Urząd Gminy w Popowie

Sygnatura
8/911/0
Liczba serii
0
Liczba skanów
0

Zawartość:

Materiały archiwalne zawarte w zespole Urząd Gminy w Popowie obejmują takie akta jak: spotkania posłów z wyborcami, powołanie Terenowej Komisji ds. Przeciwdziałania Alkoholizmowi, powołanie zespołu doradczego do prac nad sporządzeniem regionalnego planu Załęczańskiego Parku Krajobrazowego wraz z otuliną, plany i programy działania Terenowej Komisji ds. Przeciwdziałania alkoholizmowi, plany i programy działania Zespołu ds. Koordynacji Pomocy Społecznej, posiedzenia Terenowej Komisji ds. Przeciwdziałania Alkoholizmowi, koszty utrzymania kolegiów, komisji, zespołów, narady pracowników własnej jednostki, narady gminnej służby rolnej, narady koordynacyjne, narady z sołtysami i radami soleckimi, przepisy prawne dotyczące organizacji i zarządzania, regulaminy organizacyjne, organizacja pracy w jednostce własnej, podziały czynności między pracowników Urzędu Gminy Popów, porozumienie pomiędzy Naczelnikiem Gminy w Popowie a Naczelnikiem Miasta i Gminy w Pajęcznie w sprawie powierzenia spraw z zakresu zatrudnienia, rejestr zarządzeń Naczelnika Gminy Popów, zarządzenia i decyzje Naczelnika Gminy, plany pracy i sprawozdania z ich realizacji, spisy ludności, spisy rolne, sprawozdania statystyczne, skargi i wnioski, współdziałanie ze związkami zawodowymi i Prezydium Powiatowej Rady Narodowej w Kłobucku, kontrole zewnętrzne własnej jednostki, kontrole w jednostkach podległych, spisy kadrowe, dane statystyczne o pracownikach, szkolenia pracownicze, budżet gminy, jego zmiany i realizacja, plany społeczno-gospodarczego rozwoju i ich wykonanie, realizacja czynów społecznych, organizacja pracy w szkołach i placówkach oświatowo-wychowawczych, rozmieszczenie placówek upowszechniania kultury, ewidencja zabytków nieruchomych, ewidencja oraz opieka nad miejscami walk i męczeństwa, nadzór nad stowarzyszeniami, analizy, oceny i sprawozdania z działalności kolegium ds. wykroczeń, utrzymanie i naprawa dróg i mostów, obsadzanie stanowisk kościelnych i duchownych, nadzór nad rolniczym zagospodarowaniem gruntów, rejonizacja upraw, struktura zasiewów, użytków, produkcja zwierzęca, nadzór nad zwalczaniem chorób i szkodników roślin, nadzór nad gospodarką zadrzewieniową, ewidencja cmentarzy, plany budownictwa mieszkaniowego, zagospodarowanie terenów nierolniczych, uzbrojenie terenów, zapewnienie terenów pod budownictwo mieszkaniowe, opinie i decyzje lokalizacji ogólnych i szczegółowych, ewidencja ruchu budowlanego, analizy i oceny ruchu budowlanego, analizy potrzeb i efektów pomocy społecznej, analizy stanu zatrudnienia, skierowań do pracy.

Dzieje twórcy:

Urząd Gminy w Popowie rozpoczął działalność z dniem 1 stycznia 1973 roku na mocy ustawy z dnia 29 listopada 1972 roku o utworzeniu gmin i zmianie ustawy o radach narodowych na podstawie której zniesiono dotychczasowy podział terenów wiejskich na gromady (zlikwidowano prezydia gromadzkich rad narodowych), tworząc jednocześnie gminy jako podstawowe jednostki podziału administracyjnego i gospodarczego na terenach wiejskich. W latach 1973-1975 gmina Popów administracyjnie znajdowała się w obszarze powiatu kłobuckiego w województwie katowickim. Z dniem 1 czerwca 1975 roku w wyniku wprowadzonego nowego podziału administracyjnego kraju, polegającego na likwidacji szczebla powiatowego i utworzenia nowych województw, gmina Popów znalazła się w województwie częstochowskim. Organizacyjnie na czele gminy stał Naczelnik Gminy, będący organem zarządzającym i wykonawczym Gminnej Rady Narodowej . Do jego zadań należało w szczególności: podejmowanie działań zmierzających do wykonania zadań wynikających z planu społeczno-gospodarczego kraju, realizowanie zadań w dziedzinie rozwoju gospodarki gminnej, realizowanie zadań związanych z gospodarką leśną w lasach niepaństwowych oraz zadrzewieniem i gospodarką łowiecką, koordynowanie działalności jednostek państwowych i spółdzielczych oraz organizacji społecznych, współdziałanie z jednostkami państwowymi, spółdzielczymi i społecznymi nie podporządkowanymi gminnej radzie narodowej w zakresie realizacji zadań państwowych. Jako organ wykonawczy i zarządzający gminnej rady narodowej Naczelnik zapewniał wykonanie jej uchwał, składał sprawozdania i informacje o swojej działalności oraz wykonania uchwał, składał coroczne sprawozdania z wykonania planu społeczno-gospodarczego rozwoju gminy oraz budżetu. Naczelnik realizował swoje zadania przy pomocy podległego mu Urzędu Gminy i kierowników zakładów podporządkowanych gminnej radzie narodowej a w zakresie oświaty przy pomocy gminnego dyrektora szkół, sprawującego nadzór nad działalnością szkół na terenie gminy. W skład Urzędu Gminy wchodziły: Biuro Urzędu, Gminna Służba Rolna oraz Urząd Stanu Cywilnego. Biuro Urzędu było aparatem Naczelnika Gminy w zakresie załatwiania spraw należących do poszczególnych dziedzin administracji państwowej. Jego pracami kierował sekretarz, odpowiedzialny za prawidłową pracę urzędu, przestrzeganie prawa, porządku i dyscypliny pracy. Gminna Służba Rolna była aparatem Naczelnika w zakresie spraw związanych z rozwojem produkcji rolnej i stanowili ją instruktorzy rolni. Urzędem Stanu Cywilnego kierował powołany przez Naczelnika Kierownik. Odpowiedzialny był on za wykonanie zadań przewidzianych w prawie o aktach stanu cywilnego, kodeksie rodzinno – opiekuńczym oraz innych przepisach. Naczelnik Gminy jako organ terenowej administracji państwowej oraz podległy mu Urząd Gminy w Popowie zniesione zostały z chwilą wprowadzenia w maju 1990 r. systemu samorządu terytorialnego, zgodnie z ustawą z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie terytorialnym.

Daty skrajne:

[1957]1973 - 1990[1992]

Klasyfikacja:

administracja ogólna

Nazwa twórcy:

Daty:

1957-1992.

Nazwa dawna:

Nazwa obcojęzyczna:

Języki:

polski

Dostępność:

Udostępniany w całości

Ogółem jednostek archiwalnych:

310

Ogółem opracowanych jednostek archiwalnych:

216

Ogółem jednostek archiwalnych bez ewidencji:

0

Ogółem metrów bieżących

3.93

Ogółem opracowanych metrów bieżących

2.75

Ogółem metrów bieżących bez ewidencji

0.0

Ogółem jednostek archiwalnych:

0

Ogółem plików :

0

Ogółem rozmiar (w MB):

0.0

Ogółem dokumentów

0

Ogółem spraw

0

Ogółem klas

0

Ogółem jednostek archiwalnych:

0.0

Ogółem metrów bieżących:

0.0

Daty skrajne dokumentacji niearchiwalnej:

Nazwa Inwentarz skarbowy Uwagi
spis zdawczo-odbiorczy Brak danych 293 j.a., 7 j.a., 10 j.a.