Bestandssignatur Der Name des Bestandes Datum von Datum bis
Zeige 321 bis 340 von 797 Einträgen.
Bestandssignatur Bestandsname Laufzeit Anzahl der
Einheiten
Anzahl der Scans Alles
erweitern
79/478/0 Starostwo Powiatowe w Makowie Mazowieckim 1945-1950 144 0 erweitern
Referat Ogólny (1945–1950): organizacja starostwa, tryb urzędowania, sprawy podziału administracyjnego i statystyki powiatu (w tym dane o poszczególnych wsiach), protokoły i sprawozdania z inspekcji starostwa, protokoły narad kierowników urzędów niezespolonych, protokoły ze zjazdów starostów, akcje społeczne, działalność Komitetu Odbudowy Warszawy (sygn. 1–25). Referat Budżetowo-Gospodarczy (1948–950): zestawienie wyników wymiaru podatków (sygn. 26). Referat Społeczno-Polityczny (1945–1950): sprawozdania sytuacyjne starosty z sytuacji politycznej, gospodarczej, kulturalnej i organizacyjnej powiatu (w tym dotyczące działalności zbrojnego podziemia), sprawy bezpieczeństwa publicznego, zbrodnie niemieckie, rejestracja i działalność różnego rodzaju stowarzyszeń i związków, sprawy grobownictwa wojennego (m.in. ewidencja osób pochowanych w grobach wojennych), organizacja referendum (1946), zebrania, wiece i uroczystości, dane statystyczne o gminach, sprawy cudzoziemców (m.in. wykazy, wysiedlenia), protokoły posiedzeń Powiatowej Rady Społecznej Osadnictwa (sygn. 27–50). Referat Administracyjno-Prawny (1945–1950): akta nadzoru nad zarządami miejskimi i gminnymi (ich organizacja, protokoły kontroli, sprawozdania z działalności, składy osobowe), akcja przesiedleńcza (sprawozdania i zaświadczenia), akta nadzoru nad biurami ewidencji ludności i USC, sprawy konsularne, stwierdzenie i pozbawiania obywatelstwa, stan ludności i kontrola ruchu ludności, akta Wiejskiej Służby Porządkowej (w tym meldunki o napadach bandyckich), powołanie sądów rozjemczych, kwestionariusze rejestracji szkód wojennych (sygn. 51–88, 144). Referat Wojskowy (1950): kontrole gminnych referatów meldunkowych i wojskowych (sygn. 89). Referat Przemysłu i Handlu (1946–1950): rejestracja i działalność przedsiębiorstw państwowych, spółdzielczych i prywatnych (w tym ewidencja, dane statystyczne w podziale na branże), akta dotyczące rzemieślników i organizacji rzemieślniczych oraz zrzeszeń przemysłowych, akta nadzoru nad działalnością przedsiębiorstw handlowych, akta Komisji Notowań Cen, sprawozdania z działalności referatów (sygn. 90–111). Referat Aprowizacji (1947–1949): sprawozdania z działalności referatu, inspekcje władz zwierzchnich, sprawy osobowe pracowników (sygn. 112–116). Referat Opieki Społecznej (1945–1950): rejestry inwalidów wojennych, wykazy byłych więźniów obozów, akta nadzoru nad gminami w zakresie opieki społecznej, preliminarze budżetowe, rozdział kredytów, akta nadzoru nad zakładami opiekuńczymi oraz sprawozdania z ich działalności (sygn. 117–124). Referat Zdrowia (1948–1949): korespondencja w sprawie ewidencji służby zdrowia oraz organizacji ośrodków zdrowia, w tym statuty i budowa ośrodka w Sypniewie (sygn. 125–126). Referat Odbudowy (1945–1950): sprawozdania z działalności, statystyka referatu, sprawozdania i dane statystyczne z realizacji odbudowy, grobownictwo wojenne (wykazy grobów, szkice sytuacyjne), posiedzenia Powiatowej Komisji Odbudowy i Powiatowego Komitetu Kredytów Budowlanych (sygn. 127–136). Referat Rolnictwa i Reform Rolnych (1948–1949): akta dotyczące parcelacji, likwidacji odłogów, akcji siewnych, pomocy sąsiedzkiej, spraw rybackich, zestawienia powiatowe dotyczące spisów powierzchni użytków i zasiewów (sygn. 137–141). Inspektor Oświaty Rolniczej (1948): korespondencja ogólna w sprawach oświaty rolniczej (sygn. 142). POP PZPR (1949): protokoły zebrań i plany pracy (sygn. 143). Anzahl der Einheiten144
79/479/0 Akta miasta Chorzele 1945-1950 69 0 erweitern
Referat Ogólno-Organizacyjny: protokoły posiedzeń MRN i Zarządu, narady i zebrania, sprawozdania z działalności, kontrole zewnętrzne i wewnętrzne, wykazy zakładów rzemieślniczych i przemysłowych, wykazy osób zamordowanych, wywiezionych na roboty, inwalidów, samotnych matek, straty wojenne, spisy radnych i członków Prezydium i Zarządu, rejestr spraw karnych (sygn. 1–20). Referat Finansowo-Budżetowy: budżety, sprawozdania rachunkowe, pobór podatków (wymiary i księgi biercze), dzienniki główna (sygn. 21–57). Anzahl der Einheiten69
79/480/0 Akta gminy Karniewo, pow. makowski 1949-1953 55 0 erweitern
Dział Finansowo-Budżetowy (1945–1950): budżety i sprawozdania rachunkowe, księgi dochodów i wydatków budżetowych, księgi sum przechodnich i pozabudżetowych, preliminarz robót drogowych, szarwarkowych i melioracyjnych (1950) (sygn. 1–24). Referat Ogólno-Administracyjny: zarządzenia i okólniki, sprawy orzecznictwa karno-administracyjnego, wykazy członków kolegium (1953–1954) (sygn. 25). Referat Finansowy (1951–1953): preliminarze budżetowe, budżety i sprawozdania, dzienniki główna, wykazy gospodarstw rolnych w poszczególnych gromadach, arkusz wymiarowy dostaw obowiązkowych, rejestracja płac, karty wynagrodzeń (sygn. 26–55). Anzahl der Einheiten55
79/481/0 Akta miasta Makowa Mazowieckiego 1913-1916, 1945-1950 86 0 erweitern
Akta do 1918 r.: budżety i podliczenie kapitałów miejskich (1913–1916) (sygn. 79–86). Akta po 1945 r. MRN: protokoły sesji MRN, posiedzeń Zarządu i Prezydium, uchwały MRN (1945), działalność miejskiej komisji kontroli (sygn. 1–8). Zarząd Miejski. Referat Organizacyjny: sprawy organizacyjne, zarządzenia władz zwierzchnich, protokoły posiedzeń Zarządu, działalność Komisji Gospodarczej, sprawy osobowe pracowników, kontrole zewnętrzne i wewnętrzne, charakterystyka miasta (sygn. 9–22). Referat Finansowo-Budżetowy: budżety miasta i przedsiębiorstw miejskich, sprawozdania rachunkowe, księgi dochodów i wydatków budżetowych, pobór podatków (m.in. wymiar i księgi biercze, wykazy podatników, gospodarstw), plan gospodarczy (1950) (sygn. 23–66). Referat Administracyjny: sprawy kontroli ruchu ludności, zeznania świadków (odtworzenie metryk, świadectwa moralności), sprawy rolnictwa, szkód wojennych, przejęcia majątków opuszczonych (sygn. 67–74). Referat Spraw Technicznych i Majątkowych: zarząd majątkiem, działalność rzeźni i elektrowni, umowy dzierżawne na mienie opuszczone (sygn. 75–78). Anzahl der Einheiten86
79/482/0 Prezydium Miejskiej Rady Narodowej w Makowie Mazowieckim 1950-1973 88 0 erweitern
Protokoły sesji MRN (sygn. 1–36) i posiedzeń Prezydium MRN (sygn. 39–73), protokoły posiedzeń komisji mieszkaniowej i mandatowej (sygn. 37–38), budżety i sprawozdania budżetowe, sprawozdania rachunkowe i podatkowe (sygn. 78–87), plany pracy i uchwały Prezydium (1955, 1959), wykazy pracowników, posiedzenia POP, sprawozdania referatów (1958–1961), skargi i zażalenia (1955–1956) (sygn. 74–77), przydział mieszkań i sprawy wywłaszczeniowe (sygn. 88). Anzahl der Einheiten88
79/483/0 Prezydium Miejskiej Rady Narodowej w Chorzelach 1950-1976 121 0 erweitern
- Sesje Miejskiej Rady Narodowej: sygn. 1-24; - Komisje Miejskiej Rady Narodowej: sygn. 25-50; - Sprawy organizacyjne Prezydium Miejskiej Rady Narodowej: sygn. 51-54; - Protokoły z posiedzeń Prezydium Miejskiej Rady Narodowej: sygn. 55-77; - Komitety Blokowe: sygn. 78-80; - Budżet i jego wykonanie: sygn. 81-99. Anzahl der Einheiten121
79/484/0 Akta gminy Krasnosielc, pow. makowski 1946-1954 109 0 erweitern
Dział Ogólno-Organizacyjny (1945–1950): protokoły sesji GRN, posiedzeń Prezydium i Zarządu, zebrania wiejskie, wybory sołtysów, (sygn. 1–5). Dział Finansowo-Budżetowy (1945–1952): preliminarze budżetowe, budżety i sprawozdania, plany finansowo-gospodarcze, dzienniki główna (własne i przedsiębiorstw gminnych), księgi dochodów i wydatków budżetowych, księgi sum przechodnich i pozabudżetowych, wykazy posiadaczy gospodarstw rolnych wg miejscowości, wymiar i pobór podatków, sprawy Społecznego Funduszu Oszczędnościowego Rolnictwa, listy płac, zasiłki rodzinne (sygn. 6–72). Dział Gospodarki Gminnej: protokoły połączeń gospodarstw podzielonych fikcyjnie (1949) (sygn. 73). Dział Administracyjny: podania w sprawie sprzedaży nieruchomości (1946) (sygn. 74). Referat Ogólno-Administracyjny (1951–1954): protokoły posiedzeń Prezydium, sesji GRN i komisji, kontrole zewnętrzne, sprawy osobowe pracowników i radnych, zmiany podziału administracyjnego, sołtysi, akta majątku Józefowo, drogownictwo (sygn. 75–86). Referat Finansowy (1951–1954): budżety i sprawozdania (własne i przedsiębiorstw gminnych), karty wynagrodzeń, listy płac i listy wypłat zasiłków rodzinnych, dziennik główna, pobór podatku gruntowego, sprawy Narodowej Pożyczki Rozwoju Sił Polski (sygn. 87–108). Referat Rolny: umowy na dzierżawę gruntów (1954) (sygn. 109). Anzahl der Einheiten109
79/485/0 Akta gminy Perzanowo z siedzibą w Czerwonce, pow. makowski 1951-1953 8 0 erweitern
Ubezpieczenia pracowników, karty wynagrodzeń, sprawy budżetowe. Anzahl der Einheiten8
79/486/0 Akta gminy Płoniawy, pow. makowski 1949-1954 12 0 erweitern
Grobownictwo wojenne, sprawy wojskowe, domowe książki meldunkowe, wykazy gospodarstw rolnych w gromadach. Anzahl der Einheiten12
79/487/0 Akta gminy Sielc z siedzibą w Rzewniu, pow. makowski 1946-1954 52 0 erweitern
Dział Ogólno-Organizacyjny (1947–1949): protokoły sesji GRN, posiedzeń Prezydium, Zarządu i komisji (sygn. 1–3). Dział Finansowo-Budżetowy (1946–1950): budżety i sprawozdania rachunkowe, dane statystyczne dotyczące gminy, księgi dochodów i wydatków budżetowych, listy płac (sygn. 4–22). Dział Gospodarki Gminnej (1948–1950): monografia gminy, sprawy rolnictwa, pomoc sąsiedzka, dzierżawy, likwidacja odłogów (sygn. 23–24). Dział Administracyjny (1948–1954): sprawy PO „Służba Polsce”, przepisy i zarządzenia, sprawy odbudowy (sygn. 25–27). Referat Ogólno-Administracyjny (1951–1954): sprawy organizacyjne oraz obsługi rady i jej organów, sprawozdania i statystyka gminy, sprawy osobowe, rejestr spraw karno-administracyjnych, wynajmowanie lokali szkolnych, nadzór nad USC (sygn. 28–38). Referat Finansowy (1951–1954): budżety i sprawozdania, księga biercza podatku gruntowego, karty wynagrodzeń (sygn. 39–46). Referat Spraw Socjalnych i Kulturalnych: sprawy szarwarku (1952) (sygn. 47). Referat Wojskowy: wnioski o odroczenie jedynych żywicieli (1954) (sygn. 48). Referat Rolny (1952, 1954): korespondencja w sprawach rolnictwa, akcja siewna (sygn. 49–52). Anzahl der Einheiten52
79/488/0 Akta gminy Sieluń z siedzibą w Młynarzach, pow. makowski 1946-1953 9 0 erweitern
Sprawy organizacyjne, posiedzenia Prezydium GRN, listy płac pracowników, realizacja planów finansowych i budowy spółdzielni produkcyjnych, sprawy opieki społecznej, meldunki o realizacji obowiązkowych dostaw. Anzahl der Einheiten9
79/489/0 Akta gminy Smrock z siedzibą w Szelkowie, pow. makowski 1946-1954 37 0 erweitern
Dział Ogólno-Organizacyjny (1946–1954): sprawy organizacyjne, sesje GRN, posiedzenia Prezydium, Zarządu i komisji, księga inspekcyjna, majątek gmin i gromad, akta Gminnego Komitetu Odbudowy Warszawy (sygn. 1–12). Dział Gospodarki Gminnej: sprawy oświaty, kultury i sztuki (1950–1951) (sygn. 13). Dział Administracyjny: sprawy bezpieczeństwa i porządku publicznego (1949–1950) (sygn. 14). Referat Ogólno-Administracyjny (1951–1954): przepisy i zarządzenia ogólne, sprawy organizacyjne i obsługi GRN oraz jej organów, odpisy uchwał PPRN w Makowie Mazowieckim, sesje GRN, posiedzenia Prezydium i komisji, kontrola wewnętrzna i społeczna, narady sołtysów, sprawy werbunkowe, sprawy wyborcze (1954), bezpieczeństwo i porządek publiczny (1951), pozwolenia na budowę (sygn. 15–37). Anzahl der Einheiten37
79/490/0 Powiatowa Rada Narodowa i Wydział Powiatowy w Makowie Mazowieckim 1945-1950 109 0 erweitern
Powiatowa Rada Narodowa. Prezydium (1944–1950): sprawy organizacyjne, wykazy członków miejskich i gminnych rad narodowych, protokoły sesji GRN i posiedzeń Prezydium, protokoły sesji miejskich i gminnych rad narodowych oraz posiedzeń ich prezydiów, sprawozdania kwartalne PRN z działalności (1949), odprawy służbowe i konferencje (sygn. 1–23). Wydział Powiatowy. Referat Administracyjny (1946–1947, 1950): sprawozdanie z ruchu budowlanego (1950), sprawy osobowo-płacowe pracowników (sygn. 24–25). Referat Nadzoru i Inspekcji (1945–1950): wybory wójtów, burmistrzów oraz zarządów miejskich i gminnych, ewidencja pracowników zarządów, plany i programy szkolenia, protokoły posiedzeń zarządów miejskich i gminnych, budżety, budżety administracyjne miast i gmin, sprawozdania rachunkowe, kontrole referatów podatkowych w gminach, świadczenia w naturze, plan produkcji rolnej gminy Płoniawy (1950), sprawy osobowe pracowników gmin oraz sołtysów (sygn. 26–95). Referat Finansowo-Rachunkowy (1945–1950): budżet Powiatowego Związku Samorządowego (1950), sprawozdania z wykonania budżetu (1945–1949), sprawy subwencji, dotacji i kredytów inwestycyjnych (sygn. 96–101). Referat Działów Specjalnych (1949–1950): odwołania od wymiaru podatków od spożycia w zakładach gastronomicznych (1949), wykonanie planów inwestycyjnych związków samorządowych (1950) (sygn. 102–103). Referat Planowania Przestrzennego (1949–1950): projekty planów i sprawozdania z realizacji planów inwestycyjnych, wnioski o włączenie do Państwowego Funduszu Inwestycyjnego, spis tytułów inwestycyjnych, zarząd nieruchomościami, nadzór nad wymiarem i poborem podatku gruntowego (sygn. 104–109). Anzahl der Einheiten109
79/491/0 Komunalna Kasa Oszczędności Powiatu Pułtuskiego w Pułtusku 1945-1950 14 0 erweitern
Statuty, protokoły posiedzeń Rady, dyrekcji i Komisji Rewizyjnej KKO, protokoły kontroli KKO, sprawozdanie z rewizji KKO, bilanse, dokumentacja dotycząca przekazania nieruchomości Bankowi Rolnemu. Anzahl der Einheiten14
79/492/0 Towarzystwo Pożyczkowo-Oszczędnościowe w Ostrowi Mazowieckiej 1913-1915 2 0 erweitern
Dokumenty pożyczek, wykaz udziałów, pożyczek i dywidendy, wykaz wkładów osobowych i odsetek. Anzahl der Einheiten2
79/494/0 Państwowe Liceum Ogólnokształcące w Przasnyszu 1949-1959 3 0 erweitern
Pisma i sprawozdania wysyłane do kuratorium, dane statystyczne. Anzahl der Einheiten3
79/496/0 Akta stanu cywilnego Parafii Rzymskokatolickiej w Płoniawach Bramurze 1889-1922 0 0 erweitern
Akta urodzeń, małżeństw i zgonów Dokumenty do akt małżeństw. Anzahl der Einheiten31
79/497/0 Starostwo Powiatowe w Przasnyszu 1919-1927 33 0 erweitern
Okólniki i rozporządzenia urzędu powiatowego, sprawozdania sytuacyjne o stanie bezpieczeństwa publicznego, sytuacji politycznej i gospodarczej w powiecie, działalności organizacji politycznych, społecznych i zawodowych, działalność Policji Państwowej (w tym dozór nad osobami podejrzanymi o szerzenie propagandy bolszewickiej, fałszerstwa i kradzieże), nadzór nad stowarzyszeniami, zjazdy, wiece i zebrania, ewidencja i wysiedlanie cudzoziemców, sprawy bezpieczeństwa i porządku, strajk robotników sezonowych (1925), zmiany podziału administracyjnego, wybory do sejmu i senatu (1922) oraz do rad miejskich i gminnych (1927), wykaz osób ubiegających się o zezwolenie na przebywanie w pasie przygranicznym, sprawy przyznawania pożyczek na odbudowę — w tym księga protokołów Pożyczkowej Komisji Odbudowy Starostwa Przasnyskiego (1924–1925), dzienniki korespondencyjne. Anzahl der Einheiten33
79/498/0 Akta stanu cywilnego Parafii Rzymskokatolickiej w Kamieńczyku 1852,1879-1940 [2008] 31 2530 erweitern
Akta urodzeń, małżeństw i zgonów. Anzahl der Einheiten31
79/499/0 Akta stanu cywilnego Parafii Rzymskokatolickiej w Czerwonce 1886-1921 29 0 erweitern
Akta urodzeń, małżeństw i zgonów. Aneksy do akt małżeństw z lat 1901-1902 Anzahl der Einheiten37
Zeige 321 bis 340 von 797 Einträgen.