Номер фонда Название фонда Дата с Дата до
Показывается 1 в 60 из 330 записей.
Номер Название Крайние даты Количество
единиц
Количество сканов Разверните
все
15/1/0 Akta miasta Gliwic 1403-1944 [1970] 0 0 Разверните
A. Dokumenty pergaminowe i księgi miejskie, 1403-1764, sygn. 1-77, 7a, 12a-f, 13a-f, 19a-c, 30a, 35a, 38a, 41a, 46a, 52a, 56a, 60a-c, 61a-c, 70a, 75a, 77a. B. Magistrat der Stadt Gleiwitz (Magistrat miasta Gliwic): I. Gemeinde - Sachen (Sprawy gminy): 1. Geschichte, Statistik und Verfassung (Historia, statystyka i ustrój miasta): materiały do historii miasta, rękopisy kronik Nietschego i Chrząszcza, wiadomości prasowe, statystyka, 1740-1930, sygn. 78-131. 2. Stadtbezirk (obszar miasta): urbariusze, sprawy wsi włączonych do miasta i wsi kameralnych, ich rozbudowy, gospodarki komunalnej, spraw podatkowych, kulturalnych, 1589-1944, sygn. 132-850, 139a, 225a, 235a-b. 3. Bevölkerung (ludność): ruch ludności, spisy ludności, księgi meldunkowe, 1746-1938, sygn. 851-880, 856a. 4. Bürgerrecht (prawo obywatelskie): sprawy praw i obowiązków mieszkańców, nadania praw miejskich i honorowego obywatela, 1746-1932, sygn. 881-912. 5. Organisation der Stadtbehörde (organizacja władz miejskich): wybór i nominacje urzedników, uposażenia, szkolenia, pragmatyka służbowa, ubezpieczenia, 1743-1940, sygn. 913-1180. 6. Geschaftsführung der Stadtbehörde (zarząd władz miejskich): organizacja wewnętrzna magistratu, poszczególnych komisji i deputacji, registratura, wykazy akt, protokoły posiedzeń Rady, sprawozdania, 1746-1938, sygn. 1181-1485, 1453a-b. 7. Verwalwaltung des städtischen Vermögens (zarząd majątku miejskiego): gospodarka nieruchomościami miejskimi, regulacja rzek, rowów, kupno i sprzedaż nieruchomości, sprawy hipoteczne, 1742-1933, sygn. 1486-1782. 8. Das Bürger Corporations und Interessenten Vermögen (majątek obywateli i związków): zakładanie i rozwój cechów, manufaktur, fabryk, instalacji urządzeń przemysłowych, koncesja na wyszynk alkoholu, najmu karczm, handlu, 1744-1942, sygn. 1783-3236, 2142a, 2144a, 2615a. 9. Verwaltung der milden Stiftungen (Zarząd Zakładów Dobroczynnych): opieka zdrowotna, rozbudowa szpitali, urządzeń szpitalnych, instytucje i stowarzyszenia społeczne, domy starców, sierocińce, pośmiertne ubezpieczenia pracowników różnych branż, 1766-1941, sygn. 3237-3809. 10. Das Kämmerei - Kassen und Rechnungswesen (kasa miejska i rachunkowość): sprawy kasy Kameralnej i innych kas miejskich, zarządzenia, księgi rachunkowe, budżety, pożyczki, podatki, 1588-1944, sygn. 3810-4890, 3855a, 4171a. 11. Das Kirchen - Schulwesen und Kultur (sprawy kościelne, szkolne i kulturalne): budowa i utrzymanie kościołów, klasztorów, nauczanie religii, wizytacje w parafii, budowa szkół, utrzymanie nauczycieli, komisje, deputacje szkolne, sprawy kulturalne, 1750-1942, sygn. 4891-5863, 4894a-b, 4911a-c, 4912a, 5072 a, 5646a, 5852a. II. Polizei - Sachen (sprawy policyjne): 1. Allgemeine Sicherheitspolizei (policja bezpieczeństwa publicznego): organizacja policji, tok urzędowania, więzienia, sprawy meldunkowe, strajki, 1743-1932, sygn. 5864-5896. 2. Eigentums - Sicherheitspolizei (policja ochrony mienia): śledztwa, procesy, 1747-1861, sygn. 5897-5901. 3. Sitten und Ordnungspolizei (policja obyczajowa i porządkowa), 1823-1912, sygn. 5902-5903. 4. Armenpolizei (policja do spraw ubogich): ogólne sprawy bezdomnych, budowa dla nich schronisk, 1882-1930, sygn. 5904-5908. 5. Sanitätspolizei (policja sanitarna): sprawy epidemii, chorób zakaźnych, środków leczniczych, 1814-1930, sygn. 5909-5924. 6.Veterinärpolizei (policja weterynaryjna): sprawy epidemii, chorób wśród zwierząt, 1745-1907, sygn. 5925-5927. 7. Feld, Forst und Jagdpolizei (policja polna, leśna i łowiecka): sprawy ogólne policji leśnej i polnej, 1893-1931, sygn. 5928-5929. 8. Gewerbepolizei (policja przemysłowa): sprawy wydawania koncesji handlowych, 1837-1932, sygn. 5930-5936. 9. Baupolizei (policja budowlana): sprawy ogólne mieszkaniowe, konfiskaty mieszkań, należność za mieszkania, 1852-1944, sygn. 5937-5955, 5955/1-415. 10. Feuerpolizei (policja przeciwpożarowa): sprawy straży pożarnej, sprzętu przeciwpożarowego, ubezpieczeń od pożarów, 1739-1940, sygn. 5956-6040. III. Landesherrliche Sachen (sprawy państwowe): 1. Landeshoheits Sachen : zarządzenia i edykty królewskie, zarządzenia władz prowincjonalnych, stosunki z władzami zwierzchnimi, uroczystości państwowe, 1667-1937, sygn. 6041-6443. 2. Steuer und Landesherrliche Einkunfte (podatki i dochody państwowe): wydatki na uroczystości żałobne, sprawy urzędu miar, urzędu celnego, dochody i wydatki państwowego urzędu podatkowego, 1742-1933, sygn. 6444-6493. 3. Militaria (sprawy wojskowe): sprawy dostaw dla wojska, kontrybucji, rozbudowy i utrzymania koszar, szpitala wojskowego, listy poborowych, poległych, akta pierwszej wojny światowej, powstań, plebiscytu, 1740-1939, sygn. 6494-7242. 4. Justiz - Sachen (sprawy sądowe): organizacja sądownictwa, wybory, listy ławników, budowa i remonty więzienia, 1809-1943, sygn. 7243-7395. C. Biura i zakłady urządzeń miejskich: sprawy biura zatrudnienia, urzędy wyżywienia, biura podróży, cegielnia, gazownia, 1913-1944, sygn. 7396-7581. Kartografia - mapy terenów miejskich i plany miasta wykonane przez Miejski Urząd Mierniczy - inwentarz kartkowy roboczy - XIX-XX w., sygn.1-799, 1jednostka bez ewidencji. Akta osobowe z lat 1854-1944, sygn. 1-1687. Spis roboczy z lat 1862-1945, sygn. 1-12. Spis roboczy pergaminów i dokumentów papierowych z lat 1511-1828, sygn. 1-10. Spis zdawczo-odbiorczy: matrykuły rejestru gruntów, z lat 1865-1970, sygn. 1-57. Количество единиц10613
15/2/0 Prezydium Miejskiej Rady Narodowej w Gliwicach [1945] 1950-1973 [1979] 0 0 Разверните
I. Wydział Organizacyjno-Prawny: protokoły sesji MRN, protokoły komisji, protokoły i uchwały Prezydium MRN, zarządzenia i sprawozdania Prezydium, 1950-1973, sygn. 1-408. II. Miejska Komisja Planowania Gospodarczego: protokoły kolegium, plany gospodarcze i sprawozdania z ich wykonania, analizy, plany i sprawozdania zakładów miejskich, 1950-1973, sygn. 409-516, 755, 757. III. Wydział Finansowy: budżety miejskie, analizy i sprawozdania finansowe, 1951-1973, sygn. 517-548. IV. Wydział Kultury: programy i sprawozdania obchodów uroczystości, 1961-1973, sygn. 549-560. V. Wydział Spraw Wewnętrznych: sprawozdania i rejestry związków i stowarzyszeń, korespondencja z kościołami, 1952-1973, sygn. 561-577, 765-787. VI. Wydział Rolnictwa i Leśnictwa: bilanse ziemiopłodów i żywca, statystyka produkcji rolnej, 1956-1973, sygn. 578-581. VII. Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej: sprawozdanie i statystyka rozwoju gospodarki komunalnej, przekazywanie gruntów w użytkowanie wieczyste, 1945-1973 [1975], sygn. 582-683, 758-764,788-884. VIII. Wydział Przemysłu, Handlu i Usług: sprawozdanie zakładów drobnej wytwórczości, plany usług, ewidencja zakładów rzemieślniczych, 1950-1973, sygn. 684-722, 756. IX. Wydział Zdrowia i Opieki Społecznej: plany i sprawozdania placówek służby zdrowia, 1962-1971, sygn. 723-742. X. Miejski Komitet Kultury fizycznej i Turystyki: protokoły, uchwały, plany, sprawozdania, 1961-1973, sygn. 743-754. XI. Wydział Komunikacji: karty kierowców, [1945] 1950-1973 [1979], sygn. 885-1138. Spis zdawczo-odbiorczy, sygn. 1-39, [1947] 1950-1973. Количество единиц1177
15/6/0 Cechowy Wydział Egzaminacyjny dla Elektrotechników w Gliwicach 1920-1927 109 0 Разверните
Akta osobowe uczniów w układzie chronologicznym, 1920-1927, sygn. 1-109. Количество единиц109
15/7/0 Cech Piekarzy w Gliwicach 1593-1902 0 0 Разверните
I. Protokoły, księgi mistrzów, przyjęć uczniów, ewidencja członków, 1593-1902, sygn. 1-13. Количество единиц13
15/8/0 Cech Rzeźników w Gliwicach 1507-1850 0 0 Разверните
I. Ewidencja członków, wpisy do księgi cechowej, zaświadczenia, świadectwa, 1507-1850, sygn. 1-6. Количество единиц6
15/9/0 Cech Kowali, Ślusarzy, Kołodziejów, Bednarzy w Gliwicach 1649-1913 0 0 Разверните
I. Protokoły, statut, świadectwa, 1649-1913, sygn. 1-6. Количество единиц6
15/10/0 Cech Krawców w Gliwicach 1669-1886 0 0 Разверните
I. Księgi przyjęć mistrzów, czeladników, ewidencja członków cechu, poświadczenia tożsamości, księga rachunkowa, lata 1669-1886, sygn. 1-7. Количество единиц7
15/11/0 Cech Szewców w Gliwicach 1814-1863 0 0 Разверните
I. Księga wpisów, świdectwa cechowe, 1814-1863, sygn. 1-3. Количество единиц3
15/12/0 Zbiór dokumentów i akt cechowych różnej proweniencji 1619-1937 0 0 Разверните
Dokumenty, świadectwa, korespondencja cechów w układzie alfabetycznym według nazw miejscowości, 1619-1937, sygn. 1-87. Количество единиц87
15/13/0 Prezydent Policji w Gliwicach [1921] 1923-1944 80 0 Разверните
1. Sprawy regulacji granicy polsko-niemieckiej: zarządzenia i instrukcje dla policji granicznej, wykazy przejść, protokoły posiedzeń komisji granicznej, sprawozdania z kontroli granic i incydenty graniczne, likwidacja szkód granicznych, 1925-1943, sygn. 1-35, 2/1-12. 2. Sprawy dewizowe: korespondencja z urzędem celnym, zarządzenia dewizowe, 1934-1939, sygn. 36-38. 3. Akta osób starających się o obywatelstwo niemieckie, zmianę nazwisk: wnioski o zmianę nazwisk, wywiady policyjne dot. wnioskodawców, 1940-1944, sygn. 39-47, 43/1-7, 45/1-7. 4. Akta personalne funkcjonariuszy policji i działaczy SA, 1934-43, sygn. 48-51. 5. Sprawy różne - dzienniki oddziałów, akta dotyczące działalności dobroczynnej, powoływanie świadków: dzienniki oddziałów pomocniczych policji, wnioski i zezwolenia na prowadzenie działalności dobroczynnej, [1921] 1923-1941, sygn. 52-56. 6. Spis zdawczo-odbiorczy nr 1, 1936-1937, akta podręczne postępowania dyscyplinarnego, sygn. 1/1. Количество единиц83
15/14/0 Dyrekcja Ceł w Gliwicach [1945] 1946-1952 229 0 Разверните
. Wydział Ogólny: organizacja Dyrekcji i podległych jednostek, przejęcia nieruchomości. Sprawy pracownicze, karno-skarbowe, [1945] 1946-1952, sygn. 1-154. II. Wydział Celny: przepisy celne, mały ruch graniczny, kontrola celna. Wykazy Żydów wyjeżdżających do Izraela, [1945] 1946-1951, sygn. 155-210. III. Wydział Rachunkowo-Kasowy: zarządzenia, sprawozdania finansowe, /1945/ 1946-1951, sygn. 211-229. Количество единиц229
15/15/0 Urząd Budownictwa Naziemnego w Gliwicach 1878-1941 0 0 Разверните
1. Zarządzenia, okólniki, korespondencja, 1878-1940, sygn. 1-4 2. Akta dotyczące budowy dróg, szos, linii tramwajowych, 1878-1940, sygn. 5-119 3. Akta dotyczące budowy mostów, wiaduktów, załączniki w formie planów i rysunków technicznych, 1901-1941, sygn. 120-173 4. Zezwolenia na budowę i zakup domów, ogrodzeń, stacji benzynowych, 1926-1939, sygn. 174-180 Dopływ sygn.181-183 Количество единиц183
15/16/0 Sąd Obwodowy w Gliwicach [1660-1878] 1879-1945 [1958] 5994 0 Разверните
I. Rejestry handlowe spółek, spółdzielń, 1920-1945 [1946], sygn. 1-38. II. Rejestry handlowe osób fizycznych, 1920-1944, sygn. 39-99. III. Sprawy opiekuńcze, 1920-1945, sygn. 100-403. IV. Sprawy spadkowe, 1921-1945, sygn. 404-3655. Ia. Rejestry, 1900-1945, sygn. 3656-3705. IIIa. Sprawy opiekuńcze, 1916-1945, sygn. 3706-3717, 1/12. Dopływ: akta gruntowe, [1774] 1879-1945 [2013], 1-18 949, 1-8. Количество единиц22681
15/17/0 Sąd Krajowy w Gliwicach 1884-1943 0 0 Разверните
1. Akta procesowe: osób prywatnych oraz instytucji i urzędów, 1884-1943, sygn. 1-110. Количество единиц110
15/18/0 Zarząd Okręgowy Radiofonizacji Kraju w Gliwicach [1946] 1951-1954 0 0 Разверните
1. Ogólniki i zarządzenia: własne i władz nadrzędnych, 1950-1951, sygn. 1-3. 2. Planowanie i sprawozdawczość: plany techniczno-usługowo-finansowe, zestawienia miesięcznych sprawozdań radiowęzłów, zestawienia statystyczne Działu Planowania oraz Zatrudnienia, 1946-1953, sygn. 4-66. 3. Komisja Współzawodnictwa: materiały z posiedzenia komisji, zobowiązania długofalowe, 1952-1954, sygn. 67-68. 4. Biuletyny, 1947-1950, sygn. 69-74. Количество единиц74
15/19/0 Muzeum Górnośląskie w Gliwicach [1904] 1905-1944 49 0 Разверните
1. Sprawy ogólno-organizacyjne: Organizacja Związku Muzealników i Muzeum, statut, zarządzenia, sprawozdania z działalności, korespondencja dyrekcji Muzeum, [1904] 1905-1942, sygn. 1-18. 2. Sprawy finansowe Muzeum: plany i sprawozdania finansowe, rachunki za eksponaty, 1905-1944, sygn. 19-31. 3. Ewidencja zbiorów: katalogi i inwentarze zbiorów, 1911-1943, sygn. 32-40. 4. Sprawy organizacji wystaw: organizacja wystaw, budowa hali wystawowej, wypożyczanie eksponatów, oferta sprzedaży obrazów, 1911-1944, sygn. 41-49. Количество единиц49
15/20/0 Górnośląska Spółka Bracka w Gliwicach 1922-1945 [1949] 830 0 Разверните
1. Organizacja: lata 1922-1944, sygn. 1-107; 2. Sprawozdania roczne Zarządu Spółki Brackiej w Berlinie, lata 1924-1944, sygn. 108-131; 3. Budżet i sprawozdania roczne Spółki Gliwickiej, lata 1922-1945, sygn. 132-157; 4. Sprawy finansowe Spółki Gliwickiej i jej oddziałów, lata 1922-1945, sygn. 158-232; 5. Ubezpieczenia emerytalne i chorobowe, lata 1922-1944, sygn. 233-327; 6. Lecznictwo, lata 1922-1945, sygn. 328-442; 7. Sprawy personalne, lata 1922-1944, sygn. 443-517; 8. Sprawy gruntowo-własnościowe i lokalowe, lata 1922-1945, sygn. 518-639; 9. Pożyczki hipoteczne, lata 1922-1945, sygn,. 640-706; 10. Skargi i procesy sądowe, 1922-1945, sygn. 707-741; 11. Kontakty z innymi spółkami i instytucjami, lata 1922-1945, 742-786. Spis roboczy, lata 1922-1945 [1949], poz. 1-100. Spis zdawczo-odbiorczy nr 1, szpitalna księga narodzin i zgonów, lata 1936-1940, sygn. 1/1 Количество единиц887
15/21/0 Związek Celowy Górnośląskich Kas Chorych w Gliwicach 1917-1940 0 0 Разверните
1. Sprawy ogólne: statut, zarządzenia, sprawozdania, 1922-1939, sygn. 1-10. 2. Akta dotyczące domów wczasowych w Lądku i w Głuchołazach: plany rozbudowy, sprawy rachunkowo-gospodarcze, gruntowe, spisy inwentaryzacyjne, 1917-1940, sygn. 11-28. Количество единиц28
15/22/0 Związek Górnośląskich Bibliotek Powszechnych w Gliwicach 1901-1945 0 0 Разверните
1. Zarządzenia, okólniki, korespondencja dotycząca organizacji i prowadzenia bibliotek, świadczenia gmin, 1933-1944, sygn. 1-10. 2. Sprawozdania z działalności bibliotek ludowych: układ alfabetyczny według miejscowości, 1936-1943, sygn. 11-45. 3. Akta dotyczące bibliotek ludowych w poszczególnych miejscowościach: korespondencja poszczególnych bibliotek z Zarządem i jej przewodniczącym Kaisigiem dotycząca całokształtu działalności bibliotek, 1901-1922, sygn. 46-236. 4. Akta dotyczące różnych bibliotek np. szkolnych, wojskowych oraz bibliotek polskich: akta dotyczące zakładania bibliotek w różnych miejscowościach oraz działalności bibliotek szkolnych i wojskowych w okresie I wojny światowej, 1908-1944, sygn. 237-281. 5. Zbiory artykułów, korespondencji oraz wykazy książek, 1903-1945, sygn. 282-303. Количество единиц303
15/23/0 Stowarzyszenie "Schlaraffia Reych Glivitium" w Gliwicach 1917-1937 0 0 Разверните
1. Sprawy ogólno-organizacyjne: zarządzenia organizacyjne, protokoły zebrań połączone z programem rozrywkowym, 1917-1937, sygn. 1-3. 2. "Der Schlaraffia Zeitungen" i "Deutsche Schlaraffen Zeitungen": egzemplarze gazet wydawanych przez Stowarzyszenie, 1930 - 1937, sygn. 4 - 20. 3. Programy imprez organizowanych przez Stowarzyszenie oraz materiały przygotowywane na imprezy /wiersz, ballady, bajki/, 1917 - 1937, sygn. 21 - 22. Количество единиц22
15/24/0 Spuścizna Emanuela Czmoka z Gliwic 1880-1933 0 0 Разверните
1. Akta personalne Emanuela Czmoka: świadectwa szkolne, dzienniczek, 1880-1924, sygn. 1-3. 2. Materiały działalności Towarzystwa Przyjaciół Przyrody oraz badań przyrodniczych: sprawozdania, protokoły z posiedzeń, listy członków, artykuły z dziedziny przyrodniczej, 1921-1933, sygn. 4-13. 3. Materiały dotyczące badań etnograficznych: artykuły, wycinki prasowe, 1916-1930, sygn. 14-23. Количество единиц23
15/25/0 Zbiór materiałów ulotnych 1913-2008 0 0 Разверните
0 Количество единиц2270
15/26/0 Ministerstwo Kontroli Państwowej-Zespół Kontroli Przemysłu Maszynowego w Warszawie Grupa Terenowa Zespołu Kontroli w Gliwicach 1953-1956 111 0 Разверните
1. Zarządzanie: protokoły z odpraw i kontroli wewnętrznej, 1953-1956, sygn. 1-4. 2. Kontrole: wytyczne do kontroli, protokoły pokontrolne wraz z załącznikami, sprawozdania z kontroli, projekty wystąpień i wystąpienia do jednostek nadrzędnych kontrolowanych zakładów lub instytucji oraz organów sprawiedliwości, 1953-1956, sygn. 5-111. Количество единиц111
15/28/0 Starostwo Powiatowe w Gliwicach 1748-1944 894 0 Разверните
1. Sprawy polityczne i policyjne: zarządzenia w sprawach politycznych, nadzór nad partiami politycznymi, sprawy wojskowe, wybory do ciał ustawodawczych plebiscytowych, sprawy graniczne i przynależności państwowej, organizacja policji i jej działanie; z lat 1810-1938; sygn.: 1-152, 869-870. 2. Sprawy ogólno-administracyjne: spisy ludności w powiecie, środki administracyjne na uwłaszczenie chłopów, rejestracja zabytków; z lat 1822-1937; sygn.: 153-178, 871-873, 877. 3. Sprawy gospodarcze: policja przemysłowa, cechy; z lat 1849-1938; sygn.: 179-186. 4. Sprawy medyczne i socjalne: apteki, szpitale, domy opieki, ubezpieczenia społeczne, kasy pracownicze, związki zawodowe; z lat 1879-1938; sygn.: 187-273. 5. Oświata, sprawy wyznaniowe: biblioteki, kursy oświatowe, Żydzi, gminy żydowskie, ogólne sprawy dotyczące kościoła i jego uposażenia, remonty i utrzymanie kościołów w różnych miejscowościach, ogólne sprawy szkolnictwa i nauczycieli, budowa, remonty i utrzymanie szkół w poszczególnych miejscowościach, szkoły mniejszościowe; z lat 1799-1939; sygn.: 274-867, 873-876, 878-879. Spis roboczy; z lat 1874-1944; sygn. 1-15. Количество единиц894
15/29/0 Starostwo Powiatowe w Zabrzu [1773] 1873-1928 [1932] 0 0 Разверните
I. Sprawy organizacyjno-prawne: wybory do władz państwowych i terenowych, 1878-1832, sygn. 1-7. II. Sprawy ludnościowe, statystyka: spisy ludności, 1905-1929, sygn. 8-10. III. Sprawy administracyjne, komunalne: budowa i utrzymanie dróg, mostów, sprawy kanalizacji, 1869-1921, sygn. 11-19. IV. Sprawy rolnicze, 1866-1926, sygn. 20-21. V. Handel, rzemiosło i sprawy budowlane: wykazy cechów, statuty, sprawozdania, koncesje budowlane m. in. budowa rzeźni, regulacja rzeki, 1842-1927, sygn. 22-70, 41a, 45a. VI. Sprawy policyjne: zarządzenia, protokoły w sprawie opłat targowych i innych, zezwolenie na zbiórki dobroczynne, 1842-1921, sygn. 71-84, 74a. VII. Sprawy religijne i szkolne: wybory członków do zarządów kościelnych, zarząd nieruchomościami, przepisy i zarządzenia w sprawach kościelnych, sprawy zakonów, kongregacje, budowa i remonty kościołów w okresie powstań, sprawy kościoła, sprawy budowy i remontów szkół, sprawy osobowe nauczycieli, programy nauczania, sprawy szkół mniejszościowych, protestanckich, żydowskich, przedszkoli, sportu szkolnego, [1773] 1873-1927, sygn. 85-263, 176a, poz. 136, 137 wyłączone. VIII. Sprawy medyczne i sanitarne: ubezpieczenia chorobowe, kasy chorych, opieka nad inwalidami i wdowami, 1853-1928, sygn. 264-277. Anteriora zespołu stanowią akta Landratury Bytomskiej z lat 1773 - 1873 przejęte razem z terytorium. Posteriora [1928 – 1932] stanowią akta Magistratu (sporadycznie). Количество единиц279
15/30/0 Starostwo Powiatowe w Gliwicach 1945-1950 648 0 Разверните
1. Referat Ogólny - zarządzenia normatywne: organizacyjne władz nadrzędnych i starostw, sprawozdania okresowe, sprawozdania kierowników referatów, sprawozdania z działalności urzędów gminnych, konferencje i zjazdy starostów, sprawozdania z wizytacji powiatu, sprawozdania MO, Związku "Samopomoc Chłopska", sprawy szkolenia urzędników, odprawy, 1945-1949, sygn. 1-65. 2. Referat Rachunkowo-Gospodarczy: budżety, rozliczenia z zaliczek udzielanych przez ministerstwa, 1946-1950, sygn. 66-98. 3. Referat Społeczno-Polityczny: przepisy i zarządzenia ogólne, wnioski i zezwolenia na powrót do kraju, opinie, repatriacja Niemców z Polski, sprawy wyznaniowe, ewidencja wyznań i sekt, wykazy księży, podział na parafie, wykazy związków i stowarzyszeń, sprawy przynależności narodowej, wnioski weryfikacyjne, 1945-1950, sygn. 99-337. 4. Referat Administracyjno-Prawny: przepisy i zarządzenia prawno-administracyjne dotyczące m. in. spraw meldunkowych, regulacji stanu posiadania lasów, okólniki i zarządzenia byłego Referatu Szkód Wojennych, kwestionariusze rejestracji szkód wojennych w gminach, 1945-1950, sygn. 338-383. 5. Referat Karno-Administracyjny: zarządzenia starosty, okólniki, sprawozdania z działalności referatu, raporty i sprawozdania MO z powiatu, 1945-1950, sygn. 384-398. 6. Referat Wojskowy: akta dotyczące poszukiwania uchylających się od poboru (zachowano 2 j. a.), 1946-1947, sygn. 399-400. 7. Referat Osiedleńczy: protokoły posiedzeń komisji, sprawozdania, wnioski o przydzielanie gospodarstw, wykazy osiedlonych repatriantów, opieka nad osadnikami, listy szczegółowe gmin, 1946-1950, 401-446. 8. Referat Przemysłowo-Handlowy: wnioski, koncesje na prowadzenie przedsiębiorstw gastronomicznych i handlowych, 1945-1950, 447-478. 9. Referat Aprowizacji: zarządzenia i instrukcje władz nadrzędnych, sprawozdania referatu, 1945-1948, sygn. 479-488. 10. Referat Odbudowy: materiały dotyczące odbudowy wsi (głównie budynków państwowych), nadzór nad sprawami budowlanymi gmin, plany inwestycyjne, 1946-1950, sygn. 489-510. 11. Referat Kultury i Sztuki: sprawozdanie referatu za 1946 rok, sprawy budowy szkół, 1945-1950, sygn. 511-520. 12. Referat Rolny: sprawozdania o sytuacji rolnictwa w powiecie, sprawy parcelacji, klasyfikacji i szacunku gruntów, dzierżawa i najem majątków, 1945-1950, sygn. 521-541. 13. Referat Oświaty Rolnej: protokoły i sprawozdania referatu, sprawy Zespołów Przysposobienia Rolnego (1 j. dot. przysposobienia wojskowego), 1945-1950, sygn. 542-572. 14. Referat Pracy: sprawy ogólne dotyczące działalności referatu, 1945, sygn. 573. 15. Referat Opieki Społecznej: instrukcje, zarządzenia, protokoły i sprawozdania z działalności Powiatowego Komitetu Opieki Społecznej, komitetów gminnych, sprawozdania komitetów opiekuńczych, 1945-1949, sygn. 574-606. 16. Powiatowy Pełnomocnik do spraw podatku gruntowego: sprawozdania z inspekcji gmin oraz zestawienia wpływu i zaległości podatku, 1945-1950, sygn. 607-675. Количество единиц675
15/31/0 Powiatowa Rada Narodowa w Gliwicach 1945-1950 387 0 Разверните
I. Powiatowa Rada Narodowa 1. Sprawy organizacyjne: zarządzenia i okólniki władz nadrzędnych, uchwały i czynności, 1945-1948, sygn. 1-4. 2. Protokoły posiedzeń: protokoły posiedzeń, porządki obrad, posiedzenia plenarne, 1946-1950, sygn. 5-25. 3. Sprawozdania z działalności Rady: sprawozdania miesięczne i kwartalne, protokoły polustracyjne, 1946-1949, sygn. 26-29. 4. Sprawy personalne: sprawy osobowe członków Rady - wybór, 1947-1949, sygn. 30-31. 5. Sprawy komisji: protokoły posiedzeń poszczególnych komisji, sprawozdania z działalności oraz protokoły komisji kontroli społecznej przeprowadzanych w poszczególnych gminach, 1946-1949, sygn. 33-62. 6. Sprawy Gminnych Rad Narodowych: protokoły posiedzeń i sprawozdania z działalności gminnych rad narodowych, 1946-1949, sygn. 63-82. II. Wydział Powiatowy 1. Referat Ogólny: protokoły posiedzeń Wydziału, sprawozdania z działalności oraz sprawy organizacyjne, ponadto znajdują się tu również akta dotyczące spraw personalnych jak wyboru członków, wykazy zmian pracowników, szkolenia, sprawy emerytalne, przykładowo pozostawiono kilka akt dotyczących spraw podatkowych. Na końcu znajdują się akta dotyczące Powiatowej Komendy Straży Pożarnej, 1945-1950, sygn. 83-179. 2. Referat Nadzoru nad gminami: protokoły urzędowania organów gminnych, sprawozdania okresowe, kroniki gmin oraz protokoły i zarządzenia pokontrolne gmin, 1945-1950, sygn. 180-217. 3. Referat Finansowo - Budżetowy: budżety roczne oraz sprawozdania rachunkowe gmin, 1945-1950, sygn. 218-383. 4. Spisy spraw, 1946-1949, sygn. 384-387. Количество единиц387
15/33/0 Wydział Powiatowy w Zabrzu [1821] 1872-1944 1709 0 Разверните
1. Kreisverwaltung (sprawy organizacyjno-administaracyjne): wybory i organizacja władz powiatowych, sejmiki powiatowe, uchwały wydziału powiatowego, sprawy urzędnicze, obchody uroczystości państwowych, spisy ludności, sprawy pomieszczeń dla władz urzędów, [1821] 1872-1927, sygn. 1-91, 16a. 2. Rechnungsbiuro (sprawy budżetowo-finansowe Wydziału i poszczególnych gmin): sprawozdania roczne, budżety, rozrachunki z poszczególnymi gminami, rozrachunki między Polską a Niemcami, sprawy rachunkowo-kasowe poszczególnych gmin, sprawy finansowe urzędów okręgowych (Amtsbezirk), związków i stowarzyszeń, sprawy podatkowe – wymiar podatku, odwołania, świadczenia właścicieli majątków i zakładów przemysłowych na rzecz powiatu – podatek dochodowy i przemysłowy, [1869] 1872-1927, sygn. 92-224, 123a, 131a, 140a, 147a, 160a, 178a, 182a, 184a, 186a-b, 218a. 3. Amtsverwaltung (powołanie i organizacja okręgów urzędowych): sprawy szkoleniowe, obsada stanowisk, sprawy osobowe urzędników – powstanie i organizacja urzędów okręgowych, organizacja i zarządzenia policji, obsada stanowisk, sprawy szkoleniowe, wybór, nominacje, sprawy osobowe urzędników, 1873-1926, sygn. 225-255, 226a-b, 229a-c, 230a. 4. Gemeinde und Gutsverwaltung (sprawy ogólne Gmin): sprawy organizacyjne, zarządy gminne, rady gminne, ławnicy – sprawy wyborcze, nominacje, uchwały rad gmin, sprawy komunalne, osiedleńcze, sprawy łączenia gmin, zmiany nazw miejscowości, skargi i zażalenia przeciw władzom lokalnym, [1868] 1872-1927, sygn. 256-364, 273a-b, 277a-b, 281a-c, 306a, 308a, 317a, 321a, 322a-b, 330a-d, 345a. 5. Schulwesen (sprawy szkolnictwa): zakładanie szkół, obsada stanowisk, koszty utrzymania szkół, biblioteka ludowa, 1892-1927 [1942], sygn. 365-372, 371a. 6. Standesamtssachen (sprawy Urzędu Stanu Cywilnego): kontrole Urzędów Stanu Cywilnego, sprawy wydawania świadectw urodzeń, małżeństw, zgonów, 1874-1927, sygn. 373-390, 379a-b, 383a-b. 7. Baupolizei, Bebauungsplane (sprawy budowlane): wnioski, zażalenia w sprawach budowlanych, sprawy budowlane gmin – budownictwo mieszkaniowe (plany, projekty, plany zabudowy gmin), budowa różnych obiektów, 1894-1927, sygn. 391-421. 8. Feuerloschwesen (sprawy obrony pożarowej): kontrole przeciwpożarowe, 1875-1926, sygn. 422-426. 9. Gemeindewegebau (sprawy budowy i utrzymania szos i dróg): budowa i utrzymanie szos i dróg na terenie powiatu, przejmowanie poszczególnych odcinków pod zarząd, wykup gruntów pod budowę szos, brukowanie, oświetlenie dróg, budowa mostów, świadczenia na budowę i utrzymanie szos, dróg, ruch na szosach, budowa i utrzymanie dróg w poszczególnych gminach, [1868] 1872-1927, sygn. 427-598. 10. Eisenbahnen (sprawy kolejnictwa): budowa i utrzymanie kolei wąskotorowej i normalnej, budowa i utrzymanie dworców, 1892-1927, sygn. 599-609. 11. Wasserpolizei (sprawy wodno-melioracyjne): sprawy melioracyjne, drenowanie i nawadnianie gruntów, towarzystwa melioracyjne, regulacja rzek, czyszczenie kanałów, odpływów, zapory wodne, zaopatrzenie gmin i przemysłu w wodę, budowy wodociągów, świadczenia za dostarczoną wodę, działalność w związku robót regulacyjnych, 1875-1929, sygn. 610-699. 12. Landwirtschaftliche Angelegenheiten (sprawy hodowli i sadownictwa): sprawy dotyczące hodowli zwierząt, pszczelarstwa, sadownictwa, 1878-1927, sygn. 700-710. 13. Wohlfahrts und Gesundheitspflage (sprawy opieki społecznej): udzielania zapomóg, fundacje, powstanie kas chorych, opieka nad niemowlętami, kalekami, uchodźcami, opieka społeczna w gminach, [1871] 1872-1927, sygn. 711-746, 713a-b. 14. Landwirtschaftliche Berufsgenossenschaft (Stowarzyszenie robotników rolnych): działalność stowarzyszeń robotników rolnych w gminach oraz akta dotyczące nieszczęśliwych wypadków przeważnie robotników rolnych i drobnych właścicieli (układ wg nazwisk), 1888-1927, sygn. 747-856, 861a. 15. Verwaltungsstreitsachen (sprawy procesowe): sprawy procesowe dotyczące spraw wyborczych, wymiaru podatku, świadczeń, zarządzeń policyjnych i koncesji, [1870] 1872-1927, sygn. 857-1427, 893a, 1067a, 1199a, 1209a. 16. Gewerbepolizei (sprawy przemysłu): akta dotyczące policji przemysłowej, sprawy organizacyjne, wnioski o koncesje na rozbudowę obiektów przemysłowych i instalację urządzeń - zał. plany, projekty, rysunki techniczne, koncesje na zainstalowanie kotłów parowych, magazynów na materiały wybuchowe, odlewni, koncesje na otwieranie i rozbudowę lokali, restauracji, wyszynk, [1869] 1872-1928, sygn. 1428-1593, 1550a, 1564a, 1584a. Anteriora zespołu [1868] 1872-1821 1 j. a. – są wytworem kancelarii urzędów i władz lokalnych (Amtsvorstande-Gemeindervorstande). Po roku 1927 – narastanie akt Magistratu. Количество единиц1709
15/34/0 Akta miasta Pyskowic 1893-1943 6 0 Разверните
Sprawy budowlane oraz sprawy szpitala miejskiego, z lat 1893-1943, sygn. 1-6 Spis zdawczo-odbiorczy nr 1, lata 1933-1934, korespondencja z Centralverband der Beamten und Angestellten der preussischen Provinzialverwaltungen, sygn. 1/1 Количество единиц7
15/35/0 Akta miasta Zabrza [1860] 1922-1945 2282 0 Разверните
II. Gemeinde Alt-Zabrze (Gmina Stare Zabrze), sprawy organizacyjno-administracyjne: założenie gminy, protokoły zebrań rady i zarządu, spisy ludności, sprawy budowlane; z lat 1869-1904; sygn.: 1-16, 7a. II. Gemeinde Klein-Zabrze (Gmina Małe Zabrze), sprawy organizacyjno-administracyjne: zarząd gminy, spisy ludności, protokoły z posiedzeń, sprawy budowlane i gruntowe; z lat 1864-1905; sygn.: 17-35, 23a. III. Gemeinde Dorotheendorf (Gmina Dorota), sprawy organizacyjno-administracyjne: protokoły z posiedzeń zarządu, opłaty, epidemie; z lat1880-1904; sygn.: 36-41. IV. Gemeinde Hindenburg (Gmina Zabrze) 1. Sprawy organizacyjno-administracyjne: statuty, zarządzenia, protokoły z posiedzeń, wybory władz, plany gospodarcze, sprawy urzędnicze – podział funkcji, zatrudnienie; z lat 1873-1922; sygn.: 42-116. 2. Sprawy policyjne i wojskowe: zarządzenia policyjne, mobilizacja, sprawy zakwaterowania wojska, młodzieżowe organizacje wojskowe, odznaczenia, sprawy plebiscytu i szkód po powstaniach; z lat 1876-1922; sygn.: 117-139. 3. Sprawy sądowo-prawne: sprawy sądów wiejskich, sprawy notarialne, rozjemcze umowy, egzekucje sądowe i opłaty; z lat 1892-1922; sygn. 140-154. 4. Sprawy finansowo-kasowe: budżety, księgi rewizyjne, podatki przemysłowe i gruntowe, sprawy bankowe, czynszowe, koszta wojenne, utrzymanie komisji plebiscytowej, odszkodowania; z lat 1877-1922; sygn.: 155-180, 161a. 5. Gospodarka komunalna: linie lotnicze, poczta, kolej żelazna, tramwaje, autobusy – budowa i utrzymanie, sprawy przedsiębiorstw komunalnych; z lat 1878-1923; sygn. 181-215, 207a, b. 6. Budownictwo komunalne: sprawy miernicze, gruntowe, wnioski budowlane, komisje, obliczenia, budowa gmachu administracji gminy, szpitala, łaźni, budowa mostów, dróg, ulic, urządzenia kanalizacyjne; z lat 1876-1922; sygn. 216-277, 217a, 254a. 7. Sprawy szkolne i kulturalno-oświatowe: plany gospodarcze szkół, rozwój szkolnictwa zawodowego, podstawowego, szkoły ewangelickie, żydowskie, budowa i remonty szkół, biblioteki; z lat 1878-1923; sygn. 278-311. 8. Opieka zdrowotna i społeczna: sprawy szpitali, kostnicy, domy kalek, sprawy ubezpieczeń, kasy zapomogowe; z lat 1889-1928; sygn. 312-331. V. Buergermeister der Stadt Hindenburg (Burmistrz miasta Zabrza) 1. Allgemeine Verwaltung (sprawy organizacyjno-administracyjne): kronika miasta, historia, uroczystości państwowe, rocznice, zmiany terytorialne, zarządzenia, plany gospodarcze, sprawozdania, wybory do władz państwowych, terenowych, sprawy urzędnicze; z lat 1893-1945; sygn. 332-672, 467a, 476a. 2. Polizeiverwaltung (sprawy policyjne) – zarządzenia porządkowe, przejazdy graniczne, sprawy obcokrajowców, obozy pracy, koncesje na wyszynk (prywatne); z lat 1896-1945; sygn. 673-1049. 3. Schulwesen (sprawy szkolne): deputacje szkolne, sprawy finansowe, budowlane szkół, szkolnictwo podstawowe, średnie; z lat 1873-1943; sygn. 1050-1159. 4. Kultur und Gemeinschaftspflege (sprawy kultury): sprawy muzeum, bibliotek teatru, stowarzyszeń kulturalnych, organizacji młodzieżowych, sportowych; z lat 1866-1942; sygn. 1160-1252, 1170a, 1207a. 5. Wohlfahrtswesen (opieka społeczna): opieka zdrowotna, opieka nad uchodźcami, pomoc zimowa, ubezpieczenia; z lat 1904-1942; sygn. 1253-1305. 6. Bau - und Siedlungswesen (sprawy budowlane i osiedleńcze): plany budów, komisje, kontrole, budowa osiedli i mieszkań prywatnych, budowa ośrodków komunalnych, szpitali, żłobków, kasy oszczędności, placów do gier, hoteli, restauracji, budowa ulic, mostów, elektrowni, gazowni, cegielni, budownictwo przemysłowe, sprawy odprowadzania wody z parcel; z lat 1889-1944; sygn. 1306-1890, 1307a, 1315a, 1606a,b. 7. Wirtschaftsforderung und Wirtschaftsfordernde Einrichtungen (sprawy przemysłu, rzemiosła i handlu): lotnictwo, poczta, łaźnia, cechy, jarmarki; z lat 1864-1934; sygn. 1891-1955, 1917a. 8. Finanz - und Steuerverwaltung (sprawy finansowe i podatkowe): zarządzenia finansowe, kontrole, sprawy budżetowe, pożyczki, podatki, umowy dzierżawne gruntów, sprzedaż gruntów; z lat 1908-1945; sygn. 1956-2130, 2007a. Spis roboczy, 1-137, z lat [1882] 1922-1942. 1. Akta osobowe: sygn. 1-23, 1-1420, 1-244. 2. Wnioski o instalację kanalizacji – układ alfabetyczny wg nazwisk; sygn. 1-679. Anteriora stanowią akta gmin włączonych do Zabrza. Количество единиц5947
15/36/0 Prezydium Miejskiej Rady Narodowej w Zabrzu 1950-1973 911 0 Разверните
1.Wydział Organizacyjno-Prawny: protokoły MRN i komisji, protokoły Prezydium MRN, zarządzenia Prezydium, organizacja wydziału; z lat 1950-1973; sygn. 1-633, 855-892; 2. Miejska Komisja Planowania Gospodarczego: protokoły narad, program rozwoju miast, plany gospodarcze i sprawozdania z ich wykonania, analizy; z lat 1950-1972; sygn. 634-773, 714-778, 893-902; 3. Wydział Finansowy: sprawozdania budżetowe; z lat 1955-1958; sygn. 779-781, 909-911; 4. Wydział Oświaty: sprawozdania, protokoły narad Inspektoratu Oświaty, protokoły konferencji dyrektorów szkół; z lat 1953-1972; sygn. 782-790; 5. Wydział Kultury: sprawozdania dotyczące rozwoju życia kulturalnego miasta; z lat 1951-1960; sygn. 791-794. 6. Miejski Komitet Kultury Fizycznej i Turystyki: sprawozdanie z działalności MKKF i kół sportowych, klubów; z lat 1950-1972; sygn. 795-800. 7. Wydział Spraw Wewnętrznych: ewidencja stowarzyszeń, sprawozdania z ich działalności, sprawy ludności rodzimej i cygańskiej; z lat 1953-1973; sygn. 801-806, 903; 8. Wydział Rolnictwa i Leśnictwa: sprawozdania z zakresu rolnictwa; z lat 1953-1954; sygn. 807-808. 9. Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej: plany rozwoju gospodarki komunalnej, sprawozdania z ich realizacji, plany inwestycyjne, umowy dzierżawne; z lat 1950-1970; sygn. 809-842, 904-908; 10. Wydział Zdrowia i Opieki Społecznej: sprawozdania z działalności służby zdrowia, domów opieki; z lat 1951-1959; sygn. 843-849. 11. Wydział Zatrudnienia i Spraw Socjalnych: plany i sprawozdania Wydziału Pracy i Pomocy Społecznej, sprawozdania Oddziału Inspekcji Ochrony i Higieny Pracy; z lat 1950-1954; sygn. 850-854. Количество единиц911
15/44/0 Okręg Urzędowy Łabędy [1857] 1872-1940 0 0 Разверните
I. Sprawy organizacyjno-administracyjne: stosunki z władzami nadrzędnymi, odznaczenia, wybory do władz krajowych, sprawy obcokrajowców, przynależności państwowej, sprawy osobowe urzędników, roczne sprawozdania rachunkowo-kasowe, zarządzanie majątkiem, 1876-1937, sygn. 1-67. II. Sprawy szkolne i kościelne: budowa i remonty szkół, rozwój szkolnictwa w miejscowościach Łabędy, Brzezinka, Rzeczyce, sprawy kościelne, [1862] 1872-1934, sygn. 68-78. III. Sprawy policyjne: zarządzenia policyjne, sprawy nadzoru nad biedotą, sprawy policji kryminalnej, bezpieczeństwa, budowlanej, sanitarnej, rolnej, leśnej, sprawy nadzoru policji nad stowarzyszeniami, cenzura wydawnictw, sprawy meldunkowe, pożarnictwo, [1857] 1872-1940, sygn. 79-226, brak sygn. 115. IV. Gospodarka komunalna: koncesje, budowa cegielni, rzeźni, 1874-1935, sygn. 227-270. V. Opieka społeczna: opieka nad chorymi, inwalidami, listy ubezpieczonych, wypadkowe, 1886-1939, sygn. 271-287. VI. Sprawy rzemiosła i handlu: targi i usługi, 1872-1935, sygn. 288-293. VII. Statystyka: statystyka ludności, 1900-1933, sygn. 294-296. Количество единиц295
15/45/0 Okręg Urzędowy Łubie 1875-1935 0 0 Разверните
I. Sprawy organizacyjno-prawne: sprawy mianowania urzędników, odznaczenia, rozporządzenia w sprawach podatkowych, ubezpieczeń, 1875-1931, sygn. 1-4. II. Sprawy policyjne: okólniki dot. agitacji politycznej, wydawania gazet, organizacji zebrań, działalność "Hitlerjugend", rozporządzenia w sprawie Cyganów, sprawy karne za nieprzestrzeganie przepisów policyjnych, 1875-1935, sygn. 15-56, 63-72; III. Sprawy szkolne: wizytacje szkół, kary za opuszczanie szkoły, remonty szkół w Kopienicach, Jasionie i Łubiu, sprawy finansowe szkół, 1900-1928, sygn. 57-62, 73-75. Количество единиц75
15/46/0 Okręg Urzędowy Sośnica 1903-1926 0 0 Разверните
I. Sprawy budowlane: sprawy rozbudowy cegielni w Maciejowie budowy osiedli i domów mieszkalnych w Maciejowie, budowa domów w Sośnicy i Kolejki Piaskowej w Makoszowach, 1903-1926, sygn. 1-46. Do akt dołączono plany budowlane. Dopływ z lat 1920-1924, sygn. 47-48. Количество единиц48
15/47/0 Okręg Urzędowy Biskupice [1853] 1872-1927 [1936] 0 0 Разверните
I. Verfassung, Gesetzgebung, Organisation und allgemeine Verwaltung (sprawy organizacyjno-prawne): organizacja urzędu, organizacja urzędów gminnych, protokoły z posiedzeń, [1853] 1872-1926, sygn. 1-6. II. Polizeiverwaltung (sprawy policyjne): zarządzenia policyjne, sprawy urzędnicze, karno-administracyjne, sprawy ruchu ludności, organizacji i stowarzyszeń, agitacji antypolskiej, plebiscytu, opieki społecznej, sprawy policji budowlanej i przemysłowej, sanitarnej, podatkowej, [1866] 1872-1927 [1928], sygn. 7-134. III. Handel, Gewerbe, Bauwesen (sprawy rzemiosła, handlu, budowlane): sprawy rozbudowy kopalń i zakładów przemysłowych, budownictwo mieszkaniowe, plany budowlane, [1854] 1872-1927 [1936], sygn. 136-515. Количество единиц515
15/48/0 Okręg Urzędowy Zaborze [1859] 1872-1927 0 0 Разверните
I. Organisation und allgemeine Verwaltung (sprawy organizacyjno-prawne): sprawy granic terytorialnych, szkolnictwa, katastru, sprawy doprowadzenia wód do kopalni i hut, 1881-1926, sygn. 1-5. II. Bauwesen (Sprawy budowlane): przepisy budowlane, sprawy rozbudowy zakładów przemysłowych, szkół, kościołów, budowa osiedli i budynków prywatnych, do akt dołączono plany budowlane, [1859] 1872-1927, sygn. 6-204. Количество единиц204
15/49/0 Okręg Urzędowy Zabrze [1776] 1872-1929 192 0 Разверните
I. Verfassung, Gesetzgebung, Organisation und allgemeine Verwaltung (sprawy organizacyjno-prawne): organizacja urzędu, protokoły z posiedzeń, 1896-1912, sygn. 1-4. II. Kreis - Ordnung und Verwaltung, Komunalwesen (sprawy administracyjne, komunalne): sprawy urzędnicze, karno-administracyjne, opieki społecznej, więzienie, straż pożarna, 1877-1924, sygn. 5-20. III. Polizei Verwaltung (sprawy policyjne): zarządzenia, instrukcje dla urzędników, policji, akta policji drogowej i wodnej, 1878-1916, sygn. 21-28. IV. Handel, Gewerbe, Bauwesen (sprawy rzemiosła, handlu, budowlane): jarmarki, wyszynk, sprawy budownictwa przemysłowego, komunalnego, zał. plany, [1776] 1872-1927 [1928], sygn. 29-187. V. Religion und Unterrichts Angelegenheiten (sprawy religijne i szkolne): sprawy szkolnictwa zawodowego, 1890-1924, sygn. 188-192. Количество единиц192
15/50/0 Cech Rzeźników w Pyskowicach 1809-1891 0 0 Разверните
I. Statut, księga protokołów, 1809-1891, sygn. 1-3. Количество единиц3
15/51/0 Cech Szewców w Sośnicowicach 1686-1931 0 0 Разверните
I. Statut, ewidencja członków, księga wpisów, księgi rachunkowe, 1686-1931, sygn. 1-11. Количество единиц11
15/52/0 Cech Siodlarzy i Szewców w Toszku 1768-1898 0 0 Разверните
I. Księga wpisów, świadectwa, korespondencja, 1768-1898, sygn. 1-6. Количество единиц6
15/55/0 Akta gminy Ostropa 1895-1943 10 0 Разверните
1. Sprawy administracyjno-finansowe: plan gospodarczy, zawiadomienia o posiedzeniach, 1920-1943, sygn. 1-2. 2. Sprawy budowlane: budowa szkoły, drogi, remont kościoła, 1927-1935, sygn. 3-6. 3. Sprawy personalne, spisy ludności, 1895-1941, sygn. 7-10. Количество единиц10
15/58/0 Gminna Rada Narodowa w Bojkowie 1945-1954 0 0 Разверните
I. Referat Ogólno-Administracyjny: okólniki, zarządzenia, statystyka, sprawozdania, protokoły posiedzeń, 1945-1953, sygn. 1-44, 72. II. Referat Finansowy: budżet, 1945-1954, sygn. 45-66. III. Referat Gospodarki Komunalnej: majątek gminy, budownictwo mieszkaniowe, 1948-1952, sygn. 67-69, 73. IV. Referat Rolny: sprawy melioracyjne, 1948, sygn. 70-71. Количество единиц73
15/59/0 Gminna Rada Narodowa w Kamieńcu 1946-1954 0 0 Разверните
I. Referat Ogólno-Administracyjny: sprawy organizacyjne, protokoły posiedzeń, sprawozdania komisji, 1946-1954, sygn. 1-19, 30. II. Referat Finansowy: budżety, 1947-1950, sygn. 20-28. III. Referat Rolny: sprawy hodowli bydła, 1952, sygn. 29. Количество единиц30
15/60/0 Gminna Rada Narodowa w Łabędach 1945-1953 0 0 Разверните
I. Referat Ogólno-Administracyjny: sprawy organizacyjne, sprawozdania, protokoły, wybory, 1945-1953, sygn. 1-18. II. Referat Finansowy: analiza spraw rachunkowych, 1951, sygn. 19-20. III. Referat Gospodarki Komunalnej: budowa mostu, dworca, 1947-1952, sygn. 21-22. IV. Referat Rolny: instrukcje, zalecenia w sprawach rolnych, 1952, sygn. 23. Количество единиц23
15/61/0 Gminna Rada Narodowa w Łubiu 1945-1954 0 0 Разверните
I. Referat Ogólno-Administracyjny: protokoły posiedzeń, sprawozdania, 1946-1954, sygn. 1-9. II. Referat Finansowy: budżety, sprawozdania finansowe, 1945-1953, sygn. 10-27. III. Referat Gospodarki Komunalnej: szkody wojenne, 1945, sygn. 28. IV. Referat Rolny: zarządzenia, instrukcje, 1945, sygn. 29. Количество единиц29
15/62/0 Gminna Rada Narodowa w Ostropie 1945-1954 0 0 Разверните
I. Dział Ogólno-Administracyjny: organizacja, protokoły posiedzeń, weryfikacje, 1945-1954, sygn. 1-17. II. Dział Finansowo-Budżetowy: budżety, 1948-1950, sygn. 18-22. III. Dział Gospodarki Gminnej: statystyka produkcji rolnej, spisy gospodarstw, 1947-1954, sygn. 23-28. IV. Dział Administracji Społecznej: sprawozdania, protokoły komisji oświatowej, 1950, sygn. 29. V. Dział Administracji: zarządzenie, instrukcje, 1946-1947, sygn. 30. Количество единиц30
15/63/0 Gminna Rada Narodowa w Pławniowicach 1945-1954 0 0 Разверните
I. Dział Ogólno-Organizacyjny: organizacja, protokoły posiedzeń, uchwały, kontrola, 1946-1953, sygn. 1-21, 41 II. Dział Finansowo-Budżetowy: budżety, 1945-1954, sygn. 22-32. III. Dział Gospodarki Gminnej: wykazy inwentarzy, 1947-1954, sygn. 33-34. IV. Dział Administracji Społecznej: sprawozdania, 1947-1950, sygn. 35-38. V. Dział Administracji: protokoły komisji kontroli społecznej, sprawy osiedleńcze, 1948-1950, sygn. 39-40. Количество единиц41
15/64/0 Gminna Rada Narodowa w Rudzińcu 1946-1954 0 0 Разверните
I. Dział Ogólno-Organizacyjny: okólniki, zarządzenia, organizacja, kontrola, protokoły posiedzeń, 1947-1951, sygn. 1-31, 65-67. II. Dział Finansowo-Budżetowy: budżety, 1945-1954, sygn. 32-46, 68-69. III. Dział Administracji Społecznej: zarządzenia, protokoły komisji, 1946-1949, sygn. 47-53. IV. Dział Administracji: sprawy spisu ludności, repatriacja, ruch ludności, 1946-1950, sygn. 54-56, 70-74. Количество единиц74
15/65/0 Gminna Rada Narodowa w Sośnicowicach 1945-1952 0 0 Разверните
I. Dział Ogólno-Organizacyjny: organizacja, protokoły posiedzeń, 1947-1952, sygn. 1-9. II. Dział Finansowo-Budżetowy: budżety, 1945-1952, sygn. 10-22. III. Dział Gospodarki Gminnej: statystyka, sprawozdania, rolnictwo, 1946-1952, sygn. 23-26. IV. Dział Administracji Społecznej: sprawy Komisji Oświaty i Kultury oraz Komisji Zdrowia, 1949-1951, sygn. 27-34. V. Dział Administracji: sprawy osiedleńcze, skargi, 1949-1951, sygn. 35-40. Количество единиц40
15/66/0 Gminna Rada Narodowa w Świbiu 1945-1953 0 0 Разверните
I. Referat Ogólno-Administracyjny: protokoły posiedzeń, 1945-1954, sygn. 1-6. II. Referat Finansowy: budżety, 1947-1951, sygn. 7-22. Количество единиц22
15/67/0 Gminna Rada Narodowa w Toszku 1945-1954 0 0 Разверните
I. Referat Ogólno-Administracyjny: organizacja, wybory, protokoły posiedzeń i komisje, 1945-1954, sygn. 1-42, 68. II. Referat Finansowy: budżety, 1945-1952, sygn. 43-54. III. Referat Socjalno-Kulturalny: protokoły Komisji Kultury i Oświaty, 1949-1954, sygn. 55-58. IV. Referat Gospodarki Komunalnej: majątek gminy, budowa szkół, 1945-1954, sygn. 59-63. V. Referat Rolny: sprawozdania, statystyka, 1951-1954, sygn. 64-66. VI. Urząd Stanu Cywilnego: korespondencja, wydawanie dowodów, 1952, sygn. 67. Количество единиц68
15/68/0 Gminna Rada Narodowa w Wielowsi 1945-1953 0 0 Разверните
I. Referat Ogólno-Administracyjny: zarządzenia, okólniki, wybory, spis powszechny, protokoły posiedzeń, 1945-1951, sygn. 1-27. II. Referat Budżetowo-Finansowy: budżety administracyjne, sprawozdania rachunkowe, podatek gruntowy, 1945-1953, sygn. 28-49. III. Referat Rolny: kwalifikacje gruntów, wykazy gospodarstw, 1949-1950, sygn. 50-51. Количество единиц51
15/69/0 Akta gminy Biskupice 1847-1927 [1928] 0 0 Разверните
I. Sprawy organizacyjno - administracyjne: protokoły posiedzeń, statuty, zarządzenia, organizacja zarządu gminy, wybory władz zwierzchnich i gminnych, plebiscyt, podział terytorialny gminy, statystyka, 1866-1927 /1928/, sygn. 1-105, 3a, 36a. II. Sprawy wojskowe i sądowo - prawne: stosunki polsko - niemieckie, wojna, sądownictwo, umowy, 1847-1927, 106-127. III. Sprawy finansowo - kasowe: budżety, statystyka finansowa, kontrole, pożyczki, odszkodowania, Kasa Oszczędności, 1867-1927, sygn. 128-171. IV. Sprawy gospodarki komunalnej: komunikacja lotnicza, kolejowa, poczta, budowa urządzeń komunalnych, szkół, mieszkań, jarmarki, straż pożarna, 1873-1927 /1928/, sygn. 172-273. V. Sprawy szkolne i kościelne: szkolnictwo podstawowe, średnie, zawodowe, budżety, protokoły konferencji, sprawy nauczycieli, deputacje, biblioteka, sprawy parafii katolickiej i ewangelickiej, 1870-1927, sygn. 274-303. VI. Sprawy opieki społecznej i zdrowotnej: opieka lekarska, statut i protokoły zebrań związku opieki społecznej, przytułki, opieka nad bezrobotnymi, inwalidami, weteranami, zbiórki pieniężne, 1887-1927, sygn. 304-322. Количество единиц334
15/70/0 Akta gminy Maciejów 1878-1927 0 0 Разверните
I. Sprawy organizacyjno - administracyjne: statuty, protokoły posiedzeń gminy, wybory do władz gminnych, nominacje urzędników, spisy ludności, sprawy włączenia gmin do miasta Zabrze, 1878-1927, sygn. 1-11. II. Sprawy gospodarki komunalnej: straż pożarna, remizy łowieckie, budownictwo mieszkaniowe, 1909-1927, sygn. 12-15. Количество единиц15
15/71/0 Akta gminy Zaborze 1863-1927 [1939] 0 0 Разверните
I. Sprawy organizacyjno-administracyjne: statuty, organizacja zarządu, protokoły posiedzeń, wybory do władz gminnych i zwierzchnich, plany gospodarcze, zmiany terytorialne, sprawy polityczne, stosunki polsko-niemieckie, statystyka ludności, z lat 1863-1927, sygn. 1-110. II. Sprawy policyjne i sądowo-prawne: organizacja i utrzymanie policji, sądy polubowne i gminne rady opiekuńcze, sprawy procesowe, spadkowe, odszkodowanie, z lat 1883-1927, sygn. 111-135. III. Sprawy finansowo-kasowe: wydatki i dochody gminy, fundacje, zapomogi, renty, kasa oszczędnościowa, podatki przemysłowe, z lat 1869-1927 [1928], sygn. 136-162. IV. Sprawy gospodarki komunalnej: sprawy poczty, kolei, gazowni, zakładów, karczm, place, drogi, parki – urządzenie i utrzymanie, straż pożarna, jarmarki i targi, budownictwo komunalne, z lat 1876-1927, sygn. 163-301. V. Sprawy szkolne i kulturalno-oświatowe: deputacje szkolne, protokoły posiedzeń, sprawozdania z konferencji, sprawy szkół zawodowych, budowa i utrzymanie kościołów, z lat 1868-1927 [1939], sygn. 302-356. VI. Sprawy opieki społecznej i zdrowotnej: komisje lekarskie i sanitarne, opieka szpitala nad ubogimi, z lat 1878-1927, sygn. 357-361. Количество единиц361
15/77/0 Urząd Stanu Cywilnego Pilchowice 1874-1943 0 0 Разверните
0 Количество единиц146
15/78/0 Powiatowy Inspektorat Szkolny w Zabrzu 1840-1939 0 0 Разверните
1. Sprawy ogólno-organizacyjne: protokoły konferencje, wizytacje, statystyka szkolna, 1887-1935, sygn. 1-24. 2. Sprawy poszczególnych szkół podległych Inspektoratowi: wizytacje, plany lekcji, statystyka, 1840-1939, sygn. 25-70. Количество единиц70
15/79/0 Powiatowy Radca Szkolny w Gliwicach III 1920-1940 0 0 Разверните
1. Sprawy ogólno-organizacyjne: okólniki, zarządzenia, statystyka szkolna, z lat 1920-1940, sygn. 1-24. 2. Sprawy szkół mniejszościowych: wizytacje szkół, wykazy uczniów, kursy języka polskiego, z lat 1924-1939, sygn. 24-51. 3. Akta osobowe nauczycieli, z lat 1925-1939, sygn. 52-83. Количество единиц83
15/80/0 Urząd Stanu Cywilnego w Rudnie 1874-1938 0 0 Разверните
0 Количество единиц102
15/81/0 Urząd Stanu Cywilnego w Rudzińcu 1874-1944 0 0 Разверните
0 Количество единиц54
Показывается 1 в 60 из 330 записей.