Oleskie Towarzystwo Gospodarcze w Oleśnie

Reference code
8/1089/0
Number of series
0
Number of scans
0

Content:

Materiały archiwalne zawarte w zespole obejmują takie akta jak: protokoły z zebrania założycielskiego i posiedzenia Komitetu Założycielskiego, protokoły obrad Walnego Zgromadzenia, protokoły posiedzeń komisji rewizyjnej, protokoły posiedzeń zarządu, podstawy prawne działania własnej jednostki, organizacja własnej jednostki, lista założycieli, wykaz członków, deklaracje o przystąpieniu, deklaracje i rezygnacje z członkostwa, sprawozdawczość finansowa, wyjaśnienia, opinie, akty prawne w sprawach podatkowych, współpraca z podmiotami i instytucjami krajowymi.

About the Creator:

Stowarzyszenie rozpoczęło działalność na mocy postanowienia Sądu Wojewódzkiego w Częstochowie z dnia 10 grudnia 1998 roku o rejestracji stowarzyszenia. Siedzibą stowarzyszenia było miasto Olesno. 4 października 2001 roku postanowieniem Sądu Rejonowego w Opolu stowarzyszenie wpisane zostało do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego.Celem stowarzyszenia było rozwijanie i propagowanie inicjatyw, postaw i działań sprzyjających przedsiębiorczości i aktywności gospodarczej, podtrzymywanie zaufania do instytucji własności i rynku, upowszechnianie tradycyjnej etyki pracy i interesu oraz przyczynianie się tą drogą do poprawy sytuacji ekonomicznej mieszkańców miasta i gminy Olesno oraz kraju. Władzami stowarzyszenia były: Walne Zgromadzenie, Zarząd oraz Komisja Rewizyjna. Kadencja wszystkich władz stowarzyszenia trwała 2 lata, a ich wybór odbywał się w głosowaniu tajnym przy nieograniczonej liczbie kandydatów na podstawie regulaminu ustalonego przez Walne Zgromadzenie Towarzystwa. Najwyższą władzą Towarzystwa było Walne Zgromadzenie. Do jego kompetencji należało:ustalanie programu działalności Towarzystwa; wybór Zarządu; wybór komisji rewizyjnej; rozpatrywanie sprawozdań z działalności Zarządu i Komisji Rewizyjnej oraz decydowanie o udzieleniu absolutorium dla Zarządu; ustalanie wpisowego, składek członkowskich, zatwierdzanie budżetu i bilansów; rozpatrywanie odwołań od decyzji Zarządu w sprawach indywidualnych; podejmowanie uchwał o zmianach statutu i rozwiązaniu Towarzystwa; zatwierdzanie regulaminów wewnętrznych na wniosek Zarządu; podejmowanie decyzji o przynależności do innych stowarzyszeń i organizacji. Zarząd powołany był do kierowania całokształtem działalności Towarzystwa. Składał się z 5 do 11 członków w tym: prezesa, wiceprezesa, sekretarza i skarbnika. Do kompetencji Zarządu należało:ustalanie szczególnych planów działalności Towarzystwa; ustalanie zasad gospodarki finansowej Towarzystwa; tworzenie jednostek gospodarczych; podejmowanie decyzji o uczestnictwie w inicjatywach gospodarczych. Komisja Rewizyjna powołana była do sprawowania kontroli nad działalnością Towarzystwa. Składała się z 3 do 5 osób. Do kompetencji komisji należało: kontrolowanie działalności statutowej i gospodarczej Towarzystwa; przedstawianie sprawozdań ze swojej działalności Walnemu Zgromadzeniu Towarzystwa oraz wnioskowanie o absolutorium dla Zarządu. W związku z sukcesywnie zmniejszającą się liczbą członków podjęto decyzję o likwidacji stowarzyszenia. Uprawomocnienie wykreślenia z Krajowego Rejestru Sądowego nastąpiło w dniu 5 lipca 2013 roku.

Border dates:

1998-2013

Classification:

Creator's name:

Dates:

1998-2013.

Former name:

Foreign language name:

Languages:

Availability:

Total archival files:

11

Total archival files processed:

11

Total archival files without records:

0

Total linear metres

0.0

Total linear metres processed

0.2

Total linear metres without records

0.0

Total archival files:

0

Total files:

0

Total size (in MB):

0.0

Total documents

0

Total cases

0

Total classes

0

Total archival files:

0.0

Total running meters :

0.0

Dates of non-archival documentation :

Name Quantity Inventory uwagi
Approved book inventory Tak inwentarz nr 398