Bestandssignatur Der Name des Bestandes Datum von Datum bis
Zeige 811 bis 855 von 1.308 Einträgen.
Bestandssignatur Bestandsname Laufzeit Anzahl der
Einheiten
Anzahl der Scans Alles
erweitern
34/688/0 Urząd Gminy w Krzemieniewie [1972] 1973-1990 106 0 erweitern
Akta zachowane w zespole pozwalają poznać strukturę i organizację pracy Urzędu Gminy w Krzemieniewie oraz niektóre zagadnienia z życia społeczno-gospodarczego na terenie gminy. Na początku zespołu ułożono akta Stanowiska pracy ds. Ogólno-Organizacyjnych. Są to m.in. statuty Urzędu Gminy, zarządzenia Naczelnika, roczne plany pracy Urzędu, protokoły narad pracowniczych, dane statystyczne o pracownikach, roczne sprawozdania z zatrudnienia i płac, analizy i oceny skarg i wniosków, protokoły kontroli kompleksowych i problemowych przeprowadzonych w Urzędzie. W materiałach Referatu Planowania i Finansów znajdują się m.in.: kilka budżetów gminy i bilansów, sprawozdania podatkowe, w miarę kompletnie zachowane plany rozwoju gospodarczego i sprawozdania z ich realizacji oraz plany i sprawozdania z realizacji czynów społecznych. Sprawy z zakresu rolnictwa i leśnictwa prowadził Referat ds. Rolnictwa, Gospodarki Żywnościowej i Leśnictwa. Zachowało się tylko sześć teczek dotyczących m.in.: sprawozdawczości rocznej z zakresu zagospodarowania gruntów, planów rozdysponowania nieruchomości znajdujących się w dyspozycji Państwowego Funduszu Ziemi, sprawozdawczości dotyczącej zwalczania chorób roślin i szkodników oraz planów urządzenia gospodarstw leśnych. Z akt wytworzonych przez Stanowisko pracy ds. Handlu, Drobnej Wytwórczości i Usług oraz Zdrowia i Opieki Społecznej znajduje się zaledwie pięć teczek: programy rozwoju usług i rzemiosła, sprawozdania o liczbie podmiotów gospodarczych, protokoły posiedzeń Komitetu Gminnego PCK z 1973 r. oraz protokoły posiedzeń Zarządu Gminnego Polskiego Komitetu Pomocy Społecznej i sprawozdania z jego działalności. W materiałach Stanowiska pracy ds. Budownictwa, Urbanistyki i Architektury znajdują się m.in. programy budownictwa wiejskiego, analizy i oceny ruchu budowlanego oraz sprawozdania z realizacji inwestycji. W zespole znajduje się ponadto jedna teczka wytworzona przez Stanowisko pracy ds. Budowy, Modernizacji, Utrzymania i Ochrony Dróg Gminnych oraz Gospodarki Komunalnej, Mieszkaniowej i Ochrony Środowiska. Zawiera ona sprawozdania o zasobach lokalowych i przydziałach mieszkań za 1988 r. Na końcu zespołu umieszczono akta wytworzone przez Stanowisko pracy ds. Kultury. Są to m.in. protokół narady w sprawie budowy Wiejskiego Domu Kultury w Garzynie /1976 r./, decyzje o wpisaniu pałaców w Garzynie i Drobninie oraz dworu w Brylewie do rejestru zabytków, sprawozdania z działalności placówek kulturalnych za lata 1974-1975 oraz korespondencja w sprawie pamiątkowych obelisków upamiętniających ofiary walk o utrwalenie władzy ludowej po II wojnie światowej. Anzahl der Einheiten106
34/689/0 Gminna Rada Narodowa w Krzemieniewie 1973-1990 91 0 erweitern
Akta Gminnej Rady Narodowej są cennym materiałem źródłowym do dziejów gminy Krzemieniewo w latach 1973-1990. Największą wartość mają protokoły sesji GRN. Znajdują się w nich bowiem / często w formie załączników / informacje opisowe i statystyczne z wielu dziedzin życia społeczno-gospodarczego, m.in. z zakresu budownictwa, rzemiosła, przemysłu, usług, handlu, kultury, oświaty, sportu , ochrony zdrowia i bezpieczeństwa publicznego. Na większą uwagę zasługują również protokoły posiedzeń Prezydium GRN, w których także można znaleźć materiały źródłowe do szeroko rozumianego życia społeczno-gospodarczego na terenie gminy Krzemieniewo. W zespole znajdują się ponadto: kwestionariusze osobowe radnych z 1984 r., regulaminy GRN, plany pracy Rady, uchwały GRN i postanowienia Prezydium Rady, skargi i wnioski załatwiane przez Prezydium, akta poszczególnych komisji działających przy Radzie / m.in. protokoły posiedzeń i kontroli przeprowadzonych przez członków komisji oraz sprawozdania z działalności /, interpelacje radnych oraz sprawozdania z działalności Gminnej Rady Narodowej. Na końcu zespołu umieszczono materiały samorządu wiejskiego /rad sołeckich/, zawierające m.in. protokoły wyboru sołtysów, plany finansowo-rzeczowe rad sołeckich, protokoły posiedzeń rad sołeckich i sprawozdania z ich działalności. Anzahl der Einheiten91
34/690/0 Urząd Gminy w Lipnie [1883 - 1972] 1973-1990 [1992] 164 0 erweitern
Akta zachowane w zespole pozwalają poznać strukturę i organizację pracy Urzędu Gminy w Lipnie oraz niektóre zagadnienia z życia społeczno-gospodarczego na terenie gminy. Na początku zespołu ułożono akta Referatu Społeczno-Administracyjnego, Spraw Obronnych i Ogólnych. Są to m.in. regulaminy i statuty organizacyjne Urzędu Gminy z lat 1973-1988, zarządzenia Naczelnika Gminy z lat 1973-1989, roczne plany pracy Urzędu na lata 1980-1989, dane statystyczne o pracownikach z lat 1977- 1988, decyzja z 1976 r. o wyłączeniu z gminy Lipno wsi Gronowo i włączeniu jej do miasta Leszna, pismo do Wojewódzkiego Urzędu Statystycznego w sprawie korekty pisowni miejscowości Goniembice, analizy i oceny skarg i wniosków za lata 1976-1989, analizy działalności Kolegium ds. Wykroczeń przy Naczelniku Gminy za lata 1977-1982, plany pracy oraz protokoły posiedzeń i sprawozdania z działalności Ochotniczych Straży Pożarnych z lat 1979-1982, informacje o nabywaniu działek przez parafie kościoła rzymskokatolickiego, wykazy działaczy Gminnego Komitetu Frontu Jedności Narodu, składy osobowe komitetów organizacyjnych obchodów świąt państwowych, materiały dotyczące działalności Gminnego Komitetu Kontroli Społecznej z lat 1978-1981, informacje o działalności oraz protokoły posiedzeń Zespołu ds. Rodziny i Młodzieży z lat 1983-1990, protokoły zebrań sołtysów z lat 1983-1989, arkusze Narodowego Spisu Powszechnego z 1978 r., wypełniona przez sołtysów poszczególnych wsi ankieta „Problemy rozwoju gospodarczego wsi” z 1976 r., arkusze ocen konkursu „Mistrz Gospodarności” z lat 1985-1989, regulaminy oraz arkusze ocen konkursu „ Najlepsza wieś w województwie leszczyńskim” z lat 1986-1989, protokoły kontroli kompleksowych i problemowych przeprowadzonych w Urzędzie Gminy z lat 1973-1990. W materiałach Referatu Planowania i Finansów znajdują się m.in. plany i programy rozwoju gminy z lat 1973-1975, gminne plany społeczno- gospodarcze i sprawozdania z ich wykonania z lat 80., plany i sprawozdania z realizacji czynów społecznych z lat 1985-1989 oraz budżety, bilanse i inne sprawozdania finansowe. Sprawy z zakresu rolnictwa i geodezji prowadził Referat Rolnictwa, Gospodarki Żywnościowej, Geodezji i Gospodarki Gruntami. Zachowało się tylko osiem teczek, z których pięć zawiera arkusze spisów rolnych z lat 1973-1981. W pozostałych aktach znajdują się materiały dotyczące m.in.: zespołów rolników indywidualnych, melioracji oraz zadrzewienia wsi Górka Duchowna. Z akt wytworzonych przez Stanowisko pracy ds. Handlu i Usług w zespole zachowała się tylko jedna teczka zawierająca plany i programy rozwoju usług na 1979 r. W zespole znajduje się także jedna teczka wytworzona przez Stanowisko pracy ds. Gospodarki Komunalnej, Nadzoru Budowlanego i Ochrony Środowiska. Zawiera ona materiały dotyczące budownictwa na wsi z lat 1973-1977. W Urzędzie Gminy istniało także Stanowisko pracy ds. Zdrowia i Opieki Społecznej. Z wytworzonych na tym stanowisku pracy akt w zespole są tylko dwie teczki, a mianowicie sprawozdania z działalności Zarządu Gminnego Polskiego Komitetu Pomocy Społecznej za lata 1977-1983 oraz analizy potrzeb pomocy społecznej z lat 1980-1988. Na końcu zespołu umieszczono akta wytworzone przez Stanowisko pracy ds. Kultury, Kultury Fizycznej i Zatrudnienia. Są to m.in. programy działania Gminnego Ośrodka Kultury na 1989 r. i sprawozdania z realizacji planów za 1988 r., sprawy związane z organizacją konkursów kulturalnych, protokoły posiedzeń Rady Gminnej Zrzeszenia Ludowych Zespołów Sportowych za lata 1988- 1989 oraz sprawozdania z imprez sportowych. Anzahl der Einheiten164
34/691/0 Gminna Rada Narodowa w Lipnie 1973-1990 75 0 erweitern
Akta Gminnej Rady Narodowej są cennym materiałem źródłowym do dziejów gminy Lipno w latach 1973-1990. Największą wartość mają protokoły sesji GRN. Znajdują się w nich bowiem / często w formie załączników / informacje opisowe i statystyczne z wielu dziedzin życia społeczno-gospodarczego, m.in. z zakresu budownictwa, rzemiosła, przemysłu, usług, handlu, kultury, oświaty, sportu , ochrony zdrowia i bezpieczeństwa publicznego. Na większą uwagę zasługują również protokoły posiedzeń Prezydium GRN, w których także można znaleźć materiały źródłowe do szeroko rozumianego życia społeczno-gospodarczego na terenie gminy Lipno. W zespole znajdują się ponadto: materiały z wyboru radnych Gminnej Rady Narodowej z lat 1984 i 1988, postanowienia Prezydium Gminnej Rady Narodowej z lat 1979-1988 oraz akta poszczególnych komisji działających przy Radzie. Na końcu zespołu umieszczono materiały samorządu wiejskiego /rad sołeckich/, zawierające m.in. protokoły wyboru sołtysów, protokoły zebrań wiejskich i rad sołeckich oraz sprawozdania z działalności rad sołeckich. Anzahl der Einheiten75
34/692/0 Urząd Gminy w Świeciechowie [1961] 1973-1990 240 0 erweitern
Akta zachowane w zespole pozwalają poznać strukturę i organizację pracy Urzędu Gminy w Święciechowie oraz niektóre zagadnienia z życia społeczno-gospodarczego na terenie gminy. Na początku zespołu ułożono akta Stanowiska pracy ds. Organizacyjno-Kadrowych. Są to m.in. regulaminy i statuty organizacyjne Urzędu Gminy z lat 1973-1988, zarządzenia Naczelnika Gminy z lat 1973-1989, dane statystyczne o pracownikach z lat 1980 - 1983, wykaz sołtysów z 1979 r., informacja o realizacji programu poprawy warunków życia na wsi, materiały dotyczące współpracy z Gminnym Komitetem Frontu Jedności Narodu oraz protokoły kontroli kompleksowych i problemowych przeprowadzonych w Urzędzie Gminy przez Urząd Wojewódzki w Lesznie. W materiałach Referatu Planowania i Finansów znajdują się m.in. budżety gminy na lata 1974-1990, bilanse i inne roczne sprawozdania finansowe za lata 1974-1990, plany środków pozabudżetowych na 1980 r., plany finansowania inwestycji /1984 r./, sprawy realizacji funduszy specjalnych /1983-1984/, protokoły rewizji finansowych z lat 1980 – 1989, ostateczne wersje planów społeczno-gospodarczych na lata 1984-1989 i sprawozdania z ich realizacji za lata 1982-1988, plany czynów społecznych i sprawozdania z ich realizacji oraz arkusze sprawozdawcze konkursu „Gmina – Mistrz Gospodarności” za lata 1984 i 1985. Sprawy z zakresu rolnictwa prowadził Referat Rolnictwa, Gospodarki Żywnościowej, Gospodarki Gruntami i Ochrony Środowiska. Z zachowanych materiałów można wymienić m.in.: arkusze spisów rolnych, wykazy gruntów, sprawozdania roczne z obrotu gruntami Państwowego Funduszu Ziemi, sprawozdania z zadrzewienia, akta dotyczące spółek wodnych oraz bilanse kopalin miejscowych. Z akt wytworzonych przez Referat Gospodarki Komunalnej, Nadzoru Budowlanego i Komunikacji w zespole zachowały się m.in. ewidencja i analizy ruchu budowlanego. W zespole znajdują się także akta wytworzone przez Stanowisko pracy ds. Społeczno-Administracyjnych. Zawierają one materiały dotyczące nadzoru nad kościołem katolickim. W Urzędzie Gminy istniało także Stanowisko pracy ds. Handlu i Usług. Z wytworzonych na tym stanowisku pracy akt w zespole znajdują się m.in. programy rozwoju handlu i usług oraz zestawienia sieci placówek. Sprawami oświaty zajmował się Inspektor Oświaty i Wychowania. W zespole zachowano m.in. dokumentację dotyczącą organizacji szkół, projekty organizacyjne, sprawozdania z zakresu zatrudnienia i płac, sprawy odznaczeń dla nauczycieli oraz protokoły kontroli i lustracji. Na końcu zespołu umieszczono akta wytworzone przez Stanowisko pracy ds. Kultury i Kultury Fizycznej. Są to m.in. programy działania domów kultury i świetlic, rejestracja zespołów artystycznych, ewidencja miejsc walki i męczeństwa oraz akta dotyczące rozwoju sportu i kultury fizycznej. Anzahl der Einheiten240
34/693/0 Gminna Rada Narodowa w Święciechowie 1973-1990 134 0 erweitern
Akta Gminnej Rady Narodowej są cennym materiałem źródłowym do dziejów gminy Świeciechowa w latach 1973-1990. Największą wartość mają protokoły sesji GRN. Znajdują się w nich bowiem /często w formie załączników/ informacje opisowe i statystyczne z wielu dziedzin życia społeczno-gospodarczego, m.in. z zakresu budownictwa, rzemiosła, przemysłu, usług, handlu, kultury, oświaty, sportu , ochrony zdrowia i bezpieczeństwa publicznego. Na większą uwagę zasługują również protokoły posiedzeń Prezydium GRN, w których także można znaleźć materiały źródłowe do szeroko rozumianego życia społeczno-gospodarczego na terenie gminy Święciechowa. W zespole znajdują się ponadto: materiały z wyborów radnych, kwestionariusze osobowe radnych z lat 1984 i 1988., uchwały GRN i akta poszczególnych komisji działających przy Radzie. Na końcu zespołu umieszczono materiały Gminnego Komitetu Kontroli Społecznej oraz samorządu wiejskiego /protokoły zebrań wiejskich oraz protokoły wyboru sołtysów i rad sołeckich/. Anzahl der Einheiten134
34/694/0 Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. Franciszka Ratajczaka w Rydzynie 1949-1973 139 0 erweitern
Zachowane w zespole akta pozwalają w pełni poznać działalność Ośrodka w latach 1949-1973. W zespole znajdują się bowiem protokolarze Rady Pedagogicznej, w tym Szkoły Podstawowej Specjalnej z lat 1949-1973, Zasadniczej Szkoły Zawodowej Specjalnej z lat 1955-1968, Państwowego Zakładu Wychowawczego z lat 1959-1973 oraz internatu z lat 1958-1971. Wiele wartościowych informacji zawierają ponadto akta dotyczące organizacji pracy w szkole, sprawozdania o uczniach i wychowankach z lat 1956-1973, plany pracy i projekty organizacyjne z lat 1949-1972, informacje o przydziałach etatów i planach rozmieszczenia pracowników, dane statystyczne o pracownikach z lat 1960-1963, protokoły kontroli, lustracji, zarządzenia pokontrolne i sprawozdania z ich realizacji z lat 1951-1972, plany jednostkowe dochodów i wydatków budżetowych z lat 1949-1973, sprawozdania finansowe z lat 1950-1974, kroniki szkolne z 1950 i 1973 r. oraz protokolarz Zakładowej Organizacji Związkowej przy Państwowym Zakładzie Wychowawczym w Rydzynie z lat 1951-1957. Anzahl der Einheiten139
34/695/0 Państwowa Szkoła Medyczna Pielęgniarstwa Psychiatrycznego w Kościanie 1953-1971 [1972] 49 0 erweitern
Zachowane w zespole akta pozwalają tylko częściowo poznać działalność Państwowej Szkoły Pielęgniarstwa Medycznego w Kościanie. Niestety z akt organizacyjnych znajdują się tylko dwie teczki. Jedna zawiera odpis pisma z 1953 r. o powołaniu szkoły oraz regulamin z 1958 r., a druga protokoły narad kolektywu z lat 1955-1962. W komplecie zachowały się natomiast protokolarze posiedzeń Rady Pedagogicznej, pochodzące z lat 1953-1972. Ponadto w zespole znajduje się protokolarz posiedzeń Komitetu Rodzicielskiego z lat 1953-1955 i protokoły egzaminów dyplomowych z lat 1955-1968. Znaczną grupę materiałów stanowią również plany finansowe /1957-1971/ oraz sprawozdania z ich realizacji za lata 1954-1971/. Cenne informacje zawarte są też w sprawozdaniach statystycznych z lat 1953-1960, z których można dowiedzieć o liczbie nauczycieli i uczennic szkoły. Na końcu zespołu umieszczono protokoły kontroli finansowych z lat 1954-1971. Anzahl der Einheiten49
34/696/0 Urząd Wojewódzki w Lesznie [1945] 1975-1998 [2011] 6072 271 erweitern
Akta Urzędu mają dużą wartość źródłową do poznania najnowszej historii południowo-zachodniej Wielkopolski. Zawierają bowiem informacje prawie ze wszystkich dziedzin życia społeczno-gospodarczego z lat 1975-1998. Na szczególną uwagę, wydaje się, zasługują akta Wojewódzkiej Komisji Planowania (seria „Planowanie”), a zwłaszcza ostateczne wersje planów zbiorczych oraz sprawozdania i analizy z wykonania planów, w których kompleksowo przedstawiona jest sytuacja społeczno-gospodarcza województwa leszczyńskiego. W serii tej znajdują się także bezcenne informacje z punktu widzenia przeobrażeń gospodarczych o prywatyzacji wszystkich dużych i średnich przedsiębiorstw państwowych z terenu województwa leszczyńskiego z lat 1988-1998. Cennymi aktami są również (w serii „Akta osobowe”) akta personalne Wojewodów Leszczyńskich, Wice Wojewodów, dyrektorów i zastępców dyrektorów wydziałów Urzędu Wojewódzkiego oraz kierowników, zastępców kierowników jednostek podległych i podporządkowanych Wojewodzie Leszczyńskiemu oraz niektórych pracowników prezydiów miejskich i powiatowych rad narodowych, którzy w 1975 r. przeszli do pracy w Urzędzie Wojewódzkim w Lesznie. Ciekawe są również bardzo starannie wykonane Kroniki Województwa Leszczyńskiego z lat 1975-1981 (w serii „Organizacja i zarządzanie”). Seria akt „Organizacja i zarządzanie” zawiera także m. in.: statuty Urzędu z lat 1977-1998, regulaminy organizacyjne z lat 1975-1998, informacje o organizacji jednostek współdziałających z lat 1976-1993, zarządzenia Wojewody Leszczyńskiego z lat 1975-1998, Dzienniki Urzędowe Województwa Leszczyńskiego z lat 1990-1998, informacje dotyczące współdziałania z Sejmem i Senatem z lat 1992-1998 oraz z ministerstwami i kierownikami urzędów centralnych z lat 1990-1998, akta o powoływaniu i odwoływaniu kierowników jednostek podległych z lat 1981-1990, opinie o pracy dyrektorów wydziałów Urzędu Wojewódzkiego oraz kierowników jednostek podległych z lat 1980-1992, wnioski i decyzje dotyczące odznaczeń państwowych z lat 1975-1998, akta dotyczące nadawania odznak: „Za zasługi dla województwa leszczyńskiego” z lat 1990-1998 oraz „Zasłużony pracownik państwowy” z lat 1977-1990. W aktach serii „Kolegia, komisje i zespoły” znajdują się sprawozdania z działalności kolegiów, komisji, zespołów z lat 1988-1997, informacje dotyczące działalności Kolegium Wojewody z lat 1991-1998 oraz plany pracy i protokoły narad Rady ds. Rodziny z lat 1981-1987. Akta „Wyborów do Sejmu i rad narodowych” zawierają przede wszystkim wnioski i postulaty z kampanii wyborczych z lat 1980-1989. W aktach serii „Kontakty zagraniczne” są: plany i programy kontaktów zagranicznych z lat 1979-1998 oraz sprawozdania z wyjazdów za granicę z lat 1997-1998. Akta „Kontrole i inspekcje” zawierają przede wszystkim: protokoły kontroli, inspekcji i lustracji jednostek podległych z lat 1975-1998, informacje o kontrolach własnej jednostki z lat 1984-1998, dane o kontrolach legalności aktów prawnych organów samorządu terytorialnego z lat 1990-1998 oraz analizy i oceny skarg i wniosków jednostek podległych i zbiorcze z lat 1975-1986. W aktach „Finanse” są m.in.: budżety zbiorcze, ich zmiana i realizacja z lat 1975-1998, sprawozdania i analizy z realizacji bilansów własnych z lat 1975-1990, analizy ekonomiczne własne i jednostek podległych z lat 1976-1990, analizy i oceny skarg i wniosków z lat 1976-1998, informacje o działalności komisji orzekających w sprawach o naruszenie dyscypliny finansowej z lat 1976-1998 oraz protokoły kontroli finansowych w jednostce własnej i w jednostkach podległych z lat 1978-1998. Seria „Planowanie” zawiera przede wszystkim: plany roczne, sprawozdania, oceny i analizy z różnych dziedzin działalności Urzędu Wojewódzkiego z lat 1975-1997, plany wieloletnie z lat 1975-1988, ostateczne wersje planów zbiorczych z lat 1975-1989, plany społeczno-gospodarczego rozwoju z lat 1975-1990 oraz oceny sytuacji społeczno-gospodarczej z lat 1992-1995, sprawozdania zbiorcze jednostek podległych z lat 1991-1997, opracowania statystyczne opracowane na podstawie Narodowego Spisu Powszechnego dotyczące ludności i warunków mieszkaniowych z 1978 r., sprawozdania statystyczne Wojewódzkiego Urzędu Statystycznego w Lesznie z lat 1976-1988, analizy ekonomiczne z lat 1976-1988, bilanse pieniężnych przychodów i wydatków ludności z lat 1975-1984, informacje o działalności Międzywojewódzkiej Komisji ds. Środkowo-Zachodniego Makroregionu Planowania z lat 1982-1988 oraz Wojewódzkiego Zespołu ds. Reformy Gospodarczej z lat 1981-1989, opinie i decyzje lokalizacji ogólnych i szczegółowych z lat (1968) 1975-1989, analizy i oceny skarg i wniosków z lat 1990-1998, informacje o kontaktach zagranicznych z lat 1990-1997, protokoły kontroli własnej jednostki z lat 1993-1997 oraz jednostek podległych z lat 1991-1998, budżety województwa, jego zmiany i realizacja z lat 1991-1998, sprawy finansowe państwowych gospodarstw rolnych z lat 1991-1992, ewidencję zlikwidowanych przedsiębiorstw państwowych z lat 1993-1996. W aktach serii „Budownictwo i urbanistyka” znajdują się m. in. programy i plany zagospodarowania przestrzennego miast i wsi z lat 1979-1987, plany budownictwa mieszkaniowego z lat 1987-1990, pozwolenia na budowę i użytkowanie obiektów budowlanych z lat 1975-1990. Seria akt „Geodezja i gospodarka gruntami” zawiera przede wszystkim: informacje o zmianach granic miast i gmin z lat 1987-1998, dokumentację podstawową nieruchomości z lat 1991-1998, dane o rewindykacji nieruchomości rolnych i nierolniczych przejętych na własność państwa z lat 1990-1998, dokumentację dotyczącą komunalizacji mienia w gminach z lat 1990-1998, ewidencję gruntów i budynków z lat 1984-1998, wykazy gruntów z lat 1985-1990 oraz informacje o postępowaniu scaleniowym gruntów z lat 1984-1990. W aktach „Przemysł, drobna wytwórczość, rzemiosło, handel i usługi” są m.in.: roczne programy i plany pracy z lat 1975-1988, plany wieloletnie i sprawozdania z ich wykonania z lat 1975-1988, sprawozdania i analizy dotyczące realizacji planów z lat 1980-1988, sprawozdania statystyczne z lat 1975-1986, analizy ekonomiczne z lat 1975-1988, analizy i oceny skarg i wniosków z lat 1979-1990, informacje o kontrolach w jednostkach podległych z lat 1975-1980, dane o działalności Wojewódzkiego Funduszu Rozwoju Uspołecznionego Przemysłu Drobnego z lat 1981-1984, informacje o lokalizacji i sieci placówek handlowych i gastronomicznych z lat 1975-1990, plany i programy rozwoju handlu i gastronomii z lat 1980-1988, plany i programy rozwoju rzemiosła i usług z lat 1978-1989, sprawozdania dotyczące rzemiosła z lat 1976-1987, ewidencja zakładów przemysłowych i rzemieślniczych z lat 1976-1987, informacje o organizacji i zakresie działania samorządu rzemieślniczego z lat 1976-1986, dokumentacje z nadzoru nad polityką rozwoju rzemiosła i usług z lat 1977-1990. W aktach serii „Rolnictwo i leśnictwo” znajdują się m. in. akty normatywne własne z lat 1975-1990, programy, plany pracy i sprawozdania z ich wykonania z lat 1975-1996, plany perspektywiczne i wieloletnie oraz sprawozdania z ich wykonania z lat 1975-1983, plany i sprawozdania jednostek podległych z lat 1975-1990, sprawozdania i analizy dotyczące realizacji planów z lat 1976-1990, sprawozdania i analizy jednostek podległych z lat 1987-1998, sprawozdania statystyczne z lat 1976-1990, analizy i oceny skarg i wniosków z lat 1975-1997, informacje o kontaktach zagranicznych z lat 1992-1997, protokoły kontroli jednostki własnej z lat 1976-1989 oraz jednostek podległych z lat 1975-1998, sprawozdania z realizacji inwestycji z lat 1991-1994, budżety zbiorcze, ich zmiana i realizacja z lat 1978-1990, informacje o rejonizacji upraw, strukturze zasiewów i użytków z lat 1977-1998, analizy i oceny działalności jednostek pracujących na rzecz rolnictwa z lat 1991-1997, analizy i programy rozwoju rolnictwa z lat 1992-1995, informacje dotyczące działalności związków hodowców i plantatorów z lat 1978-1981, informacje o pszczelarstwie z lat 1976-1985, plany zagospodarowania lasów z lat 1975-1986, sprawozdania i analizy dotyczące gospodarki leśnej z lat 1976-1987, plany i sprawozdania dotyczące gospodarki łowieckiej z lat 1981-1987. Seria akt „Ochrona środowiska” zawiera m. in.: ewidencję złóż kopalin do eksploatacji z lat 1991-1997, badania, analizy i oceny jakości środowiska z lat 1980-1991, rejestrację i ewidencję programów badań hydrologicznych i prowadzonych robót z lat 1976-1990, rejestrację i ewidencję ujęć wód podziemnych z lat 1975-1990, ewidencję parków narodowych, rezerwatów i pomników przyrody z lat 1976-1982 oraz informacje o działalności Wojewódzkiego Komitetu Ochrony Przyrody z lat 1977-1982. W aktach serii „Komunikacja i transport” są m. in.: programy i plany pracy z lat 1976-1989, analizy i oceny skarg i wniosków z lat 1977-1989, protokoły kontroli jednostki własnej z lat 1985-1988, rejestry rzeczowe dotyczące zezwolenia na prowadzenie transportu zarobkowego z lat 1960-1985 oraz dane dotyczące ewidencji dróg i mostów z lat 1985-1990. W aktach „Gospodarki komunalnej i mieszkaniowej” znajdują się przede wszystkim: programy i plany pracy z lat 1984-1989, sprawozdania i analizy dotyczące realizacji planów z lat 1983-1989, sprawozdania statystyczne z lat 1982-1983, informacje dotyczące kontroli w jednostkach podległych z lat 1985-1989, projekty inwestycyjne ujęcia wody dla miasta Leszna z lat 1987-1988, budżety, ich zmiana i realizacja z 1989 r., analizy ekonomiczne jednostek podległych z lat 1983-1989, dane o organizacji przedsiębiorstw i zakładów komunalnych z lat 1983-1988, informacje o cmentarzach i grobownictwie wojennym z lat 1975-1991. W serii akt „Oświata” znajdują się m.in.: protokoły posiedzeń Kolegium Kuratora z lat 1975-1981, decyzje i zarządzenia Kuratora z lat 1976-1989, programy i plany pracy z lat 1976-1988, plany społeczno-gospodarcze dotyczące szkolnictwa z lat 1976-1980, sprawozdania z zatrudnienia i funduszu płac z lat 1975-1983, sprawozdania statystyczne dotyczące szkolnictwa z lat 1975-1983, sprawozdania statystyczne zbiorcze z lat 1975-1979, informacje dotyczące kontroli w jednostkach podległych z lat 1975-1988, dane o przydziałach etatów, wykazy etatów, plany rozmieszczenia pracowników z lat 1976-1987, budżety zbiorcze z lat 1979-1983, sprawozdania z wykonania budżetu z lat 1975-1984, analizy ekonomiczne własne z lat 1979-1984, dane o organizacji i sieci szkół i przedszkoli z lat 1975-1997, informacje o nadzorze nad szkołami rolniczymi z lat 1994-1997 i szkołami medycznymi z lat 1975-1996, dane o organizacji i działalności szkół muzycznych z lat 1982-1987, badania naukowe w szkołach i placówkach oświatowo-wychowawczych z lat 1976-1988, plany i programy nauczania i wychowania z lat 1975-1987, wyniki nauczania, klasyfikowania i promowania z lat 1976-1988, informacje o działalności organizacji młodzieżowych i kół zainteresowań z lat 1976-1989, dane o poradnictwie zawodowo-wychowawczym z lat 1975- 1978, informacje o przestępczości wśród dzieci i młodzieży z lat 1982-1987 oraz o wypoczynku dzieci i młodzieży z lat 1975-1989. Seria akt „Kultura i sztuka” zawiera m. in.: informacje dotyczące kontaktów zagranicznych z lat 1978-1990, protokoły kontroli, inspekcji i lustracji jednostek podległych z lat 1980-1989, dane o nadawanych odznakach resortowych z lat 1980-1996, informacje o nadzorze nad działalnością instytucji artystycznych i placówek upowszechniania kultury o zasięgu wojewódzkim z lat 1992-1995, dokumentację z organizowanych imprezach i akcjach kulturalnych z lat 1995-1989, informacje o działalności towarzystw regionalnych, bibliotek publicznych, domów kultury, muzeów, biura wystaw artystycznych, klubów i świetlic z lat 1975-1990. W serii „Kultura i sztuka” znajdują się także: ewidencja zabytków ruchomych i nieruchomych z lat 1975-1977, dokumentacja opieki nad miejscami walki i męczeństwa z lat 1980-1996, informacje o działalności Wojewódzkiego Komitetu Ochrony Pomników Walki i Męczeństwa w Lesznie z lat 1976-1990 oraz gminnych komitetów ochrony pomników walki i męczeństwa z lat 1980-1988. W serii „Kultura fizyczna, sport i turystyka” są m.in.: akty normatywne własne z lat 1975-1997, programy i plany pracy z lat 1975-1985, sprawozdania i analizy dotyczące realizacji planów z lat 1976-1998, analizy i oceny skarg i wniosków z lat 1976-1993, informacje o działalności stowarzyszeń kultury fizycznej, klubów sportowych, ludowych zespołów sportowych z lat 1977-1996, programy kontaktów zagranicznych z lat 1991-1996, protokoły kontroli, lustracji i inspekcji w jednostkach podległych z lat 1975-1998, dane dotyczące nadawania odznak resortowych z lat 1978-1998, budżety zbiorcze, ich zmiana i realizacja z lat 1976-1981, informacje o kierunkach i programach kultury fizycznej z lat 1979-1990, dokumentacja dotycząca organizowania imprez sportowych z lat 1977-1989, ewidencja bazy sportowej, turystycznej i wypoczynkowej z lat 1975-1989, programy rozwoju turystyki i wypoczynku z lat 1975-1990. Seria akt „Sprawy obywatelskie” zawiera m. in.: analizy i oceny skarg i wniosków z lat 1989-1998, protokoły kontroli w jednostkach podległych z lat 1975-1987, dane dotyczące osiedlania się ludności cygańskiej z lat 1976-1984, analizy, oceny i sprawozdania z działalności kolegiów ds. wykroczeń z lat 1975-1988, informacje dotyczące nadzoru nad działalnością urzędów stanu cywilnego z lat 1975-1984. W aktach „Stowarzyszenia i partie polityczne” znajdują się dane o funkcjonowaniu poszczególnych stowarzyszeń z lat 1945-1998 oraz o likwidacji Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej Komitetu Wojewódzkiego w Lesznie z lat 1991-1998. W serii akt „Sprawy wyznaniowe” są m. in.: informacje o działalności poszczególnych parafii katolickich i ewangelickich z lat 1988-1998 oraz analizy i oceny skarg i wniosków z lat 1976-1989. Seria akt „Ochrona zdrowia i opieka społeczna” zawiera m. in.: akty normatywne Wojewody Leszczyńskiego z lat 1975-1997, zarządzenia i pisma okólne Lekarza Wojewódzkiego z lat 1975-1992, plany i programy działania oraz sprawozdania z realizacji z lat 1977-1998, sprawozdania i analizy dotyczące realizacji planów z lat 1976-1988, analizy z wykonania planu społeczno-gospodarczego i budżetu z lat 1980-1988, plany i sprawozdania jednostek podległych z lat 1983-1998, protokoły kontroli jednostek podległych z lat 1975-1998 oraz analizy ekonomiczne jednostek podległych z lat 1979-1988, budżety zbiorcze, ich zmiany i realizacja z lat 1976-1998, analizy potrzeb i efektów pomocy społecznej z lat 1975-1989, plany i sprawozdania społecznych komitetów przeciwalkoholowych z lat 1975-1988, programy zwalczania alkoholizmu i narkomanii z lat 1977-1997, informacje o budowie Wojewódzkiego Szpitala w Budowie z lat 1983-1989, ewidencję placówek służby zdrowia z lat 1976-1990 oraz dane o działalności placówek służby zdrowia z lat 1976-1998, opracowania analityczne z zakresu opieki zdrowotnej z lat 1977-1998, sprawozdania i analizy o umieralności niemowląt z lat 1977-1993, informacje o działalności aptek z lat 1985-1989, plany i sprawozdania z zakresu rehabilitacji zawodowej inwalidów z lat 1980-1987. W serii akt „Zatrudnienie i sprawy socjalne” znajdują się m. in.: akty normatywne własne z lat 1976-1987, sprawozdania i analizy dotyczące realizacji planów z lat 1976-1981, sprawozdania statystyczne z lat 1977-1989, analizy i oceny wypadków przy pracy oraz chorób zawodowych z lat 1976-1989, protokoły kontroli w jednostkach podległych z lat 1975-1980, analizy ekonomiczne z lat 1975-1988, analizy stanu zatrudnienia i skierowań do pracy z lat 1976-1992, sprawozdania z zatrudnienia za granicą z lat 1982-1986, bilanse siły roboczej z lat 1976-1992. W serii „Obrona cywilna” są zarządzenia Szefa Obrony Cywilnej z lat 1975-1991, plany pracy z lat 1976-1985, plany obrony cywilnej z lat 1976-1998, dane o kontr Anzahl der Einheiten6072
34/697/0 Wojewódzkie Biuro Wyborcze w Lesznie - wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej 1990 1 0 erweitern
0 Anzahl der Einheiten1
34/698/0 Wojewódzkie Biuro Wyborcze w Lesznie - wybory do organów samorządu terytorialnego 1990-1992 7 0 erweitern
0 Anzahl der Einheiten7
34/699/0 Wojewódzkie Biuro Wyborcze w Lesznie - wybory do Senatu 1991 4 0 erweitern
0 Anzahl der Einheiten4
34/700/0 Wojewódzki Zespół Pomocy Społecznej w Lesznie [1975] 1990-1999 288 0 erweitern
Akta WZPS w Lesznie mają dużą wartość jako materiał źródłowy ukazujący organizację pomocy społecznej na terenie byłego województwa leszczyńskiego w latach 1978-1998. Szczególną wartość poznawczą mają sprawozdania, informacje i analizy dotyczące pomocy społecznej /sygn.: 213-256/ oraz akta dotyczące funkcjonowania ośrodków i domów pomocy społecznej. Akta ogólno-organizacyjne /sygn.: 1-31/ zawierają: materiały dotyczące spraw organizacyjnych Zespołu /między innymi statut, regulamin organizacyjny/ z lat 1978-1984, 1990-1998, zarządzenia dyrektora WZPS z lat 1990-1998, informacje o kadrze pomocy społecznej z lat 1993-1998, sprawozdania statystyczne o pracownikach zatrudnionych w WZPS i ośrodkach pomocy społecznej z lat 1990-1998, informacje o współpracy z Zarządem Wojewódzkim Polskiego Komitetu Pomocy Społecznej w Lesznie z lat 1978-1983, Polskim Czerwonym Krzyżem z lat 1990-1993, protokoły posiedzeń Wojewódzkiego Zespołu Koordynacyjnego do Spraw Pomocy Społecznej z lat 1975-1987, informacje i sprawozdania z działalności Fundacji „Odzew” z lat 1990-1998, Fundacji Pomocy Samotnej Matce z lat 1993-1995, Fundacji Pomocy Wzajemnej „Barka” z lat 1993-1995, Towarzystwa Przyjaciół Dzieci z lat 1989-1990, Stowarzyszenia „Klubu Abstynentów” z 1996 r., Wielkopolskiego Stowarzyszenia Wspierania Edukacji Pracy Socjalnej z 1996 r., protokoły posiedzeń grupy inicjatywnej Ośrodka Interwencji Kryzysowej z 1997 r. oraz informacje o współpracy z zagranicą z lat 1992-1995. Ponadto w aktach ogólno-organizacyjnych są wycinki prasowe z lat 1992-1996, analiza skarg i wniosków przyjętych w 1997 r. oraz materiały dotyczące kontroli NIK z lat 1993-1996. Bardzo bogate i różnorodne informacje przesłane zostały do WZPS przez ośrodki pomocy społecznej /sygn.: 104-144/. Między innymi w zespole znajdują się sprawozdania i informacje z działalności, sprawozdania i informacje z realizacji zadań własnych i zleconych gminom, informacje o zatrudnieniu pracowników. W zespole znajdują się także protokoły kontroli ośrodków przeprowadzone przez WZPS. Dużą grupę akt stanowią materiały dotyczące domów pomocy społecznej z lat 1990-1998 oraz środowiskowych domów samopomocy z lat 1996-1998 /sygn.: 145-210/. Są to informacje i sprawozdania z działalności, statuty, ankiety, programy działania, sprawozdania finansowe, protokoły kontroli, wycinki prasowe Domów Pomocy Społecznej w Chumiętkach, Chwałkowie, Lesznie, Mościszkach, Osieku, Pakówce, Rogowie, Wronińcu, Wschowie oraz Zimnowodzie. Podobne informacje zawierają akta dotyczące Środowiskowych Domów Samopomocy w Gostyniu, Górze, Kościanie, Lesznie i Rawiczu. Ponadto w zespole znajdują się: karty gmin – czyli ogólne charakterystyki gmin dla potrzeb pomocy społecznej z lat 1992-1998 /sygn.: 32-41/, bilanse potrzeb oraz plany i programy pomocy społecznej z lat 1983-1992 /sygn.: 42-54/, informacje o stanie i strukturze bezrobocia w województwie leszczyńskim z lat 1993-1998 /sygn.: 55-57/ informacje: o pomocy rodzinom, psychicznie chorym, inwalidom, osobom starszym i skazanym /sygn.: 63-78/, budżety i bilanse finansowe z lat /sygn.: 257-273/ oraz akta dotyczące Państwowego Funduszu Kombatantów /sygn.: 279-281/. Anzahl der Einheiten288
34/701/0 Sejmik Samorządowy w Lesznie 1990-1998 52 0 erweitern
Akta zachowane w zespole pozwalają w znacznym stopniu poznać działalność Sejmiku Samorządowego w Lesznie. Są także cennym uzupełnieniem wiedzy o województwie leszczyńskim w latach transformacji ustrojowej po 1990 r. Do najciekawszych materiałów należą protokoły posiedzeń /sesji/ Sejmiku Samorządowego. Podczas posiedzeń omawiano wiele ważnych zagadnień oraz podejmowano uchwały. Często do protokołów dołączone są analizy i informacje na omawiane tematy. Po protokołach posiedzeń umieszczono uchwały Sejmiku Samorządowego. W następnej kolejności ułożono protokoły posiedzeń Prezydium Sejmiku oraz uchwały Prezydium. Po aktach Prezydium umieszczono materiały komisji działających przy Sejmiku Samorządowym. Są to protokoły posiedzeń Komisji: 1/ Ochrony Środowiska, 2/ Oświaty, Kultury, Zdrowia i Sportu, 3/ Rolnictwa i Leśnictwa, 4/ Rozwoju Gospodarczego. W zespole znajdują się także akta Komisji: Regulaminowej, Rewizyjnej oraz Redakcyjnej Biuletynu Informacyjnego Sejmiku Samorządowego. W dalszej kolejności umieszczono informacje o interpelacjach zgłoszonych przez delegatów do Sejmiku Samorządowego, protokoły ze spotkań i narad /w tym narad rejonowych w sprawie oceny pracy administracji rządowej/. Kilka teczek dotyczy rozpatrywania przez Sejmik skarg złożonych na organy samorządu terytorialnego. Na końcu zespołu znajdują się akta Międzygminnego Związku Wodociągów i Kanalizacji Miejskich, w których są m.in. uchwały poszczególnych samorządów w sprawie przystąpienia do Związku. Anzahl der Einheiten52
34/702/0 Wojewódzkie Biuro Planowania Przestrzennego w Lesznie [1954-1977] 1978-1993 933 0 erweitern
W aktach zespołu zachowało się niewiele akt organizacyjnych jednostki (stanowi je zaledwie 12 teczek). Są wśród nich m.in. materiały dotyczące kontroli zewnętrznych, sprawozdania, bilanse, plany pracy. Większość akt stanowią plany zagospodarowania przestrzennego i projekty wyznaczania terenów budowlanych, obejmujące teren byłego województwa leszczyńskiego, jakie istniało w latach 1975-1998. W zespole znajdują się ponadto materiały dotyczące pałaców w miejscowościach: Długie Stare, Barchlin, Klonówiec, Trzebiny i Osiek. Są wśród nich m.in.: projekty, pozwolenia na budowę, adaptację i przebudowę, plany zagospodarowania terenu, z także akta związane z inwentaryzacją techniczną. Zachowały się także projekty i dokumentacja techniczna dotyczące ratusza w Bojanowie. Wśród materiałów tego zespołu są także studia historyczno-urbanistyczne dla miejscowości Gostyń, Miejska Górka, Kobylin i Wschowa. Anzahl der Einheiten387
34/703/0 Wojewódzkie Biuro Wyborcze w Lesznie - wybory do Sejmu i Senatu 1993 10 0 erweitern
0 Anzahl der Einheiten10
34/704/0 Izba Skarbowa w Lesznie 1983-1998 52 0 erweitern
Zachowane akta pozwalają w pełni poznać zakres działania i strukturę organizacyjną Izby Skarbowej w Lesznie oraz podległych jej urzędów skarbowych w: Gostyniu, Kościanie , Lesznie i Rawiczu. Wśród akt organizacyjnych w zespole zachowały się m.in.: materiały dotyczące powołania Izby Skarbowej w Lesznie, statuty izb i urzędów skarbowych wydane przez Ministra Finansów, korespondencja w sprawie sieci urzędów skarbowych w województwie leszczyńskim (sprawa powołania urzędów skarbowych w Górze i we Wschowie), regulaminy organizacyjne i regulaminy pracy urzędów skarbowych oraz zarządzenia Dyrektora Izby Skarbowej w Lesznie. Z materiałów dotyczących planów w zespole znajdują się roczne plany finansowe Izby Skarbowej w Lesznie i podległych jej urzędów skarbowych. Dużą wartość posiadają roczne opisowe sprawozdania z działalności Izby Skarbowej w Lesznie i Urzędów Skarbowych w: Gostyniu, Kościanie, Lesznie i Rawiczu. Zawierają one m.in. ogólne informacje o liczbie podatników na terenie województwa leszczyńskiego, omówienie działalności kontrolnej oraz dane o realizacji dochodów i wielkości podatków. Teczki dotyczące realizacji planów rocznych zawierają: sprawozdania statystyczne o przeprowadzonych czynnościach kontrolnych, dane o dochodach i wydatkach oraz o liczbie podatników. W zespole znajdują się także bilanse i inne sprawozdania finansowe Izby Skarbowej w Lesznie i podległych jej urzędów skarbowych oraz sprawozdania statystyczne o zatrudnieniu w tych placówkach. Na końcu zespołu umieszczono protokoły kontroli przeprowadzonych przez Najwyższą Izbę Kontroli i Ministerstwo Finansów oraz protokoły kontroli przeprowadzonych przez Izbę Skarbową w Lesznie w podległych urzędach skarbowych. Anzahl der Einheiten52
34/705/0 Wojewódzka Dyrekcja Dróg Miejskich w Lesznie [1980] 1982 - 1999 141 0 erweitern
Zachowane akta pozwalają poznać strukturę organizacyjną i działalność Wojewódzkiego Przedsiębiorstwa Dróg i Ulic, a od 1987 r. Wojewódzkiej Dyrekcji Dróg Miejskich. Z akt organizacyjnych w zespole znajdują się między innymi: statuty i regulaminy organizacyjne, regulaminy pracy, wpisy do rejestru sądowego (w tym postanowienie o wykreśleniu Przedsiębiorstwa z rejestru), instrukcja kancelaryjna i rzeczowy wykaz akt, zakładowy system wynagrodzeń, zarządzenia Dyrektora, protokoły posiedzeń i sprawozdania z działalności Rady Pracowniczej, protokoły zebrań i narad roboczych. Są także nieliczne materiały dotyczące spraw osobowych, a mianowicie spis kadrowy z 1983 r. oraz sprawozdania dotyczące wypadków przy pracy. W zespole zachowały się również plany techniczno-ekonomiczne, które obrazują kondycję finansową Przedsiębiorstwa. Znaczną część materiałów stanowią sprawozdania: 1/ o stanie organizacyjnym Przedsiębiorstwa, 2/ finansowe (bilanse), 3/ z realizacji inwestycji, 4/ o zatrudnieniu i wynagrodzeniu, 5/ o warunkach pracy, 6/ dotyczące zużycia i posiadania zapasów materiałowych, 7/ o stanie i pracy taboru samochodowego, 8/ z realizacji robót budowlano-montażowych, 9/ o ochronie środowiska, 10/ o stanie dróg, 11/ o obiektach turystycznych. W zespole są także meldunki i analizy gospodarcze, ocena działalności Przedsiębiorstwa oraz wycinki prasowe. Na końcu zespołu umieszczono protokoły kontroli zewnętrznych. Anzahl der Einheiten141
34/706/0 Wojewódzkie Biuro Wyborcze w Lesznie - wybory do organów samorządu terytorialnego 1994 6 0 erweitern
0 Anzahl der Einheiten6
34/707/0 Zakłady Elementów Wyposażenia Budownictwa "Metalplast - Leszno" Przedsiębiorstwo Państwowe w Lesznie 1954-1992 783 0 erweitern
Akta zachowane w zespole w dużym stopniu umożliwiają poznanie struktury organizacyjnej, działalności gospodarczej oraz kondycji finansowej Przedsiębiorstwa. Na początku zespołu umieszczono materiały Działu Organizacji i Zarządzania. Znajdują się wśród nich: akta organizacyjne (1954-1981), zarządzenia i polecenia dyrektora (1954-1991), posiedzenia Rady Zrzeszenia „Metalplast” (1982-1987), posiedzenia Konferencji Samorządu Pracowniczego (1958-1968, 1988-1991) oraz protokoły kontroli Przedsiębiorstwa (1971-1992). W Dziale Kadr i Szkolenia zachowały się jedynie analizy czasu pracy z lat 1976-1989. W dalszej kolejności ułożono akta Działu Socjalno-Gospodarczego. Są to sprawozdania z akcji socjalno-bytowej za lata 1971-1991. Dział Zatrudnienia i Płac zawiera zaledwie 2 teczki. Dotyczą one planów zatrudnienia i płac na rok 1969/1970 oraz zmniejszenia dynamiki zatrudnienia z 1975 r. Znacznie lepiej zachowały się akta Sekcji BHP. Znajdują się w nich sprawozdania z wypadków przy pracy za lata 1970-1989 oraz sprawozdania z bezpieczeństwa i higieny pracy za lata 1967-1990. Dużą ilość materiałów stanowią akta Samorządu Pracowniczego. Są wśród nich między innymi: wybory do Rady Zakładowej z 1959 r., plany pracy Rady z lat 1954-1962, protokoły posiedzeń Rady Zakładowej z lat 1954-1986, uchwały Rady z lat 1958-1972, sprawozdania finansowe z lat 1966-1969 oraz akta dotyczące współzawodnictwa pracy i czynów społecznych. W Dziale Ekonomicznym zachowały się przede wszystkim plany wieloletnie i roczne oraz sprawozdania dotyczące m.in. produkcji, kosztów, inwestycji, zatrudnienia i sprzedaży. Materiały pochodzą z lat 1954 – 1992. Ciekawą wiedzę o Przedsiębiorstwie dostarczają także roczne analizy działalności. W dalszej kolejności ułożono akta Działu Księgowości. Znajdują się wśród nich między innymi: plany rzeczowo-finansowe na lata 1974 –1988, bilanse za lata 1954 - 1992, orzeczenia z badania bilansów za lata 1961-1992 oraz protokoły kontroli finansowych z lat 1972- 1983. W Dziale Kontroli Jakości zachowały się akta dotyczące znaków jakości oraz analizy jakości produkcji. 20 teczek zostało wytworzonych przez Dział Głównego Technologa. Są to m.in. plany i sprawozdania z realizacji postępu technicznego. W Dziale Głównego Mechanika – Neutralizatora Ścieków znajdują się zaledwie 3 teczki analiz z lat 1989-1991 dotyczących problemów zanieczyszczania powietrza Na końcu zespołu umieszczono akta Stanowiska ds. Inwestycji. Zawierają one informacje o rozbudowie Przedsiębiorstwa oraz sprawozdania z realizacji inwestycji. Anzahl der Einheiten783
34/708/0 Wojewódzki Zakład Weterynarii w Lesznie 1975 - 1998 74 0 erweitern
Zachowane akta pozwalają poznać zakres działania i strukturę organizacyjną Wojewódzkiego Zakładu (a od 1998 r. Inspektoratu)Weterynarii i podległych mu oddziałów rejonowych na terenie województwa leszczyńskiego. Z akt organizacyjnych w zespole znajdują się między innymi: regulaminy organizacyjne, zarządzenia dyrektora Wojewódzkiego Zakładu Weterynarii oraz protokoły narad roboczych z kierownikami Oddziałów Terenowych. W zespole zachowały się także plany finansowe Wojewódzkiego Zakładu Weterynarii. Brak jest niestety planów działalności merytorycznej. Znaczną część materiałów stanowią sprawozdania: 1/ dotyczące stanu zatrudnienia i wynagrodzeń oraz podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników, 2/ finansowe (bilanse, stan środków trwałych i funduszu socjalnego, realizacja inwestycji i remontów oraz roczne sprawozdania finansowe Oddziałów Terenowych w: Gostyniu, Górze, Kościanie, Lesznie i w Rawiczu), 3/ z działalności merytorycznej (przypadki chorobowe stwierdzone przez lecznice, wyniki urzędowego badania zwierząt rzeźnych i mięsa oraz drobiu, dziczyzny i królików, występowanie chorób inwazyjnych, stan sanitarny obiektów w zakresie higieny artykułów żywnościowych, ubój zwierząt pod nadzorem weterynaryjnym). Na końcu zespołu umieszczono protokoły kontroli przeprowadzonych w Wojewódzkim Zakładzie Weterynarii i w jego oddziałach terenowych oraz w lecznicach zwierząt. Anzahl der Einheiten74
34/709/0 Wojewódzki Urząd Pracy w Lesznie 1993 - 1998 159 0 erweitern
Zachowane akta pozwalają poznać zakres działania i strukturę organizacyjną Wojewódzkiego Urzędu Pracy i podległych mu rejonowych urzędów pracy na terenie województwa leszczyńskiego. Archiwalia zawierają także wiele cennych informacji dotyczących problemu bezrobocia i prób łagodzenia jego skutków na terenie południowo-zachodniej Wielkopolski. Z akt organizacyjnych w zespole znajdują się między innymi: regulaminy organizacyjne Wojewódzkiego Urzędu Pracy i podległych mu rejonowych urzędów pracy z obszaru województwa leszczyńskiego (1993-1998), zarządzenia dyrektora Wojewódzkiego Urzędu Pracy (1993-1998), sprawy organizacji i protokoły posiedzeń Wojewódzkiej Rady Zatrudnienia (1995 r.), instrukcja obsługi kancelaryjnej i instrukcja o organizacji archiwum zakładowego (1996 r.), dokumentacja dotycząca starań o przekazanie w zarząd obiektu przy ul. Śniadeckich 5 w Lesznie (1998r.), roczne plany pracy Urzędu na lata 1997-1999 i sprawozdania z ich realizacji za lata 1996-1998, protokoły narad z kierownikami rejonowych urzędów pracy (1997-1998), analizy opisowe i statystyczne skarg i wniosków przyjmowanych przez Wojewódzki Urząd Pracy oraz podległe mu rejonowe urzędy pracy (1994-1998) oraz sprawozdania statystyczne dotyczące zatrudnienia w urzędach pracy (za lata 1993 – 1996). Osobną grupę akt stanowi korespondencja dotycząca współpracy i współdziałania z kierownikami urzędów centralnych, organami samorządu terytorialnego oraz z organizacjami społecznymi i ze związkami zawodowymi (1993-1997). W zespole zachowały się także budżety Wojewódzkiego Urzędu Pracy i rejonowych urzędów pracy (1993-1997) oraz sprawozdania miesięczne, kwartalne i roczne o dochodach i wydatkach (za lata 1993-1997). Znaczną część materiałów - najbardziej istotną dla badań zjawiska bezrobocia w województwie leszczyńskim - stanowią różnego typu analizy, opracowania i sprawozdania dotyczące: realizacji programów zwalczania bezrobocia, struktury i wielkości bezrobocia w województwie leszczyńskim, rynku pracy, poradnictwa zawodowego, środków finansowych na szkolenia i prace interwencyjne, realizacji Funduszu Pracy, zatrudniania cudzoziemców na obszarze województwa leszczyńskiego (za lata 1993-1998). Warto również zwrócić uwagę na akta dotyczące Klubów Pracy. Zawierają one m.in. informacje o adresach, wyposażeniu pomieszczeń, liderach poszczególnych klubów i o prowadzonych zajęciach. W zespole znajdują się także materiały dotyczące realizacji funduszy specjalnych i celowych (za lata 1992-1996). Na końcu zespołu umieszczono protokoły kontroli przeprowadzonych w Wojewódzkim Urzędzie Pracy przez Najwyższej Izby Kontroli i Krajowy Urząd Pracy oraz protokoły kontroli rejonowych urzędów pracy z obszaru województwa leszczyńskiego (1994- 1998). Anzahl der Einheiten159
34/710/0 Zespół Szkół Rolniczych w Bojanowie [1945] 1976-1996 174 0 erweitern
0 Anzahl der Einheiten174
34/711/0 Ochotnicze Hufce Pracy Komenda Wojewódzka w Lesznie 1975-1998 233 0 erweitern
Zachowane akta pozwalają poznać działalność Komendy Wojewódzkiej Ochotniczych Hufców Pracy w Lesznie oraz poszczególnych hufców na terenie województwa leszczyńskiego w latach 1975-1998. W zespole znajdują się między innymi: sprawy organizacyjne (w tym powołanie Komendy Wojewódzkiej OHP w Lesznie i wykazy jednostek organizacyjnych OHP na terenie województwa leszczyńskiego), akta Wojewódzkiej Rady OHP oraz Zespołu Kierowniczego Komendy Wojewódzkiej OHP (protokoły posiedzeń), zarządzenia i wytyczne Komendanta Wojewódzkiego OHP, przepisy kancelaryjne (instrukcje obiegu dokumentów księgowych, zasady pracy biurowo-kancelaryjnej oraz postępowania z materiałami archiwalnymi i dokumentacją niearchiwalną), ramowe programy działania Komendy Wojewódzkiej OHP w Lesznie, sprawy pracownicze (wykazy etatów, zasady wynagradzania, plany i programy szkoleń, narady i konferencje, wnioski o wpisanie do Honorowej Księgi Zasłużonych dla Ochotniczych Hufców Pracy), informacje zbiorcze o liczbie przyjętych skarg i wniosków, akta dotyczące współpracy z ministerstwami i urzędami centralnymi oraz z organami władzy i administracji terenowej, materiały poświęcone kontaktom zagranicznym (z niemieckim Internationaler Bund), pisma Komendy Głównej OHP dotyczące kontaktów z mediami, umowy z poszczególnymi zakładami pracy na zatrudnienie junaków, wieloletnie i roczne plany rozwoju hufców, plany rozbudowy bazy szkoleniowej OHP na terenie województwa leszczyńskiego, budżety i inne roczne plany finansowe, roczne plany pracy poszczególnych OHP, bilanse i inne sprawozdania finansowe Komendy Wojewódzkiej OHP, sprawozdania statystyczne dotyczące spraw kadrowych, sprawozdania z hufców stacjonarnych, sprawozdania o stanie liczebnym hufców, zestawienia statystyczne o wynikach rekrutacji do hufców, informacje i sprawozdania o szkoleniach ogólnych, zawodowych i obronnych junaków, informacje i sprawozdania z działalności szkolnych OHP, sprawozdania z działalności poszczególnych OHP, meldunki z realizacji czynów społecznych, sprawy współzawodnictwa pracy w OHP, informacje o imprezach organizowane przez OHP, ankiety i opinie o junakach, protokoły kontroli zewnętrznych, a na końcu zespołu umieszczono monografię OHP Wroniniec. Anzahl der Einheiten233
34/712/0 Zakłady Przemysłu Spożywczego w Kościanie [1949] 1954-1995 464 0 erweitern
Zachowane akta pozwalają poznać strukturę organizacyjną i działalność Zakładów Przemysłu Spożywczego „Kościan” w Kościanie. W zespole znajdują się: instrukcje, regulaminy, zakresy czynności pracowników, akta rejestracyjne Przedsiębiorstwa, protokoły zdawczo-odbiorcze, zarządzenia Dyrektora Przedsiębiorstwa, protokoły Konferencji Samorządu Robotniczego, protokoły posiedzeń Rady Zakładowej, protokoły narad pracowniczych, wzory odciskowe pieczęci, rejestracja wypadków przy pracy, wpisanie do rejestru markowych win i miodów pitnych, akta dotyczące przetargów (protokoły, akta notarialne, mapki geodezyjne), plany wieloletnie, plany roczne (m.in. finansowe i techniczno-ekonomiczne), programy i opinie (m.in. dotyczące realizacji rocznych zadań, oszczędnej gospodarki materiałowej, rozwoju przedsiębiorstwa, wykorzystania rezerw), kalkulacja kosztów własnych, plany i sprawozdania z gospodarki materiałowej, plany i sprawozdania z kontraktacji, sprawozdania z jakości produkcji przemysłowej, plany i sprawozdania dotyczące transportu, plany i sprawozdania z wykonania inwestycji i kapitalnych remontów, bilanse roczne i inne sprawozdania finansowe, sprawozdania z produkcji, zatrudnienia i funduszu płac, szczególnie cenne dla poznania kondycji finansowej Przedsiębiorstwa analizy (ekonomiczne, działalności gospodarczej, stanu prawnego majątku Zakładów, dotyczące zatrudnienia i spraw socjalnych oraz wykorzystania czasu pracy), ceny własne, normy zakładowe, akta inwentaryzacji powszechnej, protokoły kontroli, sprawozdania i opracowania dla Komitetu Miejskiego PZPR oraz akta Podstawowej Organizacji Partyjna (protokoły posiedzeń i sprawozdania). Anzahl der Einheiten464
34/713/0 Powiatowa Rada Narodowa w Wolsztynie 1973-1975 15 0 erweitern
Zachowane akta pozwalają poznać działalność Powiatowej Rady Narodowej w Wolsztynie w latach 1974-1975. W zespole znajdują się: protokoły sesji i uchwały Powiatowej Rady Narodowej, protokoły posiedzeń Prezydium Powiatowej Rady Narodowej, protokoły posiedzeń i przeprowadzonych kontroli komisji Powiatowej Rady Narodowej, protokoły spotkań radnych z wyborcami, sprawy wniosków o nadanie odznaczeń oraz inne akta związane z działalnością Powiatowej Rady Narodowej (wykazy radnych, wybory do komitetów osiedlowych, sprawy współpracy z samorządem mieszkańców, wykazy sołtysów, nadzór nad biurami gminnych rad narodowych). Anzahl der Einheiten15
34/714/0 Urząd Powiatowy w Wolsztynie [1973]1974-1975 127 0 erweitern
Zachowane akta pozwalają częściowo poznać działalność Urzędu Powiatowego w Wolsztynie w latach 1974-1975. W zespole znajdują się akta następujących komórek organizacyjnych Urzędu: Biura Ogólno-Organizacyjnego (statut Urzędu, zarządzenia Naczelnika Powiatu, wzory odciskowe pieczęci, wykaz pracowników, analizy skarg i wniosków, wykaz miejscowości powiatu wolsztyńskiego, protokoły z kontroli), Powiatowej Komisji Planowania (plany rozwoju gospodarczego powiatu, akta Powiatowej Komisji Czynów Społecznych, materiały dotyczące „Konkursu Usprawnienia Gospodarki Materiałowej”), Wydziału Finansowego (plan dochodów i wydatków budżetowych na 1975 r., sprawozdanie z realizacji budżetu za 1974 r., sprawozdania z finansowania inwestycji), Wydziału Spraw Wewnętrznych (organizacja i zakres działania Wydziału, plany pracy Wydziału, notatki z kontroli, „Program działalności na rzecz poprawy porządku publicznego i dyscypliny na terenie powiatu wolsztyńskiego”), Wydział Rolnictwa, Leśnictwa i Skupu ( wytyczne i zarządzenia władz nadrzędnych, plany i programy rozwoju rolnictwa, budżety jednostek podległych Wydziałowi, sprawozdania roczne powiatu dotyczące rolnictwa, opracowania statystyczne, sprawy organizacji skupu zboża, zwierząt, mleka i warzyw, analizy Wydziału dotyczące sytuacji w rolnictwie, kontrole jednostek podległych Wydziałowi), Wydziału Handlu, Przemysłu i Usług (plany gospodarcze dotyczące rzemiosła, usług, handlu i gastronomii, sieć handlowa, sprawozdania z działalności usługowej, analizy gospodarcze), Wydziału Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej (sprawy organizacyjne i plany techniczno-ekonomiczne Powiatowego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, programy czynów społecznych, sprawozdania z zakresu gospodarki komunalnej i mieszkaniowej, sprawozdania z działalności inwestycyjnej, informacje dotyczące rozbudowy urządzeń komunalnych, wykazy dróg, ulic i placów, sprawy likwidacji cmentarzy ewangelickich, wykaz czynnych cmentarzy na terenie powiatu, wywłaszczenia, protokoły kontroli w przedsiębiorstwach gospodarki komunalnej i mieszkaniowej), Wydziału Komunikacji (sprawozdania statystyczne – m.in. dotyczące ilości pojazdów), Wydział Kultury Fizycznej i Turystyki (zarządzenia i przepisy Głównego Komitetu Kultury Fizycznej i Turystyki, kalendarze imprez sportowych i turystycznych, budżety, opracowania statystyczne dotyczące kultury fizycznej, informacje o stanie sanitarnym obiektów turystycznych, protokoły posiedzeń i sprawozdania Towarzystwa Krzewienia Kultury Fizycznej oraz Powiatowego Zrzeszenia Ludowych Zespołów Sportowych). Anzahl der Einheiten127
34/715/0 Studium Nauczycielskie w Lesznie [1975] 1984-1994 [1995] 98 0 erweitern
Zachowane akta pozwalają częściowo poznać działalność Studium Nauczycielskiego w Lesznie. W zespole znajdują się: protokolarze posiedzeń (Rady Studium z załącznikami do nich, Rady Pedagogicznej oraz Samorządu Szkolnego), sprawozdania Komitetu Rodziciel-skiego, statut Studium Nauczycielskiego, regulaminy (kontroli wewnętrznej, przyznawania pomocy uczniom i studentom), ogłoszenia dyrektora Studium, projekty organizacyjne na lata szkolne, sprawy rekrutacji uczniów i studentów, plany (dydaktyczno-wychowawcze, finansowe i remontów), sprawozdania (S-07 ze stanu szkoły w dniu rozpoczęcia roku szkolnego, sprawozdania finansowe z realizacji budżetu oraz z zatrudnienia i wynagrodzeń, inne sprawozdania dla GUS, sprawozdania z działalności Szkolnego Klubu Sportowego), akta dotyczące praktyk pedagogicznych, imienne ankiety nauczycieli, analizy i oceny pracy wychowawczej, sprawy współpracy ze szkołą w Schmalkalden w Niemczech (umowa o współpracy, plany pobytu delegacji szkoły z Schmalkalden, sprawozdania z realizacji współpracy zagranicznej dla Kuratorium Oświaty), akta organizacji młodzieżowych działających w Studium Nauczycielskim (Związku Studentów Polskich, Związku Socjalistycznej Młodzieży Polskiej oraz koła Towarzystwa Przyjaciół Dzieci). Na końcu zespołu umieszczono kroniki szkolne (Studium Wychowania Przedszkolnego, Studium Nauczania Początkowego i Studium Nauczycielskiego) oraz album z pracami dzieci z Przedszkola nr 10 w Lesznie przekazane szkole z okazji X rocznicy powstania. Anzahl der Einheiten98
34/716/0 Kolegium Nauczycielskie w Lesznie 1992-2000 24 0 erweitern
Zachowane akta pozwalają częściowo poznać działalność Kolegium Nauczycielskiego w Lesznie. W zespole znajdują się: akta organizacyjne oraz protokolarz posiedzeń Rady Programowej Kolegium Nauczycielskiego w Lesznie, normatywy kancelaryjne dla szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez Kuratora Oświaty w Lesznie, arkusze organizacyjne Kolegium na lata szkolne 1993/1994 i 1994/1995, programy nauczania, angaże nauczycieli, sprawy związane z administrowaniem obiektem przy Placu Kościuszki 5 w Lesznie, księga przyjęć studentów do Kolegium z lat 1995-1996, zawiadomienia oraz programy konferencji organizowanych przez Kolegium Nauczycielskie, materiały dotyczące współpracy z zagranicą, protokoły z praktyk pedagogicznych, budżety oraz roczne sprawozdania finansowe. Bardzo ciekawym materiałem są sprawozdania statystyczne S-07, w których znajdują się informacje o liczbie nauczyciel i studentów oraz o posiadanych pomieszczeniach dydaktycznych. Sprawozdania te sporządzano na początku każdego roku szkolnego. Na końcu zespołu umieszczono dwa albumy: z wizyty w Kolegium Nauczy-cielskim Ministra Edukacji Narodowej prof. dr hab. Mirosława Handke (31.01.1998 r.) oraz z pobytu działającego przy Kolegium Nauczycielskim chóru "Cantilena" w Grecji (1996 r.) Anzahl der Einheiten24
34/717/0 Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Lesznie 1980-1984 9 0 erweitern
0 Anzahl der Einheiten9
34/718/0 Zespół Szkół Ogólnokształcących i Pedagogicznych w Lesznie 1993-1995 7 0 erweitern
0 Anzahl der Einheiten7
34/719/0 Sąd Powiatowy w Rawiczu 1951-1975 16 0 erweitern
Materiały archiwalne zespołu w przeważającej części stanowią akta postępowań sądowych z zakresu sądownictwa niespornego i nieprocesowego. Tworzą one prawie siedemdziesiąt procent zespołu. Archiwalia te dotyczą m.in. postępowań w sprawach o odtworzenie aktów urodzenia, w sprawach o uznanie za zmarłego oraz postępowań spadkowych. Drugą najliczniejszą grupę akt stanowią materiały postępowań cywilnych spornych, wśród których dominują sprawy o uznanie ojcostwa. Mniej liczne są natomiast akta postępowań w sprawach karnych. W skali szczątkowej zachowały się akta ogólne sądu. W zespole brak repertoriów i skorowidzów. Anzahl der Einheiten1769
34/720/0 Sąd Grodzki w Rawiczu [1923] 1929-1939 6 0 erweitern
Materiały archiwalne zespołu stanowią akta generalia. Są to dokumenty, które dotyczą współpracy pomiędzy instytucjami, sprawozdań, organizacji sądu, budynków sądowych oraz spraw związanych z sędziami i ławnikami. Akta te dają ograniczony, ze względu na niewielką ilość jednostek archiwalnych, obraz Sądu Grodzkiego w Rawiczu. Jedynie jedna jednostka archiwalna dotyczy sprawy cywilnej o eksmisję. Anzahl der Einheiten6
34/721/0 Sąd Grodzki w Rawiczu 1945-1950 [1968] 10 0 erweitern
Materiały archiwalne zespołu w przeważającej części stanowią akta postępowań sądowych z zakresu sądownictwa niespornego. Tworzą one ponad połowę zespołu. Archiwalia te dotyczą m.in. postępowań w sprawach o odtworzenie aktów urodzenia, w sprawach o przysposobienie czy o potwierdzenie wspólności majątkowej. Drugą najliczniejszą grupę akt stanowią materiały postępowań spadkowych oraz postępowań w sprawach o uznanie za zmarłego. Mniej liczne są natomiast akta spraw cywilnych spornych oraz akta ogólne sądu. W skali szczątkowej zachowały się akta postępowań karnych. W zespole brak repertoriów i skorowidzów. Anzahl der Einheiten1357
34/722/0 Sąd Grodzki w Jutrosinie [1928] 1929-1939 258 0 erweitern
Materiały archiwalne zespołu stanowią akta generalia. Są to dokumenty, które dotyczą współpracy pomiędzy instytucjami, sprawozdań, organizacji sądu, budynków sądowych oraz spraw związanych z sędziami i ławnikami. Akta te dają ograniczony, ze względu na niewielką ilość jednostek archiwalnych, obraz Sądu Grodzkiego w Rawiczu. Anzahl der Einheiten255
34/723/0 Sąd Grodzki w Bojanowie 1945-1948 3 0 erweitern
0 Anzahl der Einheiten3
34/724/0 Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Lesznie [1964, 1971-1974] 1975-1998 333 0 erweitern
W zespole znajdują się następujące akta organizacyjne (ułożone w ramach ODDZIAŁU ADMINISTRACYJNO-GOSPODARCZEGO): statuty i regulaminy organizacyjne WSSE, regulaminy pracy, zarządzenia dyrektora WSSE, serwis prasowy oraz protokoły kontroli. Sprawami pracowniczymi zajmował się ODDZIAŁ SŁUŻB PRACOWNICZYCH, w ramach którego znajdują się następujące akta: imienne wykazy pracowników, sprawozdania o stanie i ruchu zatrudnionych, sprawozdania z podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników oraz sprawozdania z realizacji przepisów o zatrudnieniu absolwentów. Akta dotyczące spraw finansowych znajdują się w ODDZIALE EKONOMICZNYM. Są to: plany finansowe WSSE i TSSE, bilanse WSSE i TSSE, sprawozdania i meldunki roczne WSSE i TSSE o stanie środków na rachunkach bieżących oraz o wydatkach i dochodach, sprawozdania o stanie i ruchu środków trwałych oraz o działalności inwestycyjnej. Duża część materiałów znajduje się w ODDZIALE OŚWIATY ZDROWOTNEJ. Są to m.in.: plany pracy oświaty zdrowotnej, informacje o naradach, konferencjach i kursach dotyczących oświaty zdrowotnej, teczki imprez i konkursów organizowanych w ramach oświaty zdrowotnej, sprawozdania statystyczne z działalności oświatowo-zdrowotnej. W DZIAŁ EPIDEMIOLOGII zachowano między innymi następującą dokumentację: plany pracy Działu, informacje roczne, sprawozdania opisowe roczne z działalności Oddziałów Epidemiologii w TSSE , informacje i meldunki o chorobach zakaźnych i zatruciach w Polsce, komunikaty epidemiologiczne i oceny sytuacji na terenie województwa leszczyńskiego, sprawozdania dotyczące zachorowań na terenie województwa leszczyńskiego (bruceloza, salmonella, zapalenie opon mózgowych, wirusowe zapalenie wątroby), dane dotyczące szczepień ochronnych oraz różne analizy. W dalszej kolejności ułożono akta DZIAŁU HIGIENY ŻYWIENIA, ŻYWNOŚCI I PRZEDMIOTÓW UŻYTKU: sprawozdania, informacje o nadzorze nad zlewniami mleka oraz materiały dotyczące szkolenia pracowników. W DZIALE HIGIENY KOMUNALNEJ znajdują się następujące akta: plany roczne i sprawozdania opisowe z działalności Działu, sprawozdania z działalności sanitarnej w zakresie higieny komunalnej, oceny sanitarne obiektów służby zdrowia oraz sprawozdania roczne z zanieczyszczenia powietrza. Następnie ułożono akta DZIAŁU HIGIENY PRACY. Są to m.in.: plany pracy i sprawozdania z działalności Inspektora BHP, sprawozdania z działalności inspektorów bhp i ocena stanu bhp w placówkach służby zdrowia, sprawozdania opisowe i statystyczne z działalności w zakresie higieny pracy oraz analizy wypadków przy pracy w zakładach służby zdrowia. W ODDZIALE HIGIENY DZIECI I MŁODZIEŻY znajdują się następujące akta: plany pracy Oddziału, programy i zaproszenia na szkolenia i konferencje, sprawozdania z działalności w zakresie higieny dzieci i młodzieży, oceny stanu sanitarno-higienicznego placówek oświatowo-wychowawczych i obiektów wypoczynku dzieci oraz sprawozdania z wizytacji Oddziału. ODDZIAŁ OCHRONY RADIOLOGICZNEJ liczy zaledwie 3 j.a. i są to sprawozdania z zakresu ochrony radiologicznej. Na końcu zespołu ułożono akta wytworzone przez STANOWISKO PRACY ds. STATYSTYKI MEDYCZNEJ, INFORMATYKI I OCENY. Zawierają one m.in.: wykresy i mapy, analizy epidemiologiczne wybranych jednostek chorobowych, sprawozdania z zachorowań na różne choroby oraz na zatrucia związkami chemicznymi. Anzahl der Einheiten333
34/725/0 Urząd Stanu Cywilnego Mórkowo 1900-1935 81 1272 erweitern
0 Anzahl der Einheiten65
34/726/0 Zakłady Przemysłu Cukierniczego "Goplana" Zakład w Lesznie [1953] 1977-2002 24 0 erweitern
Akta Zakładów Przemysłu Cukierniczego „Goplana” Zakład w Lesznie mają dużą wartość źródłową do poznania najnowszej historii miasta Leszna. Zakład „Goplana” był bowiem największym zakładem przemysłu spożywczego w Lesznie. Niestety akta zachowały się w formie szczątkowej. W zespole są jedynie akta dotyczące spraw własnościowych z lat 1953-1998, materiały na Konferencje Samorządu Robotniczego z lat 1973-1980, protokoły posiedzeń Rady Zakładowej z lat 1976-1978, plany i sprawozdania statystyczne dotyczące produkcji, zatrudnienia i funduszu płac z lat 1977-1991, analizy kompleksowe z lat 1970-1982. W zespole zachowały się także informacje: o czynach społecznych z lat 1973-1977, współzawodnictwie pracy z lat 1967-1977, zakładowych normach pracy z lat 1973-1977, Zakładowej Ochotniczej Straży Pożarnej z lat 1969-2002, radiowęźle zakładowym z lat 1973-1982, oraz wycinki prasowe z lat 1976-2000, albumy fotograficzne zakładu oraz kaseta video i płyta kompaktowa dotycząca Zakładu z marca 2002 r. Anzahl der Einheiten24
34/727/0 Zespół Szkół Budowlanych w Lesznie [1967-1980] 1980-2002 117 0 erweitern
W zespole znajdują się materiały głównie z lat 1980-2002. Akta z lat 1967-1980 to sukcesja czynna. Znajdują się tutaj m.in. protokoły posiedzeń Rady Pedagogicznej, protokoły posiedzeń Zespołu Kierowniczego, akta Komitetu Rodzicielskiego, statuty i regulaminy organizacyjne, normatywy kancelaryjne dla szkół opracowane przez Kuratorium Oświaty w Lesznie z 1995 r., zarządzenia dyrektora szkoły, plany pracy, plany budżetowe, bilanse, sprawozdania statystyczne, kroniki szkolne, protokoły przeprowadzonych wizytacji szkoły, arkusze organizacji roku szkolnego, plany dydaktyczno wychowawcze, protokolarz Komisji Rekrutacyjnej, protokolarze posiedzeń Komisji Maturalnych, prace dyplomowe uczniów oraz księgi uczniów. Anzahl der Einheiten117
34/728/0 Akta Notariusza Mikołaja Agopszowicza w Gostyniu 1933-1939, 1945-1951 [1952] 44 0 erweitern
Materiały archiwalne zespołu Akta Notariusza Mikołaja Agopszowicza w Gostyniu są dwojakiego rodzaju. Pierwsze z nich to akty notarialne sporządzone przez notariusza, które były potwierdzeniem czynności urzędowych. Stanowiły one dowód zawarcia określonej umowy czy oświadczenia. Drugi rodzaj akt to skorowidz alfabetyczny, który stanowił pomoc ewidencyjną prowadzonej przez notariusza działalności. Anzahl der Einheiten44
34/729/0 Akta Notariusza Michała Kozownickiego w Gostyniu 1949-1951 7 0 erweitern
Akta notarialne, repertorium i skorowidz Anzahl der Einheiten7
34/730/0 Akta Notariusza Pawła Sarrazina w Gostyniu 1896-1921 81 0 erweitern
Akta notarialne oraz rejestry notarialne Anzahl der Einheiten81
34/731/0 Akta Notariusza Michała Szkolnego w Gostyniu 1925-1932 17 0 erweitern
Akta notarialne i rejestr notarialny wytworzone w toku działalności notariusza. Zespół jest niekompletny. Brakuje pełnej pomocy ewidencyjnej. Zachował się jedynie rejestr notarialny z roku 1931-1932 Anzahl der Einheiten17
34/732/0 Akta Notariusza Paula Barkusky w Kościanie 1904-1909 21 0 erweitern
Akta notarialne oraz rejestry i skorowidze Anzahl der Einheiten21
Zeige 811 bis 855 von 1.308 Einträgen.