Wydział Powiatowy w Kołobrzegu

Reference code
65/1679/0
Number of series
0
Number of scans
0

Content:

Akta dotyczą spraw społeczno-socjalnych robotników w zakładach pracy, w rolnictwie, a także walki z bezdomnością i włóczęgostwem, z lat 1888–1920, 2 j.a.

About the Creator:

Wydział Powiatowy w Kołobrzegu dla powiatu Kołobrzeg-Karlino powstał 1 stycznia 1874 roku na podstawie Ordynacji Powiatowej z 13 grudnia 1872 roku. Stanowił on organ wykonawczy sejmiku powiatowego (samorządu powiatu), a także pełnił rolę sądu administracyjnego I instancji. Wydziałem kierował każdorazowy starosta (landrat), który spełniał podwójną rolę – reprezentanta państwa w zakresie administracji policyjnej i kontrolnej, a także kierownika administracji samorządu powiatowego. Członkowie wydziału (6 osób) byli wybierani przez sejmik powiatowy, który był organem uchwałodawczym samorządu powiatowego. W okresie nazistowskim sejmiki powiatowe zlikwidowano w 1934 roku, a następnie w 1939 roku wydziały powiatowe. Wówczas też rozwiązano Wydział Powiatowy w Kołobrzegu. Kompetencje wydziału w zakresie administracji przejął starosta, a w zakresie sądownictwa władze rejencyjne.

Border dates:

1888-1920

Classification:

Creator's name:

Dates:

1888-1920.

Former name:

Foreign language name:

Kreisausschuß Kolberg-Körlin

Languages:

Availability:

Total archival files:

2

Total archival files processed:

2

Total archival files without records:

0

Total linear metres

0.0

Total linear metres processed

0.1

Total linear metres without records

0.0

Total archival files:

0

Total files:

0

Total size (in MB):

0.0

Total documents

0

Total cases

0

Total classes

0

Total archival files:

0.0

Total running meters :

0.0

Dates of non-archival documentation :

Name Quantity Inventory uwagi
Approved book inventory Tak w bazie IZA

Decyzją KM z 22.07.2015 r. nastąpiło rozdzielenie zbioru szczątków zespołów wydziałów powiatowych - 65/104 na zespoły proste oraz utworzono zespół 65/1679. Inwentarz zatwierdzony na posiedzeniu KM w dniu 22.07.2015 r.