Zespół
Zawartość:
Organizacja i zarządzanie, zatrudnienie, majątek i finanse, ruch kolejowy, sieć kolejowa, tabor kolejowy, organizacje branżowe.
Dzieje twórcy:
Powstały jako alternatywa dla kolei żelaznych. W 1894 r. z inicjatywą budowy wstąpił landrat bydgoski Conrad v. Unruh i sejmik powiatu wyrzyskiego. W przypadku kolei wyrzyskiej pierwsze prace podjęto jeszcze jesienią 1894 r., zaś budowa bydgoskiej kolejki ruszyła wiosną 1895 r. Budowę obu sieci małej kolei ostatecznie zakończono na początku 1908 r. Sieć kolejki bydgoskiej liczyła ogółem 105 km, zaś wyrzyskiej 243 km. Służyły przede wszystki do transportu towarów, głównie płodów rolnych, a w mniejszym stopniu do przewozu osób. W 1944 r. doszło do połączenia obu sieci. Po II wojnie światowej na krótko powróciły do samodzielnego bytu, lecz ostatecznie od 1949 r. zostały przekształcone w jedną Bydgoską Kolej Wąskotorową. Funkcjonowała do 1 XI 1969 r.
Daty skrajne:
1896-1948
Klasyfikacja:
instytucje gospodarcze
Nazwa twórcy:
Daty:
1896-1948.
Nazwa dawna:
Nazwa obcojęzyczna:
Bromberger und Wirsitzer Kreisbahn
Języki:
polski, niemiecki
Dostępność:
Udostępniany w całości
Ogółem jednostek archiwalnych:
143
Ogółem opracowanych jednostek archiwalnych:
143
Ogółem jednostek archiwalnych bez ewidencji:
0
Ogółem metrów bieżących
1.3
Ogółem opracowanych metrów bieżących
1.3
Ogółem metrów bieżących bez ewidencji
0.0
Ogółem jednostek archiwalnych:
0
Ogółem plików :
0
Ogółem rozmiar (w MB):
0.0
Ogółem dokumentów
0
Ogółem spraw
0
Ogółem klas
0
Ogółem jednostek archiwalnych:
0.0
Ogółem metrów bieżących:
0.0
Daty skrajne dokumentacji niearchiwalnej:
Nazwa | Inwentarz skarbowy | Uwagi |
---|---|---|
inwentarz książkowy zatwierdzony | Tak |
baza danych IZA