Urząd Gminy w Górze Świętej Małgorzaty

Reference code
52/249/0
Number of series
0
Number of scans
0

Content:

I. Zarządzanie 1. Organy kolegialne l. 1974-1985, od sygn. 1 do sygn. 39: Wybory sołtysów i podsołtysów, zebrania wiejskie sołtysi, protokoły zebrań, posiedzenia kolegiów, komsji, zespołów, sprawozdania. 2. Organizacja i zarządzanie l. 1973-1990, od sygn. 40 do sygn. 74: Regulaminy, organizacja i podział pracy, statut,zarządzenia terenowych organów administracji państwowej. 3. Plany pracy i ich realizacja l. 1974-1990, od sygn. 75 do sygn. 124: Długofalowe i roczne plany pracy, sprawozdania z realizacji planów pracy. 4. Statystyka l. 1974-1990, od sygn. 125 do sygn. 196: Plany i opracowania statystyczne, ocena wyników spisu rolnego, sprawozdania GUS. 5. Obsługa prawna, skargi i wnioski l. 1976-1989, od sygn. 197 do sygn. 205: Analiza skarg i wniosków. 6. Współdziałanie, kontakty l. 1973-1984, od sygn. 206 do sygn. 211: Współpraca z oranizacjami politycznymi. 7. Biurowość, archiwa l. 1988-1988, od sygn.212 do sygn. 215: Rzeczowy wykaz akt, instrukcja kancelaryjna. 8. Nadzór i kontrola l. [1956]1973-1988, od sygn. 216 do sygn. 263: Protokóły z kontroli, zalecenia pokontrolne II. Personel 1. Praca, płace ewidencja osobowa l. 1976-1989, od sygn. 264 do sygn. 272: Wykaz pracowników Urzędu Gminy, dane statystyczne o pracownikach. 2. Zatrudnianie, odznaczenie, szkolenia pracowników l. 1975-1990, od sygn. 273 do sygn. 293: Przydziały etatów, odznaczenia pracowników. III. Budżet 1. Planowanie i wykonanie budżetów l. 1989-1990, od sygn. 294 do sygn. 374: Planowanie budżetu, sprawozdania finansowe. 2. Zobowiązania podatkowe l. 1975-1987, od sygn. 375 do sygn. 380: Sprawozdania finansowe, podatki IV. Plany społeczno-gospodarczego rozwoju, czyny społeczne. 1. Plany społeczno-gospodarczego rozwoju i sprawozdawczość z ich realizacji l. 1973-1990, od sygn. 381 do sygn. 422: Programy i plany rozwoju gminy. 2. Czyny społeczne l. 1973-1990, od sygn. 423 do sygn. 453: Czyny społeczne, plany czynów społecznych, realizacja, ewidencja czynów społecznych. V. Oświata, nauka, wychowanie, kultura i sztuka, sport, kultura fizyczna, turystyka 1. Oświata, nauka, wychowanie l. 1977-1990, od sygn. 454 do sygn. 466: Organizacja pracy w szkolach i placówkach oświatowo - wychowawczych. 2. Biblioteki, domy kultury l. 1977-1990, od sygn. 467 do sygn. 474: Sprawozdania z działalności Gminnego Ośrodka Kultury, programy pracy. 3. Orkiestry amatorskie l. 1984-1989, od sygn. 475: Orkiestry amatorskie. 4. Ochrona zabytków l. 1973-1981, od sygn.476 do sygn. 477: Wykaz zabytków na terenie gminy. 5. Sport, kultura fizyczna l. 1975-1989, od sygn. 478 do sygn. 491: Kierunek rozwoju kultury fizycznej VI. Sprawy wewnętrzne, stowarzyszenia,urzędy stanu cywinego, straże pożarne 1. Stowarzyszenia l. 1973-1987, od sygn.492 do sygn. 514: Nadzór nad stowarzyszeniami, rejestr, Statut Kółek Rolniczych. 2. Kolegia do spraw wykroczeń l. 1975-1982, od sygn. 515 do sygn. 518: Analizy i oceny kolegiów do spraw wykroczeń, sprawozdania z działalności kolegiów. 3. Urząd Stanu Cywilnego l. 1973-1989, od sygn. 519 do sygn. 529: Nadzór nad działalnością USC 4. Obrona cywilna, terenowe, komitety obrony l. 1973-1989, od sygn. 530 do sygn. 551: Sprawozdania z działalności komitetów obrony cywilnej, plany obrony cywilnej. 5. Straże pożarne l. 1973-1990, od sygn. 552 do sygn. 564: Statut Straży Pożarnych. 6. Komunikacja, drogownictwo l. 1977-1990, od sygn. 565 do sygn. 569: Ewidencja dróg i mostów. 7. Sprawy wyznaniowe l. 1973-1980, od sygn. 570 do sygn. 571: Ewidencja cmentarzy komunalnych i wyznaniowych. VII. Rolnictwo, leśnictwo 1. Gospodarka rolna l. 1964-1990, od sygn. 572 do sygn. 628: Ewidencja nieruchomości, oznakowanie granic, decyzje naczelnika dot. nieruchomości, rejonizacja upraw. 2. Gospodarka leśna oraz ochrona przyrody l. 1979-1990, od sygn. 629 do sygn. 639: Kompleksowe zalesianie. 3. Gospodarka wodna l. 1958-1989, od sygn. 640 do sygn. 659: Spółki wodne. 4. Geodezja rolna l. 1958-1990, od sygn. 660 do sygn. 767: Skorowidz właścicieli gruntów, rejestr gruntów, numeracja gospodarstw. 5. Przemysł i usługi l. 1972-1984, od sygn. 768 do sygn. 770: Ewidencja szyldów przemysłowych i rzemieślniczych. VIII. Gospodarka komunalna, mieszkaniowa, przestrzenna, budownictwo, urbanistyka, geologia, ochrona środowiska. 1. Gospodarka komunalna l. 1985-1990, od sygn. 771 do sygn. 772: Ewidencja urządzeń komunalnych. 2. Gospodarka terenami l. 1985-1985, od sygn. 773: Wykup terenów rolnych. 3. Planowanie przestrzenne, lokalizacja ogólna, budownictwo wiejskie l. 1974-1990, od sygn. 774 do sygn. 808: Plany i programy zagospodarowania przestrzennego. 4. Geodezja i kartografia l. 1978-1988, od sygn. 809 do sygn. 811: Osnowy geodezyjne. 5. Geologia l. 1983-1988, od sygn. 812 do sygn. 813: Złoża kopalni miejscowych. 6. Plany i programy dotyczące ochrony środowiska l. 1983-1989, od sygn. 814 do sygn. 819: Program i plan ochrony środowiska. IX. Zdrowie, opieka społeczna, zatrudnienie 1. Ochrona zdrowia ludności l. 1973-1990, od sygn. 820 do sygn. 821: Realizacja narodowego Funduszu Zdrowia. 2. Opieka społeczna l. 1973-1989, od sygn. 822 do sygn. 840: Sprawozdania i plany pracy opieki społecznej. 3. Zatrudnienie l. 1987-1990, od sygn. 841 do sygn.842: Zatrudnienie. L. 1973-1990, od sygn. 843 do sygn. 910: Długofalowe i roczne plany pracy, sprawozdania, plany ochotniczych staży pożarnych, kontakty zagraniczne.

About the Creator:

W ramach akcji tworzenia gmin Wojewódzka Rada Narodowa w Łodzi wniu 9 grudnia 1972 roku podjęła uchwałę w sprawie utworzenia gmin w województwie łódzkim. Mocą tej uchwały na obszarze powiatu łęczyckiego utworzone zostały gminy: Daszyna - siedziba GRN Daszyna, Góra św. Małgorzaty - siedziba GRN Góra św. Małgorzaty, Łęczyca - siedziba GRN Łęczyca, Ozorków - siedziba GRN Ozorków, Parzęczew - siedziba GRN Parzęczew, Piątek - siedziba GRN Piątek, Świnice Warckie - siedziba GRN Świnice Warckie, Witonia - siedziba GRN Witonia. Brak zachowanych akt z pierwszej sesji. Organem władzy państwowej i podstawowym organem samorządu społecznego na terenie gminy była gminna rada narodowa. Naczelnik gminy był organem administracji państwowej w gminie, a także organem wykonawczym i zarządzającym gminnej rady narodowej. W szczególności gminna rada narodowa zapewniała wykonanie zadań gospodarczych i społecznych wynikających z planu społeczno – gospodarczego rozwoju kraju. Również ustalała kierunki rozwoju gminy. Na terenie gminy koordynowała działalność jednostek państwowych, spółdzielczych oraz organizacji społecznych w zakresie realizacji zadań wynikających z planu społeczno – gospodarczego i zadań istotnych dla rozwoju gminy. Sprawowała kontrolę nad jednostkami państwowymi, spółdzielczymi i organizacjami społecznymi działającymi na terenie gminy. Gminna rada narodowa uchwalała na sesjach wieloletnie i roczne plany społeczno – gospodarczego rozwoju gminy, podatki, opłaty terenowe, zasady współpracy z innymi radami narodowymi oraz regulamin gminnej rady narodowej. Analizowała także sprawozdania z wykonania planów i budżetów, sprawy rolnictwa i oświaty. Powoływała i odwoływała swoje prezydium i komisje oraz inne organy podporządkowane szczególnymi przepisami. Prezydium gminnej rady narodowej stanowili przewodniczący i jego zastępca oraz przewodniczący stałych komisji. Prezydium gminnej rady organizowało pracę rady i reprezentowało ją na zewnątrz. Do zadań stałych komisji gminnej rady narodowej należało czuwanie nad prawidłowym wykonywaniem uchwał gminnej rady narodowej oraz organów nadrzędnych, sprawowanie kontroli społecznej nad państwowymi jednostkami i spółdzielczymi. W gminie organem administracji państwowej oraz organem wykonawczym i zarządzającym gminnej rady narodowej był naczelnik gminy. Wykonywał zarządzenia organów nadrzędnych oraz podejmował działania, które miały na celu realizację na terenie gminy zadań państwowych, a w szczególności zadań wynikających z planu społeczno – gospodarczego rozwoju kraju i gminy. Naczelnik gminy działał zgodnie z przepisami prawa i realizował kierunki działania ustalone przez gminną radę narodową. Wykonywał swoje zadania przy pomocy podległego mu urzędu gminy i kierowników zakładów, którzy byli podporządkowani gminnej radzie narodowej natomiast w zakresie oświaty przy pomocy gminnego dyrektora szkół. W skład urzędu gminy w Górze św. Małgorzaty wchodziły: 1. biuro urzędu gminy, 2. gminna służba rolna, 3. urząd stanu cywilnego. Biuro urzędu gminy obsługiwało gminną radę narodową, prezydium i komisje. Zbierało i opracowywało również materiały i informacje potrzebne wspomnianym organom oraz wykorzystywało zadania zlecone przez naczelnika gminy. Sekretarz biura kierował pracą biura. Natomiast służba rolna organizowała wykonanie wieloletnich i rocznych planów społeczno – gospodarczego rozwoju gminy w zakresie produkcji rolnej. Zapewniała prawidłowe wykorzystanie środków produkcji i właściwe zagospodarowanie ziemi. Działalność urzędu stanu cywilnego zadania i organizację regulowały odrębne przepisy . Ustawa z dnia 28 maja 1975 roku o dwustopniowym podziale administracyjnym Państwa oraz o zmianie ustawy o radach narodowych wprowadziła nowy podział administracyjny kraju tzn. na jednostki stopnia podstawowego i stopnia wojewódzkiego. Gminy i miasta oraz dzielnice większych miast były jednostkami podziału administracyjnego stopnia podstawowego. Województwa były jednostkami podziału administracyjnego stopnia wojewódzkiego . Rady narodowe były organami samorządu terytorialnego ludności w gminach, miastach, dzielnicach miast oraz województwa na podstawie ustawy z dnia 20 lipca 1983 roku o systemie rad narodowych i samorządu terytorialnego. Prowadziły działania mające na celu zaspokojenie potrzeb ludności. Urzeczywistniały zadania samorządu terytorialnego w jednostkach podziału terytorialnego państwa. W jednostkach osiedlowych, które wyodrębniono w ramach podstawowych jednostek terytorialnych zadania samorządu terytorialnego wykonywane były przez samorząd mieszkańców miast i wsi oraz jego organy. Właśnie rady narodowe ze wspomnianym samorządem mieszkańców tworzyły system samorządu terytorialnego. Organami zarządzającymi oraz wykonawczymi rad narodowych były terenowe organy administracji państwowej . Naczelnicy miast i gmin wydali pisma w sprawie powołania referatów oraz ustalenia regulaminu urzędu na podstawie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 13 kwietnia 1984 r. Terenowym organem administracji państwowej w gminie Góra św. Małgorzaty był Naczelnik Gminy, który mógł ustanowić w zależności od miejsowych potrzeb następujące stanowiska pracy: 1. Referat do spraw organizacyjnych, kadrowych i gospodarczych, 2. Referat do spraw rolnych, 3. Głównego Księgowego, 4. Referat do spraw podatków i opłat, 5. Referat do spraw oświaty, kultury, zdrowia, kultury fizycznej, turystyki oraz zatrudnienia i spraw socjalnych, 6. Referat do spraw handlu i usług, 7. Referat do spraw wewnetrznych, 8. Inspektor ds. budownictwa gospodarki komunalnej, mieszkaniowej i spraw lokalowych, 9. Referat ds. geodezji, gospodarki ziemią na terenach wiejskich, 10. Inspektor ds. obsługi rady i org. społecznych. W Urzędzie Gminy Górze św. Małgorzaty zatrudnionych było 27 pracowników (stan 22.04.1980 r.). Obszar gminy wynosił 9.042 ha, który podzielony był na 20 sołectw. Z mocy ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie terytorialnym powstały gminy jako wspólnoty samorządowe. Wspólnotę samorządową z mocy prawa tworzyli mieszkańcy gminy. Gmina wykonywała zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Także posiadała osobowość prawną. Ochronie sądowej podlegała samodzielność gminy. Statut stanowił o ustroju gminy. W maju 1990 r. Urząd Gminy w Górze św. Małgorzaty zakończył swoją działalność.

Border dates:

[1956] 1973-1990

Classification:

Creator's name:

Dates:

1956-1956, 1956-1956, 1973-1990, 1973-1990.

Former name:

Foreign language name:

Languages:

Availability:

Total archival files:

910

Total archival files processed:

910

Total archival files without records:

0

Total linear metres

10.0

Total linear metres processed

10.3

Total linear metres without records

0.0

Total archival files:

0

Total files:

0

Total size (in MB):

0.0

Total documents

0

Total cases

0

Total classes

0

Total archival files:

0.0

Total running meters :

0.0

Dates of non-archival documentation :

Name Quantity Inventory uwagi
Approved book inventory Tak 910 j.a.
Approved book inventory Tak 910 j.a.