Stowarzyszenie Mieszkańców "Nasza Gmina" w Starczy

Sygnatura
8/963/0
Liczba serii
0
Liczba skanów
0

Zawartość:

Materiały archiwalne zawarte w zespole obejmują takie akta jak: protokoły zebrań założycielskich, protokoły walnych zebrań członków, uchwały Zarządu, organizacja własnej jednostki, statuty, ewidencja członków stowarzyszenia, deklaracje członkowskie, najmowanie lokali na potrzeby własne, zeznania podatkowe (CIT – 8), sprawozdania finansowe.

Dzieje twórcy:

Powstanie stowarzyszenia wynikało z potrzeby działalności na rzecz gminy Starcza poprzez wpływ oraz czynny udział w podejmowanych decyzjach administracji samorządowej. Uchwałą nr 1 Walnego Zebrania Członków z dnia 7 listopada 2008 roku powołano Stowarzyszenie Na Rzecz Gminy Starcza. Walne zebranie członków wybrało Komitet Założycielski w osobach: Janecka Barbara, Klama Bronisław oraz Sirek Zbigniew. Uchwałą Walnego zebrania członków z dnia 7 listopada 2008 roku wybrano zarząd stowarzyszenia w osobach: Zemła Krystyna – przewodnicząca, Kamińska Wanda – sekretarz, Zemła Edyta – skarbnik oraz Sirek Zbigniew – członek. 17 listopada 2008 roku komitet założycielski stowarzyszenia złożył wniosek o wpis do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej Krajowego Rejestru Sądowego. Z uwagi na fakt, iż w Krajowym Rejestrze Sądowym zostało zarejestrowane stowarzyszenie o bardzo podobnej nazwie tj. Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Gminy Starcza w dniu 27 stycznia 2009 roku Walne Zebranie Członków przyjęło uchwałę o zmianie nazwy na: Stowarzyszenie Mieszkańców „Nasza Gmina”. Zostało ono wpisane do Krajowego Rejestru Sądowego w dniu 13 lutego 2009 roku. Stowarzyszenie zrzeszało mieszkańców gminy Starcza w celu: -poprawy ich warunków socjalno – bytowych oraz uczestniczenia w życiu społecznym przez współdziałanie z organami władzy i administracji publicznej, samorządowej, ze związkami zawodowymi oraz innymi organizacjami społecznymi, gospodarczymi i spółdzielczymi. -reprezentowania ich interesów wobec organów władzy i administracji publicznej, samorządowej oraz popularyzowania ich problemów wśród społeczeństwa gminy. Swoje cele stowarzyszenie realizowało poprzez: -inicjowanie spraw w zakresie poprawy warunków socjalno – bytowych mieszkańców (głównie zdrowia) i przedstawianie ich urzędowi gminy; -występowanie do urzędu gminy w sprawie bezpieczeństwa mieszkańców; -podejmowanie inicjatyw mieszkańców w zakresie popularyzacji życia kulturalnego na terenie gminy; -pomoc osobom mającym problemy w załatwieniu swoich spraw w urzędach administracji publicznej i samorządowej; -popularyzacja wiedzy wśród mieszkańców w zakresie działania urzędu gminy na ich rzecz. Członkiem stowarzyszenia mogła zostać osoba zamieszkująca na stałe lub czasowo na terenie gminy Starcza. Władzami stowarzyszenia były: Walne Zebranie Członków, Zarząd Stowarzyszenia oraz Komisja Rewizyjna. Kadencja wszystkich władz stowarzyszenia trwała 3 lata, a ich wybór odbywał się w głosowaniu jawnym bezwzględną większością głosów. Najwyższą władzą stowarzyszenia było Walne Zebranie Członków. Do jego kompetencji należało: -określenie głównych kierunków działania i rozwoju stowarzyszenia; -uchwalanie zmian statutu; -wybór i odwoływanie wszystkich władz stowarzyszenia; -udzielanie Zarządowi absolutorium na wniosek Komisji Rewizyjnej; -rozpatrywanie sprawozdań z działalności Zarządu i Komisji Rewizyjnej; -uchwalanie wysokości składek członkowskich oraz wszystkich innych świadczeń na rzecz stowarzyszenia; -rozpatrywanie i zatwierdzanie sprawozdań władz stowarzyszenia; -rozpatrywanie wniosków i postulatów zgłoszonych przez członków stowarzyszenia lub jego władze; -rozpatrywanie odwołań od uchwał Zarządu; -podejmowanie uchwały o rozwiązaniu stowarzyszenia i przeznaczeniu jego majątku; -podejmowanie uchwał w każdej sprawie wniesionej pod obrady, we wszystkich sprawach nie zastrzeżonych do kompetencji innych władz stowarzyszenia. Zarząd stowarzyszenia powołany był do kierowania całą działalnością stowarzyszenia zgodnie z uchwałami Walnego Zebrania Członków. Składał się z 3 do 7 osób w tym przewodniczącego, sekretarza oraz skarbnika. Do kompetencji Zarządu należało: -realizacja celów stowarzyszenia; -wykonywanie uchwał Walnego Zebrania Członków; -sprawowanie zarządu nad majątkiem stowarzyszenia; -podejmowanie uchwał o nabywaniu, zbywaniu lub obciążaniu majątku stowarzyszenia; - reprezentowanie stowarzyszenia na zewnątrz; -zwoływanie Walnego Zebrania Członków; -przyjmowanie i skreślanie członków. Komisja Rewizyjna powołana była do sprawowania kontroli nad działalnością stowarzyszenia. Składała się z 3 do 5 osób w tym przewodniczącego, zastępcy oraz sekretarza. Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należało: -kontrolowanie działalności Zarządu; -składanie wniosków z kontroli na Walnym Zebraniu Członków; -prawo wystąpienia z wnioskiem o zwołanie Walnego Zebrania Członków oraz zebrania Zarządu; -składanie wniosków o absolutorium dla władz stowarzyszenia; -składanie sprawozdań ze swej działalności na Walnym Zebraniu Członków. Stowarzyszenie zakończyło działalność na mocy uchwały nr 3/2012 Walnego Zebrania Członków z dnia 25 czerwca 2012 roku w sprawie postawienia stowarzyszenia w stan likwidacji i jego rozwiązania. Uprawomocnienie wykreślenia z Krajowego Rejestru Sądowego nastąpiło w dniu 24 kwietnia 2013 roku.

Daty skrajne:

2008-2013

Klasyfikacja:

Nazwa twórcy:

Daty:

2008-2013.

Nazwa dawna:

Nazwa obcojęzyczna:

Języki:

Dostępność:

Ogółem jednostek archiwalnych:

15

Ogółem opracowanych jednostek archiwalnych:

15

Ogółem jednostek archiwalnych bez ewidencji:

0

Ogółem metrów bieżących

0.0

Ogółem opracowanych metrów bieżących

0.1

Ogółem metrów bieżących bez ewidencji

0.0

Ogółem jednostek archiwalnych:

0

Ogółem plików :

0

Ogółem rozmiar (w MB):

0.0

Ogółem dokumentów

0

Ogółem spraw

0

Ogółem klas

0

Ogółem jednostek archiwalnych:

0.0

Ogółem metrów bieżących:

0.0

Daty skrajne dokumentacji niearchiwalnej:

Nazwa Inwentarz skarbowy Uwagi
inwentarz książkowy zatwierdzony Tak 15 j.a.

Inwentarz wpisany do Bazy IZA