Prezydium Powiatowej Rady Narodowej w Lubaczowie

Reference code
56/36/0
Number of series
1
Number of scans
912

Content:

Wydział Organizacyjno-Prawny: protokoły z sesji PPR, protokoły z posiedzeń Prezydium i podjęte uchwały, sprawy organizacyjne; zarządzenia, wytyczne; komisje PPRN ich plany pracy i sprawozdania z działalności; sprawozdania z realizacji uchwał, protokoły z narad, zebrań, konferencji i zjazdów; analizy planów pracy, podział terytorialny, skład osobowy pracowników PPRN, sprawozdania statystyczne i opisowe, sprawozdania z działalności Referatu Skarg i Zażaleń, sprawozdania z przeprowadzonego instruktażu, protokoły z przeprowadzonych kontroli zewnętrznych, wewnętrznych, w jednostkach podległych i nadzorowanych oraz zarządzenia pokontrolne; 1950-1973, sygn. 1-492; Powiatowa Komisja Planowania Gospodarczego: sprawy organizacyjne, zarządzenia i wytyczne, plany pracy Komisji i sprawozdania z działalności, plany roczne i perspektywiczne oraz wieloletnie plany gospodarcze, plany terenowe, analizy planów, bilanse ziemi, czyny społeczne, sprawozdania, problemowe opracowania monograficzne, analizy, stan mieszkańców przebywających w miastach, wsiach i gminach; spisy rolne, inwentaryzacja obrotu towarowego, protokoły z posiedzeń Kolegium Komisji, sprawozdawczość i kontrola powiatowego planu gospodarczego w różnych zakresach, sprawy lokalizacji i planów przestrzennych, zaświadczenia lokalizacyjne wydane przez Komisję wraz z załącznikami; 1950-1973, sygn. 492-734; Wydział Finansowy: sprawy organizacyjne, zarządzenia wewnętrzne wydziału, opracowania statystyczne i analizy roczne, sprawozdania z wykonania planu dochodowego i obrotowego w gospodarce uspołecznionej, jednostkowe sprawozdania statystyczne, protokoły z przeprowadzonych kontroli i zalecenia pokontrolne, inspekcje doraźne, protokoły z kontroli jednostek nadzorowanych i podległych, jednostkowy budżet powiatu, zbiorczy budżet powiatu, plany finansowe, roczne sprawozdania zbiorcze o dochodach i wydatkach budżetowych; 1950-1973, sygn. 735-945; Wydział Oświaty: działalność wydziału, sprawy organizacyjne, zarządzenia, zakresy czynności pracowników ewidencji pieczęci, protokoły z posiedzeń Rady Pedagogicznej, konferencje i szkolenia kierowników szkół, plany pracy i protokoły, sprawozdania z działalności międzyszkolnych zespołów metodycznych, projekty organizacji szkół podstawowych, plany perspektywiczne, plany roczne, budżet, preliminarze budżetowe, plany pracy wydziału, sprawozdania GUS, roczne sprawozdania statystyczne i opisowe, kontrole i wizytacje szkół oraz zalecenia pokontrolne (protokoły, sprawozdania, arkusze sprawozdawcze z wyników klasyfikacji uczniów, wykazy organizacji uczniowskich, dokumentacja kursów początkowych walki z analfabetyzmem, dokumentacja techniczna na odbudowę szkół (kosztorysy), plany inwestycyjne, decyzje i orzeczenia w sprawie rozbudowy szkół; 1950-1973, sygn. 946-1337; Wydział Kultury: zarządzenia własne i władz nadrzędnych, organizacja wydziału i jednostek podległych, Komisja Oświaty i Kultury – protokóły z posiedzeń; zjazdy, konferencje, plany roczne i perspektywiczne i sprawozdania z ich wykonania, Narodowy Plan Gospodarczy i budżet, sprawozdania w zakresie kultury, roczne i końcowe opracowania statystyczne, kontrola jednostek podległych zespoły artystyczne, sieć i wyposażenie placówek k.o., organizacja placówek kulturalno-oświatowych, obchody, konkursy i festiwale; popularyzacja i ochrona zabytków, ewidencja i realizacja budownictwa w czynie społecznym; 1950-1973, sygn. 1338-1433; Powiatowy Komitet Kultury Fizycznej i Turystyki: zarządzenia przewodniczącego Komitetu, regulamin, plany pracy i sprawozdania, protokoły z posiedzeń, organizacja Komitetu oraz jednostek podległych, akta komisji, różnych sekcji sportowych, sprawy planowania, sprawozdawczość, odznaka sprawności fizycznej (protokoły), ewidencja sędziów i działaczy, sprawozdania sędziowskie, kontrola i zalecenia pokontrolne, zagospodarowanie turystyczne powiatu; [1949] 1950-1973, sygn. 1434-1502; Wydział Spraw Wewnętrznych: organizacja z zakresu działania wydziału, zarządzenia, sprawozdawczość i analiza z orzecznictwa karno-administracyjnego, plany pracy wydziału, sprawozdania Terenowej Obrony Przeciwlotniczej, nadzór i kontrola ruchu ludności, rejestracja stowarzyszeń i związków, nadzór nad nimi, stwierdzenia posiadania lub utraty obywatelstwa polskiego, decyzje o odtworzeniu i ustaleniu treści akt urodzenia, małżeństwa i zgonu; skargi i zażalenia, zmiana imion i nazwisk, kontrola władz nadrzędnych, sprawozdania i statystyka dotycząca ruchu ludności; [1945-1949] 1950-1973, sygn. 1503-1687; Wydział Skupu: zarządzenia i okólniki Ministerstwa Przemysłu Spożywczego i Skupu z wykonania nadzoru i kontroli obowiązkowych dostaw, protokoły z narad roboczych połączonych z instruktażem szkoleniowym, protokoły z posiedzeń Zespołu Koordynacyjnego Skupu, plany kontroli i instruktaż w poszczególnych gromadach w zakresie obowiązkowych dostaw, plany kontraktacji i skupu, Fundusz Rozwoju Rolnictwa, sprawozdanie i informacje dotyczące obowiązkowych dostaw, kontrola punktów skupu i zalecenia pokontrolne; 1959-1973, sygn. 1688-1803; Wydział Rolnictwa i Leśnictwa: protokoły z posiedzeń Powiatowej Komisji Ziemskiej i Koordynacyjnej, protokóły z narad roboczych służb weterynaryjnych, plany gospodarcze roczne i wieloletnie, sprawozdania z działalności wydziału, realizacja planów gospodarczych, sprawozdania, budżet terenowy (preliminarze budżetowe, sprawozdania), Koła Łowieckie – palny pozyskiwania zwierzyny, inwestycje scentralizowane i sprawozdania z wykonania budownictwa wiejskiego, plany konserwacji urządzeń wodno-melioracyjnych, sprawozdawczość inwestycyjna, produkcja w spółdzielniach, zarządzenia wewnętrzne kierownika wydziału, preliminarze budżetowe, Powiatowy Zakład Weterynarii, sprawozdawczość finansowa, bilanse obrotów i sald o dochodach i wydatkach budżetowych, sprawozdania z działalności jednostek podległych i zalecenia pokontrolne, plany rozwoju rolnictwa, sprawozdania analityczno-opisowe w zakresie rolnictwa, realizacja planu gospodarczego sprawozdania z wykonania planu zalesień na terenach niepaństwowych, Państwowy Fundusz Ziemi (sprawy obrotu ziemią), przejmowanie z urzędu nieruchomości na Skarb Państwa, wywłaszczenia i szacunek gospodarstw z reformy rolnej przedwojennej i parcelacji, długotrwałej dzierżawy, dokumentacja techniczna, sygn. 1804-2176; Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej 1950-1973: zarządzenia i okólniki organizacja i zakres działania przedsiębiorstw, skargi i zażalenia, narady, konferencje; plany pracy, Powiatowa Komisja Lokalowa (protokoły z posiedzeń), Komisja Kwalifikacyjna, komisje radzieckie (protokoły), plany wieloletnie, roczne, plany gospodarcze, plany budżetowe, plany pracy Związku Gospodarki Terenami, sprawozdania z działalności wydziału, sprawozdanie z urządzeń komunalnych, gospodarka mieszkaniowa, inwestycje, kosztorysy, czyny społeczne (sprawozdania), sprawozdawczość i statystyka, sprawozdania z przeprowadzonych kontroli w zakresie gospodarki komunalnej i mieszkaniowej, grobownictwo wojenne (protokoły z ekshumacji zwłok żołnierzy polskich i radzieckich), wykazy nieruchomości opuszczonych i poukraińskich, wykonanie prawa pierwokupu; 1950-1973, sygn. 2177-2374; Wydział Komunikacji: plan i budżet akcji socjalnej, sprawozdania z pracy samochodów ciężarowych, protokoły i zalecenia pokontrolne, projekt drogi powiatowej Lubaczów-Wielkie Oczy; 1950-1973, sygn. 2375-2386; Wydział Handlu, Przemysłu i Usług: Powiatowa Komisja Usprawnienia Zaopatrzenia (protokoły), organy doradcze i komisje radzieckie, zarządzenia, narady organizowane przez wydział, planowanie potrzeb w zakresie usług, plany wieloletnie i roczne, planowanie obrotu towarowego, plan gospodarczy, sprawozdawczość o stanie zezwoleń na prowadzenie handlu prywatnego, sprawozdania z jednostek podległych, analizy wyników, rejestracja koncesji gastronomicznych, sprawozdania statystyczne, sprawy współdziałania z organami do walki ze spekulacją, protokóły z kontroli zakładów usługowych, kontrola jednostek podległych i nadzorowanych, prośby o wydanie kart rzemieślniczych; 1950-1973, sygn. 2387-2545; Wydział Zdrowia: organizacja i koordynacja działalności wydziału, protokoły posiedzeń Komisji Balneologicznej, Społeczno-Lekarskiej Komisji do Spraw Przymusowego Leczenia Alkoholików, protokoły z narady roboczej lekarzy, szkolenia opiekunów terenowych, projekty planu inwestycyjnego, plany pracy referatu pracy i pomocy społecznej, sprawozdania z wykonania planu w zakresie służby zdrowia, higiena szkolna (sprawozdania lekarza szkolnego i pielęgniarki, plany pracy), preliminarze budżetowe, sprawozdawczość budżetowo-finansowa, sprawozdania z pracy pielęgniarek z działalności Poradni Przeciwgruźliczej, sprawozdanie z akcji sanitarno-porządkowej, z działalności podległych jednostek, kontrole w jednostkach podległych i nadzorowanych, analiza potrzeb i efektów pomocy społecznej; [1949] 1950-1973, sygn. 2546-2734; Wydział Budownictwa, Urbanistyki i Architektury: protokoły posiedzeń Komisji Architektoniczno-Budowlanej, protokoły narad pracowników wydziału, preliminarze budżetowe, Architekt Powiatowy (sprawozdania), plany pracy wydziału i sprawozdania z ich wykonania, planowanie przestrzenne, plany inwestycyjne i budowlane, sprawozdania z realizacji planów inwestycyjnych, lokalizacja szczegółowa inwestycji, opinie urbanistyczno-architektoniczne, protokoły z kontroli sprawozdawczości o uchu budowlanym, skargi i zażalenia; 1950-1973, sygn. 2735-2784; Wydział Budżetowo-Gospodarczy: sprawy organizacyjne zarządzenia, sprawy odznak i pieczęci, plany i sprawozdania, plany i wykonanie budżetu, bilans sald i obrotów, sprawozdanie GUS z wykonania planu produkcji budowlano-montażowej, sprawozdanie GUS o środkach trwałych w jednostkach i zakładach budżetowych, kontrole i nadzór w jednostkach podległych, protokół z rewizji finansowo-księgowej, protokoły z kontroli i sprawozdanie z działalności wydziału; 1950-1973, sygn. 2785-2860 Wydział Zatrudnienia: sprawy organizacyjne w zakresie Referatu Pracy i Pomocy Społecznej, protokoły z narad roboczych, preliminarze budżetowe, plany pracy wydziału, sprawozdania z działalności referatów, akcja werbunkowa, pośrednictwo pracy, sprawozdani, analizy skarg i zażaleń, ocena w zakresie sytuacji na rynku pracy, protokoły z kontroli zakładów pracy w ramach organizacji; 1950-1971, sygn. 2861-2897; Statystyk Powiatowy: plany pracy Statystyka Powiatowego i sprawozdania z wykonania planu, protokoły z konferencji Komisji Spisowej, protokoły z czynności inspekcyjnych, sprawozdania z ruchu ludności, sprawozdania statystyczne o stanie zatrudnienia i funduszu płac, z uboju zwierząt pod nadzorem weterynaryjnym, sprawozdania w zakresie szkół podstawowych, zawodowych i działalności bibliotek, z realizacji czynów społecznych, spisy rolne; 1953-1957, sygn. 2898-2918. Wydział Rolnictwa i Leśnictwa: protokolarne ustalanie nieruchomości znajdujących się w posiadaniu PNZ - gromada Kobylnica Wołoska, przejmowanie majątków martwej ręki, sprawy przesiedlenia i wydawania kart osiedleńczych, obroty ziemią - imienne wykazy zaświadczeń, osadnictwo i przesiedlenia - imienne wykazy, zapas ziemi, sprzedaż i szacunek mienia indywidualnego zagospodarowania, sprawy alienacyjne, ewidencja osadników osiedlonych na terenie powiatu w ramach uchwały Prezydium Rządu, ewidencje pracowników, podania o przydział ziemi poukraińskiej wraz z budynkami, ewidencja nieruchomości ziemskich opuszczonych i porzuconych, repertorium gruntów i budynków przejmowanych na Skarb Państwa oraz zbiór dokumentów, protokoły szacunkowe budynków, 1950-1959; Wydział Organizacyjny: wykaz pracowników zatrudnionych w PPPR, karty osobowe członków PRN, wykazy imienne członków GRN i MRN, osobowa obsada pracowników PPR, MRN i GRN 1950-1960; Wydział Ogólny: ewidencja rad terenowych, wykazy członków PGRN, wykazy pracowników PPPR, 1950-1954; Wydział Oświaty: kapitalne remonty szkół w Narolu i Oleszycach, wykaz nauczycieli szkół ogólnokształcących i szkół podstawowych, książka kontroli etatów nauczycielskich, 1945-1957; Architekt Powiatowy: zaświadczenia lokalizacyjne, 1955; Powiatowa Komisja Planowania Gospodarczego: wykaz pracowników zatrudnionych w Komisji 1951-1958; Wydział Spraw Wewnętrznych: testamenty (Lubaczów 1947), wykazy imienne pracowników w Zarządach powiatowych stowarzyszeń na terenie powiatu, wykazy imienne urzędników stanu cywilnego na terenie powiatu, wykazy sołtysów i podsołtysów prowadzących książki meldunkowe (1947, 1950-1955), Wydział Zatrudnienia: umowy o pracę 1952, Wydział Finansowy: księga zestawień podatkowych, rejestry wymiarowe podatku gruntowego, rejestry wymiarowe od nabycia praw majątkowych, rejestry podatku dochodowego, rejestry wymiarów doraźnych, ewidencja nieruchomości, rejestry wymiarowe podatku od nieruchomości (1950-1955); Wydział Budownictwa: akta personalne, plany, szkice sytuacyjne, zaświadczenia lokalizacyjne, prośby o zezwolenia na budowę, zezwolenia na budowę, sprawy budownictwa i odbudowy (1950-1954).

About the Creator:

Ustawa z dnia 20 III 1950 roku o terenowych organach jednolitej władzy państwowej zreformowała organizację aparatu państwowego w terenie. W miejsce dualizmu (administracja Państwa i samorządowa) wprowadziła jeden. Prezydium Powiatowej Rady Narodowej w Lubaczowie objęło urzędowanie w dniu 3 czerwca 1950 roku. W oparciu o przepisy uchwały Rady Ministrów z dnia 17 IV 1950 roku oraz zarządzeniem własnym Prezydium Powiatowej Rady Narodowej w Lubaczowie ustalono następujące jednostki organizacyjne Prezydium: 1. Wydział Ogólny 2. Wydział Finansowy 3. Wydział Rolnictwa i Leśnictwa 4. Wydział Komunikacyjny 5. Wydział Oświaty 6. Wydział Zdrowia 7. Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej 8. Referat Kadr 9. Referat Kontroli 10. Referat Społeczno-Administracyjny 11. Referat Wojskowy 12. Referat Kultury 13. Referat Budownictwa 14. Referat Pomocy Społecznej 15. Referat Handlu 16. Referat Przemysłu 17. Referat do Spraw Wyznaniowych 18. Powiatowa Komisja Planowania Gospodarczego. Przewodniczący Prezydium Powiatowej Rady Narodowej obejmował nadzór i kontrolę nad Wydziałami i Referatami. Powiatowa Rada Narodowa w Lubaczowie działając na zasadzie uchwały Rady Państwa z dnia 12 V 1950 roku, w sprawie tymczasowych wytycznych dla powołania i działalności Komisji rad narodowych-na sesji Powiatowej Rady Narodowej odbytej w dniu 8 września 1950 roku powołała następujące stałe Komisje PRN: 1. Finansów, Budżetu i Planu, 2. Rolnictwa i Leśnictwa, 3. Oświaty i Kultury, 4. Budownictwa, 5. Komunikacji, 6. Zdrowia, 7. Pracy i Pomocy Społecznej, 8. Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, 9. Handlu, 10. Porządku Publicznego, 11. Drobnej Wytwórczości. W roku 1951 została powołana przy Wydziale Handlu Komisja do Walki ze Spekulacjami i Nadużyciami. W roku 1955 powołano: - Powiatową Komisję Koordynacyjną do Spraw Siewnych, - Powiatową Komisję Lokalową, - Powiatową Komisję Likwidacyjną Powszechnej Organizacji „Służba Polsce”. W roku 1957 powołano Komisję do Spraw Zatrudnienia Pracowników zwolnionych z administracji, a w roku 1959 – Komisję do Koordynacji Czynów Społecznych. W latach następnych powstały dalsze Komisje jak: - Komisja Mandatowa – w roku 1958, - Komisja Opiniodawcza do Spraw Zezwoleń na wykonywanie przemysłu, handlu i niektórych usług – w roku 1962. W roku 1967 powołano „Konwent Seniorów”, który był organem pośredniczącym i uzgadniającym między Prezydium, Radą i Komisjami. W oparciu o ustawę Rada Ministrów wydała rozporządzenie z dnia 18 IV 1958 roku w sprawie zasad tworzenia wydziałów przez prezydia rad narodowych. W myśl tego rozporządzenia w prezydium powiatowych rad narodowych utworzono: 1. Państwową Komisję Planowania Gospodarczego, 2. Wydział Statystyki, 3. Wydział Finansowy, 4. Wydział Architektury i Budownictwa, 5. Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, 6. Wydział Rolnictwa i Leśnictwa, 7. Wydział Przemysłu, 8. Wydział Handlu, 9. Wydział Komunikacji, 10. Wydział Zdrowia, 11. Wydział Zatrudnienia i Spraw Socjalnych, 12. Inspektorat Oświaty, 13. Wydział Spraw Wewnętrznych, 14. Wydział Organizacyjno-Prawny, 15. Wydział Budżetowo-Gospodarczy, 16. Sekretariat Powiatowego Komitetu Kultury Fizycznej i Turystyki. W roku 1962 wyłączono z Wydziały Rolnictwa i Leśnictwa Referat Geodezji i Regulacji Rolnych i utworzono Powiatowe Biuro Geodezji i Urządzeń Terenów Rolnych. Do Wydziału Zdrowia włączono sprawy opieki społecznej i zmieniono nazwę na Wydział Zdrowia i Opieki Społecznej. Na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 kwietnia 1973 roku zniesiono z dniem 30 czerwca 1973 roku następujące wydziały: 1. Wydział Organizacyjno-Prawny, 2. Wydział Oświaty, 3. Wydział Kultury, 4. Wydział Zatrudnienia, 5. Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, 6. Wydział Gospodarki Przestrzennej i Ochrony Środowiska, 7. Wydział Budżetowo-Gospodarczy, 8. Wydział Rolnictwa i Leśnictwa, 9. Wydział Skupu, 10. Wydział Komunikacji. Z dniem 1 lipca 1973 roku w miejsce zniesionych wydziałów utworzyły się następujące wydziały: 1. Wydział Prezydialny, 2. Wydział Oświaty i Wychowania oraz Kultury, 3. Wydział Rolnictwa, Leśnictwa i Skupu, 4. Wydział Gospodarki Komunalnej, Przestrzennej, Ochrony Środowiska i Komunikacji. Utrzymano dotychczasowe Wydziały (jednostki równorzędne): 1. Wydział Finansowy, 2. Powiatowa Komisja Planowania Gospodarczego, 3. Wydział Spraw Wewnętrznych, 4. Wydział Handlu, Przemysłu i Usług, 5. Wydział Zdrowia i Opieki Społecznej, 6. Komitet Kultury Fizycznej i Turystyki. Prezydium Powiatowej Rady Narodowej w Lubaczowie skończyło swoją działalność z dniem 9 XII 1973 roku. [Na podstawie wstępu do inwentarza, oprac. J. Boratyn, Przemyśl 1988]

Border dates:

[1945-1949] 1950-1973 [1974-1978]

Classification:

administracja ogólna

Creator's name:

Dates:

1945-1949, 1950-1960, 1950-1973, 1974-1978.

Former name:

Foreign language name:

Languages:

polski

Availability:

Available in full

Total archival files:

3831

Total archival files processed:

2920

Total archival files without records:

0

Total linear metres

48.35

Total linear metres processed

33.0

Total linear metres without records

0.0

Total archival files:

0

Total files:

0

Total size (in MB):

0.0

Total documents

0

Total cases

0

Total classes

0

Total archival files:

0.0

Total running meters :

0.0

Dates of non-archival documentation :

Name Quantity Inventory uwagi
Approved book inventory No data sygn. 1-2920
Delivery and acceptance list No data
Draft electronic archive inventory No data