total linear metres processed

3.7

Total linear metres without records

0.0

Total archival files:

0

Total files:

0

Total size (in MB):

0.0

Total documents

0

Total cases

0

Total classes

0

Total archival files:

0.0

Total running meters :

0.0

Dates of non-archival documentation :

Name Quantity Inventory uwagi
Delivery and acceptance list Tak 172 j.a.