Gdyńska Stocznia Remontowa w Gdyni

Номер документа
93/129/0
Количество серий
0
Количество сканов
0

содержание:

I. Dyrektor Naczelny. 1. Sekretariat (1945-1952, sygn. 1-18), 2. Dział Organizacji Pracy i Płacy (1945-1953, sygn. 19-45); 3. Dział Personalny (1945-1952, sygn. 46-53); 4. Dział Planowania (1947-1952, sygn. 54-86); 5. Dział Księgowości (1946-1952, sygn. 87-116); 6. Dział Kontroli Technicznej (1946-1951, sygn. 117-136); II. Zastępca Dyrektora Naczelnego do Spraw Technicznych – Główny Inżynier: 1. Dział Techniczny (1947-1952, sygn. 137-139); 2. Sekcja Norm Technicznych (1946-1952, sygn. 140-158); 3. Sekcja Kalkulacji Technicznej (1946-1948, sygn. 159-165); 4. Sekcja Usprawnień Technicznych (1947-1949, sygn. 166-171); 5. Główny Mechanik (1945-1952, sygn. 172-189); 6. Szef Produkcji (1946-1952, sygn. 190-211); III. Zastępca Dyrektora ds. Finansowych. Dyrektor Administracyjny: 1. Dział Finansowy (1947-1952, sygn. 212-223); 2. Zbyt (1947-1948,. sygn. 224-228); 3. Dział Administracyjny (1946-1948, sygn. 229-235); Remontowa Obsługa Statków (1949-1955, sygn. 236-259); Gdyńska Stocznia Remontowa (1952-1962): I. Naczelny Dyrektor: 1. Sekretariat (1953-1955, sygn. 260-267); 2. Dział Organizacji Pracy i Płacy organizacyjne (1953-1955, sygn. 268-287); 3. Dział Personalny (1953, sygn. 288-289); 4. Dział Planowania (1953-1954, sygn. 290-306); 5. Dział Księgowości (1953-1955, sygn. 307-309); II. Zastępca Dyrektora ds. Technicznych – Główny Inżynier: Dokumentacja technologiczna rybackich (1953-1954, sygn. 310-314); Sekcja Norm Technicznych (1952-1955, sygn. 315-322); Dział Technika Usprawnień i Wynalazczości (1953-1956, sygn. 323-683); Główny Mechanik (1953-1954, sygn. 684-691); Szef Produkcji (1952-1955, sygn. 692-714); III. Zastępca Dyrektora ds. Administracyjno-Handlowych: 1. Dział Finansowy (1953-1954, sygn. 711-714); 2. Dział Zaopatrzenia (1953-1954, sygn. 715-727); Stocznie terenowe: 1. Stocznia Rybacka w Darłowie; 2. Stocznia Rybacka w Dziwnowie ; 3. Stocznia Rybacka w Gdańsku-Siankach; 4. Stocznia Rybacka w Gdańsku-Trojanie; 5. Stocznia Rybacka w Kołobrzegu; 6. Stocznia Rybacka w Łebie; 7. Stocznia Rybacka w Postominie; 8. Stocznia Rybacka w Starym Dębie; 9. Stocznia Rybacka w Szczecinie; 10. Stocznia Rybacka w Świnoujściu; 11. Stocznia Rybacka w Ustce; 12. Stocznia Rybacka w Warpnie Nowym (1946-1951, sygn. 728-802); Komisja Plac i Umów Zbiorowych przy Radzie Zakładowej (1947-1955, sygn. 803-808); Dopływy: wykazy pracowników, akty normatywne, zarządzenia, instrukcje, regulaminy, plany techniczno-przemysłowo-finansowe, analizy ekonomiczne, bilanse, sprwozdania, protokoły pokontrolne (1944-1962, sygn. 809-932)

История создателя:

Początki stoczni siegają 1925 r., kiedy to postała prywatna stocznia rybacka, zajmująca się budową małych kutrów rybackich. Do wybuchu II wojny światowej organizowała ona teren stoczniowy, m.in.wybudowała 12 drewnianych kutrów typu MIR-20a /15m/, 4 łodzie wiosłowe dla Straży Granicznej i wyciąg, zapoczątkowano też budowę dwóch statków rybackich. Wybuch II wojny światowej przerwał rozwój stoczni. W 1945 r. stocznie rybackie przejęło Zjednoczenie Stoczni Rybackich – wkrótce jednak na podstawie orzeczenia Sądu Grodzkiego w Gdyni z 20.10.1945 r., przekazano Stocznię Rybacką w Gdyni Sp. z o.o. w posiadanie MIR i „Gdynice” Maklerzy Ubezpieczeń Morskich w Gdyni. Stocznię Rybacką podporządkowano Zarządowi Stoczni Rybackich, wyłonionego z MIR, będącego wydziałem do spraw stoczni. Generalny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego przy Ministerstwie Żeglugi i Handlu Zagranicznego z 30.05.1947 r. przekazał MIR wszystkie stocznie rybackie wraz z całym majątkiem i zobowiązaniami. 02.06.1947 r. MIR rozwiązał tymczasowy zarząd stoczni rybackich i zlecił zarząd i administrację tych stoczni zarządowi przedsiębiorstwa Stocznia Rybacka w Gdyni Sp. z o.o. Przejęcie stoczni nastąpiło według stanu z 31.01.1947 r. Zarządzeniem Ministra Żeglugi z 26.11.1947 r. Stocznia Rybacka przeszła na własność państwa. Na podstawie zarządzenia Ministra Żeglugi z 31.02.1947 r. ustanowiono przedsiębiorstwo: Stocznie Rybackie w Gdyni. W jego skład jego weszły stocznie rybackie w Gdyni, Szczecinie, Ustce, Siankach i Świnoujściu. Przedmiotem działania przedsiębiorstwa była naprawa wszystkich statków rybackich. Zarząd Stoczni Rybackich podlegał Departamentowi Rybołówstwa Morskiego Ministerstwa Żeglugi. Zarządowi Stoczni Rybackich podlegały stocznie terenowe. W myśl zarządzenia Ministra Żeglugi z 20.02.1950 r. Stocznie Rybackie w Gdyni przeszły pod zarząd Centralnego Zarządu Przedsiębiorstw Okrętowych. W 1952 r. z połączonych stoczni powstała Gdyńska Stocznia Remontowa w Gdyni.

Крайние даты:

1945-1998

классификация:

instytucje gospodarcze

Имя создателя:

Даты:

1945-1998.

Бывшее название:

Название иноязычные:

Языки:

polski

Наличие:

Полностью доступный

Всего архивных единиц:

1049

Всего разработанных архивных единиц:

821

Всего архивных единиц без записей :

0

Всего текущих материалов

11.8

Ogółem opracowanych materiałów bieżących

7.08

Всего разработанных текущих материалов

0.0

Всего архивных единиц:

0

ogolem.plikow:

0

ogolem.rozmiar:

0.0

ogolem.dokumentow

0

ogolem.spraw

0

ogolem.klas

0

Всего архивных единиц:

0.0

Всего погонных метров:

0.0

Крайние даты неархивной документации:

Имя Казначейский инвентарь uwagi
список доставки и приемки Tak
книжный инвентарь утвержденный Tak

APG 1840