Starostwo Powiatowe Sanockie

Reference code
56/23/0
Number of series
15
Number of scans
47

Content:

I. Referat Ogólny, (przepisy i zarządzenia ogólne, sprawy osobowe urzędników Starostwa, pisma w sprawie 4% Państwowej Pożyczki Premiowej, pisma w sprawie finansów Starostwa, wykaz subskrybentów 6% Pożyczki Narodowej w Sanoku, banknoty Krajowej Kasy Pożyczkowej, spisy subskrybentów Pożyczki Obrony Przeciwlotniczej z terenu powiatu sanockiego, wykaz dekanatów i parafii do nich należących), 1919-1939, sygn. 1-3, 126-131; II. Referat Organizacyjny (pisma przesyłane przez Polską Komisję Likwidacyjną, sprawa powołania Tymczasowego Zarządu Powiatowego w Sanoku, sprawy kosztów administracyjnych, sprawy kosztów podróży służbowych, pisma dotyczące zatrudnienia oraz wypłaty zasiłku dla Władysława Bogusza, okólniki wojewódzkie, wykazy dyżurów w poszczególnych miesiącach, teksty depeszy w sprawie żałoby w dniu pogrzebu Gabriela Narutowicza, korespondencja w sprawie emerytury Józefa Marka, druki reklamowe przesyłane do starostwa, pierwotne listy sędziów przysięgłych, potwierdzenia odbioru odznaki za pracę przy przeprowadzeniu drugiego powszechnego spisu ludności RP w dniu 9 XII 1931, afisze, pisma w sprawie nadania odznaczeń, wykaz członków Rady Powiatowej w Sanoku), 1918-1939, sygn. 132-147; III. Referat Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego, (przepisy i zarządzenia ogólne, sprawozdania sytuacyjne, partie polityczne, opinie polityczne, policja państwowa, stowarzyszenia i związki, filie [oddziałów] zawodowych związków robotniczych, wykazy spółdzielni, znajdujących się na terenie powiatu sanockiego, cudzoziemcy, rejestracja, osiedlenie i azylanci, sprawy paszportowe, pozwolenia na broń, handel bronią, amunicją i materiałami wybuchowymi, sprawy ogólnoinformacyjne o życiu mniejszości narodowych i polityki narodowościowej, widowiska i odczyty, zezwolenia na zabawy, kwesty i zbiórki, sprawy prasowe debitu pocztowego i nadzoru nad drukarniami i składnicami druków[biblioteki publiczne], sprawozdania statystyczne, zmiany wyznań, różne [asystencja, środki łączności, szupas, dozór policyjny itp.], nabywanie nieruchomości w pasie granicznym, sprawy graniczne i ochronne granic, ewidencja i obserwacja osób powracających z zagranicy, zgromadzenia i zjazdy publiczne, klęski żywiołowe, wybory do Sejmu, wybory do Sejmu i Senatu [wykazy, sprawozdania i tym podobne], sprawy bezpieczeństwa publicznego, sprawy jeńców wojennych, zezwolenia na posiadanie broni, kradzież koni i bydła, opinie o osobach, poszukiwanie osób, współdziałanie z Powiatową Komendą i posterunkami Policji Państwowej w powiecie, dozór policyjny nad ks. Emilianem Konstantynowiczem, sprawa usunięcia dzierżawy w Pakoszówce, sprawy kolportażu i sprzedaży czasopism, podania oraz zezwolenia na wydanie karty myśliwskiej, sprawa konwojowania Wasyla Kozakiewicza, sprawa Anny Drwięgi i Heleny Holik oskarżonych o kradzież, sprawy ewidencji pojazdów mechanicznych, instrukcje i obwieszczenie o meldowaniu obcych, sprawy organizacji świąt i uroczystości, kontrola oraz wydawanie kart rowerowych, miesięczne sprawozdania z repertuaru kin, pisma i druki ulotne wydawane przez Komitet Obchodu Dziesięciolecia Zwycięskiego Odparcia Najazdu Rosji Sowieckiej, pisma w sprawie poszukiwania Vaclava Slaveckiego podejrzanego o przemyt broni, sprawa wydalenia Makaryka Włodzimierza false Wajda Władysław, dane statystyczne dot. ruchu ludności nadsyłane przez poszczególne gminy, kartoteka cudzoziemców wydalonych z granic RP od dnia 1 lutego 1935, okólniki dot. ograniczeń pobytu w strefie granicznej, arkusz zbiorczy w sprawie nadzoru organów policji państwowej nad wałęsającą się młodzieżą, niewypełniony egzemplarz świadectwa ukończenia kursów dla komendantów i zastępców komendantów OPL domów mieszkalnych) 1919-1939, sygn. 4-57, 148-192; IV. Referat Administracyjny (poświadczenia, uznania i nadania obywatelstwa utrata i zwolnienia z obywatelstwa, przynależność gminna, sprawy metrykalne i aktów stanu cywilnego w szczególności immatrykulacji aktów urodzin ślubów, sprawy małżeństw z uwzględnieniem zapowiedzi, dyspens itp. zmiana nazwisk, sprawy wyznaniowe różne, sprawy wodne różne, sprawy przemysłowe wszystkich rodzajów przemysłu, sprawy handlowe, targi, jarmarki, miary i wagi i tym podobne, sprawy samorządu gminnego i powiatowego, sprawy aprowizacyjne, sprawy łowieckie, sprawy rybackie, sprawy wynikające ze współdziałania ze stanowiska prawnego z kompetencji innych referatów względnie na skutek korespondencji innych urzędów, metryki chrztu, małżeństwa, zgonu z różnych parafii przesyłane do starostwa, sprawa obywatelstwa Mendla Landau, ogłoszenia o postępowaniu doraźnym, pisma w sprawie interpelacji poselskich, sprawy dotyczące szkół oraz nauczycieli, sprawy wyznaniowe, sprawy metrykalne, Wydawanie koncesji i kart przemysłowych, sprawy ewidencji ludności, wybory do Rad gminnych, sprawa składek na budowę kościoła w Prusieku, odpowiedzi Zwierzchności Gminnych w sprawie pieniędzy przesyłanych mieszkańcom gmin z Ameryki, sprawy dróg i mostów, sprawa regulacji miast i miasteczek, sprawa inwentarza probostwa w Humniskach, pisma w sprawie utrzymania czystości oraz remontu na zamku sanockim, sprawy powtórzenia wyborów, sprawy budowlane, nadzór nad działalnością Magistratu/ Zarządu Miejskiego w Sanoku, prośba Stefana Bendzalli do Starosty, pisma i druki Komitetu Obchodu 250-lecia odsieczy wiedeńskiej, spis wyborców – mieszkańców Sanoka (alfabetyczny spis), listy kandydatów do Rady Miejskiej oraz ich oświadczenia, kwestionariusze – zgłoszenia zmiany zamieszkania, spisy wyborców uprawnionych do głosowania na sołtysa, podsołtysa, radnych gromadzkich i ich zastępców, protokoły przesłuchania w sprawie protestu wniesionego dot. wyborów rady gromadzkiej w Szczawnem, wybory sołtysów i podsołtysów – protokoły złożenia przysięgi, wykazy radnych gromadzkich, zawiadomienia o wyborach, deklaracje kandydatów, zgłoszenia kandydatów, wybory radnych gromadzkich – listy kandydatów, wykazy radnych gromadzkich, zawiadomienia o wyborach, deklaracje kandydatów, zgłoszenia kandydatów, arkusze obliczenia głosów, spisy wyborców do senatu, deklaracje – zgody na postawienie kandydatury do rady gromadzkiej, schemat organizacyjny V-go Tygodnia Szkoły Powszechnej, wykazy nienadesłanych dotychczas wykazów listy wyborców do Izby Poselskiej, okólnik Związku Gmin Wiejskich RP w sprawie zjazdu wójtów, sprawa oświadczeń legitymacji robotniczych przy uzyskiwaniu biletów ulgowych, 1883-1939, sygn. 58-81, 193-237, V. Referat Opieki Społecznej (przepisy i zarządzenia ogólne, zasady ubezpieczeń społecznych, różne zapomogi, opieki nad ubogimi, pośrednictwo pracy bezrobocie, akcje społeczne z dziedziny opieki społecznej i tym podobne, sprawy zasiłku uchodźczego, pisma w sprawie dostarczenia zboża, ubezpieczenia społeczne, zapomogi, sprawa zwrotu zapomogi dla Marii Waydowskiej), 1919-1939, sygn. 82-85, 238-242, VI. Referat Wojskowy (przepisy i zarządzenia ogólne, pobór oraz statystyka poborowa, odroczenie służby wojskowej i ulgi, poszukiwanie uchylających się od poboru wojskowego, wychowanie fizyczne i przysposobienie wojskowe, różne sprawy wojskowe, karty książek z biblioteki nieznanej jednostki wojskowej), 1916-1939, sygn. 86-91, 243-245; VII. Referat Karno-Administracyjny (różne nakazy karne, wykonanie kar administracyjnych orzecznictwo administracyjno karne statystyka wykroczeń administracyjnych egzekucje świadczeń pieniężnych i tym podobne, sprawy karno-administracyjne, sprawy przekroczenia ustawy przemysłowej, sprawy dotyczące przepisów drogowych oraz przekroczeń ustawy drogowej, sprawa Herscha Steina i Wolfa Beina, sprawa zażalenia Kazimierza Pastuszaka, wyrok Sądu Najwyższego w sprawie kasacyjnej), 1918-1939, sygn. 92, 246-257; VIII. Referat Ochrony Lasów (Różne [sprawy wynikające z przepisów odnośnie lasów], sprawy dotyczące lasów, pisma w sprawie zaprzysiężenia strażników lasowych), 1919-1939, sygn. 93, 258-259; IX. Referat Sanitarny (Przepisy i zarządzenia ogólne. Personel sanitarny- lekarze farmaceuci, położne, pielęgniarki, masażystki, itp.] i sprawy dotyczące wykonania praktyki lekarskiej, i pomocy; zakłady lecznicze, przychodnie, Ośrodki Zdrowia rejony lekarskie, uzdrowiska i letniska, sprawy aptek, drogerii, wytwórni lodu, wód mineralnych środków aptecznych, kolonie dziecinne, opieka nad matką i dzieckiem; stan sanitarny osiedli oraz sprawy sanitarne obiektów i lokali publicznych podlegających nadzorowi sanitarnemu; nadzór nad wytwórniami artykułów spożywczych i miejscami sprzedaży oraz nadzór nad artykułami żywnościowymi i przedmiotami użytku; walka z chorobami zakaźnymi i epidemiami, szczepienia ochronne, walka z chorobami społecznymi: gruźlicą, jaglicą, chorobami wenerycznymi, sprawy sanitarno-obyczajowe, choroby zawodowe i wypadki przy pracy, akcja przeciwalkoholowa; opinie i orzeczenia lekarskie i fachowe, świadectwa lekarskie, pomoc lekarska pracowników państwowych, ekshumacja i przewóz zwłok, nadzór lekarski nad wychowaniem fizycznym, statystyka sanitarna i sprawy różne; koszty leczenia szpitalnego; odezwy do starostwa przesyłane przez Zarząd Szpitala dot. wywodów przeprowadzanych z chorymi w sprawach majątkowych; sprawa kosztów leczenia Józefa Wróblewskiego; sprawy sanitarne), 1916-1938, sygn. 94-99, 260-263; X. Referat Weterynaryjny (przepisy i zarządzenia ogólne;zwalczanie chorób zaraźliwych zwierzęcych odszkodowania i zapomogi z powodu wybicia z urzędu względnie padniętych zwierząt; nadzór nad ubojem zwierząt, rzeźniami i stajniami na zwierzęta rzeźne; sprawy weterynaryjne), 1919-1938, sygn. 100-103, 264; XI. Referat Inwalidów Wojennych (różne sprawy inwalidów przedwojennych, sprawy rent inwalidzkich, wojennych, sprawy zapomóg, rejestracja ewidencja i statystyka inwalidów wojennych, sprawy związane z działalnością komisji wojskowo-lekarskiej i tym podobne), 1919-1939, sygn. 104; XII. Powiatowy Urząd Gospodarczy (sprawy aprowizacji, kontyngentów, zasiewów przemiału zbóż, wykazy stanu bydła koni nierogacizny, owiec, sprawy transportu, wykaz zbóż, zarekwirowanych przez wojsko, pisma w sprawie zapłaty za narzędzia rolnicze przez Jana Czabana, pisma kierowane do Powiatowego Urzędu Gospodarczego, pisma w sprawie zapłaty za narzędzia rolnicze przez Herscha Sporna), 1917-1920, sygn. 105-106, 265-267; XIII. Referat Rolnictwa i Reform Rolnych Komisarz Ziemski (sprawy organizacyjne, parcelacja prywatna, sprawozdawczość parcelacyjna, ulgi kolejowe dla osadników, rekonstrukcja zniszczonych ksiąg gruntowych, dzierżawy rolne, ogólne zarządzenia i przepisy odnośnie wyłączenia z art. 4 i 5, zwolnienia od obowiązku parcelacyjnego, zarządzenia dotyczące statystyki i sprawozdawczości odnośnie zapasu ziemi i produkcji rolnej, przepisy i zarządzenia w sprawach kredytów, kredyty na cele pożyczkowe, opieki nad gospodarstwami w wyniku przebudowy ustroju rolnego i kontrola nad zużyciem pożyczek, licytacja majątków ziemskich, sprawy gruntów i lasów należących do probostw, obliczenia, sprawy załatwiane przez Referat Rolnictwa i Reform Rolnych, fragment wykazu dot. parcelacji), 1919-1939, sygn. 107-119, 268-273; XIV. Odszkodowania wojenne (odszkodowania wojenne, ewakuacja i ewakuacja i ewakuacja urzędów i ludności cywilnej, zasiłki uchodźcze, jeńcy wojenni i internowani cywilni, odbudowa kraju, pisma w sprawie odszkodowań wojennych, sprawy odbudowy po wojnie), 1919-1929, sygn. 120-124, 274-275; XV. Pomoce kancelaryjne (spisy spraw, księga depozytów rzeczowych, złożonych do przechowania w opieczętowanych skrzynkach i kopertach, spisy załatwionych spraw, wykaz akt kategorii B z 1928 roku, fragment dziennika podawczego, rewersy zwrotne – potwierdzenia odbioru zawiadomienia), 1925-1938, sygn. 125, 276-280

About the Creator:

Border dates:

[1883-1890, 1910, 1914-1918] 1919-1939

Classification:

administracja ogólna

Creator's name:

Dates:

1883-1890, 1910-1910, 1914-1918, 1919-1939.

Former name:

Foreign language name:

Languages:

Availability:

Provided partially

Total archival files:

281

Total archival files processed:

125

Total archival files without records:

0

Total linear metres

4.71

Total linear metres processed

3.0

Total linear metres without records

0.0

Total archival files:

0

Total files:

0

Total size (in MB):

0.0

Total documents

0

Total cases

0

Total classes

0

Total archival files:

0.0

Total running meters :

0.0

Dates of non-archival documentation :

Name Quantity Inventory uwagi
Draft list Tak
Approved book inventory Tak
Guide to fonds Nie

Zespół częściowo zmikrofilmowany - nr mkrf. 160743–160868 (sygn. 1-125)