Prezydium Powiatowej Rady Narodowej i Urząd Powiatowy w Aleksadrowie Kujawskim

Signatur
71/142/0
Anzahl der Serien
119
Anzahl der Scans
0

Inhalt:

I. WYDZIAŁ ORGANIZACYJNO-PRAWNY 1. Roczne i kwartalne plany pracy powiatowej rady narodowej i jej prezydium z lat 1974-1975, sygn. 1-2 2. Sprawy organizacyjne PRN, protokóły z sesji powiatowej rady narodowej wraz z materiałami z lat 1953-1975, sygn. 3-42; 3. Interpelacje i postulaty radnych z lat 1966-1975, sygn. 43-45; 4. Komisje stałe PRN- protokóły z posiedzeń, kontroli i plany pracy Komisji: Oświaty i Kultury, Rolnictwa i Leśnictwa, Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, Finansów, Budżetu i Planu, Komisji Budownictwa, Komisji Zdrowia, Komisji Komunikacji, Komisji Pracy i Pomocy Społecznej, Komisji Handlu, Komisji Przemysłu Miejscowego i Drobnej Wytwórczości, Komisji Porządku Publicznego z lat 1950-1975, sygn. 46-119; 5. Protokóły z posiedzeń komisji doraźnych - Komisja Odznaczeń z lat 1974-1975, sygn. 120-121; 6. Protokóły z posiedzeń Prezydium PRN z lat 1950, 1952-1975, sygn. 122-207; 7. Decyzje i zarządzenia Przewodniczącego Prezydium PRN i Naczelnika Powiatu z lat 1968-1975, sygn. 208-211; 8. Organizacja urzędu powiatowego i rad narodowych niższych stopni z lat 1969-1975, sygn. 212-216; 9. Podział administracyjny powiatu - łączenie i likwidacja gromad na terenie powiatu aleksandrowskiego z lat 1961-1972, sygn. 217-220; 10. Materiały dot. członków organów kolegialnych PRN oraz rad narodowych niższego stopnia (sprawozdania, kwestionariusze radnych) z lat 1950-1975, sygn. 221-226; 11. Sprawozdania dot. zatrudnienia i kwalifikacji pracowników Prezydium PRN i jednostek podległych z lat 1968-1975, sygn. 227-236; 12. Analiza skarg i wniosków z lat 1973-1975, sygn. 237-239; 13. Kontrole i inspekcje (protokóły i zalecenia pokontrolne) z lat 1950-1975, sygn. 240-248; II. POWIATOWA KOMISJA PLANOWANIA GOSPODARCZEGO 1. Organizacja i funkcjonowania wydziału (statuty, regulaminy) z lat 1952-1973, sygn. 249-252; 2. Posiedzenia Kolegium Powiatowej Komisji Planowania Gospodarczego (protokóły) z lat 1953-1974, sygn. 253-273; 3. Protokóły posiedzeń Zespołu ds.. Koordynacji Inwestycji z lat 1967-1971, sygn. 274-276; 4. Zbiorcze plany gospodarcze i sprawozdaniach z ich wykonania (wieloletnie i roczne) z lat 1969-1975, sygn. 277-447; 5. Plany wieloletnie i roczne z różnych dziedzin życia gospodarczego (z zakresu budownictwa, inwestycji, przemysłu i usług, obrotu towarowego, komunikacji i łączności, rolnictwa i leśnictwa, urządzeń kulturalno-socjalnych, gospodarki komunalnej i mieszkaniowej, oświaty, czynów społecznych) z lat 1954-1974, sygn. 448-621; 6. Sprawozdania i analiy z realizacji planów wieloletnich i rocznych wg dziedzin życia gospodarczego z lat 1952-1975, sygn. 622-808; 7. Bilanse siły roboczej oraz dochodów i wydatków ludności z lat 1952-1969, sygn. 809-822; 8. Problemowe opracowania monograficzne z lat 1956-1974, sygn. 823-907; 9. Okresowa ocena sytuacji gospodarczej (sprawozdania i analizy) z lat 1957-1974, sygn. 908-926; 10. Kontrole i inspekcje (protokóły i zalecenia) z lat 1951-1970, sygn. 927-930; III. WYDZIAŁ FINANSOWY 1. Organizacja i działalność wydziału w latach 1963-1975, sygn. 931-937; 2. Plany finansowe wieloletnie i roczne z zakresu inwestycji i kapitalnych remontów, podatków i opłat z lat 1966-1975, sygn. 938-948; 3. Sprawozdania opisowe i analizy zbiorcze z lat 1957-1970, sygn. 949-960; 4. Opracowania statystyczne z zakresu zatrudnienia, funduszu płac, podatków obrotowych i dochodowych z lat 1956-1975, sygn. 961-988; 5. Kontrole i inspekcje (protokóły i zarządzenia pokontrolne przeprowadzonych kontroli w wydziale oraz w jednostkach podległych) z lat 1952-1975, sygn. 989-1023; 6. Budżety terenowe i sprawozdania z ich realizacji z lat 1954-1975, sygn. 1024-1093; 7. Rejestry przedsiębiorstw państwowych (zgłoszenia) z lat 1951-1956, sygn. 1094-1096; 8. Ewidencja pieczęci i stempli urzędowych prezydium z lat 1967-1973, sygn. 1097-1098; IV. WYDZIAŁ OŚWIATY 1. Zarządzenia i okólniki wydziału z lat 1953-1958, sygn. 1099-1102; 2. Posiedzenia organów kolegialnych z lat 1956-1975, sygn. 1103-1111; 3. Plany i sprawozdania z ich realizacji (plany wieloletnie i roczne z zakresu finansowania, struktury i stanu zatrudnienia, funduszu płac w szkolnictwie ogólnokształcącym i zawodowym w latach 1952-1974, sygn. 1112-1185; 4. Organizacja i sieć szkół oraz placówek oświatowo-wychowawczych w powiecie w latach 1951-1974, sygn. 1186-1264; 5. Wyniki nauczania, egzaminów, promowania i klasyfikacji uczniów (sprawozdania, opracowania) z lat 1958-1973, sygn. 1265-1267; 6. Kontrole i inspekcje (protokóły i zalecenia pokontrolne) z lat 1954-1974, sygn. 1268-1284; 7. Akta dot. szkół: Zasadniczej Szkoły Drzewa w Aleksandrowie Kuj, Liceum Ogólnokształcącego w Aleksandrowie, Ciechocinku i Nieszawie (korespondencja, plany, sprawozdania z lat 1951-1974), sygn. 1285-1293; 8. Skargi i zażalenia z lat 1968-1974, sygn. 1294-1299; V. WYDZIAŁ KULTURY 1. Plany i sprawozdania z działalności placówek kulturalno-oświatowych (biblioteki, świetlice) z lat 1953-1975, sygn. 1300-1309; 2. Opracowania statystyczne dot. stanu i działąlnosci placówek kulturalno-oświatowych w latach 1958-1973, sygn. 1310-1314; 3. Informacje o działalności własnej i jednostek podległych z lat 1956-1971, sygn. 1315-1317; 4. Konkursy i okolicznościowe imprezy artystyczne z lat 1970-1974, sygn. 1318-1319; 5. Kontrole i inspekcje własnej jednostki i jednostek podległych z lat 1971-1974, sygn. 1320-1321; VI. POWIATOWY KOMITET KULTURY FIZYCZNEJ 1. Organizacja Komitetu i jednostek podległych w latach 1966-1973, sygn. 1322-1328; 2. Plany pracy i protokóły posiedzeń Komitetu z lat 1956-1972, sygn. 1329-1344; 3. Protokóły posiedzeń Komisji Kultury Fizycznej i Turystyki z lat 1966-1971, sygn. 1345-1349; 4. Plany i sprawozdania wieloletnie i roczne z zakresu kultury fizycznej, turystyki i sportu z lat 1957-1975, sygn. 1350-1360; 5. Problemowe analizy i opracowania opisowe dot. działalności sportowo-rekreacyjnej i turystycznej z lat 1958-1974, sygn. 1361-1371; 6. Opracowania statystyczne z zakresu kultury fizycznej i turystyki z lat 1961-1973, sygn. 1372-1378; 7. Protokóły kontroli zewnętrzych PKKFiT oraz jednostek podległych z lat 1966-1975, sygn. 1379-1390; 8. Zagospodarowanie turystyczne (stan obiektów sportowych i turystycznych oraz plany ich rozbudowy) lata 1965-1975, sygn. 1391-1399; VII. WYDZIAŁ SPRAW WEWNĘTRZNYCH 1. Organizacja wydziału w latach 1957-1973, sygn. 1400-1412; 2. Plany i sprawozdania z działalności wydziału z lat 1951-1972, sygn. 1413-1433; 3. Opracowania statystyczne (ruch ludności w powiecie) w latach 1951-1974, sygn. 1434-1443; 4. Kontrole i inspekcje (zewnętrzne i jednostek podległych) z lat 1956-1974, sygn. 1444-1469; 5. Zmiana imion nazwisk z lat 1951-1974, sygn. 1470-1490; 6. Odtwarzanie i ustalanie treści aktów stanu cywilnego z lat 1956-1974, sygn. 1491-1514; 7. Stowarzyszenia (ewidencja i nadzór nad stowarzyszeniami) lata 1951-1973, sygn. 1515-1528; 8. Sprawy ludności rodzimej (sprawy potwierdzenia, nadania, pozbawienia obywatelstwa polskiego, sprawy przewłaszczeń, wywłaszczeń i odszkodowań) lata 1951-1974, sygn. 1529-1569; 9. Sprawy narodowościowe i społeczne (sprawy mniejszości narodowych i repatriacji obywateli polskich) lata 1950-1957, sygn. 1570-1573; VIII. WYDZIAŁ SKUPU 1. Protokóły z posiedzeń Zespołu Koordynacji Skupu z lat 1963-1965, sygn. 1574-1575; 2.Plany i sprawozdania (roczny plan skupu nasion oleistych i buraków cukrowych za 1965 r.), sygn. 1576; 3. Sprawozdania z realizacji obowiązkowych dostaw za lata 1952-1967, sygn. 1577-1600; 4. Opracowania statystyczne (wymiar obowiązkowych dostaw) lata 1957-1965, sygn. 1601-1607; 5. Kontrole i inspekcje (jednostek podległych i nadzorowanych) lata 1958-1965, sygn. 1608-1618; IX. WYDZIAŁ ROLNICTWA I LEŚNICTWA 1. Organizacja, plany pracy i sprawozdawczość wydziału lata 1955-1970, sygn. 1619-1632; 2. Narady i konferencje (protokóły) z 1962 r., sygn. 1633; 3. Komisje (protokóły z posiedzeń Komisji Nasiennej, Powiatowej Inspekcji Plonów i Powiatowego Zespołu ds. Koordynacji Kontraktacji Produkcji Roślinnej lata 1962-1971, sygn. 1634-1638; 4. Plany i sprawozdania z ich wykonania wieloletnie i roczne lata 1954-1974 (produkcja rolna, lesnictwo, ogrodnictwo, stan zdrowotny roślin, zwalczanie szkodników produkcja zwierzęca i drobiu), sygn. 1639-1751; 5. Analizy z zakresu sytuacji w rolnictwie i leśnictwie z lat 1960-1973, sygn. 1752-1773; 6. Sprawozdania z działalności jednostek podległych i nadzorowanych lata 1950-1974 (m. innymi organizacja, działalność i likwidacja spółdzielni produkcyjnych), sygn. 1774-1835; 7. Kontrole i inspekcje własnej jednostki i jednostek podległych (protokóły, zalecenia) z lat 1959-1975, sygn. 1836-1851; 8. Inwentaryzacja zadrzewień (sprawozdawczość, rezerwaty i pomniki przyrody) z lat 1954-1967, sygn. 1852-1876; X. POWIATOWA STACJA OCHRONY ROŚLIN 1. Narady i odprawy (protokóły) lata 1968-1970, sygn. 1877-1878; 2. Plany i sprawozdania z ich wykonania (z zakresu ochrony roślin i współzawodnictwa) lata 1967-1970, sygn. 1879-1885; 3. Opracowania statystyczne z wykonania zadań z zakresu ochrony roślin i kwarantanny lata 1967-1970, sygn. 1886-1889; 4. Kontrole (protokóły z kontroli jednostek podległych) lata 1967-1969, sygn. 1890-1892; XI. WYDZIAŁ GOSPODARKI KOMUNALNEJ I MIESZKANIOWEJ 1. Organizacja wydziału z lat 1963-1971, sygn. 1893-1899; 2. Plany i spraozdania z ich wykonania (plany wieloletnie i roczne oraz sprawozdania w zakresie budownictwa mieszkaniowego) z lat 1963-1973, sygn. 1900-1929; 3. Opracowania statystyczne z zakresu gospodarki komunalnej i mieszkaniowej za lata 1963-1975, sygn. 1930-1950; 4. Analizy ekonomiczne (operatywne i problemowe) lata 1951-1969, sygn. 1951-1967; 5. Organizacja przedsiebiorstw i zakładów (powstanie, działalność i likwidacja przedsiębiorstw i zakładów na terenie powiatu) z lat 1959-1969, sygn. 1968-1973; 6. Kontrole i inspekcje (protokóły, zarządzenia pokontrolne własnej jednostki i jednostek podległych) lata 1959-1975, sygn. 1974-1991; XII. WYDZIAŁ HANDLU, PRZEMYSŁU I USŁUG 1. Sprawy organizacyjne wydziału lata 1950-1970, sygn. 1992-2002; 2. Zespół ds. Koordynacji Usług z 1968 r. (protokóły, plany pracy), sygn. 2003; 3. Narady i konferencje własne z 1968 r., sygn. 2004; 4. Plany i sprawozdania (roczne i wieloletnie z zakresu handlu, przemysłu i usług) lata 1968-1974, sygn. 2005-2020; 5. Analizy ekonomiczne i inne dot. działąlności handlowej i gastronomicznej z lat 1968-1973, sygn. 2021-2024; 6. Opracowania statystyczne dot. uspołecznionej sieci handlowej i zakładów gastronomicznych z lat 1959-1973, sygn. 2025-2037; 7. Ewidencja placówek handlowych i usługowych w latach 1951-1974, sygn. 2038-2051; 8. Kontrole i inspekcje (protokóły, zarządzenia pokontrolne własnej jednostki i podległych jednostek gospodarczych) z lat 1968-1974, sygn. 2052-2067; XIII. WYDZIAŁ ZDROWIA I OPIEKI SPOŁECZNEJ 1. Narady i konferencje organizowane przez wydział z 1957 r., sygn. 2068; 2. Opracowania statystyczne ( z zakresu inwestycji, higieny szkolnej, obsencji chorobowej, szczepień ochronnych ludności, wczasów i kolonii letnich) z lat 1950-1969, sygn. 2069-2121; 3. Kontrole i inspekcje (protokóły i zarządzenia pokontrolne jednostek podległych i nadzorowanych) z lat 1954-1974, sygn. 2113-2134; 4. Opracowania analityczne (przyczyn zgonów i śmiertelności niemowląt) z lat 1965-1971, sygn. 2135-2137; 5. Analiza potrzeb i efektów pomocy społecznej z lat 1952-1973, sygn. 2138-2145; XIV. WYDZIAŁ ZATRUDNIENIA I SPRAW SOCJALNYCH 1. Sprawy organizacyjne wydziału (normatywy, plany pracy i sprawozdania) lata 1960-1969, sygn. 2146-2167; 2. Analizy ekonomiczne ( o stanie i ruchu zatrudnienia, pośrednictwa pracy) z lat 1961-1969, sygn. 2168-2179; 3. Opracowania statystyczne ( z zakresu werbunku i bilans siły roboczej) lata 1958-1969, sygn. 2180-2188; 4. Kontrole i inspekcje (protokóły, zarządzenia pokontrolne własnej jednostki i jednostek podległych) lata 1957-1969, sygn. 2189-2210; XV. WYDZIAŁ BUDŻETOWO-GOSPODARCZY 1. Organizacja wydziału (struktura wewnętrzna, rzeczowe wykazy akt) lata 1959-1966, sygn. 2211-2217; XVI. WYDZIAŁ ROLNICTWAI LEŚNICTWA -WŁĄCZONY DO ZESPOŁU W 2006 R. DECYZJĄ KOMISJI METODYCZNEJ ARCHIWUM PAŃSTWOWEGO W TORUNIU 1. Planowanie, sprawozdawczość, sygn. 2218-2234; 2. Kontrole, sygn. 2233; 3. Sprawy personalne urzędu, sygn. 2234-2239; 4. Powiatowa Wystawa Rolna, sygn. 2240; 5. Pomiary, granice gromad, klasyfikacja i ewidencja gruntów, sygn. 2241-2356; 6. Obrót ziemią, sygn. 2357-2471; 7. Akcja przesiedleńcza, sygn. 2472-2488 DOPŁYW DO ZESPOŁU WŁĄCZONY W 2007 R. I. WYDZIAŁ ORGANIZACYJNO-PRAWNY: protokóły z sesji PRN z 1952 r., posiedzeń Prezydium PRN z 1951 r., biuletyn informacyjny Prezydium PRN z 1959 r., zasady płacy i pracy z lat 1967-1975, budżet i sprawozdania finansowe wydziału lata 1973-74, sygn. 2489-2508; II. POWIATOWA KOMISJA PLANOWANIA GOSPODARCZEGO: plany pracy i sprawozdania Kolegium PKPG z lat 1971-1974, plany inwestycji przemysłu, komunikacji na lata 1971-1975, sygn. 2509-2519; III. WYDZIAŁ FINANSOWY: plany praci i sprawozdania wydziału lata 1962-1963, działalność komisji orzekającej ds. naruszenia dyscypliny finansowej w latach 1964-1965, zmiany w budżetach w latach 1965-1968, 1973-1974, sygn. 2520-2529; IV. WYDZIAŁ OŚWIATY I KULTURY: postulaty i wnioski wyborców dot. spraw oświaty i kultury z lat 1969-1971, budżety i sprawozdania finansowe wydziału za lata 1957-1974, organizacja placóek oświatowo-wychowawczych w latach 1972-1974, sygn. 2530-2550; V. WYDZIAŁ SPRAW WEWNĘTRZNYCH: organizacja i nadzór nad urzędami stanu cywilnego w latach 1949-1970, rejestr poświadczeń obywatelstwa polskiego z lat 1946-1962, akta spraw tajnych wydziału z lat 1950-1968, typowe akt spraw karno-administrcayjnych z lat 1970-1972, sygn. 2551-2615; VI. WYDZIAŁ ROLNICTWA I LEŚNICTWA: sprawy personalne pracowników, budżet wydziału z lat 1958-1963, sygn. 2616-2622; VII. WYDZIAŁ GOSPODARKI KOMUNALNEJ I MIESZKANIOWEJ; ogólne zasady pracy i płacy wydziału z lat 1968-1970, tereny pod budownictwo prywatne i spółdzielcze lata 1963-1964, sygn. 2623-2628; VIII. WYDZIAŁ PRZEMYSŁU I HANDLU; pozwolenia na prowadzenie rzemiosłą i usług w latach 1951-1974, likwidacja zakładów rzemieślniczych lata 1954-1962, sygn. 2629-2650; IX. WYDZIAŁ BUDOWNICTWA, URBANISTYKI I ARCHITEKTURY; decyzje w sprawach budowlanych z lat 1970-1973, rejestr lokalizacji z lat 1969-1972, rejestr pozwoleń na budowę z lat 1972-1975, sygn. 2651-2659; X. WYDZIAŁ ZDROWIA I OPIEKI SPOŁECZNEJ; budżety i sprawozdania finansowe wydziału z lat 1961-1964, sygn. 2660-2670; Akta Kat. B - dokumentacja techniczna szkół, przedszkoli i budynków użyteczności publicznej będących w użytkowaniu Prezydium PRN w latach 1950-1969; opinie lokalizacyjne z lat 1970-1972, protokóły ukończenia szkoły podstawowej dla pracujących w Ciechocinku z lat 1953-1955; umowy o pracę sprzątaczek i palaczy zawierane przez wydział oświaty z lat 1962-1965, łącznie 126 j.inw.

Die Geschichte der Provenienzstelle:

Podstawą prawną powstania Powiatowej Rady Narodowej w Aleksandrowie Kujawskim była ustawa z dn. 20.03.1950 r. "o terenowych organach jednolitej władzy państwowej". Do głównych zadań powiatowej rady narodowej należało: kierowanie na terenie powiatu działalnością społeczno-gospodarczą, kulturalną, dbanie o porządek i bezpieczeństwo publiczne, współdziałanie w umocnieniu obronności państwa, uchwalanie planów gospodarczych, budżetów terenowych oraz nadzorowanie ich wykonania, sprawowanie kontroli społecznej nad działalnością urzędów, przedsiębiorstw, zakładów i instytucji. Rada narodowa powoływała dla prowadzenia poszczególnych dziedzin działalności komisje stałe i niestałe, które z ramienia rady wykonywały nadzór nad działalnością jej organów, przygotowywały projekty uchwał, sprawowały kontrolę społeczną. Organem wykonawczym i zarządzającym Powiatowej Rady Narodowej w Aleksandrowie Kujawskim było Prezydium Powiatowej Rady Narodowej w Aleksandrowie Kujawskim. Prezydium reprezentowało radę na zewnątrz, wykonywało uchwały rady, prezydium rady narodowej wyższego stopnia i Rady Ministrów oraz organizowało prace wydziałów. Strukturę i organizację wydziałów prezydium określały uchwały Rady Ministrów. W 1950 r., zgodnie z uchwałą Rady Ministrów z dnia 17 IV 1950 r., w Prezydium PRN w Aleksandrowie Kujawskim utworzono 7 wydziałów: (I Ogólny, II Finansowy, III Oświaty, IV Rolnictwa i Leśnictwa, V Komunikacji, VI Zdrowia, VII Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej) oraz 10 referatów (1- Kadr, 2 - Kontroli, 3- Społeczno-Administracyjny, 4- Wojskowy, 5- Budownictwa, 6- Przemysłu, 7- Handlu, 8 - Kultury; 9 - Pracy i Pomocy Społecznej, 10 - Referat ds. Wyznań), ponadto powołano na prawach wydziału, Powiatową Komisję Planowania Gospodarczego. W kolejnych latach struktura organizacyjna Prezydium PRN ulegała ciągłym zmianom, wydziały i referaty łączyły się i rozdzielały, lecz zadania rady pozostawały bez zmiany. Zmianę w działalności rady i jej organu wykonawczego wprowadzała ustawa z 25 I 1958 r. "O radach narodowych", wraz z jej nowelizacją z 28 VI 1963 r.. Ustawa ta rozszerzała zadania i samodzielność rad, precyzowała zależność rad różnych stopni, uznając powiat za samodzielną jednostkę administracyjną i gospodarczą. Uległa zmianie struktura rad narodowych, co polegało przede wszystkim na usamodzielnieniu się wydziałów, które stały się terenowymi organami administracji państwowej, przejmując czynności należące dotychczas do prezydium. Strukturę organizacyjną Prezydium PRN w Aleksandrowie Kujawskim w 1958 r. tworzyło 16 wydziałów: Wydział Organizacyjny, Wydział Finansowy, Wydział Budżetowo-Gospodarczy, Wydział Spraw Wewnętrznych, Wydział Zatrudnienia i Spraw Socjalnych, Wydział Architektoniczno-Budowlany, Wydział Statystyki, Powiatowy Komitet Kultury Fizycznej, Inspektorat Oświaty, Wydział Komunikacji, Wydział Rolnictwa i Leśnictwa, Wydział Zdrowia, Powiatowa Komisja Planowania Gospodarczego, Wydział Handlu, Wydział Przemysłu, Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej. W kolejnych latach ciągłej zmianie ulegała struktura organizacyjna wydziałów, które przekazywały zakres czynności innym wydziałom lub nowotworzącym się jednostkom organizacyjnym. W 1962 r. powołano Powiatowe Biuro Geodezji i Terenów Rolnych (w 1966 r. przekształcone w Powiatowe Biuro Geodezji i Urządzeń Rolnych) i Powiatowy Zakład Weterynarii, które podporządkowane były kierownikowi Wydziału Rolnictwa i Leśnictwa. W 1963 r. z Wydziału Komunikacji wydzielono referart dróg lokalnych przekształcając go w Powiatowy Zarząd Dróg Lokalnych. W 1965 r. wyłączono z Wydziału Rolnictwa i Leśnictwa referat wodnych meloracji tworząc Powiatowy Inpektorat Wodnych Melioracji. Dwa lata później (1967) z tegoż Wydziału wydzielono referat kwarantanny i ochrony roślin, powołując Powiatową Stację Kwarantanny i Ochrony Roślin w Aleksandrowie Kuj. Z dniem 1.01.1971 r. powołano Powiatowy Inspektorat Zaopatrzenia Rolnictwa i Wsi w Wodę, wydzielony z Wydziału Rolnictwa i Leśnictwa, który w 1973 r. połączony został z Powiatowym Inspektoratem Wodnych Melioracji tworząc Powiatowy Zarząd Gospodarki Wodnej i Melioracji. W 1973 r. , na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów zmniejszona został z 15 do 10 liczba wydziałów Prezydium PRN. Kolejne zmiany w funkcjonowaniu Prezydium PRN w Aleksandrowie Kujawskim wprowadziła ustawa z dnia 22.11.1973 r., zmieniająca ustawę o radach narodowych z 1958 r. Ustawa ta stanowiła, że powiatowa rada narodowa jest organem władzy państwowej i samorzadu społecznego na terenie powiatu. Jako organy samorzadu społecznego, powiatowe rady narodowe organizowały samodzielnie zaspakajanie potrzeb ludności, wykorzystując miejscowe inicjatywy. PRN wykonywała swe zadania na sesjach przy pomocy prezydium i komisji oraz poprzez działalność radnych w terenie. Obsługą PRN zajmowało się Biuro PRN. Ustawa ta ponadto stanowiła (art.. 49), że terenowymi organami administracji państwowej w powiecie był Naczelnik Powiatu, który wykonywał wszystkie sprawy z zakresu administracji państwowej, zgodnie z kierunkiem ustalonym przez organy nadrzędne oraz realizował zadania własnej powiatowej rady narodowej. Organem wykonawczym naczelnika powiatu był Urząd Powiatowy, który składał się z następujących wydziałów: 1. Biuro Ogólno-Organizacyjne; 2. Powiatowa Komisja Planowania Gospodarczego; 3. Wydział Finansowy; 4. Wydział Oświaty, Wychowania i Kultury, Kultury Fizycznej i Turystyki; 5. Wydział Spraw Wewnętrznych; 6. Wydział Rolnictwa, Leśnictwa i Skupu; 7. Wydział Gospodarki Komunalnej, Przestrzennej, Ochrony Środowiska i Komunikacji; 8. Wydział Handlu, Przemysłu i Usług; 9. Wydział Zdrowia i Opieki Społecznej; 10. Wydział Zatrudnienia i Spraw Socjalnych; 11. Wydział Budownictwa, Urbanistyki i Architektury; 12. Wydział Budżetowo-Gospodarczy. Działalność Biura PRN i Urzędu Powiatowego w Aleksandrowie Kujawskim trwała do maja 1975 r., bowiem ustawa z dnia 28.05.1975 r. "o dwustopniowym podziale administracyjnym państwa oraz zmianie ustawy o radach narodowych", stała się podstawą likwidacji powiatów, a tym samym organów władzy i administracji państwowej stopnia powiatowego. [ na podstawie wstępu do inwentarza opr. J. Łazarska, Włocławek 1983 r.]

Laufzeit:

[1945] 1950-1975

Klassifikation:

Name der Provenienzstelle:

Daten:

1945-1945, 1950-1975.

Alter Name:

Name der Fremdsprache:

Sprachen:

Zugänglichkeit:

Akten insgesamt:

2778

Bearbeitete Akten insgesamt:

2670

Akten insgesamt ohne Verzeichnis:

0

Laufende Meter insgesamt

27.0

Bearbeitete laufende Meter insgesamt

26.5

Laufende Meter insgesamt ohne Verzeichnis

0.0

Akten insgesamt:

0

Dateien insgesamt:

0

Größe insgesamt (in MB):

0.0

Dokumente insgesamt

0

Sachen insgesamt

0

Klassen insgesamt

0

Akten insgesamt:

126.0

Gesamtzahl laufender Meter:

1.0

Extreme Daten der nicht archivierten Dokumentation:

1949-1972

Name Stückzahlen-Inventar Anmerkungen
Genehmigtes Findbuch Tak zespół wpisany do bazy danych IZA 6.0
Abgabe- und Abnahmeliste Tak