Номер фонда Название фонда Дата с Дата до
Показывается 501 в 520 из 1 057 записей.
Номер Название Крайние даты Количество
единиц
Количество сканов Разверните
все
66/578/0 Prezydium Gromadzkiej Rady Narodowej w Rzepinie 1955-1972 35 0 Разверните
1. Protokoły z sesji Gromadzkiej Rady Narodowej, 1956–1957, 1966–1972 – 8 j.a.: w protokołach z sesji Gromadzkiej Rady Narodowej znajdują się informacje dotyczące takich spraw jak: budżet i wykorzystanie nadwyżki budżetowej, plan gospodarczy i jego realizacja, bezpieczeństwo publiczne, działalność Ochotniczej Straży Pożarnej, prace porządkowe, przebieg kampanii wyborczej na terenie gromady. 2. Protokoły z posiedzeń Prezydium Gromadzkiej Rady Narodowej, 1955–1957, 1964–1972– 8 j.a.: w protokołach z posiedzeń Prezydium Gromadzkiej Rady Narodowej znajdują się informacje dotyczące takich spraw jak: akcja siewna, obowiązkowe dostawy i kontraktacje, zagospodarowanie gruntów Państwowego Funduszu Ziemi, przeciwdziałanie suszy, czyny społeczne, podatek gruntowy, odroczenia służby wojskowej, zrzeczenia się gospodarstw, zaopatrzenie szkół, sprawy kadrowe Prezydium, działalność Gromadzkiej Komisji Spisowej, indywidualne wnioski rolników. 3. Zebrania wiejskie, sołtysi, 1964–1972 – 3 j.a.: w protokołach z zebrań wiejskich znajdują się zapisy dotyczące takich spraw jak: scalanie gruntów, prace polowe, sprawy organizacyjne i finansowe, obowiązkowe dostawy, wybory sołtysa, czyny społeczne, akcje sanitarno-porządkowe, spotkania z radnymi. Znajdują się w nich również protokoły zdawczo-odbiorcze na okoliczność przejęcia obowiązków przez nowego sołtysa, a także sprawozdania sołtysów ze swojej działalności. 4. Sprawozdania gospodarcze, 1969–1970 – 1 j.a.: jedyna zachowana teczka zawiera dane statystyczne i analizy dotyczące produkcji rolnej. 5. Rolnictwo, 1969 – 1 j.a.: materiały dotyczące rolnictwa to mapy glebowo-rolnicze w skali 1: 5000, zawierające także aneks, a w nim: ogólną charakterystykę środowiska geograficznego (rzeźba terenu, sieć wodna, dane klimatyczne), charakterystykę rolniczych właściwości gleb i zestawienie wyników klasyfikacji gleboznawczych. 6. Budżet i jego wykonanie, 1955, 1959–1971 – 14 j.a.: budżety i sprawozdania z ich realizacji. Количество единиц35
66/582/0 Prezydium Gromadzkiej Rady Narodowej w Wystoku 1954-1957 9 0 Разверните
1. Protokoły z sesji Gromadzkiej Rady Narodowej, 1954–1955, 1957 – 2 j.a.: w protokołach z sesji Gromadzkiej Rady Narodowej znajdują się informacje dotyczące spraw budżetowych, szarwarku, działalności Obywatelskiej Komisji Podatkowej, a także regulaminu obrad, pomocy sąsiedzkiej, planów prac poszczególnych komisji oraz kwestii rozprowadzania nawozów sztucznych. Przeważają zagadnienia gospodarcze takie jak akcja siewna oraz kontraktacje i obowiązkowe dostawy. 2. Protokoły z posiedzeń Prezydium Gromadzkiej Rady Narodowej, 1955–1957 – 3 j.a.: w protokołach z posiedzeń Prezydium Gromadzkiej Rady Narodowej znajdują się zapisy dotyczące planów prac Prezydium, akcji siewnej, podatku gruntowego, odroczeń służby wojskowej, przejmowania gospodarstw przez Skarb Państwa, zaopatrzenia szkół, spraw kadrowych Prezydium, działalności Gromadzkiej Komisji Spisowej, indywidualnych wniosków rolników oraz działalności spółdzielni produkcyjnych. 3. Budżet i jego wykonanie, 1955–1957 – 4 j.a.: budżety i sprawozdania z ich realizacji. Количество единиц9
66/583/0 Prezydium Gromadzkiej Rady Narodowej w Cybince 1954-1969 19 0 Разверните
1. Protokoły z sesji Gromadzkiej Rady Narodowej, 1954–1958 – 4 j.a.: w protokołach z sesji Gromadzkiej Rady Narodowej dominują zagadnienia gospodarcze takie jak akcja siewna, obowiązkowe dostawy i kontraktacje, budżet, regulamin obrad, pomoc sąsiedzka, akcje sanitarno-porządkowe, plany prac poszczególnych komisji oraz kwestia rozprowadzania nawozów sztucznych. 2. Protokoły z posiedzeń Prezydium Gromadzkiej Rady Narodowej, 1955–1958 – 4 j.a.: protokoły z posiedzeń Prezydium Gromadzkiej Rady Narodowej zawierają zapisy dotyczące takich spraw jak: plany prac Prezydium, podatek gruntowy, odroczenia służby wojskowej, zrzeczenia się gospodarstw, remonty dróg, sprawy kadrowe Prezydium, działalność Gromadzkiej Komisji Spisowej, wnioski rolników dotyczące ulg, skargi i zażalenia, a także zaopatrzenie szkół. 3. Budżet i jego wykonanie, 1955, 1959–1964, 1966–1969 – 11 j.a.: budżety i sprawozdania z ich realizacji. Количество единиц19
66/584/0 Inspektorat Szkolny w Słubicach 1945-1950 [1951] 71 0 Разверните
1. Akta ogólne Inspektoratu, 1945–1949, 17 j.a.: okólniki dotyczące Towarzystwa Burs i Stypendiów, protokół z posiedzenia pracowników Inspektoratu z 3 III 1947, kontrola dotycząca prowadzenia ksiąg kasowych, sprawy budynku Inspektoratu przy ul. Armii Czerwonej 1a; konferencje nauczycielskie: organizacja i protokół z pierwszego powiatowego zjazdu nauczycielskiego, protokoły z konferencji rejonowych; plany i sprawozdania: sprawozdania Inspektoratu z roku 1949 oraz plan gospodarczy na rok 1950; współpraca z radami narodowymi: powoływanie i składy gminnych komisji oświatowych; sprawy personalne pracowników Inspektoratu; sprawy finansowe i gospodarcze Inspektoratu. 2. Akta oświaty przedszkolnej i szkolnej, 1945–1950 [1951] – 48 j.a.: są tu nast. materiały: przedszkola: kursy dla wychowawców, opinie o nich, podania o pracę, urlopy; tworzenie i likwidacja szkół: tworzenie szkół np. w Starościnie, Bargowie, Bielicach, Rzepinie (szkoła powszechna nr 2 i szkoła 11-klasowa), wykazy szkół, akcja patronacka nad szkołami na Ziemi Lubuskiej; rekrutacja uczniów do szkół; wykaz dzieci objętych obowiązkiem szkolnym ze Słubic (polskie i niemieckie), wykazy ilościowe dzieci w poszczególnych gminach; protokoły z posiedzeń rad pedagogicznych i komitetów rodzicielskich; sprawozdania szkół; teczka Szkoły Powszechnej w Rzepinie zawierająca sprawozdania i korespondencję ze szkołą sięgającą roku 1951; wyposażenie pracowni, biblioteki: organizacja bibliotek i ich zaopatrywanie w książki i czasopisma; opieka społeczna: sprawy dożywiania dzieci, opieka społeczna nad dziećmi, zapomogi i pomoc materialna dla rodzin ubogich; organizacje szkolne: działalność harcerstwa, koła młodzieżowe Polskiego Czerwonego Krzyża, działalność spółdzielczości uczniowskiej, zbiórki pieniędzy; uroczystości i obchody rocznic: organizacja i przebieg np. Święta Oświaty, Dnia Zadusznego, rocznicy bitwy pod Lenino, rocznicy śmierci gen. Świerczewskiego, Tygodnia Studenta, zbiórka pieniędzy na odbudowę Warszawy, propagowanie akcji osiedleńczej na Ziemi Lubuskiej; zatrudnianie i dokształcanie nauczycieli i sprawy bytowe i płacowe nauczycieli: podania o pracę, życiorysy, umowy o pracę, dokształcanie nauczycieli, ewidencja nauczycieli, sprawy przydziału mieszkań, zasady wynagradzania, sprawy ubezpieczeń społecznych, urlopy, weryfikacja kwalifikacji; remonty i zaopatrzenie szkół: materiały dotyczą remontów szkół (plany finansowe nakładów), wyposażenie szkół w pomoce naukowe oraz zaopatrywania szkół w węgiel i inne materiały. 3. Akta oświaty dorosłych, 1945–1949 – 5 j.a.: na akta tej grupy składają się: plany i sprawozdania z oświaty dla dorosłych: zawierają wykazy wykładowców i dane dotyczące słuchaczy – liczby, ich miejsca zatrudnienia, z podziałem na płeć; walka z analfabetyzmem: informacje o kursach dla analfabetów, rejestracja analfabetów, wykazy punktów bibliotecznych i konferencje instruktorów kursów, wykazy nauczycieli prowadzących zajęcia na kursach dla analfabetów; kursy dla dorosłych: sprawy utworzenia i obsady domu społecznego (czyli domu kultury) w Ośnie Lubuskim, informacje o instruktorach prowadzących zajęcia, zajęcia w świetlicach, wydatki na oświatę dorosłych, opłaty za kursy. Количество единиц71
66/585/0 Powiatowy Urząd Ziemski na powiat rzepiński w Słubicach 1945-1947 19 0 Разверните
Sygn. 1-19: zarządzenia, okólniki w sprawie zaangażowania lekarzy weterynarii, protokoły i sprawozdania, protokoły komisji wnioskowej, korespondencja, sprawy przekazania i sprawozdania gorzelni powiatu słubickiego, sprawy akcji kredytowej, transportu koni z UNRRA, przydziały gospodarstw, sprawy osadnictwa, okólniki wydziału finansowo-budżetowego. Количество единиц19
66/592/0 Akta parafii ewangelickiej w Ośnie Lubuskim 1640-1932 17 9429 Разверните
Są to tylko i wyłącznie księgi metrykalne parafii ewangelickiej dotyczące urodzeń i chrztów, małżeństw i zgonów oraz konformacji i spowiadających się. Sporządzone one były w kancelarii parafialnej na podstawie prawa powszechnego. Odpowiedzialnym za ich przechowywanie i prawidłowy zapis był proboszcz. Количество единиц17
66/593/0 Państwowy Urząd Repatriacyjny Oddział Powiatowy w Rzepinie 1945-1948 35 0 Разверните
1. Sprawy organizacyjne 1946 - 1948 – 1 j.a. 2. Sprawy osiedleńcze, 1945 – 6 j.a. 3. Przekazanie gospodarstw, 1945 – 1947 - 28 j.a. Количество единиц35
66/629/0 Urząd Gminy w Bierzwniku [1972] 1973-1990 212 0 Разверните
GMINNA RADA NARODOWA 1. Sesje Gminnej Rady Narodowej, 1973–1990, 38 j.a. 2. Sprawy osobowe radnych, 1977–1984, 1988, 5 j.a. 3. Spotkania posłów i radnych z wyborcami, [1972] 1973–1975, 3 j.a. 4. Wnioski i postulaty radnych, 1983–1985, 2 j.a. 5. Komisje Gminnej Rady Narodowej, 1973–1990 – 69 j.a. 6. Prezydium Gminnej Rady Narodowej, 1973–1990, 25 j.a. 7. Samorząd wiejski, 1973–1979, 1981–1990, 13 j.a. 8. Kolegia, komisje, zespoły działające przy urzędzie gminy, 1979–1980, 2 j.a. URZĄD GMINY 9. Plany pracy i ich realizacja, 1980–1987, 12 j.a. 10. Zarządzenia i decyzje Naczelnika Gminy, 1973–1980, 1982–1983, 1985–1988, 11 j.a. 11. Narady pracownicze i koordynacyjne, 1977–1978, 1980, 1982–1987, 7 j.a. 12. Sprawy osobowe pracowników, 1976–1986, 10 j.a. 13. Kontrole zewnętrzne, 1974, 1976, 1978, 1982–1984, 1986, 8 j.a. 14. Budżety, ich zmiana i realizacja, 1977–1981, 5 j.a. 15. Sprawy społeczno-administracyjne, 1982–1983, 1985-1989, 2 j.a. Количество единиц212
66/630/0 Urząd Gminy w Bledzewie 1973-1990 87 0 Разверните
GMINNA RADA NARODOWA Sesje Gminnej Rady Narodowej, 1974-1990 – 36 j.a. Komisje Gminnej Rady Narodowej, 1974-1990 – 17 j.a. Prezydium Gminnej Rady Narodowej, 1973-1990 – 20 j.a. URZĄD GMIN Zarządzenia Naczelnika Gminy, 1973-1990 – 5 j.a. Budżety, ich zmiana i realizacja, 1977-1981, 1984-1988 – 9 j.a. Количество единиц87
66/631/0 Urząd Gminy w Boleszkowicach [1971] 1973-1990 240 0 Разверните
GMINNA RADA NARODOWA 1. Sesje Gminnej Rady Narodowej, 1973-1990 – 35 j.a.; 2. Sprawy osobowe radnych, 1975-1983, 1985-1990 – 4 j.a. 3. Spotkania radnych z wyborcami, 1980,1984-1990 – 3 j.a. 4. Komisje Gminnej Rady Narodowej, 1973-1990 – 31 j.a. 5. Prezydium Gminnej Rady Narodowej, [1971] 1973-1990– 22 j.a. 6. Samorząd mieszkańców, 1981-1990 – 22 j.a. 7. Kolegia, komisje, zespoły, 1973-1984, 1988-1989 – 11 j.a. 8. Plany pracy i ich realizacja, 1988-1990 – 1 j.a. URZĄD GMINY 9. Plany pracy i ich realizacja, 1985-1990 – 4 j.a. 10. Zarządzenia i decyzje Naczelnika Gminy, 1974-1975, 1982, 1984-1990 – 3 j.a. 11. Sprawy osobowe pracowników, 1984-1989 – 3 j.a. 12. Protokoły z narad pracowniczych, 1987-1989 – 1 j.a. 13. Skargi i wnioski, 1985-1989 – 1 j.a. 14. Sprawozdania statystyczne, 1974-1978, 1985-1990 – 7 j.a. 15. Współdziałanie, 1978, 1989-1990 – 3 j.a. 16. Kontrole zewnętrzne, 1984-1989 – 5 j.a. 17. Budżety, ich zmiana i realizacja, 1973-1990 – 32 j.a. 18. Plany rozwoju społeczno-gospodarczego, 1975-1976, 1985 – 8 j.a. 19. Czyny społeczne, 1976-1977 – 1 j.a. 20. Miejsca pamięci narodowej i obiekty zabytkowe, 1981-1989 – 2 j.a. 21. Kultura fizyczna i sport, 1988 – 1 j.a. 22. Geodezja gminna i kartografia, 1980, 1984-1988 – 26 j.a. 23. Budownictwo i urbanistyka, 1974, 1977, 1981, 1987, 1989 – 14 j.a. Количество единиц240
66/632/0 Urząd Miasta i Gminy w Choszcznie [1955] 1973-1990 [1997] 378 0 Разверните
I. RADA NARODOWA MIASTA I GMINY 1. Sesje Rady Narodowej Miasta i Gminy, 1973-1990, 33 j.a. W serii tej znajdują się protokoły z sesji i uchwały Rady Narodowej Miasta i Gminy. Zawierają one się informacje dotyczące wyboru przewodniczącego Rady Narodowej Miasta i Gminy, wyboru Prezydium, powołania członków Komisji stałych, zatwierdzania planów pracy Rady i Komisji, powołania Kolegium ds. Wykroczeń, uchwalania budżetu i funduszu miejsko-gminnego oraz planów rozwoju społeczno-gospodarczego i miejsko-gminnych planów rocznych, rozwoju rolnictwa, realizacji inwestycji, budownictwa mieszkaniowego oceny funkcjonowania opieki społecznej i działalności kulturalnej na terenie miasta i gminy. 2. Ewidencja radnych, 1978-1989, 3 j.a. Znajdują się tu informacje o składach Rady Narodowej Miasta i Gminy, karty ewidencyjne radnych oraz sprawozdania dotyczące radnych, członków komisji i Prezydium Rady Narodowej Miasta i Gminy. 3. Spotkania radnych z wyborcami, 1976-1988, 4 j.a. Umieszczone zostały tu protokoły ze spotkań radnych z wyborcami i zebrań przedwyborczych kandydatów na radnych, a także informacje dotyczące realizacji wniosków i postulatów wyborców. 4. Sprawozdania z działalności Rady Narodowej Miasta i Gminy, 1978, 1 j.a. Znajdują się tu sprawozdania z działalności Rady Narodowej Miasta i Gminy za lata 1974-1977. 5. Komisje Rady Narodowe Miasta i Gminy, 1973-1990, 28 j.a. W protokołach z posiedzeń Komisji Rozwoju Społeczno-Gospodarczego, Przestrzennego i Gospodarki Finansowej oraz Komisji Gospodarki Terenowej, Rozwoju Gospodarczego i Gospodarki Miejskiej znajdują się informacje na temat wykonania zadań społeczno-gospodarczych i budżetów, stanu przygotowań do okresu zimowego, kontroli obiektów realizowanych w czynie społecznym, analizy podatków i opłat w gospodarce uspołecznionej, dane dotyczące potrzeb mieszkaniowych i perspektyw rozwoju budownictwa. Protokoły z posiedzeń Komisji Rozwoju Gospodarczego i Zaopatrzenia zawierają informacje na temat wykonania planów społeczno-gospodarczego rozwoju miasta i gminy oraz działalności spółdzielni handlowych i kontroli placówek handlowych. W protokołach z posiedzeń Komisji Rolnictwa, Gospodarki Żywnościowej i Leśnictwa oraz w protokołach z posiedzeń Komisji Zaopatrzenia, Produkcji Rolnej i Usług znajdują się między innymi informacje na temat przebiegu kampanii skupu, przygotowań do akcji siewnej i wykonania usług na rzecz rolnictwa. Protokoły z posiedzeń Komisji Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego zawierają dane na temat oceny stanu porządku i bezpieczeństwa publicznego, oceny pracy ochotniczych straży pożarnych, stanu porządku i czystości w mieście, kontroli załatwiania skarg i wniosków. Protokoły z posiedzeń Komisji Mienia Komunalnego, Planowania Przestrzennego, Gospodarki Mieszkaniowej, Planu i Budżetu można znaleźć informacje o wynikach konsultacji społecznych, przygotowaniach terenów pod budownictwo mieszkaniowe, dane na temat budownictwa handlowego, lokalnej produkcji materiałów budowlanych czy stanu ciepłownictwa w mieście. Protokoły z posiedzeń Komisji do spraw Samorządu zawierają materiały na temat realizacji wniosków zgłoszonych w czasie kampanii do rad narodowych oraz w czasie wyborów do organów samorządu mieszkańców, informacje o przebiegu wyborów do samorządu mieszkańców i działalności komitetów osiedlowych. Protokoły z posiedzeń Komisji Zdrowia, Spraw Socjalnych, Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej znajdują się dane na temat stanu zdrowotnego dzieci i młodzieży, sytuacji w żłobkach miejskich, stanu robót w obiektach rozbudowywanego szpitala, stanu ochrony środowiska naturalnego, rozbudowy oczyszczalni ścieków. W protokołach z posiedzeń Komisji Oświaty, Wychowania, Sportu i Upowszechniania Kultury oraz w protokołach Komisji Oświaty, Młodzieży, Kultury i Kultury Fizycznej znajdują się między innymi informacje o remontach placówek oświatowych, kontroli placówek oświatowych, działalności Ludowych Zespołów Sportowych oraz działalności Ośrodka Sportu i Rekreacji w Choszcznie. 6. Prezydium Rady Narodowej Miasta i Gminy, 1975-1990, 13 j.a. Protokoły z posiedzeń Prezydium Rady Narodowej Miasta i Gminy zawierają informacje na temat ustalania terminów i porządków obrad sesji Rady Narodowej Miasta i Gminy oraz analizy i opinie materiałów przygotowanych na sesje. Znaleźć tu można także wiadomości na temat realizacji uchwał, analizy projektów planów rocznych i oceny wykonania planów społeczno-gospodarczych i budżetu. 7. Samorząd mieszkańców miasta, 1973-1980, 6 j.a. Znajdują się tu materiały dotyczące między innymi wyboru samorządu mieszkańców miasta, protokoły z posiedzeń komitetów oraz informacje o ich działalności. 8. Samorząd wiejski, 1974-1984, 5 j.a. W serii tej znajdują się protokoły z zebrań wyborczych do samorządu wiejskiego oraz z zebrań wiejskich. Zawierają one składy członków rady sołeckiej, plany pracy rady sołeckiej, informacje dotyczące organizacji żniw, dożynek, poprawy estetyki wsi, czynów społecznych, organizacji i wykorzystania obiektów życia kulturalnego, wykonania na terenie sołectwa zadań wynikających z planu społeczno-gospodarczego. 9. Kolegia, komisje, zespoły, 1981-1982, 1 j.a. Znajduje się tu jedna jednostka zawierająca notatki ze spotkań Kolegium Wojewody Gorzowskiego z władzami partyjno-administracyjnymi Choszczna. Spotkania te dotyczyły realizacji planu społeczno-gospodarczego rozwoju miasta. 10. Plany pracy i ich realizacja, 1981-1989, 4 j.a. Seria ta zawiera roczne i na okres kadencji plany pracy Rady Narodowej Miasta i Gminy oraz jej komisji. II. URZĄD MIASTA I GMINY 11. Organizacja Urzędu Miasta i Gminy, 1976-1989, 6 j.a. Umieszczony został tutaj informacje o strukturze organizacyjnej Urzędu Miasta i Gminy, statut urzędu oraz regulaminy wewnętrzne poszczególnych wydziałów. 12. Zarządzenia i decyzje Naczelnika Miasta i Gminy, 1973-1990, 32 j.a. W serii tej znajdują się Zarządzenia Naczelnika Miasta i Gminy dotyczące między innymi ustalenia statutu urzędu miasta i gminy, wyborów sołtysów i podsołtysów, opracowania planów społeczno-gospodarczego rozwoju, organizacjo spisów rolnych, otwarcia placówek handlowych i gastronomicznych. 13. Zarządzenia terenowych organów administracji państwowej wyższego stopnia, 1973, 1 j.a. Umieszczone zostały tu zarządzenia kierownika Wydziału Spraw Wewnętrznych Prezydium Powiatowej Rady Narodowej w Choszcznie. 14. Plany pracy i działalność Urzędu Miasta i Gminy, 1974-1990, 5 j.a. Znajdują się tu programy realizacyjne i plany pracy Urzędu Miasta i Gminy oraz informacje o jego działalności. 15. Skargi i wnioski, 1975-1997, 2 j.a. Znajdują się tu analizy i oceny skarg i wniosków skargi i wnioski składane przez obywateli w Urzędzie Miasta i Gminy. 16. Kroniki i monografie, 1976-1977, 1 j.a. Umieszczony został tutaj album pamiątkowy Ośrodka Sportu i Rekreacji zawierający między innymi wycinki prasowe i zdjęcia na temat działalności klubów i wydarzeń sportowych z terenu miasta i gminy. 17. Wycinki prasowe, 1975, 1 j.a. Umieszczono tu zeszyt z wycinkami prasowymi dotyczącymi miasta i gminy Choszczno. Wycinki dotyczą między innymi spaw rolnictwa, przemysłu, a także kultury, oświaty i sportu. 18. Kontakty zagraniczne, 1977-1990, 1 j.a. W serii tej umieszczona została teczka dotycząca nawiązania i realizacji współpracy Choszczna z miastem partnerskim Fürstenwalde. Znajduję się tu między innymi korespondencja między tymi miastami oraz programy współpracy z lat 1977-1990. 19. Biurowość i archiwa, 1967-1985, 4 j.a. Znajduje się tu spisy zdawczo-odbiorczy akt, ewidencja pieczęci i stempli urzędu oraz informacje na temat nadzoru archiwum zakładowego. 20. Nadzór i kontrola, 1974-1989, 8 j.a. W serii tej znajdują się protokoły z kontroli zewnętrznych Urzędu Miasta i Gminy, z kontroli kompleksowej urzędu, a także z rewizji gospodarczych. Znajdują się tu także zarządzenia pokontrolne. 21. Sprawy kadrowe, 1974-1990, 11 j.a. W serii tej umieszczono sprawozdania z zatrudnienia, rejestr zatrudnionych w Urzędzie Miasta i Gminy oraz plany szkoleń pracowników. 22. Budżet i finanse, 1973-1986, 64 j.a. Umieszczone tu budżety i plany funduszu miejsko-gminnego zawierają informacje o dochodach i wydatkach występujących w budżecie miasta i gminy, zestawienia zbiorcze przychodów i rozchodów zakładów budżetowych oraz środków specjalnych, plany przychodów i rozchodów funduszu miejsko-gminnego oraz szczegółowy podział dochodów i wydatków budżetowych. W serii tej znajdują się także sprawozdania finansowe oraz informacje o zobowiązaniach podatkowych.. 23. Plany rozwoju społeczno-gospodarczego, 1976-1990, 25 j.a. W serii tej znajdują się roczne i wieloletnie plany społeczno-gospodarczego rozwoju miasta i gminy oraz sprawozdania z wykonania tychże planów. Poszczególne plany opisują aktualną sytuację społeczno-gospodarczą miasta i gminy oraz inwestycje w zakresie przemysłu, usług, rolnictwa, handlu, drogownictwa, gospodarki komunalnej i mieszkaniowej, oświaty, ochrony zdrowia, sportu i turystyki oraz sfery socjalno-kulturalnej. 24. Czyny społeczne, 1976-1989, 7 j.a. Znajdują się tu sprawozdania z realizacji czynów społecznych oraz arkusze oceny miasta i gminy Choszczno - uczestnika konkursu "Mistrz Gospodarności" za poszczególne lata. 25. Oświata i wychowanie, 1967-1988, 7 j.a. W serii tej umieszczone zostały materiały na temat organizacji szkół i przedszkoli na terenie miasta i gminy, szkolnictwa dla pracujących, stanu i rozwoju oświaty oraz protokoły z wizytacji szkół. 26. Stowarzyszenia, 1955-1988, 5 j.a. W serii tej umieszczone zostały materiały z nadzoru nad poszczególnymi stowarzyszeniami działającymi na terenie miasta i gminy, między innymi: Towarzystwa Miłośników Ziemi Choszczeńskiej, Ludowego Klubu Sportowego „Sokół” czy Polskiego Związku Hodowli Gołębi Pocztowych. 27. Sprawy społeczno-administracyjne, 1975-1989, 2 j.a. Seria ta zawiera zezwolenia na organizację zgromadzeń, zbiórek i zabaw publicznych. 28. Kolegium do spraw Wykroczeń, 1976-1982, 2 j.a. Umieszczono sprawozdania z orzecznictwa w sprawach o wykroczenia Kolegium do Spraw Wykroczeń za poszczególne lata. 29. Urząd Stanu Cywilnego, 1974-1992, 2 j.a. Znajdują się tutaj informacje i sprawozdania z działalności Urzędu Stanu Cywilnego. 30. Bezpieczeństwo, porządek publiczny i obrona cywilna, 1975-1991, 3 j.a. Umieszczone zostały tu plany obrony cywilnej oraz ocena stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego za lata 1975-1982. 31. Komunikacja i transport, 1975-1977, 3 j.a. Umieszczone tu zostały sprawozdania o pojazdach za poszczególne lata. 32. Sprawy wyznaniowe, 1981-1988, 1 j.a. Jedna jednostka zwiera między innymi decyzje dotyczące utworzenia nowych parafii i obsadzania stanowisk kościelnych, wykazy osób duchownych zamieszkałych na terenie miasta i gminy Choszczno. 33. Gospodarka rolna, 1978-1986, 5 j.a. Znajdują się tu informacje na temat struktury zasiewów oraz informacje z wykonania zadań w rolnictwie. 34. Gospodarka leśna, 1972-1985, 15 j.a. Znajdują się tu inwentaryzacje lasów, programy zagospodarowania lasów i projekty lokalizacji zadrzewień. 35. Gospodarka wodna, 1971-1979, 44 j.a. Seria ta zawiera obszerną ewidencje urządzeń wodno-melioracyjnych dla poszczególnych miejscowości z terenu gminy Choszczno. 36. Geodezja rolna, 1968-1978, 9 j.a. Umieszczone są tu mapy glebowo-rolnicze poszczególnych wsi oraz mapy i zestawienia zbiorcze gruntów. 37. Usługi, 1982, 1 j.a. Znajdują się tu sprawozdania z działalności usługowej na terenie miasta i gminy za rok 1982. 38. Budownictwo, 1971-1984, 7 j.a. W serii tej umieszczone zostały sprawozdania i ewidencja ruchu budowlanego w gospodarce nieuspołecznionej. 39. Zatrudnienie i sprawy socjalne, 1974-1987, 6 j.a. Jedna jednostka zawiera sprawozdania statystyczne dotyczące zatrudnienia i spraw socjalnych za lata 1987-1989. Количество единиц378
66/633/0 Urząd Miasta i Gminy w Dębnie [1967] 1973-1990 332 0 Разверните
I. RADA NARODOWA MIASTA I GMINY 1. Organizacja Rady Narodowej Miasta i Gminy, 1984-1989, 3 j.a Znajdują się tu regulaminy Rady Narodowej Miasta i Gminy z lat 1984 i 1989. 2. Sesje Rady Narodowej Miasta i Gminy, 1973-1990, 41 j.a. W serii tej znajdują się protokoły z sesji i uchwały Rady Narodowej Miasta i Gminy. Zawierają one się informacje dotyczące wyboru przewodniczącego Rady Narodowej Miasta i Gminy, wyboru Prezydium, powołania członków Komisji stałych, zatwierdzania planów pracy Rady i Komisji, powołania Kolegium ds. Wykroczeń, uchwalania budżetu i funduszu miejsko-gminnego oraz planów rozwoju społeczno-gospodarczego i miejsko-gminnych planów rocznych, rozwoju rolnictwa, realizacji inwestycji, budownictwa mieszkaniowego oceny funkcjonowania opieki społecznej i działalności kulturalnej na terenie miasta i gminy. 3. Ewidencja radnych, 1973-1990, 3 j.a. Znajdują się tu informacje o składach Rady Narodowej Miasta i Gminy, kwestionariusze osobowe radnych, zestawienia zbiorcze składów osobowych rady, analizy uczestnictwa radnych w pracach rady i jej organach, usprawiedliwienia nieobecności i informacje dotyczące ochrony prawnej radnych. 4. Spotkania posłów z wyborcami, 1977-1986, 1 j.a. Umieszczony został tu rejestr zgłoszonych wniosków i postulatów ze spotkań z posłami na Sejm. 5. Wnioski i postulaty radnych, 1978-1990, 6 j.a. Znajdują się tu wnioski i interpelacje radnych dotyczące między innymi komunikacji i drogownictwa, ochrony środowiska i gospodarki wodnej. Umieszczono tu także rejestry i ewidencje wniosków. 6. Plany pracy i sprawozdania z działalności Rady Narodowej Miasta i Gminy, 1974-1990, 5 j.a. Znajdują się tu sprawozdania z działalności Rady Narodowej Miasta i Gminy za lata 1974-1977. 7. Komisje Rady Narodowe Miasta i Gminy, 1974-1990, 31 j.a. W protokołach z posiedzeń Protokoły z posiedzeń Komisji Rozwoju Społeczno-Gospodarczego, Przestrzennego i Gospodarki Finansowej znajdują się informacje na temat wykonania planów rozwoju społeczno-gospodarczych i budżetów, działalności przedsiębiorstw i instytucji na rzecz miasta i gminy, bilanse dochodów i wydatków pieniężnych ludności, informacje dotyczące remontów i zaopatrzenia miasta w wodę. W protokołach z posiedzeń Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Gospodarki Żywnościowej znajdują się między innymi informacje na temat przebiegu kampanii skupu, przygotowań do prac polowych, kontroli Kółek Rolniczych, przejmowania gospodarstw na rzecz Skarbu Państwa i zagospodarowania gruntów Państwowego Funduszu Ziemi. Protokoły z posiedzeń Komisji Handlu, Drobnej Wytwórczości, Usług, Rzemiosła, Zaopatrzenia Ludności i Ochrony Konsumenta Protokoły z posiedzeń Komisji Budownictwa, Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodą Protokoły z posiedzeń Komisji Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego zawierają dane na temat oceny stanu porządku i bezpieczeństwa publicznego, zabezpieczenia mienia społecznego w jednostkach handlowych i zakładach pracy, zabezpieczenia przeciwpożarowego, oznakowania dróg i ulic, informacje dotyczące działalności WOPR, przygotowania kąpielisk i wód do sezonu letniego, kontroli załatwiania skarg i wniosków. Protokoły z posiedzeń Komisji Zdrowia, Spraw Socjalnych i Ochrony Środowiska znajdują się dane dotyczące kontroli placówek służby zdrowia, kolonii letnich, kąpielisk, wysypisk śmieci na terenie miasta i gminy. Znajdują się tu także materiały dotyczące działalności Domu Pomocy Społecznej w Dębnie. Protokoły z posiedzeń Komisji do spraw Samorządu zawierają materiały na temat realizacji wniosków zgłoszonych w czasie kampanii do rad narodowych oraz w czasie wyborów do organów samorządu mieszkańców, informacje o przebiegu wyborów do samorządu mieszkańców i działalności komitetów osiedlowych. 8. Prezydium Rady Narodowej Miasta i Gminy, 1974-1990, 20 j.a. Protokoły z posiedzeń Prezydium Rady Narodowej Miasta i Gminy zawierają informacje na temat ustalania terminów i porządków obrad sesji Rady Narodowej Miasta i Gminy oraz analizy i opinie materiałów przygotowanych na sesje. Znaleźć tu można także wiadomości na temat realizacji uchwał, analizy projektów planów rocznych i oceny wykonania planów społeczno-gospodarczych i budżetu. W serii tej znajdują się również postanowienia Prezydium Rady Narodowej Miasta i Gminy zwierające między innymi informacje o terminie i porządku obrad sesji Rady Narodowej Miasta i Gminy. 9. Samorząd mieszkańców miasta, 1974-1989, 4 j.a. Znajdują się tu materiały dotyczące między innymi wyboru samorządu mieszkańców miasta i sprawozdania z działalności samorządu mieszkańców. 10. Samorząd wiejski, 1977-1988, 11 j.a. W serii tej znajdują się protokoły z wyborów do organów samorządu wiejskiego oraz z zebrań wiejskich, podczas których poruszano miedzy innymi sprawy wyników gospodarczych poszczególnych wsi, czynów społecznych, gospodarki ziemią, melioracji oraz innych spraw rolnych. 11. Kolegia, komisje, zespoły, 1978-1983, 1 j.a. Znajduje się tu jedna jednostka zawierająca protokoły z posiedzeń i postanowienia Komitetu Kontroli Społecznej, sprawozdania z działalności Zespołu Związkowej Kontroli Społecznej w Dębnie. II. URZĄD MIASTA I GMINY 12. Organizacja Urzędu Miasta i Gminy, 1979-1985, 1 j.a. Umieszczony został tutaj informacje o strukturze organizacyjnej Urzędu Miasta i Gminy z lat 1979-1985. 13. Zarządzenia i decyzje Naczelnika Miasta i Gminy, 1967-1989, 5 j.a. W serii tej znajdują się Zarządzenia Naczelnika Miasta i Gminy dotyczące między innymi ustalenia statutu urzędu miasta i gminy, wyborów sołtysów i podsołtysów, opracowania planów społeczno-gospodarczego rozwoju, organizacjo spisów rolnych, otwarcia placówek handlowych i gastronomicznych. 14. Plany pracy i ich realizacja, 1977-1989, 8 j.a. Znajdują się tu programy realizacyjne i plany pracy Urzędu Miasta i Gminy oraz informacje o jego działalności. 15. Statystyka, 1973-1980, 2 j.a. Umieszczone zostały tu sprawozdania statystyczne dotyczące inwestycji oraz karty statystyczne dla miasta i gminy. 16. Skargi i wnioski, 1976-1986, 3 j.a. Znajdują się tu analizy i oceny skarg i wniosków skargi i wnioski składane przez obywateli w Urzędzie Miasta i Gminy. 17. Biurowość i archiwa, 1972-1974, 1 j.a. Znajdują się tu protokoły zdawczo-odbiorcze z przekazania akt po byłych prezydiach gromadzkich rad narodowych i Prezydium Miejskiej Rady Narodowej w Dębnie. 18. Nadzór i kontrola, 1970-1989, 14 j.a. W serii tej znajdują się protokoły z kontroli zewnętrznych Urzędu Miasta i Gminy, w tym z kontroli Najwyższej Izby Kontroli. Znajdują się tu także materiały z powszechnych przeglądów miasta i gminy. 19. Sprawy kadrowe, 1969-1993, 20 j.a. W serii tej umieszczono między innymi sprawozdania z zatrudnienia i funduszu płac w Urzędzie Miasta i Gminy, wykazy stanowisk i wynagrodzeń pracowników, sprawozdania o czasie nieprzepracowanym oraz plany szkoleń pracowników i spisy kadrowe. 20. Odznaczenia, 1977-1990, 3 j.a. Znajdują się wnioski o nadanie odznaczeń państwowych i odznak, uzasadnienia wniosków, wykazy osób odznaczonych. 21. Środki rzeczowe i administracja nieruchomości, 1975-1985, 4 j.a. W serii tej znajdują się informacje na temat oszczędności paliw stałych i energii elektrycznej w Urzędzie Miasta i Gminy, aktywizacji zbiórki, skupu i przetwórstwa surowców wtórnych oraz działań w zakresie mienia społecznego. 22. Budżet i finanse, 1972-1990, 39 j.a. Umieszczone tu budżety i plany funduszu miejsko-gminnego zawierają informacje o dochodach i wydatkach występujących w budżecie miasta i gminy, zestawienia zbiorcze przychodów i rozchodów zakładów budżetowych oraz środków specjalnych, plany przychodów i rozchodów funduszu miejsko-gminnego oraz szczegółowy podział dochodów i wydatków budżetowych. W serii tej znajdują się także bilanse z załącznikami za poszczególne lata. 23. Plany rozwoju społeczno-gospodarczego, 1975-1989, 30 j.a. W serii tej znajdują się roczne i wieloletnie plany społeczno-gospodarczego rozwoju miasta i gminy oraz sprawozdania z wykonania tychże planów. Poszczególne plany opisują aktualną sytuację społeczno-gospodarczą miasta i gminy oraz inwestycje w zakresie przemysłu, usług, rolnictwa, handlu, drogownictwa, gospodarki komunalnej i mieszkaniowej, oświaty, ochrony zdrowia, sportu i turystyki oraz sfery socjalno-kulturalnej. 24. Czyny społeczne, 1974-1990, 27 j.a. Znajdują się tu sprawozdania z realizacji czynów społecznych oraz arkusze oceny miasta i gminy Choszczno - uczestnika konkursu "Mistrz Gospodarności" za poszczególne lata oraz innych konkursów. 25. Oświata i wychowanie, 1978-1978, 1 j.a. W serii tej umieszczone zostały informacje o stanie oświaty w mieście i gminie. 26. Kolegium do spraw Wykroczeń, 1975-1981, 1 j.a. Umieszczono tu sprawozdania z orzecznictwa w sprawach o wykroczenia oraz informacje o działalności Kolegium do Spraw Wykroczeń za poszczególne lata. 27. Gospodarka rolna, 1974-1988, 15 j.a. Znajdują się tu między innymi informacje na temat rozwoju produkcji rolnej na terenie gminy, sprawozdania z wykonania zadań w rolnictwie, charakterystyka rolnicza gminy, sprawozdania ze skupu produktów rolnych i produkcji zwierzęcej. 28. Geodezja rolna, 1973-1981, 4 j.a. Umieszczone są tu mapy poszczególnych wsi z zaznaczeniem ich granic, sprawozdania dotyczące zagospodarowania i obrotu gruntami i kontroli ich rolniczego użytkowania. 29. Budownictwo, urbanistyka, architektura, 1972-1986, 4 j.a. W serii tej umieszczono uproszczony plan zagospodarowania przestrzennego gminy Dębno, informacje o numeracji domów i nieruchomości, ewidencja, analiza i ocena ruchu budowlanego. 30. Zatrudnienie i sprawy socjalne, 1974-1984, 24 j.a. Znajdują się tu sprawozdania o stanie i ruchu zatrudnionych za poszczególne lata, sprawozdania z pośrednictwa pracy oraz materiały dotyczące potrzeb pomocy społecznej. Количество единиц332
66/634/0 Urząd Gminy w Deszcznie [1970] 1973-1990 458 0 Разверните
GMINNA RADA NARODOWA 1. Organizacja i funkcjonowanie Gminnej Rady Narodowej, 1983-1988 – 3 j.a.; 2. Sesje Gminnej Rady Narodowej, 1973-1990 – 37 j.a.; 3. Sprawy osobowe radnych, ewidencja, 1973, 1977-1988 – 9 j.a.; 4. Spotkania radnych i posłów z wyborcami, 1973-1990 – 10 j.a.; 5. Wnioski i postulaty radnych, 1973-1990 – 5 j.a.; 6. Komisje Gminnej Rady Narodowej, 1973-1990 – 32 j.a.; 7. Prezydium Gminnej Rady Narodowej, 1973-1990 – 29 j.a.; 8. Samorząd wiejski, 1973-1990 – 25 j.a.; 9. Kolegia, komisje, zespoły, 1978-1985, 1988, 1990 – 11 j.a.; 10. Plany pracy i ich realizacja, 1988-1990 – 3 j.a. URZĄD GMINY 11. Regulaminy Urzędu Gminy, 1988 – 2 j.a.; 12. Plany pracy i ich realizacja, 1985-1989 – 4 j.a.; 13. Zarządzenia i decyzje Naczelnika Gminy, 1973-1990 – 26 j.a.; 14. Akty prawne – publikacja, interpretacja, 1978-1981, 1988-1989 – 3 j.a.; 15. Narady pracowników i narady koordynacyjne, 1973-1976, 1980, 1982-1985 – 4 j.a.; 16. Sprawy osobowe pracowników, 1973-1974, 1976-1978, 1980-1989 – 14 j.a.; 17. Skargi i wnioski, 1976-1990 – 5 j.a.; 18. Notatki prasowe, 1988 – 1 j.a.; 19. Archiwum zakładowe, [1971] 1983, 1985-1988, 1990 – 11 j.a.; 20. Ewidencja pieczęci, 1975 – 1 j.a.; 21. Sprawozdania statystyczne, 1973-1990 – 27 j.a.; 22. Kontrole wewnętrzne, 1974, 1976 – 1 j.a.; 23. Kontrole zewnętrzne, 1973-1986, 1988-1989 – 23 j.a.; 24. Budżety, ich zmiana i realizacja, 1973-1974, 1976-1985, 1989-1990 – 43 j.a.; 25. Plany finansowe jednostek podległych, 1989-1990 – 2 j.a.; 26. Plany rozwoju społeczno-gospodarczego, 1973-1974, 1976-1989 – 27 j.a.; 27. Czyny społeczne, 1974-1989 – 10 j.a.; 28. Kultura i oświata, 1977, 1981, 1985 – 4 j.a.; 29. Miejsca pamięci narodowej i obiekty zabytkowe, 1977-1979, 1981, 1984 – 3 j.a.; 30. Kultura fizyczna i turystyka, 1976-1978 – 1 j.a.; 31. Sprawy wewnętrzne, 1973-1986 – 22 j.a.; 32. Gospodarka rolna, 1973-1981, 1988-1989 – 32 j.a.; 33. Gospodarka leśna, 1977 – 1 j.a.; 34. Przemysł i rzemiosło, 1973-1988 – 1 j.a.; 35. Gospodarka komunalna, 1981-1985 – 2 j.a.; 36. Geodezja, 1975-1980 – 1 j.a.; 37. Gospodarka mieszkaniowa [1970] 1973, 1987-1990 – 3 j.a.; 38. Gospodarka terenami i nieruchomościami, 1977-1982 – 1 j.a.; 39. Budownictwo. Lokalizacja inwestycji, 1973-1974, 1976-1989 – 18 j.a.; 40. Opieka społeczna, 1990 – 1 j.a. Количество единиц458
66/635/0 Urząd Miasta i Gminy w Drawnie 1973-1990 161 0 Разверните
I. RADA NARODOWA MIASTA I GMINY 1. Wybory do Sejmu PRL, 1985, 1 j.a. Jedna jednostka zawiera między innymi postanowienia Prezydium Rady Narodowej dotyczące ustalenia numerów i granic obwodów głosowania oraz siedzib obwodowych komisji wyborczych dla przeprowadzenia głosowania w wyborach do Sejmu PRL oraz powołania Miejsko-Gminnego Zespołu Koordynacyjnego do spraw wyborów. 2. Organizacja Rady Narodowej Miasta i Gminy, 1984-1988, 2 j.a. Umieszczone zostały tu regulaminy organizacyjne Rady Narodowej Miasta i Gminy z roku 1984 i 1988. 3. Sesje Rady Narodowej Miasta i Gminy, 1973-1990, 28 j.a. W serii tej znajdują się protokoły z sesji i uchwały Rady Narodowej Miasta i Gminy. Zawierają one informacje dotyczące wyboru przewodniczącego Rady Narodowej Miasta i Gminy, wyboru Prezydium, powołania członków Komisji stałych, zatwierdzania planów pracy Rady i Komisji, powołania Kolegium ds. Wykroczeń, uchwalania budżetu i funduszu miejsko-gminnego oraz planów rozwoju społeczno-gospodarczego i miejsko-gminnych planów rocznych, rozwoju rolnictwa, realizacji inwestycji, budownictwa mieszkaniowego oceny funkcjonowania opieki społecznej i działalności kulturalnej na terenie miasta i gminy. 4. Ewidencja radnych, 1988, 1 j.a. Znajdują się tu kwestionariusze poszczególnych radych, zawierające między innymi informacje o miejscu pracy radnego, jego wykształceniu i aktywności społeczno-politycznej. 5. Spotkania radnych z wyborcami, 1977-1988, 1 j.a. Umieszczone zostały tu protokoły ze spotkań radnych Wojewódzkiej Rady Narodowej z wyborcami, a także informacje dotyczące organizacji tych spotkań i wykazy radnych WRN z poszczególnych okręgów wyborczych. 6. Komisje Rady Narodowe Miasta i Gminy, 1973-1990, 26 j.a. Protokoły z posiedzeń Komisji Rozwoju Społeczno-Gospodarczego, Przestrzennego i Gospodarki Finansowej, Komisji Rozwoju Społeczno-Gospodarczego i Zaopatrzenia oraz Komisji Planu, Budżetu i Finansów zawierają między innymi informacje na temat realizacji budownictwa mieszkaniowego, stopnia zaawansowania prac związanych z rozbudową Przychodni Rejonowej w Drawnie, budowy oczyszczalni ścieków i kanalizacji, zadań inwestycyjnych w handlu oraz kontroli gospodarowania pod względem rzeczowym i finansowym przez Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury i Ośrodek Sportu i Rekreacji w Drawnie. W protokołach z posiedzeń Komisji Gospodarki Wodnej, Ochrony Środowiska, Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej i Prawa i Porządku Publicznego oraz Komisji Gospodarki Terenowej i Ochrony Środowiska znajdują się między innymi informacje na temat kontroli ochrony przeciwpożarowej w zakładach pracy, oceny przebiegu budownictwa mieszkaniowego i innych zadań inwestycyjnych na terenie miasta i gminy, oceny przygotowań do sezonu turystycznego, realizacji zadań w zakresie ochrony środowiska, kontroli obiektów komunalnych, w tym budowy oczyszczalni ścieków i kanalizacji. W protokołach z posiedzeń Komisji Rolnictwa, Gospodarki Żywnościowej i Gospodarki Wodnej znajdują się informacje o wynikach produkcyjnych w rolnictwie, przebiegu żniw, przeglądach pól pod względem zagospodarowania Państwowego Funduszu Ziemi, kontroli zabezpieczenia sprzętu rolniczego przed zimą oraz opinie dotyczące planów społeczno-gospodarczych i budżetów. Protokoły z posiedzeń Komisji Drobnej Wytwórczości, Usług i Rzemiosła, Zaopatrzenia Ludności i Ochrony Konsumenta zawierają informacje na temat kontroli zakładów rzemieślniczych i placówek handlowych pod względem estetyki, oceny funkcjonowania rzemiosła i usług na rzecz ludności, kontroli przygotowania i zaopatrzenia placówek handlowych i gastronomicznych. Protokoły z posiedzeń Komisji do spraw Samorządu dotyczyły głównie zaopiniowania miejsko-gminnych planów rocznych i budżetów miasta i gminy oraz spraw związanych z wyborami samorządu mieszkańców. Protokoły z posiedzeń Komisji Oświaty, Zdrowia, Spraw Socjalnych i Kultury zawierają dane z kontroli warunków socjalno-bytowych w rodzinach wielodzietnych, o działalności biblioteki i czytelni w Drawnie, działalności Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury w Drawnie, przygotowania obiektów, urządzeń sportowych i rekreacyjnych oraz stanicy wodnej PTTK do sezonu turystycznego. 7. Prezydium Rady Narodowej Miasta i Gminy, 1973-1990, 10 j.a. Protokoły z posiedzeń Prezydium Rady Narodowej Miasta i Gminy zawierają informacje na temat ustalania terminów i porządków obrad sesji Rady Narodowej Miasta i Gminy oraz analizy i opinie materiałów przygotowanych na sesje. Znaleźć tu można także wiadomości na temat realizacji uchwał, analizy projektów planów rocznych i oceny wykonania planów społeczno-gospodarczych i budżetu. 8. Samorząd wiejski, 1973-1990, 2 j.a. W serii tej znajdują się protokoły z zebrań wiejskich. Zawierają one między innymi informacje o członkach rady sołeckiej, plany pracy rady sołeckiej, informacje dotyczące organizacji żniw, dożynek, poprawy estetyki wsi, czynów społecznych, organizacji i wykorzystania obiektów życia kulturalnego, wykonania na terenie sołectwa zadań wynikających z planu społeczno-gospodarczego. 9. Kolegia, komisje, zespoły, 1978-1983, 1 j.a. Znajduje się tu jedna jednostka zawierająca informacje o działalności Komitetu Kontroli Społecznej, dotyczące jego powołania i składu osobowego. Znajdują się tu również oraz protokoły z posiedzeń Komitetu Kontroli Społecznej. II. URZĄD MIASTA I GMINY 10. Zarządzenia i decyzje Naczelnika Miasta i Gminy, 1974-1990, 10 j.a. W serii tej znajdują się Zarządzenia Naczelnika Miasta i Gminy dotyczące między innymi ustalenia statutu urzędu miasta i gminy, wyborów sołtysów i podsołtysów, opracowania planów społeczno-gospodarczego rozwoju, organizacji spisów rolnych, czasu pracy zakładów rzemieślniczych, placówek handlowych i gastronomicznych, przystąpienia miasta i gminy Drawno do konkursu „Mistrz Gospodarności”, poprawy stanu sanitarno-porządkowego, przeciwpożarowego i ochrony środowiska. 11. Zebrania i narady pracownicze, 1974-1984, 3 j.a. Znajdują się tutaj protokoły z narad i zebrań pracowników Urzędu Miasta i Gminy oraz z narad i zebrań kierowników zakładów pracy z terenu miasta i gminy. Tematem narad były między innymi: ocena pracy urzędu, w tym załatwiania indywidualnych spraw obywateli, wnioski i postulaty załóg pracowniczych, posumowanie wyników lustracji miasta i gminy. 12. Statystyka, 1984-1989, 1 j.a. Umieszczone zostały tu sprawozdania statystyczne z remontów i modernizacji budynków, o ubytkach zasobów mieszkaniowych, z eksploatacji wodociągów, remontów urządzeń komunalnych oraz z postępowania mandatowego z ochrony środowiska. 13. Skargi i wnioski, 1981-1990, 1 j.a. Znajdują się tu analizy przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków składanych przez obywateli w Urzędzie Miasta i Gminy. 14. Nadzór i kontrola, 1973-1983, 6 j.a. W serii tej znajdują się protokoły z kontroli zewnętrznych Urzędu Miasta i Gminy, z kontroli kompleksowej urzędu, a także z rewizji gospodarczych. Znajdują się tu także zarządzenia pokontrolne. 15. Budżet, finanse i podatki, 1973-1989, 48 j.a. Umieszczone tu budżety i plany funduszu miejsko-gminnego zawierają informacje o dochodach i wydatkach występujących w budżecie miasta i gminy, zestawienia zbiorcze przychodów i rozchodów zakładów budżetowych oraz środków specjalnych, plany przychodów i rozchodów funduszu miejsko-gminnego oraz szczegółowy podział dochodów i wydatków budżetowych. W serii tej znajdują się także sprawozdania finansowe oraz informacje o zobowiązaniach podatkowych.. 16. Plany rozwoju społeczno-gospodarczego, 1973-1980, 4 j.a. W serii tej znajdują się programy rozwoju społeczno-gospodarczego rozwoju miasta i gminy Drawno oraz sprawozdania z ich realizacji. Poszczególne plany opisują aktualną sytuację społeczno-gospodarczą miasta i gminy oraz inwestycje w zakresie przemysłu, usług, rolnictwa, handlu, drogownictwa, gospodarki komunalnej i mieszkaniowej, oświaty, ochrony zdrowia, sportu i turystyki oraz sfery socjalno-kulturalnej. 17. Czyny społeczne, 1977-1989, 2 j.a. Znajdują się tu projekty i zakresy rzeczowe i finansowe planów czynów społecznych oraz protokoły odbioru robót wykonanych w czynie społecznym. 18. Kolegium do spraw Wykroczeń, 1976-1980, 1 j.a. Umieszczono sprawozdania z orzecznictwa w sprawach o wykroczenia Kolegium do Spraw Wykroczeń za poszczególne lata. 19. Handel, 1985-1989, 2 j.a. W serii tej znajdują się dwie jednostki dotyczące ogólnych zasad zaopatrzenia rynku, w tym informacje o zasadach sprzedaży reglamentowanej, zaopatrzenia sklepów w poszczególne towary, przygotowaniach handlu do sezonu szkolnego czy świątecznego. 20. Drogi publiczne, 1988-1989, 1 j.a. W serii tej umieszczona została korespondencja dotycząca dróg i mostów na terenie miasta i gminy Drawno dotycząca między innymi ustalenia numeracji dróg gminnych i planu remontów dróg miejskich. Znajdują się tu także sprawozdania o stanie dróg gminnych i zakładowych, 21. Budownictwo, urbanistyka, architektura, 1982-1989, 2 j.a. Znajdują się tu materiały dotyczące opracowania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Drawno oraz analizy i oceny ruchu budowlanego. 22. Geologia, 1985-1988, 1 j.a. Jedna jednostka zawiera bilanse zasobów złóż kopalin, w tym zezwolenia na prowadzenie badań sejsmicznych na terenie danej nieruchomości. 23. Ochrona środowiska, 1984-1989, 3 j.a. Znajduje się tu ewidencja źródeł szkodliwych zanieczyszczeń, w tym decyzje dotyczące ustalenia dopuszczalnej emisji zanieczyszczeń do powietrza atmosferycznego, wykazy czynnych kotłowni w obiektach na terenie miasta i gminy, wyniki kontroli gospodarki wodno-ściekowej w poszczególnych zakładach pracy i obiektach turystyczno-wypoczynkowych. 24. Opieka społeczna, 1987-1989, 3 j.a. Umieszczone tu trzy jednostki dotyczą analizy potrzeb i efektów pomocy społecznej, oceny tej działalności oraz informacje o przekazanych środkach finansowych na cele opieki społecznej. 25. Zatrudnienie i sprawy socjalne, 1973-1978, 1 j.a. Jedna jednostka zawiera sprawozdania o stanie i ruchu zatrudnionych za lata 1972-1977. Количество единиц161
66/636/0 Urząd Gminy w Lubiszynie 1973-1990 170 0 Разверните
GMINNA RADA NARODOWA 1. Sesje Gminnej Rady Narodowej, 1973, 1975-1982, 1984-1990 – 9 j.a. 2. Sprawy osobowe radnych, 1978, 1984, 1986, 1988-1989 – 3 j.a. 3. Spotkania radnych z wyborcami, 1977-1990 – 1 j.a. 4. Komisje Gminnej Rady Narodowej, 1973-1990 – 14 j.a. 5. Prezydium Gminnej Rady Narodowej, 1974-1984, 1988-1990 – 3 j.a. 6. Samorząd wiejski, 1973-1976, 1978, 1981-1989 – 8 j.a. 7. Kolegia, komisje, zespoły działające przy urzędzie gminy, 1976-1978, 1984-1987 – 3 j.a. 8. Plany pracy i ich realizacja, 1977-1985 – 2 j.a. URZĄD GMINY 9. Plany pracy i ich realizacja, 1981-1988 – 1 j.a. 10. Zarządzenia i decyzje Naczelnika Gminy, 1982-1990 – 2 j.a. 11. Sprawy osobowe pracowników, 1985-1990 – 2 j.a. 12. Skargi i wnioski, 1985-1990 – 1 j.a. 13. Sprawozdania statystyczne, 1973-1978, 1983-1990 – 17 j.a. 14. Współdziałanie, 1976-1981 – 1 j.a. 15. Kontrole wewnętrzne, 1984 – 1 j.a. 16. Kontrole zewnętrzne, 1975-1990 – 10 j.a. 17. Budżety, ich zmiana i realizacja, 1976-1986, 1988-1990 – 32 j.a. 18. Plany rozwoju społeczno-gospodarczego, 1974-1990 – 36 j.a. 19. Czyny społeczne, 1976-1989 – 3 j.a. 20. Kultura fizyczna i sport, 1978-1979, 1982-1988 – 2 j.a. 21. Obrót nieruchomościami rolnymi, 1973, 1976-1984 – 13 j.a. 22. Rejestry pomiarowo-klasyfikacyjne, 1978-1982 – 3 j.a. 23. Plan zagospodarowania przestrzennego, 1974 – 2 j.a. 24. Budownictwo, 1980-1984 – 1 j.a Количество единиц170
66/637/0 Urząd Gminy w Krzeszycach [1965] 1973-1990 601 0 Разверните
GMINNA RADA NARODOWA 1. Organizacja Gminnej Rady Narodowej, 1974 – 1 j.a.; 2. Sesje Gminnej Rady Narodowej, 1973-1990 – 42 j.a.; 3. Sprawy osobowe radnych, ewidencja, 1975-1990 – 5 j.a.; 4. Spotkania radnych i posłów z wyborcami, 1973-1989 – 11 j.a.; 5. Wnioski i postulaty radnych, 1975-1990 – 1 j.a.; 6. Komisje Gminnej Rady Narodowej, 1973-1990 – 35 j.a.; 7. Prezydium Gminnej Rady Narodowej, [1969]-1990 – 24 j.a.; 8. Samorząd wiejski, 1973-1990 – 18 j.a.; 9. Kolegia, komisje, zespoły, 1976-1990 – 13 j.a.; 10. Plany pracy i ich realizacja, 1973-1990 – 15 j.a. URZĄD GMINY 11. Organizacja Urzędu Gminy, 1973-1990 – 16 j.a.; 12. Plany pracy i ich realizacja, 1974-1983 – 6 j.a.; 13. Zarządzenia i decyzje Naczelnika Gminy, 1973-1990 – 40 j.a.; 14. Sprawozdania statystyczne, [1968]- 1990 – 44 j.a.; 15. Skargi i wnioski, 1974-1988 – 7 j.a.; 16. Biurowość, archiwa, składnice akt, 1973-1990 – 7 j.a.; 17. Nadzór i kontrola, 1973-1989 – 31 j.a.; 18. Sprawy osobowe pracowników, 1973-1980 – 5 j.a.; 19. Szkolenie pracowników, 1973-1980 – 8 j.a.; 20. Narady pracowników i narady koordynacyjne, 1973-1988 – 3 j.a.; 21. Planowanie i wykonanie budżetów, [1972]-1990 – 98 j.a.; 22. Plany społeczno-gospodarczego rozwoju i sprawozdawczość z ich realizacji, 1973-1990 – 94 j.a.; 23. Czyny społeczne, [1971]-1990 – 13 j.a.; 24. Oświata, kultura, ochrona zabytków, 1978-1979 – 1 j.a.; 25. Sprawy społeczno-administracyjne, [1965]-1988 – 2 j.a.; 26. Kolegium do spraw Wykroczeń, 1986 – 1 j.a.; 27. Komunikacja, drogownictwo, transport, 1976-1979 – 1 j.a.; 28. Gospodarka rolna, [1972]-1988 – 20 j.a.; 29. Gospodarka leśna i wodna, 1976-1988 – 3 j.a.; 30. Geodezja rolna, 1974-1977 – 10 j.a.; 31. Handel wewnętrzny i gastronomia, 1976-1979 – 1 j.a.; 32. Przemysł i usługi, 1975-1979 – 5 j.a.; 33. Gospodarka komunalna, 1975-1982 – 2 j.a.; 34. Gospodarka mieszkaniowa, budownictwo, urbanistyka, 1974-1983 – 10 j.a.; 35. Geodezja gminna i kartografia, 1975-1982 – 3 j.a.; 36. Geologia, 1976 – 1 j.a. 37. Opieka społeczna, 1977-1989 – 3 j.a. Количество единиц640
66/638/0 Urząd Gminy w Krzęcinie [1958] 1973-1990 252 0 Разверните
01. Organizacja Gminnej Rady Narodowej, 1973, 1 j.a. 02. Sesje Gminnej Rady Narodowej, 1973-1990, 26 j.a. 03. Kluby radnych, 1973-1975, 1 j.a. 04. Spotkania radnych i posłów z wyborcami, 1986-1987, 1 j.a. 05. Wnioski i postulaty radnych, 1982-1987, 2 j.a. 06. Komisje Gminnej Rady Narodowej, 1974-1990, 22 j.a. 07. Prezydium Gminnej Rady Narodowej, 1974-1990, 13 j.a. 08. Samorząd wiejski, 1973-1988, 6 j.a. 09. Kolegia, komisje, zespoły, 1983-1989, 4 j.a. 10. Organizacja Urzędu Gminy, 1974-1988, 5 j.a. 11. Plany pracy i ich realizacja, 1973-1975, 2 j.a. 12. Zarządzenia Naczelnika Gminy, 1973-1990, 6 j.a. 13. Sprawozdania statystyczne, 1973-1989, 20 j.a. 14. Skargi i wnioski, 1977-1978, 1 j.a. 15. Wydawnictwa i publikacje, 1986-1990, 2 j.a. 16. Archiwum zakładowe, 1975, 1 j.a. 17. Ewidencja pieczęci, 1987-1990, 1 j.a. 18. Nadzór i kontrola, 1973-1989, 7 j.a. 19. Narady pracowników i narady koordynacyjne, 1982-1988, 1 j.a. 20. Planowanie i wykonanie budżetów, 1974-1990, 40 j.a. 21. Plany społeczno-gospodarczego rozwoju i sprawozdawczość z ich realizacji, 1973-1989, 52 j.a. 22. Czyny społeczne, 1974-1989, 6 j.a. 23. Kultura fizyczna i turystyka, 1977-1985, 2 j.a. 24. Obrona cywilna, 1974, 1 j.a. 25. Gospodarka rolna, 1976-1989, 5 j.a. 26. Gospodarka mieszkaniowa, 1986-1990, 2 j.a. 27. Gospodarka terenami, 1987-1989, 3 j.a. 28. Geodezja gminna i kartografia, [1958] 1973-1974, 18 j.a. 29. Ochrona środowiska, 1987-1988, 1 j.a. Количество единиц252
66/639/0 Urząd Gminy i Gminna Rada Narodowa w Miedzichowie 1973-1990 243 0 Разверните
1973-1990, sygn. 1-243: Urząd: zarządzenia naczelnika (1973-79, 1982, 1985-87, 1988-90), podział gmin na sołectwa (1978, 1988), wybory sołtysów (1978, 1984, 1988), sprawozdania z działalności samorządu (1989), plany pracy (1984-89), protokoły z kontroli Urzędu (1982-83, 1985), protokoły z zebrań wiejskich (1982-83, 1985-88), analiza skarg i wniosków (1977-78, 1982-85, 1987-90), nadzór nad stowarzyszeniami (1981, 1983-89), ewidencja zabytków (1989), opieka nad miejscami walk i męczeństwa (1982-84, 1987, 1989), plany i realizacja czynów społecznych (1978-89), plany społeczno-gospodarcze i sprawozdania (1975-90), zasady zaopatrzenia rynku (1979-89), plan systematycznego ostrzegania (1980), budżety i sprawozdania (1976-89). Rada: regulamin rady (1988), protokoły z sesji (1973-76, 1978-90), uchwały (1973-90), protokoły z posiedzeń prezydium (1973-74, 1980-90), postanowienia prezydium (1982, 1984-88), protokoły z posiedzeń komisji (1980, 1982-89), spotkania z wyborcami (1985-89), roczne plany sesji (1984-90), akta wyborcze wybory (1984, 1988-89), referendum (1987), protokoły z posiedzeń samorządu (1988). Количество единиц243
66/640/0 Urząd Miasta i Gminy i Rada Narodowa Miasta i Gminy w Międzyrzeczu [1965] 1973-1990 [1991] 438 0 Разверните
I. RADA NARODOWA MIASTA I GMINY 1. Organizacja Rady Narodowej Miasta i Gminy, 1989, 1 j.a. Znajduje się tu regulamin Rady Narodowej Miasta i Gminy w Międzyrzeczu z 1989 r. 2. Sesje Rady Narodowej Miasta i Gminy, 1975-1990, 36 j.a. W serii tej znajdują się protokoły z sesji i uchwały Rady Narodowej Miasta i Gminy. Zawierają one się informacje dotyczące wyboru przewodniczącego Rady Narodowej Miasta i Gminy, wyboru Prezydium, powołania członków Komisji stałych, zatwierdzania planów pracy Rady i Komisji, powołania Kolegium ds. Wykroczeń, uchwalania budżetu i funduszu miejsko-gminnego oraz planów rozwoju społeczno-gospodarczego i miejsko-gminnych planów rocznych, rozwoju rolnictwa, realizacji inwestycji, budownictwa mieszkaniowego oceny funkcjonowania opieki społecznej i działalności kulturalnej na terenie miasta i gminy. 3. Zespoły radnych, 1976, 1 j.a. Umieszczona została tutaj teczka zawierająca informacje z przebiegu posiedzeń Zespołu Radnych Partyjnych z udziałem radnych bezpartyjnych na temat IV Plenum KC PZPR. 4. Sprawy osobowe i ewidencja radnych, członków Prezydiów i Komisji Rady Narodowej Miasta i Gminy, 1975-1988, 8 j.a. Znajdują się tu uchwały i sprawozdania statystyczne dotyczące składu osobowego Rady Narodowej Miasta i Gminy, jej Prezydium i komisji oraz karty ewidencyjne radnych i członków komisji. 5. Spotkania radnych z wyborcami, 1975-1990, 5 j.a. W serii tej umieszczono protokoły ze spotkań radnych z wyborcami na terenie miasta i gminy. Znajdują się tu także materiały ze spotkań mieszkańców z posłami na Sejm PRL. Można znaleźć tu też informacje o sposobie i przebiegu realizacji wniosków i postulatów wyborców z kampanii wyborczych. 6. Wnioski i postulaty radnych, 1975-1988, 7 j.a. Seria ta zawiera interpelacje, wnioski i postulaty radnych poszczególnych kadencji. Znajduje się tu również ewidencja i rejestry zgłoszonych wniosków. 7. Sprawozdania z działalności Rady Narodowej Miasta i Gminy, 1977-1986, 3 j.a. Umieszczone tu zostały sprawozdania z działalności Rady Narodowej Miasta i Gminy i jej organów, informacje o zmianach w składzie osobowym rady oraz oceny wykonania zobowiązań kadencyjnych. 8. Komisje Rady Narodowe Miasta i Gminy, 1975-1990, 42 j.a. W protokołach z posiedzeń Komisji Rozwoju Gospodarczego i Gospodarki Miejskiej znajdują się informacje na temat: wykonania budżetu i planu społeczno-gospodarczego, oceny przebiegu realizacji programu porządkowani i estetyzacji miasta i gminy, realizacji inwestycji w mieście i gminie, stanu przygotowania terenów pod budownictwo mieszkaniowe, analizy działalności Gospodarczej Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Międzyrzeczu. W protokołach z posiedzeń Komisji Rozwoju Gospodarczego i Zagospodarowania Przestrzennego znaleźć można informacje na temat: oceny realizacji budownictwa komunalnego, zaopiniowania projektów planów społeczno-gospodarczych i budżetu, informacje o stanie dróg i usług komunikacyjnych w mieście, przebiegu realizacji remontów budynków w mieście i gminie oraz analizy planu zagospodarowania przestrzennego miasta do roku 2000. W protokołach z posiedzeń Komisji Drobnej Wytwórczości, Usług, Rzemiosła, Zaopatrzenia Ludności i Ochrony Konsumenta znajdują się między innymi informacje dotyczące realizacji planów społeczno-gospodarczych, funkcjonowania handlu, usług i gastronomii na terenie miasta i gminy, stanu zakładów rzemieślniczych i usługowych, wykazy placówek handlowych, informacje o stanie zaopatrzenia w artykuły rolno-spożywcze. W protokołach z posiedzeń Komisji Oświaty, Kultury i Wychowania znaleźć można informacje między innymi na temat oceny działalności i funkcjonowania Biblioteki Miejskiej i filii bibliotecznych, działalności Międzyrzeckiego Domu Kultury, w tym współpracy z klubami i świetlicami wiejskimi, oceny przygotowania szkół do rozpoczynającego się roku szkolnego czy też zatwierdzenia programu obchodów Dni Regionalnych Międzyrzecza oraz Dni Książki i Prasy. Protokoły z posiedzeń Komisji Zdrowia i Spraw Socjalnych zawierają informacje na temat zadań opieki społecznej w mieście i gminie, zwalczania alkoholizmu, struktury i funkcjonowania Zespołu Opieki Zdrowotnej w Międzyrzeczu, sprawozdania z wykonania zadań planu społeczno-gospodarczego i budżetu z zakresu służby zdrowia i opieki społecznej, informacje na temat rozbudowy szpitala w Międzyrzeczu. Protokoły z posiedzeń Komisji Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego dotyczą następujących zagadnień: zwalczania alkoholizmu, działalności instytucji kontrolnych na terenie miasta i gminy: Społecznej Komisji Pojednawczej, Kolegium do spraw Wykroczeń, Terenowej Komisji ds. Przymusowego Leczenia Alkoholików, przestępczości wśród nieletnich, stanu zabezpieczenia przeciwpożarowego, zabezpieczenia mienia państwowego, stanu bezpieczeństwa na drogach, przygotowania miasta i gminy do okresu zimowego. Protokoły z posiedzeń Komisji do spraw Samorządu zawierają informacje na temat przebiegu kampanii wyborczej do organów samorządu mieszkańców w mieście i gminie, o działalności samorządu mieszkańców miasta i wsi, działalności samorządowej poszczególnych zakładów pracy. W protokołach Komisji Gospodarki Komunalnej, Mieszkaniowej, Wodnej i Ochrony Środowiska zawierają informacje na temat inwestycji komunalnych w mieście i gminie, budownictwa mieszkaniowego, w tym budowy szkoły podstawowej na osiedlu Zachodnim w Międzyrzeczu, zaopatrzenia ludności w wodę, działalności na rzecz poprawy środowiska naturalnego. W protokołach z posiedzeń Komisji Zdrowia, Spraw Socjalnych i Ochrony Środowiska można znaleźć informacje na temat oceny funkcjonowania służby zdrowia na terenie miasta i gminy, w tym szkolnej służby zdrowia, działalności Klubu Seniora, opieki nad ludźmi w wieku poprodukcyjnym, realizacji przebiegu planu i budżetu w służbie zdrowia. Znajdują się tu także protokoły z kontroli poszczególnych zakładów pracy pod względem warunków socjalno-bytowych, przestrzegania BHP oraz kontroli żłobków i przedszkoli, lustracji i oceny ochrony środowiska i uporządkowania miasta, przygotowania ośrodków wypoczynkowych do sezonu turystycznego. 9. Prezydium Rady Narodowej Rady Narodowej Miasta i Gminy, 1975-1990, 15 j.a. Protokoły z posiedzeń Prezydium Rady Narodowej Miasta i Gminy zawierają informacje na temat ustalania terminów i porządków obrad sesji Rady Narodowej Miasta i Gminy oraz analizy i opinie materiałów przygotowanych na sesje. Znaleźć tu można także wiadomości na temat realizacji uchwał, analizy projektów planów rocznych i oceny wykonania planów społeczno-gospodarczych i budżetu. W serii tej znajdują się również postanowienia Prezydium Rady Narodowej Miasta i Gminy zwierające między innymi informacje o terminie i porządku obrad sesji Rady Narodowej Miasta i Gminy. Umieszczono tu także akta dotyczące praw, obowiązków i ochrony radnych, w tym oceny ich aktywności w czasie poszczególnych kadencji. 10. Wybory do samorządu mieszkańców miasta i wsi, 1975-1989, 9 j.a. Umieszczone zostały tutaj akta dotyczące wyborów do organów samorządu mieszkańców miasta i wsi, a w tym między innymi: wykazy delegatów na wybory, wykazy kandydatów, harmonogramy prac związanych z kampanią wyborczą, informacje o trybie przeprowadzenia wyborów, protokoły z wyborów sołtysów, podsołtysów i rad sołeckich, z wyborów. Znajdują się tu także materiały z wyborów do Społecznych Komisji Pojednawczych. 11. Samorząd mieszkańców miasta, 1973-1990, 7 j.a. Znajdują się tu między innymi protokoły i wnioski z zebrań samorządu mieszkańców, regulaminy, programy działania i sprawozdania komitetów osiedlowych, informacje na temat składów komitetów osiedlowych. 12. Samorząd wiejski, 1978-1990, 24 j.a. W serii tej znajdują się protokoły zebrań wiejskich. Zawierają one ankiety członków rady sołeckiej, plany pracy rady sołeckiej, informacje dotyczące organizacji żniw, dożynek, poprawy estetyki wsi, podatku gruntowego, zagospodarowania boisk, zaplecza socjalnego, informacje dotyczące działalności kół gospodyń wiejskich. 13. Kolegia, komisje, zespoły, 1973-1988, 7 j.a. Umieszczone tu zostały protokoły z posiedzeń i kontroli Terenowej Komisji do Walki ze Spekulacją, Komitetu Kontroli Społecznej oraz Społecznej Komisji Pojednawczej. 14. Plany pracy i ich realizacja, 1978-1988, 4 j.a. Seria ta zawiera plany pracy Rady Narodowej Miasta i Gminy, jej Prezydium i komisji na poszczególne lata. II. URZĄD MIASTA I GMINY 15. Organizacja Urzędu Miasta i Gminy, 1979-1988, 4 j.a. W serii tej znajdują się regulaminy organizacyjne urzędu Miasta i Gminy w Międzyrzeczu z lat 1979, 1984 i 1985 oraz statut Urzędu Miasta i Gminy z 1988 r. 16. Realizacja uchwał instancji partyjnych, 1984-1987, 2 j.a. W serii tej znajdują się informacje na temat realizacji zadań wynikających z przemówienia I Sekretarza KC PZPR, dokumentów XIV Plenum KC PZPR i uchwały X Zjazdu Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej w mieście i gminie Międzyrzecz. 17. Zarządzenia i decyzje Naczelnika Miasta i Gminy, 1975-1990, 16 j.a. W serii tej znajdują się Zarządzenia Naczelnika Miasta i Gminy dotyczące między innymi ustalenia statutu urzędu miasta i gminy, wyborów sołtysów i podsołtysów, opracowania planów społeczno-gospodarczego rozwoju, powołania placówek kultury, sprzedaży nieruchomości oraz planu ogólnego zagospodarowania przestrzennego Międzyrzecza. Decyzje Naczelnika Miasta i Gminy dotyczą między innymi spraw zaopatrzenia wodę, likwidacji cmentarzy ewangelickich czy zagospodarowania gruntów. 18. Skargi i wnioski, 1975-1993, 7 j.a. Znajdują się tu skargi i wnioski składane przez obywateli w Urzędzie Miasta i Gminy. Skargi i wnioski dotyczyły najczęściej spraw mieszkaniowych (przydziałów jak i remontów mieszkań), sporów sąsiedzkich, opieki społecznej, obsługi w handlu i usługach. Umieszczono tu także rejestry skarg i wniosków. 19. Wycinki prasowe, 1987. 1 j.a. Jedna jednostka zawiera wycinki prasowe dotyczące miasta i gminy Międzyrzecz. 20. Nadzór i kontrola, 1975-1987, 9 j.a. W serii tej znajdują się protokoły z kontroli zewnętrznych w Urzędzie Miasta i Gminy w Międzyrzeczu, w tym z kontroli kompleksowej. Kontrole dotyczyły spraw ogólno-organizacyjnych, finansowo-gospodarczych, działalności w zakresie spraw finansowo-gospodarczych, rolnictwa, gospodarki żywnościowej, leśnictwa, geodezji i gospodarki gruntami, budownictwa, gospodarki komunalnej i mieszkaniowej, handlu i drobnej wytwórczości, spraw społeczno-administracyjnych, komunikacji, funkcjonowania kultury, oświaty i opieki społecznej. Umieszczono tu także informacje o realizacji zaleceń pokontrolnych Inspekcji Sił Zbrojnych oraz protokoły z kontroli przeprowadzonych przez Terenową Grupę Operacyjną LWP. W serii tej znajdują się także sprawozdanie z przeprowadzonego II Powszechnego Przeglądu Miasta i Gminy oraz wynikające z niego programy działania. 21. Zatrudnianie i wynagradzanie pracowników, 1981-1991, 3 j.a. Seria ta zawiera sprawozdania statystyczne dotyczące zatrudnienia i wynagrodzeń w Urzędzie Miasta i Gminy za poszczególne lata. 22. Narady pracownicze, 1985-1990, 2 j.a. Umieszczone zostały tutaj dwie jednostki zawierające protokoły z narad Społecznej Rady Dyrektorów oraz protokoły z zebrań i narad kierowników wydziałów Urzędu Miasta i Gminy. 23. Budżet, finanse i podatki, 1973-1991, 65 j.a. Umieszczone tu budżety i plany funduszu miejsko-gminnego zawierają informacje o dochodach i wydatkach występujących w budżecie miasta i gminy, zestawienia zbiorcze przychodów i rozchodów zakładów budżetowych oraz środków specjalnych, plany przychodów i rozchodów funduszu miejsko-gminnego oraz szczegółowy podział dochodów i wydatków budżetowych. W serii tej znajdują się także bilanse i sprawozdawczość z wykonania budżetów za poszczególne lata. 24. Plany rozwoju społeczno-gospodarczego, 1975-1991, 49 j.a. W serii tej znajdują się roczne i wieloletnie plany społeczno- gospodarczego rozwoju miasta i gminy oraz sprawozdania z wykonania tychże planów. Poszczególne plany opisują aktualną sytuację społeczno-gospodarczą miasta i gminy oraz inwestycje w zakresie przemysłu, usług, rolnictwa, handlu, drogownictwa, gospodarki komunalnej i mieszkaniowej, oświaty, ochrony zdrowia, sportu i turystyki oraz sfery socjalno-kulturalnej. Umieszczono tu także programy oszczędnościowe miasta i gminy. 25. Czyny społeczne, 1974-1990, 13 j.a. Znajdują się tu sprawozdania statystyczne i opisowe z realizacji czynów społecznych oraz protokoły z posiedzeń zespołu ds. oceny konkursu „Mistrz Gospodarności”, arkusze sprawozdawcze i arkusze oceny miasta - uczestnika konkursu. 26. Kultura, ochrona zabytków, 1978-1987, 5 j.a. Znajdują się tu programy rozwoju kultury miasta i gminy Międzyrzecz, oceny życia społeczno-kulturalnego, sprawozdania z realizacji planów pracy i sprawozdania z działalności placówek kultury: Międzyrzeckiego Domu Kultury, Miejskiej Biblioteki Publicznej, Społecznego Ogniska Muzycznego i Muzeum w Międzyrzeczu. Umieszony został tu także referat na temat Miejsc Pamięci Narodowej znajdujących się na terenie miasta i gminy Międzyrzecz. 27. Sport i turystyka, 1982, 1 j.a. W serii tej umieszczone zostały programy rozwoju usług, kultury fizycznej, sportu i turystyki i kultury w latach 1983-1990. 28. Stowarzyszenia, 1975-1989, 5 j.a. Znajdują się tu akta dotyczące nadzoru nad stowarzyszeniami zawierające plany i protokoły kontroli działalności Polskiego Związku Wędkarskiego i Gorzowskiego Towarzystwa Muzycznego Oddział w Międzyrzeczu. 29. Kolegium do Spraw Wykroczeń, 1975-1986, 3 j.a. Umieszczone tu jednostki zawierają sprawozdania z działalności Kolegium do Spraw Wykroczeń w Międzyrzeczu, w tym między innymi informacje o składzie osobowym kolegium, dane dotyczące przebiegu orzecznictwa, wykonania kar i działalności profilaktyczno-wychowawczej kolegium, o wykonaniu postanowień dekretu o amnestii oraz informacje o wyborze ławników ludowych Sądu Rejonowego i członków Rejonowego Kolegium do Spraw Wykroczeń. 30. Ewidencja ludności, 1975-1987, 12 j.a. Umieszczone tu zostały sprawozdania statystyczne z ruchu migracyjnego ludności oraz karty statystyczne dotyczące wymeldowania za granicę na stałe. 31. Sprawy wyznaniowe, 1978-1990, 2 j.a. Seria ta zawiera wykaz osób i zgromadzeń duchownych zamieszkałych na terenie miasta i gminy Międzyrzecz, informacje dotyczące zmian meldunkowych osób duchownych oraz materiały pomocnicze do wykorzystania w czasie spotkań z duchowieństwem. 32. Gospodarka rolna, 1975-1985, 1 j.a. W serii tej znajdują się decyzje o przekazywaniu gospodarstw rolnych na własność państwa za rentę i spłaty pieniężne oraz umowy przekazania gospodarstwa rolnego następcy. 33. Handel i usługi, 1975-1984, 3 j.a. Umieszczone zostały tutaj materiały dotyczące realizacji zadań w zakresie rozwoju handlu i usług, informacje o stanie sieci zakładów gastronomicznych, plan sieci placówek usługowych oraz program sieci handlowej i gastronomicznej. 34. Gospodarka komunalna, cmentarze, 1965-1987, 3 j.a. Umieszczona została tu ewidencja cmentarzy zawierająca karty ewidencyjne cmentarzy od roku 1966, wykazy istniejących i zamkniętych cmentarzy na terenie powiatu międzyrzeckiego, informacje o ekshumacjach zwłok z powiatu międzyrzeckiego, w tym mogił z okresu drugiej wojny światowej. Umieszczone są tu także zezwolenia na ekshumacje zwłok obywateli radzieckich. 35. Gospodarka terenami i nieruchomościami, 1976-1980, 3 j.a. W serii tej znajdują się księgi ewidencji nieruchomości z terenu miasta Międzyrzecza zawierająca miejsce położenia nieruchomości, dane właściciela lub użytkownika oraz opis nieruchomości. 36. Budownictwo, urbanistyka i architektura, 1974-1991, 15 j.a. W serii tej znajdują się wnioski i decyzje wskazań lokalizacyjnych inwestycji realizowanych zarówno w gospodarce uspołecznionej, jak i w budownictwie indywidualnym. Można znaleźć tu między innymi pozwolenia na przebudowy, podział nieruchomości, lokalizację zakładów produkcyjnych, hal magazynowych, budownictwa jednorodzinnego, poszczególnych budynków mieszkalnych i gospodarczych. Do wniosków dołączone są mapy, plany i projekty techniczne. Informacje o terenie. 37. Zdrowie i opieka społeczna, 1985-1990, 2 j.a. Znajdują się tu sprawozdania analityczne z zakresu ochrony zdrowia, zawierające meldunki o zachorowaniach na choroby zakaźne oraz sprawozdania Terenowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej. 38. Zatrudnienie i sprawy socjalne, 1976-1987, 6 j.a. Umieszczono tutaj dane statystyczne dotyczące zatrudnienia oraz sprawozdania z pośrednictwa pracy. Количество единиц401
66/641/0 Urząd Miasta i Gminy i Rada Narodowa Miasta i Gminy w Międzychodzie [1958] 1975 - 1990 182 0 Разверните
I. RADA NARODOWA MIASTA I GMINY 1. Organizacja Rady Narodowej Miasta i Gminy, 1984, 1989 – 1 j.a. Znajdują się tu regulaminy Rady Narodowej Miasta i Gminy w Międzychodzie z lat 1984 i 1989. 2. Sesje Rady Narodowej Miasta i Gminy, 1975-1990 – 39 j.a. W serii tej znajdują się protokoły z sesji i uchwały Rady Narodowej Miasta i Gminy. Zawierają one się informacje dotyczące zatwierdzania planów pracy Rady i Komisji, uchwalania budżetu i funduszu miejsko-gminnego oraz planów rozwoju społeczno-gospodarczego i miejsko-gminnych planów rocznych, oceny miejsko-gminnego programu oszczędnościowego, realizacji programów żywnościowych, powołania Kolegium ds. Wykroczeń, oceny funkcjonowania opieki społecznej i działalności kulturalnej na terenie miasta i gminy. 3. Sprawy osobowe radnych, 1978-1988 – 3 j.a. Znajdują się tu kwestionariusze radnych Rady Narodowej Miasta i Gminy w Międzychodzie, składy osobowe rady i prezydium, karty ewidencyjne oraz ankiety osobowe radnych. 4. Spotkania radnych z wyborcami, 1978-1989 – 3 j.a. W serii tej umieszczone zostały materiały ze spotkań radnych z wyborcami na terenie miasta i gminy. Znajdują się tu plany spotkań radnych Wojewódzkiej Rady Narodowej i Rady Narodowej Miasta i Gminy. Zgłaszane postulaty dotyczyły głównie remontów szkół, budownictwa mieszkaniowego spółdzielczego, poprawy zaopatrzenia sklepów, gazyfikacji, oświetlenia ulic, czystości w mieście, produkcji rolniczej. 5. Wnioski i postulaty radnych, 1978-1983 – 1 j.a. W serii tej umieszczono wykaz wniosków i interpelacji radnych zgłoszonych na sesjach Rady Narodowej Miasta i Gminy oraz odpowiedzi Urzędu Wojewódzkiego i Urzędu Miasta i Gminy. 6. Sprawozdania z działalności Rady Narodowej Miasta i Gminy, 1978-1990 – 3 j.a. Dwie jednostki zawierają sprawozdania statystyczne z działalności Rady Narodowej Miasta i Gminy w okresie kadencji 1978-1984, 1984-1988 i 1988-1990. 7. Komisje Rady Narodowej Miasta i Gminy, 1975-1990 – 46 j.a. W protokołach z posiedzeń Komisji Rozwoju Gospodarczego i Gospodarki Miejskiej znajdują się informacje na temat: realizacji budownictwa mieszkaniowego, budowy i modernizacji dróg, działalności inwestycyjnej, realizacji czynów społecznych na terenie miasta i gminy, wykonania budżetu i planu społeczno-gospodarczego oraz przygotowania miasta do obchodów 600-lecia. W protokołach z posiedzeń Komisji Zaopatrzenia, Produkcji Rolnej i Usług oraz Komisji Zaopatrzenia, Drobnej Wytwórczości, Rzemiosła i Usług znajdują się między innymi informacje dotyczące realizacji planów społeczno-gospodarczych, funkcjonowania handlu i usług na terenie miasta i gminy, kontroli placówek handlowych i gastronomicznych oraz podziałów nadwyżki budżetowej. W protokołach z posiedzeń Komisji Wychowania, Oświaty i Kultury znaleźć można informacje na temat działalności Międzychodzkiego Domu Kultury, Muzeum Regionalnego w Międzychodzie, Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy Międzychód, Kina „Mewa”, Ośrodka Sportu i Rekreacji, działalności Zarządu Miejsko-Gminnego ZSMP w Międzychodzie w szkołach i zakładach pracy, programy rozwoju kultury na poszczególne lata, informacje o stanie przygotowań ośrodków kolonijnych i obozów do sezonu letniego, protokoły z kontroli placówek kulturalnych. Protokoły z posiedzeń Komisji Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego dotyczą następujących zagadnień: działalności instytucji kontrolnych na terenie miasta i gminy, Komitetu Kontroli Społecznej, Kolegium do spraw Wykroczeń, Komisji ds. Walki z Alkoholizmem, oceny warunków sanitarnych w mieście, stanu zabezpieczenia przeciwpożarowego, zabezpieczenia mienia państwowego, stanu bezpieczeństwa na drogach, przestrzegania dyscypliny meldunkowej, stanu bezpieczeństwa i higieny pracy w szkołach i zakładach na terenie miasta i gminy. Protokoły z posiedzeń Komisji do spraw Samorządu zawierają informacje na temat wyborów do organów samorządu mieszkańców, spotkań z sołtysami, przewodniczącymi rad sołeckich, przewodniczącymi komitetów osiedlowych oraz przewodniczącymi samorządów pracowniczych, spraw związanych z działalnością komitetów osiedlowych i samorządów wiejskich, oceny działalności samorządu miejskiego i samorządów wiejskich oraz oceny wykonania planów społeczno-gospodarczych i budżetów. W protokołach z posiedzeń Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Gospodarki Żywnościowej znajdują się informacje dotyczące przebiegu akcji żniwnej, analizy spisów rolnych, planów społeczno-gospodarczych, realizacji planów rocznych. W protokołach z posiedzeń Komisji Zdrowia, Spraw Socjalnych i Ochrony Środowiska można znaleźć informacje na temat oceny funkcjonowania służby zdrowia, opieki społecznej, zaopatrzenia miasta w wodę, stanu terenów zieleni, pomników przyrody, jeziora miejskiego, ośrodków kolonijnych i wypoczynkowych, wysypisk. 8. Prezydium Rady Narodowej Miasta i Gminy, 1975-1990, 22 j.a. Protokoły z posiedzeń Prezydium Rady Narodowej Miasta i Gminy zawierają informacje na temat ustalania terminów i porządków obrad sesji Rady Narodowej Miasta i Gminy oraz analizy i opinie materiałów przygotowanych na sesje. Znaleźć tu można także wiadomości na temat realizacji uchwał, oceny wykonania planów społeczno-gospodarczych i budżetu, planów pracy prezydium i komisji stałych oraz oceny i analizy ich pracy. Postanowienia Prezydium Rady Narodowej Miasta i Gminy zwierają między innymi informacje o terminie i porządku obrad sesji Rady Narodowej Miasta i Gminy, dotyczą też nadania odznaki honorowej „Za zasługi dla Ziemi Międzychodzkiej”. 9. Samorząd mieszkańców miasta, 1984-1988 – 2 j.a. Umieszczono tu protokoły z wyborów organów samorządu mieszkańców miasta, regulamin wyborów, programy działania i sprawozdania komitetów osiedlowych. 10. Samorząd wiejski, 1984-1988 - 3 j.a. W serii tej znajdują się protokoły z wyborów organu samorządu mieszkańców wsi: rad soleckich, sołtysów i podsołtysów. Zawierają one materiały dotyczące organizacji wyborów i oceny ich przebiegu oraz informacje na temat realizacji zgłoszonych wniosków wyborczych. Umieszczone są tu także statuty samorządu mieszkańców wsi dla poszczególnych sołectw. Znajdują się tu też materiały dotyczące danych osobowych członków rad sołeckich. 11. Odznaczenia, 1975-1988 – 2 j.a. Znajdują się tu wnioski Rady Narodowej Miasta i Gminy w Międzychodzie o nadanie odznaczeń państwowych, wytyczne Komisji Odznaczeń Państwowych Rady Państwa w sprawie nadawania orderów i odznaczeń, zasady ceremoniału dekoracji odznaczeniem państwowym. Umieszczone są tu również wnioski o nadanie odznaki honorowej „Za zasługi dla Ziemi Międzychodzkiej”. II. URZĄD MIASTA I GMINY 12. Zarządzenia Naczelnika Miasta i Gminy, 1975-1988 – 1 j.a. W serii tej znajdują się Zarządzenia Naczelnika Miasta i Gminy w sprawie opracowania planów społeczno-gospodarczego rozwoju na lata 1975-1989. 13. Planowanie i wykonanie budżetów, 1975-1990 – 33 j.a. Umieszczone tu budżety i plany funduszu miejsko-gminnego zawierają informacje o dochodach i wydatkach występujących w budżecie miasta i gminy, zestawienia zbiorcze przychodów i rozchodów zakładów budżetowych oraz środków specjalnych, plany przychodów i rozchodów funduszu miejsko-gminnego oraz szczegółowy podział dochodów i wydatków budżetowych. W serii tej znajdują się także bilanse i sprawozdawczość z wykonania budżetów za poszczególne lata. 14. Plany społeczno-gospodarczego rozwoju, 1976-1990 – 10 j.a. Seria ta zawiera półroczne, roczne i wieloletnie plany społeczno- gospodarczego rozwoju miasta i gminy oraz sprawozdania z wykonania tychże planów. Poszczególne plany opisują aktualną sytuację społeczno-gospodarczą miasta i gminy oraz inwestycje w zakresie przemysłu, usług, rolnictwa, handlu, drogownictwa, gospodarki komunalnej i mieszkaniowej, oświaty, ochrony zdrowia, sportu i turystyki oraz sfery socjalno-kulturalnej. 15. Czyny społeczne, 1976-1990 – 2 j.a. Znajdują się tu programy działania Miejsko-Gminnej Komisji Czynów Społecznych oraz sprawozdania statystyczne i opisowe z realizacji czynów społecznych, w tym między innymi budowy gazociągu w Bielsku i Wielowsi, rozbudowy świetlicy w Głażewie czy też urządzenia plaży w Łowyniu. 16. Kultura, 1974-1990 – 2 j.a. Znajduje się tu wykaz placówek kultury działających na terenie miasta i gminy Międzychód, programy rozwoju kultury w latach 1974-1990, wykazy pracowników kultury, sprawozdania z upowszechniania sztuk teatralnych, muzyki, plastyki, filmu i czytelnictwa, informacje o działalności Muzeum Regionalnego, Miejskiej Biblioteki Publicznej oraz innych placówek kultury działających na terenie miasta i gminy. 17. Gospodarka leśna, 1958-1979 – 1 j.a. W serii tej umieszczono akta dotyczące nadzoru nad zagospodarowaniem lasów, w tym plany i mapy indywidualnych gospodarstw leśnych wsi Krzyżówko, Głażewo i Łowyń prowadzone od 1958 r. 18. Handel, 1984-1989 – 8 j.a. Umieszczone zostały tutaj materiały dotyczące zaopatrzenia rynku, a w tym informacje o zasadach sprzedaży artykułów reglamentowanych, planach rezerw, przydziałach poszczególnych towarów dla żywienia zbiorowego, brakach podstawowych artykułów żywnościowych i o czasie pracy placówek handlowych. W zespole tym znajdują się anteriora: księga dotycząca nadzoru nad zagospodarowywaniem lasów kontynuowana do 1979 r (APG, UMiG w Międzychodzie, 1958-1979, sygn. 20) oraz akta dotyczące rozwoju kultury w mieście i gminie z 1974 r. (APG, UMiG w Międzychodzie, 1974-1990, sygn. 19). Uzupełnieniem zespołu są akta Prezydium Powiatowej Rady Narodowej i Urzędu Powiatowego w Międzychodzie, Prezydium Wojewódzkiej Rady Narodowej w Poznaniu, Wojewódzkiej Rady Narodowej w Gorzowie Wielkopolskim oraz Urzędu Wojewódzkiego w Gorzowie Wielkopolskim. Количество единиц182
Показывается 501 в 520 из 1 057 записей.