Gmina Suchedniów

Sygnatura
21/3424/0
Liczba serii
0
Liczba skanów
0

Zawartość:

Protokoły z sesji Rady Miasta i Gminy, protokoły z posiedzeń Zarządu Miasta i Gminy, protokoły z wyborów sołtysów, regulaminy organizacyjne, uchwały Rady Miasta i Gminy, budżety, arkusze organizacyjne przedszkoli, podziały nieruchomości, zakupy nieruchomości, wywłaszczenia na rzecz skarbu Państwa, wybory do Rady Miasta, protokoły z posiedzeń Komisji, sprawozdania statystyczne, podział Gminy, kontrole, sprzedaż nieruchomości gminnych, dokumentacja dowodów osobistych.

Dzieje twórcy:

Gmina Suchedniów została utworzona i działa na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie terytorialnym (Dz. U. Nr 16, poz. 95 z póź. zm.) Gmina jest wspólnotą samorządową obejmującą wszystkich jej mieszkańców. Gmina Suchedniów położona jest w województwie świętokrzyskim w powiecie skarżyskim. Do końca 1994 roku obszar gminy wynosił 137 km kwadratowych i składał się z Rad Osiedlowych, sołectw: Gózd, Klonów, Krzyżka, Łączna, Michniów, Mostki, Ostojów. W wyniku podziału gminy i utworzenia od 1 stycznia 1995 roku nowej gminy sołectwa Gózd, Klonów, Łączna przeszły do nowo utworzonej gminy Łączna. Celem Gminy jest zaspakajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty, tworzenie warunków dla racjonalnego i harmonijnego rozwoju gminy oraz warunków dla pełnego uczestnictwa obywateli w życiu wspólnoty Do zakresu działania gminy jako zadania własne należą następujące sprawy: - gminnych dróg, mostów, placów oraz organizacji i ruchu drogowego, - ładu przestrzennego, gospodarki terenami i ochrony środowiska, - wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, czystości w mieście, osiedlach i sołectwach, wysypisk i utylizacji odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną, - lokalnego transportu zbiorowego, - ochrony zdrowia - pomocy społecznej, w tym ośrodków i zakładów opiekuńczych, - komunalnego budownictwa mieszkaniowego, - oświaty, w tym szkół podstawowych, przedszkoli i innych placówek oświatowo- wychowawczych, - targowisk i hal, - zieleni komunalnej i zadrzewień, - cmentarzy komunalnych, - porządku publicznego i ochrony przeciwpożarowej, - utrzymania komunalnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych - kultury fizycznej, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych, - kultury, w tym bibliotek komunalnych i innych placówek upowszechniania, kultury. Do właściwości organów gminy jako zadania własne mogą przyjąć również inne zadania określone w przepisach odrębnych. W Gminie funkcjonują jednostki pomocnicze - sołectwa. Gmina posiada osobowość prawną. Siedzibą organów Gminy jest miasto Suchedniów Gmina działa na podstawie: - ustawy oraz innych właściwych przepisów, - porozumień z organami administracji rządowej lub innymi jednostkami samorządu terytorialnego. Gmina realizuje swoje zadania poprzez: - własne organy, - gminne jednostki organizacyjne, - zawieranie umów z innymi podmiotami, - zawieranie porozumień z administracją rządową oraz innymi jednostkami samorządu terytorialnego, - współdziałanie z innymi jednostkami samorządu terytorialnego. Organami Gminy są: - Rada Gminy jako organ stanowiący i kontrolny, - Burmistrz Miasta i Gminy jako organ wykonawczy, (do 1998 roku Zarząd Miasta i Gminy) W celu realizacji określonych zadań Gmina tworzy gminne jednostki organizacyjne, które mogą stanowić: -jednostki organizacyjne bez osobowości prawnej, - gminne osoby prawne. W celu wykonywania określonych zadań Gmina może zawierć umowy z innymi podmiotami. Treść umowy określa szczegółowo prawa i obowiązki stron. Gmina może realizować przejęte w drodze porozumienia zadania z zakresu administracji rządowej oraz zadania z zakresu właściwości innych jednostek samorządu terytorialnego. Treść porozumienia określa szczegółowo prawa i obowiązku stron. Gmina może współdziałać z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w formie związków, porozumień międzygminnych oraz stowarzyszeń. Urząd Miasta i Gminy w Suchedniowie jest jednostką organizacyjną (zakładem pracy w rozumieniu przepisów prawa), przy pomocy której Burmistrz realizuje zadania gminy (do 1998 roku Zarząd Miasta i Gminy w Suchedniowie). Siedzibą Urzędu jest m. Suchedniów, pracownicy UM i G są pracownikami samorządowymi. Urząd realizuje zadania: - własne gminy określone przepisami ustawy - z zakresu administracji rządowej zlecone gminie na mocy ustawy, - z zakresu administracji rządowej powierzone gminie na mocy porozumień z organami administracji rządowej. Zadania określone w ustępie poprzedzającym realizują poszczególne komórki organizacyjne, stosownie do merytorycznych zakresów ich działania wg regulaminu organizacyjnego z 1990 roku W urzędzie funkcjonowały referaty i równorzędne komórki organizacyjne oraz samodzielne stanowiska pracy: - Wydział Finansowy - Wydział Spraw Obywatelskich - Wydział Rolnictwa - Wydział Organizacyjny - Wydział Budownictwa - Wydział Oświaty, Kultury i Rekreacji - Wydział Zdrowia i Opieki Społecznej - Biuro rady Miasta i Gminy - Urząd Stanu Cywilnego - Redakcja „Gazety Suchedniowskiej” - Radca Prawny - stanowisko pracy ds. obsługi urządzeń techniczno - informatycznych - inspektor ds. rozwoju społeczno - gospodarczego Gminy

Daty skrajne:

[1950] 1990-1997

Klasyfikacja:

administracja ogólna

Nazwa twórcy:

Daty:

1950-1989, 1990-1997.

Nazwa dawna:

Nazwa obcojęzyczna:

Języki:

polski

Dostępność:

Udostępniany w całości

Ogółem jednostek archiwalnych:

406

Ogółem opracowanych jednostek archiwalnych:

0

Ogółem jednostek archiwalnych bez ewidencji:

0

Ogółem metrów bieżących

2.43

Ogółem opracowanych metrów bieżących

0.0

Ogółem metrów bieżących bez ewidencji

0.0

Ogółem jednostek archiwalnych:

0

Ogółem plików :

0

Ogółem rozmiar (w MB):

0.0

Ogółem dokumentów

0

Ogółem spraw

0

Ogółem klas

0

Ogółem jednostek archiwalnych:

0.0

Ogółem metrów bieżących:

0.0

Daty skrajne dokumentacji niearchiwalnej:

Nazwa Inwentarz skarbowy Uwagi
spis zdawczo-odbiorczy Brak danych
inwentarz książkowy roboczy Brak danych
elektroniczny inwentarz archiwalny roboczy Brak danych