Urząd Powiatowy w Łęczycy

Reference code
52/219/0
Number of series
11
Number of scans
0

Content:

Biuro Ogólno-Organizacyjne l.1973-1975, od sygn. 1 do sygn. 42: Spotkania posłów i radnych WRN i PPRN z wyborcami, komisje stałe, konferencje i narady członków organów kolegialnych, wytyczne o funkcjonowaniu terenowych organów administracji państwowej, organizacja jednostek podległych, normatywy kancelaryjne, podział administracyjny, plany roczne i sprawozdania z ich wykonania, ogólne zasady płacy, analiza skarg i wniosków, Powiatowa Komisja Planowania l. 1973-1975, od sygn. 43 do sygn. 59: Program wyborczy, protokoły i materiały z posiedzeń PRN, statut, regulamin, schemat organizacyjny, zarządzenia wewnętrzne Przewodniczącego Powiatowej Komisji Planowania, plany, sprawozdania z wykonania planu społeczno-gospodarczego, decyzje lokalizacyjne, Wydział Finansowy l. 1973-1975, od sygn. 60 do sygn.101: Organizacja wydziału, sprawozdawczość i statystyka, kontrole i inspekcje, budżety terenowe, szkolenie kadr, skargi i wnioski, Wydział Oświaty i Wychowania oraz Kultury l. 1973-1975, od sygn. 102 do sygn.114: Organizacja roku szkolnego, plany, sprawozdania statystyczne, informacje własne, szkolenia, Wydział Kultury Fizycznej i Turystyki l. 1973-1975, od sygn. 115 do sygn.140: Zbiór zarządzeń wydziału, narady i konferencje, organizacja wydziału plany perspektywiczne, analiza skarg i wniosków, biurowość, turystyka, zawody i imprezy, Wydział Spraw Wewnętrznych l. 1973-1975, od sygn. 141 do sygn.155: Organizacja wydziału, plany i sprawozdania, kontrola własnej jednostki, odtwarzanie i ustalanie treści aktu stanu cywilnego, Wydział Rolnictwa i Leśnictwa l. 1973-1975, od sygn. 156 do sygn.159: Narady i odprawy, organizacja produkcji, ocena produkcji, Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej l. 1973-1975, od sygn. 160 do sygn.172: Plany perspektywiczne, inwestycje i remonty kapitalne, analizy ekonomiczne, opracowania statystyczne, kontrole. Wydział Handlu, Przemysłu i Usług l. 1973-1975, od sygn. 173 do sygn.188: Handel, narady i odprawy własne, lokalizacje sieci handlowych, skargi i wnioski, Wydział Zdrowia i Opieki Społecznej l. 1973-1975, od sygn. 189 do sygn.206: Zarządzenia, komisje opiniodawcze, zjazdy, narady konferencje, planowanie i sprawozdawczość, analizy, Wydział Zatrudnienia i Spraw Socjalnych l. 1974-1975, od sygn. 207 do sygn. 216: Narady i odprawy pracowników, plany pracy, sprawozdania końcowe, kontrola. Akta z lat 1973-1975, od sygn. 217 do sygn. 238: Nadzór na radami narodowymi niższego stopnia, ewidencja radnych, Protokoły kontroli, spotkania radnych z wyborcami, wnioski i postulaty Akta z 1974, sygn. 239: Sprawy przekazywania wykupu przymusowego i przejęcia na własność państwa nieruchomości rolnych, Akta z lat 1973-1975, od sygn. 240 do sygn. 243: Opinie i decyzje lokalizacyjne.

About the Creator:

Urząd Powiatowy w Łęczycy działał na podstawie par. 3 ust.1 rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 23 listopada 1973 r. w sprawie zasad organizacji urzędów terenowych organów administracji państwowej. Siedzibą Urzędu Powiatowego w Łęczycy było miasto Łęczyca. Brak informacji o dokładnej lokalizacji Urzędu Powiatowego. Terenem działania Urzędu Powiatowego był powiat łęczycki (gmina Daszyna, Góra św. Małgorzaty, Grabów, Świnice Warckie, Łęczyca, Piątek, Parzęczew, Witonia, miasto Łęczyca i miasto Ozorków).W Urzędzie Powiatowym w Łęczycy obowiązywały normatywy: instrukcja kancelaryjna oraz rzeczowy wykaz akt Biura Powiatowej Rady Narodowej w Łęczycy z 2 stycznia 1974 r. Zarządzeniem Nr 33/74 Naczelnika Powiatu w Łęczycy z dnia 29 czerwca 1974 r. wprowadzono statut organizacyjny Urzędu Powiatowego w Łęczycy. Wg statutu Urząd Powiatowy w Łęczycy wykonywał zadania z zakresu administracji państwowej i gospodarki objętego właściwością Naczelnika Powiatu, który działał jako: terenowy organ administracji państwowej, organ wykonawczy i zarządzający Powiatową Radą Narodową w zakresie realizacji zadań tej Rady. Do zadań Naczelnika Powiatu w Łęczycy , którym był Kazimierz Wielec należało: opracowywanie planów społeczno-gospodarczych i budżetu powiatu, kierowanie środkami przeznaczonymi na rozwój społeczno-gospodarczy podległego mu terenu. W Urzędzie Powiatowym w Łęczycy utworzono następujące wydziały: Biuro Ogólno-Organizacyjne, Powiatową Komisję Planowania, Wydział Finansowy, Wydział Oświaty i Wychowania oraz Kultury, Wydział Kultury Fizycznej i Turystyki, Wydział Spraw Wewnętrznych, Wydział Rolnictwa, Leśnictwa, Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, Wydział Handlu, Przemysłu i Usług, Wydział Zdrowia i Opieki Społecznej, Wydział Zatrudnienia i Spraw Socjalnych. Do zadań działu Biura należało: obsługa Przewodniczącego Powiatowej Rady Narodowej, Prezydium Powiatowej Rady Narodowej, komisji Powiatowej Rady Narodowej, pomoc radnym PRN, opracowywanie protokółu sesji PRN, sprawozdania i informacje z działalności PRN, jej Prezydium, komisji i radnych oraz danych statytycznych dotyczących radnych i członków komisji, współdziałanie z Powiatowym FJN, wykonywanie zleconych zadań związanych z wyborami do Sejmu, rad narodowych, samorządu mieszkańców. Biuro dzieliło się na wewnętrzne komórki organizacyjne: Referat Organizacyjno- Prawny, Referat Finansowo-Księgowy, Referat Ogólno-Gospodarczy. Do Powiatowej Komisji Planowania należało prowadzenie spraw dotyczących planowania kompleksowego rozwoju i koordynacji całej gospodarki na terenie powiatu oraz metodyki opracowania planów i oceny ich wykonania. Do Wydziału Finansowego należało prowadzenie spraw związanych z terenową gospodarką budżetową i finansową, pobór należności budżetu centralnego i budżetów terenowych od jednostek gospodarki uspołecznionej, wymiarem i poborem podatków/opłat/ od jednostek gospodarki nieuspołecznionej i ludności oraz zapewnieniem dyscypliny finansowej na terenie powiatu. Do Wydziału Oświaty i Wychowania oraz Kultury należało: prowadzenie spraw dotyczących oświaty i wychowania oraz działalności opiekuńczo-wychowawczej nad dziećmi i młodzieżą należących do właściwości Naczelnika Powiatu. Do Wydziału Kultury Fizycznej i Turystyki należało prowadzenie spraw z zakresu rozwoju kultury i turystyki na obszarze powiatu. Do wydziału Spraw Wewnętrznych należało prowadzenie spraw z zakresu zabezpieczenia ładu i porządku publicznego, spraw narodowościowych, stowarzyszeń, zgromadzeń i zbiórek publicznych, urzędów stanu cywilnego, ewidencji i kontroli ruchu ludności. Do Wydziału Rolnictwa, Leśnictwa należało prowadzenie spraw z zakresu produkcji rolnej, weterynarii, oświaty rolniczej, gospodarki wodnej, leśnictwa, ochrony przyrody, skupu i kontraktacji. Do Wydziału Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej należało prowadzenie spraw urbanistyki i miejscowego planowania przestrzennego, architektury i projektowania, nadzoru, budowlanego, ochrony środowiska, geodezji i kartografii, gospodarki komunalnej, mieszkaniowej i gospodarki terenami. Do Wydziału Handlu, Przemysłu i Usług należało prowadzenie spraw w zakresie handlu wewnętrznego, drobnej wytwórczości i planu terenowego i usług. Do Wydziału Zdrowia i Opieki Społecznej należało prowadzenie spraw z zakresu ochrony zdrowia ludności oraz opieki społecznej. Do Wydziału Zatrudnienia i Spraw Socjalnych należało prowadzenie spraw związanych z gospodarką zasobami ludzkimi, działalnością socjalną, bytową zakładów pracy oraz wykonywaniem nadzoru i kontroli w zakresie przepisów o zatrudnieniu. Urząd Powiatowy w Łęczycy został zlikwidowany na mocy ustawy z dnia 28 maja 1975 r.

Border dates:

1973-1975

Classification:

Creator's name:

Dates:

1973-1975, 1973-1975.

Former name:

Foreign language name:

Languages:

Availability:

Total archival files:

243

Total archival files processed:

238

Total archival files without records:

0

Total linear metres

3.0

Total linear metres processed

2.4

Total linear metres without records

0.0

Total archival files:

0

Total files:

0

Total size (in MB):

0.0

Total documents

0

Total cases

0

Total classes

0

Total archival files:

0.0

Total running meters :

0.0

Dates of non-archival documentation :

Name Quantity Inventory uwagi
Approved book inventory Tak 238 j.a.
Delivery and acceptance list Tak 5 j.a.
Approved book inventory Tak 238 j.a.
Delivery and acceptance list Tak 5 j.a.