Starostwo Powiatowe w Sanoku

Sygnatura
56/554/0
Liczba serii
18
Liczba skanów
0

Zawartość:

Referat Organizacyjny 1944, sygn. 1 – akta organizacyjne. Referat Ogólny 1944-1949, sygn. 2-23 - różne sprawy administracyjno-gospodarcze, sprawy związane z zabezpieczeniem mienia przejętego na własność państwa, ogólno-budżetowe, sprawy wynikające ze stosunku Starosty do władz niezespolonych oraz zwoływanie zebrań periodycznych, podziału administracyjnego powiatu, gmin oraz nazwy gmin, instrukcje i okólniki, różne (dane dotyczące organizacji Starostwa oraz agencji pocztowych, sprawy gospodarcze), akcje społeczne, wewnętrzna organizacja Starostwa i zasady urzędowania, szkolenie urzędników i praktykantów, kwartalne sprawozdania Starosty Powiatowego i Zjazdy Starościńskie, protokoły z sesji wójtów, burmistrzów i sołtysów; Referat Administracyjny 1944-1949, sygn. 24-100 - sprawy administracyjno-prawne, odbudowy, obywatelstwa i stanu cywilnego, łowiectwa i rybołówstwa, kolejowe, drogowe i budowlane, granic powiatu gmin i gromad, elektryfikacja kraju, wykaz gmin i gromad, sesja wójtów, imienne wykazy narodowościowe, szkody wojenne i opieka nad grobami, ustalenie wymiaru dostaw ryb, instrukcje i okólniki, rewiry rybackie, organizacja miejskich i gminnych rad narodowych i prezydiów, wybory sołtysów i ich zastępców, nadzór nad urzędowaniem gmin w zakresie poruczonym, różne (sesje wójtów, zażalenia, przydziały lokali), spis rolny, sprawy głosowania ludowego, sprawy ukraińskie, ochrona zwierzyny i polowania, melioracja, spółki wodne i związki wałowe, wywłaszczenia, współdziałanie w sprawach lasowych z komisarzem ochrony lasów, policja rybacka, zmiana wyznania, sprawy konsularne, ewidencja i kontrola ruchu ludności, sprawozdania ze zjazdów wójtów i burmistrzów, organizacja spółek łowieckich, klęski żywiołowe, ochrona granic, ruch graniczny, pobyt w strefie granicznej, wysiedlenie z pasa granicznego, zajęcia graniczne i nabycie nieruchomości w pasie granicznym, pozwolenie na budowę w strefie nadgranicznej, statystyka naturalnego ruchu ludności, Biura Ewidencji Ludności w powiecie (instrukcje, wytyczne, wskazówki, korespondencja), sprawy personalne Prezydium (wykazy członków), sołtysów i podsołtysów, ruch i porządek na drogach publicznych, poświadczenia i uznania obywatelstwa, nadanie, utrata, pozbawienie obywatelstwa, sprawy konsularne, nadanie i zmiana nazwisk, zestawienie liczbowe urodzonych dzieci, spis ludności, statystyka naturalnego ruchu ludności. Referat Społeczno-Polityczny 1944-1949, sygn. 101-217 - sprawy stowarzyszeń i związków, statystyka ludności z uwzględnieniem mniejszości narodowych, rejestr osób przebywających za granicą, wykaz rodzin osób uwięzionych i wojskowych, sprawy stanu cywilnego, obywatelstwa, wyznaniowe, narodowościowe, przepisy i zarządzenia ogólne, klęski żywiołowe, przestępczość ogólna i jej zwalczanie, zgromadzenia i zjazdy, Milicja Obywatelska, ruch i komisje graniczne, instrukcje i okólniki, widowiska teatralne, kinematograficzne, kwesty i zbiórki, meldowanie się i rejestracja cudzoziemców (karty pobytu), wizy dla cudzoziemców, paszporty zagraniczne, sprawozdania sytuacyjne i meldunki, dowody osobiste (wytyczne, korespondencja), spis ludności - statystyka naturalna ludności, zwolnienia od ewakuacji na wschód, zezwolenia na zabawę, sprawy bezpieczeństwa, urzędy i sprawy metryk wyznania rzymskokatolickiego, mojżeszowego, prawosławnego, zmiana wyznania, nadanie i zmiana nazwiska, sprawy konsularne, kwestionariusze poszczególnych miejscowości odnośnie znajdujących się władz, urzędów oraz ludności, rejestr pojazdów mechanicznych, rejestr wojskowych, politycznie uwięzionych, rodzin osób zmobilizowanych, wdów i emerytów, stan wyjątkowy i sądy doraźne, sprawy obywateli obcych, wykazy spalonych gospodarstw, sprawy nadzoru obyczajowego, nadanie obywatelstwa, przestępczość ogólna i jej zwalczanie, środki komunikacyjne, łączności i radiostacje, wykazy gospodarstw zniszczonych przez bandę Żubryda, konferencje referatów społeczno-politycznych, pisma w sprawie wyjazdów do ZSRR, ochrona granic, ruch graniczny, wysiedlenie z pasa granicznego, zajęcia graniczne, nabywanie nieruchomości, organizacja Kół Towarzystwa Przyjaźni Polsko-Radzieckiej, sprawy przestępczości politycznej, związki zawodowe, prasa i druki, wysiedlenia z pasa granicznego i ze strefy nadgranicznej, ustalenie terminu ukończenia okupacji na terenie powiatu sanockiego, sprawy sekt i bezwyznaniowych, sprawy Żydowskich Kongregacji Wyznaniowych, prośby o przydział gruntów i budynków pocerkiewnych, kontrola widowisk teatralnych i świetlic, sprawy osiedleńcze, partie polityczne, rejestracja kół Związku Młodzieży Polskiej. Referat Aprowizacji i Handlu 1944-1948, sygn. 218-284 - instrukcje i okólniki, wykazy pogłowia bydła, trzody chlewnej, koni, owiec i baranów z gmin, gospodarka mięsna, sprawy dostaw i rozdziału mleka, obowiązkowe dostawy dla Armii Czerwonej, dostawy zbóż dla Państwa, notowanie cen rynkowych, sprawy produktów żywnościowych pozostawionych przez Armię Radziecką, sprawy nakładania na gminy wiejskie, miejskie, majątki ziemskie kontyngentu, rozdział kontyngentu dla ustalonych grup żywnościowych Wojska Polskiego, Armii Czerwonej i ludności cywilnej, ceny artykułów pierwszej potrzeby w dziale spożywczym, statystyka aprowizacyjna, produkcji rolnej, sprawozdania miesięczne z działalności Referatu Aprowizacji i Handlu, wykazy młynów, bilanse przemiałowe zboża w młynach, walka z lichwą i spekulacją wojenną, przemysł gastronomiczny, rozliczenie z wełny materiałowej z UNRRA, zezwolenia i koncesje, rozliczenia z wydanych artykułów żywnościowych na kartki żywnościowe, przemysł spożywczy, rozliczenia z rozdziału nafty oświetleniowej, protokoły, rozliczenia z towarów reglamentowanych, wykazy ukaranych za lichwę, protokoły komisji kwalifikacyjnej, podania, zaświadczenia i zezwolenia w sprawie prowadzenia zakładów gastronomicznych, przemysł koncesjonowany. Referat Handlu 1948-1949, sygn. 285-299 - ustalenie cen na artykuły spożywcze, artykuły pierwszej potrzeby, organizacja i działalność Powiatowego Komitetu Usprawniającego Zaopatrzenie, uprawnienia handlowe, organizacja i działalność podkomisji planowania sieci handlu detalicznego, nadzór nad siecią handlową w zakresie wykonywania planu obrotu artykułami rolnymi i przetwórstwa spożywczego oraz zaopatrzenia ludności, analiza rynku przy współpracy z KUZ i sprawozdawczość, sprawy dotyczące działalności podkomisji mięsno-wędliniarskiej, sprawa fabryki marmolady, sprawozdania Powiatowej Komisji Cennikowej, listy członków Komisji, organizacja i działalność Powiatowej Komisji Cen, statystyka z zakresu mleczarstwa, sprawy organizacyjne i gospodarcze. Referat Przemysłowo-Handlowy 1944-1949, sygn. 300-361 - instrukcje i zarządzenia władz nadrzędnych, karty przemysłowe, rzemieślnicze, przemysł wolny, wytwórczy i przetwórczy, koncesjonowany, szynkarski, okrężny, handel, rzemiosło, spółdzielczość, sprawozdania z działalności Referatu Przemysłowego i sprawy gospodarcze, zaopatrzenie w opał, wykazy zakładów przemysłowych, statystyka przemysłowa, handlowa i gospodarcza, gospodarka surowcowa: opał, szkło, żelazo i cegła, zezwolenia na sprzedaż artykułów monopolowych, nielegalny handel, informacja i propaganda, sprawy uprawnień handlowych, przemysłu gastronomicznego i hotelarskiego, obserwacja i ewidencja cen, sprawozdania z działalności komisji notowań cen, sprawozdania miesięczne o dostawie mleka i produkcji mleczarskiej, nadzór nad wykonaniem zasad obrotu na wolnym rynku ziemiopłodami i produktami zwierzęcymi i artykułami przemysłowymi, rejestracja przemysłu, przemysł ludowy, domowy i chałupniczy, sprawy uprawnień handlowych, zezwolenia i koncesje, przemysł okrężny i legitymacje agentów handlowych oraz komiwojażerów, sprawozdania z działalności Powiatowej Komisji Notowań. Referat Karno-Administracyjny 1944-1951, sygn. 362-372 - sprawy organizacyjne, zarządzenia władz nadrzędnych i własne, rejestry spraw karno-administracyjnych, karnych, polityka karno-administracyjna, skorowidz do rejestru karno-administracyjnego, ewidencja doraźnych nakazów karnych. Referat Opieki Społecznej 1944-1949, sygn. 373-403 - instrukcje i okólniki, sprawozdania opisowe z działalności Polskiego Komitetu Opiekuńczego w Sanoku, inwalidzi wojenni, opieka nad inwalidami cywilnymi, nad więźniami ideowymi i ich rodzinami, nadzór nad zakładami opieki społecznej, repatriacje, współdziałanie w załatwianiu spraw inwalidów wojennych w tych starostwach, w których nie ma referatów dla spraw inwalidów wojennych, listy bezrobotnych, listy na ziemniaki dla rodzin osób uwięzionych politycznie i przebywających za granicą, włóczęgostwo i żebractwo, wykazy najbiedniejszej ludności powiatu sanockiego, rozdzielniki środków żywności z Międzynarodowego Nadzwyczajnego Funduszu Pomocy Dzieciom, plan pracy Wydziału Opieki Społecznej Urzędu Wojewódzkiego Rzeszowskiego i Referatu Opieki Społecznej w Sanoku, sprawozdania i kontrole Referatu Opieki Społecznej w Sanoku, akta likwidacyjne Powiatowego Komitetu Opieki Społecznej - protokoły z posiedzeń Komisji Likwidacyjnej i zarządzenia w sprawie likwidacji PKO. Referat Sanitarny 1945-1947, 1949, sygn. 404-446 - lekarze, dentyści, felczerzy, położne, farmaceuci, masażyści itp., zakłady lecznicze, pisma w sprawie dotacji dla Ośrodka Zdrowia w Rymanowie, stan sanitarny miast, osiedli, higiena targów, apteki, składy apteczne i wytwórnie środków farmaceutycznych w Sanoku, nadzór nad towarzystwami o celach higieniczno-lekarskich, nadzór sanitarny nad szkołami, zakładami opiekuńczymi i więzieniami, sprawy sanitarne mieszkań, lokali publicznych, zakładów fryzjerskich, choroby zakaźne, szczepienia ochronne, dezynfekcje, walka z gruźlicą, jaglicą i alkoholizmem, z nierządem i chorobami wenerycznymi, cmentarze, ekshumacja i przewóz zwłok, instrukcje i okólniki, zaopatrzenie ludności w wodę, opieka nad matką, młodzieżą i wychowaniem fizycznym, opinie i orzeczenia fachowe, wydawanie świadectw, komisje poborowe i emerytalne, sprawozdania z obrotu leków i środków opatrunkowych, nadzór sanitarny i higiena przemysłowa, kolejowa i pracy, statystyka sanitarna. Referat Powierniczy Szkód i Odszkodowań Wojennych 1944-1945, sygn. 447-462 - sprawy ogólne i organizacyjne Wydziału Powierniczego, spis i przydział lokali, spis mebli, zarządzenia ogólne, przedsiębiorstwa i fabryki pod zarządem powierniczym, zarząd nieruchomości, powierniczy zarząd mieniem państwowym polskim i sojuszników nie objętych jeszcze przez właściwe organy, zarząd mieniem opuszczonym przez obywateli polskich, mieniem poniemieckim i obywateli niemieckich, mieniem pożydowskim, protokoły zajęć mebli i mienia bezpańskiego, projekt gazociągu Strachocina – Iwonicz, dyspozycje towarami i materiałami powierniczymi, Pomoc państwa nad odbudową gospodarstw i budynków zniszczonych lub uszkodzonych działaniami wojennymi. Referat Odszkodowań Wojennych 1945-1947, sygn. 463-513 - instrukcje i zarządzenia władz, straty osobowe, rzeczowe, sprawozdania do Urzędu Wojewódzkiego i korespondencja z Urzędem Wojewódzkim, rejestracji szkód wojennych, kwestionariusze A. Wnioski o ustalenie szkód i odszkodowania wojenne gromad, kwestionariusze dotyczące rejestracji szkód wojennych Zarządu Gminnego w Bukowsku, Jaśliskach, Komańczy, Mrzygłodzie, Rymanowie, Sanoku, Zarszynie, kwestionariusze dotyczące rejestracji szkód wojennych miasta Rymanowa, Sanoka, kartoteki zniszczeń wojennych dla wsi Zarządu Gminnego w Bukowsku, Jaśliskach, Komańczy, Mrzygłodzie, Rymanowie, Sanok-wieś, Zarszynie, kartoteki zniszczeń wojennych dla miasta Rymanowa, Sanoka, sprawozdania dotyczące rejestracji szkód wojennych, sprawy budżetowe - wykaz pobranych kwestionariuszy szkód wojennych przez zarządy miast i gmin, współpraca z innymi urzędami - wykazy poszkodowanych i potwierdzenia przyjęć wniosków w sprawie rejestracji szkód wojennych, sprawy budżetowe. Referat Kultury i Sztuki 1945-1950, sygn. 514-552 - teatry i chóry, szkolenia artystyczne, wydawnictwa, koncerty, zespoły muzyczne, sztuki plastyczne, muzea i ochrona zabytków, spis świetlic w Domach Kultury, sprawozdania z działalności referatu Kultury i Sztuki oraz plany pracy, literatura, dzieła sztuki, księgozbiory, sprawy zabezpieczenia cerkwi grecko-katolickich, Rok Mickiewiczowski, przedstawienia teatralne: podania i zezwolenia na przedstawienia teatralne pozytywnie i negatywnie, zarządzenia i okólniki, fotografika. Referat Odbudowy 1945-1950, sygn. 553-655 - instrukcje i okólniki, preliminarze budżetowe, sprawozdania finansowe, programy płac, rozliczenia z przydzielonej subwencji na odbudowę budynków państwowych, inwentaryzacja szkód wojennych w powiecie sanockim, podania o przydział materiałów budowlanych, sprawozdania z działalności Referatu Odbudowy, kosztorysy, umowy, oferty dotyczące robót budowlanych, sprawy finansowe grobownictwa wojennego, karty rejestracyjne pracowników budowlanych, podania instytucji państwowych, samorządowych, kulturalnych i osób prywatnych o subwencje, kosztorys i rachunki na przebudowę Szpitala powszechnego w Sanoku, tabor komunikacyjny i transportowy, dział polityki terenowo-mieszkaniowej, nadzoru policyjno-budowlanego, zarządu nieruchomościami państwowymi, grobownictwa wojennego, rozdziału kredytów, budownictwa publicznego, urządzeń użytku publicznego, kanalizacja, wodociągi, odbudowy zagród, przemysłu budowlanego, materiałowy, wyszkoleniowy, zawiadomienia o przyznaniu kredytów przez Urząd Wojewódzki Rzeszowski z kredytów Ministerstwa Odbudowy, plany inwestycyjne, książka protokołów Powiatowej Komisji Kredytów Wiejskich, sprawozdania z odbudowy powiatu sanockiego w 1949 roku i jego potrzeby, projekt rozbudowy Szkoły Podstawowej w Besku, remont i budowa obiektu Państwowego Ośrodka Maszynowego w Dąbrówce, remont szkoły w Domaradzu Góra-wieś, Szkoła Podstawowa w Humniskach. Referat Budownictwa 1950, sygn. 656-677 - sprawy ogólno-ogranizacyjne, plany inwestycyjne, preliminarze budżetowe, inwentaryzacja szkód wojennych, tabor komunikacyjny i transportowy, dział polityki terenowo-mieszkaniowej, wyszkoleniowy, nadzoru policyjno-budowlanego, zarządu nieruchomości państwowych, grobownictwa wojennego, rozdziału kredytów, budownictwa publicznego, urządzeń użytku publicznego, budowy zagród wiejskich, przemysłu budowlanego, materiałów budowlanych, odbudowa zagród i szkół oraz materiały budowlane, kredyty osobowe, gospodarcze i majątkowe. Referat Świadczeń Rzeczowych (Powiatowy Inspektorat dla Spraw Świadczeń Rzeczowych) 1945-1947, sygn. 678-761 - instrukcje i okólniki, sprawy umorzenia - szkody wynikłe w związku z przemarszem Armii Czerwonej protokoły szkód, protokoły nieurodzaju, sprawy realizacji świadczeń rzeczowych, sprawy organizacyjne, sprawy przesiedleńcze i związane z tym trudności w realizacji świadczeń rzeczowych, obowiązkowe dostawy mięsa, ziemniaków, wykazy kontyngentu: słomy, siana, koniczyny z terenu miasta Rymanowa, gm. Rymanów-Wieś i Sanok-Wieś, sprawy związane ze strzyżeniem owiec i obowiązkowe dostawy wełny, rozdzielniki towarów przydzielonych na akcję specjalną, inwentarz przedmiotów należących do Referatu Zbożowego, Ziemniaczanego, Statystycznego, Mięsnego i Mleczarskiego, spis drzew owocowych w powiecie sanockim, wykaz szkód powstałych w wyniku przepędzania bydła przez Armię Czerwoną, spisy bydła uprowadzonego przez wyjeżdżającą ludność ukraińską do ZSRR, zestawienia zbiorcze nałożonego i ściągniętego kontyngentu, sprawy związane z obowiązkowymi dostawami ryb, cennik ryb, wymiar osób dostaw ryb, pismo dotyczy zagospodarowania stawów rybnych, wykaz pogłowia bydła w powiecie sanockim, księgi obowiązkowych dostaw gmin. Referat Rolnictwa i Reform Rolnych 1947-1950, sygn. 762-788 - organizacja rolnictwa i właściwe sposoby gospodarowania, sprawozdanie z działalności inspektora rolnego, sprawy rybackie, preliminarz budżetowy, likwidacja odłogów i akcja siewna, statystyka rolna, okólniki i zarządzenia, likwidacja odłogów, plany pracy i sprawozdania instruktora pszczelarstwa i ogrodnictwa, sprawy agronoma Powiatowego, plany pracy i sprawozdania spółdzielni produkcyjnych. Referat Oświaty Rolniczej (Powiatowy Inspektorat Przysposobienia Rolniczego i Wojskowego) 1947-1948, sygn. 789-797 - sprawy oświaty rolniczej, przysposobienia rolniczego i wojskowego, arkusze zgłoszeniowe zespołów przysposobienia rolniczego, akta organizacyjne oświaty rolniczej i szkół rolniczych, miesięczne sprawozdania Powiatowego Inspektoratu Przysposobienia Rolniczo-Wojskowego, preliminarz budżetowy Inspektoratu Oświaty Rolniczej w Sanoku, preliminarz szkół rolniczych, statystyka z zakresu szkół przysposobienia rolniczego.

Dzieje twórcy:

Daty skrajne:

1944-1951

Klasyfikacja:

administracja ogólna

Nazwa twórcy:

Daty:

1944-1951.

Nazwa dawna:

Nazwa obcojęzyczna:

Języki:

Dostępność:

Nie jest udostępniany

Ogółem jednostek archiwalnych:

797

Ogółem opracowanych jednostek archiwalnych:

797

Ogółem jednostek archiwalnych bez ewidencji:

0

Ogółem metrów bieżących

12.7

Ogółem opracowanych metrów bieżących

12.7

Ogółem metrów bieżących bez ewidencji

0.0

Ogółem jednostek archiwalnych:

0

Ogółem plików :

0

Ogółem rozmiar (w MB):

0.0

Ogółem dokumentów

0

Ogółem spraw

0

Ogółem klas

0

Ogółem jednostek archiwalnych:

0.0

Ogółem metrów bieżących:

0.0

Daty skrajne dokumentacji niearchiwalnej:

Nazwa Inwentarz skarbowy Uwagi
inwentarz książkowy zatwierdzony Tak
przewodnik po zespole Nie

Zespół zmikrofilmowany - nr mkrf. 160884–161681