Zespół
Inhalt:
Nabywanie gruntów (kupno, wywłaszczenie). Budowa torowisk. Drogi dojazdowe. Urządzenia komunalne. Mieszkania pracownicze. Przygotowanie do budowy i budowa poszczególnych odcinków linii kolejowych, między innymi Bydgoszcz Gdynia (przez Kościerzynę). Rozbudowa torów w porcie gdyńskim i w porcie gdańskim. Dokumentacja techniczna (plany, rysunki techniczne), budowy poszczególnych odcinków linii kolejowych od drugiej połowy XIX w. na całym obszarze Prowincji Prusy Zachodnie i woj. pomorskiego.
Die Geschichte der Provenienzstelle:
Dyrekcje kolei miały kompetencje władz prowincjonalnych. Zajmowały się problematyką prawną, organizacyjną, techniczną i gospodarczo-finansową budowy i eksploatacji linii kolejowych i przewozu towarowego oraz pasażerskiego. Prowincja Prusy Zachodnie podlegała Dyrekcji Kolei w Bydgoszczy, a od 1984 r. Dyrekcji Kolei w Gdańsku. Po zakończeniu pierwszej wojny światowej koleje na terytorium Wolnego Miasta Gdańska zostały przekazane pod zarząd polskich kolei państwowych. Dyrekcja kolei na cały obszar Pomorza (łącznie z Wolnym Miastem) mieściła się początkowo w Gdańsku, a od 1933 r. w Toruniu. W Gdańsku pozostało jedynie Biuro Gdańskie PKP, które zawiadywało kolejami na obszarze Wolnego Miasta.
Laufzeit:
1840 - 1945 [-1990]
Klassifikation:
Name der Provenienzstelle:
Daten:
1840-1945, 1945-1990.
Alter Name:
Name der Fremdsprache:
Eisenbahndirektion Danzig
Sprachen:
Zugänglichkeit:
Akten insgesamt:
7046
Bearbeitete Akten insgesamt:
6814
Akten insgesamt ohne Verzeichnis:
0
Laufende Meter insgesamt
64.0
Bearbeitete laufende Meter insgesamt
60.2
Laufende Meter insgesamt ohne Verzeichnis
0.0
Akten insgesamt:
0
Dateien insgesamt:
0
Größe insgesamt (in MB):
0.0
Dokumente insgesamt
0
Sachen insgesamt
0
Klassen insgesamt
0
Akten insgesamt:
0.0
Gesamtzahl laufender Meter:
0.0
Extreme Daten der nicht archivierten Dokumentation:
Name | Stückzahlen-Inventar | Anmerkungen |
---|---|---|
Genehmigte Kartei | Nie | |
Genehmigtes Findbuch | Tak |