Zespół
Zawartość:
Nabywanie gruntów (kupno, wywłaszczenie). Budowa torowisk. Drogi dojazdowe. Urządzenia komunalne. Mieszkania pracownicze. Przygotowanie do budowy i budowa poszczególnych odcinków linii kolejowych, między innymi Bydgoszcz Gdynia (przez Kościerzynę). Rozbudowa torów w porcie gdyńskim i w porcie gdańskim. Dokumentacja techniczna (plany, rysunki techniczne), budowy poszczególnych odcinków linii kolejowych od drugiej połowy XIX w. na całym obszarze Prowincji Prusy Zachodnie i woj. pomorskiego.
Dzieje twórcy:
Dyrekcje kolei miały kompetencje władz prowincjonalnych. Zajmowały się problematyką prawną, organizacyjną, techniczną i gospodarczo-finansową budowy i eksploatacji linii kolejowych i przewozu towarowego oraz pasażerskiego. Prowincja Prusy Zachodnie podlegała Dyrekcji Kolei w Bydgoszczy, a od 1984 r. Dyrekcji Kolei w Gdańsku. Po zakończeniu pierwszej wojny światowej koleje na terytorium Wolnego Miasta Gdańska zostały przekazane pod zarząd polskich kolei państwowych. Dyrekcja kolei na cały obszar Pomorza (łącznie z Wolnym Miastem) mieściła się początkowo w Gdańsku, a od 1933 r. w Toruniu. W Gdańsku pozostało jedynie Biuro Gdańskie PKP, które zawiadywało kolejami na obszarze Wolnego Miasta.
Daty skrajne:
1840 - 1945 [-1990]
Klasyfikacja:
Nazwa twórcy:
Daty:
1840-1945, 1945-1990.
Nazwa dawna:
Nazwa obcojęzyczna:
Eisenbahndirektion Danzig
Języki:
Dostępność:
Ogółem jednostek archiwalnych:
7046
Ogółem opracowanych jednostek archiwalnych:
6814
Ogółem jednostek archiwalnych bez ewidencji:
0
Ogółem metrów bieżących
64.0
Ogółem opracowanych metrów bieżących
60.2
Ogółem metrów bieżących bez ewidencji
0.0
Ogółem jednostek archiwalnych:
0
Ogółem plików :
0
Ogółem rozmiar (w MB):
0.0
Ogółem dokumentów
0
Ogółem spraw
0
Ogółem klas
0
Ogółem jednostek archiwalnych:
0.0
Ogółem metrów bieżących:
0.0
Daty skrajne dokumentacji niearchiwalnej:
Nazwa | Inwentarz skarbowy | Uwagi |
---|---|---|
inwentarz kartkowy zatwierdzony | Nie | |
inwentarz książkowy zatwierdzony | Tak |