Zespół
Zawartość:
Referat Ogólno-Organizacyjny Protokoły posiedzeń Zarządu i MRN, księga uchwał MRN, 1948-1950 sygn. 1-4, 18 Referat Finasowo-Podatkowy Budżet, sprawozdania roczne, księgi biercze podatku gruntowego, podatku od lokali; księga wypłat komornego, 1946-1950 sygn. 5-11 Referat Administracyjny Domowe książki meldunkowe, 1947-1950 sygn. 12-17
Dzieje twórcy:
Po wycofaniu się wojskowych władz radzieckich z terenu powiatu biskupieckiego w maju 1945 roku, władzę cywilną przejęli burmistrzowie wraz z zarządami miejskimi. W Reszlu pierwszym burmistrzem mianowano Zygmunta Plejszerowskiego, który powołał Zarząd Miejski. W jego skład poza burmistrzem weszli: zastępca burmistrza oraz 3 ławników. Funkcje administracyjne Zarządu miało pełnić biuro, z zorganizowaniem którego były ogromne trudności. Statut organizacyjny biur zarządów przewidywał istnienie 4 referatów: ogólno-organizacyjnego, administracyjnego, gospodarki społecznej i finansowo-podatkowego. W rzeczywistości jednak jeszcze w 1947 roku w biurze Zarządu nie było podziału pracy. Wiele spraw administracyjnych załatwiało Prezydium MRN lub sam burmistrz. Władze samorządowe w Reszlu zorganizowały się na początku 1946 roku. W skład Rady Miejskiej weszło 15 członków, wybrano Prezydium i powołano Komisje.
Daty skrajne:
1946-1950
Klasyfikacja:
Nazwa twórcy:
Daty:
1946-1950.
Nazwa dawna:
Nazwa obcojęzyczna:
Języki:
Dostępność:
Ogółem jednostek archiwalnych:
18
Ogółem opracowanych jednostek archiwalnych:
18
Ogółem jednostek archiwalnych bez ewidencji:
0
Ogółem metrów bieżących
0.0
Ogółem opracowanych metrów bieżących
0.3
Ogółem metrów bieżących bez ewidencji
0.0
Ogółem jednostek archiwalnych:
0
Ogółem plików :
0
Ogółem rozmiar (w MB):
0.0
Ogółem dokumentów
0
Ogółem spraw
0
Ogółem klas
0
Ogółem jednostek archiwalnych:
0.0
Ogółem metrów bieżących:
0.0
Daty skrajne dokumentacji niearchiwalnej:
Nazwa | Inwentarz skarbowy | Uwagi |
---|---|---|
inwentarz książkowy zatwierdzony | Tak |
zespół nr253 przejęty ze zlikwidowanego Oddziału APO w Mrągowie (2004-03-01)