Fonds number Name of the fonds Date from Date to
Showing 141 to 160 of 3,333 entries.
Fonds number Name of the fonds Border dates Number of
files
Number of scans Unroll
all
6/182/0 Wydział Powiatowy w Szubinie [1862-1873] 1874-1919 57 0 Unroll
1. Organizacja i zarządzanie: zarządzenia, protokoły, statystyka 2. Finanse i podatki: pożyczki, rejestry składek, rejestry podatkowe 3. Osadnictwo: sprawy sporne, wykup ziemi 4. Budowa dróg i mostów: zarządzenia, protokoły, kosztorysy dotyczące budowy i modernizacji dróg, sprawy personalne 5. Sprawy sanitarne, opieki społecznej, legaty: nadzór sanitarny, działalność charytatywna - zarządzenia Number of files54
6/183/0 Wydział Powiatowy w Szubinie [1861-1918] 1919-1939 804 0 Unroll
1. Referat Organizacyjny: zarządzenia, organizacja zakładów, sprawy personalne, uposażenia, ubezpieczenia, pożyczki, sprawy dyscyplinarne 2. Referat Ogólny: uchwały, wybory i posiedzenia sejmiku powiatowego, samorząd powiatowy, powiatowa kasa komunalna, sprawy administracyjno-sporne, przewłaszczenia, sądy polubowne i rozjemcze, komisariaty obwodowe, kary policyjne, więzienia policyjne 3. Referat Gospodarczy: budżety, administracja budynków własnych, kupno i przetarg nieruchomości 4. Referat Rachuby: pożyczki 5. Referat Podatkowy: statystyka podatkowa, pobór podatku, opłaty administracyjne 6. Referat Gminny: spisy miejscowości, budżety gmin, sprawozdania rachunkowe, wybory gminne, sprawy usc, obszary dworskie, ich przełożeni 7. Referat Drogowy: sieć dróg powiatowych, utrzymanie i budowa dróg, linii kolejowych i mostów, kosztorysy, dostawy materiałów 8. Referat Oświatowo-Kulturalny: subwencje i zapomogi na cele oświatowe, przysposobienie rolnicze młodzieży, wystawy 9. Referat Zdrowia Publicznego: sprawy sanitarne, nieszczęśliwe wypadki, ewidencja położnych 10. Referat Opieki Społecznej: działalność komisji opieki społecznej, sprawy ubogich i inwalidów wojennych, zakłady dobroczynne, szpitale, wydatki 11. Referat Rolny: oświata rolnicza, melioracje, szkoły rolnicze, zapomogi, łowiectwo, ogrodnictwo 12. Referat Weterynaryjny: lekarze 13. Referat Budowlany: subwencje, koncesje, zakłady przemysłowe i handlowe 14. Referat Spraw Pożarniczych: zarządzenia, statuty straży 15. Referat Funduszu Pracy: zarządzenia, wykazy i wypłaty dla bezrobotnych, zasiłki Number of files793
6/184/0 Wydział Powiatowy w Tucholi [1822-1873] 1873-1920 [1922] 790 0 Unroll
1. Organizacja, działalność, sejmik powiatowy: struktura, kompetencje, obrady, posiedzenia 2. Przedstawicielstwo gminy w wydziale i sejmiku: wybory 3. Zmiany terytorialne gmin: zarządzanie terenem 4. Nadzór administracyjny nad podległymi jednostkami-okręgi wójtowskie, sołectwa, obszary dworskie, stosunki gminne: zarządzenia, administracja powiatem, korespondencja 5. Sprawy finansowe-pożyczkowe i podatkowe: pożyczki-zezwolenia, egzekucja podatków 6. Sprawy wodno-melioracyjne: regulacja rzek, melioracje, towarzystwa melioracyjne 7. Zalesienia: szkółki leśne, administracja lasami 8. Dysmembracje: zarządzenia 9. Osadnictwo i kolonizacja: rejestracja kolonizatorów, zezwolenia, wykup ziemi z rąk polskich 10. Budowa dróg i szos: budowa sieci komunikacyjnej, nadzór 11. Wykup terenów i budowa linii kolejowych: rozwój sieci kolejowej, budowa trakcji 12. Przemysł, wytwórczość, handel: nadzór państwowy, zezwolenia, koncesje 13. Elektryfikacja: działalność towarzystw elektryfikacyjnych, centrale 14. Sprawy zdrowotne i opieka społeczna: stan zdrowotny, szpitalnictwo, działalność charytatywna 15. Sprawy szkolne: budowa szkół, subwencje 16. Sprawy pożarnictwa: towarzystwa i sprzęt pożarniczy 17. Akta procesowe: sprawy sporne, zarządzenia, decyzje, wnioski 18. Dokumentacja techniczna - projekty dróg i gmachu Sejmiku Powiatowego w Tucholi (t.2) Number of files787
6/185/0 Wydział Powiatowy w Tucholi [1876-1919] 1920-1939 824 0 Unroll
1. Referat Ogólno-Administracyjny: protokoły i sprawozdania, wybory, oświata i organizacje rolnicze, sprawozdania szkół, oświata pozaszkolna, kursy, powiatowe związki międzykomunalne 2. Referat Podatkowy: subwencje, zapomogi, pożyczki, podatki, wykazy podatników, kasa oszczędności 3. Referat Lustracyjny: budżety, sprawozdania rachunkowe, wybory, likwidacja obszarów dworskich, wójtostwa, statystyka ruchu naturalnego, sprawy usc 4. Referat Opieki Społecznej: rejestracja bezrobotnych, zasiłki, zakłady opieki, radcy sierot, położnictwo i zdrowie publiczne 5. Referat Techniczny: drogi i ich utrzymanie, projekty, pomiary ruchu, lasy, przewłaszczenia gruntów, budowa kolei, automobilklub Number of files820
6/186/0 Wydział Powiatowy w Wyrzysku [1861]1873-1920 0 0 Unroll
I. Zarząd i administracja powiatem: sprawy państwowe i prowincji, sejmik powiatowy, wydział powiatowy, państwowa kasa komunalna i oszczędnościowa, budżety, podatki, budowa kolei żelaznych, szos i dróg, sprawy ubogich, dobroczynność, zakłady opiekuńcze II. Sprawy dotyczące powiatu, gmin i obszarów dworskich: zarządzenia policyjne, policja przemysłowa i weterynaryjna, dysmembracje, wywłaszczenia, nadzór policyjny nad rybołówstwem i myślistwem, sprawy dotyczące usc, szkół III. Sprawozdawczość administracyjna i sprawy sporne: nadzór nad gminami i samodzielnymi obszarami dworskimi, kontrole towarzystw wodnych, komisje obwodowe IV. Sprawy małej kolei i sprawy publiczne: kredyty na budowę Number of files323
6/187/0 Wydział Powiatowy w Wyrzysku [1900-1919] 1920-1939 469 0 Unroll
1. Referat Organizacyjny: statystyka ludności powiatu, inwestycje związków komunalnych, ankiety gospodarcze, akta personalne 2. Referat Ogólny: wybory do sejmiku powiatowego, komunalna kasa oszczędności, przewłaszczenia 3. Referat Spraw Gospodarczych: budżety, pożyczki 4. Referat Rachuby: pożyczki samorządowe 5. Referat Podatkowy: wymiar i pobór podatku 6. Referat Spraw Gminnych: rady i zarządy gminne, wybory gminne, obszary dworskie, majątki, budżety miast i gmin, sprawozdania rachunkowe, lustracje, sprawy usc 7. Referat Drogowy: spółka budowy dróg, komunikacja, koleje państwowe 8. Referat Kulturalno-Oświatowy: sprawy szkolne, zakłady i ochronki, oświata pozaszkolna, oświata rolnicza, wychowanie fizyczne, obrona przeciwgazowa 9. Referat Zdrowia Publicznego: sprawy sanitarne, lecznice i przychodnie, lekarze 10. Referat Opieki Społecznej: ewidencja personelu, optanci polscy z Niemiec, kolonie 11. Referat Rolny: statystyka produkcji rolnej, wystawy rolnicze, rybołówstwo, spółki melioracyjne i drenarskie, oświata rolnicza, ogrodnictwo 12. Referat Weterynaryjny: lekarze 13. Referat Pożarniczy: działalność straży pożarnej 14. Referat Budowlany: kosztorys boiska sportowego 15. Fundusz Pracy: pośrednictwo pracy, ewidencja i zatrudnianie bezrobotnych Number of files453
6/188/0 Akta miasta Barcina, pow. Szubin 1564-1939 [1944] 25 387 Unroll
I. Akta staropolskie (2 j.a.): księga wójtowska i burmistrzowska II. Akta z lat (1772-1939) [1944] 1. Majątek miejski (7 j.a.): budynki i grunty (dzierżawa i sprzedaż), więzienie miejskie 2. Kanalizacja (1 j.a.): odwadnianie, utrzymanie urządzeń 3. Sprawy kościelne, szpitalne i legaty (7 j.a.): dochody kościoła, dozór kościelny, budowy, fundacje, ubodzy 4. Akta nadzoru budowlanego (3 j.a.): budownictwo, rozbudowa miasta, plan miasta 5 Procesy miasta (1 j.a.): podział wspólnot, pastwiska, rybołówstwo 6. Ewidencja ludności (4 j.a.): listy dusz Number of files25
6/190/0 Akta miasta Fordonu, pow. Bydgoszcz 1413-1944 914 0 Unroll
1. Archiwalia staropolskie (22 j.a.): dokumenty (2 j.a.; 1566 r., 1700 r.): transumpty przywilejów dla miasta, m.in. z 4 VII 1424 r.; księgi: burmistrzowskie i radzieckie (2 j.a.; 1675-1764), procesów czarownic (1j.a.; 1675-1711), landwójtowsko-ławnicze (14j.a.; 1660-1775), luzy z ksiąg miejskich (2j.a.; 1689-1771), luźne wypisy z ksiąg grodzkich (1j.a.; 1688-1793) 2. Magistrat (1772-1920) (357 j.a.): ustawy miejskie, wybory do Reichstagu, wybory i posiedzenia rady i magistratu, urzędnicy, majątek miasta, budżety, dochody i wydatki, podatki, mieszkańcy (1939-1945), Polacy, cudzoziemcy, socjaldemokracja i ruch polski, organizacje i stowarzyszenia, strajki, zgromadzenia, sądy rozjemcze, przyłączanie gmin, przemysł, rzemiosło i cechy, grunty i parcele budowlane, właściciele domów, koncesje budowlane, utrzymanie budynków, hipoteki, rolnictwo, separacje, przewłaszczenia, rybołówstwo i łowiectwo, budowa i utrzymanie kolei, dróg, mostów i ulic, drogi wodne, szkoły (statystyka, zarządy, szkoły prywatne, wyznaniowe, dokształcające), kościół (parafia katolicka, budowa kościoła i szkoły, baptyści, gmina żydowska - władze gminy, finanse, akta metrykalne), pomoc społeczna (aprowizacja, bezrobotni, opieka diakonisek, opieka nad dziećmi i młodzieżą), przestępczość, ochrona zdrowia (szpital, personel, epidemie, apteki i drogerie), wojskowość (pomiary, poborowi, jeńcy, polegli, dezercje, szpiegostwo), straż miejska i pożarna, biurowość 3. Zarząd Miejski Fordonu (1920-1939) 3.1. Dział Ogólno-Organizacyjny (477 j.a.): wybory, posiedzenia rady miejskiej i magistratu, urzędnicy, udział w związkach miast, rozbudowa miasta, nieruchomości i przedsiębiorstwa miejskie, kontrole 3.2. Dział Gospodarki Gminnej ( j.a.): optanci, przemysł, rzemiosło, cechy, gospodarka rolna i leśna, kontrola miar i wag, szkoły (władze, personel, utrzymanie), budowa dróg i ulic, działalność kulturalno-oświatowa, zabytki, opieka społeczna i sanitarna (zakłady, domy opieki, personel, zapomogi, bezrobotni) 3.3. Dział Administracyjny (j.a.): wybory parlamentarne, ruch ludności, księgi meldunkowe, optanci, mniejszość niemiecka, sąd rozjemczy, stowarzyszenia, zgromadzenia, sprawozdania sytuacyjne, kościół, koncesje budowlane, wojskowość (ewidencja), straż pożarna, ceny, obchody świąt i rocznic 4. Zarząd Miejski (1939-1945) (17 j.a.): podatki, polscy mieszkańcy, zezwolenia budowlane, gospodarstwa rolne, pobór do wojska, żołnierze polscy Number of files914
6/191/0 Akta miasta Kcyni, pow. Szubin 1761-1939 380 0 Unroll
1. Archiwalia sprzed 1772 r. (3 j.a.): dokument Augusta III (potwierdzenie przywilejów nadanych przez poprzednich królów polskich), księga grodzka z 1724 r. (przywileje królewskie, nadanie praw), ekstrakt z księgi burmistrzowskiej (dekret komisarski) 2. Akta z lat (1825-1939) (377 j.a.): wybory, posiedzenia magistratu i rady miejskiej, urzędnicy, finanse i budżety, majątek, księgi meldunkowe (1850-1939), bezpieczeństwo publiczne (organizacje niemieckie, sekty, organizacje polityczno-społeczne, ruch monarchistyczny), budowa szkół, budynków miejskich i prywatnych, zakładów przemysłowych, kościołów, ochrona zdrowia, kronika miejska Number of files380
6/192/0 Akta miasta Koronowa, pow. Bydgoszcz 1368, 1624-1945 [1946-1950] 479 0 Unroll
1. Archiwalia sprzed 1772 r. (2 j.a.): dokument Augusta III (transumpt przywilejów miejskich), księga wójtowska 2. Magistrat (115 j.a.): posiedzenia magistratu i rady miejskiej, finanse, legaty, administracja policji, sądownictwo, organizacje i stowarzyszenia, przemysł, handel, rzemiosło, szkolnictwo, kościół, podziały gruntów, tereny miejskie, rzeźnia miejska i elektrownia, budowa dróg, szos i linii kolejowych, ochrona zdrowia, weterynaria, powodzie, straż pożarna, usc 3. Zarząd Miejski 3.1. Oddział I - Administracyjny i gospodarki gminnej (160 j.a.): wybory parlamentarne, rozporządzenia policyjne, zameldowania, emigracja, cudzoziemcy, kolonizacja, organizacje i stowarzyszenia, zgromadzenia, postępowanie karno-sądowe, kościół, miary i wagi, odznaczenia, mennica, przemysł, handel, budownictwo, komunikacja drogowa i lotnicza, kolej, młyny, rolnictwo, gospodarka leśna, łowiectwo, radiofonia, resocjalizacja młodzieży, opieka zdrowotna, pomoc społeczna, powodzie, straż pożarna, obchody świąt i rocznic 3.2. Oddział II - Ogólno-organizacyjny i finansowo-budżetowy (129 j.a.): wybory, posiedzenia rady, magistratu i komisji, urzędnicy, finanse miasta, fundacje, podatki, kasa oszczędności, udział w związkach miast, zatrudnienie, zakłady (rzeźnia, elektrownia, wodociągi i kanalizacja), kolej, nieruchomości i grunty miejskie, utrzymanie ulic, dróg, mostów i ulic), szpital, opieka diakonisek 4. Zarząd Miejski (1939-1945) ( 9 j.a.): przepisy, urząd stanu cywilnego (mianowanie urzędnika, akta zbiorcze, zgłoszenia zgonów w więzieniu koronowskim) Number of files479
6/193/0 Akta miasta Łabiszyna, pow. Szubin [1678] 1896-1942 97 0 Unroll
1. Archiwalia staropolskie (1 j.a.): dokument - ordynacja miejska 2. Akta okresu pruskiego (10 j.a.): inwentarz miasta, zameldowania, kataster, gazownia i rzeźnia, zezwolenia budowlane, szkoła żydowska 3. Zarząd Miejski (1920-1939) (77 j.a.): statuty miejskie, wybory i posiedzenia rady miejskiej i magistratu, urzędnicy, budżety, bilanse, majątek miasta, ludność, podatki, wójtostwa w powiecie, sądownictwo, zmiany własności, właściciele nieruchomości, szkoła, kościół, polskie i niemieckie organizacje, rzeźnia i gazownia, koncesje, statystyka budowlana i rolna, kanał Warta-Gopło-Wisła, wojskowość, stan sanitarny, bezrobocie, usc, obchody świąt Number of files97
6/194/0 Akta miasta Łobżenicy, pow. Wyrzysk 1567-1939 992 0 Unroll
1.Archiwalia staropolskie 1.1. Dokumenty pergaminowe (4 j.a.): przywilej Józefa Stefana Radolińskiego dla miasta (ustrój i uposażenia, uprawnienia Radolińskich, obowiązki Żydów) oraz 3 dokumenty Gruzińskich: (założenie na gruntach wsi Swarzędzie miasta Drzymałów), Stefana Gruzińskiego (kościół ewangelicki, założenie cmentarza w Łobżenicy) 1.2. Księgi burmistrzowskie i wójtowskie (43 j.a.): ordynacja miasta, księgi: burmistrzowskie i wójtowskie (1567-1763), wójtowskie i ławnicze (1571-1771) 1.3. Varia (6 j.a.): księga skarbowa miasta (1747-1774), księga metrykalna wspólnoty braci czeskich (1622-1677), varia i dissoluta 2. Magistrat Łobżenicy 2.1. Akta ogólne (204 j.a.): organizacja władz, urzędnicy, naturalizacja, emigracja, osadnictwo, koloniści niemieccy, podatki, wykup ziemi, sądownictwo, kościół, szkoły, czytelnictwo, wojskowość, monety i miary, rolnictwo, leśnictwo, rybołówstwo, opieka społeczna i ochrona zdrowia, policja drogowa, pożary 2.2. Sprawy państwowe (245 j.a.): związki komunalne, ławnicy, ruch ludności, zameldowania, stowarzyszenia robotników, gmina żydowska (władze, członkowie, podatki), cenzura, biblioteka, podatki, handel, przemysł, budownictwo, utrzymanie szos i dróg, rolnictwo, rybołówstwo, myślistwo, weterynaria, ochrona zdrowia, opieka społeczna, stan sanitarny miasta, pożary 2.3. Sprawy komunalne (176 j.a.): rada miejska, urzędnicy, finanse, przedsiębiorstwa i grunty miejskie, dzierżawy, procesy, budowa kościołów i szkół, szkoły wyznaniowe, drogownictwo, szpital miejski, opieka społeczna 2.4. Urząd Stanu Cywilnego (39 j.a.): zarządzenia, ofiary wojny 3. Zarząd Miejski w Łobżenicy 3.1. Dział I sprawy organizacyjne (43.ja. ): ustrój miasta i obwodu gminnego, majątek gminy, udział w związkach miast, urzędnicy, samorząd, zakłady miejskie (gazownia, rzeźnia, wodociągi), kasa oszczędności, biurowość 3.2. Dział II finansowo-budżetowy (43 j.a.): budżety, dochody gminne i państwowe 3.3. Dział III gospodarka gminna (68 j.a.): przemysł, handel, rolnictwo (hodowla, uprawa), szkoły (statystyka, szkoły wyznaniowe, wydziałowa, rzemieślnicza), drogi i place publiczne, ochrona zdrowia (szpital, personel), opieka społeczna (nad matką i dzieckiem, zapomogi, opieka lekarska, szpitale, pośrednictwo pracy), stan sanitarny miasta, weterynaria 3.4. Dział IV administracyjny (82 j.a.): posiedzenia władz, działalność zarządu, rozbudowa miasta, wyborcy, ruch ludności, zameldowania, repatriacja, obywatelstwo, aprowizacja, bezpieczeństwo i porządek publiczny, przekraczanie granicy, kościół (ewangelicki, gmina żydowska), stowarzyszenia, organizacje niemieckie, wojskowość (pobór, organizacje paramilitarne), przestępczość, usc, radiofonia, turystyka, pożary Number of files956
6/195/0 Akta miasta Nakła, pow. Wyrzysk [1661] 1774-1945 [1954] 984 0 Unroll
1. Akta staropolskie (2 j.a.): dokument z 1661 r. (potwierdzenie wcześniejszych praw i przywilejów miasta), odpis lustracji miasta z 1661 r. 2. Magistrat miasta (201 j.a.): posiedzenia rady i magistratu, urzędnicy, budżety, Żydzi, księgi i kartoteki meldunkowe (1857-1920), gospodarka, podatki i opłaty miejskie, dzierżawy, przedsiębiorstwa miejskie, żwirownia, rzemiosło, cechy, handel, separacja i podział gruntów, budowa domów, utrzymanie ulic, kolei, mostów i ulic, garnizon, szkoły (dozór szkolny, nauczyciele, organizacje oświatowe), powstanie 1863 r. (przesyłka kos, grupy zbrojne), powstanie 1918-1919, ochrona zdrowia 3. Zarząd Miejski (1920-1939) (110 j.a.): posiedzenia rady i magistratu, urzędnicy, majątek i dochody miasta, statystyka i obszar miasta, utworzenie powiatu (projekt), kartoteka meldunkowa (1920-1939), przedsiębiorstwa miejskie (rzeźnia, wodociągi, elektrownia, targowisko), budownictwo (ratusz, stadion, budynki mieszkalne), budowa i utrzymanie dróg i ulic, historia miasta 4. Zarząd Miejski (1939-1945) (224 j.a.): organizacja, posiedzenia władz, urzędnicy, finanse, statystyka mieszkańców, Cyganie, osiedlanie Niemców, cudzoziemcy, handel i przemysł (zarząd polskimi przedsiębiorstwami), budownictwo (statystyka, ulice, mosty, ochronki, baraki dla Polaków, mieszkalnictwo), parcele i zakłady miejskie (gazownia, wodociągi, kanalizacja, rzeźnia), szkoły (budynki, nauczyciele, pomoce nauczania), placówki kultury i oświaty (film, radio, szkoła muzyczna, biblioteka), straż pożarna, biurowość i archiwum 5. Dokumentacja techniczna 1910-1943 (47 j.a.) 6. Akta budowlane (1885-1915) (360 j.a.): zezwolenia budowlane z dokumentacją techniczną 7. Dokumentacha kartograficz\na (3 j,.a,) 7. Fotografia (1 j.a) Number of files983
6/196/0 Akta miasta Nowego, pow. Świecie 1350, 1416-1944 1712 29659 Unroll
1. Archiwalia sprzed 1772 r.(155 j.a.) 1.1. Księgi (114 j.a.): kopie przywilejów (1 j.a.: 1528-1766), rachunkowe (w tym księga kamlarska - zestawienia dochodów i wydatków miasta) (4 j.a.; 1552-1766), radzieckie - protokoły rady miejskiej (31 j.a.; 1599-1771), ławnicze (1416-1773) 1.2. Varia staropolskie (41 j.a.): odpisy przywilejów królewskich innych dokumentów, korespondencja z miastami i osobistościami, dekrety, zobowiązania miast, inwentarze nieruchomości miejskich, zobowiązania miasta wobec klasztoru Franciszkanów, testamenty, spory, procesy czarownic, przywilej dla apteki w Chojnicach 2. Magistrat (1772- 1920) (623 j.a.) 2.1. Registratura Komunalna (397 j.a.): zarządzenia, budżet i majątek, finanse, kasa oszczędności, samorząd (wybory, wyborcy, posiedzenia, kompetencje), utworzenie powiatu (projekt), podatnicy, podatki, mieszkańcy (1873-1890), nieruchomości, kościół (gmina kościelna, budynki, gmina żydowska - władze, członkowie, akta metrykalne, szkoła), szkoły (statystyka, komisja szkolna, budowa, dzieci, nauczyciele), budownictwo, rzeźnia, szpital, leśnictwo, łowiectwo, rybołówstwo, żegluga na Wiśle, prom, opieka społeczna, ochrona przeciwpowodziowa i przeciwpożarowa 2.2. Dział Policyjny (219 j.a.): administracja, organizacja landwehry, migracje, polskie związki i stowarzyszenia, cenzura, przemysł, handel, rzemiosło, przewłaszczenia, egzekucje należności, pośrednictwo pracy, patronat nad kościołem, utrzymanie dróg i ulic, opieka sanitarna 2.3. Urząd Stanu Cywilnego (7 j.a.): akta zbiorcze, wykazy zgonów (1910-1920) 3. Zarząd Miejski (1920-1939) 813 j.a. 3.1. Referat Ogólny (128 j.a.): przepisy, wybory parlamentarne, magistratu, rady miasta i komisji, posiedzenia, pieczęcie, obszar miasta, urzędnicy, udział w związkach miast, honorowi obywatele, odznaczenia, cenzura, Niemcy, straż celna, przewrót 1926 r., placówki i sprawy zagraniczne, statystyka gospodarcza, zaopatrzenie ludności, kontrole, szkoła wydziałowa, turystyka, usc, obchody świąt i rocznic, biurowość i archiwum, kronika miasta 3.2. Referat Rachunkowo-Kasowy (138 j.a.): budżety, finanse i dochody miasta, pożyczki, podatnicy, podatki, egzekucje administracyjne, przymusowe przetargi, skarbowość, kasy pożyczkowe 3.3. Referat Gospodarczo-Techniczny (207 j.a.): nieruchomości miejskie, rozbudowa miasta, zakłady miejskie (gazownia, wodociągi, kanalizacja, rzeźnia, targowisko), elektryfikacja, szkoły (organizacja i utrzymanie, rada szkolna, nauczyciele, przedszkole, ochronka), dzierżawa gruntów, budowy i utrzymanie (kolej, drogi i place, kanały, jeziora, żegluga śródlądowa, prom przez Wisłę), grunty (dzierżawa), ochrona zdrowia (szpital miejski, statystyka, kasa chorych), kasa oszczędności, gospodarka leśna, łowiectwo, zabytki, targi meblowe, informacja o mieście 3.4. Referat Administracyjny (184 j.a.): wybory parlamentarne, ewidencja i ruch ludności, zameldowania (1818-1939), obywatelstwo, cudzoziemcy, optanci, ruch graniczny, koloniści niemieccy, reemigranci do Niemiec, bezpieczeństwo i porządek publiczny, postępowanie karno-administracyjne i ogólno-administracyjne (język urzędowy, wywiady urzędowe, majątek mieszkańców), organizacje i towarzystwa polskie i niemieckie (m.in. wojskowe, polityczne, upiększania miasta, gimnastyczne, inwalidów, młodzieży i studentów, rolnicze, rzemieślnicze, kupieckie, kulturalno-oświatowe), kościół (gmina żydowska, parafia katolicka), przemysł (zakłady budowlane, mleczarnie, fabryka mebli), handel, rzemiosło, cechy, targi meblowe, rolnictwo (statystyka, grunty, spółki wodne, rybołówstwo, łowiectwo, sadownictwo i ogrodnictwo, majątki niemieckie, granice nieruchomości, zmiany własności), wojskowość (pobór, mobilizacja, przysposobienie wojskowe i wychowanie fizyczne, konie i środki przewozowe), aprowizacja, ceny, turystyka, policja leśna i polna, stan sanitarny miasta, weterynaria, straż pożarna, cmentarze 3.5. Referat Opieki Społecznej (51 j.a.): normatywy, rada opieki społecznej, radca sierot, zapomogi, inwalidzi wojenni, przytułki, bezrobotni, prace doraźne, eksmisje, kuchnia ludowa, fundacje 4. Zarząd Miejski (1939-1945) (106 j.a.): budżety, rozwój przestrzenny miasta, narodowość mieszkańców, polska policja, sądownictwo, wojsko niemieckie, dzierżawy, podatki, gospodarka leśna, przemysł, rzemiosło i handel, zakłady i urządzenia miejskie (gazownia, kanalizacja i wodociągi, rzeźnia, szpital), mienie polskie, budownictwo, mieszkalnictwo, stan sanitarny miasta, ochrona zdrowia, opieka społeczna, zniszczenia wojenne Number of files1701
6/197/0 Akta miasta Solca Kujawskiego, pow. Bydgoszcz 1670-1945 1968 0 Unroll
1. Dokumenty pergaminowe (3 j.a.): przywileje króla Augusta II, Jana III Sobieskiego i Michała Korybuta Wiśniowieckiego (potwierdzenie i transumpt wcześniejszych przywilejów dla miasta, w tym Przemysława, księcia kujawskiego) 2. Magistrat w Solcu Kujawskim 2.1. Sprawy administracyjno-organizacyjne (87 j.a): ordynacja miejska, statuty, organizacja i działalność magistratu, obywatelstwo, zameldowania (1848-1912), granice miasta, biurowość i archiwum 2.2. Sprawy finansowe (111 j.a.): budżety, dochody i rozchody, podatki, mieszkańcy, powódź, odszkodowania 2.3. Sprawy prawne i hipoteczne (81 j.a.): sądownictwo, sędzia polubowny (sprawy spadkowe, opiekuńcze, własnościowe, finansowe, dzierżawy, spory graniczne) 2.4. Sprawy bezpieczeństwa publicznego (116 j.a.): przepisy, posiadanie broni, przekraczanie granicy, ruch ludności, cudzoziemcy, mieszkańcy Przyłubia i Wypalenisk, wydalenia za granicę, cenzura, biblioteki, cechy, przestępczość, wojskowość (pobór, rekruci żydowscy, obrona terytorialna, rezerwiści, inwalidzi) 2.5. Sprawy stowarzyszeń (31 j.a.): stowarzyszenia polityczne i towarzystwa (m.in. wojskowe, robotnicze, śpiewacze, kulturalne, bractwo kurkowe) 2.6. Sprawy żydowskie (12 j.a.): statystyka, osiedlanie w mieście, członkowie gminy, finanse, gospodarka 2.7. Sprawy przemysłu, rzemiosła i handlu, budowlane, drogi (224 j.a.): przepisy, deputacja ds. budowlanych, zakłady (młyn, tartak, fabryka papy, gazownia, elektrownia, rzeźnia, wodociągi i kanalizacja), zezwolenia budowlane, handel, cechy, szkoła, straż pożarna 2.8. Statystyka, sprawy rolne i leśne (58 j.a.): statystyka (ludność, produkcja rolna i zwierzęca, przemysł), weterynaria, osady rentowe, gospodarka leśna, łowiectwo 2.9. Sprawy lecznictwa i opieki społecznej (27 j.a.): ochrona zdrowia i opieka społeczna (personel, choroby, lekarstwa, apteka, inwalidzi wojenni) 2.10. Sprawy pożarnictwa (30 j.a.): straż pożarna, statystyka pożarów, straty, ubezpieczenia 2.11. Sprawy szkolne i kościelne (od 1805 r.-124 j.a.): szkolnictwo (statystyka, deputacja szkolna, budowa i utrzymanie szkół, szkoły wyznaniowe i prywatne, nauczyciele, biblioteki ludowe), budowa kościołów, jezuici, gmina i cmentarz żydowski, akta metrykalne Żydów 3. Zarząd Miejski w Solcu Kujawskim (1920-1939) 3.1. Sprawy administracyjno-organizacyjne (65 j.a.): godło i obszar miasta, ordynacja miejska, wybory parlamentarne, magistratu i rady miejskiej, posiedzenia, działalność, urzędnicy, odznaczenia, wyborcy, radiofonia, poczta, telegraf i telefon, kronika miasta 3.2. Sprawy finansowe (75 j.a.): budżety, majątek, pożyczki, kasa oszczędności, nieruchomości miejskie, podatki 3.3. Statystyka (23 j.a.): statystyka ludnościowa, rolna i przemysłowa, ewidencja i ruch mieszkańców, ludność Przyłubia Polskiego, zmiany nazwisk 3.4. Sprawy prawne i hipoteczne (39 j.a.): wybory ławników, postępowanie karno-administracyjne, resocjalizacja młodzieży, mieszkalnictwo, spory graniczne, hipoteki, grunty i nieruchomości miejskie (obrót), przewłaszczenia, darowizny i spadki, fundacje 3.5. Sprawy bezpieczeństwa publicznego (69 j.a.): organizacja, policja: (sanitarna, wodna, budowlana, polna, leśna), bezpieczeństwo publiczne, zamieszki i strajki, organizacje i stowarzyszenia, mniejszość niemiecka, ewangelicka gmina wyznaniowa, pogranicze (emigracja i reemigracja), ruch komunistyczny, wojskowość (zakwaterowanie, pobór, rezerwiści, pospolite ruszenie, dezercje, inwalidzi wojenni), grobownictwo wojenne (1914-1918), pomoc społeczna, obchody świąt i rocznic 3.6. Sprawy stowarzyszeń i żydowskie (30 j.a.): gmina żydowska (synagoga, budżet, urodzenia 1823-1858, nauczanie religii), stowarzyszenia (m.in. sportowe i turystyczne, śpiewacze, hobbystyczne, wojskowe) 3.7. Sprawy przemysłu, handlu i rzemiosła (218 j.a.): rozbudowa miasta, zakłady przemysłowe, budownictwo, elektrownia i gazownia miejska, piekarnia, cukiernia, budowa i utrzymanie ulic, targowisko, ceny, zezwolenia na poszczególne budowy 3.8. Sprawy komunikacji (13 j.a.): taryfy, kolej i kolejka, prom przez Wisłę, powodzie 3.9. Sprawy rolne i leśne (42 j.a.): mieszkańcy, parcelacja, pomiary, zwierzęta gospodarskie, gospodarstwa rolne, produkcja roślinna, rybołówstwo, ogrodnictwo i pszczelarstwo, leśnictwo, łowiectwo 3.10. Sprawy lecznictwa, opieki społecznej i ubezpieczeń (56 j.a.): opieka zdrowotna (placówki, personel, sprzedaż lekarstw, apteka i drogeria, szczepienia), opieka społeczna (zakłady, zapomogi, renty, ubezpieczenia) 3.11. Sprawy Funduszu Pracy (11 j.a.): gospodarka, robotnicy rolni, praca cudzoziemców, bezrobocie 3.12. Sprawy pożarnictwa (11 j.a.): straż pożarna, statystyka pożarów, ubezpieczenia 3.13. Sprawy szkolne, kościelne i kultury (59 j.a.): szkoły i wychowanie (rada szkolna, budowa i utrzymanie szkół, nauczyciele, biblioteki, wychowanie fizyczne i przysposobienie wojskowe), kościoły (statystyka duchownych, sekty religijne, cmentarz), obchody świąt 4. Zarząd Miejski 1939-1945 4.1. Ogólna administracja (46 j.a.): władze w mieście i w powiecie, urzędnicy, życie społeczno-polityczne, spisy i statystyka ludnościowa, zmiany nazwisk, zatrudnianie polskich robotników, aprowizacja, niemiecka lista narodowa, poszukiwania akt polskich urzędów 4.2. Zarząd policyjny (37 j.a.): rozporządzenia (godzina policyjna, cenzura, sekty religijne, cudzoziemcy, zwalczanie polskości, prawo karne dla Żydów i Polaków), aresztowania, posiadanie broni, jeńcy, podatki, przestępczość, przymusowa praca, wojskowość (pobór, kwatery, poligon, dezercje, obrona przeciwlotnicza), niemiecka lista narodowa (opinie o wpisanych) 4.3. Policja: przemysłowa (13 j.a.): przedsiębiorstwa miejskie, zaopatrzenie w żywność i środki codziennego użytku, praca w DAG w Łęgnowie, gospodarstwach rolnych, łowiectwo; specjalna (2 j.a.): zezwolenia budowlane 4.4. Obrona terytorialna i przeciwlotnicza (14 j.a.): ćwiczenia Selbschutzu, schrony, obrona przeciwpożarowa 4.5. Administracja szkolna (10 j.a.): budynki, nauczyciele, szkoły zawodowe 4.7. Sprawy kultury (10 j.a.): rozstrzelani w 1939 r., archiwa kościoła katolickiego, przekazanie akt do bydgoskiego archiwum, zabezpieczanie akt metrykalnych, biblioteka, radiostacja, teatr, imprezy kulturalne i sportowe 4.8. Opieka społeczna i pomoc młodzieży (17 j.a.): osadnictwo, pomoc społeczna, zapomogi, renty, inwalidzi 4.9. Sprawy budowlane, mieszkaniowe i osadnicze (17 j.a.): wysiedlenia, mieszkalnictwo, budowa i utrzymanie dróg i ulic 4.10. Sprawy gospodarcze (81 j.a.): grunty miejskie, mienie polskie i żydowskie, zakłady miejskie (cegielnia, gazownia, rzeźnia), reglamentacja żywności i artykułów codziennego użytku, ceny, gospodarka leśna, prawo wodne, pożary 4.11. Administracja finansowa i podatkowa (32 j.a.): majątek miasta, podatki, podatnicy, mienie polskie, polscy robotnicy, pracodawcy, przemysł i handel, kościoły 4.12. Urząd Stanu Cywilnego (10 ja.): tłumaczenie polskich akt, zgony żołnierzy niemieckich, statystyka 4.13. Niemiecka lista narodowa (13 j.a.): przepisy, wnioski 5. Fotografie ( 1 j.fot.): Solec w latach 1939-1945 6. Kartografiki (14.a.): kanalizacja, węzeł kolejowy, widok miasta z lotu ptaka, zabudowa rynku, plan obozu 7. Dokumentacja techniczna (24 j.a.) Number of files1950
6/198/0 Akta miasta Szubina 1780-1940 767 0 Unroll
1. Magistrat w Szubinie (601 j.a.) 1.1. Sprawy ogólno-administracyjne (116 j.a.): wybory (burmistrz, magistrat), posiedzenia i uchwały rady, budżety, urzędnicy, obywatele, zakłady miejskie (elektrownia, rzeźnia, urządzenia komunalne), budowy, kolej 1.2. Sprawy szkolne i kościelne (12 j.a.): finanse, kościoły, szkoły wyznaniowe 1.3. Sprawy wojskowe (22 j.a.): obrona kraju, pobór, reklamacje, zapomogi, konie 1.4. Sprawy podatkowe i opłaty stemplowe (19 j.a.): opłaty, podatki, szacunek podatków 1.5. Poczta (3 j.a.): telegraf 1.6. Sprawy policyjne (304 j.a.): policja polityczna (bezpieczeństwo publiczne, wybory parlamentarne, polscy emisariusze i uciekinierzy, emigracja, agitacja), budowlana (koncesje), ogniowa (ubezpieczenia), wodna, mostowa i drogowa (budowa i utrzymanie), policja obyczajowa, księgi meldunkowe (1861-1901, 1920-1932, 1940-1943), gmina żydowska (władze, budżety, członkowie), przemysł, handel, rzemiosło, łowiectwo, rybołówstwo, leśnictwo, rolnictwo, kółka i stowarzyszenia rolnicze, hodowla, towarzystwa (m.in. przemysłowe, robotnicze, śpiewacze, gimnastyczne), ochrona zdrowia (personel, szczepienia, apteki), opieka społeczna, usc 2. Zarząd Miejski Szubina (1920-1939) (163 j.a.): wybory parlamentarne, rady, ławników i przysięgłych, organizacja administracji, urzędnicy, finanse, podatki, emigracja, reemigranci z Niemiec, cudzoziemcy, statystyka ludnościowa, działalność antypaństwowa, stowarzyszenia, przemysł, rzemiosło, cechy, łowiectwo, ogrodnictwo i pszczelarstwo, grunty, budynki i zakłady miejskie (elektrownia, rzeźnia), szkoły, kościół, wojskowość (garnizon, mobilizacja, obrona powietrzna i przeciwgazowa), straż pożarna, zabytki, bezrobocie, opieka społeczna 3. Zarząd Miejski Szubina (1939-1944) (2 j.a): ewidencja i stratystyka ludności, praktyki religijne Number of files767
6/199/0 Akta miasta Świecia 1827-1944 [1945-1946] 223 0 Unroll
1. Magistrat w Świeciu (72 j.a.): urzędnicy, majątek, finanse, dzierżawy, mieszkańcy, cudzoziemcy, oświata, cechy, budowa (linie kolejowe, dworzec, drogi), plan miasta, kościół farny (zapisy, nadania, legaty - wyciągi), zakłady miejskie (elektrownia, wodociągi, kanalizacja), elektrownia w Gródku, wojskowość (garnizon, szpital wojskowy), opieka społeczna i lekarska, akta budowlane poszczególnych posesji 2. Zarząd Miejski Świecia (118 j.a.): wybory - parlamentarne, rady, magistratu i sejmiku powiatowego, budżety, podatki, majątek miasta, ewidencja i ruch mieszkańców, statystyka ludnościowa, budowlana i rolna, przemysł ludowy, rzemiosło, cechy, stowarzyszenia (m.in. wojskowe, kombatanckie, sportowe, środowiskowe), nieruchomości, grunty i zakłady miejskie (elektrownia, rzeźnia, wodociągi), utrzymanie koszar, dróg i ulic, szkoła rolnicza, opieka społeczna, ochrona zdrowia, straż pożarna, cmentarz, akta budowlane poszczególnych posesji 3. Zarząd Miejski (1939-1944) (4 ja.): szpital (chorzy, szczepienia) 4. Dokumentacja techniczna (20 j.a.): ratusz, szkoła, most, budynki, zakłady i urządzenia miejskie 5. Kartografiki (8 j.a.): plany miasta z lat 1788-1945 Number of files222
6/200/0 Akta miasta Wyrzyska 1839-1939 142 0 Unroll
1. Magistrat (9 j.a.): budżet miasta, budownictwo, hipoteki, nieruchomości, cechy 2. Zarząd Miejski (131 j.a.): posiedzenia, majątek, budżety, podatki, bezpieczeństwo publiczne, zgromadzenia i stowarzyszenia, prasa, Żydzi, koloniści, cudzoziemcy, emigracja i reemigracja, aprowizacja, przedsiębiorstwa miejskie, statystyka przemysłowa, przemysł i rzemiosło, handel, zezwolenia budowlane, mieszkalnictwo, poczta i kolej, rolnictwo, łowiectwo, szkolnictwo, wojskowość, opieka społeczna, weterynaria, straż pożarna, obchody świąt narodowych, usc. Number of files142
6/201/0 Akta miasta Wysokiej, pow. Wyrzysk 1848-1939 34 0 Unroll
Budżet, bezpieczeństwo publiczne, organizacje i zgromadzenia, podatki, koncesje budowlane, mieszkalnictwo, wojskowość, opieka społeczna i ochrona zdrowia. Number of files33
6/202/0 Akta gmin powiatu świeckiego - zbiór szczątków zespołów [1836] 1838-1935 [1939] 0 0 Unroll
1. Akta gminy Jeżewo: protokoły posiedzeń Rady Gminnej 2. Akta gminy Osie: protokoły posiedzeń Zarządu Gminnego, uchwały 3. Akta gminy Warlubie: protokoły posiedzeń Gminnej Komisji Opieki Społecznej Number of files4
Showing 141 to 160 of 3,333 entries.