Urząd Gminy w Janowie

Reference code
8/949/0
Number of series
0
Number of scans
0

Content:

Materiały archiwalne zawarte w zespole obejmują takie akta jak: narady koordynacyjne, narady z sołtysami, narady pracowników własnej jednostki, zarządzenia Naczelnika Gminy, długofalowe i roczne plany pracy jednostek własnych i sprawozdania z ich realizacji, plany i programy badań i opracowań statystycznych, spisy rolne, sprawozdawczość statystyczna, rejestr skarg i wniosków, analizy i oceny skarg i wniosków, sprawozdania, ewidencja pieczęci, protokoły inwentaryzacyjne pieczęci, protokoły zniszczeń nieaktualnych pieczęci, protokoły kontroli, inspekcji, lustracji, zarządzenia pokontrolne i sprawozdania z ich realizacji oraz kontrole wtórne dotyczące działalności Urzędu Gminy, dane statystyczne o pracownikach, wnioski odznaczeniowe pracowników własnej jednostki, odznaka „Zasłużony Pracownik Państwowy”, budżet Gminy, analizy i oceny dotyczące podatków, ostateczne wersje planów zbiorczych, plany społeczno-gospodarczego rozwoju i sprawozdania z ich wykonania, analizy ekonomiczne, wieloletnie i roczne plany czynów społecznych, koordynacja organizowanych imprez kulturalnych, plany zagospodarowania turystycznego, akta stowarzyszeń działających na terenie gminy, analizy, oceny, sprawozdania z działalności kolegiów, nadzór nad działalnością Urzędu Stanu Cywilnego, rejestry wydanych i utraconych dowodów osobistych i tymczasowych zaświadczeń tożsamości, dokumentacja dotycząca utraty dowodów osobistych lub tymczasowych zaświadczeń tożsamości, dokumentacja o odnalezieniu dowodów osobistych lub tymczasowych zaświadczeń tożsamości wraz z dokumentacją, analizy stanu zatrudnienia, bilans siły roboczej, analizy potrzeb i efektów pomocy społecznej.

About the Creator:

Urząd Gminy w Janowie rozpoczął działalność z dniem 1 stycznia 1973 roku na mocy Ustawy z dnia 29 listopada 1972 roku o utworzeniu gmin i zmianie ustawy o radach narodowych na podstawie której zniesiono dotychczasowy podział terenów wiejskich na gromady (zlikwidowano prezydia gromadzkich rad narodowych), tworząc jednocześnie gminy jako podstawowe jednostki podziału administracyjnego i gospodarczego na terenach wiejskich. W latach 1973-1975 gmina Janów administracyjnie znajdowała się w obszarze powiatu częstochowskiego w województwie katowickim. Z dniem 1 czerwca 1975 roku w wyniku wprowadzonego nowego podziału administracyjnego kraju, polegającego na likwidacji szczebla powiatowego i utworzenia nowych województw, gmina Janów znalazła się w województwie częstochowskim. Organizacyjnie na czele gminy stał Naczelnik Gminy, będący organem zarządzającym i wykonawczym Gminnej Rady Narodowej . Do jego zadań należało w szczególności: podejmowanie działań zmierzających do wykonania zadań wynikających z planu społeczno-gospodarczego kraju, realizowanie zadań w dziedzinie rozwoju gospodarki gminnej, realizowanie zadań związanych z gospodarką leśną w lasach niepaństwowych oraz zadrzewieniem i gospodarką łowiecką, koordynowanie działalności jednostek państwowych i spółdzielczych oraz organizacji społecznych, współdziałanie z jednostkami państwowymi, spółdzielczymi i społecznymi nie podporządkowanymi gminnej radzie narodowej w zakresie realizacji zadań państwowych. Jako organ wykonawczy i zarządzający gminnej rady narodowej Naczelnik zapewniał wykonanie jej uchwał, składał sprawozdania i informacje o swojej działalności oraz wykonania uchwał, składał coroczne sprawozdania z wykonania planu społeczno-gospodarczego rozwoju gminy oraz budżetu. Naczelnik realizował swoje zadania przy pomocy podległego mu Urzędu Gminy i kierowników zakładów podporządkowanych gminnej radzie narodowej a w zakresie oświaty przy pomocy gminnego dyrektora szkół, sprawującego nadzór nad działalnością szkół na terenie gminy. W skład Urzędu Gminy wchodziły: Biuro Urzędu, Gminna Służba Rolna oraz Urząd Stanu Cywilnego. Biuro Urzędu było aparatem Naczelnika Gminy w zakresie załatwiania spraw należących do poszczególnych dziedzin administracji państwowej. Jego pracami kierował sekretarz, odpowiedzialny za prawidłową pracę urzędu, przestrzeganie prawa, porządku i dyscypliny pracy. Gminna Służba Rolna była aparatem Naczelnika w zakresie spraw związanych z rozwojem produkcji rolnej i stanowili ją instruktorzy rolni. Urzędem Stanu Cywilnego kierował powołany przez Naczelnika Kierownik. Odpowiedzialny był on za wykonanie zadań przewidzianych w prawie o aktach stanu cywilnego, kodeksie rodzinno – opiekuńczym oraz innych przepisach. Naczelnik Gminy jako organ terenowej administracji państwowej oraz podległy mu Urząd Gminy w Janowie zniesione zostały z chwilą wprowadzenia w maju 1990 r. systemu samorządu terytorialnego, zgodnie z Ustawą z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie terytorialnym.

Border dates:

[1972] 1973 - 1990

Classification:

administracja ogólna

Creator's name:

Dates:

1972-1990.

Former name:

Foreign language name:

Languages:

polski

Availability:

Available in full

Total archival files:

269

Total archival files processed:

226

Total archival files without records:

0

Total linear metres

2.78

Total linear metres processed

1.75

Total linear metres without records

0.0

Total archival files:

0

Total files:

0

Total size (in MB):

0.0

Total documents

0

Total cases

0

Total classes

0

Total archival files:

0.0

Total running meters :

0.0

Dates of non-archival documentation :

Name Quantity Inventory uwagi
Delivery and acceptance list No data 226 j.a., 24 j.a., 19 j.a.