Zarząd Miejski w Rajgrodzie powiat Grajewo

Sygnatura
64/150/0
Liczba serii
0
Liczba skanów
0

Zawartość:

1. Referat Ogólno-Organizacyjny (sprawy organizacyjne, protokoły posiedzeń Zarządu Miejskiego, MRN i PMRN korespondencja i sprawozdania z działalności MRN, plany pracy, zarządzenia w sprawie wyborów, kontrola) 2. Referat Finansowo-Budżetowy (budżety i sprawozdania budżetowe, roczne sprawozdania rachunkowe, wymiar podatków) 3. Referat Gospodarki Gminnej (drogi, sprawa kolei wąskotorowej, sprawy rolne, statystyka rolna, sprawy leśne, przemysł, handel, rzemiosło, mienie zarządu miejskiego) 4. Referat Administracji Społecznej (oświata i kultura, zdrowie i opieka społeczna) 5. Referat Administracyjny (sprawy wyznaniowe i obywatelskie, mienie opuszczone, ewidencja ludności, zaminowanie, sprawy wojskowe, sprawy budowlane, zbrodnie niemieckie, sprawa elektrowni) 6. Urząd Stanu Cywilnego (protokoły przyjęcia ksiąg metrykalnych)

Dzieje twórcy:

Art. 2 pkt. 2 ustawy o organizacji i zakresie działania rad narodowych z 11.09.1944 r. określa, że miejskie rady narodowe miast niewydzielonych mają uprawnienia gminnych rad narodowych. Do kompetencji tych rad należy: planowanie działalności publicznej, w szczególności ustalanie budżetu i planu świadczeń w naturze, kontrola działalności organów wykonawczych (państwowych i samorządowych) z punktu widzenia legalności, celowości i zgodności z zasadniczą linią działalności KRN, powoływanie samorządowych organów wykonawczych, zawieranie umów w sprawie zaciągania pożyczek, zbycia, zmiany lub obciążenia majątku ruchomego. W myśl dekretu PKWN z 23.11.1944 r. o organizacji i zakresie działania samorządu terytorialnego, organem wykonawczym miejskiej rady narodowej jest zarząd miejski, składający się z burmistrza, wiceburmistrza i 3-6 członków zarządu. Zarząd Miasta Rajgrodu wybrany został na posiedzeniu organizacyjnym Miejskiej Rady Narodowej Rajgrodu 31stycznia 1945 roku. Miejska Rada Narodowa Rajgrodu na posiedzeniu w dniu 14 czerwca 1945 r. uchwaliła statut organizacyjny Biura Zarządu Miejskiego. Biuro Zarządu podzielono na 5 referatów: ogólno-organizacyjny, wojskowy, meldunkowy, aprowizacyjny i mieszkaniowy.

Daty skrajne:

1945-1950

Klasyfikacja:

Nazwa twórcy:

Daty:

1945-1950.

Nazwa dawna:

Nazwa obcojęzyczna:

Języki:

Dostępność:

Ogółem jednostek archiwalnych:

65

Ogółem opracowanych jednostek archiwalnych:

65

Ogółem jednostek archiwalnych bez ewidencji:

0

Ogółem metrów bieżących

1.0

Ogółem opracowanych metrów bieżących

0.6

Ogółem metrów bieżących bez ewidencji

0.0

Ogółem jednostek archiwalnych:

0

Ogółem plików :

0

Ogółem rozmiar (w MB):

0.0

Ogółem dokumentów

0

Ogółem spraw

0

Ogółem klas

0

Ogółem jednostek archiwalnych:

0.0

Ogółem metrów bieżących:

0.0

Daty skrajne dokumentacji niearchiwalnej:

Nazwa Inwentarz skarbowy Uwagi
inwentarz kartkowy zatwierdzony Tak