Prezydium Miejskiej Rady Narodowej w Przemyślu

Sygnatura
56/40/0
Liczba serii
17
Liczba skanów
0

Zawartość:

Wydział Organizacyjno-Prawny: protokoły sesji, posiedzeń, realizacja uchwał Rady i Prez. MRN, wybory do Sejmu i rad narodowych, zarządzenia przewodniczącego MRN, organizacja MRN, statystyka radnych, analiza skarg i wniosków, kontrole i inspekcje; 1950-1973; sygn. 1-464; Miejska Komisja Planowania Gospodarczego: protokoły posiedzeń Kolegium MKPG, protokoły posiedzeń Komisji Oceny Projektów Inwestycyjnych, protokoły posiedzeń zespołu Terenowej Koordynacji Inwestycji, plany i sprawozdania z ich wykonania, bilanse siły roboczej, protokoły kontroli i inspekcji; 1951-1973; sygn. 465-550; Wydział Finansowy: sprawozdania z przebiegu realizacji zobowiązań pieniężnych, plany, protokoły kontroli i inspekcji, budżety i sprawozdania z ich wykonania, ewidencje nieruchomości, rejestry wymiarowe podatku dochodowego i obrotowego; 1950-1953; sygn. 551-676; Wydział Oświaty: organizacja i zakres działania Wydziału, protokoły konferencji pracowników Wydziału i kierowników szkół, protokoły konferencji sierpniowych, organizacja i siec szkół, plany i sprawozdania z ich wykonania, protokoły kontroli i inspekcji; 1950-1962; sygn. 677-881; Wydział Kultury: plany pracy Wydziału i sprawozdania z ich wykonania, wycinki prasowe dotyczące działalności Wydziału, protokoły kontroli i inspekcji, koordynacja działalności instytucji kulturalnych i artystycznych; 1955-1962; sygn. 882-903; Miejski Komitet Kultury Fizycznej i Turystyki: zarządzenia przewodniczącego MKKF i T, protokoły posiedzeń Komitetu, protokoły narad i odpraw, plany pracy Komitetu, sprawozdania z ich wykonania, sprawy dotyczące społecznych, gromadzkich Komitetów Kultury Fizycznej i Turystyki, protokoły kontroli i inspekcji; 1953-1973; sygn. 904-966; Wydział Spraw Wewnętrznych: organizacja i zakres działania Wydziału, protokoły narad i odpraw pracowników Wydziału, plany pracy wydziału i sprawozdania z ich realizacji, protokoły kontroli i inspekcji, akta dotyczące zmiany imion i nazwisk, sprawy stowarzyszeń, sprawy obywatelstwa, sprawy narodowościowe, odtwarzanie i ustalanie treści aktów Stanu Cywilnego, sprawy konsularne, sprawy graniczne); 953-1973; sygn. 967-1129; Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej: organizacja i zakres działania Wydziału, zarządzenia wewnętrzne Kierownika Wydziału, organizacja przedsiębiorstw z zakresu gospodarki komunalnej i mieszkaniowej, protokoły narad i odpraw pracowników Wydziału, plany i sprawozdania z ich realizacji, realizacja wniosków Komisji, analizy ekonomiczne, analiza skarg i wniosków, kontrole i inspekcje; 1956-1973; sygn. 1130-1210; Wydział Spraw Lokalowych: sprawozdania z działalności Wydziału, realizacja wniosków Komisji, analizy skarg i wniosków; 1955-1963; sygn. 1211-1222; Wydział Komunikacji: plany pracy Wydziału i sprawozdania z ich wykonania, analiza skarg i wniosków; 1966-1970; sygn. 1223-1228; Wydział Handlu: organizacja i zakres działania Wydziału, protokoły narad i odpraw pracowniczych, plany i sprawozdania z ich wykonania, wycinki prasowe o działalności Wydziału, protokoły kontroli i inspekcji, sprawozdania z działalności Komisji do Walki ze Spekulacją) 1950-1969; sygn. 1229-1314; Wydział Przemysłu: organizacja i zakres działania Wydziału, plany wieloletnie i roczne oraz sprawozdania z ich wykonania, realizacja wniosków Komisji Przemysłu, analizy ekonomiczne, wycinki prasowe o działalności Wydziału, protokoły kontroli i inspekcji, rejestry zakładów; 1959-1970; sygn. 1315-1134; Wydział Handlu, Przemysłu i Usług: organizacja i zakres działania Wydziału, protokoły narad i odpraw pracowników Wydziału, plany i sprawozdania z ich wykonania, wycinki prasowe o działalności Wydziału, protokoły kontroli i inspekcji; 1970-1973; sygn. 1345-1396; Wydział Zdrowia i Opieki Społecznej: organizacja i zakres działania Wydziału, zarządzenia wewnętrzne Kierownika Wydziału, protokoły posiedzeń pracowników Wydziału, protokoły narad i odpraw, plany i sprawozdania z ich wykonania, protokoły kontroli i inspekcji; 1951-1973; sygn. 1397-1453; Wydział Zatrudnienia i Spraw Socjalnych: organizacja i zakres działania Wydziału, plany pracy wydziału i sprawozdania z ich wykonania, plany gospodarcze i sprawozdania, bilanse siły roboczej, protokoły kontroli i inspekcji, budżety; 1951-1973; sygn. 1454-1510; Wydział Budżetowo-Gospodarczy: organizacja i zakres działania Wydziału, normatywy kancelaryjne, zarządzenia wewnętrzne kierownika Wydziału, akta dotyczące składnicy akt, plany i sprawozdania z ich wykonania, analiza skarg i wniosków; 1951-1969; sygn. 1511-1526; Wydział Statystyki: sprawozdania statystyczne z zakresu budownictwa, handlu, gospodarki komunalnej i mieszkaniowej, ruchu ludności, rolnictwa, przemysłu i zdrowia, protokoły kontroli i inspekcji; 1950-1962; sygn. 1527-1588.

Dzieje twórcy:

W latach pięćdziesiątych przeprowadzono w Polsce Ludowej reformę administracji państwowej, która objęła szczególnie organy terenowe. Likwidacji uległy urzędy wojewodów, prezydentów miast, starostów, burmistrzów i wójtów, będących terenowymi organami administracji państwowej oraz niektóre urzędy niezespolone. Ich kompetencje przejęły organa wykonawcze rad narodowych. Rady narodowe stanowiące wcześniej jednostki samorządu terytorialnego zostały zreformowane na mocy ustawy z dnia 20 marca 1950 roku. Ustawa o terenowych organach jednolitej władzy państwowej powołała do życia rady narodowe, określiła zakres i tryb ich działania. Rady narodowe były terenowymi organami jednolitej władzy państwowej w gminach, miastach i dzielnicach większych miast w powiatach i województwach. Rady narodowe były wybierane przez ludność. Działały na podstawie uprawnień ustawowych oraz zgodnie z wytycznymi i instrukcjami Rady Państwa, Rady Ministrów oraz właściwych ministrów. Do zakresów i trybu działania rad narodowych należało: 1. kierowanie działalnością gospodarczą, społeczną i kulturalną, 2. zapewnienie ochrony porządku publicznego, 3. ochrona własności społecznej i praw obywateli, 4. współdziałanie w umacnianiu obronności kraju, 5. wydawanie przepisów prawnych w ramach uprawnień nadanych im przez ustawy, 6. wybieranie i odwoływanie prezydium rady narodowej oraz powoływania komisji, 7. uchwalanie terenowego planu gospodarczego i budżetu, 8. kontrola społeczna działalności urzędów, zakładów i przedsiębiorstw. Rady narodowe obradowały na sesjach. Dla rozszerzenia swej działalności w poszczególnych dziedzinach rady narodowe powoływały komisje stałe, które z ramienia rady wykonywały nadzór nad działalnością jej organów, sprawowały kontrolę społeczną oraz utrzymywały stałą więź z masami pracującymi. Ponadto rady mogły powoływać komisje niestałe do określonych zadań doraźnych. Organem wykonawczym i zarządzającym rady było prezydium rady, które działało kolegialnie. Prezydium rady narodowej działało stosowanie do uchwał swej rady oraz zgodnie z wytycznymi i instrukcjami Rady Ministrów oraz właściwych ministrów. Rada narodowa wybierała prezydium spośród radnych lub spoza grona rady w składzie: przewodniczący, jego zastępcy, sekretarz i członkowie. Przewodniczący, zastępcy przewodniczącego oraz sekretarz byli stale urzędującymi członkami prezydium. Prezydium rady narodowej sprawowało na podległym sobie terenie wszystkie funkcje wykonawcze władzy państwowej, a w szczególności: 1. przygotowywało i zwoływało sesje rady, 2. wykonywało uchwały rady, 3. kierowało działalnością gospodarczą, społeczną i kulturalną na podległym sobie terenie, 4. współdziałało z komisjami rady, 5. opracowywało projekt terenowego budżetu i planu gospodarczego, 6. rozpatrywało sprawozdania przewodniczącego i innych członków rady, a także urzędów, zakładów i instytucji podległych radzie. W dniu 25 stycznia 1958 roku została wydana następna ustawa o radach narodowych, która bardziej szczegółowo określiła zakres i tryb działania rad wszystkich szczebli. W odniesieniu do miejskich rad narodowych ustawa określiła, że ich podstawowym zadaniem miało być prowadzenie gospodarki komunalnej oraz zaspokojenie potrzeb bytowych i kulturalnych mieszkańców miasta. W szczególności do zakresu działania miejskich rad narodowych należały sprawy: 1. miejskich elektrowni i gazowni, zakładów wodociągowych, kanalizacyjnych i oczyszczania miasta oraz przedsiębiorstw komunikacji miejskiej jak również budowy i utrzymania dróg, ulic, placów i mostów, 2. zarządu budynków mieszkalnych, hoteli miejskich, gospodarki terenami, 3. miejskich zakładów produkcyjnych i jednostek usługowych, 4. zabezpieczenie właściwego pomieszczenia i obsługi gospodarczej szkół podstawowych oraz prowadzenie przedszkoli, 5. teatrów, instytucji muzycznych, archiwów miejskich, domów kultury i świetlic, bibliotek powszechnych, 6. lecznictwa otwartego, izb porodowych i punktów położniczych oraz żłobków. W celu zapewnienia współdziałania mieszkańców miast z radami narodowymi zostały utworzone komitety blokowe (osiedlowe) jako organa samorządu mieszkańców miasta. Komitety te otrzymały statut, który określał tryb wyboru komitetu przez mieszkańców, organizację komitetu i jego uprawnienia. Reorganizację Miejskiej Rady Narodowej w Przemyślu zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 20 marca 1950 roku rozpoczęto w dniu 31 maja 1950 roku. Wprowadzono kolejno przepisy dotyczące nowej organizacji poszczególnych organów. Zgodnie z uchwałą Rady Państwa z dnia 12 maja 1950 roku w sprawie tymczasowego ramowego regulaminu obrad rad narodowych sesja Miejskiej Rady Narodowej w Przemyślu w dniu 31 maja 1950 roku uchwaliła tymczasowy regulamin obrad Miejskiej Rady Narodowej. W skład wybranego Prezydium wchodzili: przewodniczący, wiceprzewodniczący, sekretarz i dwóch członków. Na podstawie uchwały Rady Państwa z dnia 12 maja 1950 roku w sprawie tymczasowych wytycznych dla powoływania i działalności komisji rad narodowych na Sesji Miejskiej Rady Narodowej w Przemyślu w dniu 27 sierpnia 1950 roku dokonano wyboru komisji. Powołano następujące komisje: 1. Komisję Finansowo-Budżetową, 2. Komisję Oświaty i Kultury, 3. Komisję Budownictwa, 4. Komisję Komunikacji, 5. Komisję Zdrowia, 6. Komisję Pracy i Pomocy Społecznej, 7. Komisję Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, 8. Komisję Handlu. Równolegle ze wzrostem władzy Rady jako terenowego organu jednolitej władzy państwowej rozszerzył się znacznie zakres działania Prezydium Rady w stosunku do agend zniesionego Zarządu Miasta. Do wykonywania swych zadań Prezydium otrzymało odpowiednią organizację wewnętrzną ustaloną uchwałą Rady Ministrów z dnia 17 kwietnia 1950 r. Jednostkami organizacyjnymi Prezydium były wydziały i referaty. Ponieważ miasto Przemyśl było w przededniu nadania mu przez władze naczelne praw powiatu miejskiego, w związku z tym w tutejszym Prezydium zostały utworzone następujące wydziały: 1. ogólny, 2. finansowy, 3. oświaty, 4. budownictwa, 5. komunikacyjny, 6. zdrowia, 7. gospodarki komunalnej i mieszkaniowej, oraz referaty: 1. kadr, 2. organizacyjny, 3. inspekcji, 4. społeczno-administracyjny, 5. wojskowy, 6. rolnictwa i leśnictwa, 7. przemysłu, 8. handlu, 9. pracy i pomocy społecznej, 10. do spraw wyznań, ponadto powołano Miejską Komisję Planowania Gospodarczego i Urząd Stanu Cywilnego. Zakres działania poszczególnych wydziałów i referatów był następujący: 1. Wydział Ogólny przejął agendy Oddziału Organizacyjnego b. Zarządu Miasta i biura b. Prezydium MRN (z okresu, gdy było ono organem reprezentacyjnym MRN) i podzielony został na 3 referaty: – ogólny, – organizacyjny, – gospodarczy. Dotychczasowa kancelaria ogólna i referat wysyłkowy weszły do referatu ogólnego, a czynności sekretariatu byłego Zarządu Miasta objął referat organizacyjny. 2. Wydział Finansowy objął agendy byłego Urzędu Skarbowego dotyczące terenu miasta i Oddziału Finansów byłego Zarządu Miasta. 3. Wydział Oświaty objął agendy byłego Inspektoratu Szkolnego dotyczące terenu miasta oraz komórkę byłego Zarządu Miasta – Oddział Oświaty. 4. Wydział Budownictwa został podzielony na trzy referaty: – budownictwa, – zabudowy, – pomiarowy. W skład tego wydziału weszły następujące komórki byłego Zarządu Miasta: biura pomiarów i dwa referaty oddziału technicznego a to planowania przestrzennego oraz budownictwa i nadzoru budowlanego. Pozostałe referaty oddziału technicznego tj. ogrodnictwa i plantacji, oświetlenia ulicznego i drogowy przeszły do Wydziału Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej z wyjątkiem spraw ruchu na drogach publicznych, które należały do Wydziału Komunikacyjnego. 5. Wydział Komunikacyjny przejął agendy działu komunikacyjnego byłego Starostwa dotyczące terenu miasta. 6. Wydział Zdrowia pokrywał się, co do swego zakresu działania z Oddziałem Zdrowia byłego Zarządu Miasta. 7. Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej został już utworzony w wykonaniu zarządzenia poinspekcyjnego Prezydium WRN w Rzeszowie z dnia 16 października 1950 roku. Dzielił się na pięć referatów: – ogólny, – planowania, – inwestycji, – gospodarki mieszkaniowej, – przedsiębiorstw i urządzeń komunalnych. Referaty planowania i inwestycji objęły agendy Oddziału planowania byłego Zarządu Miasta. Referat gospodarki mieszkaniowej powstał z połączenia władzy czynszowej referatu Funduszu Gospodarki Mieszkaniowej i gospodarki lokalami byłego Zarządu Miasta. Referat przedsiębiorstw i urządzeń komunalnych, był organizacyjnie jednostką nową, która objęła nadzór nad przedsiębiorstwami Prezydium, a to: 1. zakładem wodociągowym, 2. zakładem oczyszczania miasta, 3. zarządem nieruchomości miejskich, 4. przedsiębiorstwem remontowo-budowlanych oraz nad urządzeniami komunalnymi Prezydium: a) plantacjami i zieleńcami miasta, b) cmentarzami, c) oświetleniem ulicznym, d) drogami publicznymi w mieście, e) ustępami miejskimi. Referat kadr pokrywał się co do zakresu działania z referatem personalnym byłego Zarządu Miasta, a referat inspekcji – z nieobsadzonym w byłym Zarządzie Miasta inspektoratem Kontroli. Referat społeczno-administracyjny przejął agendy referatu administracji ogólnej i biura ewidencji ludności byłego Zarządu Miasta oraz agendy referatu społeczno-politycznego byłego Starostwa dotyczące terenu miasta z wyjątkiem spraw wyznaniowych. Referat wojskowy i rolnictwa pokrywały się co do zakresu działania z referatami o tych samych nazwach byłego Zarządu Miasta. Referat pracy i pomocy społecznej powstał z połączenia Inspektoratu Pracy, Urzędu Zatrudnienia i Oddziału Opieki Społecznej byłego Zarządu Miasta. Referat do spraw wyznań przejął od referatu społeczno-politycznego byłego Starostwa odnośnie terenu miasta. Miejska Komisja Planowania Gospodarczego była jednostką nową organizacyjnie, której zadaniem była koordynacja całego planowania gospodarczego w dziedzinach należących do kompetencji miejskich rad narodowych. W Prezydium Miejskich Rady Narodowej w Przemyślu zostały utworzone wszystkie wyżej przedstawione jednostki organizacyjne z wyjątkiem referatu Kultury, który na zarządzenie Prezydium WRN w Rzeszowie istniał tylko przy Prezydium Powiatowej Rady Narodowej. Na podstawie uchwał kolegialnych Prezydium Miejskiej Rady Narodowej w Przemyślu z dnia 12 marca i 30 kwietnia 1951 roku wprowadzono następujące zmiany w organizacji wewnętrznej Prezydium Miejskiej Rady Narodowej: a) stosownie do postanowień instrukcji Ministra Pracy i Opieki Społecznej z dnia 26 lutego 1951 roku w sprawie podziału funkcji w samodzielnych oddziałach (referatach) Zatrudnienia, wyłączono z referatu pracy i pomocy społecznej agendy podreferatu zatrudnienia i utworzono samodzielny referat zatrudnienia, b) na polecenie Prezydium Wojewódzkiej Rady Narodowej w Rzeszowie utworzono referat Kultury przy Prezydium Miejskiej Rady Narodowej. Opierając się na postanowieniach uchwały Rady Ministrów z dnia 20 czerwca 1953 roku w sprawie zniesienia wydziałów inspekcji i przekształcenia referatów organizacyjnych na oddziały organizacyjne prezydiów rad narodowych, Prezydium Miejskiej Rady Narodowej w Przemyślu postanowiło z dniem 1 września 1953 roku znieść Referat Inspekcji i przekształcić Referat Organizacyjny na Oddział Organizacyjny. Oddział Organizacyjny został podzielony na trzy referaty: 1. Referat Miejskiej Rady Narodowej i jej organów, 2. Referat Instruktażu Organizacyjnego, 3. Referat Skarg i Zażaleń. Prezydium Wojewódzkiej Rady Narodowej w Rzeszowie z dniem 1.I.1953 roku uchwałą z dnia 27 grudnia 1952 roku postanowiło utworzyć w Prezydium MRN w Przemyślu w miejsce dotychczasowego referatu społeczno-administracyjnego oddział społeczno-administracyjny, który został podzielony na dwa referaty: 1. referat społeczno-administracyjny, 2. referat karno-administracyjny. W celu dalszego rozszerzenia uprawnień i umocnienia samodzielności rad narodowych w dniu 25 stycznia 1958 roku została uchwalona następna ustawa o radach narodowych. Na podstawie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 kwietnia 1958 roku w sprawie zasad tworzenia wydziałów przez prezydia rad narodowych Prezydium Miejskiej Rady Narodowej w Przemyślu w oparciu o wykaz zawarty w części II załącznika do wyżej powołanego Rozporządzenia, uchwałą z dnia 20 czerwca 1958 roku powołało do życia następujące wydziały: 1. Miejską Komisję Planowania Gospodarczego, 2. Wydział Statystyki, 3. Wydział Finansowy, 4. Wydział Architektury i Budownictwa przemianowany z Zarządu Architektoniczno-Budowlanego, 5. Wydział Gospodarki Komunalnej, 6. Wydział Spraw Lokalnych. Dwa wyżej wymienione wydziały utworzone zostały ze stanowiska Pracy do spraw Mieszkaniowych oraz Zarządu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej. 7. Wydział Rolnictwa i Leśnictwa utworzony ze stanowiska Pracy Głównego Agronoma Miejskiego, 8. Wydział Przemysłu, 9. Wydział Handlu, 10. Wydział Komunikacji, 11. Wydział Zdrowia, 12. Wydział Zatrudnienia i Spraw Socjalnych utworzony z Referatu Zatrudnienia i Stanowiska Pracy Miejskiego Inspektora Rent i Pomocy Społecznej, 13. Inspektorat Oświaty przemianowany z Wydziału Oświaty uchwałą Prezydium Miejskiej Rady Narodowej w Przemyślu z dnia 31 maja 1953 roku oraz z włączonego Oddziału Kultury, 14. Wydział Spraw Wewnętrznych powołany z dniem 1 lipca 1958 roku z połączenia oddziałów: Społeczno-Administracyjnego, Wojskowego, Miejskiej Komendy T.O.P.L. oraz Miejskiej Komendy Straży Pożarnych, 15. Wydział Organizacyjno-Prawny przemianowany z Oddziału Organizacyjnego i włączonego Stanowiska Pracy Miejskiego Instruktora Kadr, 16. Wydział Budżetowo-Gospodarczy przemianowany z Referatu Ogólno-Gospodarczego, 17. Urząd Stanu Cywilnego wyłączony z Oddziału Społeczno-Administracyjnego jako samodzielna komórka organizacyjna, 18. Sekretariat Miejskiego Komitetu Kultury Fizycznej b- nowy. Dla zapewnienia warunków właściwego rozwoju placówek kulturalno-oświatowych na terenie miasta Prezydium Miejskiej Rady Narodowej w Przemyślu na posiedzeniu w dniu 1 lipca 1958 roku uchwałą postanowiło wyodrębnić sprawy kultury z Inspektoratu Oświaty i utworzyć Wydział Kultury. Prezydium Powiatowej i Miejskiej Rady Narodowej w Przemyślu działając na podstawie ustawy z dnia 25 stycznia 1958 roku o radach narodowych oraz ustawy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 24 listopada 1961 roku w sprawie zasad tworzenia wydziałów przez prezydia rad narodowych uchwałą z dnia 16.III.1962 roku postanowiły utworzyć następujące wspólne wydziały z dniem 1 kwietnia 1962 roku: Wydział Rolnictwa i Leśnictwa, Wydział Zdrowia i Opieki Społecznej, Wydział Oświaty, Wydział Kultury, Wydział Skupu, Wydział Zatrudnienia. Miejski Komitet Kultury Fizycznej i Turystyki – wydziały: Rolnictwa i Leśnictwa, Oświaty, Kultury i Skupu pod względem organizacyjnym i osobowym podlegały Prezydium Powiatowej Rady Narodowej, a Wydziały: Zdrowia i Opieki Społecznej, Zatrudnienia oraz Miejski Komitet Kultury Fizycznej i Turystyki pod względem organizacyjnym i osobowym podlegały Prezydium Miejskiej Rady Narodowej. W wyniku dalszej reorganizacji miejskich rad narodowych Prezydium Miejskiej Rady Narodowej w Przemyślu działając na podstawie ustawy z dnia 25 stycznia 1958 roku o radach narodowych oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 24 listopada 1961 roku w sparwie zasad tworzenia Wydziałów przez prezydia rad narodowych i na podstawie uchwały Prezydium WRN w Rzeszowie z dnia 9.IV.1962 roku uchwałą z dnia 11 kwietnia 1962 roku postanowiło utworzyć następujące wydziały: 1. Miejską Komisję Planowania Gospodarczego, 2. Wydział Budownictwa Urbanistyki i Architektury, 3. Wydział Budżetowo-Gospodarczy, 4. Wydział Finansowy, 5. Wydział Gospodarki

Daty skrajne:

[1900-1949] 1950-1973

Klasyfikacja:

administracja ogólna

Nazwa twórcy:

Daty:

1900-1949, 1950-1973.

Nazwa dawna:

Nazwa obcojęzyczna:

Języki:

polski

Dostępność:

Udostępniany w całości

Ogółem jednostek archiwalnych:

4269

Ogółem opracowanych jednostek archiwalnych:

1588

Ogółem jednostek archiwalnych bez ewidencji:

0

Ogółem metrów bieżących

30.37

Ogółem opracowanych metrów bieżących

16.8

Ogółem metrów bieżących bez ewidencji

0.0

Ogółem jednostek archiwalnych:

0

Ogółem plików :

0

Ogółem rozmiar (w MB):

0.0

Ogółem dokumentów

0

Ogółem spraw

0

Ogółem klas

0

Ogółem jednostek archiwalnych:

0.0

Ogółem metrów bieżących:

0.0

Daty skrajne dokumentacji niearchiwalnej:

1951-1963

Nazwa Inwentarz skarbowy Uwagi
inwentarz książkowy zatwierdzony Brak danych
spis zdawczo-odbiorczy Brak danych
elektroniczny inwentarz archiwalny roboczy Brak danych
inwentarz kartkowy roboczy Brak danych