Numer zespołu Nazwa zespołu Data od Data do
Wyświetlanie 31 do 45 z 901 wpisów.
Numer Nazwa Daty skrajne Liczba
jednostek
Liczba skanów Rozwiń
wszystko
27/44/0 Rolniczy Zespół Spółdzielczy im. "Zorza" w Mądrzechowie 1950-1957 0 0 rozwiń
0 Liczba jednostek7
27/45/0 Rolniczy Zespół Spółdzielczy im. "22 Lipca" w Baranowie 1952-1957 0 0 rozwiń
0 Liczba jednostek7
27/46/0 Rolniczy Zespół Spółdzielczy im. "Tadeusza Kościuszki" w Tągowiu 1954-1957 0 0 rozwiń
0 Liczba jednostek5
27/47/0 Rolniczy Zespół Spółdzielczy im. "1 Maja" w Sierżnie 1955-1956 0 0 rozwiń
0 Liczba jednostek2
27/48/0 Rolniczy Zespół Spółdzielczy im. "Bolesława Bieruta" w Pomysku Małym 1956-1957 0 0 rozwiń
0 Liczba jednostek2
27/49/0 Rolniczy Zespół Spółdzielczy im. "Złoty Kłos" w Bawernicy 1956 0 0 rozwiń
0 Liczba jednostek2
27/50/0 Miejska Rada Narodowa i Zarząd Miejski Bytów 1945-1950 87 0 rozwiń
Zawartość: 1.Referat Ogólno- Administracyjny- sygn. 1- 27, z lat 1945- 1950. Protokoły z posiedzeń i sprawozdania z działalności. 2.Referat Finansowo- Gospodarczy- sygn. 28- 78, z lat 1945- 1950. Gospodarka finansowa i gospodarka miasta. 3.Referat Społeczny- sygn. 79- 83, z lat 1945- 1949. Gospodarka mieszkaniowa. 4.Referat Nieruchomości Miejskiej- sygn. 84- 87, z lat 1945- 1950. Wykaz szkód wojennych, odbudowa miasta. Liczba jednostek87
27/51/0 Miejska Rada Narodowa i Zarząd Miejski w Słupsku 1945-1950 446 30 rozwiń
1. Biuro Prezydialne Miejskiej Rady Narodowej- Protokoły z posiedzeń plenarnych MRN- sygn. 1- 15, z lat 1945- 1950, Protokoły z posiedzeń Prezydium MRN- sygn. 16- 30, z lat 1945- 1950, Działalność Komisji MRN- sygn. 31- 56, z lat 1945- 1950, Materiały na posiedzenia i sprawozdania z działalności MRN- sygn.57- 70, z lat1946- 1950. 2. Biuro Zarządu Miejskiego- Protokoły z posiedzeń Zarządu Miejskiego i Kolegium- sygn. 71- 88, z lat 1945- 1950, Sekretariat Prezydenta Miasta. Inwentaryzacja i zarządzenia- sygn. 89- 92, z lat 1945-1947, Wydział ogólny 5 referatów. Organizacja administracji, sprawozdania- sygn. 93- 161, z lat 1945- 1950, Wydział Administracyjny 13 referatów. Sprawozdania wydziału, sprawy narodowościowe- sygn. 162- 255, z lat 1945- 1950, Wydział Finansowy 4 referaty. Budżety i sprawozdania z ich realizacji- sygn.256- 315,443- 445, z lat 1945- 1950, Wydział Społeczny 4 referaty. Sprawy oświaty, kultury i zdrowia- sygn. 316- 399, z lat 1945- 1950, Wydział Techniczny 4 referaty. Odbudowa i remonty, budownictwo- sygn. 400- 403, 446, z lat 1945- 1950, Wydział Przedsiębiorstw Miejskich. Wykazy i sprawozdania finansowe- sygn. 404- 414, z lat 1945- 1949, Wydział Planowania. Plany i sprawozdania z inwestycji- sygn. 415- 428, z lat 1949- 1950, Samodzielny referat- Inspekcja Miejska. Protokoły z przeprowadzonych kontroli- sygn. 429- 442, z lat 1945- 1950. Liczba jednostek445
27/54/0 Akta szpitali miasta Słupska 1530-1846 157 122 rozwiń
Zachowane w zespole materiały archiwalne zostały podzielone na trzy serie i mają następujący układ: 1. Wykazy nieruchomości należących do słupskich szpitali - sygn. 1-2, 2 j.a. z lat 1530-1846. Zachowany materiał dotyczy administrowania mieniem w postaci młynów, gruntów i budynków. W tym zbiorze uwagę zwraca kompletna dokumentacja związana z wizytacją szpitali w 1590 roku. 2. Pomoc potrzebującym świadczona poprzez lazaret- sygn. 3-5, 3 j.a. z lat 1635-1636, 1648-1649 i 1737-1748. Akta zawierają informacje dotyczące udzielania pomocy potrzebującym w słupskim lazarecie. Badacz znajdzie w nich także spisy osób objętych wsparciem. 3. Roczne rejestry dochodów i rozchodów słupskich szpitali - sygn. 6-157, 152 j.a. z lat 1531-1814. Jednostki archiwalne zawierają rejestry informujące o dochodach i rozchodach finansowych szpitali. Odszukamy w nich spisy osób płacących daniny na rzecz szpitali (dzierżawcy gospodarstw rolnych, łąk i pastwisk z okolicznych miejscowości oraz obywatele miasta), darowizny i legaty na rzecz szpitali, opłaty za ich wynajem i dzierżawę nieruchomości szpitalnych oraz wysokość ufundowanych stypendiów. Wśród wydatków znajdziemy koszty utrzymania budynków szpitalnych (remontów), honoraria zatrudnianych dorywczo rzemieślników. Akta zawierają także dane o kosztach zakupu żywności, piwa, opału i pochówków pensjonariuszy. Liczba jednostek157
27/56/0 Klasztor Sióstr Młodszych w Słupsku 1702-1895 13 217 rozwiń
0 Liczba jednostek13
27/57/0 Kościół Najświętszej Panny Marii w Słupsku 1534-1945 206 0 rozwiń
Materiały archiwalne pogrupowano w dziesięciu grupach: 1. Archiwum. Spis akt przekazanych w depozyt do Pruskiego Archiwum Państwowego w Szczecinie - 2 j.a. (sygn. 1-2) z lat 1795, 1930 - spis zawartości ksiąg znajdujących się w Archiwum w 1795 roku oraz wykaz akt przekazanych w depozyt do Pruskiego Archiwum Państwowego w Szczecinie w 1930 roku. 2. Wykazy duchowieństwa. Obsadzanie wakatów - 4 j.a. (sygn. 3-6) z lat 1590-1899 - wykazy duchowieństwa oraz dokumentacja związana z obsadzaniem wakujących stanowisk kościelnych /podania i życiorysy kandydatów, świadectwa ukończenia studiów i stosownych egzaminów oraz nominacje/ oraz protokoły wizytacji. 3. Kurendy - 4 j.a. (sygn. 7-10) z lat 1757-1856 - zarządzenia władz zwierzchnich zawierające ogłoszenia i wskazówki do podległego duchowieństwa. 4. Odpisy miejskich skryptów dłużnych - 10 j.a. (sygn. 11-20) - zbiór 184 odpisów miejskich skryptów dłużnych z lat 1481-1573 oraz oryginalne listy dłużne wystawione dla kościoła parafialnego i szpitali miejskich w latach 1621-1759. 5. Sprawy szkolne 1 j.a. (sygn. 21) z lat 1696-1789 - dokumenty szkoły dla biednych, szkoły niemieckiej i szkoły łacińskiej, komisji szkolnych oraz programy nauczania. 6. Darowizny i testamenty. Zapisy i stypendia dla duchownych - 2 j.a. (sygn. 22-23) z lat 1632-1771 - zbiór zapisów testamentowych, darowizn, legatów i stypendiów dla duchownych. 7. Pomoc potrzebującym. Fundacje dobroczynne, towarzystwa kościelne, kolekty - 6 j.a. (sygn. 24-29) - przepisy ogólne w sprawach organizacyjnych i statutów fundacji dobroczynnych, administracja mieniem szpitali i przytułków. 8. Roczne rejestry dochodów i rozchodów - 155 j.a. (sygn. 30-184) z lat 1534-1820 - spisy osób płacących daniny kościelne, rejestry wykupujących miejsca siedzące w kościele i miejsca na pochówek, darowizny i legaty na rzecz kościoła, wykazy nieruchomości kościelnych, opłaty za ich wynajem i dzierżawę, koszty utrzymania budynków kościelnych, honoraria duchownych, organistów, nauczycieli, zatrudnianych dorywczo rzemieślników, koszty zakupu wina mszalnego, przepisywania i oprawy ksiąg kościelnych, zakupu i renowacji kościelnych sreber i dzwonów. 9. Judicialia - 9 j.a. (sygn. 185-193) z lat 1543-1930 - dokumentacja z procesów i postępowań w sprawach spornych z miastem lub osobami prywatnymi, spraw związanych z dzierżawą dóbr kościelnych oraz dotyczących patronatu, drukowane edykty i rozporządzenia królewskie dotyczących różnych dziedzin życia społecznego takich jak: obchody żałoby po śmierci władców i członków rodziny królewskiej, sposobów świętowania zwycięstw wojennych, obchodów 300-lecia reformacji, wprowadzenia nowego katechizmu i podręczników szkolnych, odprawiania świątecznych nabożeństw, kościelnego regulaminu wojskowego i konserwacji organów. 10. Księgi cmentarne - 13 j.a. (sygn. 194-206) z lat 1868-1945 - rejestry pochówków. Liczba jednostek206
27/59/0 Prokuratura Specjalnego Sądu Karnego w Gdańsku 1945-1947 0 0 rozwiń
Zespół obejmuje akta z lat 1945-1947. Szygn 1-121. Akta ułozono w porządku alfabetycznym, biorąc pod uwagę pierwszą literę nazwiska oskarżonego. Teczki aky oskarżenia przeciwko zbrodniarzom hitlerowskim, podejrznym o dokonanie zabójst i mordów na jeńcach wojennych i robotnikach przymusowych, przesladowanie polskiej ludności zamieszkałej przed 1939 r. na terenie państwa niemieckiego. Liczba jednostek121
27/60/0 Prokuratura Sądu Okręgowego w Słupsku 1945-1950[1952] 0 0 rozwiń
0 Liczba jednostek277
27/61/0 Urząd Katastralny w Słupsku [1721-1860] 1861-1945 4556 0 rozwiń
0 Liczba jednostek4556
27/62/0 Akta Gminy Barcino 1945-1954 36 0 rozwiń
Zarząd Gminy 1945-1950 1-11 - wykazy włascicieli gospodarstw, podatek gruntowy, sprawozdania rachunkowe, budżet, zestawienia statystyczne,, akta USC. Prezydium GRN 1951-1954 12-21 - sprawozdania rachunkowe, budżety, wykazy osadników, spisy zwierzat, protokoły zebrań sołtysów, spisy powierzchni uzytków oraz zasiewów, Gminna Rada Narodowa 1946-1954 22-36 - protokoły sesji Liczba jednostek36
Wyświetlanie 31 do 45 z 901 wpisów.