Fonds number Name of the fonds Date from Date to
Showing 321 to 340 of 797 entries.
Fonds number Name of the fonds Border dates Number of
files
Number of scans Unroll
all
79/478/0 Starostwo Powiatowe w Makowie Mazowieckim 1945-1950 144 0 Unroll
Referat Ogólny (1945–1950): organizacja starostwa, tryb urzędowania, sprawy podziału administracyjnego i statystyki powiatu (w tym dane o poszczególnych wsiach), protokoły i sprawozdania z inspekcji starostwa, protokoły narad kierowników urzędów niezespolonych, protokoły ze zjazdów starostów, akcje społeczne, działalność Komitetu Odbudowy Warszawy (sygn. 1–25). Referat Budżetowo-Gospodarczy (1948–950): zestawienie wyników wymiaru podatków (sygn. 26). Referat Społeczno-Polityczny (1945–1950): sprawozdania sytuacyjne starosty z sytuacji politycznej, gospodarczej, kulturalnej i organizacyjnej powiatu (w tym dotyczące działalności zbrojnego podziemia), sprawy bezpieczeństwa publicznego, zbrodnie niemieckie, rejestracja i działalność różnego rodzaju stowarzyszeń i związków, sprawy grobownictwa wojennego (m.in. ewidencja osób pochowanych w grobach wojennych), organizacja referendum (1946), zebrania, wiece i uroczystości, dane statystyczne o gminach, sprawy cudzoziemców (m.in. wykazy, wysiedlenia), protokoły posiedzeń Powiatowej Rady Społecznej Osadnictwa (sygn. 27–50). Referat Administracyjno-Prawny (1945–1950): akta nadzoru nad zarządami miejskimi i gminnymi (ich organizacja, protokoły kontroli, sprawozdania z działalności, składy osobowe), akcja przesiedleńcza (sprawozdania i zaświadczenia), akta nadzoru nad biurami ewidencji ludności i USC, sprawy konsularne, stwierdzenie i pozbawiania obywatelstwa, stan ludności i kontrola ruchu ludności, akta Wiejskiej Służby Porządkowej (w tym meldunki o napadach bandyckich), powołanie sądów rozjemczych, kwestionariusze rejestracji szkód wojennych (sygn. 51–88, 144). Referat Wojskowy (1950): kontrole gminnych referatów meldunkowych i wojskowych (sygn. 89). Referat Przemysłu i Handlu (1946–1950): rejestracja i działalność przedsiębiorstw państwowych, spółdzielczych i prywatnych (w tym ewidencja, dane statystyczne w podziale na branże), akta dotyczące rzemieślników i organizacji rzemieślniczych oraz zrzeszeń przemysłowych, akta nadzoru nad działalnością przedsiębiorstw handlowych, akta Komisji Notowań Cen, sprawozdania z działalności referatów (sygn. 90–111). Referat Aprowizacji (1947–1949): sprawozdania z działalności referatu, inspekcje władz zwierzchnich, sprawy osobowe pracowników (sygn. 112–116). Referat Opieki Społecznej (1945–1950): rejestry inwalidów wojennych, wykazy byłych więźniów obozów, akta nadzoru nad gminami w zakresie opieki społecznej, preliminarze budżetowe, rozdział kredytów, akta nadzoru nad zakładami opiekuńczymi oraz sprawozdania z ich działalności (sygn. 117–124). Referat Zdrowia (1948–1949): korespondencja w sprawie ewidencji służby zdrowia oraz organizacji ośrodków zdrowia, w tym statuty i budowa ośrodka w Sypniewie (sygn. 125–126). Referat Odbudowy (1945–1950): sprawozdania z działalności, statystyka referatu, sprawozdania i dane statystyczne z realizacji odbudowy, grobownictwo wojenne (wykazy grobów, szkice sytuacyjne), posiedzenia Powiatowej Komisji Odbudowy i Powiatowego Komitetu Kredytów Budowlanych (sygn. 127–136). Referat Rolnictwa i Reform Rolnych (1948–1949): akta dotyczące parcelacji, likwidacji odłogów, akcji siewnych, pomocy sąsiedzkiej, spraw rybackich, zestawienia powiatowe dotyczące spisów powierzchni użytków i zasiewów (sygn. 137–141). Inspektor Oświaty Rolniczej (1948): korespondencja ogólna w sprawach oświaty rolniczej (sygn. 142). POP PZPR (1949): protokoły zebrań i plany pracy (sygn. 143). Number of files144
79/479/0 Akta miasta Chorzele 1945-1950 69 0 Unroll
Referat Ogólno-Organizacyjny: protokoły posiedzeń MRN i Zarządu, narady i zebrania, sprawozdania z działalności, kontrole zewnętrzne i wewnętrzne, wykazy zakładów rzemieślniczych i przemysłowych, wykazy osób zamordowanych, wywiezionych na roboty, inwalidów, samotnych matek, straty wojenne, spisy radnych i członków Prezydium i Zarządu, rejestr spraw karnych (sygn. 1–20). Referat Finansowo-Budżetowy: budżety, sprawozdania rachunkowe, pobór podatków (wymiary i księgi biercze), dzienniki główna (sygn. 21–57). Number of files69
79/480/0 Akta gminy Karniewo, pow. makowski 1949-1953 55 0 Unroll
Dział Finansowo-Budżetowy (1945–1950): budżety i sprawozdania rachunkowe, księgi dochodów i wydatków budżetowych, księgi sum przechodnich i pozabudżetowych, preliminarz robót drogowych, szarwarkowych i melioracyjnych (1950) (sygn. 1–24). Referat Ogólno-Administracyjny: zarządzenia i okólniki, sprawy orzecznictwa karno-administracyjnego, wykazy członków kolegium (1953–1954) (sygn. 25). Referat Finansowy (1951–1953): preliminarze budżetowe, budżety i sprawozdania, dzienniki główna, wykazy gospodarstw rolnych w poszczególnych gromadach, arkusz wymiarowy dostaw obowiązkowych, rejestracja płac, karty wynagrodzeń (sygn. 26–55). Number of files55
79/481/0 Akta miasta Makowa Mazowieckiego 1913-1916, 1945-1950 86 0 Unroll
Akta do 1918 r.: budżety i podliczenie kapitałów miejskich (1913–1916) (sygn. 79–86). Akta po 1945 r. MRN: protokoły sesji MRN, posiedzeń Zarządu i Prezydium, uchwały MRN (1945), działalność miejskiej komisji kontroli (sygn. 1–8). Zarząd Miejski. Referat Organizacyjny: sprawy organizacyjne, zarządzenia władz zwierzchnich, protokoły posiedzeń Zarządu, działalność Komisji Gospodarczej, sprawy osobowe pracowników, kontrole zewnętrzne i wewnętrzne, charakterystyka miasta (sygn. 9–22). Referat Finansowo-Budżetowy: budżety miasta i przedsiębiorstw miejskich, sprawozdania rachunkowe, księgi dochodów i wydatków budżetowych, pobór podatków (m.in. wymiar i księgi biercze, wykazy podatników, gospodarstw), plan gospodarczy (1950) (sygn. 23–66). Referat Administracyjny: sprawy kontroli ruchu ludności, zeznania świadków (odtworzenie metryk, świadectwa moralności), sprawy rolnictwa, szkód wojennych, przejęcia majątków opuszczonych (sygn. 67–74). Referat Spraw Technicznych i Majątkowych: zarząd majątkiem, działalność rzeźni i elektrowni, umowy dzierżawne na mienie opuszczone (sygn. 75–78). Number of files86
79/482/0 Prezydium Miejskiej Rady Narodowej w Makowie Mazowieckim 1950-1973 88 0 Unroll
Protokoły sesji MRN (sygn. 1–36) i posiedzeń Prezydium MRN (sygn. 39–73), protokoły posiedzeń komisji mieszkaniowej i mandatowej (sygn. 37–38), budżety i sprawozdania budżetowe, sprawozdania rachunkowe i podatkowe (sygn. 78–87), plany pracy i uchwały Prezydium (1955, 1959), wykazy pracowników, posiedzenia POP, sprawozdania referatów (1958–1961), skargi i zażalenia (1955–1956) (sygn. 74–77), przydział mieszkań i sprawy wywłaszczeniowe (sygn. 88). Number of files88
79/483/0 Prezydium Miejskiej Rady Narodowej w Chorzelach 1950-1976 121 0 Unroll
- Sesje Miejskiej Rady Narodowej: sygn. 1-24; - Komisje Miejskiej Rady Narodowej: sygn. 25-50; - Sprawy organizacyjne Prezydium Miejskiej Rady Narodowej: sygn. 51-54; - Protokoły z posiedzeń Prezydium Miejskiej Rady Narodowej: sygn. 55-77; - Komitety Blokowe: sygn. 78-80; - Budżet i jego wykonanie: sygn. 81-99. Number of files121
79/484/0 Akta gminy Krasnosielc, pow. makowski 1946-1954 109 0 Unroll
Dział Ogólno-Organizacyjny (1945–1950): protokoły sesji GRN, posiedzeń Prezydium i Zarządu, zebrania wiejskie, wybory sołtysów, (sygn. 1–5). Dział Finansowo-Budżetowy (1945–1952): preliminarze budżetowe, budżety i sprawozdania, plany finansowo-gospodarcze, dzienniki główna (własne i przedsiębiorstw gminnych), księgi dochodów i wydatków budżetowych, księgi sum przechodnich i pozabudżetowych, wykazy posiadaczy gospodarstw rolnych wg miejscowości, wymiar i pobór podatków, sprawy Społecznego Funduszu Oszczędnościowego Rolnictwa, listy płac, zasiłki rodzinne (sygn. 6–72). Dział Gospodarki Gminnej: protokoły połączeń gospodarstw podzielonych fikcyjnie (1949) (sygn. 73). Dział Administracyjny: podania w sprawie sprzedaży nieruchomości (1946) (sygn. 74). Referat Ogólno-Administracyjny (1951–1954): protokoły posiedzeń Prezydium, sesji GRN i komisji, kontrole zewnętrzne, sprawy osobowe pracowników i radnych, zmiany podziału administracyjnego, sołtysi, akta majątku Józefowo, drogownictwo (sygn. 75–86). Referat Finansowy (1951–1954): budżety i sprawozdania (własne i przedsiębiorstw gminnych), karty wynagrodzeń, listy płac i listy wypłat zasiłków rodzinnych, dziennik główna, pobór podatku gruntowego, sprawy Narodowej Pożyczki Rozwoju Sił Polski (sygn. 87–108). Referat Rolny: umowy na dzierżawę gruntów (1954) (sygn. 109). Number of files109
79/485/0 Akta gminy Perzanowo z siedzibą w Czerwonce, pow. makowski 1951-1953 8 0 Unroll
Ubezpieczenia pracowników, karty wynagrodzeń, sprawy budżetowe. Number of files8
79/486/0 Akta gminy Płoniawy, pow. makowski 1949-1954 12 0 Unroll
Grobownictwo wojenne, sprawy wojskowe, domowe książki meldunkowe, wykazy gospodarstw rolnych w gromadach. Number of files12
79/487/0 Akta gminy Sielc z siedzibą w Rzewniu, pow. makowski 1946-1954 52 0 Unroll
Dział Ogólno-Organizacyjny (1947–1949): protokoły sesji GRN, posiedzeń Prezydium, Zarządu i komisji (sygn. 1–3). Dział Finansowo-Budżetowy (1946–1950): budżety i sprawozdania rachunkowe, dane statystyczne dotyczące gminy, księgi dochodów i wydatków budżetowych, listy płac (sygn. 4–22). Dział Gospodarki Gminnej (1948–1950): monografia gminy, sprawy rolnictwa, pomoc sąsiedzka, dzierżawy, likwidacja odłogów (sygn. 23–24). Dział Administracyjny (1948–1954): sprawy PO „Służba Polsce”, przepisy i zarządzenia, sprawy odbudowy (sygn. 25–27). Referat Ogólno-Administracyjny (1951–1954): sprawy organizacyjne oraz obsługi rady i jej organów, sprawozdania i statystyka gminy, sprawy osobowe, rejestr spraw karno-administracyjnych, wynajmowanie lokali szkolnych, nadzór nad USC (sygn. 28–38). Referat Finansowy (1951–1954): budżety i sprawozdania, księga biercza podatku gruntowego, karty wynagrodzeń (sygn. 39–46). Referat Spraw Socjalnych i Kulturalnych: sprawy szarwarku (1952) (sygn. 47). Referat Wojskowy: wnioski o odroczenie jedynych żywicieli (1954) (sygn. 48). Referat Rolny (1952, 1954): korespondencja w sprawach rolnictwa, akcja siewna (sygn. 49–52). Number of files52
79/488/0 Akta gminy Sieluń z siedzibą w Młynarzach, pow. makowski 1946-1953 9 0 Unroll
Sprawy organizacyjne, posiedzenia Prezydium GRN, listy płac pracowników, realizacja planów finansowych i budowy spółdzielni produkcyjnych, sprawy opieki społecznej, meldunki o realizacji obowiązkowych dostaw. Number of files9
79/489/0 Akta gminy Smrock z siedzibą w Szelkowie, pow. makowski 1946-1954 37 0 Unroll
Dział Ogólno-Organizacyjny (1946–1954): sprawy organizacyjne, sesje GRN, posiedzenia Prezydium, Zarządu i komisji, księga inspekcyjna, majątek gmin i gromad, akta Gminnego Komitetu Odbudowy Warszawy (sygn. 1–12). Dział Gospodarki Gminnej: sprawy oświaty, kultury i sztuki (1950–1951) (sygn. 13). Dział Administracyjny: sprawy bezpieczeństwa i porządku publicznego (1949–1950) (sygn. 14). Referat Ogólno-Administracyjny (1951–1954): przepisy i zarządzenia ogólne, sprawy organizacyjne i obsługi GRN oraz jej organów, odpisy uchwał PPRN w Makowie Mazowieckim, sesje GRN, posiedzenia Prezydium i komisji, kontrola wewnętrzna i społeczna, narady sołtysów, sprawy werbunkowe, sprawy wyborcze (1954), bezpieczeństwo i porządek publiczny (1951), pozwolenia na budowę (sygn. 15–37). Number of files37
79/490/0 Powiatowa Rada Narodowa i Wydział Powiatowy w Makowie Mazowieckim 1945-1950 109 0 Unroll
Powiatowa Rada Narodowa. Prezydium (1944–1950): sprawy organizacyjne, wykazy członków miejskich i gminnych rad narodowych, protokoły sesji GRN i posiedzeń Prezydium, protokoły sesji miejskich i gminnych rad narodowych oraz posiedzeń ich prezydiów, sprawozdania kwartalne PRN z działalności (1949), odprawy służbowe i konferencje (sygn. 1–23). Wydział Powiatowy. Referat Administracyjny (1946–1947, 1950): sprawozdanie z ruchu budowlanego (1950), sprawy osobowo-płacowe pracowników (sygn. 24–25). Referat Nadzoru i Inspekcji (1945–1950): wybory wójtów, burmistrzów oraz zarządów miejskich i gminnych, ewidencja pracowników zarządów, plany i programy szkolenia, protokoły posiedzeń zarządów miejskich i gminnych, budżety, budżety administracyjne miast i gmin, sprawozdania rachunkowe, kontrole referatów podatkowych w gminach, świadczenia w naturze, plan produkcji rolnej gminy Płoniawy (1950), sprawy osobowe pracowników gmin oraz sołtysów (sygn. 26–95). Referat Finansowo-Rachunkowy (1945–1950): budżet Powiatowego Związku Samorządowego (1950), sprawozdania z wykonania budżetu (1945–1949), sprawy subwencji, dotacji i kredytów inwestycyjnych (sygn. 96–101). Referat Działów Specjalnych (1949–1950): odwołania od wymiaru podatków od spożycia w zakładach gastronomicznych (1949), wykonanie planów inwestycyjnych związków samorządowych (1950) (sygn. 102–103). Referat Planowania Przestrzennego (1949–1950): projekty planów i sprawozdania z realizacji planów inwestycyjnych, wnioski o włączenie do Państwowego Funduszu Inwestycyjnego, spis tytułów inwestycyjnych, zarząd nieruchomościami, nadzór nad wymiarem i poborem podatku gruntowego (sygn. 104–109). Number of files109
79/491/0 Komunalna Kasa Oszczędności Powiatu Pułtuskiego w Pułtusku 1945-1950 14 0 Unroll
Statuty, protokoły posiedzeń Rady, dyrekcji i Komisji Rewizyjnej KKO, protokoły kontroli KKO, sprawozdanie z rewizji KKO, bilanse, dokumentacja dotycząca przekazania nieruchomości Bankowi Rolnemu. Number of files14
79/492/0 Towarzystwo Pożyczkowo-Oszczędnościowe w Ostrowi Mazowieckiej 1913-1915 2 0 Unroll
Dokumenty pożyczek, wykaz udziałów, pożyczek i dywidendy, wykaz wkładów osobowych i odsetek. Number of files2
79/494/0 Państwowe Liceum Ogólnokształcące w Przasnyszu 1949-1959 3 0 Unroll
Pisma i sprawozdania wysyłane do kuratorium, dane statystyczne. Number of files3
79/496/0 Akta stanu cywilnego Parafii Rzymskokatolickiej w Płoniawach Bramurze 1889-1922 0 0 Unroll
Akta urodzeń, małżeństw i zgonów Dokumenty do akt małżeństw. Number of files31
79/497/0 Starostwo Powiatowe w Przasnyszu 1919-1927 33 0 Unroll
Okólniki i rozporządzenia urzędu powiatowego, sprawozdania sytuacyjne o stanie bezpieczeństwa publicznego, sytuacji politycznej i gospodarczej w powiecie, działalności organizacji politycznych, społecznych i zawodowych, działalność Policji Państwowej (w tym dozór nad osobami podejrzanymi o szerzenie propagandy bolszewickiej, fałszerstwa i kradzieże), nadzór nad stowarzyszeniami, zjazdy, wiece i zebrania, ewidencja i wysiedlanie cudzoziemców, sprawy bezpieczeństwa i porządku, strajk robotników sezonowych (1925), zmiany podziału administracyjnego, wybory do sejmu i senatu (1922) oraz do rad miejskich i gminnych (1927), wykaz osób ubiegających się o zezwolenie na przebywanie w pasie przygranicznym, sprawy przyznawania pożyczek na odbudowę — w tym księga protokołów Pożyczkowej Komisji Odbudowy Starostwa Przasnyskiego (1924–1925), dzienniki korespondencyjne. Number of files33
79/498/0 Akta stanu cywilnego Parafii Rzymskokatolickiej w Kamieńczyku 1852,1879-1940 [2008] 31 2530 Unroll
Akta urodzeń, małżeństw i zgonów. Number of files31
79/499/0 Akta stanu cywilnego Parafii Rzymskokatolickiej w Czerwonce 1886-1921 29 0 Unroll
Akta urodzeń, małżeństw i zgonów. Aneksy do akt małżeństw z lat 1901-1902 Number of files37
Showing 321 to 340 of 797 entries.