Номер фонда Название фонда Дата с Дата до
Показывается 281 в 300 из 1 097 записей.
Номер Название Крайние даты Количество
единиц
Количество сканов Разверните
все
50/296/0 Kancelaria notariusza Konstantego Łempickiego w Wyszogrodzie 1872-1876 9 0 Разверните
1. Akta notarialne z l. 1872-1876 (sygn. od 1 do 8) : akty kupna-sprzedaży, testamenty, intercyzy przedślubne, inwentarze stanu majątkowego, licytacje, umowy, plenipotencje; 2. Skorowidz z l. 1872-1876 (sygn. 9). Количество единиц9
50/297/0 Kancelaria notariusza Wiktora Zborowskiego w Wyszogrodzie 1879-1896 42 0 Разверните
1. Akta notarialne z l. 1879-1896 (sygn. od 1 do 37 i sygn. 42 - w księdze o sygn. 38 część akt tj. nr 1-100 prowadzona przez notariusza Ludwika Biedrzyckiego w Wyszogrodzie): akty kupna-sprzedaży, testamenty, intercyzy przedślubne, inwentarze stanu majątkowego, licytacje, umowy, plenipotencje; 2. Skorowidze z l. 1879-1896 (sygn. od 38 do 41). Количество единиц42
50/298/0 Kancelaria notariusza Ludwika Biedrzyckiego w Wyszogrodzie 1896-1903 10 0 Разверните
1. Akta notarialne z l. 1896-1899 (sygn. od 1 do 8, akta nr 1-100 za 1896 r. znajdują się wraz z aktami notariusza Wiktora Zborowskiego w Wyszogrodzie w zespole nr 297, sygn. 38): akty kupna-sprzedaży, testamenty, intercyzy przedślubne, inwentarze stanu majątkowego, licytacje, umowy, plenipotencje; 2. Skorowidze z l. 1896-1903 (sygn. od 9 do 10) - do sygn. 10 załączone również skorowidze notariusza Apolinarego Sowińskiego w Wyszogrodzie za l. 1900-1903. Количество единиц10
50/299/0 Kancelaria notariusza Zdzisława Skupińskiego w Wyszogrodzie 1899-1914 30 0 Разверните
1. Akta notarialne z l. 1899-1914 (sygn. od 1 do 29) akty kupna-sprzedaży, testamenty, intercyzy przedślubne, inwentarze stanu majątkowego, licytacje, umowy, plenipotencje; 2. Skorowidze z l. 1904-1914 (sygn. 30). Количество единиц30
50/300/0 Kancelaria notariusza Apolinarego Sowińskiego w Wyszogrodzie 1916-1926 32 0 Разверните
1. Akta notarialne z l. 1916-1926 (sygn. od 1 do 19 - w księdze o sygn. 19 część akt tj. nr 4-240 prowadzona przez notariusza Jana Nawroczyńskiego w Wyszogrodzie): akty kupna-sprzedaży, testamenty, intercyzy przedślubne, inwentarze stanu majątkowego, licytacje, umowy, plenipotencje; 2. Repertoria z l. 1916-1926 (sygn. od 20 do 28); 3. Skorowidze z l. 1916-1926 (sygn. od 29 do 32). Количество единиц32
50/301/0 Kancelaria notariusza Karola Hechta w Wyszogrodzie 1929-1933 34 0 Разверните
1. Akta notarialne z l. 1929-1932 (sygn. od 1 do 26): akty kupna-sprzedaży, testamenty, intercyzy przedślubne, inwentarze stanu majątkowego, licytacje, umowy, plenipotencje; 2. Repertoria z l. 1929-1933 (sygn. od 27 do 31) - repertorium za 1933 r. prowadzone wspólnie z notariuszem Józefem Mańkowskim w Wyszogrodzie; 3. Skorowidze z l. 1929-1933 (sygn. od 32 do 34) - skorowidz za 1933 r. wspólny z notariuszem Józefa Mańkowskim w Wyszogrodzie. Количество единиц34
50/302/0 Kancelaria notariusza Jana Nawroczyńskiego w Wyszogrodzie 1926-1929 12 0 Разверните
1. Akta notarialne z l. 1927-1929 (sygn. od 1 do 5 - akta nr 4-240 z 1926 r. znajdują się przy aktach notariusza Apolinarego Sowińskiego w Wyszogrodzie w zespole nr 300, sygn. 19): akty kupna-sprzedaży, testamenty, intercyzy przedślubne, inwentarze stanu majątkowego, licytacje, umowy, plenipotencje; 2. Repertoria z l. 1926-1929 (sygn. od 6 do 9); 3. Skorowidze z l. 1926-1929 (sygn. od 10 do 12). Количество единиц12
50/303/0 Akta stanu cywilnego Parafii Rzymskokatolickiej w Staroźrebach 1826-1922 167 3314 Разверните
Akta urodzeń, małżeństw i zgonów z lat 1826-1910 oraz aneksy do aktów małżeństw z lat 1826-1830, 1832-1833, 1835-1836, 1838-1869, 1871-1877, 1888, 1890, 1892-1906, 1908-1910 w układzie chronologiczno – rzeczowym tj. w obrębie jednego roku kalendarzowego w pierwszej kolejności występują akta urodzeń, małżeństw i zgonów, a za nimi ankesy do aktów małżeństw (sygn. od 1 do 153). Количество единиц169
50/304/0 Akta gminy Lisewo (w Mochowie) powiat sierpecki 1945-1954 67 0 Разверните
1. Gminna Rada Narodowa l. 1947-1950 (sygn. od 1 do 7): protokoły posiedzeń Rady i Komisji: Drogowej, Finansowej, Kontroli Społecznej, Kulturalno-Oświatowej; protokoły z zebrań Gminnego Komitetu Obrony Pokoju. 2. Zarząd Gminny l. 1945-1952 (sygn. od 8 do 40): a) Dział ogólno-organizacyjny tj. zarządzenia wewnętrzne, wykazy członków rady, Prezydium i Komisji, protokoły z zebrań gromadzkich, uchwały Zarządu Gminnego, protokoły z zebrań sołtysów, protokoły kontroli biura Zarządu, protokoły z posiedzeń Gminnej Komisji Kontroli Społecznej; wykaz zakładów rzemieślniczych i przemysłowych; preliminarz robót drogowych i szarwarkowych. b) Dział kasowo-rachunkowy tj. budżet i jego realizacja. c) Dział podatkowo-egzekucyjny tj. księga biercza podatku gruntowego, klasyfikacja gruntów. d) Dział wojskowy i ewidencji ludności tj. wykaz ludności małorolnej i bezrolnej, wykazy Niemców, mieszkańców uprawnionych do głosowania; odpisy wyroków Wojskowej Prokuratury Rejonowej w Warszawie, arkusze zbiorcze Narodowego Spisu Powszechnego. e) Dział rolniczo-weterynaryjny tj. wykaz gospodarstw rolnych na terenie gminy, zestawienia powierzchni użytków i zasiewów. 3. Prezydium Gminnej Rady Narodowej l. 1950-1954 (sygn. od 41 do 67): a) Referat ogólno-administracyjny tj. protokoły z sesji Rady, z posiedzeń Prezydium GRN, protokoły i sprawozdania Gminnej Komisji Drogowej, Gminnej Komisji Kulturalno-Oświatowej, protokoły Gminnych Komisji: Finansowo-Budżetowej, Rolnej, Urządzania Osiedli, Zdrowia Pracy i Pomocy Społecznej; protokoły Obywatelskiej Komisji Podatkowej, zebrań gromadzkich. Количество единиц67
50/305/0 Akta gminy Gutkowo (w Uniecku) powiat sierpecki 1881-1954 105 0 Разверните
1. Gminna Rada Narodowa l. 1945-1950 (sygn. od 1 do 3): protokoły z posiedzeń Rady, Zarządu Gminnego, Komisji Oświaty i Kultury oraz plan pracy Komisji. 2. Zarząd Gminny l. 1945-1950 (sygn. od 4 do 55): a) Dział ogólno-organizacyjny tj. sprawy osobowe członków, organów gminy i pracowników gminnych; protokoły z posiedzeń Komisji Oświaty i Kultury i zebrań sołtysów, protokoły i sprawozdania z kontroli; wykaz sołtysów i podsołtysów, wykaz gospodarstw ponad 20 ha; wykaz reemigrantów powracających z Niemiec. b) Dział finansowo-budżetowy tj. budżet i jego realizacja, księgi biercze podatku gruntowego. c) Dział gospodarki gminnej tj. kosztorysy i preliminarze budżetowe robót drogowo-szarwarkowych, wykaz gospodarstw powstałych z reformy rolnej, sprawozdawczość statystyczna, protokoły z badania stanu gospodarstw, rejestry i zmiany w klasyfikacji gruntów, spisy sołectw. d) Dział administracyjny tj. ewidencja i kontrola ruchu ludności, sprawozdania o ruchu budowlanym. 3. Prezydium Gminnej Rady Narodowej l. 1950-1955 (sygn. od 56 do 83): a) Referat ogólno-administracyjny tj. protokoły z posiedzeń Komisji: Finansowo-Budżetowej, Gospodarki Drogowej, Oświaty i Kultury Rolnej, Urządzania Osiedli, Zdrowia Pracy i Pomocy Społecznej; sprawy osobowe pracowników Prezydium; protokoły z zebrań gromadzkich. b) Referat finansowy tj. budżet i jego realizacja, ewidencja nieruchomości podlegających podatkowi od nieruchomości; protokoły kontroli dochodów budżetowych. c) Referat spraw kulturalnych i socjalnych tj. plany pracy, gospodarka lokalowo-mieszkaniowa, akta Gminnego Komitetu Odbudowy Warszawy. d) Referat rolny tj. protokoły z posiedzeń Zespołu Gminnego. 4. Akta osobowe l. 1949-1953 i karty wynagrodzeń z r. 1954 (sygn. od 84 do 87 i sygn. 102). 5. Spisy wyborców z r. 1952 (sygn. od 88 do 89). 6. Książki meldunkowe ludności stałej wsi Charziny-Satkowienta i Komunin z r. 1881 oraz gromadzkie książki meldunkowe z l. 1950-1951 gromad: Charzyny, Chądzyny Krusze, Dreglin, Gutkowo, Jeżewo, Kocięcin Brodowy, Komunin Stary, Kocięcin Tworki, Krzeczanowo, Sikory, Unieck, Zygmuntowo (sygn. od 90 do 101 i od 103 do 104). 7. Rejestr poborowych z r. 1919 (sygn. 105). Количество единиц105
50/306/0 Bank Pożyczkowo-Spółdzielczy w Płocku 1923-1939 0 0 Разверните
Protokoły z posiedzeń Zarządu (1938-1939) i Walnych Zgromadzeń członków Banku (1923-1939), księga rachunkowa główna (1939). Количество единиц3
50/307/0 Bank Kredytowo-Kupiecko-Spółdzielczy w Płocku 1927-1939 3 0 Разверните
Rejestr członków i udziałówców, księga różnych sum przechodnich, weksle depozytowe i pożyczkowe. Количество единиц3
50/308/0 Narodowy Bank Polski w Płocku 1945-1998 345 0 Разверните
Bilanse netto, plany, sprawozdania, kontrolka zamknięć skarbcowych, rozliczenie inwestycji zakończonych, ewidencja archiwum zakładowego, organizacja oddziałów operacyjnych, sprawy mienia poniemieckiego, pieczęcie urzędowe i stemple, sprawy organizacyjne oddziałów PKO, plany pracy i kontroli wewnętrznych, skargi, wnioski, analizy, protokoły z posiedzeń Zarządu, dokumentacja projektowo-kosztorysowa, materiały dla prasy. Количество единиц347
50/309/0 Płocki Urząd Powiatowy do spraw Powinności Wojskowej 1876-1914 8 0 Разверните
Korespondencja przychodząca, posiedzenia, zaświadczenia, wynajem mieszkań, informacje o wydatkach, sprawy ochotników. Количество единиц8
50/310/0 Sąd Powiatowy w Płocku [1945] 1951-1975 [2010] 0 0 Разверните
Akta spraw cywilnych o otwarcie i ogłoszenie testamentu, stwierdzenie praw do spadku, ustalenie tytułu lub zasiedzenia własności nieruchomości, umorzenie hipoteki, eksmisję z działki, rozgraniczenie lub zniesienie współwłasności nieruchomości, świadczenia dożywotnie, uznanie za zmarłego, sprostowanie lub odtworzenie treści aktów stanu cywilnego, odtworzenie świadectwa szkolnego, ubezwłasnowolnienie, rozwód, alimenty, ustalenie ojcostwa, nadanie nazwiska. Количество единиц4925
50/311/0 Płocki Gubernialny Zarząd Żandarmerii 1901-1917 491 0 Разверните
Akta (w układzie chronologiczno-numerycznym) z l. 1901-1917 (sygn. od 1 do 485, w tym dodatkowo sygn.: 418A, 419A, 420A, 422A, 423A) /po skontrum stwierdzono brak j.a. o sygn.: 52, 142, 308, 312, 421A, 463/: sprawozdania z działalności zarządu gubernialnego oraz sprawozdania funkcjonariuszy zarządów powiatowych dotyczące działalności różnych partii (charakterystyka działalności, wydawnictwa, dane o drukarniach, składach broni i literatury, organizacjach bojowych, o szpiegach); sprawozdania liczbowe nt. przeprowadzonych śledztw, ilości aresztowanych osób znajdujących się pod nadzorem policji, ilości rannych i zabitych członków sił zbrojnych, funkcjonariuszy policji, żandarmów, wykazy: członków nielegalnych partii, osób, którym wydano paszporty, robotników zakładów przemysłowych (np. stoczni rzecznej w Płocku), osób aresztowanych, osób zwolnionych z zesłania, członków Towarzystwa Kredytowego Ziemskiego; korespondencja z władzami zwierzchnimi, dane o działalności nielegalnych partii i związków, charakterystyka członków partii i doniesienia o ich poczynaniach, miejscu pobytu, listy gończe, zestawienie liczbowe członków PPS z ważniejszych miast i ośrodków Królestwa, statuty partii, dokumenty zjazdowe; akta śledcze-protokoły przesłuchań osób oskarżonych i świadków (opisy akcji bojowych, dowody rzeczowe, ulotki, prasa), doniesienia o osobach przesłuchiwanych, protokoły rewizji; tłumaczenia artykułów z prasy polskiej m.in. materiały dotyczące organów prasowych partii politycznych (PPS, SDKPi L, Bund, ludowców); ulotki-oryginały i tłumaczenia – np. liczne wydawnictwa ulotne PPS w j. ros. kierowane do żołnierzy, wiersze, zbiory pieśni patriotycznych; opinie o lojalności politycznej, materiały dotyczące wyjaśnienia lojalności osób podejrzanych o dokonanie przestępstw politycznych; donosy – anonimy skierowane do władz administracyjnych, policji w sprawach politycznych; podania i zażalenia wnoszone do władz żandarmerii w sprawach zwolnienia ze służby wojskowej, wydania paszportu lub bezprawnej działalności władz. Количество единиц487
50/312/0 Towarzystwo Papierni "Soczewka" w Soczewce 1848-1911 534 0 Разверните
1. Akta władz przedsiębiorstwa z l. 1886-1907 (sygn. od 1 do 41 oraz sygn. 525): protokoły walnych zebrań akcjonariuszy i komisji rewizyjnej, postanowienia i sprawozdania Zarządu, kopie aktów notarialnych, umowy ubezpieczeniowe, sprawozdania rachunkowe, bilanse, druki reklamacyjne. 2. Akta Zarządu z l. 1848-1909 (sygn. od 42 do 60 oraz sygn. od 529 do 531): korespondencja, umowy handlowe, protokoły posiedzeń Zarządu, rejestry nabytych akcji, zestawienia statystyczne, ewidencja archiwum zakładowego, księga inwentarzowa księgozbioru, wzory druków firmowych. 3. Akta produkcji z l. 1864-1911 (sygn. od 61 do 156, sygn. 528 oraz sygn. od 532 do 534): zestawienia statystyczne dotyczące produkcji /roczny zysk, strata, zużycie szmat, koszty wyprodukowanego wyrobu/, notatki dotyczące technologii produkcji /opisy doświadczeń chemicznych/, rysunki techniczne urządzeń fabrycznych, znaki fabryczne, projekt reorganizacji i ulepszenia fabryki, listy prywatne dyrektora. 4. Korespondencja handlowa, zaopatrzenie, zbyt z l. 1884-1911 (sygn. od 157 do 346 oraz sygn. od 526 do 527): korespondencja z dostawcami, kopie wysyłanych pism, zamówienia na papier, cenniki, udział w wystawach powszechnych w Paryżu /1889 r./ i w Petersburgu /1895 r./. 5. Akta finansowo-kasowe z l. 1878-1911 (sygn. od 347 do 513): bilanse, księgi kontowe, wykazy klientów z Warszawy, Moskwy i Petersburga, listy dłużników, rejestry dostawców, księgi, dowody i wyciągi kasowe, listy płac, kontrole składów w: Moskwie, Petersburgu, Kijowie i Odessie, rozliczenia remanentowe, księgi szacunkowo-ubezpieczeniowe poszczególnych budynków i urządzeń fabrycznych, księgi magazynowe-inwentarze ruchomości (kantoru, łaźni, laboratorium, apteki, szkoły, szpitala, warsztatu drzewnego). 6. Akta personalne z l. 1870-1906 (sygn. od 514 do 517 i sygn. 524).: umowy o pracę, listy płac emerytów. 7. Akta administracyjno-gospodarcze z l. 1885-1910 (sygn. od 518 do 523): zestawienia rozchodów kasowych, postanowienia i rozporządzenia rządowe, wykazy zapomóg, emerytur i płac. Количество единиц534
50/313/0 Okręgowy Urząd Ziemski w Płocku [1904] 1919-1923 [1938] 0 0 Разверните
1. Wydział Administracyjny z l. [1918] 1919-1923 [1925] (sygn. od 1 do 73 oraz sygn. od 497 do 503): akta ogólno-administracyjne (okólniki i instrukcje władz nadzorczych w sprawie działania urzędów ziemskich, opłat skarbowych, diet, kosztów podróży itp., akta w sprawie organizacji okręgowych i powiatowych urzędów ziemskich gminnych komisji ziemskich, sprawowania z działalności komisarzy ziemskich, akta kontroli państwowej), budżetowe i zaopatrzenia biurowego (sprawy wydatków parcelacyjnych i pożyczek inwestycyjnych z funduszu osadniczego dla osadników w rozparcelowanych majątkach, akta informujące o stanie zatrudnienia, wynagrodzeniach, środkach lokomocji, lokalu Urzędu), akta personalne pracowników. 2. Wydział Urządzeń Rolnych z l. [1909] 1919-1923 [1937] (sygn. od 74 do 300, od 504 do 519 i sygn. 530): akta wykupu majątków na cele reformy rolnej (opisy majątków z wyszczególnieniem stanu posiadania tj. obszaru gruntów w podziale na ziemię orną, ogrody, zagajniki, rodzaj zasiewów, stan inwentarza żywego oraz martwego, ilość służby), ich parcelacji (zezwolenia na parcelacyjną sprzedaż części gruntów małorolnym i bezrolnym, plenipotencje, charakterystyki rozparcelowanych majątków), akta kupna-sprzedaży nieruchomości ziemskich przez prywatnych gospodarzy i towarzystwa akcyjne z ich planami, akta likwidacji serwitutów z załącznikami w postaci zeznań świadków, raportów komisarza ziemskiego, akta komasacji (przedwojennej i bieżącej) gruntów (raporty komasacyjne, projekty scalania, szkice sytuacyjne wsi, listy właścicieli gruntów), akta alienacji gruntów, akt dotyczące przeniesienie tytułu własności do nieruchomości ziemskiej (podania włościan, zezwolenia), akta w sprawie wykreślenia z hipoteki wpisów serwitutów, sprawy klasyfikacji i zamiany gruntów, wykazy stanu prac parcelacyjnych, sprawy dotyczące sporów o granice, wyznaczenie dojazdu do posiadłości, o zwrot ziemi, skorygowanie danych, pomyłek w planach, nazwisk w tabelach likwidacyjnych, sprawy skarg. 3. Wydział Techniczny z l. 1920-1923 [1928] (sygn. od 301do 319): akta miernicze i dotyczące nadzoru nad parcelacją. 4. Okręgowa Komisja Ziemska z l. [1913-1918] 1919-1923 [1928] (sygn. od 320 do 495 oraz od sygn. 520 do 529): akta ogólno-organizacyjne (okólniki i instrukcje władz nadzorczych, sprawozdania z działalności komisarza ziemskiego, protokoły posiedzeń powiatowych i gminnych komisji ziemskich, przejęcie akt po byłych urzędach ds. włościańskich), budżetowe, personalne, parcelacji, majątków, sprzedaży-kupna nieruchomości ziemskiej, komasacji, zamiany i klasyfikacji gruntów, likwidacji serwitutów, akta dotyczące przyznania włościanom praw służebnościowych, przeniesienia tytułu własności, akta dotyczące skarg i sporów, skorygowania danych. Количество единиц543
50/314/0 Komisarz do spraw Włościańskich na powiat sierpecki guberni płockiej 1864-1903 1 0 Разверните
Kopie tabel likwidacyjnych wsi gminy Lisewo z l. 1864-1903 (sygn. 1). Количество единиц1
50/315/0 Towarzystwo Popierania Budowy Publicznych Szkół Powszechnych w Płocku 1938-1939 1 0 Разверните
Ewidencja kół Towarzystwa. Количество единиц1
Показывается 281 в 300 из 1 097 записей.