Biuro Obwodowe w Wąbrzeźnie Okręgowego Urzędu Likwidacyjnego w Bydgoszczy

Signatur
69/438/0
Anzahl der Serien
0
Anzahl der Scans
0

Inhalt:

1. Organizacja Biura (1948), sygn. 1: wykaz pracowników. 2. Sprawozdawczość (1947-1948), sygn. 2-7: sprawozdania z działalności Biura, zestawienia statystyczne czynności poszczególnych komórek organizacyjnych urzędu. 3. Wykazy przedsiębiorstw /ogólne/ (1946-1948), sygn. 8-17: wykazy przedsiębiorstw i zakładów przemysłowo-handlowych na terenie Wąbrzeźna i powiatu, kwestionariusze przedsiębiorstw poniemieckich i opuszczonych, sprawozdania dotyczące likwidacji remanentów towarowych, oszacowanie przedsiębiorstw poniemieckich, sprawozdania finansowo-rachunkowe zakładów. 4. Zakłady /szczegółowe/ (1945-1953), sygn. 18-55: akta poszczególnych zakładów przemysłowo-handlowych, rzemieślniczych, fabryk, gorzelni, tartaków i sklepów na terenie Wąbrzeźna i powiatu.

Die Geschichte der Provenienzstelle:

Biuro Obwodowe w Wąbrzeźnie utworzone zostało okólnikiem Głównego Urzędu Likwidacyjnego w Łodzi dnia 3 września 1947 r. Podlegało ono bezpośrednio Delegaturze Okręgowego Urzędu Likwidacyjnego w Toruniu. Terytorialna właściwość działania tej placówki obejmowała miasto i powiat Wąbrzeźno. Do zadań Biura Obwodowego należało wykonywanie doraźnych czynności zleconych przez GUL w Bydgoszczy i Delegaturę w Toruniu. W październiku 1947 r. schemat struktury organizacyjnej Biura przedstawiał się następująco: Kierownik Biura I. Referat Ogólny 1. Kancelaria 2. Podreferat admin.-personalny 3. Podreferat finans.-gospodarczy II. Referat Ewidencyjny 1. Podreferat powierniczy 2. Biuro sprzedaży 3. Podreferat ewidenc.-szacunkowy 4. Podreferat prawny Zmiany organizacyjne nastąpiły w kwietniu 1948 r. Biuro dzieliło się wówczas na następujące komórki: I. Referat Ogólny II. Referat Ewidencyjny 1. Podreferat przemysłowo-handlowy 2. Podreferat nieruchomości 3. Podreferat ruchomości 4. Podreferat prawny. Powyższy schemat struktury organizacyjnej Biura Obwodowego w Wąbrzeźnie przetrwał do stycznia 1949 r. kiedy nastąpiła likwidacja urzędu. Omawiając zakres zadań i kompetencji poszczególnych komórek organizacyjnych Biura należy podkreślić, że ograniczały się one do czynności ściśle wykonawczych. Do zadań Referatu Ogólnego należało prowadzenie kancelarii oraz załatwianie spraw personalnych, administracyjno-gospodarczych i finansowych Biura. Do zakresu kompetencji Referatu Ewidencyjnego należało zabezpieczenie, inwentaryzacja i opis mienia opuszczonego i poniemieckiego, jego ewidencjonowanie oraz określenie wartości majątków w granicach otrzymanych uprawnień i instrukcji. Referat ten załatwiał ponadto sprawy związane z administracją nieruchomości /oddawanie w zarząd lub dzierżawę właściwym władzom i instytucjom/, przedsiębiorstw i zakładów przemysłowo-handlowych oraz akcja zbywania ruchomości. Referat ten miał również sporządzać okresowe sprawozdania statystyczne i opisowe.

Laufzeit:

[1945] 1947-1949 [1953]

Klassifikation:

administracja specjalna

Name der Provenienzstelle:

Daten:

1945-1945, 1947-1949, 1953-1953.

Alter Name:

Name der Fremdsprache:

Sprachen:

polski

Zugänglichkeit:

Vollständig geteilt

Akten insgesamt:

62

Bearbeitete Akten insgesamt:

55

Akten insgesamt ohne Verzeichnis:

0

Laufende Meter insgesamt

0.14

Bearbeitete laufende Meter insgesamt

0.14

Laufende Meter insgesamt ohne Verzeichnis

0.0

Akten insgesamt:

0

Dateien insgesamt:

0

Größe insgesamt (in MB):

0.0

Dokumente insgesamt

0

Sachen insgesamt

0

Klassen insgesamt

0

Akten insgesamt:

0.0

Gesamtzahl laufender Meter:

0.0

Extreme Daten der nicht archivierten Dokumentation:

1947 - 1949

Name Stückzahlen-Inventar Anmerkungen
Genehmigtes Findbuch Keine Daten 55 j.a. kat. A i 6 j.a. kat. B