Номер фонда Название фонда Дата с Дата до
Показывается 91 в 135 из 1 294 записей.
Номер Название Крайние даты Количество
единиц
Количество сканов Разверните
все
71/92/0 Urząd Wodny Inowrocław z siedzibą we Włocławku 1940-1943 0 0 Разверните
Hydrografia rzeki Zgłowiączki, projekt odwodnienia majątku Zapustek, projekty regulacji rzeki Zgłowiączki Количество единиц4
71/93/0 Urząd Stanu Cywilnego w Aleksandrowie 1944 0 0 Разверните
Księgi małżeństw i zgonów za 1944 r. Количество единиц2
71/94/0 Starostwo Powiatowe Aleksandrowskie w Aleksandrowie Kujawskim 1945-1950 0 0 Разверните
I. Referat Ogólny: zjazdy, zebrania i akcje społeczne kierowane przez starostę, współpraca z urzędami i organizacjami społecznymi (sygn. 1-16; 1945-1949); II. Referat Organizacyjny: okólniki, zarządzenia władz zwierzchnich, sprawy organizacyjne urzędu i personalne pracowników (sygn. 17-35; 1945-1949); III. Referat Budżetowo-Gospodarczy: sprawozdania z państwowego planu inwestycyjnego powiatu (sygn. 36; 1948); IV. Referat Administracyjno-Prawny: nadzór nad urzędami stanu cywilnego, sprawy pozbawienia obywatelstwa polskiego osób narodowości niemieckiej, repatriacja obywateli niemieckich, zmiany imion i nazwisk, wywłaszczenia nieruchomości, sprawy wodne, statystyka zatrudnienia w powiecie (sygn. 37-152; 1945-1950); V. Referat Społeczno-Polityczny: Sprawozdania sytuacyjne starosty, wybory do ciał ustawodawczych, sprawy bezpieczeństwa i porządku publicznego, sprawy mniejszości narodowych, akcje przesiedleńcze, nadzór nad organizacjami politycznymi, zawodowymi, stowarzyszeniami, grobownictwo wojenne, sprawy prasowe (sygn. 153-227; 1945-1950); VI. Referat Szkód Wojennych: ewidencja strat biologicznych i szkód wojennych w okresie okupacji na terenie powiatu (sygn. 228-232; 1945-1947) VII. Referat Aprowizacji, Handlu i Przemysłu: sprawy organizacyjne referatu, protokóły i sprawozdania polustracyjne Referatu Aprowizacji i jednostek podległych, nadzór nad zakładami i przedsiębiorstwami, sprawy aprowizacji mieszkańców, sprawy rolne (wykaz majątków państwowych i prywatnych, statystyka produkcji rolnej), sprawy rzemiosła i handlu (spis warsztatów rzemieślniczych, organizacja cechów, zrzeszeń kupieckich i przemysłowych), statystyka cen detalicznych (sygn. 233-270; 1945-1949); VIII. Referat Zdrowia: organizacja i nadzór nad zakładami służby zdrowia i placówkami sanitarnymi, ewidencja lekarzy, personelu pomocniczego, walka z chorobami społecznymi i zakaźnymi, statystyka urodzeń i zgonów (sygn. 271-317; 1945-1949); IX Referat Budowlany: sprawy organizacyjne referatu, ewidencja ruchu budowlanego, sprawy przydziału materiałów budowlanych, udzielanie pożyczek i kredytów na budowę i odbudowę, sprawy regulacji zabudowy miast i osiedli, projekty budynków mieszkalnych i inwentarskich (sygn. 318-704; 1947-1950); X. Referat Pomiarowy: sprawy organizacyjne referatu, informacje z przebiegu prac pomiarowych na terenie powiatu (sygn. 704-721; 1945-1950); XI. Referat Urządzeń Rolnych: instrukcje dot. organizacji reformy rolnej, ewidencja rozparcelowanych majątków, wnioski o nadanie ziemi, inwentaryzacja gospodarstw poniemieckich, decyzje Powiatowego Urzędu Ziemskiego w Aleksandrowie Kujawskim z lat 1945-1947 (sygn. 722-767; 1945-1950); XII. Referat Finansów Rolnych: sprawy odszko0dowań z tytułu reformy rolnej, dzierżawa gospodarstw poniemieckich, młynów, miatraków, sprawozdania statystyczne z przebiegu parcelacji (sygn. 768-774; 1945-1948). Dopływ: sygn. 775-780 Referat Społeczno-Polityczny (dane o kościołach i związkach religijnych, stowarzyszenie religijne "Świadków Jehowy", dane osobowe duchownych, sprawy repatriacji Niemców, pozbawienie obywatelstwa polskiego osób narodowości niemieckiej, strajk w Cukrowni "Dobre" - meldunki), sygn. 781-788 Referat Przemysłowy (zgłoszenia, zezwolenia na prowadzenie, przeniesienie, rozszerzenie przedsiębiorstwa, karty rzemieślnicze, dokumentacja techniczna zakładów rzemieślniczych i przemysłowych), sygn. 789-791 Referat Rolnictwa i Reform Rolnych (operaty techniczne parcelacji majątków z reformy rolnej, protokoły zdawczo-odbiorcze przekazywanych majątków, prywatny obrót ziemią), sygn. 792-797 Powiatowy Inspektor Przysposobienia Rolniczego i Wojskowego (szkolenia, kursy, programy, sprawozdawczość dotycząca prac oświatowych), sygn. 798 Referat Świadczeń Rzeczowych (realizacja świadczeń rzeczowych, protokoły klasyfikacji gruntów). Количество единиц798
71/95/0 Starostwo Powiatowe Lipnowskie w Lipnie 1945-1950 [1952] 0 0 Разверните
I. Referat Ogólny: zjazdy, zebrania, uroczystości państwowe, akcje społeczne nadzorowane przez starostę, współdziałanie z władzami i urzędami administracji niezespolonej, zarządzenia starosty, sprawy prasowe (sygn. 1-22; 1945-1950); II. Referat Organizacyjny: organizacja urzędu, informacje z działalności referatów (sygn. 23-37; 1945-1950); III. Referat Administracyjno-Prawny: sprawy wywłaszczeń, nadzór nad urzędami stanu cywilnego, zmiana imion i nazwisk, ewidencja i kontrola ruchu ludności, orzeczenia w sprawie pozbawienia obywatelstwa polskiego osób narodowości niemieckiej (sygn. 38-136; 1947-1950); IV. Referat Społeczno-Polityczny: sprawozdania sytuacyjne starosty z życia politycznego i społecznego powiatu, nadzór nad organizacjami politycznymi, związkami i stowarzyszeniami, sprawy rehabilitacji i ustalania obywatelstwa, akcje przesiedleńcze (sygn. 137-259; 1945-1950); V. Referat Karno-Administracyjny: statystyka spraw karno-administracyjnych (sygn. 260-262; 1948-1949); VI. Referat Wojskowy: sprawozdawczość referatu, protokóły Komisji Kwalifikacyjno-Rejestracyjnej "Służba Polsce", udzielanie pomocy rodzinom wojskowych (sygn. 263-273; 1945-1950); VII. Referat Szkód Wojennych: wytyczne, regulaminy, ewidencja szkód wojennych, kwestionariusze z rejestracji szkód materialnych powstałych w okresie okupacji w rzemiośle i gospodarstwach rolnych na terenie powiatu (sygn. 274-397; 1945-1947); VIII. Referat Przemysłu, Aprowizacji i Handlu: sprawy organizacyjne referatu, plany pracy i sprawozdawczość referatu, n adzór nad zakładami przemysłowymi, przedsiębiorstwami handlowymi, warsztatami rzemieślniczymi, działalność komisji cenowych, sprawozdawczość młynów i wiatraków, ewidencja kart rzemieślniczych (sygn. 398-454; 1945-1950); IX. Referat Kultury i Sztuki: sprawozdania z działalności referatu, nadzór nad instytucjami kultury i sztuki w powiecie, ochrona zabytków (sygn. 455-458; 1945-1948); X. Referat Zdrowia: nadzór i ewidencja lekarzy i personelu pomocniczego, walka z chorobami zakaźnymi, nadzór sanitarny (sygn. 459-467; 1945-1949); XI. Referat Budowlany: ewidencja budynków państwowych i zniszczeń wojennych, sprawy odbudowy i rozbudowy miast i wsi, grobownictwo wojenne (ewidencja grobów wojennych i sprawy ekshumacji), nadzór budowlany, projekty budowlane zakładów przemysłowych, budynków mieszkalnych i użyteczności publicznej (sygn. 468-529; 1945-1950); XII. Referat Pomiarów: sprawy katastru gruntowego, sprawozdawczość referatu (sygn. 530-537; 1947-1949); XIII. Referat Rolny: statystyka rolna użytków i zasiewów oraz zwierząt gospodarskich, sprawy łowiectwa, rybołówstwa i ochrony przyrody (sygn. 538-546; 1945-1950); XIV. Referat Urządzeń Rolnych: protokóły zdawczo-odbiorcze ośrodków szkolnych wydzielonych w trakcje parcelacji (sygn. 1947; 547); XV. Referat Finansów Rolnych: sprawy administracyjne przejętych nieruchomości ziemskich, przemysł rolny, spłata należności z pacelacji gospodarstw poniemieckich (sygn. 548-551; 1947-1949); Inspektor Oświatry Rolniczej: protokóły posiedzeń i sprawozdania Powiatowego Komitetu Oświaty Rolniczej, plany rozbudowy ośrodków rolniczych (sygn. 552-556; 1945-1950). Dopływ: sygn. 560-566 Referat Społeczno - Polityczny (sprawy kościołów i związków religijnych, stowarzyszenie religine "Świadków Jehowy", sprawy duchownych, cmentarzy i grobów), sygn. 567-575 Referat Przemysłowy (karty rzemieślnicze, likwidacja zakładów rzemieślniczych i przemysłowych). Количество единиц575
71/96/0 Starostwo Powiatowe Włocławskie we Włocławku 1945-1950 [1951] 0 0 Разверните
I. Referat Ogólny: sprawy reprezentacyjne starosty, zjazdy, zebrania i posiedzenia z udziałem starosty, organizacja i sprawozdania z działalności urzędu (sygn. 1-11; 1945-1949); II Referat Organizacyjny: statuty i regulaminy organizacyjne starostwa (sygn. 12-13; 1945-1947); III. Referat Budżetowo-Gospodarczy: administrowanie nieruchomościami i ewidencja pojazdów (sygn. 14-14; 1948-1949); IV. Referat Administracyjno-Prawny: zmiany w podziale administracyjnym powiatu, postępowanie przymysowe w administracji, nadzór nad urzędami stanu cywilnego, statystyka ludności, sprawy repatriacji osób narodowości niemieckiej i radzieckiej, wnioski i orzeczenia o pozbawieniu obywatelstwa polskiego osób narodowości niemieckiej, zmiana imion i nazwisk, sprawy wodno-prawne, akcje przeciwpowodziowe, sprawy administracyjne lasów państwowych (sygn. 18-111; 1945-1950); V. Referat Społeczno-Polityczny: organizacja referatu, sprawozdania sytuacyjne starosty, sprawy referendum ludowego, nadzór nad organizacjami politycznymi, związkami i stowarzyszeniami, sprawy wyznaniowe i mniejszości narodowych, akcje repatriacyjne i przesiedleńcze, nadzór nad biurami meldunkowymi (sygn. 112-144; 1945-1950); VI. Referat Karno-Administracyjny: zarządzenia i okólniki dot. organizacji referatu (sygn. 145-146; 1945-1947); VII. Referat Wojskowy: sprawy poboru do wojska, organizacja hufców przysposobienia wojskowego i wychowania fizycznego, ewidencja taboru (koni, wozów), pomoc rodzinom wojskowych (sygn. 147-158; 1946-1950); VIII. Referat Szkód Wojennych: ewidencja strat biologicznych i szkód wojennych na terenie powiatu, kwestionariusze z rejestracji szkód wojennych powstałych w gospodarstwach rolnych (sygn. 159-616; 1945-1947); IX. Referat Kultury i Sztuki: nadzór nad instytucjami kultury i sztuki, organizacja imprez kulturalnych i sportowych, sprawy muzeów i ochrony zabytków (sygn. 617-625; 1946-1950); X. Referat Weterynaryjny: sprawy organizacyjne służby weterynaryjnej w powiecie (sygn. 626-634; 1945-1949); XI. Referat Przemysłu, Aprowizacji i Handlu: kontrola cen hurtowych i detalicznych, nadzór nad przedsiębiorstwami przemysłowymi, handlowymi i spółdzielniami, koncesje i zezwolenia na prowadzenie rzemiosła, sprawy handlu i skupu zboża i zwierząt rzeźnych, plany i rysunki techniczne warsztatów i zakładów (sygn. 635-667; 1945-1950); XII. Referat Budowlany: organizacja i sprawozdania z działalności referatu, grobownictwo wojenne, projekty budynków mieszkalnych i inwentarskich, pozwolenia na budowę, plany zagospodarowania przestrzennego miast i wsi (sygn. 668-978; 1945-1949); XIII. Referat Rolny: sprawy regulacji gospodarstw rolnych (sygn. 979-980; 1947-1950); XIV. Referat Urządzeń Rolnych: wnioski o nadanie ziemi z reformy rolnej, protokóły inwentaryzacji gospodarstw poniemieckich, sprawy prywatnego obrotu ziemią (sygn. 981-1000; 1947-1950); XV. Referat Finansów Rolnych: sprawy administracyjne nieruchomości ziemskich (sygn. 1001-1005; 1947-1949); Inspektor Oświaty Rolniczej: organizacja szkół rolniczych i ośrodków szkoleniowych na terenie powiatu, wykazy imienne pracowników szkół rolniczych (sygn. 1006-1023; 1945-1950). Dopływ: sygn. 1024-1026 Referat Ogólny (ankiety osobowe, mianowanie pracowwników, organizowanie uroczystości), sygn. 1027 Referat Administracyjny (powołanie, skład i działalność komisji mieszkaniowych), sygn. 1028-1033 Referat Społeczno-Polityczny (stowarzyszenia i związki - rejestr, sprawozdania, dane dotyczące parafii, grobownictwa wojennego, opieka nad grobami, repatriacja Niemców), sygn. 1034-1038 Referat Przemysłowy (sprawy rzemieślnicze, koncesje przemysłowe i rzemieślnicze, karty rzemieślnicze), sygn. 1039-1042 Referat Wojskowy (organizacja pracy wydziału, ewidencja map, dróg i przepustów, wykaz grobów wojennych). Количество единиц1042
71/97/0 Zarząd Miejski w Brześciu Kujawskim powiat włocławski [1945] 1948-1950 6 0 Разверните
I. Miejska Rada Narodowa, sygn. 1, protokóły posiedzeń MRN łącznie z budżetem miasta z 1945 r.; II. Zarząd Miejski, sygn. 2 - 6, budżety i sprawozdania rachunkowe roczne za okres 1948-1950 Количество единиц6
71/98/0 Miejska Rada Narodowa i Zarząd Miejski w Dobrzyniu n/ Wisłą powiat lipnowski 1945-1950 0 0 Разверните
1. Dział Ogólno-Organizacyjny: organizacja biura ZM, sprawy odobowe radnych i pracowników, protokóły posiedzeń MRN, komisji i posiedzeń ZM, sprawozdania z działalności, sprawy majątkowe gminy (sygn. 1-14; 1945-1950) 2. Dział Finansowo-Budżetowy: roczne budżety i sprawozdania rachunkowe z ich wykonania (sygn. 15-29; 1945-1950) 3. Dział Gospodarki Gminnej: sprawy rolnictwa, handlu i rzemiosła (sygn. 30-32; 1945-1950); 4. Dział Administracji Społecznej: nadzór nad szkołami podstawowymi, zakładami opieki społecznej, chorymi i inwalidami (sygn. 33-35; 1947-1950); 5. Dział Administracyjny: ewidencja ruchu ludności, repatriacja i rehabilitacja osób narodowości niemieckiej, rejestry szkód wojennych, nadzór nad stowarzyszeniami i organizacjami społecznymi, analizy sytuacji społeczno-politycznej na terenie miasta, sprawy wyborów do Sejmu i Głosowania Ludowego (sygn. 36-52; 1945-1950); 6. Dopływ do zespołu włączony w 2013 r.: protokóły posiedzeń ZM i Prezydium MRN (sygn. 53; 1946-1949). Количество единиц53
71/99/0 Zarząd Miejski w Kowalu powiat włocławski 1945-1950 6 0 Разверните
I. Miejska Rada Narodowa, sygn. 1 - protokóły posiedzeń miejskiej rady narodowej z lat 1945-1948; II Zarząd Miejski, sygn. 2 - 6, roczne budżety i sprawozdania rachunkowe za okres 1948-1950 Количество единиц6
71/100/0 Zarząd Miejski w Lipnie 1945-1950 0 0 Разверните
A. MIEJSKA RADA NARODOWA MIASTA LIPNA Protokóły posiedzeń Rady, Prezydium i komisji stałych, skład imienny radnych z 1949 r. (sygn. 1-12; 1945-1950) B. BIURO ZARZĄDU MIEJSKIEGO W LIPNIE 1. Referat Organizacyjny: organizacja biura Zarządu, protokóły posiedzeń Kolegium ZM, sprawozdania z działaności referatów i wykonania uchwał MRN, materiały dot. historii miasta (sygn. 13-21; 1945-1950); 2. Referat Finansowo-Budżetowy: opracowywanie rocznych budżetów ZM i przedsiębiorstw miejskich oraz sprawozdania rachunkowe z ich realizacji (sygn. 22-37; 1945-1950); 3. Referat Administracyjny: opieka nad osobami powracającymi z obozów koncentracyjnych i Niemiec, repatriacja dzieci niemieckich, sprawy nieruchomości opuszczonych, upaństwowienie zakładów i przedsiębiorstw, sprawy ewidencji mieszkańców, bezpieczeństwa i porządku publicznego w mieście (sygn. 38-48; 1945-1950); 4. Referat ds. Technicznych i Majątkowych: sprawy budownictwa miejskiego, działalność Miejskiego Komitetu Odbudowy Warszawy z 1950 r. (sygn. 49-56; 1945-1950) Akta kat. B-50 Количество единиц56
71/101/0 Zarząd Miejski w Lubrańcu powiat włocławski 1945-1950 16 0 Разверните
I. Miejska Rada Narodowa, sygn. 1 - 6, protokóły z posiedzeń Miejskiej Rady Narodowej i prezydium MRN z lat 1945-1950; II. Zarząd Miejski, sygn. 7 - 13, protokóły posiedzeń Kolegium Zarządu Miejskiego z lat 1945-1950, protokóły z posiedzeń komisji Zarządu z 1950 r; roczne budżety i sprawozdania rachunkowe z lat 1948-1949; III. Miejski Komitet Obywatelski Odbudowy Warszawy, sygn. 14 - 15, korespondencja, informacja z działalności w latach 1946-1949; IV. Związek Zawodowy Pracowników Samorządu Terytorialnego przy Zarządzie Miejskim w Lubrańcu, sygn. 16, statut, korespondencja, informacja z działalności z lat 1947-1949. Количество единиц16
71/102/0 Miejska Rada Narodowa i Zarząd Miejski we Włocławku [1921-1933] 1945-1950 0 0 Разверните
I. PEŁNOMOCNIK RZĄDU DO SPRAW GOSPODARKI NARODOWEJ NA MIASTO I POWIAT WŁOCŁAWSKI: wnioski zakładów przemysłowych o przyznanie kredytów na podjęcie produkcji, nominacje na kierowników, sprawozdanie z działalności, sprawy aprowizacji wojska stacjonującego we Włocławku (sygn. 1-4; 1945); II TYMCZASOWA RADA NARODOWA M. WŁOCŁAWKA: protokóły posiedzeń Komitetu Obywatelskiego i Tymczasowej Rady Narodowej (sygn. 5-7; 1945); III. MIEJSKA RADA NARODOWA M. WŁOCŁAWKA: okólniki, zarządzenia dot. funkcjonowania i organizacji MRN, składy osobowe Rady, niekompletne protokóły sesji MRN, posiedzeń prezydium i komisji stałych i nadzwyczajnych MRN, sprawozdawczość MRN (sygn. 8-87; 1945-1950); IV. BIURO ZARZĄDU MIEJSKIEGO WE WŁOCŁAWKU 1. Samodzielne Biuro Kontroli Miejskiej: inspekcje wydziałów, przedsiębiorstw, zakładów przemysłowo-handlowych i użyteczności publicznej, sprawy służbowe pracowników (sygn. 88-112; 1947-1950); 2. Wydział Ogólny: organizacja biura ZM, sprawy reprezentacyjne prezydenta miasta, wnioski i uchwały kolegium ZM, sprawy organizacji uroczystości państwowych, akcji społecznych, statuty urzędu i przedsiębiorstw miejskich, sprawy kontroli zewnętrznych i wewnętrznych ZM, sprawy personalne pracowników urzędu, informacje statystyczne (sygn. 113-221; 1945-1950); 3. Oddział Szkolny: organizacja szkolnictwa podstawowego i średniego, statystyka szkolna, sprawy odbudowy i utrzymania budynków szkolnych, sprawy opieki lekarskiej w szkołach (sygn. 222-253; 1945-1948); 4. Wydział Administracyjny: sprawy cudzoziemców i repatriantów (sygn. 254-261; 1945-1947); 5. Oddział Przemysłu, Handlu i Aprowizacji: sprawy przejęcia zakładów przemysłowych i warsztatów rzemieślniczych, sprawozdawczość dot. produkcji zwierzęcej, wydawanie koncesji na prowadzenie zakładów handlowo-gastronomicznych (sygn. 262-275; 1945-1949); 6. Wydział Finansowy: budżety i sprawozdania rachunkowe z lat 1947-1950, wykazy żołnierzy polskich i radzieckich leczonych w szpitalu w latach 1945-1946 (sygn. 276-283; 1945-1950); 7. Wydział Wojskowy: szkolenie młodzieży i organizacja zawodów sportowych (sygn. 284-286; 1945-1947); 8. Wydział Techniczny: budowa i utrzymanie dróg, mostów, wałów przeciwpowodziowych (sygn. 287-298; 1945-1950); 9. Wydział Opieki Społecznej: opieka nad osobami powracającymi z niemieckich obozów koncentracyjnych, inwalidami wojskowymi, rodzinami wojskowych, sprawy zakładów opieki zamnietej dla dorosłych i dzieci, nadzór nad przedszkolami, dziećmi w rodzinach zastępczych (sygn. 299-316; 1945-1950). DOPŁYW DO ZESPOŁU (opracowany w 2012 r.) I. MIEJSKA RADA NARODOWA; protokóły sesji MRN z lat 1945-1946, 1948 wraz ze skorowidzem uchwał (sygn. 317-320; 1945-1950); II. KOLEGIUM ZARZĄDU MIEJSKIEGO: protokóły posiedzeń ZM z lat 1946-1950 wraz ze skorowidzem uchwał (sygn. 321-333; 1946-1950); III. BIURO ZARZĄDU MIEJSKIEGO WE WŁOCŁAWKU 1. Wydział Ogólny: organizacja wydziałów i przedsiębiorstw miejskich, sprawy ogólne pracowników urzędu, wykazy imienne zatrudnionych pracowników urzędu i podległych jednostek, listy płac, sprawy oświaty, kultury i sztuki (sygn. 334-370; 1945-1950); 2. Wydział Administracyjny: dobrowolne wyjazdy do Niemiec osób 1 i 2 grupy niemieckiej listy narodowościowej, sprawy rehabilitacji osób 3 i 4 grupy narodowościowej, rejestry wydanych poświadczeń obywatelstwa polskiego (sygn. 371-374; 1945-1950); 3. Referat Przemysłu, Handlu i Rzemiosła: nadzór nad cechami rzemieślniczymi (statuty, protokóły zebrań, preliminarze i sprawozdania kasowe z lat 1947-1950), nadzór nad zakładami miejskimi (sygn. 375-392; 1945-1950); 4. Referat Planowania: dane statystyczne miasta Włocławka, plany i sprawozdania z realizacji inwestycji miejskich (sygn. 393-401; 1948-1950); 5. Wydział Finansowy: sprawy organizacyjne wydziału, budżety miasta i sprawozdania rachunkowe z gospodarki miejskiej (sygn. 402-451; 1945-1950); IV. Miejska Rada Wychowania Fizycznego i Przysposobienia Wojskowego: protokóły zebrań, sprawozdania z działalności (sygn. 452-457; 1947-1948). Количество единиц886
71/103/0 Gminna Rada Narodowa Bądkowo powiat aleksandrowski 1945-1954 0 0 Разверните
I. ZARZĄD GMINNY lata 1945-1950 1. Dział ogólno-organizacyjny, sygn. 1 -8, protokóły z sesji i posiedzeń Prezydium Gminnej Rady Narodowej z lat 1945-1948, protokóły posiedzeń Zarządu Gminnego i zebrań sołtysów z lat 1945-1950, wybory sołtysów i podsołtysów z 1945 r., sprawozdanie z działalności GRN z 1950, protokóły komisji rolnej, finansowo-budżetowej, kontroli społecznej, opieki społecznej z lat 1946-1950; 2. Dział finansowo-budżetowy, sygn. 9 - 23, budżety i roczne sprawozdania rachunkowe z lat 1945-1950; 3. Dział administracji społecznej, sygn. 24, sprawy Gminnego Komitetu Opieki Społecznej z 1945 r.; 4. Dział administracyjny, sygn. 25 - 29, projekty budowalne i plany odbudowy z lat 1948-1950; II. PREZYDIUM GMINNEJ RADY NARODOWEJ lata 1950-1954 1. Referat ogólno-administracyjny, sygn. 30 - 48, protokóły z sesji i posiedzeń prezydium gminnej rady narodowej z lat 1949-1953, sprawy osobowe prezydium, sołtysów i podsołysów, protokóły zebrań sołtysów z lat 1950-1953, funkcjonowanie gminnych komisji: finansowo-budżetowej, rolnej, rolnictwa i leśnictwa, kultury i oświaty, komunikacji z lat 1950-1954; 2. Referat budżetowo-finansowy, sygn. 49 - 50, budżety za 1951, 1953; 3. Referat ds.. Socjalno-kulturalnych, sygn. 51, sprawozdanie dot. walki z analfabetyzmem z lat 1949-1951; 4. Referat gospodarki komunalnej, sygn. 52 - 53, plany dot. inwestycji komunalnych z lat 1951-1954; 5. Referat ds.. Rolnych, sygn. 54 - 57, statystyka rolna za okres 1950-1953. DOPŁYW WŁĄCZONY W 2007 R. Sygn. 58 - protokóły z posiedzeń gminnej rady narodowej z 1950 r. Количество единиц58
71/104/0 Gminna Rada Narodowa Boguszyce powiat aleksadrowski 1945-1953 0 0 Разверните
I. ZARZĄD GMINNY lata 1945-1950 1. Dział ogólno-organizacyjny, sygn. 1 - 5, protokóły z sesji GRN z lat 1949-1950, protokóły posiedzeń Prezydium GRN z 1950 r., protokóły z posiedzeń Zarządu Gminnego z 1948-1949, protokóły posiedzeń komisji GRN z 1948 r., dane statystyczne z 1949 r.; 2. Dział finansowo-budżetowy, sygn. 6 - 17, budżety i roczne sprawozdania rachunkowe z lat 1945-1950; 3. Dział administracji społecznej, sygn. 18 - 25, informacje z kursów prowadzonych dla analfabetów w poszczególnych wsiach z lat 1949-1950; 4. Dział administracyjny, sygn. 26, plany budowalne z 1947 r.; II. PREZYDIUM GMINNEJ RADY NARODOWEJ lata 1950-1954 1. Referat ogólno-organizacyjny, sygn. 27 - 31, protokóły z sesji i posiedzeń prezydium GRN z lat 1952-1953, protokóły komisji: oświatowej i kultury, zdrowia, pracy i pomocy społecznej, finansowo-budżetowej, rolnej, urządzenia osiedli, drogowej z lat 1951-1952; 2. Referat budżetowo-finansowy, sygn. 32 - 35, budżety z lat 1951-1953. DOPŁYW WŁĄCZONY w 2007 r. Sygn. 36 - protokóły posiedzeń prezydium GRN z 1950 r. Количество единиц36
71/105/0 Gminna Rada Narodowa Bytoń powiat aleksandrowski 1946-1954 0 0 Разверните
I.ZARZĄD GMINNY W BYTONIU lata 1946-1950 1. Dział ogólno-organizacyjny, sygn. 1 -20, protokóły z sesji, posiedzeń prezydium GRN i Zarządu Gminnego z lat 1946-1950, protokóły posiedzeń komisji GRN: drogowej, kontroli społecznej, kulturalno-oświatowej, opieki społecznej z lat 1947-1950, sprawozdanie z działalności GRN za 1949 r, protokóły zebrań sołtysów z 1946-1947; 2. Dział finansowo-budżetowy, sygn. 21 - 34, budżety i roczne sprawozdania rachunkowe za okres 1946-1950; II. PRZEYDIUM GMINNEJ RADY NARODOWEJ W BYTONIU lata 1950-1954 1. Referat ogólno-organizacyjny, sygn. 35 - 48, protokóły z sesji i posiedzeń Prezydium GRN z lat 1951-1954, protokóły zebrań sołysów z lat 1951-1952, protokóły posiedzeń komisji GRN: gospodarki drogowej, oświaty i kultury, zdrowia, pracy i pomocy społecznej z 1951-1953, sprawozdania z działalności z 1952; 2. Referat budżetowo-finansowy, sygn. 49 - 51, budżety i sprawozdania rachunkowe z lat 1953-1954 DOPŁYW WŁĄCZONY w 2007 r. Sygn. 52 - protokóły posiedzeń Prezydium GRN z 1950 r. Количество единиц52
71/106/0 Gminna Rada Narodowa Czamanin w Topólce powiat aleksandrowski 1945-1954 0 0 Разверните
I. ZZARZĄD GMINNY CZAMANIN lata 1945-1950 1. Dział ogólno-organizacyjny, syg, 1 - 10, protokóły z sesji, prezydium GRN z lat 1945-1949, posiedzeń Zarządu Gminnego z lat 1947-1949, protokóły zebrań sołysów z 1945 r, protokóły posiedzeń komisji GRN, kwestionariusze członków GRN; 2. Dział finansowo-budżetowy, sygn. 11 - 21, budżety i sprawozdania rachunkowe z lat 1946-1950; 3. Dział administracyjny, sygn. 22, plan z budowy szkoły podstawowej w Topólce z 1950 r.; II. PRZEZYDIUM GMINNEJ RADY NARODOWEJ lata 1950-1954 1. Referat ogólno-administracyjny, sygn. 23 - 30, protokóły z sesji, posiedzeń Prezydium GRN z lat 1950-1954, protokóły z posiedzeń komisji GRN z lat 1950-1953, księga ewidencyjna osób przybywających i opuszczających gminę w latach 1946-1951; 2. Referat budżetowo-finansowy, sygn. 31 - 34, budżety z lat 1951-1954; 3. Referat ds.. Rolnych, sygn. 35, plany zasiewów i hodowli zwierząt na 1954 r.; III. KOMITETY, sygn. 36 protokóły z posiedzeń Gminnego Komitetu Obchodów Swięta Niepodległości i Gminnego Komitetu Współzawodnictwa z 1949 r. Количество единиц39
71/107/0 Gminna Rada Narodowa Koneck powiat aleksandrowski 1945-1954 0 0 Разверните
I. ZARZĄD GMINNY W KONECKU 1945-1950 1. Dział ogólno-organizacyjny, sygn. 1-8, protokóły z sesji i posiedzeń Prezydium GRN z lat 1945-1950, posiedzeń Zarządu Gminnego z lat 1947-1948, protokóły komisji: oświaty, podatku gruntowego, kontroli społecznej z lat 1947-1948; 2. Dział finansowo-budżetowy, sygn. 9 - 24, budżety i sprawozdania rachunkowe z lat 1945-1950; 3. Dział gospodarki gminnej, sygn. 25 - 26, statystyka rolna za 1945 r. 4. Dział administracyjny, sygn. 27, księga kontroli ruchu ludności za okres 1945-1948; II. PREZYDIUM GMINNEJ RADY NARODOWEJ KONECK lata 1950-1954 1. Referat ogólno-administracyjny, sygn. 28 - 35, protokóły z sesji i posiedzeń GRN z lat 1951-1953, księgi ewidencyjne ludności przybywającej i opuszczającej gminę w latach 1948-1951; AKTA KAT. B - listy płac pracowników (niekompletne) z 1952 r. DOPŁYW WŁĄCZONY w 2007 r. Sygn. 36-37 - protokóły posiedzeń gminnej rady narodowej i prezydium GRN z 1950 r. Количество единиц37
71/108/0 Gminna Rada Narodowa Lubanie powiat aleksandrowski 1945-1954 0 0 Разверните
I. ZARZĄD GMINNY LUBANIE lata 1945-1950 1. Dział ogólno-organizacyjny, sygn. 1 - 5, protokóły sesji GRN i posiedzeń Zarządu Gminnego z lat 1945-1949, protokóły zebrań sołtysów z lat 1947-1948, sprawy członków GRN i pracowników urzędu; 2. Dział finansowo-budżetowy, sygn. 6-21, budżety wraz z załącznikami i roczne sprawozdania rachunkowe z lat 1945-1950; II. PREZYDIUM GMINNEJ RADY NARODOWEJ lata 1950-1954 1. Referat ogólno-administracyjny, sygn. 22-39, protokóły z sesji i posiedzeń Prezydium GRN z lat 1951-1954, sprawy osobowe członków rady i pracowników, protokóły komisji GRN z lat 1950-1954; 2. Referat budżetowo-finansowy, sygn. 40-41, budżety za okres 1952-1953; 3. Referat ds.. Rolnych, sygn. 42 - 44, sprawozdania statystyczne dot. produkcji rolnej z lat 1951-1954; III. KOMITETY, sygn. 45, protokóły posiedzeń Gminnego Komitetu Współdziałania z 1950 r. AKTA KAT. B - 1 j.inw. , listy płac pracowników (niekompletne) z lat 1948-1954 DOPŁYW WŁĄCZONY w 2007 r. Sygn. 46-47 - protokóły posiedzeń sesji i prezydium gminnej rady narodowej z 1950 r. Количество единиц47
71/109/0 Gminna Rada Narodowa Osięciny powiat aleksandrowski 1945-1954 0 0 Разверните
I. ZARZĄD GMINNY OSIĘCINY lata 1945-1950 1. Dział ogólno-administracyjny, sygn. 1 - 4, protokóły z sesji GRN i posiedzeń Zarządu Gminnego z lat 1945-1950, organizacja urzędu; 2. Dział finansowo-budżetowy, sygn. 5-24, budzety i roczne sprawozdania rachunkowe za okres 1945-1950; 3. Dział administracyjny, sygn. 25 - projekt przbudowy budynku gminnego z 1947 r.; II. PREZYDIUM GMINNEJ RADY NARODOWEJ OSIĘCINY lata 1950-1954 1. Referat ogólno-administracyjny, sygn. 26-33, protokóły z sesji i posiedzeń Prezydium GRN z lat 1951-1954, protokóły zebrań sołtysów z 1954 r.; 2. Referat budżetowo-finansowy, sygn. 34-36, budżety za okres 1951-1953; AKTA KAT. B - 1 ja., listy płac pracowników (niekompletne) z lat 1951-1953. DOPŁYW WŁĄCZONY w 2007 r. Sygn. 37-38 - protokóły sesji gminnej rady narodowej i posiedzeń prezydium gminnej rady narodowej z 1950 r. Количество единиц38
71/110/0 Gminna Rada Narodowa Piotrków Kujawski powiat aleksandrowski 1945-1954 0 0 Разверните
I. ZARZĄD GMINNY lata 1945-1950 1. Dział ogólno-organizacyjny, sygn. 1 - 7, protokóły z posiedzeń Prezydium GRN z 1949-1950, posiedzeń Zarządu Gminnego z 1947-1950, protokóły posiedzeń komisji GRN z lat 1949-1950; 2. Dział finansowo-budżetowy, sygn. 8-23, budżety i roczne spraowzdania rachunkowe z lat 1945-1949; II. PREZYDIUM GMINNEJ RADY NARODOWEJ lata 1951-1954 1. Referat ogólno-administracyjny, sygn. 24-32, protokóły z sesji i posiedzeń Prezydium GRN z lat 1952-1954; 2. Referat budżetowo-finansowy, sygn. 33, budżet za 1953 r. AKTA KAT. B - 1 ja., karty wynagrodzeń pracowników za 1951 i 1953 r. DOPŁYW WŁĄCZONY w 2007 r. Sygn. 34-35 - protokóły sesji i posiedzeń prezydium gminnej rady narodowej z 1950 r. Количество единиц35
71/111/0 Gminna Rada Narodowa Radziejów powiat aleksandrowski 1945-1954 0 0 Разверните
I. ZARZĄD GMINNY lata 1945-1950 1. Dział ogólno-organizacyjny, sygn. 1 - 6, protokóły z sesji GRN z lat 1948-1949, posiedzeń prezydium GRN i zarządu gminnego z lat 1945-1949, sprawy członków rady i zarządu gminnego z lat 1946-1947; 2. Dział finansowo-budżetowy, sygn. 7 - 30, budżety i roczne sprawozdania rachunkowe z lat 1945-1950; 3. Dział administracyjny, sygn. 31 - plany i zezwolenia na budowę z lat 1949-1950; II. PRZEYDIUM GMINNEJ RADY NARODOWEJ lata 1950-1954 1. Referat ogólno-administracyjny, sygn. 32 - 45, protokóły z sesji i posiedzeń prezydium GRN z lat 1950-1954, protokóły komisji GRN: oświatowej, rolnej, finansowo-budżetowej, sprawozdania ze współzawodnictwa z lat 1953-1954 2. Referat budżetowo-finansowy, sygn. 46-47, budżety z lat 1952-1953; 3. Referat gospodarki komunalnej, sygn. 48-49, sprawy budowalne z lat 1951-1954. Количество единиц49
71/112/0 Gminna Rada Narodowa Raciążek powiat aleksandrowski 1945-1954 0 0 Разверните
I. ZARZĄD GMINNY lata 1945-1950 1. Dział ogólno-organizacyjny, sygn. 1 - 7, protokóły z sesji, posiedzeń prezydium GRN i zarządu gminnego z lat 1945-1950, protokóły komisji GRN: osadniczej, finansowo-budżetowej, drogowej, rolnej i oświatowej z lat 1946-1950; 2. Dział finansowo-budżetowy, sygn. 8 - 22, budżety i roczne sprawozdania rachunkowe z lat 1945-1950; 3. Dział administracyjny, sygn. 23 sprawy ewodencji i kontroli ruchu ludności z lat 1945-1946; II. PREZYDIUM GMINNEJ RADY NARODOWEJ lata 1950-1954 1. Referat ogólno-administracyjny, sygn. 24 - 39, protokóły z sesji i posiedzeń prezydium GRN z lat 1951-1954, protokóły komisji GRN: drogowej, oświatowej, rolnej, zdrowia, pracy i pomocy społecznej z lat 1951-1954, sprawozdania z działalności GRN z lat 1953-1954; AKTA KAT. B - 2 ja., księgi ewidencji ludności z lat 1947-1951. DOPŁYW WŁĄCZONY W 2007 r. Sygn. 40-41 - protokóły z sesji i posiedzeń prezydium gminnej rady narodowej Количество единиц41
71/113/0 Gminna Rada Narodowa Ruszkowo powiat aleksandrowski 1945-1954 0 0 Разверните
I. ZARZĄD GMINNY lata 1945-1950 1. Dział ogólno-organizacyjny, sygn. 1 - 7, protokóły z sesji GRN z lat 1945-1949, posiedzeń prezydium GRN z lat 1947-1949, posiedzeń zarządu gminnego z lat 1946-1947, protokóły komisji oświatowej i kontroli społecznej z lat 1946-1949; 2. Dział finansowo-budżetowy, sygn. 8 - 18, budżety i roczne sprawozdania rachunkowe z lat 1945-1949; 3. Dział administracyjny, sygn. 19-20, akta zbiorcze stanu cywilnego z lat 1945-1946, korespondencja w sprawie ustalenia miejsca pobytu z 1947 r; II. PREZYDIUM GMINNEJ RADY NARODOWEJ lata 1950-1954 1. Referat ogólno-administracyjny, sygn. 21-25, protokóły z sesji z 1954 r., protokóły posiedzeń prezydium GRN z lat 1950-1954, sprawozdania i plany z działalności prezydium z lat 1950-1954, protokóły komisji oświatowej z 1954 r.; 2. Referat budżetowo-finansowy, sygn. 26-29, budżety z lat 1951-1953; 3. Referat ds.. Rolnych, sygn. 30, sprawy współzawodnictwa z lat 1951-1952 DOPŁYW WŁĄCZONY w 2007 r. Sygn. 31-32 - protokóły z sesji i posiedzeń prezydium gminnej rady narodowej z 1950 r. Sygn. 33 - wykaz właścicieli gruntów w gminie Ruszkowo z 1947 r. Количество единиц33
71/114/0 Gminna Rada Narodowa Sędzin powiat aleksandrowski 1945-1954 0 0 Разверните
I. ZARZĄD GMINNY lata 1945-1950 1. Dział ogólno-organizacyjny, sygn. 1 - 11, protokóły z sesji GRN z lat 1945-1950, zarządu gminnego z 1949 r., posiedzeń prezydium GRN z 1948-1950, komisji rady z lat 1947-1948, karty personalne sołtysów; 2. Dział finansowo-budżetowy, sygn. 12-25, budżety i roczne sprawozdania rachunkowe z lat 1945-1949; II. PREZYDIUM GMINNEJ RADY NARODOWEJ lata 1950-1954 1. Referat ogólno-organizacyjny, sygn. 26-35, protokóły z sesji GRN z 1951, 1954 r., protokóły posiedzeń prezydium GRN z lat 1951-1954, akta zwolnionych pracowników prezydium w latach 1951-1954; 2. Referat budżetowo-finansowy, sygn. 36-37, budżety z lat 1951-1953; 3. Referat ds.. Socjalnych i kulturalnych, sygn. 38, akta Gminnej Komisji Społecznej do walki z analfabetyzmem z lat 1950-1951. AKTA KAT. B - 5 ja. księgi ewidencyjne ludności z lat 1945-1950. Количество единиц38
71/115/0 Gminna Rada Narodowa Służewo powiat aleksandrowski 1945-1954[1955] 0 0 Разверните
I. ZARZĄD GMINNY lata 1945-1950 1. Dział ogólno-organizacyjny, sygn. 1-8, protokóły z zebrań ciał samorządowych z 1950 r, protokóły posiedzeń komisji: kontroli społecznej, finansowo-budżetowej, oświatowej, drogowej, rolnej z 1950 r., sprawy osobowe pracowników zarządu, narady sołtysów z 1950 r.; 2. Dział finansowo-budżetowy, sygn. 9-24, budżety i roczne sprawozdania rachunkowe z lat 1945-1950; 3. Dział gospodarki gminnej, sygn. 25-29, statystyka rolna za 1947 r., protokóły Gminnej Komisji Klasyfikacji Ziemi z 1949 r., plany i sprawozdawczość z wykonania robót drogowych z lat 1948-1949; 4. Dział administracji społecznej, sygn. 30, wykaz analfabetórw w gminie w latach 1949-1950; 5. Dział administracyjny, sygn. 31-33, akta stanu cywilnego z 1945-1946, akta dot. ludności niemieckiej; II. PREZYDIUM GMINNEJ RADY NARODOWEJ lata 1950-1954 1. Referat ogólno-administracyjny, syg. 34-66, protokóły sesji GRN z lat 1953-1954, zebrania sołtysów z lat 1951-1953, protokóły komisji GRN: rolnej, oświatowej, , zdrowia, finansowo-budżetowej, urządzenia osiedli, drogowej z lat 1951-1954, akta pracowników i radnych Prezydium GRN z lat 1951-1954, 2. Referat ds.. Rolnych, sygn. 67, wydobycie torfu w latach 1951-1953, III. KOMITETY, sygn. 68,Gminny Komitet Elektryfikacji Wsi 1949-1951. DOPŁYW WŁĄCZONY w 2007 r. Sygn. 69-70 - protokóły z sesji i posiedzeń prezydium gminnej rady narodowej z 1950 r. Sygn 71 - książka meldunkowa wsi Uklej z 1945-1954[1955] Количество единиц71
71/116/0 Gminna Rada Narodowa Bobrowniki powiat lipnowski 1945-1954 0 0 Разверните
I. ZARZĄD GMINNY lata 1945-1950 1. Dział ogólno-organizacyjny, sygn. 1 - 12, protokóły sesji GRN, posiedzeń prezydium GRN z lat 1946-1950, posiedzeń zarządu gminnego z lat 1948-1950, sprawozdania z działalności za 1949 r., protokóły zebrań sołtysów z 1949 r., protokóły z lustracji urzędu 1948 r. 2. Dział finansowo-budżetowy, sygn. 13-26, budżety roczne i sprawozdania rachunkowe za okres 1945-1950; 3. Dział Gospodarki gminnej, sygn. 27-36, powołanie i działalność Gminnej Komisji Reformy Rolnej, opisy gospodarstw poniemieckich, akcje osadniczo-przesiedleńcze na gospodarstwa poniemieckie, statystyka rolna, sprawy pomocy sąsiedzkiej, handlu i przemysłu; 4. Dział administracji społecznej, sygn. 37-39, sprawy oświaty i walka z analfabetyzmem w latach 1949-1950; 5. Dział administracyjny, sygn. 40-42, sprawy repatriacji ludności niemieckiej, sprawy budowlane na terenie gminy; II. PREZYDIUM GMINNEJ RADY NARODOWEJ lata 1950-1954 1. Referat ogólno-administracyjny, sygn. 43-45, protokóły z posiedzeń Prezydium GRN z 1951 r., sprawozdanie z działalności Prezydium za 1951-1952, protokóły narad z 1953 r.; 2. Referat finansowy, sygn. 46-54, plan gospodarczy gminy za 1951 r., budżety i sprawozdania rachunkowe za okres 1950-1954; 3. Referat ds. socjalno-kulturalnych, sygn. 55, informacja z akcji wydawania dowodów osobistych w 1952 r.; 4, Referat ds. rolnych, sygn. 56-58, sprawy osadnictwo na gospodarstwach poniemieckich, statystyka rolna za 1954 r. Dopływ do zespołu opracowany w 2013 r. Protokóły z sesji i posiedzeń Prezydium GRN 1952-1954 (sygn. 60-61); spisy ludności polskiej i niemieckiej z lat 1945-1946 (sygn. 61-67) Количество единиц67
71/117/0 Gminna Rada Narodowa Czarne powiat lipnowski 1945-1954 0 0 Разверните
I. ZARZĄD GMINNY lata 1945-1950 1. Dział ogólno-organizacyjny, sygn. 1-3, protokóły posiedzeń prezydium GRN i zarządu gminnego z lat 1945-1947, protokóły zebrań sołtysów z lat 1946-1949 i ewidencja sołysów, podsołtysów i pracowników zarządu z lat 1948-1949; 2. Dział finansowo-budżetowy, sygn. 4-19, zestawienia do budżetu, budżety, roczne sprawozdania rachunkowe za okres 1945-1950; 3. Dział gospodarki gminnej, sygn. 20-21, sprawy reformy rolnej lata 1945-1946, wykazy przedsiębiorstw handlowych i przemysłowych z terenu gminy za 1948 r.; 4. Dział administracji społecznej, sygn. 22 - akcja pomocy zimowej na terenie gminy w 1948-1949; 5. Dział administracyjny, sygn. 23-24, zestawienie szkód wojennych na terenie gminy, księga kontroli ruchu ludności za okres 1947-1952; II. PREZYDIUM GMINNEJ RADY NARODOWEJ lata 1950-1954 1. Referat ogólno-administracyjny, sygn. 25-35, protokóły z sesji GRN z lat 1951-1953, posiedzeń Prezydium GRN z lat 1951-1954, sprawozdania z działalności GRN, komisji i prezydium z 1953-1954, wykazy sołtysów 1952-1953; 2. Referat finansowy, sygn. 36-38, budżety i sprawozdania z ich wykonania za okres 1951-1952; 3. Urząd Stanu Cywilnego, sygn. 39, sprawozdania dot. urodzeń i zgonów na terenie gminy za okres 1950-1951 Dopływ do zespołu opracowany w 2013 r. Książki meldunkowe mieszkańców gromad z terenu gminy z lat 1948-1950 (sygn. 40-54) Количество единиц54
71/118/0 Gminna Rada Narodowa Czernikowo powiat lipnowski 1945-1954 0 0 Разверните
I. ZARZĄD GMINNY lata 1945-1950 1. Dział ogólno-organizacyjny, sygn. 1 - 7, protokóły sesji GRN z lat 1945-1950, posiedzeń prezydium GRN, zarządu gminnego za okres 1947-1950, sprawy majątkowe gminy z 1947r.; 2. Dział finansowo-budżetowy, sygn. 8-26, budżety, sprawozdania rachunkowe roczne wraz z załącznikami za okres 1945-1950 3. Dział administracyjny, sygn. 27-33, informacje dot. organizacji hitlerowskich działających na terenie gminy w o kresie okupacji, skorowidze do ksiąg urodzeń, małżeństw i zgonów z lat 1949-1950; II. PREZYDIUM GMINNEJ RADY NARODOWEJ lata 1950-1954 1. Referat ogólno-administracyjny, sygn. 34-51, protokóły sesji, posiedzeń prezydium GRN z lat 1951-1953, działalność komisji gminnych: rolnej, oświaty i kultury, gospodarki drogowej, zdrowia, pracy i pomocy społecznej w latach 1951-1954, sprawozdania GRN, protokóły zebrań gromadzkich, ewidencja członków prezydium i rady GRN; 2. Referat finansowy, sygn. 52-54, budżety i sprawozdania rachunkowe z lat 1951-1952; 3. Referat gospodarki komunlanej, sygn. 55-56, raporty o realizacji inwestycji i projekty budowalne z lat 1951-1952; 4. Referat ds. rolnych, sygn. 57-58, zestawienia gminne dot. powierzchni użytków rolnych, zasiewów oraz zwierząt gospodarskich za okres 1951-1952; 5. Urząd Stanu Cywilnego, sygn. 59-62, sprawozdawczość z lat 1951-1952, skorowidze do akt metrykalnych, księgi uzupełniające 1951 r. Dopływ do zespołu opracowany w 2013 r. Protokóły posiedzeń Prezydium GRN z lat 1945-1949 (sygn. 63). Количество единиц63
71/119/0 Gminna Rada Narodowa Jastrzębie powiat lipnowski 1945-1954 0 0 Разверните
I. ZARZĄD GMINNY z lat 1945-1950 1. Dział ogólno-organizacyjny, sygn. 1-25, protokóły posiedzeń GRN 1945-1951, posiedzeń prezydium GRN z lat 1950-1951, zarządu gminnego 1945-1950, protokóły i sprawozdania z działalności komisji gminnych: drogowej, kontroli społecznej, rolnej, oświatowej, zdrowia z lat 1947-1949, sprawozdania i składy osobowe GRN z lat 1947-1949; 2. Dział finansowo-budżetowy, sygn. 26-44, budżety roczne i sprawozdania rachunkowe, sprawozdania dot. poboru podatku gruntowego za 1948 r.; 3. Dział gospodarki gminnej, sygn. 45-53, sprawy rolnictwa i reformy rolnej, zestawienie szkód w rolnictwia, statystyka rolna za 1950 r.; 4. Dział administracji społecznej, sygn. 54-55, walka z analfabetyzmem w latach 1949-50, ośrodki szkolne oświaty rolniczej na terenie gminy; 5. Dział administracyjny, sygn. 56-83, ewidencja i kontrola ruchu ludności, spisy mieszkańców wg gromad, księgi meldunkowe mieszkańców z lat 1946-1951; II. PREZYDIUM GMINNEJ RADY NARODOWEJ lata 1950-1954 1. Referat ogólno-administracyjny, sygn. 84-99, protokóły sesji GRN z l952 r, posiedzeń prezydium z lat 1951-1952, działalność komisji gminnych: rolnej, oświaty i kultury, urządzeń osiedli, zdrowia, pracy i pomocy społecznej, drogowej z lat 1950-1953, sprawozdania z działalności władz gminnych; 2. Referat finansowy, sygn. 100, budzet za 1953 r,; 3. Referat ds..socjalnych i kulturalnych, sygn. 101, sprawy oświaty dorosłych z 1952 r.; 4. Referat gospodarki komunalnej, sygn. 102-103, sprawy dot. planowania gospodarczego i inwestycyjnego w zakresie gospodarki komunalnej; 5. Referat ds. rolnych, sygn. 104-105, sprawy współzawodnictwa za okres 1951-1953; 6. Referat wojskowy, sygn. 106, sprawy ewidencji i kontroli ruchu ludności w 1952 r.; 7. Urząd Stanu Cywilnego, sygn. 107, sprawy wyzaniowe z 1951 r. III. KOMITETY GMINNE - sygn. 108, informacje z działalności Gminnego Komitetu Społecznego do Walki z Analfabetyzmem Dopływ do zespołu opracowany w 2013 r. - Protokóły sesji i Prezydium GRN za 1951 r. (sygn. 109-110) Количество единиц110
71/120/0 Gminna Rada Narodowa Kikół powiat lipnowski 1945-1954 0 0 Разверните
I. ZARZĄD GMINNY lata 1945-1950 1. Dział ogólno-organizacyjny, sygn. 1-2, arkusze personalne członków GRN z lat 1948-1949, protokóły z zebrań sołtysów z lat 1949-1951; 2. Dział finansowo-budżetowy, sygn. 3-16, budżety i roczne sprawozdania rachunkowe z lat 1945-1950; 3. Dział gospodarki gminnej, sygn. 17-22, opisy gospodarstw poniemieckich na terenie gminy z 1945 r., ogólne sprawy rolnictwa z 1950 r. 4. Dział administracyjny, sygn. 23-25, martylorogia mieszkańców gminy w czasie wojny, wykazy Niemców zamieszkujących na terenie gminy i wykazy repatriantów; II. PREZYDIUM GMINNEJ RADY NARODOWEJ lata 1950-1954 1. Referat ogólno-administracyjny, sygn. 26-27, protokóły z sesji i posiedzeń prezydium GRN za 1954 r.; 2. Referat finansowy, sygn. 28-29, budżety i sprawozdania rachunkowe roczne z lat 1951-1952; 3. Referat ds. socjalno-kulturalnych, sygn. 30, sprawy oświaty, kultury i sztuki na terenie gminy w 1952 r.; 4. Referat ds. rolnych, sygn. 31-32, walka ze stonką ziemniaczaną, sprawy zagospodarowania nieużytków; III. KOMITETY GMINNE sygn. 33-35, protokóły i informacje z działalności: Gminnego Komitetu Opieki Społecznej (1946-1947), Gminnego Komtetu Odbudowy Warszawy (1946-1947), Komitetu Obdchodu Święta Ludowego (1949) Dopływ do zespołu opracowany w 2013 r. Protokóły posiedzeń Zarządu Gminnego z lat 1947-1950 (sygn. 36-37), protokóły sesji i posiedzeń Prezydium GRN z lat 1950-1953 (sygn. 38-39) Количество единиц39
71/121/0 Gminna Rada Narodowa Mazowsze powiat lipnowski 1945-1953 0 0 Разверните
I. ZARZĄD GMINNY lata 1945-1950 1. Dział ogólno-organizacyjny, sygn. 1-12, protokóły posiedzeń GRN, prezydium GRN z lat 1945-1950, protokóły posiedzeń zarząd gminnego z lat 1947-1949, akta komisji kontroli społecznej, protokóły i zarządzenia polustracyjne zarządu gminnego z lat 1946-1950; 2. Dział finansowo-budżetowy, sygn. 13-31, budżety, roczne sprawozdania rachunkowe z załącznikami z lat 1945-1950; 3. Dział gospodarki gminnej, sygn. 32-34, wykazy istniejących przedsiębiorstw z lat 1946-1947, wykazy gospodarstw rolnych z 1950 r.; 4. Dział administracyjny, sygn. 35-40, księgi kontroli ruchu ludności w gminie, rejestr Niemców przebywających na terenie gminy w 1948 r., sprawy bezpieczeństwa publicznego; II. PREZYDIUM GMINNEJ RADY NARODOWEJ lata 1950-1954 1. Referat ogólno-administracyjny, sygn. 41-71, protokóły z sesji i posiedzeń prezydium GRN z lat 1951-1954 (brak za 1952 r.), akta komisji GRN: oświaty i kultury, gospodarki drogowej, zdrowia, pracy i opieki społecznej, finansowo-budżetowej, rolnictwa i leśnictwa, urządzeń osiedli, protokóły zebrań gromadzkich; 2. Referat finansowy, sygn. 72-77, budżety i roczne sprawozdania rachunkowe z lat 1951-1953; Dopływ do zespołu opracowany w 2013 r. Protokóły posiedzeń Prezydium GRN z lat 1951-1952 (sygn. 78) Количество единиц78
71/122/0 Gminna Rada Narodowa Narutowo powiat lipnowski 1947-1954 0 0 Разверните
II. ZARZĄD GMINNY lata 1945-1954 1. Dział ogólno-organizacyjny, sygn. 1-5, protokóły posiedzeń prezydium GRN z 1950 r., sprawozdania z działalności zarządu, składy osobowe prezydium, zarządu, komisji, sprawa mianowania sołtysów; 2. Dział finansowo-budżetowy, sygn. 6-20, budżety, zstawienia z ich wykonania, roczne sprawozdania rachunkowe z lat 1947-1950; 3. Dział gospodarki gminnej, sygn. 21-22, statystyka rolna, mechanizacja rolnictwa z lat 1948-1950; 4. Dział administracyjny, sygn. 23-24, ewidencja i kontrola ruchu ludności za okres 1948-1949; II. PRZEYDIUM GMINNEJ RADY NARODOWEJ z lat 1950-1954 1. Referat ogólno-administracyjny, sygn. 25-30, protokóły z sesji i posiedzeń prezydium GRN z lat 1952-1954, informacje z działalności rady za 1953 r.,; 2. Referat finansowy, sygn. 31-34, budżety i sprawozdania rachunkowe za okres 1951-1953; 3. Referat gospodarki komunalnej, sygn. 35-46, sprawozdania dot. ruchu budowlanego na terenie gminy, pozwolenia na budowę, projekty techniczne budynkó mieszkalnych i inwentarskich; 4. Referat ds. rolnych, sygn. 47-48, sprawy współzawodnictwa i pomocy sąsiedzkiej z lat 1951-1952; Dopływ opracowany w 2013 r. Protokóły sesji i posiedzeń Prezydium GRN z lat 1951-1952 (sygn. 49-50) Количество единиц50
71/123/0 Gminna Rada Narodowa Osówka powiat lipnowski 1945-1954 0 0 Разверните
I. ZARZĄD GMINNY lata 1945-1950 1. Dział ogólno-organizacyjny, sygn. 1-5, protokóły posiedzeń GRN z lat 1946-1950, posiedzeń zarządu gminnego z lat 1947-1949, protokóły zebrań i odpraw sołtysów z lat 1949-1950; 2. Dział finansowo-budżetowy, sygn. 6-19, budżety, materiały pomocnicze, roczne sprawozdania rachunkowe z lat 1945-1950; 3. Dział gospodarki gminnej, sygn. 20- narodowy spis powszechny z 1950 r; 4. Dział administracyjny, sygn. 21-22, straty wojenne na terenie gminy sporządzone w latach 1945-1946; II. PREZYDIUM GMINNEJ RADY NARODOWEJ lata 1950-1954 1. Referat ogólno-administracyjny, sygn. 23-28, protokóły z sesji GRN z 1951, 1953 r., protokóły posiedzeń prezydium GRN z lat 1951-53, sprawozdawczość z działalności prezydium za 1951 r.; 2. Referat finansowy, sygn.29 - budżet na 1951 r. Dopływ do zespołu opracowany w 2013 r. Protokóły z sesji, posiedzeń Prezydium i komisji GRN z lat 1948-1954 (sygn. 30-34); książki meldunkowe mieszkańców gromad z lat 1945-1951 (sygn. 35-40) Количество единиц40
71/124/0 Gminna Rada Narodowa Skępe powiat lipnowski 1945-1954 0 0 Разверните
I. ZARZĄD GMINNY lata 1945-1950 1. Dział ogólno-organizacyjny, sygn. 1-17, sprawy osobowe członków organów gminy z lat 1945-1949, sprawozdania z działalności zarządu i rady z lat 1949-1950, protokóły posiedzeń GRN i prezydium z lat 1946-1951, posiedzeń zarządu gminnego z lat 1948-1950, protokóły zebrań gromadzkich z lat 1945-1946, opis majątku gminy i gromad z 1947-1948; 2. Dział finansowo-budżetowy, sygn. 18-33, budżety i roczne zestawienia rachunkowe za okres 1945-1950; 3. Dział gospodarki gminnej, sygn. 34-35, statystyka rolna , sprawy handlu i przemysłu w latach 1949-1952; 4. Dział administracji społecznej, sygn. 36-39, sprawy oświaty, kultury i sztuki z lat 1945-1947, opieki społecznej w latach 1945-1946 (pomoc udzielana repatriantom i powracającym z obozów, straty wojenne) 5. Dział administracyjny, sygn. 40-46, sprawy kontroli ruchu ludności, dane statystyczne USC za okres 1946-1950; II. PREZYDIUM GMINNEJ RADY NARODOWEJ lata 1950-1954 1. Referat ogólno-administracyjny, sygn. 47-54, protokóły z sesji i posiedzeń prezydium GRB z lat 1951-1954, protokóły komisji gminnych: handlu, oświaty, rolnictwa i leśnictwa z lat 1950-1954; 2. Referat finansowy, sygn. 55-58, budżety z lat 1951-1954; 3. Referat ds. rolnych, sygn. 59-60, statystyka rolna z lat 1952-1953; 4. Referat wojskowy, sygn. 61,- dane statystyczne dot ruchu ludności za 1953 r. III. KOMITETY - sygn. 62 - działalność Gminnego Komitetu Odbudowy Warszawy z lat 1952-1954; Dopływ do zespołu opracowany w 2013 r. - protokóły sesji i posiedzeń Prezydium GRN z 1951 r. (sygn. 63-64). Количество единиц64
71/125/0 Gminna Rada Narodowa Szpetal powiat lipnowski 1945-1954 0 0 Разверните
I. ZARZĄD GMINNY lata 1945-1950 1. Dział ogólno-organizacyjny, sygn. 1-7, protokóły posiedzeń GRN z lat 1947-1948, posiedzeń zarządu gminnego z lat 1947-1949, protokóły narad sołtysów z 1947 r., sprawozdanie z działalności rady z 1948 r., protokóły komisji kontroli społecznej z 1947-1948; 2. Dział finansowo-budżetowy, sygn. 8-25, budżety i roczne sprawozdania rachunkowe z lat 1945-1950, pobór podatku gruntowego za 1947 r.; 3. Dział gospodarki gminnej, sygn. 26-31, statystka produkcji rolnej, ewidencja gospodarstw z lat 1947-1950, sprawy związane z Powszechnym Spisem Narodowym z 1950 r.; 4. Dział administracji społecznej, sygn. 35-52, sprawozdawczość dot. kontroli ruchu ludności, książki meldunkowe mieszkańców gromad i rejestry osób przybywających i opuszczających gminę z lat 1948-1951, sprawy bezpieczeństwa publicznego z 1946 r., sprawy budowlane z lat 1946-1950; II. PREZYDIUM GMINNEJ RADY NARODOWEJ lata 1950-1954 1. Referat ogólno-administracyjny, sygn. 53-54, działalność Polskiego Związku Młodzieżowego na terenie gminy w latach 1953-1954, sprawy Komitetu Gminnego Narodowej Pożyczki Rozwoju Sił Polskich z 1951 r.; 2. Referat finansowy, sygn. 55-60, budżety i sprawozdania budżetowe z lat 1951-1954; 3. Referat ds. socjalnych i kulturalnych, sygn. 61-62, sprawy gminnej biblioteki i stanu zatrudnienia za 1951 r.; 4. Referat gospodarki komunalnej, sygn. 63-64, sprawy gospodarki komunalno-mieszkaniowej w gminie z lat 1953-1954; 5. Referat wojskowy, sygn. 65, sprawozdania dot. stanu i ruchu ludności w 1951 r.; Dopływ do zespołu opracowany w 2013 r. - protokóły sesji i posiedzeń Prezydium GRN z lat 1951-1952 (sygn. 66-67). Количество единиц67
71/126/0 Gminna Rada Narodowa Tłuchowo powiat lipnowski 1945-1953 0 0 Разверните
I. ZARZĄD GMINNY lata 1945-1950 1. Dział ogólno-organizacyjny, sygn. 1-3, protokóły posiedzeń GRN i zarządu gminnego z lat 1945-1950; 2. Dział finansowo-budżetowy, sygn. 4-17, budżety i roczne sprawozdania rachunkowe z lat 1945-1950; 3. Dział administracyjny, sygn. 18-24, ewidencja i kontrola ruchu ludności, sprawy cudzoziemców z lat 1946-1950; II. PREZYDIUM GMINNEJ RADY NARODOWEJ z lat 1950-1954 1. Referat ogólno-administracyjny, sygn. 25-32, protokóły posiedzeń GRN z lat 1950-1952, posiedzeń prezydium GRN z lat 1947-1952, protokóły komisji radzieckich: rolnej, oświatowej, kontroli społecznej, finansowo-budżetowej z lat 1947-1953, protokóły zebrań gromadzkich z lat 1948-1953, sprawozdania i plany pracy prezydium z lat 1947-1953; 2. Referat finansowy, sygn. 33-36, budżety i sprawozdania rachunkowe roczne za okres 1951-1953; Dopływ do zespołu opracowany w 2013 r. Protokóły sesji i posiedzeń Prezydium GRN z lat 1951-1952 (sygn. 37-38) Количество единиц38
71/127/0 Gminna Rada Narodowa Zaduszniki powiat lipnowski 1945-1953 0 0 Разверните
I. ZARZĄD GMINNY lata 1945-1950 1. Dział finansowo-budżetowy, sygn. 1-14, budżety i roczne sprawozdania rachunkowe z lat 1945-1950; 2. Dział gospodarki gminnej, sygn. 15- sprawy związane z Narodowym Spisem Powszechnym z 1950 r.; 3. Dział administracyjny, sygn. 16 - rejestr osób opuszczających gminę w latach 1946-1952; II. PREZYDIUM GMINNEJ RADY NARODOWEJ lata 1950-1954 1. Referat ogólno-administracyjny, sygn. 17-28, protokóły z sesji i posiedzeń prezydium GRN z lat 1952-1953; plany pracy i sprawozdawczość prezydium grn, protokóły zebrań gromadzkich, sprawy sołtysów i podsołtysów z lat 1951-1953; 2. Referat finansowy, sygn. 29-30, budżety na lata 1951-1952; Dopływ do zespołu opracowany w 2013 r. Protokóły sesji i posiedzeń Prezydium GRN z 1951 r. (sygn. 31-32). Количество единиц32
71/128/0 Gminna Rada Narodowa Nowogród powiat lipnowski 1945-1953 0 0 Разверните
I. ZARZĄD GMINNY lata 1945-1950 1. Dział ogólno-organizacyjny, sygn. 1-9, protokóły posiedzeń GRN z lat 1945-1950, posiedzeń prezydium z 1946 r. i zarządu gminnego z lat 1947-1949, sprawozdania z działalności GRN 1947-1949, wykazy członków zarządu gminnego, GRN, protokóły gminnej komisji kontroli z lat 1946-1949; 2. Dział finansowo-budżetowy, sygn. 10-29, budżety, zestawienia do budżetów, sprawozdania rachunkowe z lat 1945-1950, sprawozdania z poboru podatku gruntowego z lat 1946-1950; 3. Dział administracyjny, sygn. 30-43, zniszczenia wojenne zestawienia, sprawy narodowościowe i obywatelskie z lat 1945-1946, książki meldunkowe gromad, statystyka dot. ruchu ludności; II. PREZYDIUM GMINNEJ RADY NARODOWEJ lata 1950-1954 1. Referat ogólno-administracyjny, sygn. 44-51, protokóły posiedzeń prezydium GRN z 1952 r., zebrań gromadzkich z 1954 r., plany i informacje z działalności prezydium, protokóły posiedzeń komisji: drogowej, rolnej i przeciwpożarowej z lat 1951-1954; 2. Referat finansowy, sygn. 52-56, budżety i sprawozdania finansowe z lat 1951-1953; III. KOMITETY sygn. 57 - sprawy Gminnego Komitetu Obrońców Pokoju i Obchodu Święta 1-go Maja z 1950 r. Dopływ do zespołu opracowany w 2013 r. Protokóły z sesji i posiedzeń Prezydium GRN z lat 1951-1953 (sygn. 58-60). Количество единиц60
71/129/0 Gminna Rada Narodowa Baruchowo powiat włocławski 1945-1954 144 0 Разверните
I. ZARZĄD GMINNY 1. Dział ogólno-organizacyjny, sygn. 1-36, protokóły z sesji, posiedzeń prezydium GRN i posiedzeń Zarządu Gminnego z lat 1945-1950, protokóły z narad i odpraw sołtysów, protokóły posiedzeń komisji kontroli społecznej, zdrowia GRN z lat 1946-1950, protokóły z kontroli i zarządzenia pokontrolne 1946-1950, sprawozdania ze zniszczeń wojennych na terenie gminy, pożyczka i danina Narodowa 1946-1947; 2. Dział finansowo-budżetowy, sygn. 37-57, budżety i sprawozdania finansowe roczne 1945-1950; 3. Dział gospodarki gminnej, sygn. 58 - 67, spisy gospodrastw poniemieckich, statystyka rolna za okres 1945-1950; 4. Dział administracji społecznej, sygn. 68 - 69, sprawy likwiadacji analfabetyzmu w gminie w latach 1946-1950; 5. Dział administracyjny, sygn. 70 - ewidencja i kontrola ruchu ludności w latach 1947-1949; II. PREZYDIUM GMINNEJ RADY NARODOWEJ 1. Referat ogólno-administracyjny, sygn. 71 - 114, protokóły z sesji i posiedzeń prezydium GRN z lat 1951-1954protokóły z zebrań sołtysów, ewidencja sołtysów, organizacja i funkcjonowanie komisji gminnej rady narodowej z lat 1951-1954, plany i sprawozdania z działalności Prezydium GRN z lat 1950-1954, skargi i zażalenia składane przez mieszkańców,współzawodnictwo pracy ; 2. Referat budżetowo-finansowy, sygn. 115-120, budżety i sprawozdania rachunkowe roczne z lat 1951-1953; 3. Referat ds. socjalno-kulturalnych, sygn. 121 - zestawienie wyników z powszechnego nauczania w latach 1952-1953; 4. Referat gospodarki komunalnej, sygn. 122 - sprawy dróg i placów publicznych z 1950 r.; 5. Referat ds. rolnych, sygn. 123-141, sprawy wodno-melioracyjne, statystyka rolna, plany produkcyjne spółdzielni z lat 1949-1954; DOPŁYW WŁĄCZONY W 2007 r. Sygn. 142-144, budżet na rok 1954, księga kontroli ruchu ludności osób przybywających i opuszczających gminę (1946-1951). Количество единиц144
71/130/0 Gminna Rada Narodowa Chodecz powiat włocławski 1945-1954 52 0 Разверните
I.ZARZĄD GMINNY 1.Dział ogólno - organizacyjny, sygn. 1 - 11, protokóły z sesji, posiedzeń prezydium GRN i posiedzeń Zarządu Gminnego z lat 1945-50, protokóły odpraw sołtysów, sprawy osobowe członków i pracowników gminnych, kontrole 1945-50, spis osób pozbawionych obywatelstwa polskiego z lat 1948-1949, rejestr cudzoziemców, protokóły Komisji: Mieszkaniowej, Zdrowia i Sanitarnej, Drogowej, Opieki Społecznej, Finansowo-Budżetowej, Kontroli Społecznej, Urządzeń Osiedli; 2.Dział finansowo-budżetowy, sygn. 12-19, budżety (1948-1950), roczne sprawozdania rachunkowe, plan inwestycyjny na 1949 r.; 3.Dział gospodarki gminnej, sygn. 20, wykaz nieruchomości i gospodarstw rolnych; 4.Dział administracji społecznej, sygn. 21, preliminarz budżetowy dla oświatę 1949 r. II.PREZYDIUM GMINNEJ RADY NARODOWEJ 1.Referat ogólno - administracyjny, sygn. 22-41, protokóły z sesji i posiedzeń prezydium GRN, Gminnej Komisji Rolnej (1950-1954), Gminnej Komisji Zdrowia, Pracy i Pomocy Społecznej (1950-1953), Komisji Gospodarki Drogowej (1950-1951), protokóły z odpraw sołtysów, Działalność Koła Towarzystwa Polsko-Radzieckiego z lat 1949-1954, sprawy dotyczące cudzoziemców, Gminny Komitet Odbudowy Warszawy gminy Chodecz 1950-1952; 2.Referat budżetowo-finansowy, sygn. 42-47, budżety na lata 1951-1954; DOPŁYW WŁĄCZONY W 2007 R. Budżet za 1954 r.(sygn. 48); księga kontroli ruchu ludności osób przybywających do gminy 1946-1951(sygn. 49); karty wynagrodzeń pracowników z lat 1951-1953 (sygn. 50); sprawy bezpieczeństwa publicznego lata 1945-1946 (sygn. 51-52). Количество единиц52
71/131/0 Gminna Rada Narodowa Dobiegniewo powiat włocławski [1931-1939] 1945-1954 48 0 Разверните
I. ZARZĄD GMINNY 1.Dział ogólno-administracyjny, sygn. 1-18, protokóły z posiedzeń GRN, protokóły z zebrań i odpraw sołtysów, materiały z działalności Komisji Oświaty i Kultury, z działalności aktywu gminnego, protokóły z posiedzeń: Komisji Finansowo-Budżetowe, Kontroli Społecznej, Racjonalizacji Pracy, Komisji Drogowej, wykaz nazw miejscowości oraz zmiany terytorialne granic w 1945 r., sprawy organizacyjne gmin, miasteczek, poszczególnych gromad, zmiany nazw miejscowości, gromad, gmin (1946-1947), protokóły z przejęcia gospodarstw poniemieckich, straty i klęski żywiołowe, majątek gmin i gromad. 2.Dział finansowo-budżetowy, sygn. 19-24, budżety oraz roczne sprawozdania finansowe z lat 1946-1949. 3.Dział gospodarki gminnej, sygn. 25-26, protokóły z posiedzeń gminnej komisji klasyfikacji gruntów poszczególnych gromad (1949), statystyka produkcji rolnej w 1949 r.; II. PREZYDIUM GMINNEJ RADY NARODOWEJ 1.Referat ogólno-administracyjny, sygn. 27-38, sprawy organizacyjne prezydium GRN, kontrole wewnętrzne, społeczne, nadzór z lat 1950-1952, protokóły z odpraw sołtysów i aktywu gminnego 1953-1954, podział terytorialny 1951-1952. 2.Referat budżetowo-finansowy, sygn. 39, opracowanie budżetu prezydium GRN z lat 1952-1954. 3.Referat ds. rolnych, sygn. 40-42, statystyka produkcji rolnej i zwierzęcej 1951 r., materiały dotyczące urządzeń wodno-melioracyjnych. DOPŁYW WŁĄCZONY W 2007 r. Sygn. 43-48, budżety za lata 1951-1954, Księgi kontroli ruchu ludności z lat 1931-1951 i 1946-1951 Количество единиц48
71/132/0 Gminna Rada Narodowa Falborz powiat włocławski 1945-1954 33 0 Разверните
I. ZARZĄD GMINNY 1.Dział ogólno-organizacyjny, sygn. 1-3, akta dotyczące reorganizacji GRN (1950), protokóły z działalności prezydium GRN, protokóły z posiedzeń Zarządu Gminnego. 2.Dział finansowo-budzetowy, sygn. 4-18, budżety ( 1945-1948, 1950), roczne sprawozdania rachunkowe 1945-1949; 3.Dział administracyjny, sygn. 19, sprawy budowlane; II. PREZYDIUM GMINNEJ RADY NARODOWEJ 1.Referat ogólno-administracyjny, sygn. 20-27, protokóły z sesji GRN (1951), protokóły z posiedzeń prezydium GRN (1950, 1952-1953), protokóły z zebrań zespołu gminnego ( 1951-1952), protokóły z zebrań sołtysów(1952, 1954), z posiedzeń Zespołu Rolnego i Obywatelskiej Komisji Podatkowej z 1952 r.; 2.Referat budzetowo-finansowy, sygn.28-30, budżet i preliminarze na 1951 r., budżety administracyjne zakładów i przedsiębiorstw. DOPŁYW WŁĄCZONY W 2007 r. Sygn. 31-33, budżet na lata 1952-1954 Количество единиц33
71/133/0 Gminna Rada Narodowa Kowal powiat włocławski 1945-1954 76 0 Разверните
I. ZARZĄD GMINNY 1.Dział ogólno-organizacyjny, sygn. 1-18, sprawozdania z działalności samorządu terytorialnego GRN, protokóły z inspekcji oraz sprawozdania kontrolne (1945-1947), protokóły z posiedzeń GRN oraz prezydium GRN (1948-1950), protokóły z posiedzeń Zarządu Gminnego (1948-1950),z posiedzeń Komisji Opieki Społecznej, Drogowej, Oświatowej, Rolnej z lat 1948-1950, protokóły z posiedzeń Gminnego Komitetu Współdziałania, zebrań sołtysów, lustracji gospodarstw (1950), protokóły z odpraw sołtysów i posiedzeń Komisji Wymiarowej (1948); 2.Dział finansowo-budżetowy, sygn. 19-28, budżety za lata 1945-50, roczne sprawozdania rachunkowe za lata 1948-1949. 3.Dział gospodarki gminnej, sygn. 29, osadnictwo rolne. 4.Dział administracyjny, sygn. 30-38, ewidencja i kontrola ruchu ludności (1946, 1948-1949), statystyka ruchu ludności, księgi kontroli ruchu ludności z lat 1946-1949, sprawy budowlane. II. PREZYDIUM GMINNEJ RADY NARODOWEJ 1.Referat ogólno-administracyjny, sygn. 39-58, sprawozdania z kontroli w prezydium GRN (1952), protokóły z sesji GRN (1951-1953) i posiedzeń prezydium GRN (1951-1954), protokóły z posiedzeń: Obywatelskiej Komisji Podatkowej, Komisji Rolnej, Komisji Współzawodnictwa, z posiedzeń Zespołu Rolnego oraz sprawozdania z akcji skupu, protokóły z zebrań i odpraw sołtysów (1949-1954), skargi i zażalenia, podział terytorialny 1952-1954, wybory do sejmu i rad narodowych. 2.Referat budżetowo-finansowy, sygn. 59-62, budżet za 1951 r., statystyka i sprawozdawczość (1951-1953), księga wymiaru i wykonania świadczeń za 1951 r. 3.Referat ds. socjalno-kulturalnych, sygn. 63, protokóły z rejestracji analfabetów i półanalfabetów z 1950r. 4.Referat ds. rolnych, sygn. 64-66, protokóły z zebrań gromadzkich, Komisji Klasyfikacyjnej i wykazy obszarów gruntów (1948-1953), plany gospodarcze (1952), materiały dotyczące spraw rolnictwa 1950-1953. DOPŁYW WŁĄCZONY W 2007 r. Sygn. 67-76, budżety za lata 1952-1954, protokóły z posiedzeń Komisji Ochrony i Bezpieczeństwa Publicznego (1952-1954), Komisji Gospodarki Drogowej (1951-1954), Komisji Oświaty, Kultury i Zdrowia (1951- 1954), Komisji Rolnej (1951-1952), Komisji Budżetowo-Finansowej (1947-1953), sprawozdawczość gospodarcza z lat 1945-1948. Количество единиц76
71/134/0 Gminna Rada Narodowa Kłóbka powiat włocławski 1945-1954 92 0 Разверните
I. ZARZĄD GMINNY 1. Dział ogólno-organizacyjny, sygn. 1-22, Księga uchwał GRN, protokóły z sesji i posiedzeń GRN (1945-1949, 1950) oraz posiedzeń prezydium GRN z lat 1948-1950, protokóły z posiedzeń: Zarządu Gminnego (1945-1946, 1949-1950), Komisji Drogowej (1948-1949), Oświatowej, Opieki Społecznej, Gminnego Komitetu Współdziałania, Komisji Szacunkowej, Gromadzkiej Komisji Podatkowej (1948-1949), Komisji Kontroli Społecznej, Sanitarnej, protokóły w sprawie szkód wojennych, rejestr Niemców, wykaz wydanych tymczasowych zaświadczeń tożsamości. 2. Dział finansowo-budżetowy, sygn. 23-44, Budżety na lata 1945-1950, roczne sprawozdania za lata 1945-1949, księga oraz rejestr wymiaru i poboru podatku gruntowego, księga świadczeń na odbudowę Warszawy. 3. Dział administracyjny, sygn. 45-46, księga meldunkowa (1945-1946, 1948). II. PREZYDIUM GMINNEJ RADY NARODOWEJ 1. Referat ogólno-adminstracyjny, sygn. 47-52, protokóły z sesji GRN (1950-1952), posiedzeń prezydium GRN, Zespołu Rolnego, protokóły z narad i odpraw aktywu gminnego, z kontroli referatu finansowego. 2. Referat budżetowo-finansowy, sygn. 53-63, budżety na lata 1951-1953, sprawozdania budżetowe (1951-1953), rejestry przeliczeń i wpłat podatku gruntowego, Społecznego Funduszu Oszczędnościowego. 3. Referat ds. socjalno-kulturalnych, sygn. 64, protokóły z posiedzeń Komisji Oświatowej oraz Gminnej Komisji Społecznej do walki z analfabetyzmem. 4. Referat ds. rolnych, sygn. 65-69, współzawodnictwo, statystyka, spisy zwierząt gospodarskich, powierzchni użytków i zasiewów, wykazy użytkowników. 5. Komitety, sygn. 70-90, protokóły z posiedzeń gromadzkiego Komitetu Obrońców Pokoju, DOPŁYW WŁĄCZONY w 2007 r. Sygn. 71-92; protokóły z posiedzeń prezydium GRN (1951-1954), z sesji GRN (1950-1954), protokóły z posiedzeń oraz plany pracy gminnych komisji z lat 1951-1954, protokóły z zebrań gromadzkich 1953-1954, statystyka rolna, książka meldunkowa, budżet na rok 1954 Количество единиц92
71/135/0 Gminna Rada Narodowa Lubień Kujawski powiat włocławski 1945-1954 70 0 Разверните
I. ZARZĄD GMINNY 1. Dział ogólno-organizacyjny, sygn. 1-9, protokóły prezydium GRN 1946-1951, protokóły Zarządu Gminy (1948), protokóły sesji (1950), z posiedzeń Komisji Drogowej, Opieki Społecznej, Komisji Oświatowej, Komisji Rolnej, protokóły Komitetu oddłużania wsi i Komisji urządzenia osiedli (1950), wybory do rad narodowych. 2. Dział finansowo-budżetowy, sygn. 10-25, budżety, roczne sprawozdania rachunkowe 1945-1950, pobór podatku gruntowego. 3. Dział gospodarki gminnej, sygn. 26-28, wykaz przedsiębiorstw handlowych i przemysłowych (1945), sprawy rolne, Spis Powszechny; 4. Dział administracji społecznej, sygn. 29, działalność Gminnej Komisji Społecznej do walki z analfabetyzmem 1949-1950. 5. Dział administracyjny, sygn. 30-32, ewidencja i kontrola ruchu ludności (1949-1950), powszechny spis ludności z lat 1945-1950, protokóły z sesji i posiedzeń GRN 1950-1951. II. PREZYDIUM GMINNEJ RADY NARODOWEJ 1. Referat ogólno-administracyjny, sygn. 33-49, protokóły sesji, prezydium GRN (1950-1954), protokóły inspekcji (1946-1951), protokóły Gminnego Zespołu Kontroli (1952-1954),, Gminnego Zespołu Rolnego (1952-1954), Komisji Oświaty i Kultury (1950-1954), Gminnej Komisji Drogowej, Komisji Zdrowia, Pracy i Opieki Społecznej, Gminnej Komisji Rolnej, Obywatelskiej Komisji Podatkowej. 2. Referat budżetowo-finansowy, sygn. 50-55, budżety na lata 1951-1953, roczne sprawozdania rachunkowe za lata 1950-1951 3. Referat ds. socjalno-kulturalnych sygn. 56-58; sprawy oświaty i wykaz cmentarzy na terenie gminy. 4. Referat ds. rolnych, sygn. 59-68; sprawy wodno-melioracyjne, plany pracy, spis rolny (1951), współzawodnictwo w rolnictwie (1951-1954), spisy zwierząt gospodarskich (1947-1951), zestawienia powierzchni użytków oraz zasiewów (1946-1951), statystyka rolna; 4. Komitety, sygn. 69, działalność Komitetu Radiofonizacji Kraju (1950). DOPŁYW WŁĄCZONY W 2007r. Sygn. 70, budżet na 1954 r. Количество единиц70
71/136/0 Gminna Rada Narodowa Łęg powiat włocławski 1945-1954 54 0 Разверните
I. ZARZĄD GMINNY 1. Dział ogólno-organizacyjny, sygn. 1-7, protokóły z posiedzeń: GRN (1945-1950), prezydium GRN (1948-1950), Zarządu Gminnego (1945-1949), wykaz członków gminnej rady (1949), protokóły z zebrań sołtysów i zebrań wyborczych. 2. Dział finansowo-budżetowy, sygn. 8-15, budżety na rok 1949, roczne sprawozdania rachunkowe za lata 1948-1949, planowanie i sprawozdawczość budżetowa, protokóły kontroli rachunkowości i gospodarki oraz sprawozdanie z inspekcji Zarządu Gminnego, protokóły rewizyjne Zarządu Gminnego. 3. Dział gospodarki gminnej, sygn. 16-19, rejestracja przedsiębiorstw przemysłowych i handlowych 1945-1946, drogi i place publiczne 1947-1948, spis powszechny rolny (1950 ) oraz wykazy powierzchniowe gospodarstw rolnych. 4. Dział administracyjny, sygn. 20-27, wykaz pracowników Milicji Obywatelskiej oraz ich działalność (1945), księga kontroli ruchu ludności na pobyt stały (1945), ewidencja i kontrola ruchu ludności (1946-1950), wykazy osób narodowości niemieckiej (1946-1949), sprawy budowlane. II. PREZYDIUM GMINNEJ RADY NARODOWEJ 1. Referat ogólno-administracyjny, sygn. 28-37, sprawozdania z działalności GRN (1951), protokóły: z sesji GRN1950-1954, z posiedzeń prezydium GRN 1952-1954, z posiedzeń Komisji: Drogowej, Zdrowia, Pracy i Pomocy Społecznej, Oświaty i Kultury (1951-1953), protokóły z posiedzeń Gminnej Komisji podziału administracyjnego (1954), ewidencja członków Rad Narodowych (1951), rejestr nieruchomości i gospodarstw rolnych (1951-1954). 2. Referat budżetowo-finansowy, sygn. 38-41, budżet na lata 1952-1953, sprawozdania rachunkowe z lat 1952-1953 DOPŁYW WŁĄCZONY W 2007r. Sygn. 42-54, budżety (1951, 1954), księgi meldunkowe gromad: Józefowo, Korabniki, Krzywa Góra, Łęg, Rózinowo, Modzerowo, Ostrowy z lat 1948-1950, Kontrola dokumentów przekazanych do B.D.O. we Włocławku (1951), Księga kontroli ruchu ludności przybywających do gminy na pobyt stały 1945-1946. Количество единиц54
Показывается 91 в 135 из 1 294 записей.