Numer zespołu Nazwa zespołu Data od Data do
Wyświetlanie 161 do 180 z 1 428 wpisów.
Numer Nazwa Daty skrajne Liczba
jednostek
Liczba skanów Rozwiń
wszystko
48/113/0 Gminna Rada Narodowa w Konarach z siedzibą w Zawadzie 1945-1954 88 0 rozwiń
W pierwszej części zespołu znajdują się akta z czterech referatów liczące 44 j.a.: - Ogólno – Organizacyjnego: protokoły z posiedzeń Gminnej Rady Narodowej z lat 1945 – 1949, sprawozdania Przewodniczącego Gminnej Rady Narodowej. Brak akt komisji gminnych z wyjątkiem Gminnej Komisji Oświatowej z roku 1948. Zachowały się natomiast akta dotyczące organizacji gminy oraz spraw osobowych członków organów gminy i pracowników gminnych. - Finansowo – Budżetowego: – tylko budżet administracyjny na rok 1949 i roczne sprawozdania rachunkowe z tego okresu. - Gospodarki Gminnej: korespondencja dotycząca dróg, rolnictwa, hodowli, przemysłu i handlu oraz oświaty, kultury i sztuki. - Administracyjnego: akta stanu cywilnego, ewidencja i kontrola ruchu ludności, w tym spisy powracających z robót przymusowych, spisy ludności w tym osób narodowości niemieckiej pozostających w gminie, zaświadczenia dotyczące zmiany miejsca zamieszkania z lat 1948 – 1949. Zachowały się także akta związane z bezpieczeństwem i porządkiem publicznym, sprawami budowlanymi i odbudowy, zasiłków dla rodzin poborowych i sprawy sądowe Na uwagę zasługują akta dotyczące szkód wojennych w tym spowodowanych przez Armię Czerwoną. Część druga zespołu składa się z akt pochodzących z czterech referatów i liczy 31 j.a.: - Ogólno – Organizacyjnego: korespondencja dotycząca urzędowania ciał samorządowych, Gminnego Komitetu Obchodu Święta Ludowego, Gminnego Komitetu Obrońców Pokoju. Nie zachowały się natomiast protokoły z posiedzeń Prezydium Gminnej Rady Narodowej. - Gospodarki Gminnej: akta dotyczące utrzymania dróg i placów publicznych, przemysłu i handlu, korespondencja w sprawach rolnictwa, sprawozdawczość i statystyka rolna, akta związane z akcją przesiedleńczą na Ziemie Odzyskane. - Administracji Społecznej: akta dotyczące działań związanych ze zwalczaniem analfabetyzmu i werbunkiem siły roboczej do pracy w przemyśle. - Administracyjnego: akta dotyczące ewidencji i kontroli ruchu ludności, spraw budowlanych, w tym pozwoleń na budowę i korespondencja z sądami. Liczba jednostek88
48/114/0 Gminna Rada Narodowa w Koniecpolu 1945-1953 263 0 rozwiń
W pierwszej części zespołu z lat 1945-1950 znajdują się akta pięciu działów liczące 193 j.a. - Ogólno-Organizacyjnego: przepisy i zarządzenia ogólne, sprawy organizacyjne i osobowe, księgi protokołów posiedzeń Gminnej Rady Narodowej i Prezydium, dziennik czynności Przewodniczącego Gminnej Rady Narodowej. Wśród zachowanych protokołów komisji znajdują się protokoły Gminnej Komisji Opieki Społecznej i Zdrowia, Komisji Oświatowej i Rolnej. Zachowały się także protokoły posiedzeń Zarządu Gminnego. W teczkach „Zebrania i urzędowanie ciał samorządowych” odnaleźć mozna odpisy protokołów posiedzeń Gminnej Rady Narodowej i Zarządu, sprawozdania z przeprowadzonych remontów i budowy szkół, dróg i mostów, sprawozdania z działalności gminy i Przewodniczącego Gminnej Rady Narodowej. Ponadto zachowały się protokoły Gminnej Komisji Kontroli Społecznej, lustracji i kontroli gminy oraz Spółdzielczego Ośrodka Maszynowego w Koniecpolu, teczki dotyczące majątku gminy i gromad oraz teczka dotyczące przedsiębiorstw gminnych. - Finansowo-Budżetowego: budżety gminy na lata 1947-1948 i roczne sprawozdanie rachunkowe za rok 1949. Teczki „Budżety: administracyjny, zakładów i przedsiębiorstw” zawierają preliminarze budżetowe, odpisy okólników. Pojedyncze jednostki dotyczą dochodów gminy, kredytu komunalnego i obrotu pieniężnego. W teczkach „Dochody gminy” znajdują się sprawozdania z wpływów podatkowych, informacje o działalności organów samorządowych i poboru podatków, wykaz właścicieli nieruchomości gruntowych na terenie gminy, spisy majątków po zmarłych. Ponadto zachowały się sprawozdania o poborze podatku gruntowego, księgi biercze Daniny Narodowej, kontrole podatku wojskowego, teczka dotycząca ubezpieczeń rzeczowych i lista osób podlegających obowiązkowi subskrypcji Premiowej Pożyczki Odbudowy Kraju. - Gospodarki Gminnej: sprawy ogólno gospodarcze, protokół posiedzenia Gminnej Komisji Drogowej, wykazy świadczeń w naturze, sprawozdania z wykonania robót drogowo-mostowych. W teczkach dotyczących rolnictwa znajdują się sprawozdania z przeglądu resztówek, statystyka rolna, wykaz rolników deklarujących przesiedlić się na ziemie zachodnie, osób, którym przydzielono działki z parcelacji majątków ziemskich, wykazy gruntów do zalesienia, struktury agrarnej, zestawienie wielkości i ilości gospodarstw rolnych, zarządzenia i okólniki władz nadrzędnych. Zachowały się teczki dotyczące akcji siewnej na terenie gminy, spraw związanych z pomocą sąsiedzka, ankiety klasyfikacyjne gruntów, wykazy strat i zniszczeń wojennych, korespondencja z Powiatowym Biurem Rolnym w Radomsku. Dział ten zawiera także akta przemysłu i handlu, w których znajdują się wykazy zakładów przemysłowych i rzemieślniczych, majątków państwowych i chłopskich, osób posiadających narzędzia miernicze, protokoły Komisji Kontroli Społecznej, odpisy pism okólnych władz zwierzchnich. - Administracji Społecznej: sprawy oświaty, kultury i sztuki, dane o szkołach w gminie, zestawienie domów ludowych, wykazy analfabetów i półanalfabetów oraz dokumentację walki z analfabetyzmem, protokoły Komisji Oświatowej, sprawozdanie finansowe Gminnej Biblioteki w Koniecpolu, i korespondencję Gminnego Komitetu Biblioteki w Koniecpolu. W teczkach dotyczących zdrowia publicznego i akcji sanitarno-porządkowej znajdują się listy dzieci objętych szczepieniami ochronnymi i korespondencja ze Starostwem Powiatowym w Radomsku. W aktach opieki społecznej można odnaleźć listy osób korzystających z opieki społecznej, listy repatriantów potrzebujących pomocy oraz sprawozdanie finansowe Gminnego Komitetu Opieki Społecznej - Administracyjnego: spisy i akta dotyczące Głosowania Ludowego w 1946 r., wyborów do Sejmu w 1947 r., akta ogólno - administracyjne, stanu cywilnego i spraw wyznaniowych, ewidencji i kontroli ruchu ludności, spisy ludności gminy, spisy repatriantów przybyłych z zachodu, osób pochodzenia niemieckiego, zawiadomienia o zmianie miejsca zamieszkania, wykazy ludności według wieku i płci. Zachowała się dokumentacja dotycząca bezpieczeństwa i porządku publicznego, wykaz stowarzyszeń i organizacji z terenu gminy, listy składek na odbudowę Warszawy i Ochotniczą Rezerwę Milicji Obywatelskiej, listy imienne członków ochotniczych straży pożarnych, protokoły z oględzin bezpieczeństwa pożarowego, sprawy wojskowe w tym spisy mężczyzn rocznika 1924-1934, poborowych, którzy powrócili z Niemiec oraz listy wypłat zasiłków wojskowych. Ponadto zachowały się teczki dotyczące „Służby Polsce”, przysposobienia wojskowego i wychowania fizycznego, zwierząt pociągowych, spraw budowlanych i odbudowy, wykazy budynków pobudowanych w latach 1945-1947, rejestr pozwoleń i pozwolenia na budowę, sprawy aprowizacji i walki z drożyzną oraz spraw sądowych. W teczkach „Sprawy różne” znajdują się spisy osób, które wyjechały na roboty do Niemiec, karanych sądownie, kwestionariusze strat osobowych i zbrodni niemieckich, wykaz osób zatrudnionych zawodowo i teczka dotycząca elektryfikacji wsi. W drugiej części zespołu z lat 1950-1953 znajdują się akta pięciu działów liczące 70 j.a. - Ogólno-Organizacyjnego: sprawy organizacyjne, kopie protokołów zebrań aktywu gminy, sprawozdania i analizy działalności Prezydium Gminnej Rady Narodowej, sprawy osobowe pracowników prezydium, wykazy pracowników, sołtysów, członków komisji, protokoły zdawczo-odbiorcze sołtysów. Zachowały się protokoły sesji Gminnej Rady Narodowej, posiedzeń Prezydium Gminnej Rady Narodowej, Gminnej Komisji Zbożowej, Zespołu Gminnego, zebrań gromadzkich. W teczkach „Zebrania i urzędowanie ciał samorządowych” znajdują się sprawozdania z działalności Prezydium, kopie uchwał Prezydium Powiatowej Rady Narodowej w Radomsku, plany pracy Gminnej Rady Narodowej, Prezydium i komisji. Ponadto zachowały się teczki dotyczące kontroli wewnętrznej i majątku gminy i gromad. - Finansowo-Budżetowego: budżet na 1951 rok i sprawozdanie rachunkowe za 1950 rok, sprawy podatkowe i przymusowego ubezpieczenia rzeczowego, wykazy i zestawienia składek ubezpieczeniowych. - Gospodarki Gminnej: sprawy budowy i remontu dróg, sprawozdania z wykonania świadczeń w naturze, preliminarz robót szarwarkowych, akta dotyczące rolnictwa i leśnictwa wśród których znajdują się plany i sprawozdania akcji siewnej, protokoły akcji melioracyjnej, rozkład Państwowego Planu Gospodarczego, meldunki i raporty z poszukiwania stonki ziemniaczanej, kopie protokołów posiedzeń Zespołu Gminnego, sprawozdania i plany kontraktacji zbóż, protokoły zebrań gromadzkich dotyczące planowego skupu zboża. Zachowały się teczki spraw weterynarii i hodowli, przemysłu i handlu, wykazy rolników wykonujących rzemiosło. - Administracji Społecznej: teczka spraw oświatowych i kulturalnych, kwestionariusze statystyczno-sprawozdawcze dla bibliotek, akta walki z analfabetyzmem, sprawy opieki społecznej. W teczce spraw różnych znajduje się wykaz zniszczonych i i nieistniejących osiedli, sprawozdanie z działalności gminnych komisji radzieckich. - Administracyjnego: akta dotyczące ordynacji wyborczej do Sejmu, Powszechnego Spisu Narodowego z 1950 roku zawierające wykazy nieruchomości i gospodarstw rolnych, miejscowości, osób przemeldowanych w gromadzie Stanisławice i Wąsosz, bezpieczeństwa i porządku publicznego, sprawy ochotniczych straży pożarnych, budowlane, sprawozdania o ruchu budowlanym, sprawy sądowe oraz teczki spraw różnych zawierające sprawozdanie gminnych i gromadzkich komisji przeciwpożarowych, odpisy protokołów zebrań gromadzkich. Liczba jednostek263
48/115/0 Gminna Rada Narodowa w Kruszynie [1934-1944] 1945-1954 151 0 rozwiń
W pierwszej części zespołu z lat 1945-1950 znajdują się akta czterech działów liczące 116 j.a.: - Ogólno-Organizacyjnego: przepisy i zarządzenia ogólne, sprawy organizacyjne i osobowe, księga protokołów posiedzeń Gminnej Rady Narodowej oraz protokoły posiedzeń Prezydium Gminnej Rady Narodowej oraz Zarządu Gminnego, protokoły Komisji Kontroli Społecznej i Komisji Rolnej. Ponadto zachowało się sprawozdanie z kontroli publicznej działalności samorządu gminnego oraz lustracji gminy oraz teczki dotyczące kontroli wewnętrznej i nadzoru. - Finansowo- Budżetowego: budżet Zarządu Gminy na 1950 rok, roczne sprawozdania rachunkowe za lata 1946-1949. Teczki „Budżety: administracyjny, zakładów i przedsiębiorstw” zawierają preliminarz budżetowy, odpisy okólników. W teczkach „Dochody gminy” znajdują się odpisy okólników, sprawozdania z wpływów podatkowych, z wymiaru i poboru podatków. Ponadto zachowała się teczka „Daniny Narodowe” zawierająca odpisy okólników, sprawozdania i listy osób podlegających obywatelskiemu obowiązkowi subskrypcji Premiowej Pożyczki Odbudowy Kraju. - Gospodarki Gminnej: sprawy ogólnogospodarcze, sprawozdania z wykonanych robót drogowo-mostowych i szarwarkowych. W teczkach dotyczących rolnictwa znajdują się zarządzenia i okólniki władz nadrzędnych, statystyka rolna, plany i sprawozdania, zestawienia wielkości i ilości gospodarstw rolnych, sprawozdania z wykonania świadczeń w naturze, akcji siewnej, sprawy związane z pomocą sąsiedzką, meldunki i raporty z poszukiwań stonki ziemniaczanej. W aktach dotyczące przemysłu i handlu znajdują się wykazy zakładów przemysłowych i rzemieślniczych, majątków państwowych i chłopskich a także odpisy pism okólnych władz zwierzchnich. Teczka dotycząca oświaty, kultury i sztuki z lat 1946-1947, zawiera wnioski o włączenie do Państwowego Planu Inwestycyjnego, składy Komisji Oświatowych, spisy inwentarza szkolnego oraz wykaz szkół. W teczce dotyczącej zdrowia publicznego i akcji sanitarno-porządkowej znajduje się spis dzieci podlegających szczepieniu przeciw ospie, wykaz studzien publicznych oraz odpisy okólników. W aktach opieki społecznej występują wykazy dzieci, matek ciężarnych i listy wydanych talonów. Działu Administracyjnego: ewidencja i kontrola ruchu ludności, księga kontroli ruchu ludności, rejestry przybywających, zgłoszenia zmiany miejsca zamieszkania przybywających do gminy i ubywających z gminy oraz wnioski o dowody osobiste zawierające zdjęcia osób. Dokumentacja dotycząca bezpieczeństwa i porządku z lat 1943-1949 obejmuje zameldowania policyjne, wykaz stowarzyszeń, związków i organizacji, składki na odbudowę Warszawy. Na końcu działu znajdują się teczki przysposobienia wojskowego i wychowania fizycznego, spraw budowlanych i odbudowy, pozwoleń na budowę, sprawy aprowizacji i walki z drożyzną, karno-administracyjne oraz sprawy sądowe. W drugiej części zespołu z lat 1950-1954 znajdują się akta czterech działów liczące 34 j.a. - Ogólno-Organizacyjnego: kopie protokołów zebrań aktywu gminy, sprawozdania i analiza działalności Prezydium Gminnej Rady Narodowej, sprawy osobowe pracowników prezydium, w tym wykazy pracowników, sołtysów, członków komisji. Zachowały się protokoły sesji Gminnej Rady Narodowej, posiedzeń Prezydium Gminnej Rady Narodowej, protokoły z zebrań gminnych i gromadzkich a także kopie uchwał Prezydium Powiatowej Rady Narodowej w Radomsku. Wśród akt komisji gminnych znajdują się protokoły Komisji Drogowej, Komisji Finansowo- Budżetowej, Komisji Opieki Społecznej i Zdrowia, Komisji Oświatowej, Komisji Rolnej, Komisji Urządzeń i Osiedli. W teczce „Sprawy różne” znajduje się charakterystyka gminy, sołtysów, sumaryczne sprawozdanie z działalności komisji rady narodowej . - Finansowo-Budżetowego: zachował się tylko budżet dodatkowy Prezydium Gminnej Rady Narodowej na rok 1950 - Gospodarki Gminnej: odpisy okólników, kopie protokołów posiedzeń Zespołu Gminnego, odpisy uchwał Prezydium Powiatowej Rady Narodowej w Radomsku, sprawozdania ze skupu zboża, spis powierzchni warzyw oraz liczby drzew i krzewów owocowych, spis powierzchni użytków oraz zasiewów, spisy zwierząt gospodarskich, plany akcji siewnej, pomoc sąsiedzka, imienny wykaz gospodarstw opuszczonych i niezagospodarowanych, plany zalesień. W aktach dotyczących przemysłu i handlu znajdują się odpisy pism okólnych, wykaz młynów i warsztatów rzemieślniczych. - Administracyjnego: akta stanu cywilnego, rejestr osób przybywających do gminy, akta dotyczące bezpieczeństwa i porządku publicznego, sprawy Ochotniczych Straży Pożarnych, budowlane i odbudowy Na końcu zespołu umieszczono teczkę ze sprawami prowadzonymi przez Męża Zaufania Koła Związku Zawodowego Pracowników Państwowych w Kruszynie z 1952 roku. Liczba jednostek151
48/116/0 Gminna Rada Narodowa w Brudzicach [1938] 1945-1953 88 0 rozwiń
Zarząd Gminy - Dział Ogólno - Organizacyjny: protokoły posiedzeń GRN i Zarządu Gminy, protokoły komisji gminnych, - Dział Finansowo - Budżetowy: roczne sprawozdania rachunkowe, - Dział Gospodarki Gminnej: sprawozdania i preliminarze z robót drogowych, wykazy szkół i organizacji szkolnych, zarządzenia i okólniki dotyczące oświaty, wykazy nieruchomości poniemieckich i pożydowskich, statystyka rolna, klasyfikacja gruntów, wykazy obiektów przemysłowych, - Dział Administracyjny: wykazy osób powracających z Niemiec, wykazy Niemców, protokoły dotyczące powołania ORMO, wykazy budynków zniszczonych podczas okupacji, sprawozdania z ruchu budowlanego. Prezydium GRN - Dział Ogólno - Organizacyjny: protokoły z sesji GRN i posiedzeń Prezydium, protokoły i sprawozdania komisji gminnych, sprawozdania z działalności GRN, - Dział Gospodarki Gminnej: sprawozdania z wykonanych świadczeń w naturze, robót drogowych, statystyka rolna, - Dział Administracji Społecznej: sprawozdania z remontów, protokoły komitetów rodzicielskich, - Dział Administracji: protokoły i sprawozdania z zebrań Gminnego Komitetu Obrońców Pokoju, zestawienia i sprawozdania z obowiązkowych dostaw. Liczba jednostek88
48/117/0 Gminna Rada Narodowa w Maluszynie 1945-1954 191 0 rozwiń
W pierwszej części zespołu z lat 1945-1950 znajdują się akta czterech działów liczące 110 j.a.: - Ogólno - Organizacyjnego: przepisy i zarządzenia ogólne, sprawy organizacyjne i osobowe, księga protokołów posiedzeń Gminnej Rady Narodowej, protokoły posiedzeń Prezydium Gminnej Rady Narodowej, protokoły Komisji Drogowej, Komisji Kontroli Społecznej , Komisji Opieki Społecznej, Komisji Oświatowej, Komisji Oświaty, Kultury i Sztuki, Komisji Rolnej i Komisji Zdrowia. Ponadto zachowało się protokoły zebrań wyborczych gromad, protokoły zebrań sołtysów oraz teczki dotyczące kontroli wewnętrznej i nadzoru a także majątku gmin i gromad. - Finansowo- Budżetowego: roczne sprawozdania rachunkowe za 1949 rok. Teczki „Budżety: administracyjny, zakładów i przedsiębiorstw” zawierają preliminarz budżetowy, odpisy okólników. W „Dochody gminy” znajdują się zestawienia wymiaru podatku gruntowego na lata 1946-1948. Ponadto w dziale zachowały się teczki „Obrót pieniężny” i „Przymusowe ubezpieczenia rzeczowe”. - Gospodarki Gminnej: sprawy ogólnogospodarcze, sprawozdania z wykonanych robót drogowo-mostowych, szarwarkowych i akcji „śniegowej”. W teczkach dotyczących rolnictwa znajdują się zarządzenia i okólniki władz nadrzędnych, statystyka rolna, plany i sprawozdania, wykazy osób posiadających gospodarstwa rolne, zestawienia wielkości i ilości gospodarstw rolnych, świadczenia rzeczowe, sprawy związane z pomocą sąsiedzką, meldunki i raporty z poszukiwań stonki ziemniaczanej. W aktach dotyczące przemysłu i handlu znajdują się deklaracje w sprawie nabycia kart rejestracyjnych. W dziale znajdują się ponadto akta dotyczące oświaty, kultury i sztuki, zdrowia publicznego i akcji sanitarno-porządkowej oraz opieki nad matką i dzieckiem. - Administracyjnego: oświadczenia o prawie małżeńskim, dowody metrykalne do akt małżeństw, ewidencja i kontrola ruchu ludności, rejestry osób przybywających z innych gmin oraz tymczasowe zaświadczenia tożsamości zawierające zdjęcia osób. W dziale znajdują się również: dokumentacja dotycząca bezpieczeństwa i porządku publicznego, ewidencje osób zarejestrowanych w celach wojskowych, spisy mężczyzn i kobiet, sprawy budowlane i odbudowy w tym rejestr wydanych pozwoleń na budowę i pozwolenia na budowę z lat 1946-1950 oraz sprawy sądowe. W drugiej części zespołu z lat 1950-1954 znajdują się akta pięciu działów liczące 81 j.a. - Ogólno - Organizacyjnego: sprawy osobowe pracowników prezydium, wykazy pracowników, sołtysów, członków komisji. Zachowały się protokoły sesji Gminnej Rady Narodowej, posiedzeń Prezydium Gminnej Rady Narodowej, protokoły z zebrań gromadzkich a także kopie uchwał Prezydium Wojewódzkiej Rady Narodowej w Łodzi, Prezydium Powiatowej Rady Narodowej w Radomsku i Zespołu Powiatowego. Wśród akt komisji gminnych znajdują się protokoły Komisji Drogowej, Komisji Finansowo- Budżetowej, Komisji Oświatowej, Komisji Podziału Administracyjnego, Komisji Rolnej, Komisji Urządzeń i Osiedli, Komisji Zdrowia i Pomocy Społecznej. W teczce „Sprawy różne” znajduje się instrukcja dla sekretarzy technicznych w sprawie przekazywania pieniędzy pochodzących ze zbiórek ulicznych, zasady gospodarki makulaturą oraz dekret o ochronie tajemnicy państwowej i służbowej. - Finansowo-Budżetowego: zachowały się tylko kwartalne plany wykonania budżetu na 1953 rok i ubezpieczenia - Gospodarki Gminnej: odpisy okólników władz nadrzędnych, odpisy uchwał Prezydium Powiatowej Rady Narodowej w Radomsku, zarządzenia i instrukcje rolne, sprawozdania ze skupu zboża, spis powierzchni warzyw oraz liczby drzew i krzewów owocowych, spis powierzchni użytków, zasiewów, spisy zwierząt gospodarskich, gromadzki terminarz obowiązkowych dostaw mleka i dziennik czynności instruktora rolnego. - Administracji Społecznej – sprawy oświaty, kultury i sztuki, akta dotyczące zdrowia publicznego i akcji sanitarno – porządkowej oraz teczka spraw socjalnych - Administracyjnego: akta stanu cywilnego, dowody metrykalne do aktów małżeństw, zaświadczenia do aktów urodzeń, ewidencja i kontrola ruchu ludności, sprawy w wojskowe w tym spisy kobiet i mężczyzn, akta dotyczące bezpieczeństwa i porządku publicznego, budowlane i odbudowy. Na końcu działu umieszczono dwie teczki z lat 1951-1954 dotyczące „Służby Polsce”. Liczba jednostek191
48/118/0 Gminna Rada Narodowa w Masłowicach [1943-1944] 1945-1954 0 0 rozwiń
W pierwszej części zespołu z lat [1943]1945-1950 znajdują się akta czterech działów liczące 46 j.a.: - Ogólno - Organizacyjnego: przepisy i zarządzenia ogólne, sprawy organizacyjne i osobowe, zebrania i urzędowanie ciał samorządowych. Ponadto zachowały się teczki dotyczące kontroli wewnętrznej i nadzoru a także majątku gmin i gromad. - Finansowo- Budżetowego: roczne sprawozdania rachunkowe za 1948 i 1949 rok. „Budżety: administracyjny, zakładów i przedsiębiorstw” zawierają tablice sprawozdawcze z wykonania budżetu za 1948 i 1949 rok, zestawienia wydatków budżetowych, budżet i plan oszczędnościowy na 1950 rok, odpisy okólników. W „Dochody obcych” znajdują się wykazy płatników daniny narodowej, sprawozdania o wymiarze i poborze podatków - Gospodarki Gminnej: sprawy dotyczące dróg i placów publicznych, oświaty, kultury i sztuki oraz opieki społecznej. W teczkach odnośnie rolnictwa znajdują się zarządzenia i okólniki władz nadrzędnych, statystyka rolna, plany i sprawozdania, wykazy osób posiadających gospodarstwa rolne, zestawienia wielkości i ilości gospodarstw rolnych, świadczenia rzeczowe, sprawy związane z pomocą sąsiedzką, meldunki i raporty z poszukiwań stonki ziemniaczanej a także rejestry klasyfikacji gruntów. W aktach dotyczących przemysłu i handlu znajdują się wykazy narzędzi mierniczych, legalizacja narzędzi mierniczych, statystyka ludności czynnej zawodowo. W dziale znajdują się ponadto akta dotyczące weterynarii i hodowli. Teczka „Sprawy różne” zawiera: wykaz narzędzi rolniczych pozostałych z rozparcelowanych majątków, wykaz gospodarstw według powierzchni ogólnej, zestawienie dłużników Funduszu Ziemi, wykaz nieruchomości opuszczonych i poniemieckich, wykaz nieruchomości państwowych, zestawienie obrazujące wyniki i potrzeby scalania gruntów, wykaz gruntów stanowiących własność kościołów - Administracyjnego: ewidencja i kontrola ruchu ludności, dokumentacja dotycząca bezpieczeństwa i porządku publicznego, sprawy budowlane i odbudowy oraz sprawy sądowe. W drugiej części zespołu z lat 1951-1954 znajdują się akta czterech działów liczące 54 j.a. - Ogólno - Organizacyjnego: sprawy osobowe pracowników prezydium, wykazy pracowników, sołtysów, członków komisji. Zachowały się protokoły sesji Gminnej Rady Narodowej, posiedzeń Prezydium Gminnej Rady Narodowej, protokoły z zebrań gminnych i gromadzkich Wśród akt komisji gminnych znajdują się protokoły Komisji Drogowej, Komisji Finansowo- Budżetowej, Komisji Oświatowej, Komisji Rolnej, Komisji Urządzeń i Osiedli, Komisji Zdrowia i Pomocy Społecznej. Ponadto zachowały się teczki dotyczące kontroli wewnętrznej i nadzoru, majątku gmin i gromad oraz przedsiębiorstw gminnych. - Finansowo-Budżetowego: zachowały się tylko dochody obce z 1951 roku - Gospodarki Gminnej: odpisy okólników władz nadrzędnych, odpisy uchwał Prezydium Powiatowej Rady Narodowej w Radomsku, zarządzenia i instrukcje rolne, sprawozdania ze skupu zboża, spis magazynów i punktów skupu zboża, spis powierzchni użytków, zasiewów, wykaz torfowisk, maszyn, spisy zwierząt gospodarskich, pomoc sąsiedzka, tygodniowe meldunki z akcji żniwno - omłotowej. - Administracyjnego: akta stanu cywilnego, akta dotyczące bezpieczeństwa i porządku publicznego, budowlane i odbudowy oraz sprawy sądowe. Liczba jednostek90
48/119/0 Gminna Rada Narodowa w Pławnie 1945-1954 108 0 rozwiń
Sprawy organizacyjne, rolne, bezpieczeństwa, budowlane, oświatowe Liczba jednostek108
48/120/0 Akta gminy Przerąb 1866-1953 194 917 rozwiń
Uchwały zebrań gminnych, statystyka, sprawy organizacyjne, osobowe, rolne, budowlane Liczba jednostek194
48/121/0 Akta gminy Radomsko z siedzibą w Zakrzówku 1864-1945 984 578 rozwiń
- Wójt Gminy i Zarząd Gminy: sprawy organizacyjne (2 j.a.) zebrania gminne (7 j.a.), wybory urzędników gminnych (15 j.a.), zarządzenia władz zwierzchnich (27 j.a.), korespondencja wójta gminy (32 j.a.), towarzystwa włościańskie (19 j.a.), Kasa Pożyczkowo-Oszczędnościowa (19 j.a.), dochody gminy - podatki (60 j.a.), przymusowe ubezpieczenia (10 j.a.), egzekucje administracyjne (8 j.a.), inwentarze po zmarłych (10 j.a.), ogólno-gospodarcze (7 j.a.), drogi i mosty (16 j.a.), szkolnictwo powszechne (13 j.a.), zdrowie publiczne (29 j.a.), weterynaria i hodowla (7 j.a.), koncesje na targi i rzemiosło (19 j.a.), sprawy przemysłowe (3 j.a.), rolnictwo i leśnictwo (15 j.a.), wybory do Dumy Państwowej (2 j.a.), wydawanie zaświadczeń (10 j.a.), sprawy wyznaniowe (10 j.a.), , ewidencja i kontrola ruchu ludności (37 j.a.), bezpieczeństwo i porządek publiczny (40 j.a.), sprawy wojskowe (59 j.a.), sprawy policyjne (36 j.a.), sprawy sądowe (47 j.a.), publikowanie ogłoszeń dla mieszkańców (5 j.a.), statystyka rolna i ogólna (19 j.a.), dzienniki korespondencyjne (8 j.a.), tabela likwidacyjna wsi Szczepocice (1 j.a.), księgi ludności stałej (7 j.a.), Urząd Gminy i Zarząd Gminy - Dział Ogólno-Organizacyjny: okólniki, wybory rad gminnych, sołtysów, protokoły posiedzeń Rady Gminy, księgi uchwał Rady Gminy, (26 j.a.) - Dział Finansowo-Budżetowy: budżety, korespondencja dotycząca budżetów, księgi kasowe, podatki, (93 j.a.) - Dział Gospodarki Gminnej: reperacja dróg i mostów, szarwarki, zwalczanie chorób zakaźnych, opieka społeczna, emigracja sezonowa robotników, statystyka, (76 j.a.) - Dział Administracyjny: wybory do Sejmu i Senatu, ewidencja i kontrola ruchu ludności, dowody osobiste, (146 j.a.) Zarząd Gminy 1939-1945: sprawy personalne funkcjonariuszy gminnych, budżety, roczne sprawozdania rachunkowe, rejestry podatkowe, danina wojenna od mieszkańców, statystyka rolna, ewidencja i kontrola ruchu ludności (45 j.a.) Liczba jednostek984
48/122/0 Akta gminy Rzeki z siedzibą w Aurelowie 1864-1945 120 0 rozwiń
Statystyka, kontyngenty i podwody, sprawy rolne, oświatowe, bezpieczeństwo publiczne Liczba jednostek120
48/123/0 Akta gminy Rząśnia 1879-1954 216 0 rozwiń
Sprawy oświatowe, sanitarne, wojskowe, budowlane, rolne Liczba jednostek216
48/124/0 Akta gminy Wielgomłyny [1846] 1864-1945 [1952] 1298 0 rozwiń
Okres zaboru rosyjskiego: organizacja gminy (8 j.a.), urzędnicy gminni (8 j.a.), zebrania gminne i wiejskie (19 j.a.), zarządzenia władz nadrzędnych (17 j.a.), korespondencja wójta gminy ( 10 j.a.), towarzystwa włościańskie (15 j.a.), Kasa Pożyczkowo - Oszczędnościowa (20 j.a.), dochody gminy - podatki (49 j.a.), ubezpieczenia rzeczowe (15 j.a.), egzekucje administracyjne (4 j.a.), inwentarze majątków po zmarłych (9 j.a.), sprawy ogólno - gospodarcze (1 j.a.), drogi, mosty i szarwarki (12 j.a.), sprawy rolne i leśne (3 j.a.), szkolnictwo powszechne (19 j.a.), zdrowie publiczne (28 j.a.), statystyka rolna i ogólna (15 j.a.), weterynaria i hodowla (8 j.a.), koncesje na targi i rzemiosło (20 j.a.), sprawy ogólno - administracyjne (11 j.a.), sprawy wyznaniowe (17 j.a.), ewidencja i kontrola ruchu ludności (46 j.a.), bezpieczeństwo i porządek pybliczny (43 j.a.), sprawy wojskowe (51 j.a.), policyjne (47 j.a.), tabele likwidacyjne wsi (2 j.a.), księgi ludności stałej (3 j.a.), sprawy karno - administracyjne (25 j.a.), sprawy sądowe 22 j.a.), dzienniki korespondencyjne (24 j.a.). Urząd Gminy i Zarząd Gminy: Dział Ogólno - Organizacyjny (110 j.a.), Dział Finansowo-Budżetowy (145 j.a.), Dział Gospodarki Gminnej (165 j.a.), Dział Administracyjny (277 j.a.), Zarząd Gminy (58 j.a., 1939-1945) Liczba jednostek1298
48/125/0 Gminna Rada Narodowa w Żytnie 1945-1954 114 0 rozwiń
W pierwszej części zespołu zachowały się akta z pięciu referatów: - Ogólno - Organizacyjnego – komplet protokołów z posiedzeń Gminnej Rady Narodowej i Zarządu Gminnego, akta organizacyjne gminy i osobowe pracowników, dokumentacja z kontroli i dotycząca majątku gminnego - Finansowo - Budżetowego – akta dotyczące wykonania budżetu i wymiaru podatków - Gospodarki Gminnej – korespondencja dotycząca rolnictwa, weterynarii i dróg publicznych - Administracji Społecznej – akta związane z oświatą w gminie oraz kulturą i sztuką - Administracyjnego – ewidencja ludności, akta związane z bezpieczeństwem publicznym, wykazy Niemców zamieszkałych na terenie gminy, opinie o mieszkańcach i świadectwa moralności. W drugiej części zespołu zachowały się akta z czterech referatów: - Ogólno – Organizacyjnego – komplet protokołów z sesji Gminnej Rady Narodowej, protokoły z posiedzeń prezydium i komisji gminnych - Gospodarki Gminnej – akta dotyczące rolnictwa i akcji przesiedleńczej na Ziemie Odzyskane - Administracji Społecznej – akta dotyczące oświaty, kultury oraz pracy i opieki społecznej - Administracyjnego - ewidencja ludności i akta związane z bezpieczeństwem publicznym. Nie zachowały się akta referatu Finansowo – Budżetowego. Uzupełnienia stanowią rejestry osób przybywających i opuszczających gminę Żytno i ksiązki meldunkowe z poszczególnych gromad oraz arkusze pomiarowe do rejestrów gruntow Liczba jednostek114
48/127/0 Kancelaria notariusza Mikołaja Basińskiego w Radomsku 1821-1831 14 0 rozwiń
Księgi aktów notarialnych, skorowidz. Liczba jednostek14
48/128/0 Kancelaria notariusza Leopolda Dobrzelewskiego w Radomsku 1856-1876 38 0 rozwiń
Księgi aktów notarialnych, repertorium i skorowidze. Liczba jednostek38
48/129/0 Kancelaria notariusza Łukasza Janiszewskiego w Radomsku 1851-1876 27 0 rozwiń
Księgi aktów notarialnych, repertoria i skorowidz. Liczba jednostek27
48/130/0 Kancelaria notariusza Feliksa Jurkowskiego w Radomsku 1876-1888 40 0 rozwiń
Księgi aktów notarialnych, skorowidze. Liczba jednostek40
48/131/0 Kancelaria notariusza Stanisława Kobyłeckiego w Radomsku 1808-1834 13 0 rozwiń
Księgi aktów notarialnych, skorowidze. Liczba jednostek13
48/132/0 Kancelaria notariusza Ludwika Łosia w Radomsku 1896-1897 4 0 rozwiń
Księgi aktów notarialnych, skorowidz, księga opłat. Liczba jednostek4
48/133/0 Kancelaria notariusza Stanisława Markowskiego w Radomsku 1835-1838 2 0 rozwiń
Księgi aktów notarialnych, skorowidz. Liczba jednostek2
Wyświetlanie 161 do 180 z 1 428 wpisów.