1. Referat Ogólno – Organizacyjny (m.in. zarządzenia starosty, organizacja starostwa, protokoły z lustracji i kontroli, sprawozdania z działalności, ewidencja pracowników, protokoły z konferencji szkoleniowych pracowników, wykazy gmin i gromad, sprawy podziałów administracyjnych); sygn. 1 – 37. 2. Referat Budżetowo – Gospodarczy (preliminarz budżetowy Powiatowego Inspektoratu Oświaty Rolniczej); sygn. 38 3. Referat Administracyjno – Prawny (m.in. protokoły zdawczo – odbiorcze w sprawie przejęcia budynków szkolnych, wykazy pożarów); sygn. 39 – 43. 4. Referat Społeczno – Polityczny (m.in. sprawozdania sytuacyjne, ewidencja cmentarzy i miejsc kaźni hitlerowskich oraz wykazy poległych i rannych w czasie wojny, , zaświadczenia przesiedleńcze, ewidencja stowarzyszeń i związków); sygn. 44 - 124. 5. Referat Przemysłu (m.in. ewidencja zakładów i warsztatów rzemieślniczych, karty rzemieślnicze, rejestr uprawnień przemysłowych, rejestr kart rzemieślniczych.); sygn. 125 – 150. 6. Referat Aprowizacji (m.in. zarządzenia porządkowe starosty, sprawozdania sytuacyjne o stanie powiatu, obserwacja rynku ziemiopłodów i pasz, ewidencja zasobów i rozdzielnictwa ryb); sygn. 151 – 164. 7. Referat Handlu (m.in. wykaz miejscowości targowych, państwowych i spółdzielczych przedsiębiorstw); sygn. 165 – 168. 8. Referat Kultury i Sztuki (m.in. kronika bestialstw niemieckich, ewidencja zabytków oraz miejsc upowszechniających kulturę, wykaz osób straconych w czasie okupacji i miejsca straceń); sygn. 169 – 175. 9. Referat Odszkodowań Wojennych (m.in. rejestracja oraz zestawienie strat wojennych); sygn. 176 – 208. 10. Referat Rolnictwa i Reform Rolnych (m.in. sprawozdania z działalności Służby Ochrony Roślin, rejestr gospodarstw poniemieckich, zmiana gruntów leśnych na rolne, spis powierzchnie użytków rolnych, lasów prywatnych, ogrodów, zwierząt gospodarskich); sygn. 209 – 221. 11. Powiatowy Inspektorat Oświaty Rolniczej (m.in. sprawozdania, statystyka dotycząca oświaty, wykaz uczniów oraz sprawy personelu nauczycielskiego); sygn. 222 – 227. 12. Referat Administracji Samorządowej (m.in. protokoły lustracji zarządów gminnych przez starostę, sprawozdania sytuacyjne o stanie związków samorządowych, ewidencja pracowników samorządowych); sygn. 228 – 239. 13. Referat Świadczeń Rzeczowych (sankcje karne); sygn. 240. 14. Referat Zdrowia (urządzenia komunalne, wykaz zachorowań na choroby zakaźne); sygn. 241 – 244. 15. Referat Opieki Społecznej (m.in. sprawozdania z misji charytatywnej anglo – amerykańskiej i z działalności placówek opiekuńczych, ewidencja orzeczeń W.K.K i decyzji G.K.K. przyznających zasiłek); sygn. 245 – 251. 16. Referat Wodny (księga zarządzeń i protokołów, działania w ramach akcji przeciwpowodziowych, szkody powodziowe); sygn. 252 – 258. 17. Referat Odbudowy (m.in. sprawozdania sytuacyjne o stanie zniszczeń w pow., protokoły z posiedzeń Powiatowej Komisji Odbudowy, wykazy osób zamieszkałych w bunkrach i szałasach, sprawa odbudowy zniszczeń wojennych, wykaz cmentarzy poległych podczas II wojny, konserwacja zabytków kultury); sygn. 259 – 281. 18. Referat Budowlany (prośba mieszkańców gminy Jedlnia w sprawie rozdania baraków poniemieckich zbudowanych na wysiedlonych terenach wsi Siczki); sygn. 282. 19. Protokoły posiedzeń Powiatowej Rady Społecznego Osadnictwa Spółdzielczo – Parcelacyjnego w Kozienicach (1948 – 1949); sygn. 283.