Zespół
Inhalt:
Akta z okresu II Rzeczypospolitej, 1935, sygn. 1-4 - skorowidze dróg; Akta z okresu okupacji niemieckiej, około 1940, sygn. 5 - kataster mostowy - karty ewidencyjne poszczególnych obiektów; Akta z okresu Polski Ludowej, 1946-1951, sygn. 5-19 - sprawy organizacyjne, wnioski i zalecenia pokontrolne, sprawozdania z działalności Zarządu oraz prac na drogach powiatowych, wojewódzkich i państwowych, zniszczenia w skutek wojny i działalności antypaństwowych organizacji militarnych oraz odbudowa dróg i mostów, ewidencja dróg i mostów oraz ich utrzymanie, świadczenia mieszkańców powiatu w zakresie prac drogowych, preliminarze budżetowe, sprawozdania, dotacje i kredyty na roboty drogowe, baza i wyposażenie Zarządu, akcja socjalna i współpraca ze Związkiem Zawodowym Pracowników Drogowych RP, kataster mostowy drogi powiatowej Sobiecin - Oleszyce, kataster mostowy drogi powiatowej Medyka - Michałówka.
Die Geschichte der Provenienzstelle:
Po odzyskaniu przez Polskę niepodległości w 1918 roku rozpoczęto budowę jednolitego aparatu administracyjnego obejmującego całe państwo. Zmiany te dotyczyły także administracji drogowej. Dnia 10 XII 1920 roku została uchwalona ustawa o budowie i utrzymaniu dróg publicznych w Rzeczypospolitej Polskiej. Na mocy tej ustawy przeprowadzono podział dróg na państwowe i samorządowe. Administracyjnie sprawy drogowe podlegały Ministerstwu Robót Publicznych. Na terenie województwa lwowskiego sprawami drogowymi zajmował się Tymczasowy Wydział Samorządowy z siedzibą we Lwowie. Podlegała mu Okręgowa Dyrekcja Robót Publicznych we Lwowie, a jej z kolei Państwowe Zarządy Drogowe. W tym między innymi Powiatowy Zarząd Drogowy w Jarosławiu. Rozporządzanie Rady Ministrów z dnia 5 VII 1928 roku przekazywało czynności byłego Tymczasowego Wydziału Samorządowego samorządom powiatowym. Dotyczyło to województw: krakowskiego, lwowskiego, tarnopolskiego i stanisławowskiego. Prawa i obowiązki w zakresie budowy, utrzymania i administracji dróg przekazano Powiatowym Związkom Komunalnym, te zaś miały utworzyć Powiatowe Zarządy Drogowe. Rozporządzanie wojewody lwowskiego z dnia 31 I 1929 roku znosiło Powiatowe Zarządy Drogowe i Okręgowy Zarząd Dróg Samorządowych w województwie lwowskim. Ich kompetencje miały przejąć nowo utworzone Powiatowe Zarządy Drogowe. W Jarosławiu Powiatowy Zarząd Drogowy podlegał Wydziałowi Powiatowemu powstał 20 II 1929 roku. Nie zachował się statut organizacyjny, ale na podstawie zawartości akt Powiatowy Zarząd Drogowy w Jarosławiu, zajmował się administrowaniem, budową i utrzymaniem w dobrym stanie dróg na terenie powiatu jarosławskiego. Działalność Powiatowy Zarząd Drogowy w Jarosławiu została przerwana II wojną światową. Po zakończeniu działań wojennych na terenie Polski południowo-wschodniej, zorganizowano Okręgową Dyrekcję Robót Publicznych z tymczasową siedzibą w Jarosławiu. Rozpoczęła ona swoją działalność od sierpnia 1944 roku przypuszczalnie, więc i Powiatowy Zarząd Drogowy w Jarosławiu rozpoczął działalność w tym czasie. Zakres jego działania był taki sam jak w okresie międzywojennym. [Na podstawie wstępu do inwentarza oprac. A. Fenczak, Przemyśl 1983]
Laufzeit:
1935, 1940, 1944-1951
Klassifikation:
administracja specjalna
Name der Provenienzstelle:
Daten:
1935-1935, 1940-1940, 1944-1951.
Alter Name:
Name der Fremdsprache:
Sprachen:
Zugänglichkeit:
Es wird nicht geteilt
Akten insgesamt:
20
Bearbeitete Akten insgesamt:
17
Akten insgesamt ohne Verzeichnis:
0
Laufende Meter insgesamt
0.12
Bearbeitete laufende Meter insgesamt
0.1
Laufende Meter insgesamt ohne Verzeichnis
0.0
Akten insgesamt:
0
Dateien insgesamt:
0
Größe insgesamt (in MB):
0.0
Dokumente insgesamt
0
Sachen insgesamt
0
Klassen insgesamt
0
Akten insgesamt:
0.0
Gesamtzahl laufender Meter:
0.0
Extreme Daten der nicht archivierten Dokumentation:
Name | Stückzahlen-Inventar | Anmerkungen |
---|---|---|
Abgabe- und Abnahmeliste | Tak | |
Vorläufiges elektronisches Archivinventar | Nie | |
Genehmigtes Findbuch | Tak | |
Bestandsführer | Nie |