Urząd Gminy w Solcu-Zdroju

Signatur
21/2508/0
Anzahl der Serien
0
Anzahl der Scans
0

Inhalt:

Protokoły z narad pracowników UG 1985-1990;sygn.1;Zarządzenia i decyzje naczelnika UG 1973-1990;sygn.2-5;.Protokoły z powołania członków Kolegiów i ławników 1976;sygn.6;Protokoły z narad koordynacyjnych 1977-1989;sygn.7-9;Analizy skarg i wniosków 1974-1989;sygn.10;Roczne plany pracy UG 1973-1990;sygn.11;Plany społ-gosp rozwoju gminy 1975-1990;sygn.12;Protokoły i zalecenia pokontrolne 1975-1987;sygn.13-16;Sprawozdawczość budżetowa 1974-1988;sygn.17-28;.Czyny społeczne 1975-1989;sygn.29-30;Regulamin organizacyjny UG, 1984-1986, sygn. 31;Regulamin wewnętrzny UG, 1988, sygn. 32;Wycinki prasowe dotyczące gminy, 1986-1988, sygn. 33;Gminny harmonogram wykonania zaleceń pokontrolnych, 1984-1986, sygn. 34;Sprawy uregulowania własności gospodarstw rolnych, 1973, sygn. 35;Inwentaryzacja dendrologiczna zabytkowego parku w Solcu-Zdroju,1988.sygn.36;Rejestr stowarzyszeń i kółek rolniczych 1979-1981,sygn.37;Nadzór nad stowarzyszeniami 1979-1989,sygn,38;Programy zagospodarowania lasów 1982-1986,sygn.39-50;Działalność Społecznej Komisji Pojednawczej 1987-1989,sygn.51;Społeczny Komitet Gazyfikacji Solca Zdroju 1978-1990, sygn. 52;plany pracy Referatu Planowania i Finansów i informacje z ich wykonania 1986-1990, sygn. 53-56;Organizacja systemu kontroli wewnętrznej w urzędzie, plany kontroli wewnętrznej Referatu Planowania i Finansów 1985-1990, sygn. 57-59; Protokół z kontroli problemowej w Gminnym Zespole Ekonomiczno-Administracyjnym Szkół w Solcu 1990, sygn. 60; Budżet gminy, jego zmiany i sprawozdania z wykonania 1986-1990, syn. 61-68; Fundusz samorządu mieszkańców wsi i jego realizacja 1985-1986, sygn. 69; Plany rzeczowe do finansowania inwestycji własnych 1975-1987, sygn. 70-73; Instrukcja obiegu dowodów księgowych 1979, sygn. 74; Ewidencja aktów własności ziemi [1972]1973-1980, sygn. 75; Akty własności ziemi, odwołania oraz uchylanie 1973-1983, sygn. 76-88; Scalenia, gruntów, rozgraniczanie i podziały działek 1976-1990, sygn. 89-91; Gminna Spółka Wodna w Solcu-Zdroju - statut, walne zgromadzenia i posiedzenia Zarządu, protokoły lustracji, dokumentacja obiektów 1976-1990, sygn. 92-97; Wydawanie i cofanie uprawnień na wykonywanie rzemiosła [1959]1973-1989, sygn. 98-192; Przejęcie na Skarb Państwa nieruchomości rolnych za emeryturę 1977-1989, sygn.193-195; Wywłaszczenia gruntów na rzecz Państwa 1976, sygn. 196-197; Przeznaczenie gruntów rolnych na cele nierolnicze i nieleśne 1983-1984, sygn. 198. dopływy: wywłaszczenia, scalenia i wymiana gruntów, przekazanie gospodarstw na własność państwa, sprzedaż działek PFZ, zmiany w księgach wieczystych, decyzje lokalizacyjne, akta Rady Pracowniczej z lat 1983-1990 (akta organizacyjne, statut, protokoły posiedzeń), programy i harmonogramy działania Naczelnika Gminy, porozumienie Urzędu Gminy z Uzdrowiskiem i Państwową Wyższą Szkołą Nauk Plastycznych w Łodzi o warunkach współdziałania, ewidencja zabytków nieruchomych, akty własności ziemi (pojedyncze), scalenia gruntów, przejęcia gospodarstw rolnych na własność Państwa za świadczenia emerytalno-rentowe, zebrania wiejskie.

Die Geschichte der Provenienzstelle:

Ustawa z dnia 29 listopada 1972 r. o utworzeniu gmin i zmianie ustawy o radach narodowych (DZ. U. Nr 49, poz.312) była aktem prawnym regulującym wprowadzenie pierwszego etapu organizacji administracji państwowej. Zniesiono dotychczasowy podział terenów wiejskich na gromady (zlikwidowano prezydia gromadzkich rad narodowych), tworząc jednocześnie gminy, jako podstawowe jednostki podziału administracyjnego i gospodarczego na terenach wiejskich. Gmina Solec-Zdrój utworzona została z dniem 1 stycznia 1973 r. na mocy uchwały Wojewódzkiej Rady Narodowej w Kielcach . Na czele gminy stał Naczelnik Gminy, jako organ wykonawczy Gminnej Rady Narodowej, który realizował swoje zadania przy pomocy aparatu administracyjnego, tj. Urzędu Gminy. Zakres działania Urzędu Gminy oraz organizacji i zadań Urzędu Gminy określony został Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 30 listopada 1972 r. (Dz .U. Nr 49, poz. 315). Do podstawowych zadań Naczelnika Gminy należało: a) podejmowanie działań zmierzających do wykonania zadań wynikających z planu społeczno- gospodarczego kraju; b) realizowanie zadań w dziedzinie rozwoju gospodarki gminnej; c) realizowanie zadań związanych z gospodarką leśną w lasach niepaństwowych, zadrzewieniem i gospodarka łowiecką; d) koordynowanie działań jednostek państwowych i spółdzielczych oraz organizacji społecznych funkcjonujących na terenie gminy; e) jako organ wykonawczy i zarządzający Gminnej Rady Narodowej zapewniał wykonanie jej uchwał oraz składał coroczne sprawozdania z wykonania planu społeczno- gospodarczego rozwoju gminy i jej budżetu oraz informacje o swojej działalności. W ramach Urzędu Gminy działały komórki organizacyjne (referaty, stanowiska pracy), których nazwy były dostosowane do realizowanych zadań szczegółowych. W jego skład wchodziły: Biuro Urzędu Gminy, Urząd Stanu Cywilnego, Gminna Służba Rolna. W biurze Urzędu Gminy funkcjonowały następujące jedno i wieloosobowe stanowiska pracy: ds.. ogólno- organizacyjnych, ds.. obsługi Gminnej Rady Narodowej i jej organów oraz samorządu mieszkańców, ds.. planowania społeczno- gospodarczego i ewidencji ludności, ds. finansowych, ds.wewnętrznych i wojskowych, ds.. handlu i usług, ds.kultury, kultury fizycznej, zatrudnienia, czynów społecznych, spraw wojskowych, komunikacji, gospodarki mieszkaniowej i komunalnej, ds.. Zdrowia, pomocy społecznej oraz spraw gospodarki terenowej i ochrony środowiska, ds. rolnictwa, leśnictwa i skupu, ds. gospodarki ziemią,ds. kancelaryjno- technicznych,główny księgowy. Pracą Biura Urzędu Gminy kierował Sekretarz Biura. W okresie funkcjonowania Urzędu Gminy w Solcu-Zdroju(1973-1990) zasady wytwarzania dokumentacji regulowały ogólnopaństwowe przepisy kancelaryjne i archiwalne. W listopadzie 1972 r. Urząd Rady Ministrów- Biuro ds. Prezydiów Rad Narodowych wydało instrukcje kancelaryjną dla urzedów gmin, której integralną częścią składowa był rzeczowy wykaz akt. Instrukcja określa zasady wytwarzania dokumentacji według wykładni systemu kancelaryjnego rzeczowo- bezdziennikowego. W momencie wprowadzenia nowego podziału administracyjnego w 1975 r. Zarządzeniem Nr 36 Ministra Administracji, Gospodarki Terenowej i Ochrony Środowiska z dnia 12 grudnia 1975 r. wprowadzony został nowy jednolity rzeczowy wykaz akt dla urzędów gmin, stosowany zarówno przez urzędy gmin, jak i gminne rady narodowe. Wykaz ten w urzędach gmin obowiązywał do chwili ich likwidacji. Urząd Gminy w Solcu-Zdroju został zlikwidowany z dniem 30 kwietnia 1990 r. zgodnie z ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie terytorialnym (Dz.U.Nr 16, poz.95).

Laufzeit:

[1959] 1973-1990 [1995]

Klassifikation:

administracja ogólna

Name der Provenienzstelle:

Daten:

1959-1972, 1973-1990, 1995-1995.

Alter Name:

Name der Fremdsprache:

Sprachen:

polski

Zugänglichkeit:

Vollständig geteilt

Akten insgesamt:

576

Bearbeitete Akten insgesamt:

198

Akten insgesamt ohne Verzeichnis:

0

Laufende Meter insgesamt

3.28

Bearbeitete laufende Meter insgesamt

1.72

Laufende Meter insgesamt ohne Verzeichnis

0.0

Akten insgesamt:

0

Dateien insgesamt:

0

Größe insgesamt (in MB):

0.0

Dokumente insgesamt

0

Sachen insgesamt

0

Klassen insgesamt

0

Akten insgesamt:

0.0

Gesamtzahl laufender Meter:

0.0

Extreme Daten der nicht archivierten Dokumentation:

Name Stückzahlen-Inventar Anmerkungen
Genehmigtes Findbuch Tak
Vorläufiges elektronisches Archivinventar Nie

dawny numer zespołu 23/410 w oddziale zamiejscowym w Pińczowie