Prezydium Powiatowej Rady Narodowej i Urząd Powiatowy we Włocławku

Signatur
71/144/0
Anzahl der Serien
0
Anzahl der Scans
0

Inhalt:

I. WYDZIAŁ ORGANIZACYJNO-PRAWNY 1. Sprawy organizacyjne wydziału: rzeczowe wykazy akt, zakresy działania wydziałów, plany i sprawozdania, lata 1950-1973, sygn. 1-37; 2. Sesje PRN: protokóły sesji, rejestry uchwał, informacje z realizacji uchwał, protokóły posiedzeń Konwentu Seniorów lata 1950-1973, sygn. 38-77; 3. Spotkania posłów i radnych z wyborcami: rejestry postulatów i wniosków, sprawozdania z ich realizacji lata 1956-1971, sygn. 78-95; 4. Interpelacje i postulaty radnych lata 1956-1968, sygn. 96-105; 5. Komisje stałe PRN: protokóły posiedzeń, kontroli i sprawozdania z działalności komisji: Budżetu, Finansów i Planu, Budownictwa, Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, Komisji Przemysłu Drobnego i Rzemiosła, Komisji Rozwoju Gospodarczego, Komisji Komunikacji i Łączności, Komisji Oświaty i Kultury, Ochrony Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego, Komisji Zdrowi, Zatrudnienia i Pomocy Społecznej, Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Zaopatrzenia Ludności, lata 1955-1973, sygn. 106-213; 6. Komisje doraźne i komitety: protokóły posiedzeń Komisji ds. Aktywizacji Małych Miasteczek, Komisji Mandatowej, Powiatowego Komitetu Odbudowy Warszawy, Powiatowej Komisji Akcji Sanitarno-Porządkowej, działalność komitetów redakcyjnych radiowęzłów, lata 1962-1973, sygn. 214-239; 7. Posiedzenia Prezydium PRN: protokóły posiedzeń, konferencji i zjazdów organizowanych przez prezydium, lata 1950-1975, sygn. 240-346; 8. Konferencje i narady członków organów kolegialnych: protokóły z posiedzeń, konferencji i zjazdów organizowanych przez Prezydium lata 1951-1966, sygn. 347-357; 9. Decyzje i zarządzenia przewodniczącego Prezydium PRN i Naczelnika Powiatu, lata 1965-1974, sygn. 358-365; 10. Organizacja prezydiów rad narodowych niższego szczebla, lata 1959-1966, sygn. 366-371; 11. Podział administracyjny powiatu: zmiany granice powiatu, gmin i gromad, nazw miejscowości, ulic i placów, lata 1951-1953, sygn. 372-396; 12. Analiza materiałów z sesji rad narodowych niższych stopni (GRN, MRN) i ich prezydiów, lata 1951-1966, sygn. 397-409; 13. Materiały dot. członków organów kolegialnych PRN i rad narodowych niższych stopni: zestawienia statystyczne z zakresu składu osobowego PRN, MRN, GRN, lata 1954-1974, sygn. 410-433; 14. Sprawozdania dot. spraw pracowniczych jednostki własnej i jednostek podległych, lata 1952-1955, sygn. 434-435; 15. Skargi i wnioski: rejestry i analizy, lata 1952-1975, sygn. 436-459; 16. Wydawnictwa własne: biuletyny, lata 1957-1966, sygn. 460-467; 17. Wycinki prasowe z 1960 r. sygn. 468; 18. Kontrole i inspekcje: protokóły i zarządzenia pokontrolne i informacja z wykonania zaleceń pokontrolnych własnej jednostki i jednostek podległych, lata 1950-1970, sygn. 469-502; 19. Akcje specjalne: sprawozdania sytuacyjno-gospodarcze, informacje z prowadzonych badań archeologicznych, lata 1959-1966, sygn. 503-509; II. POWIATOWA KOMISJA PLANOWANIA GOSPODARCZEGO 1. Posiedzenia Kolegium PKLG, protokóły z lat 1958-1965, sygn. 510-516; 2. Plany gospodarcze i sprawozdania z ich realizacji: programy rozwoju społeczno-gospodarczego miast i gromad wieloletnie i roczne z lat 1953-1974, sygn. 517-554; 3. Inne plany i sprawozdania z ich realizacji: plany wieloletnie i roczne z zakresu inwestycji, gospodarki komunalnej i mieszkaniowej, transportu, łączności, lata 1955-1965, sygn. 555-576; 4. Bilans siły roboczej, zestawienia roczne z lat 1958-1959, sygn. 577-578; 5. Okresowe oceny sytuacji gospodarczej: informacje i sprawozdania o realizacji ważniejszych zadań gospodarczych lata 1958-1975, sygn. 579-582; III. WYDZIAŁ FINANSOWY 1. Organizacja i działalność wydziału lata 1958-1974, sygn. 583-588; 2. Komisje działające przy wydziale: protokóły posiedzeń Powiatowej Komisji Orzekającej i Komisji Podatkowej lata 1961-1975, sygn. 589-598; 3. Konferencje, zjazdy, narady: protokóły i materiały pomocnicze lata 1962-1975, sygn. 599-604; 4. Plany gospodarcze i finansowe: roczne plany, fundusz płac i zatrudnienie, lata 1956-1974, sygn. 605-627; 5. Sprawozdania z wykonania planów: sprawozdania opisowe, bilans dochodów i wydatków, lata 1961-1974, sygn. 628-634; 6. Sprawozdawczość statystyczna roczna sporządzana przez wydział lata 1957-1974, sygn. 635-653; 7. Kontrole i inspekcje: protokóły i zarządzenia pokontrolne z kontroli wydziału i jednostek podległych lata 1952-1974, sygn. 654-724; 8. Budzety terenowe i sprawozdania z ich realizacji z lat 1952-1975, sygn. 725-829; 9. Rejestr przedsiębiorstw państwowych: wykazy, plany podatku obrotowego z lat 1950-1957, sygn. 830-832; 10. Repertoria spraw karno-skarbowych z lat 1962-1971, sygn. 833-843; IV. WYDZIAŁ OŚWIATY dla MIASTA WŁOCŁAWKA i POWIATU WŁOCŁAWSKIEGO 1. Organizacja wydziału: plany pracy, normatywy władz szkolnych, lata 1951-1975, sygn. 844-873; 2. Posiedzenia organów kolegialnych: protokóły Komisji Rehabilitacyjnej i Komisji ds..…………… Dzieci i Młodzieży, lata 1948-1975; 3. Konferencje i narady organizowane przez kierownikó szkół i przedszkoli, lata 1953-1965, sygn. 884-889; 4. Nieruchomości szkolne: inwentaryzacja budynków szkolnych i nieruchomości przekazywanych na rzecz Inspektoratu lata 1960-1973, sygn. 890-898; 5. Inwestycje i kapitalne remonty: plany i sprawozdawczość z realizacji kapitalnych remontów lata 1954-1974, sygn. 899-920; 6. Organizacja i sieć szkół i placówek oświatowo-wychowawczych: projekty organizacyjne, sprawozdawczość, programy rozwoju sieci szkół w mieście Włocławku i powiecie włocławskim: a) licea ogólnokształcące lata 1962-1975, sygn. 921-927; b) szkoły podstawowe lata 1946-1975, sygn. 928-974; c) zasadnicze szkoły zawodowe lata 1962-1975, sygn. 975-979; d) szkoły specjalne lata 1962-1973, sygn. 980-983; e) szkoły rolnicze lata 1960-1972, sygn. 984-988; f) szkoły dla pracujących lata 1948-1975, sygn. 989-994; g) domy dziecka lata 1967-1971, sygn. 995-996; h) przedszkola lata 1945-1971, sygn. 997-1000; 7. Plany i sprawozdawczość w zakresie nauczania i wychowania: analizy, oceny pracy szkół, sprawozdania opisowe z lat 1953-1975, sygn. 1001-1020; 8. Kontrole i inspekcje: protokóły, zarządzenia pokontrolne szkół i placówek oświatowo-wychowawczych lata 1952-1974, sygn. 1021-1044; 9. Sprawozdawczość statystyczna: a) z zakresu zatrudnienia i funduszu płac w szkolnictwie lata 1949-1974, sygn. 1045-1093; b) arkusze sprawozdawczo-statystyczne zbiorcze i jednostkowe liceów ogólnokształcących, szkół podstawowych, szkół zawodowych, szkół specjalnych, rolniczych, szkół dla pracujących, domów dziecka, przedszkoli z terenu miasta i powiatu z lat 1948-1974, sygn. 1094-1247; c) sprawozdawczość z zakresu opieki nad dzieckiem i młodzieżą: ewidencja sierot w powiecie, statystka placówek, sprawozdania z akcji wypoczynkowych, wczasów, kolonii z lat 1948-1974, sygn. 1248-1279; d) sprawozdania zbiorcze i jednostkowe w zakresie wychowania fizycznego i turystyki z lat 1951-1970, sygn. 1280-1294; e) kwestionariusze sprawozdawcze z działalności bibliotek z laty 1947-1953, sygn. 1295-1297; 10. Higiena szkolna i stan zdrowotny dzieci i młodzieży, sprawozdawczość z lat 1959-1974, sygn. 1298-1306; 11. Organizacje w szkołach i placówkach oświatowo-wychowawczych: sprawozdania z pracy ZHP, Kół SFOS, spółdzielni uczniowskich z lat 1960-1975, sygn. 1307-1312; 12. Uniwersytety powszechne, ludowe, kursy: organizacja i sprawozdania z kursów ogólnokształcących i problemowych, działalność Uniwersytetu Powszechnego lata 1949-1975, sygn. 1313-1342; 13. Akta dot. szkół, przedszkoli, domów dziecka: a) sprawy organizacyjne liceów ogólnokształcących z terenu m. Włocławka i powiatu z lat 1969-1975, sygn. 1343-1353; b) sprawy organizacyjne szkół podstawowych z terenu m. Włocławka (im. J. Długosza, SS Urszulanek, szkół od nr 1-18) i szkół z terenu powiatu włocławskiego z lat 1945-1973, sygn. 1354-1557; c) akta organizacyjne szkół zawodowych: ZSZ Ministerstwa Przemysłu Drobnego i Rzemiosł, Szkoły Rzemiosł Budowlanych z lat 1951-1972, sygn. 1558-1565; d) akta organizacyjne szkół przysposobienia rolniczego z terenu pow. włocławskiego z lat 1958-1971, sygn. 1566-1603; e) akta organizacyjne szkół dla pracujących - liceów i zasadniczych szkół zawodowych z terenu miasta i powiatu z lat 1952-1972, sygn. 1604-1622; f) akta organizacyjne Domów Dziecka w Brzeziu i Lubieniu z lat 1953-1956, sygn. 1623-1624; g) akta organizacyjne przedszkoli miejskich i wiejskich z lat 1945-1974, sygn. 1625-1672; 14. Czyny społeczne: plany i sprawozdania z realizacji czynów, działalność Komitetu Koordynacji Społecznego Funduszu Budowy szkół z lat 1957-1974, sygn. 1673-1692; 15. Plany gospodarcze w zakresie oświaty i sprawozdania z ich wykonania z lat 1951-1975, sygn. 1693-1707; 16. Budżety i sprawozdania z ich wykonania: budżety wydziałowe dla miasta i powiatu z lat 1951-1974, sygn. 1708-1775; V. WYDZIAŁ KULTURY 1. Sprawy organizacyjne wydziału: plany pracy, sprawozdania z ich realizacji z lat 1956-1960, sygn. 1776-1778; 2. Seminaria i narady - protokóły z lat 1955-1957, sygn. 1779; 3. Komisje wydziałowe - Rada Czytelnictwa i Książki z lat 1956-1957, sygn. 1780; 4. Plany i sprawozdania - plany w zakresie urządzeń kulturalnych z 1955-1956, sygn. 1781; 5. Koordynacja działalności instytucji kulturalnych: plany pracy i sprawozdania z działalności kin, bibliotek, świetlic z lat 1955-1961, sygn. 1782-1793; VI. WYDZIAŁ SPRAW WEWNĘTRZNYCH 1. Sprawy organizacyjne: olany pracy i sprawozdania wydziału z lat 1957-1960, sygn. 1794-1795; 2. Zmiana imion i nazwisk - orzeczenia z lat 1952-1975, sygn. 1796-1805; 3. Odtwarzanie i ustalanie treści akt stanu cywilnego w trybie administracyjnym i sądowym z lat 1957-1965; sygn. 1806-1826; 4. Stowarzyszenia - ewidencja i nadzór lata 1973-1971, sygn. 1827-1832; 5. Sprawy ludności rodzimej: a) przesiedlenia i wywłaszczenia - orzeczenia dot. odszkodowań za poniesione szkody, sprawy przepadku mienia lata 1950-1971, sygn. 1833-1846; b) poświadczenie obywatelstwa - stwierdzenie, nadanie, zmiany i utrata obywatelstwa polskiego lata 1950-1974, sygn. 1847-1857; 6. Sprawy narodowościowe i społeczne: orzeczenia o pozbawieniu obywatelstwa osób narodowości niemieckiej, wnioski w sprawie wyjazdów do Niemiec, rejestracja obywateli radzieckich lata 1945-1968, sygn. 1858-1869; 7. Urzędy Stanu Cywilnego: ewidencja i organizacja USC w powiecie lata 12950-1965, sygn. 1870-1873; 8. Akta tajne: a) Referat Wojskowy: organizacja kancelarii tajnej, sprawozdawczość, protokóły narad lata 1953-1970, sygn. 1874-1902; b) Referat Społeczno-Administracyjny: nadzór nad klerem, sprawy zgromadzeń i zbiórek publicznych lata 1961-1974, sygn. 1903-1920; c) Referat karno-Administracyjny: sprawy aresztów śledczych i zakładów karnych z 1967 r., sygn.1921; d) Inspektorat Oświaty: sprawy nauczania religii w szkole w 1961 r., sygn. 1922; e) Przewodniczący Prezydium PRN: sprawozdania z działalności księży, uroczystości kościelnych, informacje o pracy organów MO z lat 1967-1972, sygn. 1923-1926; f) Wydział Rolnictwa i Leśnictwa: sprawy budowy rurociągu "Przyjaźń" lata 1963-1972, sygn. 1927-1930; g) Wydział Finansowy: sprawy podatku dochodowego od osób kościelnych i zakonnych z 1972 r., sygn. 1931; h) Wydział Budownictwa, Urbanistyki i Architektury: dokumentacja dot. rozbudowy więzienia i budowy 2-ej nitki rurociągu naftowego "Przyjaźń" z lat 1961-1973, sygn. 1932-1942; VII. WYDZIAŁ GOSPODARKI KOMUNALNEJ I MIESZKANIOWEJ 1. Sprawy organizacyjne wydziału lata 1951-1975, sygn. 1943-1946; 2. Plany i sprawozdania: plany i realizacja narodowego planu gospodarczego, programy i prace naukowo-badawcze lata 1953-1974, sygn. 1947-1960; 3. Inwestycje i kapitalne remonty: plany inwestycyjne i sprawozdania z ich wykonania, inwentaryzacja potrzeb inwestycyjnych, stan potrzeb mieszkaniowych lata 1950-1969, sygn. 1961-2004; 4. Opracowania statystyczne: ewidencja nieruchomości, sprawozdawczość w zakresie przedsiębiorstw, zakładów i urządzeń komunalnych, lata 1950-1961, sygn. 2005-2014; 5. Kontrole: protokóły z kontroli jednostek podległych z lat 1951-1970, sygn. 2015-2020; 6. Przedsiębiorstwa, zakłady, urządzenia komunalne: sprawy organizacyjne i nadzór nad przedsiębiorstwami i urządzeniami komunalnymi, spisy grobów wojennych, lata 1951-1965, sygn. 2021-2038; VIII. WYDZIAŁ PRZEMYSŁU I HANDLU 1. Organizacja wewnętrzna i zakres działania wydziału lata 1953-1973, sygn. 2039-2055; 2. Komisje działające przy wydziale: protokóły posiedzeń Powiatowej komisji do spraw uzdrowienia finansów GS "Samopomoc Chłopska", Komisji do walki ze spekulacją, Komisji Przemysłowej, Komisji Opiniodawczej ds..…………… Zezwoleń na działalność gospodarczą w przemyśle i rzemiośle lata 1952-1972, sygn. 2056-2065; 3. Narady i konferencje - protokóły z 1968 r., sygn. 2066; 4. Plany i sprawozdania z ich wykonania: perspektywiczne, wieloletnie i roczne z zakresu inwestycji, rozwoju pracy nakładczej, przemysłu i drobnej wytwórczości, rozwoju usług lata 1951-1972, sygn. 2067-2136; 5. Organizacja i funkcjonowanie placówek handlowych: ewidencja sieci towarowej, lokalizacja handlu uspołecznionego i prywatnego, wykaz zakładów przemysłowych w powiecie lata 1951-1967, sygn. 2137-2162; 6. Zakłady przemysłowe i warsztaty rzemieślnicze: nadzór nad młynami i przedsiębiorstwami, wykazy warsztatów rzemieślniczych nowopowstałych i zlikwidowanych lata 1946-1973, sygn. 2163-2242; 7. Analizy ekonomiczne: z wykonania zadań produkcyjnych i usługowych oraz jednostek gospodarki uspołecznionej lata 1953-1974, sygn. 2243-2250; 8. Sprawozdania statystyczne z zakresu obrotu towarowego i zaopatrzenia rynku lata 1953-1972, sygn. 2251-2255; 9. Kontrole i inspekcje - protokóły z kontroli własnej jednostki, zakładów uspołecznionych i gospodarki nieuspołecznionej lata 1950-1973, sygn. 2256-2276; 10. Skargi i zażalenia: rejestry, sprawozdania lata 1959-1973, sygn. 2277-2280; 11. Publikacje, wycinki prasowe o własnej działalności lata 1967-1968, sygn. 2281-2282; 12. Akcje społeczne - protokóły z odbytych narad i sprawozdania ze zbiórki złomu z lat 1956-1972, sygn. 2283-2290; 13. Kart rzemieślnicze imienne z lat 1954-1972, sygn. 2291-2304; IX. WYDZIAŁ ZDROWIA I OPIEKI SPOŁECZNEJ 1. Sprawy organizacyjne wydziału: plany pracy i sprawozdania z lat 1953-1954, sygn. 2305; 2. Protokóły z narad i odpraw położnych i pracowników ośrodków zdrowia z lat 1951-1972, sygn. 2306-2308; 3. Analiza potrzeb i efektów pomocy społecznej: a) sprawozdania z działalności placówej lecznictwa otwartego z lat 1950-1968, sygn. 2309-2336; b) sprawozdania z akcji społecznych: z walki z żebractwem i włoczęgostwem i akcji przeciw krzywczej lata 1950-1955, sygn. 2337-2343. Dopływ: I. Wydział Organizacyjno-Prawny rejestry uchwał Powiatowej Rady Narodowej z lat 1962-1975, protokoły posiedzeń i kontroli Powiatowej Komisji Rolnej, skład osobowy PRN we Włocławku i jednostkach podległych, kronika powiatu z 1962 r., sygn. 2344-2348; II. Wydział Finansowy wykazy nieruchomości opuszczonych i poniemieckich, sygn. 2349-2350; III. Wydział Oświaty i Kultury akta osobowe pracowników, sygn. 2351-2459; IV. Wydział Spraw Wewnętrznych wywłaszczenia i odszkodowania, sprawy narodowościowe, sygn. 2460-2462; V. Wydział Przemysłu, Handlu i Usług rejestry zezwoleń na wykonywanie rzemiosła i przemysłu prywatnego, dokumentacja zakładów rzemieślniczych i usługowych, karty rzemieślnicze, sygn. 2463-2505; VI. Wydział Budownictwa, Urbanistyki i Architektury planowanie i sprawozdawczość Wydziału, lokalizacja szczegółowa inwetycji prywatnych i państwowych, wypadki i katastrofy budowlane, dokumentacja techniczna budynków mieszkalnych i gopodarczych, sygn. 2506-2531.

Die Geschichte der Provenienzstelle:

Podstawą prawną powstania Powiatowej Rady Narodowej we Włocławku była ustawa z dn. 20.03.1950 r. "o terenowych organach jednolitej władzy państwowej". Do głównych zadań powiatowej rady narodowej należało: kierowanie na terenie powiatu działalnością społeczno-gospodarczą, kulturalną, dbanie o porządek i bezpieczeństwo publiczne, współdziałanie w umocnieniu obronności państwa, uchwalanie planów gospodarczych, budżetów terenowych oraz nadzorowanie ich wykonania, sprawowanie kontroli społecznej nad działalnością urzędów, przedsiębiorstw, zakładów i instytucji. Rada narodowa powoływała dla prowadzenia poszczególnych dziedzin działalności komisje stałe i niestałe, które z ramienia rady wykonywały nadzór nad działalnością jej organów, przygotowywały projekty uchwał, sprawowały kontrolę społeczną. Organem wykonawczym i zarządzającym Powiatowej Rady Narodowej we Włocławku było Prezydium Powiatowej Rady Narodowej we Włocławku. Prezydium reprezentowało radę na zewnątrz, wykonywało uchwały rady, prezydium rady narodowej wyższego stopnia i Rady Ministrów oraz organizowało prace wydziałów. Strukturę i organizację wydziałów prezydium określały uchwały Rady Ministrów. W 1950 r., zgodnie z uchwałą Rady Ministrów z dnia 17.04.1950 r., w Prezydium PRN we Włocławku utworzono 7 wydziałów: (I Ogólny; II Finansowy; III Oświaty; IV Rolnictwa i Leśnictwa; V Komunikacji; VI Zdrowia; VII Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej) oraz 10 referatów (1.Kadr, 2.Kontroli, 3.Budownictwa, 4.Przemysłu, 5.Handlu, 6.Kultury, 7.Społeczno-Administracyjny, 8. Pracy i Pomocy Społecznej, 9.Wojskowy, 10. Referat ds. Wyznań), ponadto powołano na prawach wydziału, Powiatową Komisję Planowania Gospodarczego. W kolejnych latach struktura organizacyjna Prezydium PRN ulegała ciągłym zmianom, wydziały i referaty łączyły się i rozdzielały, lecz zadania powiatowej rady narodowej pozostawały bez zmiany. Zmianę w działalności rady i jej organu wykonawczego wprowadzała ustawa z 25.01.1958 r. "O radach narodowych", wraz z jej nowelizacją z 28.06.1963 r.. Ustawa ta rozszerzała zadania i samodzielność rad, precyzowała zależność rad różnych stopni, uznając powiat za samodzielną jednostkę administracyjną i gospodarczą. Uległa zmianie struktura rad narodowych, co polegało przede wszystkim na usamodzielnieniu się wydziałów, które stały się terenowymi organami administracji państwowej, przejmując czynności należące dotychczas do prezydium. Strukturę organizacyjną Prezydium PRN we Włocławku w 1958 r. tworzyło 15 wydziałów: Wydział Organizacyjn-Prawny, Wydział Finansowy, Wydział Budżetowo-Gospodarczy, Wydział Spraw Wewnętrznych, Wydział Komunikacji, Wydział Rolnictwa i Leśnictwa, Wydział Statystyki, Wydział Zdrowia, Wydział Spraw Socjalnych, Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, Wydział Architektury i Budownictwa, Inspektorat Oświaty, Wydział Kultury, Powiatowy Komitet Planowania Gospodarczego, Powiatowy Komitet Kultury Fizycznej. W kolejnych latach ciągłej zmianie ulegała struktura organizacyjna wydziałów, które przekazywały zakres czynności innym wydziałom lub nowotworzącym się jednostkom organizacyjnym. W 1962 r., zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 24.11.1961 r.prezydia rad narodowych tej samej rangi mające siedzibę w jednej miejscowości, mogły tworzyć wspólne wydziały. I tak w porozumieniu z Prezydium MRN we Włocławku w dniu 1 III 1962 r. Prezydium PRN we Włocławku podjęło uchwałę o utworzeniu wspólnego Wydziału Rolnictwa i Leśnictwa i Wydziału Skupu, który swoją działalnością obejmował obszar powiatu włocławskiego i miasto Włocławek. W dniu 1 kwietnia 1962 r. utworzono wspólny Wydział Oświaty dla miasta Włocławka i powiatu włocławskiego. Wydziały te pod względem organizacyjnym i osobowym podporządkowane zostały Prezydium PRN we Włocławku. Na tej samej zasadzie z dniem 1.11.1962 r. powstała wspólna Komenda Straży Pożarnej, która podporządkowana została Wydziałowi Spraw Wewnętrznych Prezydium PRN we Włocławku. W 1962 r. powołano Powiatowe Biuro Geodezji i Terenów Rolnych (w 1966 r. przekształcone w Powiatowe Biuro Geodezji i Urządzeń Rolnych) i Powiatowy Zakład Weterynarii, które podporządkowane były kierownikowi Wydziału Rolnictwa i Leśnictwa. W 1963 r. z Wydziału Komunikacji wydzielono referart dróg lokalnych przekształcając go w Powiatowy Zarząd Dróg Lokalnych. W 1965 r. wyłączono z Wydziału Rolnictwa i Leśnictwa referat wodnych meloracji tworząc Powiatowy Inpektorat Wodnych Melioracji. Dwa lata później (1967) z tegoż Wydziału wydzielono referat kwarantanny i ochrony roślin, powołując Powiatową Stację Kwarantanny i Ochrony Roślin. Z dniem 1.01.1971 r. powołano Powiatowy Inspektorat Zaopatrzenia Rolnictwa i Wsi w Wodę, wydzielony z Wydziału Rolnictwa i Leśnictwa, który w 1973 r. połączony został z Powiatowym Inspektoratem Wodnych Melioracji tworząc Powiatowy Zarząd Gospodarki Wodnej i Melioracji. Kolejne zmiany w funkcjonowaniu Prezydium PRN we Włocławku wprowadziła ustawa z dnia 22.11.1973 r., zmieniająca ustawę o radach narodowych z 1958 r. Ustawa ta stanowiła, że powiatowa rada narodowa jest organem władzy państwowej i samorządu społecznego na terenie powiatu. Jako organy samorządu społecznego, powiatowe rady narodowe organizowały samodzielnie zaspakajanie potrzeb ludności, wykorzystując miejscowe inicjatywy. PRN wykonywała swe zadania na sesjach przy pomocy prezydium i komisji oraz poprzez działalność radnych w terenie. Obsługą PRN zajmowało się Biuro PRN. Ustawa ta ponadto stanowiła (art.. 49), że terenowymi organami administracji państwowej w powiecie był Naczelnik Powiatu, który wykonywał wszystkie sprawy z zakresu administracji państwowej, zgodnie z kierunkiem ustalonym przez organy nadrzędne oraz realizował zadania własnej powiatowej rady narodowej. Organem wykonawczym naczelnika powiatu był Urząd Powiatowy, który składał się z następujących wydziałów: 1.Wydział Prezydialny; 2. Powiatowa Komisja Planowania Gospodarczego; 3. Wydział Finansowy; 4. Wydział Spraw Wewnętrznych; 5. Wydział Gospodarki Komunalnej, Przestrzennej, Ochrony Środowiska i Komunikacji, 6. Wydział Handlu, Przemysłu i Usług. Ponadto na podstawie porozumienia z Prezydium MRN we Włocławku działały wspólne wydziały dla miasta i powiatu, które podporządkowane były Prezydium PRN we Włocławku, były to Wydział Rolnictwa, Leśnictwa i Skupu i Wydział Oświaty, Wychowania i Kultury. Działalność Biura PRN i Urzędu Powiatowego w Aleksandrowie Kujawskim trwała do maja 1975 r., bowiem ustawa z dnia 28.05.1975 r. "o dwustopniowym podziale administracyjnym państwa oraz zmianie ustawy o radach narodowych", stała się podstawą likwidacji powiatów, a tym samym organów władzy i administracji państwowej stopnia powiatowego. [ na podstawie wstępu do inwentarza opr. Janina Łazarska, Włocławek 1983 r.]

Laufzeit:

[1914-1949] 1950-1975

Klassifikation:

Name der Provenienzstelle:

Daten:

1914-1949, 1950-1975.

Alter Name:

Name der Fremdsprache:

Sprachen:

Zugänglichkeit:

Akten insgesamt:

2717

Bearbeitete Akten insgesamt:

2531

Akten insgesamt ohne Verzeichnis:

0

Laufende Meter insgesamt

26.0

Bearbeitete laufende Meter insgesamt

24.8

Laufende Meter insgesamt ohne Verzeichnis

0.0

Akten insgesamt:

0

Dateien insgesamt:

0

Größe insgesamt (in MB):

0.0

Dokumente insgesamt

0

Sachen insgesamt

0

Klassen insgesamt

0

Akten insgesamt:

0.0

Gesamtzahl laufender Meter:

0.0

Extreme Daten der nicht archivierten Dokumentation:

Name Stückzahlen-Inventar Anmerkungen
Genehmigtes Findbuch Tak wpisany w programie IZA 5.0
Abgabe- und Abnahmeliste Tak

Inwentarz ze wstępem opr. J. Łazarska, przyjęty przez Komisję Metodyczną AP w Toruniu w dniu 15.02.1987 r. Dopływ opracowany w 2015 r. Zespół wpisany do bazy IZA 5.0