Zbiór fotografii

Sygnatura
345/4/0
Liczba serii
81
Liczba skanów
0

Zawartość:

Zbiór tworzą fotografie dotyczące kilku zasadniczych zagadnień, które stanowią serie w zbiorze. Największą serią jest część fotografii rodzinnych, przy czym fotografie dotyczą kilkudziesięciu rodzin – wyodrębniono 65 podserii dotyczących poszczególnych rodzin. Fotografie rodzinne obejmują zarówno zdjęcia legitymacyjne, portrety, fotografie sytuacyjne, pozowane. Szczególnie licznie reprezentowane są rodziny: Jakubowiczów (w tym dużo zdjęć prof. Antoniego Jakubowicza), Bohosiewiczów, Łukasiewiczów i Romanowiczów. Należy podkreślić, że około 30% zdjęć przedstawia osoby nierozpoznane. Część fotografii ukazuje grupy ludzi obejmujące kilka rodzin w różnych okolicznościach. Kilka jednostek inwentarzowych dotyczy uroczystości religijnych lub państwowych. Odrębną grupę stanowią fotografie przedstawiające krajobrazy, architekturę i sztukę. Szczególnie liczna i bogata jest dokumentacja dwóch ważnych kościołów ormiańskich: katedry we Lwowie i kościoła w Stanisławowie. Obejmuje ona zarówno widoki zewnętrzne, wnętrza, detale architektoniczne, rzeźby, w różnych okolicznościach, także podczas konserwacji. Pełne zestawienie serii i podserii przedstawia się następująco: 1.fotografie rodzinne (388 jednostek) 1.1.Agopsowiczowie (4) 1.2.Amirowiczowie (7) 1.3.Augustynowiczowie (2) 1.4.Axentowiczowie (1) 1.5.Barączowie (1) 1.6.Bleimowie (2) 1.7.Bohosiewiczowie (20) 1.8.Burzmińscy (1) 1.9.Czabańscy (1) 1.10.Czeczowie (6) 1.11.Dawidowiczowie (3) 1.12.Donigiewiczowie (3) 1.13.Gabryczewscy (1) 1.14.Hołubaszowie (1) 1.15.Isakiewiczowie (1) 1.16.Jakubowiczowie (129) 1.17.Janowiczowie (5) 1.18.Kaftadzianowie (1) 1.19.Kapri (2) 1.20.Keworkianowie (1) 1.21.Kiepurowie (1) 1.22.Kordysowie (1) 1.23.Krzysztofowiczowie (6) 1.24.Kulczyccy (1) 1.25.Lenartowscy (1) 1.26.Łukasiewiczowie (34) 1.27.Majerowie (2) 1.28.Makowieccy (1) 1.29.Manugiewiczowie (3) 1.30.Marcowie (1) 1.31.Mikulowie (8) 1.32.Mitkiewiczowie (16) 1.33.Mojzesowiczowie (10) 1.34.Moroziewiczowie (1) 1.35.Nowiccy (1) 1.36.Ohankowie (5) 1.37.Olszyńscy (2) 1.38.Osadca (2) 1.39.Petrowiczowie (10) 1.40.Piramowiczowie (7) 1.41.Pniewscy (3) 1.42.Romanowiczowie (25) 1.43.Romaszkanowie (5) 1.44.Schumanowie (2) 1.45.Stefanowiczowie (5) 1.46.Teodorowiczowie (4) 1.47.Torosiewiczowie (11) 1.48.Tunikowscy (1) 1.49.Wartanowiczowie (1) 1.50.Wczelakowie (5) 1.51.Wojsterowiczowie (3) 1.52.Wróblewscy (1) 1.53.Wyżykowscy (1) 1.54.Zadurowiczowie (4) 1.55.Znamirowscy (1) 1.56.Czechowiczowie (3) 1.57.Hunanianowie (1) 1.58.Wierzchlejscy (1) 1.59.Heberowie (1) 1.60.Negruszowie (1) 1.61.Roszkowie (1) 1.62.Bobrowie (1) 1.63.de Laveaux (0) 1.64.Piotrowiczowie (1) 1.65.Bogdanowiczowie (1) 2.wydarzenia, uroczystości (18) 2.1.uroczystości religijne (w tym odpusty) (8) 2.2.święta państwowe (1) 2.3.uroczystości inne (m.in. kulturalne, społeczne) (9) 3.zdjęcia grupowe - z różnych rodzin (63) 3.1.zdjęcia szkolne (12) 3.2.fotografie wielorodzinne (28) 3.3.księża - fotografie grupowe (23) 4.krajobrazy, architektura (18) 4.1.krajobraz (4) 4.2.architektura (14) 5.nierozpoznane (158) 5.1.nierozpoznane osoby (70) 5.2.nierozpoznane grupy (82) 5.3.sceny rodzajowe (6)

Dzieje twórcy:

Daty skrajne:

1856-2006

Klasyfikacja:

Nazwa twórcy:

Daty:

1856-2006.

Nazwa dawna:

Nazwa obcojęzyczna:

Języki:

Dostępność:

Ogółem jednostek archiwalnych:

674

Ogółem opracowanych jednostek archiwalnych:

0

Ogółem jednostek archiwalnych bez ewidencji:

0

Ogółem metrów bieżących

0.0

Ogółem opracowanych metrów bieżących

0.0

Ogółem metrów bieżących bez ewidencji

0.0

Ogółem jednostek archiwalnych:

0

Ogółem plików :

0

Ogółem rozmiar (w MB):

0.0

Ogółem dokumentów

0

Ogółem spraw

0

Ogółem klas

0

Ogółem jednostek archiwalnych:

0.0

Ogółem metrów bieżących:

0.0

Daty skrajne dokumentacji niearchiwalnej:

Nazwa Inwentarz skarbowy Uwagi
inwentarz książkowy zatwierdzony Nie

Zbiór fotografii wchodzi w skład archiwum Fundacji Kultury i Dziedzictwa Ormian Polskich od jej utworzenia. O historii fotografii tworzących zbiór brak pełnych i udokumentowanych danych. Na podstawie opisów na odwrociach, w szczególności dedykacji oraz korespondencji zawartej na wybranych fotografiach (z których część została wyselekcjonowana do wyłączenia ze zbioru i włączenia do spuścizn), można domniemywać, że niektóre zdjęcia są proweniencji prywatnej i zostały przekazane w celu scalenia w archiwum.