Номер | Название | Крайние даты | Количество единиц | Количество сканов | Разверните все Cвернуть все |
51/1/0 | Akta miasta Krośniewice | [1821-1860]1927-1950 | 72 | 0 | Разверните Cвернуть |
| Urząd Municypalny w Krośniewicach 1821-1860 - nominacje urzędników sygn. 73 Miejska Rada Narodowa sygn. 2-11 Zarząd Miejski w Krośniewicach - USC sygn.1 - Ref. Ogólno - Organizacyjny sygn. 12-32 - Ref. Finansowo - Budżetowy sygn. 33 -45, 68-69 - Ref. Przemysłu i Handlu sygn. 46-66 - Ref. Związek Zawodowy Pracowników Samorządu Terytorialnego sygn. 67 - Ref. Ewidencji Ludności sygn. 70-72 Okres międzywojenny 1938 – 1939: Urzędnik Stanu Cywilnego: podania o wydanie metryki z akt urzędnika stanu cywilnego gminy wyznaniowej żydowskiej; Okres 1945 – 1952: Prezydium Miejskiej Rady Narodowej w Krośniewicach: powołanie Komitetów Obywatelskich Wystawy Ziem Odzyskanych, plany pracy Miejskiej Rady Narodowej, sprawy personalne członków Prezydium Miejskiej Rady Narodowej, oświata i kultura, sprawy pozbawienia obywatelstwa polskiego, przejęcie mienia państwowego przez organy samorządowe; Zarząd Miejski w Krośniewicach: Referat Ogólno – Organizacyjny: zebrania organów samorządowych, protokoły kontroli, sprawy organów kolegialnych, roczne sprawozdania z odbytych uroczystości, statystyka ogólna, wykaz nieruchomości poniemieckich oraz przejęcie ich na własność miasta, wykaz pracowników, sprawy granic miasta i gminy, sprawy pracowników (szkolenia, wynagrodzenia, nowe etaty), sprawy dzierżawy placów oraz budynków, uruchamianie szkół, oświata i kultura, korespondencja z Wydziałem Powiatowym dotycząca zatrudnienia pracowników; Referat Finansowo – Budżetowy: budżety, roczne sprawozdania rachunkowe, plan finansowy wykonania budżetu administracyjnego; Referat Przemysłu i Handlu: wykaz osób prowadzących przedsiębiorstwa handlowo – przemysłowe i rzemieślnicze; Referat Rolnictwa: zestawienia świadczeń rzeczowych, sprawy rolne, hodowlane, ogrodnicze i chorób zakaźnych, arkusz zbiorczy klasyfikacji gruntów; Referat Ewidencji Ludności: wymeldowania, sprawy obcokrajowców, repatriacja osób narodowości niemieckiej, Księgi Kontroli Ruchu Ludności, rejestr mieszkańców miasta, zestawienie aktów urodzeń, małżeństw i zgonów; Referat Techniczno – Drogowo – Budowlany: sprawy kredytu i dotacji, remonty, budowa i utrzymanie dróg i mostów; Referat Zdrowia Publicznego i Opieki Zdrowotnej: protokoły posiedzeń Zarządu Okręgowego Ośrodka Zdrowia w Krośniewicach i jego statut, adopcja dzieci ocalałych z powstania warszawskiego (wnioski na przyznanie dzieci), sprawy inwalidzkie (sprawa Edwarda Dynkowskiego); Referat Wojskowy: rejestracja poborowych, młodzież z organizacji „Służba Polsce”; Zarząd Miejski Związku Zawodowego Pracowników Samorządu Terytorialnego: protokoły posiedzeń, zarządzenia i okólniki, teczka Związków Zawodowych Количество единиц73 |
51/2/0 | Akta miasta Kutna | 1795-1951 | 391 | 3644 | Разверните Cвернуть |
| I. Okres zaboru pruskiego 1795-1806 od sygn.1 do 29: sprawy administracyjne, finansowe, wojskowe, regulacja stanu prawnego Żydów. II. Okres Księstwa Warszawskiego 1807-1815 od sygn. 30 do 53: statystyka ludności miasta, pogorzele miasta, sprawy podatkowe i finansowe miasta. III. Okres zaboru rosyjskiego i okupacji niemieckiej 1815-1918 od sygn. 54 do 146: spisy obywateli do sejmików powiatowych i zgromadzeń gminnych, opis historyczno-topograficzny miasta, ubezpieczenia od pogorzeli, sprawy kasy miejskiej, budynków miejskich i obiektów komunalnych, kwaterunku wojska, podwodów i furażu, remontu kościoła i cmentarza, cen na targowisku miejskim, ewidencja ludności miasta , wykazy rzemieślników, sprawy ludności żydowskiej, wybory do Dumy Państwowej, zmiany granic terytorialnych miasta, sprawy fabryki A. Vedtke, posiedzenia magistratu. IV. Okres 1918-1939 od sygn. 147 do 814: posiedzenia Rady Miejskiej, lustracja samorządu miejskiego, plakaty i druki dotyczące wojny polsko bolszewickiej i odbudowy kraju, budżety miasta, sprawy obiektów komunalnych, szkolnictwo i opieka socjalna, ewidencja ludności, spisy wyborców, plany budynków i pozwolenia na budowę. V. Okres 1945-1951 od sygn. od 815 do 936: protokoły posiedzeń Rady Miasta, wykazy ludności, przydziały mieszkań, aprowizacja, budżety, opieka społeczna. Количество единиц975 |
51/4/0 | Różne cechy miasta Krośniewice - zbiór szczątków zespołów cechu piekarzy i szewców w Krośniewicach | 1820-1892 | 2 | 0 | Разверните Cвернуть |
| Zespół zawiera: książki protokołów, korespondencję, rachunki, kwity kasowe, spisy czeladników Количество единиц2 |
51/4/1 | Cech Piekarzy w Krośniewicach | | 0 | 0 | Разверните Cвернуть |
| 0 Количество единиц1 |
51/4/2 | Cech Szewców w Krośniewicach | | 0 | 0 | Разверните Cвернуть |
| 0 Количество единиц1 |
51/5/0 | Cech Piekarzy miasta Kutno | 1818-1840 | 5 | 67 | Разверните Cвернуть |
| Zespół zawiera: książki protokołów, korespondencji, rachunków i kasowe, kwity kasowe Количество единиц5 |
51/7/0 | Akta gminy Dąbrowice | 1915-1952 | 216 | 0 | Разверните Cвернуть |
| -- Akta Dąbrowickiego Urzędu Gminnego 1915-1918 sygn. od 1 do 23: sprawy poszkodowanych przez wojsko w czasie wojny, rozkład i ściąganie podatków skarbowych i gminnych, rozporządzenia dla sołtysów, szkół i nauczycieli, statystyka. - Zarząd Gminy w Dabrowicach 1932-1940 sygn. od 24 do 27: pozwolenia na budowę, ubezpieczenia domów, ksiega biercza Zarządu Gminy - Gminna Rada Narodowa w Dąbrowicach 1945-1950, sygn. od 28 do142 Dział Ogólno Organizacyjny sygn. od 28 do 70: protokoły posiedzeń GRN, komisji, Zarządu Gminy, protokoły i zarządzenia kontrolne,sprawy organizacyjne, sprawy osobowe członków organów gminy, sprawy ogólno - społeczne, sprawy oświaty Dział Finansowo- Budżetowy sygn. od 71do 108: Budżety roczne, sprawozdania rachunkowe, wymiar i pobór podatków Dział Gospodarki Gminnej sygn. od 109 do131: sprawy rolne, wykazy powierzchniowe użytków i zasiewów, statystyka rolna, wykazy majątków poniemieckich, odbudowa gospodarstw, sprawy ektryfikacji. Dział Administracyjno - Prawny sygn. od 132 do142: wykazy osób zaginionych w czasie wojny, wykazy repatriantów, przesiedleńców, sprawy karno-administracyjne. - Prezydium Gminnej Rady Narodowej w Dąbrowicach 1950-1952 sygn. od 143 do187 Dział Ogólno-Organizacyjny sygn. od 143 do176: protokoły posiedzeń prezydium i komisji, protokoły zebrań aktywu gminnego, odprawy sołeckie, plany pracy prezydium, komisji, sprawy organizacyjne i osobowe. Dział Finansowy sygn. 177, od syg. 201 do 216 Dział Socjalno - Kulturalny sygn. od 178 do180 Dział Rolny sygn. od 181do186 Akta płacowe sygn. od 187 do 200 Количество единиц216 |
51/9/0 | Akta Wójta Gminy Kaleń | 1824-1862 | 7 | 0 | Разверните Cвернуть |
| Zespół zawiera: zezwolenia na przesiedlenie do innej gminy, świadectwa przesiedleń, korespondencja dotycząca zmian miejsca pobytu stałego oraz w sprawach bezpieczeństwa, taksa zabudowań do Towarzystwa Ogniowego Wsiów w obwodzie gostyńskim, opisy zabudowań dworskich i włościańskich, zarządzenia Wydziału Policyjnego Gubernatora Cywilnego w Warszawie, doniesienia o osobach podburzających mieszkańców, notatka dotycząca Adama Czartoryskiego. Количество единиц7 |
51/12/0 | Akta gminy Krzyżanówek z siedzibą w Krzyżanowie | 1847-1952 | 230 | 86 | Разверните Cвернуть |
| I. Akta Urzędu Gminnego 1847-1913, sygn. od 1 do 35, od 206 do 250: świadectwa przesiedleń, wykazy nowonrodzonych, zaślubionych i zmarłych, sprawy sądu gminnego, kontrola cudzoziemców, dozory kościelne, ksiegi ludności stałej II. Zarząd Gminy Krzyżanówek z siedzibą w Krzyżanowie 1919-1939, sygn. od 36 do 58: protokoły posiedzeń rady gminy, zarządu gminy i zebrań sołtysów, sprawy urzędników gminnych, ewidencja ludniości, sprawy USC, budżety i sprawozdania finansowe, scalanie gruntów i melioracja rzeki Ochni. III. Gminna Rada Narodowa w Krzyżanowie 1945-1952 sygn. od 59 do 181 - Organy kolegialne sygn. od 59 do 74: protokoły posiedzeń rady, komisji i prezydium GRN - Dział Ogólno- Organizacyjny sygn. od 75 do 94: sprawy organizacyjne, kontrole nadzór, wykazy gromad i zmiana granic gminy, sprawy personalne, kultura i oświata w gminie - Dział Finansowo- Budżetowy sygn. od 95 do 150: budżety, sprawozdania finansowe, wymiary podatkowe, wykazy nieruchomości. - Dział Gospodarki Gminnej sygn. od 151 do 171 wykazy statystyczne powierzchni gospodarstw, klasyfikacja gruntów, sprawy budowlane i odbudowy, sprawy rolne i weterynaryjne. - Dział Administracyjno-Prawny sygn. od 172 do 181 - Dział Organizacyjno Administracyjny sygn. od 182 do 190 - Dział Finansowy sygn. 191 - Dział Socjalno -Kulturalny sygn. 192 - Dział Rolny sygn. od 193 do 196 - Akta osobowe i płacowe sygn. od 197 do 205 Количество единиц250 |
51/14/0 | Akta gminy Łanięta | 1945-1953 | 226 | 0 | Разверните Cвернуть |
| Dział Ogólno – Organizacyjny: przepisy i zarządzenia ogólne, protokoły posiedzeń Gminnej Rady Narodowej, Zarządu Gminnego, Prezydium Gminnej Rady Narodowej i Komisji, protokoły zebrań sołtysów, Komitetu Odbudowy Warszawy, Komitetu Prac Służba Polsce i Komitetu Bibliotecznego, protokoły posiedzeń Gminnej Rady Kobiecej oraz Gminnego Komitetu Obrońców Pokoju w Łaniętach, kontrola wewnętrzna i nadzór, plany pracy GRN, PGRN i Komisji, umowy, korespondencja z władzami nadrzędnymi, sprawy osobowe członków organów gminy i pracowników gminnych, wykaz miejscowości wchodzących w skład gminy, majątek gminy i gromad, sprawy ziemi poniemieckich, zaopatrzenie oraz budowa szkół, zorganizowanie świetlic, lista składek; Dział Finansowo – Budżetowy: budżety, kredyty komunalne, zapomogi, dotacje, plan finansowy, obrót pieniężny; Dział Gospodarki Gminnej: sprawy rolne – klasyfikacja, użytkowanie i scalanie ziemi, wykaz nieruchomości i gospodarstw rolnych, wykazy zwierząt hodowlanych, opieka społeczna, wykaz sierot i inwalidów, koszty leczenia, sprawy ubezpieczeń społecznych, sprawy budowlane (odbudowa obiektów zniszczonych przez działania wojenne oraz placów i dróg, podania w sprawie wybudowania budynków); Dział Administracyjny: ewidencja i kontrola ruchu ludności, sprawy obywatelstwa, ewidencja Niemców, rejestr zmarłych Niemców w obozie w Łaniętach, majątki przejęte przez gminę, akta Urzędu Stanu Cywilnego, doniesienia o zawartych związkach małżeńskich, orzeczenia sądowe w spawie nadania nazwiska, uznania za zmarłego i alimentów. Количество единиц259 |
51/15/0 | Akta gminy Oporów | 1937-1953 | 22 | 0 | Разверните Cвернуть |
| Zespół zawiera: sprawy budżetowe, podatki gminne, listy płac. Количество единиц22 |
51/16/0 | Akta gminy Błonie z siedzibą w Ostrowach | 1913-1954 | 109 | 0 | Разверните Cвернуть |
| Protokoły posiedzeń Rady Gminy, Zarządu i komisji, kontrole gminy, sprawy osobowe członków organów gminy, budżety i sprawozdania finansowe, spisy ludności niemieckiej, statystyka mieszkańców, szkolnictwo i oświata rolnicza, statystyka rolna, straty wojenne, podatki gminne, świadczenia rzeczowe, klasyfikacja gruntów, akta meldunkowe. Количество единиц111 |
51/17/0 | Akta gminy Plecka Dąbrowa | 1928-1953 | 119 | 0 | Разверните Cвернуть |
| Zarząd Gminy 1928-1944 - akta wyborcze do Sejmu, sprawozdania finansowe, dziennik główna, księga kontowa, sygn. od 1do 4 Gminna Rada Narodowa 1945-1950: Referat Ogólno-organizacyjny, sygn. od 5 do 37, od 117 do 119 Referat Zdrowia i Opieki Społecznej, sygn. 38 Referat Administracyjno-Karny, sygn. od 39 do 44 Dział Finansowo-Podatkowy, sygn. od 45 do 69 Dział Techniczno-Gospodarczy Referat techniczno-Drogowo-Budowllany, sygn. od 70 do79 Dział Aprowizacji i Rolnictwa, Referat Świadczeń Rzeczowych, sygn. od 80 do 81 Referat Rolny, sygn. od 82 do 98 Prezydium Gminnej Rady Narodowej 1951-1953 Dział Ogólno-Administracyjny sygn. od 99 do 115 Listy płac pracowników gminy Plecka Dąbrowa sygn. 116 Количество единиц119 |
51/18/0 | Akta gminy Rdutów z siedzibą w Czerwonce | 1807-1953 | 208 | 0 | Разверните Cвернуть |
| I. Akta Wójta gminy Rdutów, 1807/1809-1869 . 0 sygn. od 1 do 10, Acta generalia, sprawa opłat stemplowych, pogorzeli i odszkodowań, sprawy żołnierzy dymisjonowanych i urlopowanych, spisowych, świadectwa przesiedleń, wezwania do Sądu Policji Poprawczej II. Gminna Rada Narodowa Gminy Rdutów z siedzibą w Czerwonce, 1945-1950 sygn. od 11 do 135, - Organy kolegialne, sygn.od 11do 26, Protokoły posiedzeń Gminnej Rady Narodowej i komisji. - Dział organizacyjno-administracyjny, sygn. od 27 do 58, Protokoły posiedzeń Zarządu Gminy, protokoły lustracyjne urzędu, sprawy organizacyjne, statystyka, zmiany granic gminy, rejestr szkód wojennych, sprawy personalne, opinie o ludności niemieckiej, zaświadczenia o karalności i stosunku do władz okupacyjnych, sprawy kultury i oświaty. - Dział finansowo-podatkowy, sygn. od 59 do 81, Budżety, roczne sprawozdania rachunkowe, składka ogniowa, podatki. - Dział techniczno-gospodarczy, sygn. od 82 do 95, Budowa i utrzymanie mostów i dróg, sprawy budowlane i odbudowy zniszczenia, pozwolenia na budowę. - Dział aprowizacji i rolnictwa, sygn. od 96 do 135, Statystyka rolna, realizacja reformy rolnej, wykazy gospodarstw i zatrudnienia, sprawy rolne i hodowlane, księgi dostaw obowiązkowych. III. Prezydium Gminnej Rady Narodowej 1950-1953 - Dział ogólno-administracyjny, sygn. od 136 do 149, od 181 do 208, Obsługa Rady i sprawy organizacyjne, sprawy osobowe, szkolenia pracowników, plany sprawozdania, protokoły komisji. - Dział finansowo-budzetowy, sygn. od 150 do162, Budżet, księgi biercze, podatki, daniny publiczne IV. Listy płac 1954-1953 sygn. od 163 do180 Количество единиц208 |
51/21/0 | Akta gminy Żychlin | 1833-1931 | 222 | 1076 | Разверните Cвернуть |
| I. Akta wójta gminy Żychlin 1833-1869 sygn.od 1 do - 22 - akta ubezpieczeń budynków dworskich i fabrycznych cukrowni w 64-1907; Dobrzelinie, sprawy dozoru kościelnego, cyrkularze w sprawie uroczystości dworskich, polowań, wystawy 86, 86, 18, 86, 18, 18, 18, 18 rolniczej, uwłaszczenia, dziennik korespondencyjny, księgi ludności, akta wójta z okresu powstania styczniowego; II. Urząd Gminny w Żychlinie 1857-1915 sygn. od 23 do 209 i od 213 do 230- protokoły zebrań wiejskich, formularze statystyczne, księgi ludności stałej i niestałej, sprawy żołnierzy dymisjonowanych i urlopowanych, kwaterunek wojsk i pobór rekruta, szacunki ubezpieczeniowe budynków, podatki powinności, sprawy szkół, przytułków i szpitali, zbiór tabel likwidacyjnych 1864-1907, plan Żychlina z 1886 r; III. okupacja niemiecka 1915 do sygn. od 210 do 211- rozkład składki miesięcznej na szpital, aprowizacja; IV. Zarząd Gminy Żychlin 1923-1926 sygn. 212 - księgi protokołów posiedzeń Rady Gminy Żychlin; zbiór tabel likwidacyjnych 1864-1907; akta wójta z okresu powstania styczniowego, księga ludności stałej, plan Żychlina z 1886 r. Количество единиц240 |
51/22/0 | Kutnowski Zarząd Powiatowy | 1869-1917 | 48 | 798 | Разверните Cвернуть |
| I. Dział ogólny 1882-1915r., sygn. 1-4, Statystyki, zarządzenia okólniki. II. Oddział administracyjno-ekonomiczny 1869-1915, sygn.5-19 Referat Miejski sprawa pożaru w Cukrowni Konstancja, sprawy remontów, mieszkaniowe, mobilizacja Referat Finansowy 1911-1915 sygn.20-27 sprawozdania finansowe, sprawy wypłat i delegacji pracowników III. Oddział Wojskowo-Policyjny 1908-1917 sygn. 28-48 paszporty, sprawy transportu więźniów, sprawy finansowe wydziału Количество единиц48 |
51/23/0 | Kutnowska Powiatowa Komisja do spraw wyborów do Dumy | 1905-1912 | 15 | 0 | Разверните Cвернуть |
| I. Akta wyborów do Dumy Państwowej, 1905/1906-1912, sygn.1-15, spisy wyborców, protokoły z przeprowadzonych wyborów,okólniki Количество единиц15 |
51/24/0 | Starostwo Powiatowe w Kutnie | 1917-1941 | 445 | 2630 | Разверните Cвернуть |
| I. Urząd Powiatowy na Obwód Kutnowsko-Gostyński 1918-1920, sygn. od 1do 23, okólniki i zarządzenia, instrukcja biurowa, wykaz strat wojennych, sprawozdania tygodniowe, informacje o więzieniach i aresztowaniach, listy gończe, sprawy personalne, finansowe i straży ogniowych. II. Dział I Bezpieczeństwa Publicznego, 1918-1929, sygn. od 24 do 172, okólniki dotyczące spraw obywatelstwa/poświadczenia i utrata/,sprawy cudzoziemców,wysiedlenia,stowarzyszenia i związki,wiece,aresztowania polityczne,sprawozdania sytuacyjne,wybory do Sejmu i Senatu,sprawy policji powiatowej. III. Dział III Wojskowy, 1918-1920, sygn. Od 173 do 175, Komenda Wojska Polskiego, Polska Organizacja Wojskowa. IV. Dział IV Administracyjno-Karny, 1921-1927, sygn. od 176 do 179, Rejestry spraw karnych i osadów. V. Dział V Wyznaniowy, 1927-1928, sygn. od 180 do 190, zmiana wyznań,sprawy kościoła narodowego i wyznania mojżeszowego,akty metrykalne. VI. Dział VII Sanitarny, 1917-1925, sygn. od 191 do 215, rozporządzenia sanitarno-porządkowe,akta lekarza powiatowego,szpitalne,rejestracja chorób zakaźnych,szczepienia,świadectwa lekarskie,komisje sanitarne,sprawy higieny. VII. Dział IX Rolny, 1918-1927, sygn.216-223, wywłaszczenia pod budowę kolei,statystyka rolna,sprawy leśne. VIII. Dział X Weterynaryjny, 1918-1927, sygn. od 224 do 252, okresowe wykazy chorób zakaźnych,walka z epidemiami,transport. IX. Dział XI Aprowizacyjny, 1918-1919, sygn. od 253 do 254, aprowizacje, sprawy piekarni X. Dział XIII Praca i Opieka Społeczna, 1918-1927, sygn. od 255 do 261, inwalidzi i jeńcy wojenni, opieka nad jeńcami, dziećmi i starcami, zapomogi XI. Dział XIV Roboty Publiczne, 1918-1927, sygn. od 262 do 267, drogi kołowe i koleje- odbudowa, regulacja osiedli XII. Referat Ogólno-Organizacyjny, 1928-1930, sygn. od 268 do 272, sprawy ogólno-administracyjne, wybory do Sejmu i Senatu XIII.Referat Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego, 1928-1930, sygn. od 273 do 289, stowarzyszenia i związki, ewidencja, nadzór, wysiedlenia cudzoziemców, paszporty, dowody osobiste XIV.Referat Administracyjno-Prawny, 1928-1930, sygn. od 290 do 330, sprawy obywatelstwa, konsularne, metrykalne, reemigracja,sprawy wyznaniowe, cmentarne, uprawnienia i spółki wodne, statystyka rolna, klęski żywiołowe, majątki państwowe, działki szkolne, zakłady przemysłowe i rzemieślnicze, cechy i związki rzemieślnicze XV. Referat sanitarny, 1927-1928, sygn. od 331 do 336, sprawozdania lekarza powiatowego XVI. Referat Weterynaryjny, 1928-1929, sygn. od 337 do 349, rejestracja lekarzy weterynarii i służby pomocniczej, statystyka i sprawozdania XVII. Dzienniki korespondencyjne, 1918-1927, sygn. od 350 do 467 XVIII. Dokumentacja dotycząca majątków ziemskich i urządzenia lasów 1919-1939, sygn. od 468 do 475 Количество единиц475 |
51/25/0 | Starosta Powiatu Kutnowskiego | 1940-1944 | 3 | 0 | Разверните Cвернуть |
| Wykazy wysiedlonej ludności polskiej, sprawy opieki nad przesiedleńcami niemieckimi, sprawy volkslisty. Количество единиц10 |
51/26/0 | Burmistrz miasta Kutna | 1940-1943 | 0 | 0 | Разверните Cвернуть |
| Zespół zawiera: akta meldunkowe osiedlonej ludności niemieckiej, meldunki policji niemieckiej w różnych sprawach karnych, nakazy rewizji i wysiedleń ludności polskiej i niemieckiej, anonimowy donos. Количество единиц2 |
51/34/0 | Prezydium Gromadzkiej Rady Narodowej w Łaniętach | 1957-1972 | 146 | 0 | Разверните Cвернуть |
| I.Sesje i sprawy organizacyjne GRN-protokoły sesji, 1957-1972, sygn. od 1 do 15 II.Spotkania radnych z wyborcami-notatki, realizacja wniosków i postulatów, 1966-1970, sygn. od 16 do 20 III.Plany pracy GRN, PGRN, 1965-1970, sygn. od 21 do 24 IV.Uchwały GRN,PGRN-księgi, realizacja, 1957-1971, sygn. od 25 do 33 V.Komisje GRN-protokoły plany pracy, protokoły kontroli, 1960-1972, sygn. od 34 do 76 VI.Posiedzenia i sprawy organizacyjne Prezydium GRN-protokoły posiedzeń, 1956-1972, sygn. od 77 do 96 VII.Zebrania wiejskie, sołtysi-protokoły 1963-1972, sygn. od 97 do 116 VIII.Kontrole i inspekcje zewnętrzne-protokoły kontroli, zalecenia pokontrolne, sprawozdania z wykonania, 1964-1971, sygn. od 117 do 123 IX.Podział administracyjny gromady, 1972, sygn.124 X.Książki meldunkowe gromady, 1956-1972, sygn. Od 125do 146 Количество единиц146 |
51/35/0 | Prezydium Gromadzkiej Rady Narodowej w Mirosławicach | 1951-1972 | 141 | 0 | Разверните Cвернуть |
| I.Protokoły Sesji GRN, l. 1955-1968, sygn.od 1 do14, II.Plany pracy GRN,uchwały GRN,spotkania radnych GRN z wyborcami, l. 1965-1966, sygn. od 15-19 III.Komisje GRN, protokoły posiedzeń, protokoły kontroli, plany pracy komisji, 1956-1968, sygn. od 20 do 55 IV.Protokoły posiedzeń Prezydium GRN, plany pracy, uchwały Prezydium, l. 1956-1968, sygn. od 56 do 72 V.Zebrania wiejskie, sołtysi-protokoły z narad, l. 1960-1968, sygn. od 73 do 82 VI.Plany gospodarcze-programy rozwoju gromady, 1961-1970, sygn. od 83 do 89 VII.Sprawozdania gospodarcze-spisy rolne, l. 1957-1965, sygn. od 90 do 92 VIII.Kontrole zewnątrzne - protokoły kontroli, zarządzenia pokontrolne, sprawozdania z wykonania, l. 1969-1967, sygn. od 93 do 95, 117 IX.Budżet gromady, plan funduszu gromad, l. 1955-1967, sygn.od 97 do 109 X.Sprawozdania i zmiany budżetowe, l. 1958-1965, sygn. od 110 do116 XI.Ewidencja ludności l. 1951-1972 od sygn. 118 do 141 Количество единиц141 |
51/36/0 | Prezydium Gromadzkiej Rady Narodowej w Załusinie | 1950-1972 | 114 | 0 | Разверните Cвернуть |
| I. Protokoły posiedzeń Sesji GRN, uchwały i ich realizacja, l. 1955-1972, sygn. Od 1do 20 II. Protokoły posiedzeń i kontroli komisji GRN, l. 1955-1970, sygn. Od 21 do 41 III. Protokoły posiedzeń PGRN, plany pracy, l. 1955-1972, sygn. Od 42 do 60, 92 IV. Protokoły zebrań wiejskich, l. 1958-1972, sygn od 61 do 70 V. Plany gospodarcze i sprawozdania z ich wykonania, 1965 r., sygn. 71 VI. Spisy rolny, l. 1960-1966, sygn. Od 72 do 73 VII. Spis powszechny, 1960 r., sygn. 74 VIII. Kontrole zewnętrzne, protokoły, zarządzenia i sprawozdania z wykonania, l. 1963-1967, sygn. Od 75 do 78 IX. Budżet gromady i fundusze gromadzkie, l. 1955-1967, sygn. Od 79 do 91 X. Ewidencja ludności, l. 1950-1972 od sygn 93 do sygn. 114. Количество единиц114 |
51/37/0 | Referendum Ludowe w powiecie kutnowskim | 1946 | 1 | 0 | Разверните Cвернуть |
| Zespół zawiera: zarządzenia dotyczące Głosowania Ludowego, listy osób uprawnionych do głosowania w powiecie. Количество единиц10 |
51/38/0 | Wybory do rad narodowych w powiecie kutnowskim | 1954 | 42 | 0 | Разверните Cвернуть |
| Zespół zawiera: zarządzenia i okólniki, wykaz okręgów wyborczych i radnych, uchwały Prezydium Powiatowej Rady Narodowej w Kutnie, protokoły głosowania do Powiatowej Rady Narodowej w Kutnie oraz do gromadzkich rad narodowych w powiecie kutnowskim Количество единиц42 |
51/40/0 | Wybory do Sejmu i rad narodowych w powiecie kutnowskim | 1961 | 37 | 0 | Разверните Cвернуть |
| Zespół zawiera: protokoły głosowań do Sejmu, Wojewódzkiej Rady Narodowej w Łodzi, Powiatowej i Miejskiej Rady Narodowej w Kutnie oraz miejskich i gromadzkich rad narodowych w powiecie kutnowskim. Количество единиц37 |
51/41/0 | Wybory do Sejmu i rad narodowych w powiecie kutnowskim | 1965 | 8 | 0 | Разверните Cвернуть |
| Zespół zawiera: protokoły Obwodowych Komisji Wyborczych. Количество единиц8 |
51/42/0 | Wybory do Sejmu i rad narodowych w powiecie kutnowskim | 1969 | 10 | 0 | Разверните Cвернуть |
| Zespół zawiera: protokoły Obwodowych Komisji Wyborczych. Количество единиц10 |
51/43/0 | Wybory do Sejmu PRL z powiatu kutnowskiego | 1972 | 2 | 0 | Разверните Cвернуть |
| Zespół zawiera: protokoły Obwodowych Komisji Wyborczych. Количество единиц2 |
51/44/0 | Komisarz do spraw włościańskich powiatu kutnowskiego | 1871-1906 | 3 | 0 | Разверните Cвернуть |
| Zespół zawiera: akta klasyfikacji gruntów Количество единиц3 |
51/46/0 | Kutnowska Powiatowa Rada Opieki Społecznej | 1883-1917 | 7 | 0 | Разверните Cвернуть |
| Księgi kasowe od sygn 1 do 6 Korespondencja i okólniki sygn. 7 Количество единиц7 |
51/47/0 | Kutnowski Powiatowy Urząd do spraw Powinności Wojskowej | 1910-1917 | 41 | 1570 | Разверните Cвернуть |
| I.Akta kutnowskiego Powiatowego Urzędu do Spraw Powinności Wojskowej, 1910-1917, sygn.1-41, sprawy mobilizacji,karty mobilizacyjne,plany,listy gończe,okólniki,polecenia dla wójtów. Количество единиц41 |
51/48/0 | Kutnowski Powiatowy Urząd Skarbowy | 1914-1915 | 9 | 0 | Разверните Cвернуть |
| Zespół zawiera: sprawozdania finansowe, akta podatkowe, księgi przychodów Количество единиц9 |
51/49/0 | Urząd Ziemski w Kutnie | 1919-1933 | 16 | 0 | Разверните Cвернуть |
| Zespół zawiera: akta klasyfikacji gruntów, akta w sprawie parcelacji majątków ziemskich Количество единиц16 |
51/50/0 | Urząd Komisarza Obwodu Krzyżanówek | 1940-1945 | 5 | 0 | Разверните Cвернуть |
| I. Organizacja urzędu (wykaz akt), l. 1941, sygn. od 1 do 2 II. Szczególne zadania policji (nakazy kar, bezpieczeństwo przeciwpożarowe), l. 1942-1944, sygn. od 3 do 4 III. Służba wojskowa i niemiecka służba pracy - RAD (karty wojskowe), l. 1940-1945, sygn. od 5 do 10 IV. Sprawy opieki społecznej (wnioski o przyznanie pomocy), l. 1943-1944, sygn. 11 V. Sprawy szkolnictwa (wykazy dzieci i nauczycieli, majątek szkolny - plany obiektów szkolnych, kształcenie zawodowe) , l. 1941-1944, sygn. od 12 do 14 VI. Sprawy osadnictwa Niemców rosyjskich (wykazy nowoosiedlonych Niemców) , l. 1942-1944, sygn. 15 VII. Sprawy zaopatrzenia ludności polskiej i niemieckiej (wnioski, wykazy świadczeń, obwieszczenia), l. 1942-1944, sygn. 16 VIII. Sprawy zatrudnienia Polaków (wykazy zatrudnionych, wnioski o wydanie książki pracy, karta pracy z fotografią, zaświadczenia, obwieszczenia), l. 1941-1944, sygn. od 17 do 18 IX. Sprawy mieszkalnictwa (rozporządzenia ministerialne), l. 1942-1944, sygn. 19 Количество единиц19 |
51/51/0 | Urząd Komisarza Gminy Sójki | 1939-1945 | 17 | 0 | Разверните Cвернуть |
| I. Sprawy ogólno-administracyjne urzędu: organizacja i funkcjonowanie urzędu, l. 1939-1941, sygn. 1, listy płac, l. 1941-1944, sygn. od 2 do 6 II. Sprawy urzędu stanu cywilnego i ewidencji ludności (korespondencja, regulacje, dowody usc, meldunki), l. 1940-1945, sygn. od 7 do 12 III. Sprawy opieki społecznej i zdrowia: zarządzenia i korespondencja, obwieszczenia l. 1939-1943, sygn. od 13 do 14, wnioski personalne o przyznanie świadczeń, l. 1943-1944, sygn. od 15 do 18, pomoc rzeczowa, l. 1941-1944, sygn. od 19 do 25 IV. Sprawy wychowania i nauczania (wykazy dzieci narodowości niemieckiej, zaopatrzenie i kadra szkół), l. 1941-1944, sygn. od 26 do 27 V. Sprawy osadników (kwestie narodowości niemieckiej, wykazy volkdeutschów i niemieckich żołnierzy, legitymacja z fotografią), l. 1939-1944, sygn. od 28 do 33 VI. Sprawy dotyczące zatrudnienia, obwieszczenie, l. 1943-1944, sygn. 34 VII. Sprawy gospodarki rolnej (wykazy rolników, hodowców, statystyka rolna, obwieszczenia), l. 1939-1944, sygn. od 35 do 37 VIII. Sprawy działalności gospodarczej (wykazy placówek handlowych i rzemieślniczych, zarządzenia, regulacje), l. 1939-1944, sygn. od 38 do 40 IX. Sprawy dotyczące kościołów i cmentarzy (zarządzenia, wykazy majątków kościelnych, poległych), l. 1940-1944, sygn. od 41 do 43 X. Sprawy budownictwa (odbudowa zniszczeń, rozliczenia), l. 1942-1944, sygn. od 44 do 45 XI. Sprawy bezpieczeństwa gminy (obrona przeciwpożarowa i przeciwlotnicza, obwieszczenie), l. 1942-1945, sygn. od 46 do 47 Количество единиц47 |
51/52/0 | Powiatowy Urząd Ziemski w Kutnie | 1945-1949 | 1 | 0 | Разверните Cвернуть |
| Zespół zawiera: protokoły przejęcia majątków ziemskich. Количество единиц32 |
51/53/0 | Powiatowy Inspektorat Oświaty Rolniczej w Kutnie | 1945-1949 | 11 | 0 | Разверните Cвернуть |
| I.Protokoły Powiatowej Rady Oświaty Rolniczej w Kutnie, 1947, sygn.1 II.Sprawozdania,kontrola terenu i korespondencja z organizacjami i partiami politycznymi, 1948-1949, sygn.2,4-5 III.Organizacja przysposobienia rolniczego i wojskowego,preliminarze i wykazy, 1948-1949, sygn.3 IV.Sprawy nauczania, 1948-1949, sygn.6-7 Statut Uniwersytetu Ludowego Oddział w Kutnie Количество единиц11 |
51/54/0 | Policja Porządkowa w Kutnie | 1939-1944 | 3 | 0 | Разверните Cвернуть |
| Zespół zawiera: dzienniki czynności, księgi rozmów telefonicznych, księgi i plany wart. Количество единиц11 |
51/55/0 | Urząd Komisarza miasta Kutna jako miejscowa władza policyjna | 1940-1942 | 0 | 0 | Разверните Cвернуть |
| Zespół zawiera: sprawy niemieckiej przynależności państwowej, poświadczenia obywatelstwa niemieckiego, sprawy opieki i ochrony niemieckich przesiedleńców, listy typowanych do wysiedlenia Polaków, dziennik korespondencyjny. Количество единиц2 |
51/56/0 | Cesarsko-Niemiecki Sąd Okręgowy w Kutnie | 1916-1918 | 1 | 0 | Разверните Cвернуть |
| Zespół zawiera: akta spraw karnych o kradzież. Количество единиц4 |
51/58/0 | Akta notariusza Feliksa Boguckiego w Kutnie | 1870-1891 | 83 | 0 | Разверните Cвернуть |
| I.Księgi notarialne, 1870-1891, sygn.1-76 II.Skorowidz do ksiąg notarialnych, 1876-1991, sygn.77-82 Количество единиц83 |
51/61/0 | Akta notariusza Stanisława Chrzanowskiego w Kutnie | 1934-1939 | 26 | 0 | Разверните Cвернуть |
| I.Księgi notarialne, 1934-1939, sygn.1-17 II.Skorowidz do ksiąg notarialnych, 1934-1939, sygn.18-22 Количество единиц26 |
51/62/0 | Akta notariusza Kazimierza Chwaliboga w Kutnie | 1914 | 1 | 0 | Разверните Cвернуть |
| Księga notarialna Количество единиц1 |
51/63/0 | Akta notariusza Wojciecha Glińskiego w Kutnie | 1808-1812 | 8 | 1476 | Разверните Cвернуть |
| I.Księgi notarialne, 1809-1812, sygn.1-8 Количество единиц8 |
51/64/0 | Akta notariusza Kazimierza Herta w Kutnie | 1945 | 1 | 0 | Разверните Cвернуть |
| Księgi notarialne Количество единиц2 |
51/65/0 | Akta notariusza Gotliba Jedlińskiego w Kutnie | 1822-1826 | 2 | 0 | Разверните Cвернуть |
| I.Księgi notarialne, 1822-1826, sygn.1-2 Количество единиц2 |
51/66/0 | Akta notariusza Jana Kacprzyka w Kutnie | 1945 | 3 | 0 | Разверните Cвернуть |
| I.Księgi notarialne, 1945 sygn.1-2 Количество единиц3 |
51/68/0 | Akta notariusza Piotra Lewandowskiego w Kutnie | 1828-1829 | 1 | 188 | Разверните Cвернуть |
| I.Księga notarialne, 1828-1829, sygn.1 Количество единиц1 |
51/69/0 | Akta notariusza Ignacego Myśliborskiego w Kutnie | 1865-1876 | 24 | 0 | Разверните Cвернуть |
| I.Księgi notarialne, 1865-1876, sygn.1-23 II.Skorowidz do ksiąg notarialnych, 1865-1876, sygn.24 Количество единиц24 |
51/70/0 | Akta notariusza Juliana Otockiego w Kutnie | 1876 | 1 | 0 | Разверните Cвернуть |
| I.Księgi notarialne, 1876, sygn.1 Количество единиц1 |
51/71/0 | Akta notariusza Wincentego Olszowskiego w Kutnie | 1826-1837 | 23 | 0 | Разверните Cвернуть |
| I.Księgi notarialne, 1826-1837, sygn.1-19 II.Skorowidz do ksiąg notarialnych, 1826-1837, sygn.20-23 Количество единиц23 |
51/72/0 | Akta notariusza Wacława Prażmowskiego w Kutnie | 1934-1938 | 20 | 0 | Разверните Cвернуть |
| I.Księgi notarialne, 1934-1938, sygn.1-16 II.Skorowidz do ksiąg notarialnych, 1934-1938, sygn. 17-19 Количество единиц20 |
51/73/0 | Akta notariusza Hipolita Sikorskiego w Kutnie | 1843-1864 | 37 | 0 | Разверните Cвернуть |
| I.Księgi notarialne, 1843-1864, sygn.1-36 II.Skorowidz do ksiąg notarialnych, 1849-1864, sygn.37 Количество единиц37 |
51/74/0 | Akta notariusza Stefana Szumskiego w Kutnie | 1892-1913 | 69 | 0 | Разверните Cвернуть |
| I.Księgi notarialne, 1892-1913, sygn.1-59 II.Skorowidz do ksiąg notarialnych, 1892-1913 III.Repertoria, 1903-1913, sygn.61-59 Количество единиц69 |
51/75/0 | Akta notariusza Maksymiliana Walewskiego w Kutnie | 1938-1951 | 35 | 0 | Разверните Cвернуть |
| I.Księgi notarialne, 1938-1939, 1945-1951, sygn.1-20 II.Skorowidz do ksiąg notarialnych, 1939-1945, sygn.21-23 Количество единиц35 |
51/76/0 | Akta notariusza Nepomucena Wojciechowskiego w Kutnie | 1837-1842 | 12 | 5910 | Разверните Cвернуть |
| I.Księgi notarialne, 1837-1842, sygn.1-12 Количество единиц12 |
51/77/0 | Akta notariusza Józefa Zarzyckiego w Kutnie | 1812-1827 | 14 | 0 | Разверните Cвернуть |
| I.Księgi notarialne, 1812-1827, sygn.1-14 Количество единиц14 |
51/78/0 | Akta notariusza Józefa Żery w Kutnie | 1876-1901 | 112 | 0 | Разверните Cвернуть |
| I.Księgi notarialne, 1876-1901, sygn.1-54 II.Skorowidz do ksiąg notarialnych, 1886-1901, sygn.80-79 III.Repertoria, 1877-1900, sygn.55-79 Количество единиц112 |
51/79/0 | Akta notariusza Wacława Irzyłowskiego w Żychlinie | 1929-1951 | 59 | 0 | Разверните Cвернуть |
| I.Księgi notarialne, 1929-1939, 1945-1951, sygn.1-43 II.Skorowidz do ksiąg notarialnych, 1929-1938, 1945-1951, sygn.44-46 Количество единиц59 |