Zespół
Content:
1.Okręgowe konferencje sprawozdawczo – wyborcze 2.Wybory do zakładowych organizacji związkowych 3.Konferencje sprawozdawczo – wyborcze rad zakładowych 4.Plenum Zarządu Okręgu ZZTiD 5.Prezydium ZO ZZTiD 6.Akta rad zakładowych 7.Komisje 8.Narady 9.Konferencje Samorządu Robotniczego 10.Sprawy organizacyjne 11.Sprawozdania statystyczne 12.Budżety 13.Akta finansowe rad zakładowych 14.Skargi i zażalenia 15.Kampania wyborcza do Sejmu i rad narodowych 16.Rocznice i uroczystości 17.Kontrole ZZTiD oraz rad zakładowych 18.Wypadki przy pracy 19.Szkolenie pracowników 20.Współzawodnictwo i racjonalizacja pracy 21.Sprawy socjalne 22.Kultura i oświata 23.Sprawy płac i premiowania 24.Akta PKZP 25.Dokumentacja budowy ośrodka wypoczynkowego w Golejowie
About the Creator:
Związki zawodowe pracowników transportu działały już przed pierwszą wojną światową a rozwój ich nastąpił w okresie II Rzeczypospolitej. Po wyzwoleniu w 1945 roku powstały dwa związki zawodowe Związek Zawodowy Pracowników Dróg Kołowych Republiki Polskiej i Związek Zawodowy Transportowców. Związki te zaczęły działać w Kielcach już w lutym 1945 roku, w Radomiu działał Związek Zawodowy Drogowców. w 1946 roku zorganizowano na Kielecczyźnie okręg związku zawodowego transportowców Rozporządzenie Ministra Pracy i Opieki Społecznej z 29 kwietnia 1947 roku nadało tym zwiazkom bardziej zwarty charakter. Od 1949 roku rozpoczął się proces łączenia związków zawodowych. W wyniku tego na początku 1951 roku utworzono wspólny związek dla transportowców i drogowców pod nazwą Związek Zawodowy Pracowników Transportu Drogowego i Lotniczego RP. Związek ten objął swoją działalnością wszystkich pracowników podległych Ministerstwu Transportu Drogowego i Lotniczego. Nazwa zwiazku ulegała kilkakarotnie zmianom. Na obszarze województwa kieleckiego członkami związku byli pracownicy przedsiębiorstw ekspolatacji dróg - dróg publicznych, pks-u, przedsiębiorstw robót mostowych, kamieniołomów drogowych w Małej Wiśnówce, Rejonu Kamienia w Kielach oraz Areoklubu w Kielcach i Radomiu a także techniczej obsługi samochodów. Liczba członków związku szybko wzrastała i w 1957 roku działały 23 rady zakładowe i miejskie, w latach sześćdziesiątych zarządowi okręgowemu ZZTiD w Kielcach podlegało 41 zakładowych organizacji związkowych, 12 oddziałowych organizacji związkowych, 2 delegatów związkowych - Areokluby w Kielcach i Radomiu, 8 zakładowych i 11 oddziałowych rad robotniczych. W końcu 1973 roku struktura związku uległa uproszczeniu i działały wówczas 23 rady zakładowe i 254 grupy związkowe, a do związku należało ponad 18 tys. osób. W zarządzie okręgu najwyższą władzą była okręgowa konferencja delegatów, potem plenum okręgu, prezydium zarządu okręgowego, okręgowa komisja rewizyjna i komisje zarządu okręgowego.miedzy innymi takie jak: Komisja Ochrony Pracy, Kultury i Oświaty, Komisja Historii Związku Zawodowego, Komisja ds. Kobiet Pracujących oraz ds. Młodzieży Pracującej, Ekonomiczna i Organizacyjna, Socjalno Bytowa, Wychowania Fizycznego, Turystyki i Sportu . Podobną strukturę posiadały zakładowe organizacje związkowe. Związek Zawodowy Transportowców i Drogowców w Kielcach funkcjonował do momentu jego likwidacji. Akta Związku zostały przekazne do AP w Kielcach przez zespół likwidacyjny WRZZ 14 kwietnia 1961 roku. Na podstawie wstępu do zespołu
Border dates:
1948-1973 [1978]
Classification:
Creator's name:
Dates:
1948-1973, 1978-1978.
Former name:
Foreign language name:
Languages:
Availability:
Total archival files:
274
Total archival files processed:
274
Total archival files without records:
0
Total linear metres
4.0
Total linear metres processed
3.5
Total linear metres without records
0.0
Total archival files:
0
Total files:
0
Total size (in MB):
0.0
Total documents
0
Total cases
0
Total classes
0
Total archival files:
0.0
Total running meters :
0.0
Dates of non-archival documentation :
Name | Quantity Inventory | uwagi |
---|---|---|
Approved book inventory | Tak |
brak sygn. 5