Zakład Ubezpieczeń Społecznych w Warszawie

Signatur
2/414/0
Anzahl der Serien
3
Anzahl der Scans
0

Inhalt:

Inwentarz kartkowy: Naczelny Dyrektor ZUS: zarządzenia, okólniki, 1935-1939, 1945-1948, sygn. 1-9; Budżety i sprawozdania finansowe, 1936, 1938, 1939, 1941-1948, sygn. 10-22; Plany i sprawozdania, 1946-1954, sygn. 23-27. Spis akt. Ubezpieczenia społeczne przed 1945 r., straty wojenne: sprawozdania, okólniki, zarządzenia, zestawienia, listy hipoteczne, bilanse,1935-1947, sygn. 1/1-28. Spisy zdawczo-odbiorcze: Dział Finansowy-Wydział Księgowości: umowy, bilanse, 1935-1960, sygn. 1/1-169, 7/1-107; Dział Finansowy-Wydział Planowania i Budżetu: preliminarze finansowe sprawozdania, układy zbiorowe, biuletyny,1946-1960, sygn. 2/6-89, 8/1-53, 10/1-17; Sekretariat Prezesa, Wydział Organizacyjny: protokoły z posiedzeń, zarządzenia, układy zbiorowe, sprawozdania, akta osób powracających do Polski, zarządzenia, okólniki, 1936-1952, 1974-1979, sygn. 3/1-126; Dział Finansowy: zarządzenia, instrukcje, 1949, 1950, sygn. 4/1, 2; Dział Finansowy-Wydział Składek: okólniki, zarządzenia, protokóły pokontrolne, 1946-1961, sygn. 4/3-21, 9/1-8; Dział Finansowy-Wydział Statystyki: zestawienia lecznictwa i ubezpieczeń, 1945-1952, sygn. 4/22-29; Dział Administracyjno-Gospodarczy: sprawy nieruchomości ZUS i jego poprzedników – protokoły, zestawienia, sprawozdania, 1944-1960, sygn. 5/1-55; Rada Naukowo-Lekarska: protokóły z posiedzeń, opinie, opracowania, czasopisma, 1947-1950, sygn. 6/1-41; Dział Zasiłków, Wydział Normatywny: okólniki, komentarze, 1959, 1960, 1989, sygn. 11/1-8; Dział Rent, Wydział ds. Przyznawania Rent: protokóły z inspekcji oddziałów ZUS, 1953-1962, sygn. 12/1-28; Rada Nadzorcza: protokoły, materiały z posiedzeń, informacje, 1969-1992, sygn. 13/1-53; Gabinet Prezesa: protokoły z posiedzeń Kolegium, zarządzenia Prezesa, instrukcje kancelaryjne, regulaminy organizacyjne, protokół z narady Kierownictwa Zakładu z przedstawicielami Wydziałów Składek Oddziałów ZUS, zarządzenia, okólniki, teki wydawnicze, sprawozdania, skargi, informacje, artykuły, porozumienia, 1960-1997, sygn. 14/1-154; Biuro Prawne: oceny, program, informacje o rewizjach, 1985-1991, sygn. 15/1-13; Biuro Kontroli: protokoły, informacje z kontroli, 1976-1994, 1996, sygn. 16/1-138; Biuro Informacji i Wydawnictw: plan, informacje, wycinki prasowe, 1976-1993, sygn. 17/1-4; Dział Statystyki i Analiz: informacje, analiza, 1970-1979, 1984, 1986, 1989, sygn. 18/1-6; Dział Emerytur i Rent: informacje, 1979-1990, sygn. 19/1-5; Biuro Rent Zagranicznych: regulamin wewnętrzny, informacje, 1973-1985, sygn. 20/1-10; Biuro Rent Specjalnych i Wyjątkowych: regulamin organizacyjny, informacja, 1986, sygn. 21/1-2; Departament Orzecznictwa Inwalidzkiego: informacje, 1978-1979, 1982, 1987-1988, sygn. 22/1-10; Dział Zasiłków: informacje, ocena, 1978-1980, sygn. 23/1-3; Biuro Spraw Pracowniczych: regulaminy, informacje, analiza zatrudnienia i płac, 1976-1990, sygn. 24/1-7; Dział Ekonomiczny: informacje, sprawozdanie z wykonania budżetu i planów finansowych, plan, bilanse, 1973-1995, sygn. 25/1-23; Departament Finansów: Administracja nieruchomości. Dokumentacja - księgi wieczyste, 1968, 1971-1985, sygn. 26/1-83; Biuro Integracji Europejskiej: teki wydawnicze - opracowanie księdza J. Weresińskiego "Polsko co się dzieje z twoimi ubogimi", 1979-1982, sygn. 27/1; Departament Ekonomiczny: bilanse, 1989-1990, sygn. 29/1-2

Die Geschichte der Provenienzstelle:

Z dniem 1.01.1935 r. w miejsce Izby Ubezpieczeń Społecznych powstał Zakład Ubezpieczeń Społecznych (Dz.U. RP nr 95, poz. 855). Powstały fundusze ubezpieczeniowe, nad którymi zarząd sprawował ZUS. W okresie wojny sprawy ubezpieczeń na terenach Generalnego Gubernatorstwa regulowało rozporządzenie z 17.10.1939 r., które mówiło, iż ubezpieczenia społeczne prowadzić się będzie nadal wg istniejących przepisów. W pierwszym okresie po wojnie ubezpieczenia społeczne były wykonywane przez ubezpieczalnie społeczne i ZUS, których działalność była oparta na zasadach samorządu. Reorganizacji instytucji ubezpieczeń społecznych dokonano na podstawie ustawy z 20 lipca 1950 r. Utworzono sieć oddziałów wojewódzkich i obwodowych kierowanych przez Centralę ZUS, która podlegała Ministrowi Pracy i Opieki Społecznej.

Laufzeit:

1935-1962, 1972-1997

Klassifikation:

Name der Provenienzstelle:

Daten:

1935-1962, 1972-1997.

Alter Name:

Name der Fremdsprache:

Sprachen:

Zugänglichkeit:

Akten insgesamt:

1319

Bearbeitete Akten insgesamt:

27

Akten insgesamt ohne Verzeichnis:

49

Laufende Meter insgesamt

39.0

Bearbeitete laufende Meter insgesamt

0.7

Laufende Meter insgesamt ohne Verzeichnis

0.6

Akten insgesamt:

0

Dateien insgesamt:

0

Größe insgesamt (in MB):

0.0

Dokumente insgesamt

0

Sachen insgesamt

0

Klassen insgesamt

0

Akten insgesamt:

0.0

Gesamtzahl laufender Meter:

0.0

Extreme Daten der nicht archivierten Dokumentation:

Name Stückzahlen-Inventar Anmerkungen
Abgabe- und Abnahmeliste Tak 961+77+205
Genehmigtes Findbuch Tak 27
keine Hilfe Nie 49

Baza danych IZA - 27 rekordów