Wydział Powiatowy w Wałczu

Sygnatura
65/1685/0
Liczba serii
0
Liczba skanów
0

Zawartość:

Akta dotyczą szkolnictwa, a także spraw wodnych, w tym budowy elektrowni wodnych, z lat 1892–1939, 4 j.a.

Dzieje twórcy:

Wydział Powiatowy w Wałczu dla powiatu ziemskiego słupskiego powstał 1 stycznia 1874 roku na podstawie Ordynacji Powiatowej z 13 grudnia 1872 roku. Stanowił on organ wykonawczy sejmiku powiatowego (samorządu powiatu), a także pełnił rolę sądu administracyjnego I instancji. Wydziałem kierował każdorazowy starosta (landrat), który spełniał podwójną rolę – reprezentanta państwa w zakresie administracji policyjnej i kontrolnej, a także kierownika administracji samorządu powiatowego. Członkowie wydziału (6 osób) byli wybierani przez sejmik powiatowy, który był organem uchwałodawczym samorządu powiatowego. W okresie nazistowskim sejmiki powiatowe zlikwidowano w 1934 roku, a następnie w 1939 roku wydziały powiatowe. Wówczas też rozwiązano Wydział Powiatowy w Wałczu. Kompetencje wydziału w zakresie administracji przejął starosta, a w zakresie sądownictwa władze rejencyjne.

Daty skrajne:

1892-1939

Klasyfikacja:

Nazwa twórcy:

Daty:

1892-1939.

Nazwa dawna:

Nazwa obcojęzyczna:

Kreisausschuß des Deutsch Krone

Języki:

Dostępność:

Ogółem jednostek archiwalnych:

4

Ogółem opracowanych jednostek archiwalnych:

4

Ogółem jednostek archiwalnych bez ewidencji:

0

Ogółem metrów bieżących

0.0

Ogółem opracowanych metrów bieżących

0.1

Ogółem metrów bieżących bez ewidencji

0.0

Ogółem jednostek archiwalnych:

0

Ogółem plików :

0

Ogółem rozmiar (w MB):

0.0

Ogółem dokumentów

0

Ogółem spraw

0

Ogółem klas

0

Ogółem jednostek archiwalnych:

0.0

Ogółem metrów bieżących:

0.0

Daty skrajne dokumentacji niearchiwalnej:

Nazwa Inwentarz skarbowy Uwagi
inwentarz książkowy zatwierdzony Tak w bazie IZA

Decyzją KM z 22.07.2015 r. nastąpiło rozdzielenie zbioru szczątków zespołów wydziałów powiatowych - 65/104 na zespoły proste oraz utworzono zespół 65/1685. Inwentarz zatwierdzony na posiedzeniu KM w dniu 22.07.2015 r.