Starostwo Powiatowe w Raciborzu

Signatur
18/20/0
Anzahl der Serien
21
Anzahl der Scans
0

Inhalt:

I Referat Ogólno-Organizacyjny; zarządzenia władz nadrzędnych, podział czynności, sprawozdania sytuacyjne starosty, sprawy akcji społecznych i stosunku starosty do organizacji społecznych, ogłoszenia i komunikaty starosty, skargi do starosty, sprawozdania i materiały informacyjne dotyczące rolnictwa, przemysłu, handlu, rzemiosła, zdrowia i opieki społecznej, oświaty i kultury, 1945-1950, sygn. 1-61 II Referat Rachunkowo-Gospodarczy, zestawienia wydatków na utrzymanie budynku starostwa, zapomogi dla ludności, wykazy poborów pracowników, 1945-1950, sygn. 62-66 III Referat Społeczno-Polityczny, sprawozdania sytuacyjne, protokoły z organizowania gmin w powiecie, zarządzenia w sprawie głosowania ludowego, listy uprawnionych do głosowania, opinie Starosty o obywatelach ubiegających się o pracę w służbie państwowej, przepustki graniczne, 1945-1950, sygn. 67-177 IV Referat Administracyjno-Prawny, przepisy i zarządzenia ogólne, organizowanie pracy urzędów stanu cywilnego, wykazy księży, wójtów i sołtysów, zmiana imion i nazwisk, sprostowania pisowni nazwisk, sprawy metrykalne, wykazy i rejestry szkód wojennych, sprawy ewidencji i kontroli ruchu ludności, 1945-1950, sygn. 178-197 V Referat Karno-Administracyjny, rejestry spraw karno-administracyjnych, ewidencja przekraczających granicę, wykazy wykroczeń, 1945-1950, sygn. 198-204 VI Referat Wojskowy, sprawozdania z działalności referatu, obsada personalna, sprawy poborowe, poszukiwania uchylających się od służby wojskowej, zasiłki wojskowe, wykazy osób podlegających Służbie Polsce, sprawy wychowania fizycznego i przysposobienia wojskowego, rozminowanie terenu, sprawy obrony przeciwlotniczej, 1945-1950, sygn. 205-231 VII Referat Obrony przed Pożarami i innymi klęskami, ochotnicze straże pożarne, sprawy komitetu przeciwpowodziowego, 1945-1950, sygn. 232-236 VIII Referat Osiedleńczy, sprawozdania z akcji osiedleńczej, protokoły posiedzeń Komisji Osadnictwa Rolnego i akcji uwłaszczeniowej, sprawy sporne dotyczące osadnictwa wiejskiego, sprawy dotyczące odzyskiwania utraconych gospodarstw rolnych przez osoby zweryfikowane, osadnictwo nierolnicze, 1945-1950, sygn. 237-250 IX Referat Przemysłu, pozwolenia na prowadzenie działalności przemysłowej, wykazy pracowników zatrudnionych w przemyśle, 1946-1950, sygn. 251-259 X Referat Handlu, sprawy zaopatrzenia handlu, rozliczenia i przydział kart zaopatrzenia, wykaz warsztatów rzemieślniczych, 1945-1950, sygn. 260-278 XI Referat Zdrowia, sprawozdania lekarza powiatowego, sprawozdania dotyczące liczby zachorowań i zgonów, 1945-1950, sygn. 279-293 XII Referat Opieki Społecznej, nadzór nad zakładami i instytucjami opiekuńczymi, zapomogi i dary UNRRA, 1945-1950, sygn. 294-327 XIII Referat Kultury i Sztuki, sprawozdania z działalności stowarzyszeń, konferencje i odprawy, organizowanie imprez kulturalnych, 1946-1950, sygn. 328-338 XIV Referat Budownictwa, odbudowa instytucji państwowych i lokatorskich, odbudowa szkół , wykazy cmentarzy, 1945-1950, sygn. 339-364 XV Referat Pomiarów, wykazy map topograficznych, 1945-1947, sygn. 365 XVI Referat Rolnictwa i Reform Rolnych, przepisy i zarządzenia dotyczące spraw rolnych, wykazy nabywców parcel, 1945-1950, sygn. 366-394 XVII Referat Ogólno-Samorządowy, ogłoszenia i decyzje dotyczące administracji terenowej, sprawozdania z działalności, 1945-1950, sygn. 395-484 XVIII Referat Nadzoru nad Gminami, wykazy wójtów, sołtysów, podsołtysów, protokoły lustracji, sprawy personalne pracowników, 1945-1950, sygn. 485-528 XIX Referat Budżetowo-Finansowy, budżety z poszczególnych gmin i sprawozdania z ich wykonania, 1945-1950, sygn. 529-707 XX Referat Opieki Społecznej, sprawozdania z działalności opieki społecznej, sprawy dzieci wywiezionych do Niemiec, 1945-1948, sygn. 708-719

Die Geschichte der Provenienzstelle:

Działalność Starostwa Powiatowego określało rozporządzenie Prezydenta RP z 1928 roku o organizacji i zakresie działania władz administracji ogólnej oraz dekretu PKWN-u z 1944 roku o trybie powołania władz administracji ogólnej. Starosta pochodził z nominacji Ministra Administracji Publicznej na podstawie wniosku wojewody. Kontrolę nad działalnością starosty prowadziło Prezydium Powiatowej Rady Narodowej. Starosta składają okresowe sprawozdanie PPRN. Starostwo Powiatowe dzieliło się na 22 referaty. Do czerwca 1950 roku Starostwa uległy likwidacji a w ich miejsce powołana Prezydia Powiatowych Rad Narodowych Autor wstępu i inwentarza: mgr Janina Czajkowska, mgr Tadeusz Czajkowski

Laufzeit:

1945-1950

Klassifikation:

Name der Provenienzstelle:

Daten:

1945-1950.

Alter Name:

Name der Fremdsprache:

Sprachen:

Zugänglichkeit:

Akten insgesamt:

832

Bearbeitete Akten insgesamt:

719

Akten insgesamt ohne Verzeichnis:

0

Laufende Meter insgesamt

7.0

Bearbeitete laufende Meter insgesamt

5.1

Laufende Meter insgesamt ohne Verzeichnis

0.0

Akten insgesamt:

0

Dateien insgesamt:

0

Größe insgesamt (in MB):

0.0

Dokumente insgesamt

0

Sachen insgesamt

0

Klassen insgesamt

0

Akten insgesamt:

0.0

Gesamtzahl laufender Meter:

0.0

Extreme Daten der nicht archivierten Dokumentation:

Name Stückzahlen-Inventar Anmerkungen
Genehmigtes Findbuch Nie 719 j.
Vorläufiges elektronisches Archivinventar Nie 113 j.

K.M. 14 grudnia 1998 r.