| I. Ref. Ogólno-Organizacyjny - protokoły zjazdów starostów, wójtów i sekretarzy, przepisy i zarządzenia, sprawozdania sytuacyjne, sprawozdania z działalności poszczególnych referatów, organizacja starostwa, statut organizacyjny, instrukcje biurowe, spisy spraw, straty i szkody wojenne, rejestry odszkodowań wojennych; II. Ref. Budżetowo-Gospodarczy - preliminarze budżetowe; III. Ref. Społeczno-Polityczny - przepisy i zarządzenia, dziennik spraw tajnych i poufnych, sprawozdania sytuacyjne, sprawy organizacji podziemnych, raporty sytuacyjne MO, zwalczanie aktów terroru, gwałtów i grabieży, ekshumacja zwłok, dewastacja kościołów, propaganda, sprawozdania z przebiegu uroczystości, dochodzenia, doniesienia, przestępczość polityczna, działalności partii politycznych, opinie o działaczach politycznych, sprawy zgromadzeń i zjazdów, zezwolenia na zabawy, kwesty, zbiórki, nadzór nad zakładami drukarskimi, konfiskata prasy, druków i czasopism, rejestracja stowarzyszeń i związków społecznych, akta OSP, spółki i obwody łowieckie, elaboraty przeciwpowodziowe, sprawy bezrobocia i strajków, sprawy wyznaniowe, mniejszości narodowe, sprawy cudzoziemców, wykaz obywateli sowieckich, sprawy obywatelstwa, akta w sprawie pozbawienia obywatelstwa poszczególnych volksdeutschów, repatriacja Niemców, deklaracje wierności; IV. Ref. Administracyjno-Prawny - postępowanie przymusowe w administracji, sprawy konsularno-paszportowe, nadzór nad USC, akta urodzeń, ślubów i śmierci, nadawanie i zmiana imion i nazwisk, zmiana wyznania, sprawy obywatelstwa polskiego (nadawanie, utrata i poświadczenia), poszukiwanie osób, statystyka naturalnego ruchu ludności, stan ludności, wykazy miejscowości, sprawy wodne; V. Ref. Karno-Administracyjny - polityka karno-administracyjna, statystyka wykroczeń, skorowidze do rejestrów karno-administracyjnych, rejestry spraw karno-administracyjnych i rejestry karne; VI. Ref. Zdrowia - instrukcja biurowa, sprawozdania Komisji Zdrowia i Opieki Społecznej, statystyka, sprawozdawczość, sprawy Nadzwyczajnego Funduszu Dożywiania Dzieci, nadzór sanitarny, kontrola służby zdrowia, rejestracje i wykazy lekarzy, placówek służby zdrowia, zakładów opiekuńczych, akcja sanitarno-porządkowa, walka z chorobami zakaźnymi; VII. Ref. Opieki Społecznej - przepisy i zarządzenia, nadzór nad działalnością organizacji społecznych w zakresie opieki społecznej, opiniowanie regulaminów zakładów opiekuńczych, sprawy szkolenia, pomocy zimowej, pogotowia powodziowego i zakładów opiekuńczych, sprawy fundacji darowizn i zapisów, udzielanie zapomóg, statystyka, ochrona macierzyństwa, opieka nad dziećmi, opieka nad weteranami, więźniami, ubogimi, sierotami, inwalidami, walka z żebractwem, włóczęgostwem, alkoholizmem i handlem ludźmi, rejestracja inwalidów wojennych i ich roszczenia, represja niemiecka na ludności polskiej; VIII. Ref. Aprowizacji, Ref. Przemysłu i Handlu - przepisy i zarządzenia, protokoły i zarządzenia dla celów zaopatrzenia reglamentowanego, protokoły Komisji Usprawnień Zaopatrzenia, zaopatrzenie ludności w art. pierwszej pomocy, kontrola nad wykonywaniem rozporządzeń aprowizacyjnych, kwestionariusze zakładów rzemieślniczych, kartoteka i rejestr przedsiębiorstw, ewidencja pracodawców, wykazy placówek gastronomicznych i hotelarskich, ewidencja zakładów przemysłu żywnościowego, ustalanie cen, akta komisji cennikowych, statystyka, sprawozdawczość; IX. Ref. Kultury i Sztuki - zabezpieczenie mienia państwowego w zakresie kultury i sztuki, rejestracja grup artystycznych i sprawozdania z ich działalności, zbiórki uliczne; X. Ref. Odbudowy - protokoły posiedzeń Powiatowej Komisji Odbudowy Wsi, Powiatowej Komisji Planowania, stan rzemiosła budowlanego, rejestracja osób posiadających uprawnienia budowlane, ewidencja zatrudnionych w budownictwie, realizacja planów inwestycyjnych, plany odbudowy, sprawozdawczość, tereny poligonowe, spis budynków w powiecie, rejestracja zabytków architektonicznych, plany techniczne budynków, zestawienia zniszczeń wojennych, inwentaryzacja szkód wojennych, cmentarze wojenne, kredyty na odbudowę, pożyczki bezzwrotne, przydział baraków, odbudowa osiedli wiejskich; XI. Ref. Pomiarów - przepisy i zarządzenia, sprawozdawczość, ewidencja prac pomiarowych, pomiary zlecone (wywłaszczenia, rozgraniczenia, hipoteka), kataster gruntowy, wykaz map pow. łaskiego, mapy, szkice gruntów, ewidencja terytorialnych jednostek administracyjnych; XII. Ref. Rolnictwa i Reform Rolnych - przepisy i zarządzenia, akta Powiatowej Komisji Ziemskiej, sprawy Państwowego Funduszu Ziemi, parcelacja, ewidencja majątków wyłączonych z parcelacji, ewidencja działek rolnych i ich nabywanie, zrzeczenia ziemi, sprawy reformy rolnej, akty nadania ziemi, resztówki, administracja i wydzierżawianie nieruchomości rolnych, plany gospodarcze i ich realizacja, sprawozdawczość, statystyka, ankiety ekonomiczno-gospodarcze, wykazy struktury agrarnej, wykazy zabranego inwentarza przez wojska radzieckie, kontraktacja trzody chlewnej, przesiedlenia na Ziemie Zachodnie, sprawy gospodarstw poniemieckich, rozrachunki z ustępującymi użytkownikami gospodarstw poniemieckich, akcja repatriacyjna na gruntach poniemieckich, akta dot. gospodarstw po poszczególnych Niemcach (w zał. opis gospodarstwa, szkice sytuacyjne, spisy inwentarza, akta PUR), ustalenie obwodów nadleśnictw państwowych oraz akta Powiatowego Obywatelskiego Komitetu Odbudowy Warszawy, akta dot. zatrudniania pracowników, wypadków oraz plany budowy budynków w powiecie. Количество единиц2934 |