Номер фонда Название фонда Дата с Дата до
Показывается 521 в 540 из 2 240 записей.
Номер Название Крайние даты Количество
единиц
Количество сканов Разверните
все
69/376/0 Sąd Obwodowy w Toruniu [1903, 1909]1939-1945 [1950] 0 0 Разверните
0 Количество единиц1099
69/377/0 Starostwo Powiatowe w Brodnicy 1945-1950 7 0 Разверните
I. Referat Ogólny, (1945-1950), sygn. 1-17; Sprawozdania z działalności starosty, protokoły zebrań naczelników władz i urzędów, obchody i uroczystości, sprawy personalne, sprawozdania z działalności referatu. II. Referat Organizacyjny, (1945-1948), sygn. 18-26; Zarządzenia wewnętrzne starosty, organizacja Starostwa, sprawy gospodarcze powiatu. III. Referat Budżetowo-Gospodarczy, (1949-1950), sygn. 27-29; Zestawienie statystyczne budżetów administracyjnych jednostek samorządowych. IV. Referat Administracyjno-Prawny, (1945-1950),sygn. 30-50; Ewidencja i kontrola ruchu ludności, poszukiwania osób, poświadczenia i uznania obywatelstwa, przejęcia nieruchomości, klęski żywiołowe, spółki wodne, sprawozdania referatu. V. Referat Społeczno-Polityczny, (1945-1950), sygn. 51-145; Stosunki ludnościowe, stowarzyszenia, organizacje i partie polityczne, sprawy wyznaniowe, łowieckie, sprawozdania sytuacyjne, zbrodnie niemieckie, groby wojenne, rehabilitacje, repatriacja, wykazy Niemców, sprawy cudzoziemców, przesiedleńcze, milicji, sprawozdania referatu. VI. Referat Karno-Administracyjny, (1945-1949), sygn. 146; Sprawozdania z działalności referatu. VII. Referat Wojskowy, (1948-1949), sygn. 147; Sprawozdania z działalności referatu. VIII. Referat Świadczeń Rzeczowych, (1945-1947), sygn. 148-149; Wykazy majątków i repatriantów w powiecie. IX. Referat Przemysłowy, (1945-1950), sygn. 150-249; Komisja Notowań Cen, Komisja Usprawnienia Zaopatrzenia, statystyka, sprawy cechowe, plany techniczne, wykazy przedsiębiorstw, warsztatów i placówek handlowych, sprawozdania referatu. X. Referat Kultury i Sztuki, (1945-1950), sygn. 250-268; Monografia miasta i powiatu, straty wojenne w zakresie dzieł sztuki i zabytków kultury, rzemiosło i szkoły artystyczne. XI. Referat Zdrowia, (1947-1950), sygn. 269-298; Sprawozdania służby zdrowia, poradnie lekarskie, zakłady opiekuńcze, statystyka USC, sprawozdania referatu. XII. Referat Weterynaryjny, (1947-1950), sygn. 299-300; Statystyka i sprawozdania referatu. XIII. Referat Aprowizacyjny, (1945-1949), sygn. 301-309; Straty wojenne, wykazy przedsiębiorstw handlowych i usługowych, sprawozdania. XIV. Referat Budowlany, (1945-1950), sygn. 310-345; Zniszczenia wojenne, odbudowa wsi i miast, wykazy nieruchomości państwowych, statystyka, sprawy inwestycji, cmentarze wojenne, gospodarka komunalna, sprawozdania. XV. Referat Pomiarów, (1948-1949), sygn. 346; Sprawozdania z działalności referatu. XVI. Referat Motoryzacyjny, (1948-1950), sygn. 347-356; Statystyka dot. gospodarki samochodowej, Powiatowy Zarząd Drogowy, sprawozdania. XVII. Referat Rolnictwa i Reform Rolnych, (1945-1950), sygn. 357-394; Reforma Rolna, wykazy gospodarstw, gospodarka rybna, hodowla, pszczelarstwo, Pow.Inspektorat Oświaty Rolniczej, sprawozdania. Dział Samorządowy. I. Referat Ogólno-Samorządowy, (1945-1950), sygn. 395-448; Administracja samorządowa, sprawy rad narodowych, oświaty i szkolnictwa, sprawy gospodarcze powiatu, pożarnictwo, sprawozdania referatu. II. Referat Inspekcji, (1945-1950), sygn. 449-487; Inspekcje gmin i zarządzenia polustracyjne, sprawy osobowe pracowników jednostek samorządowych, protokoły posiedzeń Gminnych Rad Narodowych, sprawy administracyjno-gospodarcze, budżety i sprawozdania rachunkowe gmin, wykazy jednostek terytorialnych w powiecie, zmiany granic gmin, sprawozdania referatu. III. Referat Podatkowy, (1945-1950), sygn. 488-500; Wymiar i pobór podatków, regulaminy i statuty podatkowe. IV. Referat Opieki Społecznej, (1945-1950), sygn. 501-515; Zakłady opieki społecznej, pomoc UNRRA, Pow. Komitet Opieki Społ., świadczenia i inwestycje, sprawozdania referatu. V. Referat Rachunkowo-Kasowy, (1945-1950), sygn. 516-529; Rozrachunek z gminami i samorządem wojewódzkim, pożyczki, wykonanie budżetów administracyjnych gmin, sprawy organizacyjne i sprawozdania referatu. Количество единиц532
69/378/0 Prezydium Powiatowej Rady Narodowej i Urząd Powiatowy w Brodnicy [1945-1949] 1950-1975 [1987] 0 0 Разверните
0 Количество единиц2805
69/379/0 Starostwo Powiatowe w Chełmnie 1945-1950 [1951] 94 0 Разверните
I. Referat Ogólno-organizacyjny (1945-1950), sygn. 1-51; Zarządzenia wewnętrzne, sprawozdania z działalności starosty i poszczególnych referatów, protokóły inspekcji starostwa, instrukcje,regulaminy, statuty, wykazy radnych, struktura ludności, szkolenie młodzieży, zatrudnienie, podział powiatu na gminy i gromady oraz zmiany terytorialne. II. Referat Budżetowo-gospodarczy (1945-1949), sygn. 52-57; Plan gospodarczy, wymiar i realizacja kontyngentu z majątków, wymiar i pobór podatku gruntowego. III. Referat Społeczno-Polityczny (1945-1950), sygn. 58-61; Zestawienie ofiar II wojny światowej, ewidencja zapomóg,sprawozdania sytuacyjne. IV. Referat Wojskowy (1947), sygn. 62; Kontrola porzuconego sprzętu wojennego oraz miejsc zagrożonych. V. Referat Przemysłu i Handlu (1947-1950), sygn. 63-70; Pow. Komisja Cennikowa i usprawnienia Zaopatrzenia-protokóły i sprawozdania, wykaz przedsiębiorstw i placówek handlowych. VI. Referat Kultury i Sztuki (1947-1948), sygn. 71-74; Organizacja bibliotek i protokół Kontroli Inspektoratu szkolnego VII. Referat Zdrowia (1946-1947), sygn. 75; Sprawozdania Ośrodków Zdrowia. VIII. Referat Budowlany (19450-1949), sygn. 76; Odbudowa budynków zniszczonych w okresie II wojny światowej. IX. Referat Rolnictwa i Reform Rolnych (1945-1949), sygn. 77-82; Wykazy i produkcja gospodarstw, spis powierzchni użytków i zasiewów. X. Referat Opieki Społecznej (1945-1949), sygn. 83-101; Regulaminy-protokoły z posiedzeń Powiatowej Komisji Opieki Społecznej, wykazy zakładów opiekuńczych i pensjonariuszy, sprawozdania i protokóły z lustracji zakładów. XI. Powiatowy Komitet Opieki Społecznej (1946-1949), sygn. 102-110; Protokóły, preliminarze budżetowe, sprawozdania z inspekcji gminnych Komitetów Opieki Społecznej. Количество единиц128
69/380/0 Powiatowa Rada Narodowa i Wydział Powiatowy w Chełmnie 1945-1950 0 0 Разверните
A. Powiatowa Rada Narodowa (1945-1950), sygn. 1-20: protokoły z posiedzeń PRN i PPRN, plany pracy i sprawozdania z działalności PRN i jej komisji, skład rady, wykaz naturalnego ruchu ludności, analfabetów i półanalfabetów. B. Wydział Powiatowy I. Referat Ogólny - Samorządowy (1945-1949), sygn. 21-35: organizacja i protokoły z posiedzeń Wydziału Powiatowego, statuty, sprawozdanie z działalności Biblioteki Publicznej, ogłoszenia rehabilitacyjne, wykaz nieruchomości poniemieckich. II. Referat Rachunkowo-Kasowy (1944/45-1950), sygn. 36-100: budżety i sprawozdania rachunkowe Powiatowego Związku Samorządowego. Количество единиц100
69/381/0 Prezydium Powiatowej Rady Narodowej i Urząd Powiatowy w Chełmnie [1931, 1945-1947] 1950-1975 [1978, 1989] 0 0 Разверните
Prezydium Powiatowej Rady Narodowej Wydział Organizacyjno-prawny 1. Sesje PRN,sygn.1-35 2. Uchwały z sesji PRN,sygn.36-41 3. Wykazy statystyczne i personalne członków PRN, komisji i rad narodowych niższych stopni,sygn.42-49 4. Komisje: a) wykazy i informacja o działalności,sygn.50-51 b) plany pracy,sygn.52-54 c) akta poszczególnych komisji,sygn.55-96 d) statystyka i skład osobowy,sygn.97-102 5. Sprawozdania z działalności PRN i jej organów,sygn.103-106 6. Interpelacje i postulaty radnych,sygn.107 7. Spotkania posłów, radnych WRN i PRN z wyborcami,sygn.108-117 8. Posiedzenia PPRN,sygn.118-215 9. Uchwały PPRN,sygn.216-231 10. Realizacja wniosków PPRN,sygn.232-235 11. Plany pracy PPRN, organów kolegialnych i administracyjnie podległych,sygn.236-249 12. Wykonanie planów pracy wydziałów,sygn.250 13. Zarządzenia wewnętrzne przewodniczącego PPRN,sygn.251-252 14. Konferencje i narady członków organów kolegialnych,sygn.253-256 15. Konwent Seniorów,sygn.257 16. Sprawozdawczość w sprawach pracowniczych i zatrudnienia,sygn.258-264 17. Podział administracyjny powiatu,sygn.265-283 18. Kontrole: a) zewnętrzne,sygn.284-297 b) jednostek podległych i nadzorowanych,sygn.298-326 19. Nadzór nad radami narodowymi niższych stopni,sygn.327-337 20. Skargi i wnioski oraz analiza z ich wykonania,sygn. 338-351 II. Powiatowa Komisja Planowania Gospodarczego 1. Posiedzenia kolegium,sygn.352-364 2. Plany i programy wieloletnie,sygn.365-371 3. Plany roczne i ich wykonanie,sygn.372-388 4. Opracowania monograficzne,sygn.389 5. Bilans siły roboczej,sygn.390-392 III. Wydział finansowy 1. Budżety a)jednostkowe,sygn.393-403 b) zbiorcze,sygn.404-409 2. Bilanse,sygn.410-420 3. Sprawozdania analityczno-opisowe z wykonania budżetu ,sygn.421-434 4. Kontrole a) zewnętrzne,sygn.435-443 b) jednostek podległych i nadzorowanych,sygn.444-449 IV. Wydział Oświaty 1. Organizacja wydziału,sygn.450 2. Komisja do spraw młodzieży studiującej,sygn.451 3. Wykaz akt dla szkółi placówek oświatowo-wychowawczych,sygn.452 4. Narady,sygn.453-456 5. Konferencje metodyczne nauczycieli,sygn.457-460 6. Konferencje kierowników szkół,sygn.461 7. Plan pracy,sygn.462 8. Plany gospodarcze,sygn.463-465 9. Sprawozdania z wykonania planu 5-cio letnigo w resorcie kultury,sygn.466 10. Praogramy rozwoju kultury,sygn.467-469 11. Dane liczbowe z projektu organizacji szkół,sygn.470-471 12. Program wychowania młodzieży,sygn.472 13. Ststystyka dot. bibliotek,sygn.473 14. Ruch amatorski,sygn.474 15. Sprawozdania z zatrudnienia i funduszu płac,sygn.475-478 16. Sprawozdania dot. Działalności placówek kulturalno-oświatowych,sygn.479-480 17. Walka z analfabetyzmem,sygn.481-483 18. Kontrole: a) zewnętrzne,sygn.484-486 b) jednostek podległych,sygn.487-493 19. Skargi,sygn.494-498 20. Powiatowy Obywatelski Komitet Ochrony Pomników Walk i Męczeństwa,sygn.499-501 V. Powiatowy Komitet Kultury Fizycznej i Turystyki 1. Ogranizacja,sygn.502 2. Sprawozdania z działalności,sygn.503 3. Przygotowanie do sezonu turystycznego,sygn.504 VI. Wydział Spraw Wewnętrznych 1. Akta tajne a) sprawy kancelarii tajnej,sygn.505 b) spisy wybrakowanych lub przekazanych akt do WAP Bydgoszcz,sygn.506 c) sprawozdania z działalności Referatu Wojskowego,sygn.507-513 d) sprawozdania z przebiegu orzecznictwa karno-administracyjnego,sygn.514-518 e) sprawy wyznaniowe,sygn.519-526 f) zgromadzenia i zbiórki publiczne,sygn.527-531 g) statystyka ludności,sygn.532 h) sprawozdania z poboru,sygn.533-539 i) opis sanitarny miasta Chełmna i os. Unisław,sygn.540 j) zabezpieczenie p. pożarowe powiatu,sygn.541 k) wykaz obywateli radzieckich,sygn.542 l) zmizna nazwisk,sygn.543 2. Sprawozdania z orzecznictwa karno-administracyjnego,sygn.544-552 3. Organizacje i stowarzyszenia,sygn.553-574 4.Kontrole: a) zewnętrzne,sygn.575-576 b) jednostek podległych i nadzorowanych,sygn.577-581 5. Zmiana imion i nazwisk, ustalenie pisowni nazwisk,sygn.582-595 VII. Wydział Skupu: 1. Organizacja Wydziału,sygn.596-601 2. Powiatowy Zespół Koordynacji i Skupu,sygn.602-611 3. Obowiązkowe dostawy,sygn.612-621 4. Skup produktów rolnych,sygn.622-642 5. Kontraktacja,sygn.643-644 6. Analiza towarowości zboża,sygn.645 7. Kontrole a) zewnętrzne,sygn.646-654 b) jednostek podległych i nadzorowanych,sygn.655-674 c) informacje o działalności kontrolnej,sygn.675-677 8. Analiza skarg i wniosków,sygn.678 VIII. Wydział Rolnictwa i Leśnictwa 1. Organizacja Wydziału,sygn.679 2. Plany pracy,sygn.680 3. Sprawozdania z działalności wydziału,sygn.681-682 4. Powiatowy Zespół Rolny,sygn.683-684 5. Charakterystyka gromad,sygn.685 6. Programy i wykonanie zadań w rolnictwie,sygn.686-688 7. Plany urządzenia gospodarstw leśnych i inwentaryzacja lasów,sygn.689-710 8. Plany hodowlane zwierzyny łownej,sygn.711-719 9. Czerwcowy spis rolny,sygn.720 10. Realizacja inwestycji,sygn.721-723 11. Oświata rolnicza,sygn.724 12. Spółdzielnie produkcyjne,sygn.725-727 13. Sprawozdawczość statystyczna,sygn.728-729 14. kontrole,sygn.730-737 IX. Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej 1. Normatywy kancelaryjne,sygn.738 2. Plany pracy wydziału,sygn.739 3. Plany gospodarcze i ich wykonanie,sygn.740-747 4. Sprawozdawczość statystyczna,sygn.748-753 5. Kontrole a)zewnętrzne,sygn.754-755 b) jednostek podległych i nadzorowanych,sygn.755-763 6. Skargi i wnioski,sygn.764 X. Wydział Handlu, Przemysłu i Usług 1. Powiatowy zespół koordynacyjny ds. usług,sygn.765 2. Narady robocze,sygn.766 3. Protokoły z narad handlowych,sygn.767-773 4. Plany pracy wydziału,sygn.774-775 5. Plany gospodarcze i ich wykonanie,sygn.776-792 6. Plany i programy rozwoju sieci handlowej i gastronomicznej,sygn.793-797 7. Programy rozwoju usług i pracy nakładczej,sygn.798-802 8. Sprawozdania z działalności wydziału,sygn.803 9. Realizacja podstawowych kierunków działania wydziału,sygn.804 10. Sprawozdawczość statystyczna,sygn.805-810 11. Kontrole a) zewnętrzne,sygn.811-812 b) jednostek podlegych i nadzorowanych,sygn.813-818 12. Skargi,sygn.819 XI. Wydział Zdeowia i Opieki Społecznej 1. Protokoły z narad,sygn.820 2. Plany gospodarcze i ich wykonanie,sygn.821-830 3. Sprawozdawczość statystyczna,sygn.831 4. Sprawozdawczość obrazująca absencję chorobową,sygn.832-833 5. Informacje dot. działalności na odcinku pomocy społecznej,sygn.834 6. Działalność pionu pediatrycznego i położniczego,sygn.835 7. Sytuacja kadrowa w lecznictwie,sygn.836 8. Rozwój usług służby zdrowia,sygn.837 9. Analiza pracy służby zdrowia,sygn.838 10. Ocena pracy wiejskich ośrodków zdrowia,sygn.839 11. kontrole zewnętrzne, jednostek podległych i nadzorowanych,sygn.840-860 12. Skargi i wnioski,sygn.861 13. Stowarzyszenie do walki społecznej z gruźlicą,sygn.863 XII. Wydział Zatrudnienia i Spraw Socjalnych 1. Organizacja Wydziału,sygn.864-865 2. Normatywy kancelaryjne,sygn.866 3. Plany i analiza pracy wydziału,sygn.867-873 4. Pośrednictwo pracy,sygn.874-875 5. Źródłowe materiały statystyczne,sygn.876-881 6. Sytuacja na rynku pracy,sygn.882 7. Bilans siły roboczej,sygn.883-890 8. Kontrole a) zewnętrzne,sygn.891-896 b) jednostek podległych,sygn.897-902 XIII. Wydział Urbanistyki i Architektury 1. Organizacja wydziału,sygn.903 2. Plany pracy,sygn.904-908 3. Kontrole zewnętrzne,sygn.909 4. Wypadki i katastrofy,sygn.910-911 XIV. Wydział komunikacji 1. Organizacja wydziału,sygn.912 2. Normatyway kancelaryjne,sygn.913 3. Sprawozdania z działalności wydziału,sygn.914-915 4. Kontrole zewnętrzne,sygn.916 XV. Wydział Statystyki 1. Spisy powierzchni, użytków, zasiewów, drzew i krzewów owocowych, lasów, zwierząt gospodarczych itd..,sygn.917-928 2. Sprawozdania z zakresu przemysłu,sygn.929 Urząd Powiatowy I. Biuro Ogólno-Administracyjne,sygn.930-944 II. Powiatowa Komisja Planowania,sygn.945-946 III. Wydział Finansowy,sygn.947-948 IV. Wydział Oświaty i Wychowania oraz Kultury,sygn.949-968 V. Wydział Spraw Wewnętrznych a) akta tajne,sygn.969 b) akta jawne,sygn.970-974 VI. Wydział Rolnictwa, Leśnictwa i Skupu,sygn.975-979 VII. Wydział Gospodarki Komunalnej, Przestrzennej, Ochrony Środowiska i Komunikacji,sygn.980-981 VIII. Wydział Handlu, Przemusłu i Usług,sygn.982-985 IX. Wydział Zdrowia i Opieki Społecznej,sygn.986-991 X. Wydział Zatrudnienia i Spraw Socjalnych,sygn.992-996 Количество единиц4355
69/382/0 Prezydium Powiatowej Rady Narodowej i Urząd Powiatowy w Golubiu Dobrzyniu [1864-1949] 1950-1975 [1976-1983, 1985] 0 0 Разверните
I Wydział Organizacyjno – Prawny (1956-1975) 1. sesje PRN, sygn. 1-18 2. realizacje uchwał PRN, sygn. 19-20 3. zespoły radnych, sygn. 21-27 4. spotkania posłów i radnych WRN i PRN z wyborcami, sygn. 28-33 5. interpolacje i postulaty radnych, sygn. 34-42 6. komisje PRN, sygn. 43-154 7. posiedzenia PPRN, sygn. 155-209 8. konwent seniorów, sygn. 210-217 9. konferencje o narady, sygn.218-230 10. zarządzenia, sygn. 231-239 11. sprawy organizacyjne, sygn. 240-243 12. normatywy kancelaryjne, sygn. 244-245 13. Plany pracy PRN, PPRN i Wydziałów, sygn. 246-254 14. podział administracyjny powiatu, sygn. 255-262 15. sprawozdawczość statystyczna dot. członków organów kolegialnych PPRN i rad narodowych niższych stopni, sygn. 263-268 16. sprawozdanie statystyczne dot. spraw pracowniczych, sygn. 269-274 17. skargi i wnioski, sygn. 275-279 18. kroniki i monografie, sygn. 280 - 282 19. Biuletyny informacyjne, sygn. 283-288 20. kontrole, sygn. 289 21. odznaczenia państwowe, sygn. 290-291 II. Powiatowa Komisja Planowania Gospodarczego (1957-1975) 1. posiedzenie kolegium Państwowej Komisji Planowania, sygn. 292-306 2. plany gospodarcze i sprawozdanie z ich realizacji, sygn. 307-354 3. bilans siły roboczej, sygn. 355-361 4. opracowanie monograficzne III. Wydział Finansowy (1962-1975) 1. sprawozdanie Wydziału, sygn. 364-366 2. sprawozdanie statystyczne, sygn. 367-372 3. kontrole, sygn. 373-381 4. budżety i sprawozdanie z ich realizacji, sygn. 382-431 5. skargi i wnioski, sygn. 432-434 IV. Wydział Oświaty (1958-1974) 1. program rozwoju kultury, sygn. 435 2. plany pracy, sygn. 436-437 3. kontrole, sygn. 438-441 4. sprawozdawczość statystyczna, sygn. 442-446 5. sytuacja kadrowa, sygn. 447 V. Powiatowy Komitet Kultury Fizycznej i Turystyki (1969-1973) 1. plany pracy, sygn. 448 2. kontrole, sygn. 449-450 3. sprawozdawczość statystyczna, sygn. 451-453 VI. Wydział Spraw Wewnętrznych (1959-1973) [akta tajne] 1. sprawy kościelne, sygn. 45-476 2. kontrole i sprawozdania z działalności referatu wojskowego, sygn. 477-479 3. sprawy obronne, sygn. 480-484 VII. Wydział Handlu, Przemysłu i Usług (1970-1974) 1. narady robocze, sygn. 485-489 2. programy i plany wieloletnie, sygn. 490-491 3. analizy ekonomiczne, sygn. 492-493 4. kontrole, sygn. 494-504 VIII. Wydział Zdrowie i Opieki Społecznej (1965-1975) 1.plany perspektywiczne i roczne, sygn. 505-512 2. sprawozdanie statystyczne, sygn. 513-520 3. kontrole, sygn. 521-546 4. rejony w lecznictwie otwartym, sygn. 547 5. skargi i wnioski, sygn. 548 IX. Wydział Zatrudniania i Spraw Socjalnych (1959-1974) 1. normatywy kancelaryjne, sygn. 549 2. plany pracy, sygn. 550-551 3. opracowanie statystyczne, sygn. 552-557 4. kontrole, sygn. 558-560 X. Wydział Statystyki (1956-1961) 1. podział czynności, plany pracy i spawozdzanie z ich realizacji, sygn. 561-563 2. sprawozdanie z wykonania planów gospodarczych, sygn. 564-566 3. metryki statystyczne, sygn. 567-569 4. spis powszechny, sygn. 570-571 5. sprawozdanie dot. zatrudnienia, ruchu ludności, opieki społecznej oraz szkolnictwa, sygn. 572-578 6. sprawozdanie dot. przemysłu, sygn. 759-581 7. sprawozdanie z handlu i gastronomi, sygn. 582-584 8. sprawozdanie z rolnictwa, sygn. 585-591 9. spisy roku, sygn. 591-61 Количество единиц3702
69/383/0 Starostwo Powiatowe w Toruniu 1945-1950 [1963] 9 0 Разверните
I. Referat Ogólny (1945-1950), sygn. 1-12: zarządzenia, okólniki Starosty, zjazdy, zebrania, sprawozdania z działalności urzędów niezespolonych, akcje społeczne, obchody i uroczystości państwowe, sprawozdania z działalności referatu. II. Referat Organizacyjny (1945-1950), sygn. 13-29: opis monograficzny powiatu, podział na gminy i gromady, statuty organizacyjne starostwa, protokóły zdawczo-odbiorcze agend, lustracja starostwa. III. Referat Organizacyjno-Prawny (1945-1950), sygn. 30-42: nadzór nad USC i Biurami Ewidencji Ludności, sprawy zmian imion i nazwisk, nadania i pozbawiania obywatelstwa. IV. Referat Społeczno-Polityczny (1945-1950), sygn. 43-125: sprawy bezpieczeństwa publicznego, stowarzyszenia, głosowanie ludowe - okólniki, meldunki, spisy wyborców; reforma rolna - wykazy majątków parcelowanych, sprawozdania, wykazy osób pomordowanych przez hitlerowców, przestępcy wojenni - kwestionariusze GKBZH, rehabilitacja, sprawy cudzoziemców, wyznaniowe, przesiedleńcze. V. Referat Karno-Administracyjny (1945-1950), sygn. 126-128: sprawozdania z działalności referatu. VI. Referat Szkód Wojennych (1945-1947), sygn. 129-221: kwestionariusze strat poniesionych przez osoby prywatne i instytucje podczas wojny, zestawienia /niepełne/ strat; sprawozdania z działalności referatu. VII. Referat Przemysłowy (1945-1950), sygn. 222-239: spis przedsiębiorstw przemysłowych i handlowych wg sektorów i branż; akta dot. poszczególnych zakładów przemysłowych - protokoły przejęcia, spisy inwentarza, uruchomianie zakładów, kwestionariusze, ankiety. VIII. Referat Kultury i Sztuki (1945-1949), sygn. 240-249: zabezpieczanie zabytków, organizowanie życia kulturalnego - odczyty, przedstawienia teatralne, świetlice. IX. Referat Zdrowia (1946-1948), sygn. 250-261: sprawozdania z działalności służby zdrowia, nadzór nad zakładami leczniczymi; walka z chorobami zakaźnymi i społecznymi. X. Referat Weterynaryjny (1945-1948), sygn. 262-267: organizowanie służby weterynaryjnej w powiecie, sprawozdania z działalności referatu. XI. Referat Aprowizacyjny (1945), sygn. 268-270: organizacja referatu, aprowizacja wojska i ludności cywilnej; sprawozdania. XII. Referat Budowlany (1945-1950), sygn. 271-282: statystyka budowlana, odbudowa szkół, grobownictwo wojenne, sprawozdania. XIII. Referat Świadczeń Rzeczowych (1945-1949), sygn. 283-288: sprawozdania, zestawienia z akcji świadczeń rzeczowych. XIV. Referat Rolnictwa i Reform Rolnych (1945-1949), sygn. 289-295: spisy gospodarstw poniemieckich; osadnictwo - sprawozdania, zestawienia, wykazy osób osiedlonych, klasyfikacja gruntów. XV. Powiatowy Inspektorat Oświaty Rolniczej (1945-1949), sygn. 296-304: plany i sprawozdania, wykazy szkół rolniczych, organizacje i wykazy zespołów przysposobienia rolniczego. XVI. Akta osobowe pracowników gmin. pow. toruńskiego (1945-1950) 167 j.a. kat. B-50 XVII. Akta nieruchomości - Referat Rolnictwa i Reform Rolnych (1945-1963) 39 j.a. kat. B-50 Количество единиц527
69/384/0 Powiatowa Rada Narodowa w Toruniu 1945-1949 0 0 Разверните
1. Regulamin PRN, (1948), sygn. 1 2. Protokóły posiedzeń PRN i PPRN, (1947–1950), sygn. 2-9 3. Komisje, (1946–1949), sygn. 10-18 4. Sprawozdania z działalności PRN, (1947–1950), sygn. 19-22 5. Nadzór nad gminnymi radami narodowymi, (1946–1949), sygn. 23-32: skład osobowy, kontrola działalności, sprawozdania 6. Sprawy oświaty, (1948–1950), sygn. 33-35: walka z analfabetyzmem, sieć i działanie bibliotek 7. Obchody i uroczystości, (1948-1949), sygn. 36-37. Количество единиц40
69/385/0 Wydział Powiatowy w Toruniu 1945-1950 0 0 Разверните
1. Referat Ogólno–Samorządowy, (1945–1950), sygn. 1-10: protokóły posiedzeń Wydziału Powiatowego, lustracja PZS, sprawy KKO, szkolnictwo, biblioteki. 2. Referat Inspekcji, (1945–1950), sygn. 11-37: inspekcje poszczególnych gmin, plany i sprawozdania, skład rad gminnych, zmiana granic gmin i gromad, powiatowe zebrania burmistrzów, wójtów i sekretarzy gminnych. 3. Referat Opieki Społecznej (1945–1949), sygn. 38-52: księgi opieki społecznej, pomoc dla osób powracających z obozów, walka z żebractwem i włóczęgostwem, klęski żywiołowe /powódź/, zakłady opiekuńcze, sprawozdawczość i statystyka. 4. Referat Rachunkowo–Kasowy (1946–1950), sygn. 53-58: preliminarze, budżety, sprawozdania rachunkowe PZS /niekompletne/ Количество единиц58
69/386/0 Prezydium Powiatowej Rady Narodowej i Urząd Powiatowy w Toruniu [1914-1949] 1950-1975 [1976-1980] 0 0 Разверните
Prezydium Powiatowej Rady Narodowej I. Wydział Organizacyjno – Prawny (1950-1973), sygn. 1-641 Sesje PRN, wykazy członków PRN, PPRN, Komisji i rad narodowych niższych stopni, plany pracy PRN, PPRN i Wydziałów, ocena działalności PRN, Komisje, radni – spotkania, wnioski i postulaty, posiedzenia PPRN, uchwały PPRN i ich realizacja, narady, zarządzenia i decyzje PPRN, sprawy organizacyjne, sprawozdawczość opisowa i statystyczna, podział administracyjny powiatu, kontrole zewnętrzne, nadzór nad radami narodowymi niższych stopni, skargi i wnioski. II. Powiatowa Komisja Planowania Gospodarczego (1953-1973), sygn. 642-847 Posiedzenia Komisji, plany gospodarcze i sprawozdania z ich realizacji – własne i jednostek nadzorowanych, bilanse – siły roboczej oraz dochodów i wydatków ludności, zatrudnienie, czyny społeczne. III. Wydział Finansowy (1951-1973), sygn. 848-929 Organizacja Wydziału, opracowania statystyczne, kontrole i inspekcje zewnętrzne oraz jednostek nadzorowanych, plany dochodów i inwestycji, budżety terenowe oraz sprawozdania z ich wykonania, skargi i zażalenia. IV. Wydział Kultury (1951-1959), sygn. 930-967 Narady, zebrania, Komisje, plany i sprawozdania Wydziału, plany i sprawozdania z działalności jednostek podległych, skargi i zażalenia, kontrole i lustracje jednostek podległych i nadzorowanych, ośrodki kultury i ich praca, uroczystości, konkursy oraz zabytki. V. Wydział Spraw Wewnętrznych ([1949]-1972), sygn. 968-1063 Akta tajne – zarządzenia, sprawy organizacyjne kancelarii tajnej, społeczno-administracyjne i karne, kościelne, wojskowe i szkolne, dokumentacja techniczna i geodezyjna; kontrole zewnętrzne, zmiana imion i nazwisk, skargi, nadzór nad stowarzyszeniami i urzędami stanu cywilnego, sprawy społeczno-administracyjne i wojskowe, księgi meldunkowe Cyganów. VI. Wydział Skupu (1951-1970), sygn. 1064-1155 Sprawy organizacyjne, posiedzenia Powiatowego Zespołu Koordynacji Skupu, plany roczne, obowiązkowe dostawy, opracowania statystyczne, skargi i wnioski, kontrole zewnętrzne jednostek podległych i nadzorowanych. VII. Wydział Rolnictwa i Leśnictwa (1953-1973), sygn. 1156-1356 Sporawy organizacyjne, plany pracy, zarządzenia i decyzje, zespoły rolne i komisje, zebrania i narady, plany i sprawozdania dot. rolnictwa, produkcji zwierzęcej, ogrodnictwa, inwestycji oraz zadrzewień. Łowiectwo – plany i sprawozdania, inwentaryzacja zwierzyny łownej, obwody łowieckie, statystyka, kontrole, skargi i wnioski, prasa, radio, pomniki przyrody, Komitety, sprawy finansowe. VIII. Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej (1950-1972), sygn. 1357-1381 Organizacja Wydziału, plany i sprawozdania, normatywy kancelaryjne, skargi i wnioski, kontrole, budowa dróg, cmentarze. IX. Wydział Handlu, Przemysłu i Usług (1950-1973), sygn. 1382-1425 Plan działania Wydziału, komisje zmiany cen, plany i sprawozdania, statystyka, nadzór i współdziałanie z cechami, legalizacja narzędzi pomiarowych, wykazy zakładów rzemieślniczych, punktów usługowych, gastronomicznych i handlu wewnętrznego, kontrole, skargi i wnioski. X. Wydział Zdrowia i Opieki Społecznej (1952-196), sygn. 1426-1452 Protokoły z odpraw pracowników sanitarno-epidemiologicznych, plany i sprawozdania, kontrole własnej jednostki, podległych i nadzorowanych, skargi i zażalenia. Komitety. XI. Wydział Urbanistyki i Architektury (1961-1964), sygn. 1453-1455 Lokale prywatne XII. Wydział Statystyki ([1949]-1962), sygn. 1453-1567 Sprawy ogólno-administracyjne, realizacja planów gospodarczych, sprawozdania dotyczące stanu i ruchu naturalnego ludności, rolnictwa, zadrzewień, przemysłu, budownictwa i gospodarki komunalnej, dróg, mostów i przepustów, transportu i łączności, oświaty i kultury, służby zdrowia i opieki społecznej, handlu i spółdzielni produkcyjnych, czyny społeczne. Urząd Powiatowy I. Biuro Ogólno-Organizacyjne (1974-1975), sygn. 1568-1981 Sesje PRN, interpolacje i postulaty radnych, narady kierownictwa, informator PRN, normatywy kancelaryjne, notatki prasowe, kontrole wewnętrzne, jednostek podległych i nadzorowanych. II. Powiatowa Komisja Planowania Gospodarczego (1974), sygn. 1582-1592 Planowanie i sprawozdawczość III. Wydział Finansowy (1974), sygn. 1593 Organizacja Wydziału. IV. Wydział Rolnictwa (1974), sygn. 1594 Plany rolnictwa V. Wydział Spraw Wewnętrznych – tajne (1974-1975), sygn. 1595-1601 Sprawy organizacyjne kancelarii tajnej, sprawy karne i społeczno-administracyjne, sprawy wojskowe VI. Akta Kategorii B50 Wydziału Spraw Wewnętrznych (1964-1968), sygn. 1-7 Decyzje odtworzenia treści aktu stanu cywilnego, sprawy obywatelskie, sprawy wywłaszczeniowe Количество единиц2861
69/387/0 Starostwo Powiatowe w Wąbrzeźnie 1945-1950 4 0 Разверните
I. Referat Organizacyjny (1945-1949), sygn. 1-13: statut organizacyjny, zarządzenia wewnętrzne, sprawozdania z działalności starosty i poszczególnych referatów, zatrudnienie, monografia i statystyka powiatu. II. Referat Administracyjno- Prawny (1945-1950), sygn. 14-424: ewidencja urodzin, pozbawienie obywatelstwa, poświadczenia i uznania obywatelstwa polskiego. III. Referat Społeczno-Polityczny (1945-1950), sygn. 425-456: sprawozdania i materiały do sprawozdań sytuacyjnych, sprawozdania z uroczystości, zbrodnie hitlerowskie, ewidencja i sprawozdania z działalności stowarzyszeń; wykazy Reichsdeutschów, Volksdeutschów, Eingedeutschów, listy rehabilitacyjne osób wpisanych do III i IV grupy narodowości niemieckiej, sprawy mniejszości narodowych, zaświadczenia przesiedleńcze, sprawy cudzoziemców. IV. Referat Wojskowy (1946), sygn. 457: statystyka powiatu. V. Referat Szkód Wojennych (1945-1946), sygn. 458-526: rejestracja szkód wojennych. VI. Referat Zdrowia (1949), sygn. 527: sprawozdanie z działalności sanitariatu powiatowego. VII. Referat Weterynaryjny (1949), sygn. 528: sprawozdanie. VIII. Referat Rolnictwa (1945), sygn. 529: statystyka rolna. IX. Referat Budowlany (1947-1948, 1951), sygn. 530. X. Referat Opieki Społecznej (1946-1948), sygn. 531-532: statystyka i sprawozdania. XI. Powiatowy Komitet Opieki Społecznej (1945-1949), sygn. 533-538: protokoły z zebrań PKOSi GKOS, sprawozdania PKOS, statystyka PKOS, lustracja GKOS. Количество единиц542
69/388/0 Powiatowa Rada Narodowa i Wydział Powiatowy w Wąbrzeźnie 1945-1950 0 0 Разверните
A. Powiatowa Rada Narodowa Protokoły z posiedzeń PRN, PPRN i Komisji PRN, plany pracy i sprawozdania PRN i jej komisji, skład rady, nadzór nad GRN, spis miast i zarządów gminnych, sprawy oświaty, kościelne, przemysłu, spółek wodnych i rolnictwa, protokoły i sprawozdania Powiatowego, Miejskiego i Dzielnicowego Komitetu Obrońców Pokoju. B. Wydział Powiatowy I. Referat Ogólny-Samorządowy, (1946-1947, 1949), sygn. 45-50: Sprawozdania przewodniczącego Wydziału Powiatowego i referatu ogólnego, statystyka ogólna, zatrudnienie w Powiatowym Związku Samorządowym. II. Referat Rachunkowo-Kasowy, (1945-1950), sygn. 51-90: Stan finansowy, plany działalności finansowo-gospodarczej, budżety, sprawozdania rachunkowe Powiatowego Związku Samorządowego. Количество единиц90
69/389/0 Prezydium Powiatowej Rady Narodowej i Urząd Powiatowy w Wąbrzeźnie [1930-1949] 1950-1975 [1976-1991] 0 0 Разверните
0 Количество единиц4008
69/390/0 Miejska Rada Narodowa i Zarząd Miejski w Chełmnie 1945-1950 0 0 Разверните
I. Miejska Rada Narodowa a/ protokoły i kurendy MRN, sygn. 1-2 b/ protokoły PMRN, sygn. 3-4 c/ Komisje, sygn. 5-9 d/ wykazy członków MRN, PMRN i Zarządu, sygn. 10 II. Zarząd Miejski 1. Referat Ogólny a/ protokoły i sprawozdania Zarządu, sygn. 11-15 b/ wybory burmistrza i wiceburmistrza, sygn. 16 2. Referat Finansowy a/ preliminarz budżetowy, sygn. 17 b/ statuty podatkowe, sygn. 18 c/ opłaty targowe, sygn. 19 d/ podatek gruntowy, sygn. 20-28 3. Referat Administracyjno- Ogólny a/ sprawozdanie z działalności referatu Meldunkowego oraz Bezpieczeństwa i porządku Publicznego, sygn. 29 b/ wykaz akt referatu Porządku Publicznego, sygn. 30 c/ wykaz strat przemysłu spożywczego, sygn. 31 d/ spisy- przedsiębiorstw, sklepów, budowli i ulic, sygn. 32-34 e/ sprawy o odzyskanie własności sprzed 1939 r., sygn. 35 4. Referat Społeczny a/ sprawozdanie referatu Zdrowia i Opieki Społecznej, sygn. 36 b/ tabele statystyczne, sygn. 37 c/ pomoc społeczna dla ofiar wojny, sygn. 38 d/ pomoc społeczna dla ludności (teczki przykładowe), sygn. 39-48 e/ sprawy Oświaty i Kultury - konserwacja zabytków, sygn. 49 III. Komitety Miejskie a/ Współdziałania, sygn. 50 b/ Obrońców Pokoju, sygn. 51 c/ Premiowej Pożyczki Odbudowy Kraju, sygn. 52 d/ Odbudowy Warszawy, sygn. 53 Количество единиц63
69/391/0 Prezydium Miejskiej Rady Narodowej w Chełmnie 1950-1973 0 0 Разверните
I. Referat Ogólno-Administracyjny, 1950-1973. 1. Protokoły sesji MRN, sygn. 1-22. 2. Księgi Uchwał MRN, sygn. 23-25. 3. Komisje MRN, sygn.26-55. 4. Protokoły posiedzeń PMRN, sygn. 56-81. 5. Sprawy archiwum, sygn. 82-84. 6. Statystyka, sygn. 85-88. II. Referat finansowy, 1952-1973. 7. Budżet i jego wykonanie, sygn. 89-110. III. Referat Spraw Socjalnych i Kulturalnych, 1953-1973. 8. Sprawozdania z działalności referatu, sygn. 111-112. 9. Sprawy gospodarcze, sygn. 113-114. Количество единиц115
69/392/0 Zarząd Miejski w Chełmży 1945-1950 0 0 Разверните
I. Referat Organizacyjny(1945-1950) 1. Tymczasowy Komitet Ludowy (1945), sygn.1. 2. Miejska Rada Narodowa (1945-1950), sygn.2-22; wybory, skład osobowy, protokoły posiedzeń, sprawozdania. 3. Biuro Zarządu Miejskiego (1945-1950), sygn.23-42; organizacja biura-statut ZM, skład osobowy, protokoły posiedzeń, przejęcie i administracja nieruchomości poniemieckich, uruchomienie i organizacja zakładów i przedsiębiorstw miejskich, lustracja ZM. II. Referat Finansowo-Budżetowy (1945-1950), sygn.43-63; zarządzenia, statuty podatków, budżety, plany finansowo-gospodarcze, wymiar podatków miejskich, sprawozdania rachunkowo-kasowe. III. Referat Administracyjny (1945-1950), sygn.64-351; bezpieczeństwo i porządek publiczny, rolnictwo, zniszczenia wojenne, przydział gospodarstw poniemieckich, akcje siewne, statystyka rolna, opieka społeczna, gospodarka mieszkaniowa, sprawy zatrudnienia, aprowizacja, przemysł i handel-rejestry zakładów i przedsiębiorstw, przejęcie, zabezpieczenie i uruchomienie poszczególnych przedsiębiorstw, ewidencja ruchu ludności-księgi meldunkowe. IV. Referat Spraw Technicznych i Majątkowych (1945-1950), sygn. 352-367; budownictwo-sprawozdania o ruchu budowlanym, odbudowa szkół, pomiary miasta, spółka wodna, plany inwestycyjne, klęski żywiołowe. V. Organizacje, stowarzyszenia kulturalne i zawodowe (1945-1950), sygn. 368-372; protokoły, sprawozdania z działalności. Количество единиц401
69/393/0 Prezydium Miejskiej Rady Narodowej w Chełmży 1951-1973 120 0 Разверните
I. Referat Ogólno-Administracyjny, 1951-1973. 1. Protokoły sesji MRN, sygn. 1-31. 2. Interpelacje i postulaty radnych, sygn. 32-33. 3. Komisje MRN, sygn. 34-46. 4. Protokoły Posiedzeń Prezydium MRN, sygn. 47-79. 5. Organizacja wewnętrzna Prezydium-plany pracy, wykazy pracowników, sygn. 80-82. 6. Sprawy rolne, statystyka, sygn. 83-89. II. Referat Finansowy, 1951-1959, sygn. 90-102. 7. Budżet i jego wykonanie. III. Referat Spraw Socjalnych i Kulturalnych, 1950-1968. 1. Sprawy kultury, organizacje w mieście, sygn. 103-108. IV. Książki meldunkowe mieszkańców Chełmży, 1950-1953, sygn. 109-120. Количество единиц326
69/394/0 Zarząd Miejski w Golubiu dla miast Golubia i Dobrzynia 1945-1950 0 0 Разверните
1. Miejska Rada Narodowa, (1945-1951), sygn. 1-7: Protokóły z posiedzeń MRN i Prezydium, protokoły, sprawozdania Komisji MRN. 2. Zarząd Miejski, a. Referat Organizacyjno-Administracyjny, (1946-1949), sygn. 8-11: Statut organizacyjny Biura Zarządu Miejskiego, protokoły, głosowanie ludowe, wybory do Sejmu Ustawodawczego. b. Referat Finansowo-Budżetowy, (1946-1950), sygn. 12-23: Statuty podatkowe, budżety, sprawozdania rachunkowe, inwentarze z załącznikami. c. Referat Administracyjny, (1946-1950), sygn.24: Statystyka rolna. Количество единиц28
69/395/0 Prezydium Miejskiej Rady Narodowej w Golubiu-Dobrzyniu 1950-1973 0 0 Разверните
1. Sprawy organizacyjne MRN (1950-1960), sygn. 1-2: plany i sprawozdania. 2. Protokoły sesji MRN (1952-1972), sygn. 3-21: protokoły z l. 1950-51 patrz: ZM w Golubiu 1945-50, sygn.2. 3. Realizacja uchwał MRN (1957-1958), sygn. 22. 4. Spotkania posłów i radnych z wyborcami (1965-1973), sygn. 23-26. 5. Komisje MRN (1950-1972), sygn. 27-48: protokoły posiedzeń, skład, plany i sprawozdania, regulaminy Komisji. 6. Sprawy organizacyjne PMRN (1951-1970), sygn. 49-51: plany i sprawozdania. 7. Protokoły posiedzeń Prezydium (1950-1972), sygn. 52-73: protokoły do 4.12.50 r. patrz: ZM w Golubiu 1945-50, sygn. 3. 8. Księgi uchwał PRMN (1957-1958), sygn. 74-75. 9. Komitety Blokowe (1964-1973), sygn. 76-77. 10. Plany gospodarcze (1959-1972), sygn. 78-87. 11. Skargi i wnioski (1957), sygn. 88. 12. Kontrole zewnętrzne i sprawozdania (1950-1973), sygn. 89-92. 13. Budżet i jego wykonanie (1950-1972), sygn. 93-124. 14. Sprawy cmentarzy (1968-1972), sygn. 125: karty ewidencyjne mogił wojennych, protokoły ekshumacji, dok. techniczna. Количество единиц125
Показывается 521 в 540 из 2 240 записей.