Fonds number | Name of the fonds | Border dates | Number of files | Number of scans | Unroll all Roll all |
6/182/0 | Wydział Powiatowy w Szubinie | [1862-1873] 1874-1919 | 57 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Organizacja i zarządzanie: zarządzenia, protokoły, statystyka 2. Finanse i podatki: pożyczki, rejestry składek, rejestry podatkowe 3. Osadnictwo: sprawy sporne, wykup ziemi 4. Budowa dróg i mostów: zarządzenia, protokoły, kosztorysy dotyczące budowy i modernizacji dróg, sprawy personalne 5. Sprawy sanitarne, opieki społecznej, legaty: nadzór sanitarny, działalność charytatywna - zarządzenia Number of files54 |
6/183/0 | Wydział Powiatowy w Szubinie | [1861-1918] 1919-1939 | 804 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Referat Organizacyjny: zarządzenia, organizacja zakładów, sprawy personalne, uposażenia, ubezpieczenia, pożyczki, sprawy dyscyplinarne 2. Referat Ogólny: uchwały, wybory i posiedzenia sejmiku powiatowego, samorząd powiatowy, powiatowa kasa komunalna, sprawy administracyjno-sporne, przewłaszczenia, sądy polubowne i rozjemcze, komisariaty obwodowe, kary policyjne, więzienia policyjne 3. Referat Gospodarczy: budżety, administracja budynków własnych, kupno i przetarg nieruchomości 4. Referat Rachuby: pożyczki 5. Referat Podatkowy: statystyka podatkowa, pobór podatku, opłaty administracyjne 6. Referat Gminny: spisy miejscowości, budżety gmin, sprawozdania rachunkowe, wybory gminne, sprawy usc, obszary dworskie, ich przełożeni 7. Referat Drogowy: sieć dróg powiatowych, utrzymanie i budowa dróg, linii kolejowych i mostów, kosztorysy, dostawy materiałów 8. Referat Oświatowo-Kulturalny: subwencje i zapomogi na cele oświatowe, przysposobienie rolnicze młodzieży, wystawy 9. Referat Zdrowia Publicznego: sprawy sanitarne, nieszczęśliwe wypadki, ewidencja położnych 10. Referat Opieki Społecznej: działalność komisji opieki społecznej, sprawy ubogich i inwalidów wojennych, zakłady dobroczynne, szpitale, wydatki 11. Referat Rolny: oświata rolnicza, melioracje, szkoły rolnicze, zapomogi, łowiectwo, ogrodnictwo 12. Referat Weterynaryjny: lekarze 13. Referat Budowlany: subwencje, koncesje, zakłady przemysłowe i handlowe 14. Referat Spraw Pożarniczych: zarządzenia, statuty straży 15. Referat Funduszu Pracy: zarządzenia, wykazy i wypłaty dla bezrobotnych, zasiłki Number of files793 |
6/184/0 | Wydział Powiatowy w Tucholi | [1822-1873] 1873-1920 [1922] | 790 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Organizacja, działalność, sejmik powiatowy: struktura, kompetencje, obrady, posiedzenia 2. Przedstawicielstwo gminy w wydziale i sejmiku: wybory 3. Zmiany terytorialne gmin: zarządzanie terenem 4. Nadzór administracyjny nad podległymi jednostkami-okręgi wójtowskie, sołectwa, obszary dworskie, stosunki gminne: zarządzenia, administracja powiatem, korespondencja 5. Sprawy finansowe-pożyczkowe i podatkowe: pożyczki-zezwolenia, egzekucja podatków 6. Sprawy wodno-melioracyjne: regulacja rzek, melioracje, towarzystwa melioracyjne 7. Zalesienia: szkółki leśne, administracja lasami 8. Dysmembracje: zarządzenia 9. Osadnictwo i kolonizacja: rejestracja kolonizatorów, zezwolenia, wykup ziemi z rąk polskich 10. Budowa dróg i szos: budowa sieci komunikacyjnej, nadzór 11. Wykup terenów i budowa linii kolejowych: rozwój sieci kolejowej, budowa trakcji 12. Przemysł, wytwórczość, handel: nadzór państwowy, zezwolenia, koncesje 13. Elektryfikacja: działalność towarzystw elektryfikacyjnych, centrale 14. Sprawy zdrowotne i opieka społeczna: stan zdrowotny, szpitalnictwo, działalność charytatywna 15. Sprawy szkolne: budowa szkół, subwencje 16. Sprawy pożarnictwa: towarzystwa i sprzęt pożarniczy 17. Akta procesowe: sprawy sporne, zarządzenia, decyzje, wnioski 18. Dokumentacja techniczna - projekty dróg i gmachu Sejmiku Powiatowego w Tucholi (t.2) Number of files787 |
6/185/0 | Wydział Powiatowy w Tucholi | [1876-1919] 1920-1939 | 824 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Referat Ogólno-Administracyjny: protokoły i sprawozdania, wybory, oświata i organizacje rolnicze, sprawozdania szkół, oświata pozaszkolna, kursy, powiatowe związki międzykomunalne 2. Referat Podatkowy: subwencje, zapomogi, pożyczki, podatki, wykazy podatników, kasa oszczędności 3. Referat Lustracyjny: budżety, sprawozdania rachunkowe, wybory, likwidacja obszarów dworskich, wójtostwa, statystyka ruchu naturalnego, sprawy usc 4. Referat Opieki Społecznej: rejestracja bezrobotnych, zasiłki, zakłady opieki, radcy sierot, położnictwo i zdrowie publiczne 5. Referat Techniczny: drogi i ich utrzymanie, projekty, pomiary ruchu, lasy, przewłaszczenia gruntów, budowa kolei, automobilklub Number of files820 |
6/186/0 | Wydział Powiatowy w Wyrzysku | [1861]1873-1920 | 0 | 0 | Unroll Roll |
| I. Zarząd i administracja powiatem: sprawy państwowe i prowincji, sejmik powiatowy, wydział powiatowy, państwowa kasa komunalna i oszczędnościowa, budżety, podatki, budowa kolei żelaznych, szos i dróg, sprawy ubogich, dobroczynność, zakłady opiekuńcze II. Sprawy dotyczące powiatu, gmin i obszarów dworskich: zarządzenia policyjne, policja przemysłowa i weterynaryjna, dysmembracje, wywłaszczenia, nadzór policyjny nad rybołówstwem i myślistwem, sprawy dotyczące usc, szkół III. Sprawozdawczość administracyjna i sprawy sporne: nadzór nad gminami i samodzielnymi obszarami dworskimi, kontrole towarzystw wodnych, komisje obwodowe IV. Sprawy małej kolei i sprawy publiczne: kredyty na budowę Number of files323 |
6/187/0 | Wydział Powiatowy w Wyrzysku | [1900-1919] 1920-1939 | 469 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Referat Organizacyjny: statystyka ludności powiatu, inwestycje związków komunalnych, ankiety gospodarcze, akta personalne 2. Referat Ogólny: wybory do sejmiku powiatowego, komunalna kasa oszczędności, przewłaszczenia 3. Referat Spraw Gospodarczych: budżety, pożyczki 4. Referat Rachuby: pożyczki samorządowe 5. Referat Podatkowy: wymiar i pobór podatku 6. Referat Spraw Gminnych: rady i zarządy gminne, wybory gminne, obszary dworskie, majątki, budżety miast i gmin, sprawozdania rachunkowe, lustracje, sprawy usc 7. Referat Drogowy: spółka budowy dróg, komunikacja, koleje państwowe 8. Referat Kulturalno-Oświatowy: sprawy szkolne, zakłady i ochronki, oświata pozaszkolna, oświata rolnicza, wychowanie fizyczne, obrona przeciwgazowa 9. Referat Zdrowia Publicznego: sprawy sanitarne, lecznice i przychodnie, lekarze 10. Referat Opieki Społecznej: ewidencja personelu, optanci polscy z Niemiec, kolonie 11. Referat Rolny: statystyka produkcji rolnej, wystawy rolnicze, rybołówstwo, spółki melioracyjne i drenarskie, oświata rolnicza, ogrodnictwo 12. Referat Weterynaryjny: lekarze 13. Referat Pożarniczy: działalność straży pożarnej 14. Referat Budowlany: kosztorys boiska sportowego 15. Fundusz Pracy: pośrednictwo pracy, ewidencja i zatrudnianie bezrobotnych Number of files453 |
6/188/0 | Akta miasta Barcina, pow. Szubin | 1564-1939 [1944] | 25 | 387 | Unroll Roll |
| I. Akta staropolskie (2 j.a.): księga wójtowska i burmistrzowska II. Akta z lat (1772-1939) [1944] 1. Majątek miejski (7 j.a.): budynki i grunty (dzierżawa i sprzedaż), więzienie miejskie 2. Kanalizacja (1 j.a.): odwadnianie, utrzymanie urządzeń 3. Sprawy kościelne, szpitalne i legaty (7 j.a.): dochody kościoła, dozór kościelny, budowy, fundacje, ubodzy 4. Akta nadzoru budowlanego (3 j.a.): budownictwo, rozbudowa miasta, plan miasta 5 Procesy miasta (1 j.a.): podział wspólnot, pastwiska, rybołówstwo 6. Ewidencja ludności (4 j.a.): listy dusz Number of files25 |
6/190/0 | Akta miasta Fordonu, pow. Bydgoszcz | 1413-1944 | 914 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Archiwalia staropolskie (22 j.a.): dokumenty (2 j.a.; 1566 r., 1700 r.): transumpty przywilejów dla miasta, m.in. z 4 VII 1424 r.; księgi: burmistrzowskie i radzieckie (2 j.a.; 1675-1764), procesów czarownic (1j.a.; 1675-1711), landwójtowsko-ławnicze (14j.a.; 1660-1775), luzy z ksiąg miejskich (2j.a.; 1689-1771), luźne wypisy z ksiąg grodzkich (1j.a.; 1688-1793) 2. Magistrat (1772-1920) (357 j.a.): ustawy miejskie, wybory do Reichstagu, wybory i posiedzenia rady i magistratu, urzędnicy, majątek miasta, budżety, dochody i wydatki, podatki, mieszkańcy (1939-1945), Polacy, cudzoziemcy, socjaldemokracja i ruch polski, organizacje i stowarzyszenia, strajki, zgromadzenia, sądy rozjemcze, przyłączanie gmin, przemysł, rzemiosło i cechy, grunty i parcele budowlane, właściciele domów, koncesje budowlane, utrzymanie budynków, hipoteki, rolnictwo, separacje, przewłaszczenia, rybołówstwo i łowiectwo, budowa i utrzymanie kolei, dróg, mostów i ulic, drogi wodne, szkoły (statystyka, zarządy, szkoły prywatne, wyznaniowe, dokształcające), kościół (parafia katolicka, budowa kościoła i szkoły, baptyści, gmina żydowska - władze gminy, finanse, akta metrykalne), pomoc społeczna (aprowizacja, bezrobotni, opieka diakonisek, opieka nad dziećmi i młodzieżą), przestępczość, ochrona zdrowia (szpital, personel, epidemie, apteki i drogerie), wojskowość (pomiary, poborowi, jeńcy, polegli, dezercje, szpiegostwo), straż miejska i pożarna, biurowość 3. Zarząd Miejski Fordonu (1920-1939) 3.1. Dział Ogólno-Organizacyjny (477 j.a.): wybory, posiedzenia rady miejskiej i magistratu, urzędnicy, udział w związkach miast, rozbudowa miasta, nieruchomości i przedsiębiorstwa miejskie, kontrole 3.2. Dział Gospodarki Gminnej ( j.a.): optanci, przemysł, rzemiosło, cechy, gospodarka rolna i leśna, kontrola miar i wag, szkoły (władze, personel, utrzymanie), budowa dróg i ulic, działalność kulturalno-oświatowa, zabytki, opieka społeczna i sanitarna (zakłady, domy opieki, personel, zapomogi, bezrobotni) 3.3. Dział Administracyjny (j.a.): wybory parlamentarne, ruch ludności, księgi meldunkowe, optanci, mniejszość niemiecka, sąd rozjemczy, stowarzyszenia, zgromadzenia, sprawozdania sytuacyjne, kościół, koncesje budowlane, wojskowość (ewidencja), straż pożarna, ceny, obchody świąt i rocznic 4. Zarząd Miejski (1939-1945) (17 j.a.): podatki, polscy mieszkańcy, zezwolenia budowlane, gospodarstwa rolne, pobór do wojska, żołnierze polscy Number of files914 |
6/191/0 | Akta miasta Kcyni, pow. Szubin | 1761-1939 | 380 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Archiwalia sprzed 1772 r. (3 j.a.): dokument Augusta III (potwierdzenie przywilejów nadanych przez poprzednich królów polskich), księga grodzka z 1724 r. (przywileje królewskie, nadanie praw), ekstrakt z księgi burmistrzowskiej (dekret komisarski) 2. Akta z lat (1825-1939) (377 j.a.): wybory, posiedzenia magistratu i rady miejskiej, urzędnicy, finanse i budżety, majątek, księgi meldunkowe (1850-1939), bezpieczeństwo publiczne (organizacje niemieckie, sekty, organizacje polityczno-społeczne, ruch monarchistyczny), budowa szkół, budynków miejskich i prywatnych, zakładów przemysłowych, kościołów, ochrona zdrowia, kronika miejska Number of files380 |
6/192/0 | Akta miasta Koronowa, pow. Bydgoszcz | 1368, 1624-1945 [1946-1950] | 479 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Archiwalia sprzed 1772 r. (2 j.a.): dokument Augusta III (transumpt przywilejów miejskich), księga wójtowska 2. Magistrat (115 j.a.): posiedzenia magistratu i rady miejskiej, finanse, legaty, administracja policji, sądownictwo, organizacje i stowarzyszenia, przemysł, handel, rzemiosło, szkolnictwo, kościół, podziały gruntów, tereny miejskie, rzeźnia miejska i elektrownia, budowa dróg, szos i linii kolejowych, ochrona zdrowia, weterynaria, powodzie, straż pożarna, usc 3. Zarząd Miejski 3.1. Oddział I - Administracyjny i gospodarki gminnej (160 j.a.): wybory parlamentarne, rozporządzenia policyjne, zameldowania, emigracja, cudzoziemcy, kolonizacja, organizacje i stowarzyszenia, zgromadzenia, postępowanie karno-sądowe, kościół, miary i wagi, odznaczenia, mennica, przemysł, handel, budownictwo, komunikacja drogowa i lotnicza, kolej, młyny, rolnictwo, gospodarka leśna, łowiectwo, radiofonia, resocjalizacja młodzieży, opieka zdrowotna, pomoc społeczna, powodzie, straż pożarna, obchody świąt i rocznic 3.2. Oddział II - Ogólno-organizacyjny i finansowo-budżetowy (129 j.a.): wybory, posiedzenia rady, magistratu i komisji, urzędnicy, finanse miasta, fundacje, podatki, kasa oszczędności, udział w związkach miast, zatrudnienie, zakłady (rzeźnia, elektrownia, wodociągi i kanalizacja), kolej, nieruchomości i grunty miejskie, utrzymanie ulic, dróg, mostów i ulic), szpital, opieka diakonisek 4. Zarząd Miejski (1939-1945) ( 9 j.a.): przepisy, urząd stanu cywilnego (mianowanie urzędnika, akta zbiorcze, zgłoszenia zgonów w więzieniu koronowskim) Number of files479 |
6/193/0 | Akta miasta Łabiszyna, pow. Szubin | [1678] 1896-1942 | 97 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Archiwalia staropolskie (1 j.a.): dokument - ordynacja miejska 2. Akta okresu pruskiego (10 j.a.): inwentarz miasta, zameldowania, kataster, gazownia i rzeźnia, zezwolenia budowlane, szkoła żydowska 3. Zarząd Miejski (1920-1939) (77 j.a.): statuty miejskie, wybory i posiedzenia rady miejskiej i magistratu, urzędnicy, budżety, bilanse, majątek miasta, ludność, podatki, wójtostwa w powiecie, sądownictwo, zmiany własności, właściciele nieruchomości, szkoła, kościół, polskie i niemieckie organizacje, rzeźnia i gazownia, koncesje, statystyka budowlana i rolna, kanał Warta-Gopło-Wisła, wojskowość, stan sanitarny, bezrobocie, usc, obchody świąt Number of files97 |
6/194/0 | Akta miasta Łobżenicy, pow. Wyrzysk | 1567-1939 | 992 | 0 | Unroll Roll |
| 1.Archiwalia staropolskie 1.1. Dokumenty pergaminowe (4 j.a.): przywilej Józefa Stefana Radolińskiego dla miasta (ustrój i uposażenia, uprawnienia Radolińskich, obowiązki Żydów) oraz 3 dokumenty Gruzińskich: (założenie na gruntach wsi Swarzędzie miasta Drzymałów), Stefana Gruzińskiego (kościół ewangelicki, założenie cmentarza w Łobżenicy) 1.2. Księgi burmistrzowskie i wójtowskie (43 j.a.): ordynacja miasta, księgi: burmistrzowskie i wójtowskie (1567-1763), wójtowskie i ławnicze (1571-1771) 1.3. Varia (6 j.a.): księga skarbowa miasta (1747-1774), księga metrykalna wspólnoty braci czeskich (1622-1677), varia i dissoluta 2. Magistrat Łobżenicy 2.1. Akta ogólne (204 j.a.): organizacja władz, urzędnicy, naturalizacja, emigracja, osadnictwo, koloniści niemieccy, podatki, wykup ziemi, sądownictwo, kościół, szkoły, czytelnictwo, wojskowość, monety i miary, rolnictwo, leśnictwo, rybołówstwo, opieka społeczna i ochrona zdrowia, policja drogowa, pożary 2.2. Sprawy państwowe (245 j.a.): związki komunalne, ławnicy, ruch ludności, zameldowania, stowarzyszenia robotników, gmina żydowska (władze, członkowie, podatki), cenzura, biblioteka, podatki, handel, przemysł, budownictwo, utrzymanie szos i dróg, rolnictwo, rybołówstwo, myślistwo, weterynaria, ochrona zdrowia, opieka społeczna, stan sanitarny miasta, pożary 2.3. Sprawy komunalne (176 j.a.): rada miejska, urzędnicy, finanse, przedsiębiorstwa i grunty miejskie, dzierżawy, procesy, budowa kościołów i szkół, szkoły wyznaniowe, drogownictwo, szpital miejski, opieka społeczna 2.4. Urząd Stanu Cywilnego (39 j.a.): zarządzenia, ofiary wojny 3. Zarząd Miejski w Łobżenicy 3.1. Dział I sprawy organizacyjne (43.ja. ): ustrój miasta i obwodu gminnego, majątek gminy, udział w związkach miast, urzędnicy, samorząd, zakłady miejskie (gazownia, rzeźnia, wodociągi), kasa oszczędności, biurowość 3.2. Dział II finansowo-budżetowy (43 j.a.): budżety, dochody gminne i państwowe 3.3. Dział III gospodarka gminna (68 j.a.): przemysł, handel, rolnictwo (hodowla, uprawa), szkoły (statystyka, szkoły wyznaniowe, wydziałowa, rzemieślnicza), drogi i place publiczne, ochrona zdrowia (szpital, personel), opieka społeczna (nad matką i dzieckiem, zapomogi, opieka lekarska, szpitale, pośrednictwo pracy), stan sanitarny miasta, weterynaria 3.4. Dział IV administracyjny (82 j.a.): posiedzenia władz, działalność zarządu, rozbudowa miasta, wyborcy, ruch ludności, zameldowania, repatriacja, obywatelstwo, aprowizacja, bezpieczeństwo i porządek publiczny, przekraczanie granicy, kościół (ewangelicki, gmina żydowska), stowarzyszenia, organizacje niemieckie, wojskowość (pobór, organizacje paramilitarne), przestępczość, usc, radiofonia, turystyka, pożary Number of files956 |
6/195/0 | Akta miasta Nakła, pow. Wyrzysk | [1661] 1774-1945 [1954] | 984 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Akta staropolskie (2 j.a.): dokument z 1661 r. (potwierdzenie wcześniejszych praw i przywilejów miasta), odpis lustracji miasta z 1661 r. 2. Magistrat miasta (201 j.a.): posiedzenia rady i magistratu, urzędnicy, budżety, Żydzi, księgi i kartoteki meldunkowe (1857-1920), gospodarka, podatki i opłaty miejskie, dzierżawy, przedsiębiorstwa miejskie, żwirownia, rzemiosło, cechy, handel, separacja i podział gruntów, budowa domów, utrzymanie ulic, kolei, mostów i ulic, garnizon, szkoły (dozór szkolny, nauczyciele, organizacje oświatowe), powstanie 1863 r. (przesyłka kos, grupy zbrojne), powstanie 1918-1919, ochrona zdrowia 3. Zarząd Miejski (1920-1939) (110 j.a.): posiedzenia rady i magistratu, urzędnicy, majątek i dochody miasta, statystyka i obszar miasta, utworzenie powiatu (projekt), kartoteka meldunkowa (1920-1939), przedsiębiorstwa miejskie (rzeźnia, wodociągi, elektrownia, targowisko), budownictwo (ratusz, stadion, budynki mieszkalne), budowa i utrzymanie dróg i ulic, historia miasta 4. Zarząd Miejski (1939-1945) (224 j.a.): organizacja, posiedzenia władz, urzędnicy, finanse, statystyka mieszkańców, Cyganie, osiedlanie Niemców, cudzoziemcy, handel i przemysł (zarząd polskimi przedsiębiorstwami), budownictwo (statystyka, ulice, mosty, ochronki, baraki dla Polaków, mieszkalnictwo), parcele i zakłady miejskie (gazownia, wodociągi, kanalizacja, rzeźnia), szkoły (budynki, nauczyciele, pomoce nauczania), placówki kultury i oświaty (film, radio, szkoła muzyczna, biblioteka), straż pożarna, biurowość i archiwum 5. Dokumentacja techniczna 1910-1943 (47 j.a.) 6. Akta budowlane (1885-1915) (360 j.a.): zezwolenia budowlane z dokumentacją techniczną 7. Dokumentacha kartograficz\na (3 j,.a,) 7. Fotografia (1 j.a) Number of files983 |
6/196/0 | Akta miasta Nowego, pow. Świecie | 1350, 1416-1944 | 1712 | 29659 | Unroll Roll |
| 1. Archiwalia sprzed 1772 r.(155 j.a.) 1.1. Księgi (114 j.a.): kopie przywilejów (1 j.a.: 1528-1766), rachunkowe (w tym księga kamlarska - zestawienia dochodów i wydatków miasta) (4 j.a.; 1552-1766), radzieckie - protokoły rady miejskiej (31 j.a.; 1599-1771), ławnicze (1416-1773) 1.2. Varia staropolskie (41 j.a.): odpisy przywilejów królewskich innych dokumentów, korespondencja z miastami i osobistościami, dekrety, zobowiązania miast, inwentarze nieruchomości miejskich, zobowiązania miasta wobec klasztoru Franciszkanów, testamenty, spory, procesy czarownic, przywilej dla apteki w Chojnicach 2. Magistrat (1772- 1920) (623 j.a.) 2.1. Registratura Komunalna (397 j.a.): zarządzenia, budżet i majątek, finanse, kasa oszczędności, samorząd (wybory, wyborcy, posiedzenia, kompetencje), utworzenie powiatu (projekt), podatnicy, podatki, mieszkańcy (1873-1890), nieruchomości, kościół (gmina kościelna, budynki, gmina żydowska - władze, członkowie, akta metrykalne, szkoła), szkoły (statystyka, komisja szkolna, budowa, dzieci, nauczyciele), budownictwo, rzeźnia, szpital, leśnictwo, łowiectwo, rybołówstwo, żegluga na Wiśle, prom, opieka społeczna, ochrona przeciwpowodziowa i przeciwpożarowa 2.2. Dział Policyjny (219 j.a.): administracja, organizacja landwehry, migracje, polskie związki i stowarzyszenia, cenzura, przemysł, handel, rzemiosło, przewłaszczenia, egzekucje należności, pośrednictwo pracy, patronat nad kościołem, utrzymanie dróg i ulic, opieka sanitarna 2.3. Urząd Stanu Cywilnego (7 j.a.): akta zbiorcze, wykazy zgonów (1910-1920) 3. Zarząd Miejski (1920-1939) 813 j.a. 3.1. Referat Ogólny (128 j.a.): przepisy, wybory parlamentarne, magistratu, rady miasta i komisji, posiedzenia, pieczęcie, obszar miasta, urzędnicy, udział w związkach miast, honorowi obywatele, odznaczenia, cenzura, Niemcy, straż celna, przewrót 1926 r., placówki i sprawy zagraniczne, statystyka gospodarcza, zaopatrzenie ludności, kontrole, szkoła wydziałowa, turystyka, usc, obchody świąt i rocznic, biurowość i archiwum, kronika miasta 3.2. Referat Rachunkowo-Kasowy (138 j.a.): budżety, finanse i dochody miasta, pożyczki, podatnicy, podatki, egzekucje administracyjne, przymusowe przetargi, skarbowość, kasy pożyczkowe 3.3. Referat Gospodarczo-Techniczny (207 j.a.): nieruchomości miejskie, rozbudowa miasta, zakłady miejskie (gazownia, wodociągi, kanalizacja, rzeźnia, targowisko), elektryfikacja, szkoły (organizacja i utrzymanie, rada szkolna, nauczyciele, przedszkole, ochronka), dzierżawa gruntów, budowy i utrzymanie (kolej, drogi i place, kanały, jeziora, żegluga śródlądowa, prom przez Wisłę), grunty (dzierżawa), ochrona zdrowia (szpital miejski, statystyka, kasa chorych), kasa oszczędności, gospodarka leśna, łowiectwo, zabytki, targi meblowe, informacja o mieście 3.4. Referat Administracyjny (184 j.a.): wybory parlamentarne, ewidencja i ruch ludności, zameldowania (1818-1939), obywatelstwo, cudzoziemcy, optanci, ruch graniczny, koloniści niemieccy, reemigranci do Niemiec, bezpieczeństwo i porządek publiczny, postępowanie karno-administracyjne i ogólno-administracyjne (język urzędowy, wywiady urzędowe, majątek mieszkańców), organizacje i towarzystwa polskie i niemieckie (m.in. wojskowe, polityczne, upiększania miasta, gimnastyczne, inwalidów, młodzieży i studentów, rolnicze, rzemieślnicze, kupieckie, kulturalno-oświatowe), kościół (gmina żydowska, parafia katolicka), przemysł (zakłady budowlane, mleczarnie, fabryka mebli), handel, rzemiosło, cechy, targi meblowe, rolnictwo (statystyka, grunty, spółki wodne, rybołówstwo, łowiectwo, sadownictwo i ogrodnictwo, majątki niemieckie, granice nieruchomości, zmiany własności), wojskowość (pobór, mobilizacja, przysposobienie wojskowe i wychowanie fizyczne, konie i środki przewozowe), aprowizacja, ceny, turystyka, policja leśna i polna, stan sanitarny miasta, weterynaria, straż pożarna, cmentarze 3.5. Referat Opieki Społecznej (51 j.a.): normatywy, rada opieki społecznej, radca sierot, zapomogi, inwalidzi wojenni, przytułki, bezrobotni, prace doraźne, eksmisje, kuchnia ludowa, fundacje 4. Zarząd Miejski (1939-1945) (106 j.a.): budżety, rozwój przestrzenny miasta, narodowość mieszkańców, polska policja, sądownictwo, wojsko niemieckie, dzierżawy, podatki, gospodarka leśna, przemysł, rzemiosło i handel, zakłady i urządzenia miejskie (gazownia, kanalizacja i wodociągi, rzeźnia, szpital), mienie polskie, budownictwo, mieszkalnictwo, stan sanitarny miasta, ochrona zdrowia, opieka społeczna, zniszczenia wojenne Number of files1701 |
6/197/0 | Akta miasta Solca Kujawskiego, pow. Bydgoszcz | 1670-1945 | 1968 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Dokumenty pergaminowe (3 j.a.): przywileje króla Augusta II, Jana III Sobieskiego i Michała Korybuta Wiśniowieckiego (potwierdzenie i transumpt wcześniejszych przywilejów dla miasta, w tym Przemysława, księcia kujawskiego) 2. Magistrat w Solcu Kujawskim 2.1. Sprawy administracyjno-organizacyjne (87 j.a): ordynacja miejska, statuty, organizacja i działalność magistratu, obywatelstwo, zameldowania (1848-1912), granice miasta, biurowość i archiwum 2.2. Sprawy finansowe (111 j.a.): budżety, dochody i rozchody, podatki, mieszkańcy, powódź, odszkodowania 2.3. Sprawy prawne i hipoteczne (81 j.a.): sądownictwo, sędzia polubowny (sprawy spadkowe, opiekuńcze, własnościowe, finansowe, dzierżawy, spory graniczne) 2.4. Sprawy bezpieczeństwa publicznego (116 j.a.): przepisy, posiadanie broni, przekraczanie granicy, ruch ludności, cudzoziemcy, mieszkańcy Przyłubia i Wypalenisk, wydalenia za granicę, cenzura, biblioteki, cechy, przestępczość, wojskowość (pobór, rekruci żydowscy, obrona terytorialna, rezerwiści, inwalidzi) 2.5. Sprawy stowarzyszeń (31 j.a.): stowarzyszenia polityczne i towarzystwa (m.in. wojskowe, robotnicze, śpiewacze, kulturalne, bractwo kurkowe) 2.6. Sprawy żydowskie (12 j.a.): statystyka, osiedlanie w mieście, członkowie gminy, finanse, gospodarka 2.7. Sprawy przemysłu, rzemiosła i handlu, budowlane, drogi (224 j.a.): przepisy, deputacja ds. budowlanych, zakłady (młyn, tartak, fabryka papy, gazownia, elektrownia, rzeźnia, wodociągi i kanalizacja), zezwolenia budowlane, handel, cechy, szkoła, straż pożarna 2.8. Statystyka, sprawy rolne i leśne (58 j.a.): statystyka (ludność, produkcja rolna i zwierzęca, przemysł), weterynaria, osady rentowe, gospodarka leśna, łowiectwo 2.9. Sprawy lecznictwa i opieki społecznej (27 j.a.): ochrona zdrowia i opieka społeczna (personel, choroby, lekarstwa, apteka, inwalidzi wojenni) 2.10. Sprawy pożarnictwa (30 j.a.): straż pożarna, statystyka pożarów, straty, ubezpieczenia 2.11. Sprawy szkolne i kościelne (od 1805 r.-124 j.a.): szkolnictwo (statystyka, deputacja szkolna, budowa i utrzymanie szkół, szkoły wyznaniowe i prywatne, nauczyciele, biblioteki ludowe), budowa kościołów, jezuici, gmina i cmentarz żydowski, akta metrykalne Żydów 3. Zarząd Miejski w Solcu Kujawskim (1920-1939) 3.1. Sprawy administracyjno-organizacyjne (65 j.a.): godło i obszar miasta, ordynacja miejska, wybory parlamentarne, magistratu i rady miejskiej, posiedzenia, działalność, urzędnicy, odznaczenia, wyborcy, radiofonia, poczta, telegraf i telefon, kronika miasta 3.2. Sprawy finansowe (75 j.a.): budżety, majątek, pożyczki, kasa oszczędności, nieruchomości miejskie, podatki 3.3. Statystyka (23 j.a.): statystyka ludnościowa, rolna i przemysłowa, ewidencja i ruch mieszkańców, ludność Przyłubia Polskiego, zmiany nazwisk 3.4. Sprawy prawne i hipoteczne (39 j.a.): wybory ławników, postępowanie karno-administracyjne, resocjalizacja młodzieży, mieszkalnictwo, spory graniczne, hipoteki, grunty i nieruchomości miejskie (obrót), przewłaszczenia, darowizny i spadki, fundacje 3.5. Sprawy bezpieczeństwa publicznego (69 j.a.): organizacja, policja: (sanitarna, wodna, budowlana, polna, leśna), bezpieczeństwo publiczne, zamieszki i strajki, organizacje i stowarzyszenia, mniejszość niemiecka, ewangelicka gmina wyznaniowa, pogranicze (emigracja i reemigracja), ruch komunistyczny, wojskowość (zakwaterowanie, pobór, rezerwiści, pospolite ruszenie, dezercje, inwalidzi wojenni), grobownictwo wojenne (1914-1918), pomoc społeczna, obchody świąt i rocznic 3.6. Sprawy stowarzyszeń i żydowskie (30 j.a.): gmina żydowska (synagoga, budżet, urodzenia 1823-1858, nauczanie religii), stowarzyszenia (m.in. sportowe i turystyczne, śpiewacze, hobbystyczne, wojskowe) 3.7. Sprawy przemysłu, handlu i rzemiosła (218 j.a.): rozbudowa miasta, zakłady przemysłowe, budownictwo, elektrownia i gazownia miejska, piekarnia, cukiernia, budowa i utrzymanie ulic, targowisko, ceny, zezwolenia na poszczególne budowy 3.8. Sprawy komunikacji (13 j.a.): taryfy, kolej i kolejka, prom przez Wisłę, powodzie 3.9. Sprawy rolne i leśne (42 j.a.): mieszkańcy, parcelacja, pomiary, zwierzęta gospodarskie, gospodarstwa rolne, produkcja roślinna, rybołówstwo, ogrodnictwo i pszczelarstwo, leśnictwo, łowiectwo 3.10. Sprawy lecznictwa, opieki społecznej i ubezpieczeń (56 j.a.): opieka zdrowotna (placówki, personel, sprzedaż lekarstw, apteka i drogeria, szczepienia), opieka społeczna (zakłady, zapomogi, renty, ubezpieczenia) 3.11. Sprawy Funduszu Pracy (11 j.a.): gospodarka, robotnicy rolni, praca cudzoziemców, bezrobocie 3.12. Sprawy pożarnictwa (11 j.a.): straż pożarna, statystyka pożarów, ubezpieczenia 3.13. Sprawy szkolne, kościelne i kultury (59 j.a.): szkoły i wychowanie (rada szkolna, budowa i utrzymanie szkół, nauczyciele, biblioteki, wychowanie fizyczne i przysposobienie wojskowe), kościoły (statystyka duchownych, sekty religijne, cmentarz), obchody świąt 4. Zarząd Miejski 1939-1945 4.1. Ogólna administracja (46 j.a.): władze w mieście i w powiecie, urzędnicy, życie społeczno-polityczne, spisy i statystyka ludnościowa, zmiany nazwisk, zatrudnianie polskich robotników, aprowizacja, niemiecka lista narodowa, poszukiwania akt polskich urzędów 4.2. Zarząd policyjny (37 j.a.): rozporządzenia (godzina policyjna, cenzura, sekty religijne, cudzoziemcy, zwalczanie polskości, prawo karne dla Żydów i Polaków), aresztowania, posiadanie broni, jeńcy, podatki, przestępczość, przymusowa praca, wojskowość (pobór, kwatery, poligon, dezercje, obrona przeciwlotnicza), niemiecka lista narodowa (opinie o wpisanych) 4.3. Policja: przemysłowa (13 j.a.): przedsiębiorstwa miejskie, zaopatrzenie w żywność i środki codziennego użytku, praca w DAG w Łęgnowie, gospodarstwach rolnych, łowiectwo; specjalna (2 j.a.): zezwolenia budowlane 4.4. Obrona terytorialna i przeciwlotnicza (14 j.a.): ćwiczenia Selbschutzu, schrony, obrona przeciwpożarowa 4.5. Administracja szkolna (10 j.a.): budynki, nauczyciele, szkoły zawodowe 4.7. Sprawy kultury (10 j.a.): rozstrzelani w 1939 r., archiwa kościoła katolickiego, przekazanie akt do bydgoskiego archiwum, zabezpieczanie akt metrykalnych, biblioteka, radiostacja, teatr, imprezy kulturalne i sportowe 4.8. Opieka społeczna i pomoc młodzieży (17 j.a.): osadnictwo, pomoc społeczna, zapomogi, renty, inwalidzi 4.9. Sprawy budowlane, mieszkaniowe i osadnicze (17 j.a.): wysiedlenia, mieszkalnictwo, budowa i utrzymanie dróg i ulic 4.10. Sprawy gospodarcze (81 j.a.): grunty miejskie, mienie polskie i żydowskie, zakłady miejskie (cegielnia, gazownia, rzeźnia), reglamentacja żywności i artykułów codziennego użytku, ceny, gospodarka leśna, prawo wodne, pożary 4.11. Administracja finansowa i podatkowa (32 j.a.): majątek miasta, podatki, podatnicy, mienie polskie, polscy robotnicy, pracodawcy, przemysł i handel, kościoły 4.12. Urząd Stanu Cywilnego (10 ja.): tłumaczenie polskich akt, zgony żołnierzy niemieckich, statystyka 4.13. Niemiecka lista narodowa (13 j.a.): przepisy, wnioski 5. Fotografie ( 1 j.fot.): Solec w latach 1939-1945 6. Kartografiki (14.a.): kanalizacja, węzeł kolejowy, widok miasta z lotu ptaka, zabudowa rynku, plan obozu 7. Dokumentacja techniczna (24 j.a.) Number of files1950 |
6/198/0 | Akta miasta Szubina | 1780-1940 | 767 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Magistrat w Szubinie (601 j.a.) 1.1. Sprawy ogólno-administracyjne (116 j.a.): wybory (burmistrz, magistrat), posiedzenia i uchwały rady, budżety, urzędnicy, obywatele, zakłady miejskie (elektrownia, rzeźnia, urządzenia komunalne), budowy, kolej 1.2. Sprawy szkolne i kościelne (12 j.a.): finanse, kościoły, szkoły wyznaniowe 1.3. Sprawy wojskowe (22 j.a.): obrona kraju, pobór, reklamacje, zapomogi, konie 1.4. Sprawy podatkowe i opłaty stemplowe (19 j.a.): opłaty, podatki, szacunek podatków 1.5. Poczta (3 j.a.): telegraf 1.6. Sprawy policyjne (304 j.a.): policja polityczna (bezpieczeństwo publiczne, wybory parlamentarne, polscy emisariusze i uciekinierzy, emigracja, agitacja), budowlana (koncesje), ogniowa (ubezpieczenia), wodna, mostowa i drogowa (budowa i utrzymanie), policja obyczajowa, księgi meldunkowe (1861-1901, 1920-1932, 1940-1943), gmina żydowska (władze, budżety, członkowie), przemysł, handel, rzemiosło, łowiectwo, rybołówstwo, leśnictwo, rolnictwo, kółka i stowarzyszenia rolnicze, hodowla, towarzystwa (m.in. przemysłowe, robotnicze, śpiewacze, gimnastyczne), ochrona zdrowia (personel, szczepienia, apteki), opieka społeczna, usc 2. Zarząd Miejski Szubina (1920-1939) (163 j.a.): wybory parlamentarne, rady, ławników i przysięgłych, organizacja administracji, urzędnicy, finanse, podatki, emigracja, reemigranci z Niemiec, cudzoziemcy, statystyka ludnościowa, działalność antypaństwowa, stowarzyszenia, przemysł, rzemiosło, cechy, łowiectwo, ogrodnictwo i pszczelarstwo, grunty, budynki i zakłady miejskie (elektrownia, rzeźnia), szkoły, kościół, wojskowość (garnizon, mobilizacja, obrona powietrzna i przeciwgazowa), straż pożarna, zabytki, bezrobocie, opieka społeczna 3. Zarząd Miejski Szubina (1939-1944) (2 j.a): ewidencja i stratystyka ludności, praktyki religijne Number of files767 |
6/199/0 | Akta miasta Świecia | 1827-1944 [1945-1946] | 223 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Magistrat w Świeciu (72 j.a.): urzędnicy, majątek, finanse, dzierżawy, mieszkańcy, cudzoziemcy, oświata, cechy, budowa (linie kolejowe, dworzec, drogi), plan miasta, kościół farny (zapisy, nadania, legaty - wyciągi), zakłady miejskie (elektrownia, wodociągi, kanalizacja), elektrownia w Gródku, wojskowość (garnizon, szpital wojskowy), opieka społeczna i lekarska, akta budowlane poszczególnych posesji 2. Zarząd Miejski Świecia (118 j.a.): wybory - parlamentarne, rady, magistratu i sejmiku powiatowego, budżety, podatki, majątek miasta, ewidencja i ruch mieszkańców, statystyka ludnościowa, budowlana i rolna, przemysł ludowy, rzemiosło, cechy, stowarzyszenia (m.in. wojskowe, kombatanckie, sportowe, środowiskowe), nieruchomości, grunty i zakłady miejskie (elektrownia, rzeźnia, wodociągi), utrzymanie koszar, dróg i ulic, szkoła rolnicza, opieka społeczna, ochrona zdrowia, straż pożarna, cmentarz, akta budowlane poszczególnych posesji 3. Zarząd Miejski (1939-1944) (4 ja.): szpital (chorzy, szczepienia) 4. Dokumentacja techniczna (20 j.a.): ratusz, szkoła, most, budynki, zakłady i urządzenia miejskie 5. Kartografiki (8 j.a.): plany miasta z lat 1788-1945 Number of files222 |
6/200/0 | Akta miasta Wyrzyska | 1839-1939 | 142 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Magistrat (9 j.a.): budżet miasta, budownictwo, hipoteki, nieruchomości, cechy 2. Zarząd Miejski (131 j.a.): posiedzenia, majątek, budżety, podatki, bezpieczeństwo publiczne, zgromadzenia i stowarzyszenia, prasa, Żydzi, koloniści, cudzoziemcy, emigracja i reemigracja, aprowizacja, przedsiębiorstwa miejskie, statystyka przemysłowa, przemysł i rzemiosło, handel, zezwolenia budowlane, mieszkalnictwo, poczta i kolej, rolnictwo, łowiectwo, szkolnictwo, wojskowość, opieka społeczna, weterynaria, straż pożarna, obchody świąt narodowych, usc. Number of files142 |
6/201/0 | Akta miasta Wysokiej, pow. Wyrzysk | 1848-1939 | 34 | 0 | Unroll Roll |
| Budżet, bezpieczeństwo publiczne, organizacje i zgromadzenia, podatki, koncesje budowlane, mieszkalnictwo, wojskowość, opieka społeczna i ochrona zdrowia. Number of files33 |
6/202/0 | Akta gmin powiatu świeckiego - zbiór szczątków zespołów | [1836] 1838-1935 [1939] | 0 | 0 | Unroll Roll |
| 1. Akta gminy Jeżewo: protokoły posiedzeń Rady Gminnej 2. Akta gminy Osie: protokoły posiedzeń Zarządu Gminnego, uchwały 3. Akta gminy Warlubie: protokoły posiedzeń Gminnej Komisji Opieki Społecznej Number of files4 |