Powiatowy Zarząd Drogowy w Jarosławiu

Signatur
56/76/0
Anzahl der Serien
3
Anzahl der Scans
0

Inhalt:

Akta z okresu II Rzeczypospolitej, 1935, sygn. 1-4 - skorowidze dróg; Akta z okresu okupacji niemieckiej, około 1940, sygn. 5 - kataster mostowy - karty ewidencyjne poszczególnych obiektów; Akta z okresu Polski Ludowej, 1946-1951, sygn. 5-19 - sprawy organizacyjne, wnioski i zalecenia pokontrolne, sprawozdania z działalności Zarządu oraz prac na drogach powiatowych, wojewódzkich i państwowych, zniszczenia w skutek wojny i działalności antypaństwowych organizacji militarnych oraz odbudowa dróg i mostów, ewidencja dróg i mostów oraz ich utrzymanie, świadczenia mieszkańców powiatu w zakresie prac drogowych, preliminarze budżetowe, sprawozdania, dotacje i kredyty na roboty drogowe, baza i wyposażenie Zarządu, akcja socjalna i współpraca ze Związkiem Zawodowym Pracowników Drogowych RP, kataster mostowy drogi powiatowej Sobiecin - Oleszyce, kataster mostowy drogi powiatowej Medyka - Michałówka.

Die Geschichte der Provenienzstelle:

Po odzyskaniu przez Polskę niepodległości w 1918 roku rozpoczęto budowę jednolitego aparatu administracyjnego obejmującego całe państwo. Zmiany te dotyczyły także administracji drogowej. Dnia 10 XII 1920 roku została uchwalona ustawa o budowie i utrzymaniu dróg publicznych w Rzeczypospolitej Polskiej. Na mocy tej ustawy przeprowadzono podział dróg na państwowe i samorządowe. Administracyjnie sprawy drogowe podlegały Ministerstwu Robót Publicznych. Na terenie województwa lwowskiego sprawami drogowymi zajmował się Tymczasowy Wydział Samorządowy z siedzibą we Lwowie. Podlegała mu Okręgowa Dyrekcja Robót Publicznych we Lwowie, a jej z kolei Państwowe Zarządy Drogowe. W tym między innymi Powiatowy Zarząd Drogowy w Jarosławiu. Rozporządzanie Rady Ministrów z dnia 5 VII 1928 roku przekazywało czynności byłego Tymczasowego Wydziału Samorządowego samorządom powiatowym. Dotyczyło to województw: krakowskiego, lwowskiego, tarnopolskiego i stanisławowskiego. Prawa i obowiązki w zakresie budowy, utrzymania i administracji dróg przekazano Powiatowym Związkom Komunalnym, te zaś miały utworzyć Powiatowe Zarządy Drogowe. Rozporządzanie wojewody lwowskiego z dnia 31 I 1929 roku znosiło Powiatowe Zarządy Drogowe i Okręgowy Zarząd Dróg Samorządowych w województwie lwowskim. Ich kompetencje miały przejąć nowo utworzone Powiatowe Zarządy Drogowe. W Jarosławiu Powiatowy Zarząd Drogowy podlegał Wydziałowi Powiatowemu powstał 20 II 1929 roku. Nie zachował się statut organizacyjny, ale na podstawie zawartości akt Powiatowy Zarząd Drogowy w Jarosławiu, zajmował się administrowaniem, budową i utrzymaniem w dobrym stanie dróg na terenie powiatu jarosławskiego. Działalność Powiatowy Zarząd Drogowy w Jarosławiu została przerwana II wojną światową. Po zakończeniu działań wojennych na terenie Polski południowo-wschodniej, zorganizowano Okręgową Dyrekcję Robót Publicznych z tymczasową siedzibą w Jarosławiu. Rozpoczęła ona swoją działalność od sierpnia 1944 roku przypuszczalnie, więc i Powiatowy Zarząd Drogowy w Jarosławiu rozpoczął działalność w tym czasie. Zakres jego działania był taki sam jak w okresie międzywojennym. [Na podstawie wstępu do inwentarza oprac. A. Fenczak, Przemyśl 1983]

Laufzeit:

1935, 1940, 1944-1951

Klassifikation:

administracja specjalna

Name der Provenienzstelle:

Daten:

1935-1935, 1940-1940, 1944-1951.

Alter Name:

Name der Fremdsprache:

Sprachen:

Zugänglichkeit:

Es wird nicht geteilt

Akten insgesamt:

20

Bearbeitete Akten insgesamt:

17

Akten insgesamt ohne Verzeichnis:

0

Laufende Meter insgesamt

0.12

Bearbeitete laufende Meter insgesamt

0.1

Laufende Meter insgesamt ohne Verzeichnis

0.0

Akten insgesamt:

0

Dateien insgesamt:

0

Größe insgesamt (in MB):

0.0

Dokumente insgesamt

0

Sachen insgesamt

0

Klassen insgesamt

0

Akten insgesamt:

0.0

Gesamtzahl laufender Meter:

0.0

Extreme Daten der nicht archivierten Dokumentation:

Name Stückzahlen-Inventar Anmerkungen
Abgabe- und Abnahmeliste Tak
Vorläufiges elektronisches Archivinventar Nie
Genehmigtes Findbuch Tak
Bestandsführer Nie