Bestandssignatur Der Name des Bestandes Datum von Datum bis
Zeige 281 bis 300 von 1.097 Einträgen.
Bestandssignatur Bestandsname Laufzeit Anzahl der
Einheiten
Anzahl der Scans Alles
erweitern
50/296/0 Kancelaria notariusza Konstantego Łempickiego w Wyszogrodzie 1872-1876 9 0 erweitern
1. Akta notarialne z l. 1872-1876 (sygn. od 1 do 8) : akty kupna-sprzedaży, testamenty, intercyzy przedślubne, inwentarze stanu majątkowego, licytacje, umowy, plenipotencje; 2. Skorowidz z l. 1872-1876 (sygn. 9). Anzahl der Einheiten9
50/297/0 Kancelaria notariusza Wiktora Zborowskiego w Wyszogrodzie 1879-1896 42 0 erweitern
1. Akta notarialne z l. 1879-1896 (sygn. od 1 do 37 i sygn. 42 - w księdze o sygn. 38 część akt tj. nr 1-100 prowadzona przez notariusza Ludwika Biedrzyckiego w Wyszogrodzie): akty kupna-sprzedaży, testamenty, intercyzy przedślubne, inwentarze stanu majątkowego, licytacje, umowy, plenipotencje; 2. Skorowidze z l. 1879-1896 (sygn. od 38 do 41). Anzahl der Einheiten42
50/298/0 Kancelaria notariusza Ludwika Biedrzyckiego w Wyszogrodzie 1896-1903 10 0 erweitern
1. Akta notarialne z l. 1896-1899 (sygn. od 1 do 8, akta nr 1-100 za 1896 r. znajdują się wraz z aktami notariusza Wiktora Zborowskiego w Wyszogrodzie w zespole nr 297, sygn. 38): akty kupna-sprzedaży, testamenty, intercyzy przedślubne, inwentarze stanu majątkowego, licytacje, umowy, plenipotencje; 2. Skorowidze z l. 1896-1903 (sygn. od 9 do 10) - do sygn. 10 załączone również skorowidze notariusza Apolinarego Sowińskiego w Wyszogrodzie za l. 1900-1903. Anzahl der Einheiten10
50/299/0 Kancelaria notariusza Zdzisława Skupińskiego w Wyszogrodzie 1899-1914 30 0 erweitern
1. Akta notarialne z l. 1899-1914 (sygn. od 1 do 29) akty kupna-sprzedaży, testamenty, intercyzy przedślubne, inwentarze stanu majątkowego, licytacje, umowy, plenipotencje; 2. Skorowidze z l. 1904-1914 (sygn. 30). Anzahl der Einheiten30
50/300/0 Kancelaria notariusza Apolinarego Sowińskiego w Wyszogrodzie 1916-1926 32 0 erweitern
1. Akta notarialne z l. 1916-1926 (sygn. od 1 do 19 - w księdze o sygn. 19 część akt tj. nr 4-240 prowadzona przez notariusza Jana Nawroczyńskiego w Wyszogrodzie): akty kupna-sprzedaży, testamenty, intercyzy przedślubne, inwentarze stanu majątkowego, licytacje, umowy, plenipotencje; 2. Repertoria z l. 1916-1926 (sygn. od 20 do 28); 3. Skorowidze z l. 1916-1926 (sygn. od 29 do 32). Anzahl der Einheiten32
50/301/0 Kancelaria notariusza Karola Hechta w Wyszogrodzie 1929-1933 34 0 erweitern
1. Akta notarialne z l. 1929-1932 (sygn. od 1 do 26): akty kupna-sprzedaży, testamenty, intercyzy przedślubne, inwentarze stanu majątkowego, licytacje, umowy, plenipotencje; 2. Repertoria z l. 1929-1933 (sygn. od 27 do 31) - repertorium za 1933 r. prowadzone wspólnie z notariuszem Józefem Mańkowskim w Wyszogrodzie; 3. Skorowidze z l. 1929-1933 (sygn. od 32 do 34) - skorowidz za 1933 r. wspólny z notariuszem Józefa Mańkowskim w Wyszogrodzie. Anzahl der Einheiten34
50/302/0 Kancelaria notariusza Jana Nawroczyńskiego w Wyszogrodzie 1926-1929 12 0 erweitern
1. Akta notarialne z l. 1927-1929 (sygn. od 1 do 5 - akta nr 4-240 z 1926 r. znajdują się przy aktach notariusza Apolinarego Sowińskiego w Wyszogrodzie w zespole nr 300, sygn. 19): akty kupna-sprzedaży, testamenty, intercyzy przedślubne, inwentarze stanu majątkowego, licytacje, umowy, plenipotencje; 2. Repertoria z l. 1926-1929 (sygn. od 6 do 9); 3. Skorowidze z l. 1926-1929 (sygn. od 10 do 12). Anzahl der Einheiten12
50/303/0 Akta stanu cywilnego Parafii Rzymskokatolickiej w Staroźrebach 1826-1922 167 3314 erweitern
Akta urodzeń, małżeństw i zgonów z lat 1826-1910 oraz aneksy do aktów małżeństw z lat 1826-1830, 1832-1833, 1835-1836, 1838-1869, 1871-1877, 1888, 1890, 1892-1906, 1908-1910 w układzie chronologiczno – rzeczowym tj. w obrębie jednego roku kalendarzowego w pierwszej kolejności występują akta urodzeń, małżeństw i zgonów, a za nimi ankesy do aktów małżeństw (sygn. od 1 do 153). Anzahl der Einheiten169
50/304/0 Akta gminy Lisewo (w Mochowie) powiat sierpecki 1945-1954 67 0 erweitern
1. Gminna Rada Narodowa l. 1947-1950 (sygn. od 1 do 7): protokoły posiedzeń Rady i Komisji: Drogowej, Finansowej, Kontroli Społecznej, Kulturalno-Oświatowej; protokoły z zebrań Gminnego Komitetu Obrony Pokoju. 2. Zarząd Gminny l. 1945-1952 (sygn. od 8 do 40): a) Dział ogólno-organizacyjny tj. zarządzenia wewnętrzne, wykazy członków rady, Prezydium i Komisji, protokoły z zebrań gromadzkich, uchwały Zarządu Gminnego, protokoły z zebrań sołtysów, protokoły kontroli biura Zarządu, protokoły z posiedzeń Gminnej Komisji Kontroli Społecznej; wykaz zakładów rzemieślniczych i przemysłowych; preliminarz robót drogowych i szarwarkowych. b) Dział kasowo-rachunkowy tj. budżet i jego realizacja. c) Dział podatkowo-egzekucyjny tj. księga biercza podatku gruntowego, klasyfikacja gruntów. d) Dział wojskowy i ewidencji ludności tj. wykaz ludności małorolnej i bezrolnej, wykazy Niemców, mieszkańców uprawnionych do głosowania; odpisy wyroków Wojskowej Prokuratury Rejonowej w Warszawie, arkusze zbiorcze Narodowego Spisu Powszechnego. e) Dział rolniczo-weterynaryjny tj. wykaz gospodarstw rolnych na terenie gminy, zestawienia powierzchni użytków i zasiewów. 3. Prezydium Gminnej Rady Narodowej l. 1950-1954 (sygn. od 41 do 67): a) Referat ogólno-administracyjny tj. protokoły z sesji Rady, z posiedzeń Prezydium GRN, protokoły i sprawozdania Gminnej Komisji Drogowej, Gminnej Komisji Kulturalno-Oświatowej, protokoły Gminnych Komisji: Finansowo-Budżetowej, Rolnej, Urządzania Osiedli, Zdrowia Pracy i Pomocy Społecznej; protokoły Obywatelskiej Komisji Podatkowej, zebrań gromadzkich. Anzahl der Einheiten67
50/305/0 Akta gminy Gutkowo (w Uniecku) powiat sierpecki 1881-1954 105 0 erweitern
1. Gminna Rada Narodowa l. 1945-1950 (sygn. od 1 do 3): protokoły z posiedzeń Rady, Zarządu Gminnego, Komisji Oświaty i Kultury oraz plan pracy Komisji. 2. Zarząd Gminny l. 1945-1950 (sygn. od 4 do 55): a) Dział ogólno-organizacyjny tj. sprawy osobowe członków, organów gminy i pracowników gminnych; protokoły z posiedzeń Komisji Oświaty i Kultury i zebrań sołtysów, protokoły i sprawozdania z kontroli; wykaz sołtysów i podsołtysów, wykaz gospodarstw ponad 20 ha; wykaz reemigrantów powracających z Niemiec. b) Dział finansowo-budżetowy tj. budżet i jego realizacja, księgi biercze podatku gruntowego. c) Dział gospodarki gminnej tj. kosztorysy i preliminarze budżetowe robót drogowo-szarwarkowych, wykaz gospodarstw powstałych z reformy rolnej, sprawozdawczość statystyczna, protokoły z badania stanu gospodarstw, rejestry i zmiany w klasyfikacji gruntów, spisy sołectw. d) Dział administracyjny tj. ewidencja i kontrola ruchu ludności, sprawozdania o ruchu budowlanym. 3. Prezydium Gminnej Rady Narodowej l. 1950-1955 (sygn. od 56 do 83): a) Referat ogólno-administracyjny tj. protokoły z posiedzeń Komisji: Finansowo-Budżetowej, Gospodarki Drogowej, Oświaty i Kultury Rolnej, Urządzania Osiedli, Zdrowia Pracy i Pomocy Społecznej; sprawy osobowe pracowników Prezydium; protokoły z zebrań gromadzkich. b) Referat finansowy tj. budżet i jego realizacja, ewidencja nieruchomości podlegających podatkowi od nieruchomości; protokoły kontroli dochodów budżetowych. c) Referat spraw kulturalnych i socjalnych tj. plany pracy, gospodarka lokalowo-mieszkaniowa, akta Gminnego Komitetu Odbudowy Warszawy. d) Referat rolny tj. protokoły z posiedzeń Zespołu Gminnego. 4. Akta osobowe l. 1949-1953 i karty wynagrodzeń z r. 1954 (sygn. od 84 do 87 i sygn. 102). 5. Spisy wyborców z r. 1952 (sygn. od 88 do 89). 6. Książki meldunkowe ludności stałej wsi Charziny-Satkowienta i Komunin z r. 1881 oraz gromadzkie książki meldunkowe z l. 1950-1951 gromad: Charzyny, Chądzyny Krusze, Dreglin, Gutkowo, Jeżewo, Kocięcin Brodowy, Komunin Stary, Kocięcin Tworki, Krzeczanowo, Sikory, Unieck, Zygmuntowo (sygn. od 90 do 101 i od 103 do 104). 7. Rejestr poborowych z r. 1919 (sygn. 105). Anzahl der Einheiten105
50/306/0 Bank Pożyczkowo-Spółdzielczy w Płocku 1923-1939 0 0 erweitern
Protokoły z posiedzeń Zarządu (1938-1939) i Walnych Zgromadzeń członków Banku (1923-1939), księga rachunkowa główna (1939). Anzahl der Einheiten3
50/307/0 Bank Kredytowo-Kupiecko-Spółdzielczy w Płocku 1927-1939 3 0 erweitern
Rejestr członków i udziałówców, księga różnych sum przechodnich, weksle depozytowe i pożyczkowe. Anzahl der Einheiten3
50/308/0 Narodowy Bank Polski w Płocku 1945-1998 345 0 erweitern
Bilanse netto, plany, sprawozdania, kontrolka zamknięć skarbcowych, rozliczenie inwestycji zakończonych, ewidencja archiwum zakładowego, organizacja oddziałów operacyjnych, sprawy mienia poniemieckiego, pieczęcie urzędowe i stemple, sprawy organizacyjne oddziałów PKO, plany pracy i kontroli wewnętrznych, skargi, wnioski, analizy, protokoły z posiedzeń Zarządu, dokumentacja projektowo-kosztorysowa, materiały dla prasy. Anzahl der Einheiten347
50/309/0 Płocki Urząd Powiatowy do spraw Powinności Wojskowej 1876-1914 8 0 erweitern
Korespondencja przychodząca, posiedzenia, zaświadczenia, wynajem mieszkań, informacje o wydatkach, sprawy ochotników. Anzahl der Einheiten8
50/310/0 Sąd Powiatowy w Płocku [1945] 1951-1975 [2010] 0 0 erweitern
Akta spraw cywilnych o otwarcie i ogłoszenie testamentu, stwierdzenie praw do spadku, ustalenie tytułu lub zasiedzenia własności nieruchomości, umorzenie hipoteki, eksmisję z działki, rozgraniczenie lub zniesienie współwłasności nieruchomości, świadczenia dożywotnie, uznanie za zmarłego, sprostowanie lub odtworzenie treści aktów stanu cywilnego, odtworzenie świadectwa szkolnego, ubezwłasnowolnienie, rozwód, alimenty, ustalenie ojcostwa, nadanie nazwiska. Anzahl der Einheiten4925
50/311/0 Płocki Gubernialny Zarząd Żandarmerii 1901-1917 491 0 erweitern
Akta (w układzie chronologiczno-numerycznym) z l. 1901-1917 (sygn. od 1 do 485, w tym dodatkowo sygn.: 418A, 419A, 420A, 422A, 423A) /po skontrum stwierdzono brak j.a. o sygn.: 52, 142, 308, 312, 421A, 463/: sprawozdania z działalności zarządu gubernialnego oraz sprawozdania funkcjonariuszy zarządów powiatowych dotyczące działalności różnych partii (charakterystyka działalności, wydawnictwa, dane o drukarniach, składach broni i literatury, organizacjach bojowych, o szpiegach); sprawozdania liczbowe nt. przeprowadzonych śledztw, ilości aresztowanych osób znajdujących się pod nadzorem policji, ilości rannych i zabitych członków sił zbrojnych, funkcjonariuszy policji, żandarmów, wykazy: członków nielegalnych partii, osób, którym wydano paszporty, robotników zakładów przemysłowych (np. stoczni rzecznej w Płocku), osób aresztowanych, osób zwolnionych z zesłania, członków Towarzystwa Kredytowego Ziemskiego; korespondencja z władzami zwierzchnimi, dane o działalności nielegalnych partii i związków, charakterystyka członków partii i doniesienia o ich poczynaniach, miejscu pobytu, listy gończe, zestawienie liczbowe członków PPS z ważniejszych miast i ośrodków Królestwa, statuty partii, dokumenty zjazdowe; akta śledcze-protokoły przesłuchań osób oskarżonych i świadków (opisy akcji bojowych, dowody rzeczowe, ulotki, prasa), doniesienia o osobach przesłuchiwanych, protokoły rewizji; tłumaczenia artykułów z prasy polskiej m.in. materiały dotyczące organów prasowych partii politycznych (PPS, SDKPi L, Bund, ludowców); ulotki-oryginały i tłumaczenia – np. liczne wydawnictwa ulotne PPS w j. ros. kierowane do żołnierzy, wiersze, zbiory pieśni patriotycznych; opinie o lojalności politycznej, materiały dotyczące wyjaśnienia lojalności osób podejrzanych o dokonanie przestępstw politycznych; donosy – anonimy skierowane do władz administracyjnych, policji w sprawach politycznych; podania i zażalenia wnoszone do władz żandarmerii w sprawach zwolnienia ze służby wojskowej, wydania paszportu lub bezprawnej działalności władz. Anzahl der Einheiten487
50/312/0 Towarzystwo Papierni "Soczewka" w Soczewce 1848-1911 534 0 erweitern
1. Akta władz przedsiębiorstwa z l. 1886-1907 (sygn. od 1 do 41 oraz sygn. 525): protokoły walnych zebrań akcjonariuszy i komisji rewizyjnej, postanowienia i sprawozdania Zarządu, kopie aktów notarialnych, umowy ubezpieczeniowe, sprawozdania rachunkowe, bilanse, druki reklamacyjne. 2. Akta Zarządu z l. 1848-1909 (sygn. od 42 do 60 oraz sygn. od 529 do 531): korespondencja, umowy handlowe, protokoły posiedzeń Zarządu, rejestry nabytych akcji, zestawienia statystyczne, ewidencja archiwum zakładowego, księga inwentarzowa księgozbioru, wzory druków firmowych. 3. Akta produkcji z l. 1864-1911 (sygn. od 61 do 156, sygn. 528 oraz sygn. od 532 do 534): zestawienia statystyczne dotyczące produkcji /roczny zysk, strata, zużycie szmat, koszty wyprodukowanego wyrobu/, notatki dotyczące technologii produkcji /opisy doświadczeń chemicznych/, rysunki techniczne urządzeń fabrycznych, znaki fabryczne, projekt reorganizacji i ulepszenia fabryki, listy prywatne dyrektora. 4. Korespondencja handlowa, zaopatrzenie, zbyt z l. 1884-1911 (sygn. od 157 do 346 oraz sygn. od 526 do 527): korespondencja z dostawcami, kopie wysyłanych pism, zamówienia na papier, cenniki, udział w wystawach powszechnych w Paryżu /1889 r./ i w Petersburgu /1895 r./. 5. Akta finansowo-kasowe z l. 1878-1911 (sygn. od 347 do 513): bilanse, księgi kontowe, wykazy klientów z Warszawy, Moskwy i Petersburga, listy dłużników, rejestry dostawców, księgi, dowody i wyciągi kasowe, listy płac, kontrole składów w: Moskwie, Petersburgu, Kijowie i Odessie, rozliczenia remanentowe, księgi szacunkowo-ubezpieczeniowe poszczególnych budynków i urządzeń fabrycznych, księgi magazynowe-inwentarze ruchomości (kantoru, łaźni, laboratorium, apteki, szkoły, szpitala, warsztatu drzewnego). 6. Akta personalne z l. 1870-1906 (sygn. od 514 do 517 i sygn. 524).: umowy o pracę, listy płac emerytów. 7. Akta administracyjno-gospodarcze z l. 1885-1910 (sygn. od 518 do 523): zestawienia rozchodów kasowych, postanowienia i rozporządzenia rządowe, wykazy zapomóg, emerytur i płac. Anzahl der Einheiten534
50/313/0 Okręgowy Urząd Ziemski w Płocku [1904] 1919-1923 [1938] 0 0 erweitern
1. Wydział Administracyjny z l. [1918] 1919-1923 [1925] (sygn. od 1 do 73 oraz sygn. od 497 do 503): akta ogólno-administracyjne (okólniki i instrukcje władz nadzorczych w sprawie działania urzędów ziemskich, opłat skarbowych, diet, kosztów podróży itp., akta w sprawie organizacji okręgowych i powiatowych urzędów ziemskich gminnych komisji ziemskich, sprawowania z działalności komisarzy ziemskich, akta kontroli państwowej), budżetowe i zaopatrzenia biurowego (sprawy wydatków parcelacyjnych i pożyczek inwestycyjnych z funduszu osadniczego dla osadników w rozparcelowanych majątkach, akta informujące o stanie zatrudnienia, wynagrodzeniach, środkach lokomocji, lokalu Urzędu), akta personalne pracowników. 2. Wydział Urządzeń Rolnych z l. [1909] 1919-1923 [1937] (sygn. od 74 do 300, od 504 do 519 i sygn. 530): akta wykupu majątków na cele reformy rolnej (opisy majątków z wyszczególnieniem stanu posiadania tj. obszaru gruntów w podziale na ziemię orną, ogrody, zagajniki, rodzaj zasiewów, stan inwentarza żywego oraz martwego, ilość służby), ich parcelacji (zezwolenia na parcelacyjną sprzedaż części gruntów małorolnym i bezrolnym, plenipotencje, charakterystyki rozparcelowanych majątków), akta kupna-sprzedaży nieruchomości ziemskich przez prywatnych gospodarzy i towarzystwa akcyjne z ich planami, akta likwidacji serwitutów z załącznikami w postaci zeznań świadków, raportów komisarza ziemskiego, akta komasacji (przedwojennej i bieżącej) gruntów (raporty komasacyjne, projekty scalania, szkice sytuacyjne wsi, listy właścicieli gruntów), akta alienacji gruntów, akt dotyczące przeniesienie tytułu własności do nieruchomości ziemskiej (podania włościan, zezwolenia), akta w sprawie wykreślenia z hipoteki wpisów serwitutów, sprawy klasyfikacji i zamiany gruntów, wykazy stanu prac parcelacyjnych, sprawy dotyczące sporów o granice, wyznaczenie dojazdu do posiadłości, o zwrot ziemi, skorygowanie danych, pomyłek w planach, nazwisk w tabelach likwidacyjnych, sprawy skarg. 3. Wydział Techniczny z l. 1920-1923 [1928] (sygn. od 301do 319): akta miernicze i dotyczące nadzoru nad parcelacją. 4. Okręgowa Komisja Ziemska z l. [1913-1918] 1919-1923 [1928] (sygn. od 320 do 495 oraz od sygn. 520 do 529): akta ogólno-organizacyjne (okólniki i instrukcje władz nadzorczych, sprawozdania z działalności komisarza ziemskiego, protokoły posiedzeń powiatowych i gminnych komisji ziemskich, przejęcie akt po byłych urzędach ds. włościańskich), budżetowe, personalne, parcelacji, majątków, sprzedaży-kupna nieruchomości ziemskiej, komasacji, zamiany i klasyfikacji gruntów, likwidacji serwitutów, akta dotyczące przyznania włościanom praw służebnościowych, przeniesienia tytułu własności, akta dotyczące skarg i sporów, skorygowania danych. Anzahl der Einheiten543
50/314/0 Komisarz do spraw Włościańskich na powiat sierpecki guberni płockiej 1864-1903 1 0 erweitern
Kopie tabel likwidacyjnych wsi gminy Lisewo z l. 1864-1903 (sygn. 1). Anzahl der Einheiten1
50/315/0 Towarzystwo Popierania Budowy Publicznych Szkół Powszechnych w Płocku 1938-1939 1 0 erweitern
Ewidencja kół Towarzystwa. Anzahl der Einheiten1
Zeige 281 bis 300 von 1.097 Einträgen.